Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.22. 22:52

És az is kellemetlen,h amíg meg van dermedve az olaj a forgattyúsházban,addig gyakorlatilag nincs kuplungkiemelés,szóval be kell melegíteni a motort...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.22. 19:16

nagyon egyszeru az oka, hidegen a benzin egy resze kicsapodik a hengerfalra ergo hideg motornal szegeny a keverek....miutan uzemi hofok koruli meg termeszetesen optimalizalodik a helyzet ezen ne csodalkozz, igy van rendjen, akkor van baj, ha hidegen szivato nelkul is elindul :twisted:

Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova » 2008.02.22. 19:09

Sziasztok! ismét a segítségeteket kérném! A jelenség: hidegen egyátalán nem akar elindulni az etz-m vagy igen hosszan kell csusztatnom a kuplungot, kb 5 perc melegítés után pedig finoman lágyan elindul!! talán a gyergyára gondolok hogy nem tudja hidegen eldolgozni a benzint, tanácstalan vagyok!!! eddig nem is nagyon foglalkoztam vele mert minden esetbe kicsit járatom a mocit, csak kiváncsi lennék a hiba okára!!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.22. 14:28

Ha tudsz esetleg berakni vagy küldeni kapcsrajzot,örülnék,már csak érdekességképp is,de ha lesz szabadidõm,jó lenne megcsinálni,kipróbálni.

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.02.21. 17:56

ami "tirisztor"-t most látom hogy tranzisztor...
bu 208A van az enyémben, ami egy 1500 voltos nagyfesz tranzisztor... gondolom nem csak az enyémben van ez

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.02.21. 17:41

akkor én mondom, a tirisztoros jó :)))
meg a fet-es is
4093-nak van 5V-os táp csinálva néhány alkatrészbõl, megszakító jele 2x meginvertálva, bs 170 fetre csatolva ami egy IRFP 450 mosfetet vezérel, a nagy fet adja a trafónak a jelet, megszakítóról eltünik a szikrázás, megszûnik az energiavesztés, egyenletesebb alapjárat, erõsebb középgázas periódus
kispolszkinál nálam nagyon bevált, ha érdekel elküldöm a specifikációt, elsõsorban a kocsihoz készült de 6-12 voltos rendszerben, mz-n is mûködik

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.21. 17:14

Nem azt mondtam,h a MOSFET-tel nem jó,csak azért érdeklõdtem,mert kiváncsi vagyok a megoldásra (elektrotechnikus vagyok mellesleg).

És nem mondtam,h a tirisztoros jó,mert nekem is megszakítós és nem cserélném le :)

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.02.21. 15:56

hol van a kispolszkiban tirisztor? hol van a megszakítós mz-ben tirisztor? ki mondta hogy jobb mint a tirisztor?
nincs több kérdésem
amúgy a mosfet rendkívül kicsi belsõ ellenállása miatt éri meg használni, 0 gyújtáselállítódás, szinte 0 melegedés

nekem az MZ 1990-es tirisztoros, nem fogom átépíteni, ne aggódj :)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.21. 15:44

Mosfet-tel kapcsolgatsz?Az miért jobb a tirisztornál?
Érdekel ez a megoldási módszer :)

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.02.21. 14:32

ha kell MZ-re is használható univerziális p-mosfet-es egyuszi akkor szóljatok, nekem a kispolszkimban üzemel kb fél éve tökéletesen, megszakító marad csak levesszük a válláról a nagy áram átfolyásának terhét, kitûnõ szikrát csinál

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.21. 11:16

Nyugi bugi van!
Mahamnak is akarok csinálni valami spécit, szóval rajta vagyok a témán :D

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.02.21. 10:38

motor manner ha nem lessz megcsinálva az elektromos gyuszim akkor ha jössz erre felé jobb ha a fél lityi helyett 1l hozol közös elfogyasztásra hihi :twisted:

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Hozzászólás Szerző: moderator » 2008.02.19. 18:46

Mivel a dolgok nagyon elkalandoztak az üzemanyagellátás felé ezért az eddigi hozzászólásokat áthelyeztem oda, ott mehet a további tippelés a karburátorhibára, ezt meg tartsuk meg elektronikának.

Thomas Croft

Hozzászólás Szerző: Thomas Croft » 2008.02.19. 14:12

Sziasztok kérlek benneteket segítsetek rajtam nagy gondom van a gyujtással. van egy 250 es ETZ-m és nem tudok rájönni mi lehet a gond már totál felujítottam mindent aminek köze lehet a gyujtáshoz látta 1 srác aki elég sokat szerelt ijeneket. õ is talált nagyon durva hibát az is ki lett javítva mégis egy új gyertya kb 30 KM aztán ojan fekete lessz a koromtól hogy nem képes tovább szikrát adni 1 szer kétszer még vissza lehet hozni a gyertyát az életbe 1 kis megcsiszolással de aztán totál meghal. ha valaki tud valami okosat mi lehet ennek az oka nagyon megköszönném ha megírná. elõre is köszi

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.19. 01:17

Melák írta:Hello! Az elektronikus gyújtással szerelt MZ-k (pl.ETZ 251) gyújtótrafója egy az egyben azonos a hagyományos megszakítós gyújtással szerelt változatéval?
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
Elvileg nem sokban különbözhetnek...

Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Hozzászólás Szerző: Melák » 2008.02.19. 00:00

Köszi Bambi!
bambi írta:
Melák írta:Hello! Az elektronikus gyújtással szerelt MZ-k (pl.ETZ 251) gyújtótrafója egy az egyben azonos a hagyományos megszakítós gyújtással szerelt változatéval?
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
ugyan az

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.02.18. 22:55

Melák írta:Hello! Az elektronikus gyújtással szerelt MZ-k (pl.ETZ 251) gyújtótrafója egy az egyben azonos a hagyományos megszakítós gyújtással szerelt változatéval?
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"
ugyan az

Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Hozzászólás Szerző: Melák » 2008.02.18. 21:58

Hello! Az elektronikus gyújtással szerelt MZ-k (pl.ETZ 251) gyújtótrafója egy az egyben azonos a hagyományos megszakítós gyújtással szerelt változatéval?
Már csak azért mert tegnap a kezembe került egy ceglédi szaki álltal készített gyújtótrafó ami a csomagolás alapján jó "Trabiba,Wartburgba, MZ-be a megszakítós gyújtással szerelt gépjármûvekbe"

emcett79

Hozzászólás Szerző: emcett79 » 2008.02.18. 14:58

Szia bluerider!
Köszönöm elõre is a segítséget, remélem lesz valami válasz, mert megcsináltatnám az átalakítást azzal a szakival, ha elvállalná.Ha lenne valami frissebb infó, akkor az emcett79@freemail.hu-ra írhatsz!
Üdvözlettel: emcett

Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor » 2008.02.14. 15:55

Hy!
Hoztak a egy Trophy-t szerelni de nem tok rájönni hogy miért nincs töltés! A fesszabályzót belõttem de DF és a test között csak
0.2V fesz. van.Segítség!!!!

Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus » 2008.02.13. 12:36

z25z írta:most valamit nem ertek ebbe a tablaba 2 db bizti megy az etz-n meg 4 van...... :?: :?:
Igen, egybe kettõ bizti fér ezért vettem kettõt, hogy bele férjen mind a négy bizti 1be-1be!

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2008.02.13. 10:05

Hát igen ez nem jõtt be,ha még a fityó se szereti majd jó lessz disznek esetleg viszaviszem a boltosnak csináljon vele valamit (ami neki jó).De a lecke világos volt maradok a jól bevált alkatrészeknél,viszont egy vélemény az elektromos fesz szab rol: nekem van ithon néhány (fekete dobozos H" kék-sárga TR" és fehér PL")de nekem a kék" vált be érdekes lehet ezt ki kell fogni? Már kb 1 éve ez van a gépbe és tuti a töltés nem volt semmi gondom pedig 6 voltos és lámpázok is rendesen.Ez is X akta lessz.

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.02.13. 09:37

kupi írta:Sziasztok köszönöm a segitséget éreztem,hogy valami nem az igazi (tul szép lenne) még szerencse,hogy nem potyára vetem meg jó lessz a Kisspokba"az ugy is kivánja már.Azt hiszem megyek és keresek valahol egy Brinsk-et az már bevált és ismerem is.
bp6hs vagy bp7hs féle ngk való kispolszkiba :))) nekem is van, bár az enyémben brisk n15yc megy már jó rég óta, szereti az elektromos gyújtást :)

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2008.02.13. 09:21

Sziasztok köszönöm a segitséget éreztem,hogy valami nem az igazi (tul szép lenne) még szerencse,hogy nem potyára vetem meg jó lessz a Kisspokba"az ugy is kivánja már.Azt hiszem megyek és keresek valahol egy Brinsk-et az már bevált és ismerem is.

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.02.13. 03:33

kupi írta:Sziasztok, ma véletlenül betévedtem egy motoros boltba és az eladó rádumált az NGK BP8hS -tipusu gyertyacsodára.Álitolag ez télen nagyon jó az MZ be kiváncsi vagyok van e valakinek tapasztalata e téren én TS 125 be szánom felhasználni, edig Brinsk -et használtam de sajnos nincs a környéken megfelelõ hõértékü (lehet kevés már a trabi?).És persze megszakitot se tartanak de az nem gond,megköszöném a vélemént a hétvégén hoszabb útra indulok és nem akarok útközbe szerelni ha nem muszáj.Elöre is köszi.
BP8HS 4 ütemû gyertya, 2 ütemû motorokba alkalmatlan, P jelzés nélküli NGK-t keress ha már rádumáltak, vagy Y nélküli Brisket
nekem Denso W22FSU megy most a 150-es ETZ-ben és tökéletes
de a Brisk N14C vagy az NGK B7HS is ugyanez a hõérték (220) és mind 2T-be való gyertya

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.13. 00:10

kupi írta:Sziasztok, ma véletlenül betévedtem egy motoros boltba és az eladó rádumált az NGK BP8hS -tipusu gyertyacsodára.Álitolag ez télen nagyon jó az MZ be kiváncsi vagyok van e valakinek tapasztalata e téren én TS 125 be szánom felhasználni, edig Brinsk -et használtam de sajnos nincs a környéken megfelelõ hõértékü (lehet kevés már a trabi?).És persze megszakitot se tartanak de az nem gond,megköszöném a vélemént a hétvégén hoszabb útra indulok és nem akarok útközbe szerelni ha nem muszáj.Elöre is köszi.
Na megizzasztottal :twisted: atneztem neked egy rakat konverzios tablazatot...amit lattam az alapjan a kovetkezo a helyzet: a BP (a P-n a hangsuly!!!!) ugyanaz, mint a brisknel az Y!!! a C elott vagyis kuka. 4 utemube valo, a hoertekkel nem lenne gond a sima B8HS az megfelel a brisk N14C-nek. ez kb 230-as izolatornak felel meg

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.02.12. 23:59

hát én ebbe nem tudok neked segíteni az én tsm a sötétzöld feliratú 260as isolátorral ment vagy 5évet hál istennek még tudtam eggyett szerezni az nekem bevált de a mostani halványabb feliratú szart se ér megvettem beletettem három rugás kész lehetett kidobni mindenhol adta a szikrát csak a két pólus között nem :evil:

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2008.02.12. 23:54

Sziasztok, ma véletlenül betévedtem egy motoros boltba és az eladó rádumált az NGK BP8hS -tipusu gyertyacsodára.Álitolag ez télen nagyon jó az MZ be kiváncsi vagyok van e valakinek tapasztalata e téren én TS 125 be szánom felhasználni, edig Brinsk -et használtam de sajnos nincs a környéken megfelelõ hõértékü (lehet kevés már a trabi?).És persze megszakitot se tartanak de az nem gond,megköszöném a vélemént a hétvégén hoszabb útra indulok és nem akarok útközbe szerelni ha nem muszáj.Elöre is köszi.

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.02.12. 23:53

látom nem is vagy te olyan elvesszett gyerek :twisted:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.12. 23:51

vesz a kotera :twisted: siman lehet kapni 4 biztositekosat.......

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2008.02.12. 23:50

Ja és ha sikerül átalakítani van egy barátom aki tud hozzá vezetékelést csinálni! 8) :smt023

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.02.12. 23:49

z25z írta:most valamit nem ertek ebbe a tablaba 2 db bizti megy az etz-n meg 4 van...... :?: :?:
vegyél belõle kettõt

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.12. 23:48

most valamit nem ertek ebbe a tablaba 2 db bizti megy az etz-n meg 4 van...... :?: :?:

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2008.02.12. 23:47

emcett! Ma sikerült beszélnem a sráccal akinek a faterja csinálta a gépmunkát!
A hétvégén megkérdezi vállal-e még átalakitást, majd szólok ha hívott!
Egyébként szerintem nincs pontos méret hanem ha valaki nekifog akkor a méretek adják magukat mert a generátor ott lesz a kezében a szakinak. A képeken láthatod hogy vannak távtartók is a gyûrû alatt, annak meg végképp nincs mérete.

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.02.12. 23:43

elegem van eldöntöttem én magam fogom a vezetékelést megcsinálni :evil: !
biztos beletelik eggy "kis"idõbe de meg kell oldanom zsé nix me az asszony mindig visít hogy má megint arra szarra költöd a pénzt! :P :D úgyhogy magad uram ha szolgád nincsen(vagy ha nem telik rá :)) ja és most egyébként 22:46van ez hülye óra má megent 10valamennyit mutat

Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus » 2008.02.12. 22:57

Majd még megyek ebbe a boltba szerintem és akkor vehetek. Ha Pest allatt jártok itt a környéken esetleg... 8)

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.12. 21:09

Nincs mit!
Ilyen biztosíték-tartó nekem is kell, valahonnan majd lopok :twisted: 8)

Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus » 2008.02.12. 20:46

Köszi Balázs
Valoszinüleg a trafó miatt van(remélem), majd beszélek haveral csak vele hétvégén fogok találkozni!

Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus » 2008.02.12. 20:42

Szigethalom>gyártelepen van egy biciklis, motoros bolt. 250 ft/db

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.02.12. 17:16

Szia!
Ezt a biztosítéktartót hol vetted?
Shancus írta:Kép

Kép

emcett79

Hozzászólás Szerző: emcett79 » 2008.02.12. 16:05

A képet nem sikerült feltennem...

emcett79

Hozzászólás Szerző: emcett79 » 2008.02.12. 16:03

Sziasztok!
Tudom, hogy nagyon fárasztó vagyok ezzel a témával, de még nyaggatnálak vele egy kicsit benneteket.
Úgy döntöttem, hogy a 12 V-os rendszert(generátoros) csinálom meg a pereggyesre, mert megvannak hozzá a fõbb anyagok, és mert a gyakorlatban már megvalósították elõttem.
Valaki adjon valami infót, hogy mennyit kellene leszedetni a blokkfélbõl a gyújtásoldalon, és hogy milyen méretû távtartót kell készíttetni! Remélem sikerült a képet (by bluerider) feltenni a fórumba! Elsõsorban blueridertõl várnék infót, de a mailemre nem reagált.
Elõre is köszi, üdv!
emcett
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Pq17WiO9][img]http://www.postimage.org/Pq17WiO9.jpg[/img][/url]
i

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.12. 11:41

Ha a trafód kilukadt, és folyik belõle a "cuc" illetve ha olyat csinál hogy felmelegszik és nem pörög a taliga akkor lehet hogy zárlatos. Legalábbis nekem volt hasonló csak ott nem pörgött a dolog hanem leállt a francba és az életbe nem lehetett ujraindítani, amíg ki nem hûlt.

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.02.12. 09:51

motomanner köszi szépen és valóban ma megnéztem és csak 3láb van az eredetibe a 4dik össze van bent kötve

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.12. 09:19

opi írta:hali azt szeretném kérdezni hogy a kis ts régi fesszabájzóját kicseréljem-e elektronikusra de amit újat akarok venni azoncsak 3kivezetés van a régin meg 4 hát ez akkor hogy is van?
Az enyém ETZ és miután megépítettem hozzá a kapcsolást én is ezzel a problémával szembesültem! Valójában csak 3 kapocsra van szükséged a +1 csak azért van hogy tudjál valahova "dugni" :D
Az az ha megnézed a szétszedett(!) régi fesszabod. akkor találnod kell 2 érintkezõt a mi házon belül össze van kötve!!!(azéert a szétszedettet mert a relék miatt ha kiméred nem biztos hogy jót mérsz) És akkor csak meg kell cspolni azt a vezetéket ami oda megy hogy kívül legyen meg az összekötés...
Gondolom a TS-nél is hasonló a helyzet!

Szerintem érdemes kicserélni, de lehet hogy más az eredetire esküszik(vannak rossz tapasztalatok az új elektronikus fesszabokkal...)

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.12. 09:11

Meiki írta:Nem füstölt szerencsére semmi. :) De az az irányjelzõs sztori nem semmi. :) Lekapcsoltuk az irányjelzõt és minden ment tovább. :) De már legaláb tudom hol van elkötve. Amúgy a vezetékekre való burkolatot lehet külön venni vagy csak vezetékekkel együtt? Az elõzõ tulaj levágta a burkolatokat a vezetékek végénél és most eléggé csúnyán néz ki. Kösz a helpet. :)
Szerintem ilyen "burkolatot" nem fogsz kölön kapni!

Esetleg fekete szigszalaggal betekerni :D
???

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.02.11. 21:38

hali azt szeretném kérdezni hogy a kis ts régi fesszabájzóját kicseréljem-e elektronikusra de amit újat akarok venni azoncsak 3kivezetés van a régin meg 4 hát ez akkor hogy is van?

Avatar
Shancus
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.01.30. 12:47
Tartózkodási hely: Taksony

Hozzászólás Szerző: Shancus » 2008.02.11. 16:00

Hát amikor az ennyémen volt a trafó akkor nem volt ilyen gond vele, de nem is mentem annyit mint haver ugy hogy lehet hogy nagyon felmelegedet és azért! :?

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.11. 10:37

Shancus írta:Hello motormanner!
Ilyet vettem, szerintem ez egész jó! Igaz h csak ugy tudtam felfogatni h a külsöt csavaroztam a belsöt meg kábelkötegelövel rögzitettem de jol szuperál! Föleg h zárható müanyag kupakja van! 8)
Viszont lenne egy kérdésem: haverom MZjén valami autó trafó volt és nem volt valami jó a gyujtása a motornak mert dadogot. Na most kicseréltük az én régi trafomra ami egyszer kijukadt és kifolyt belöle egy kevés kátrányos cuc, de müködik és idéglenesen jobb is ez, mert jobban huz a motor töle és már nincs az a beteg hangja mint elötte, na most miután bemelegedet a motor és mentünk ugy 15-20 percet a motor nem akkar pörögni csak 3ezer-ig! a gyertya jó!
Mi lehet a gond? Lehet h a kalapács üt mellé? :?:
Itt van pár kép az új bizti.táblámrol!
Kép

Kép
A kalapács melléüt??? :shock:
Mondjuk ezt tudjátok ellenõrizni gyujtásállításkor,de nem gondolnám,h ez lenne.
Az én trafómból is kifolyt vmennyi abból a cuccból,amivel kiöntik,de attól mûködik zavartalanul.Az természetes,h egy trafó melegszik valamennyire,ha nagyon forró,az baj.
Szerintem próbáljátok ki egy biztosan jó trafóval és ha megjavul,akkor megvan a probléma forrása :)

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.02.11. 09:42

Nem füstölt szerencsére semmi. :) De az az irányjelzõs sztori nem semmi. :) Lekapcsoltuk az irányjelzõt és minden ment tovább. :) De már legaláb tudom hol van elkötve. Amúgy a vezetékekre való burkolatot lehet külön venni vagy csak vezetékekkel együtt? Az elõzõ tulaj levágta a burkolatokat a vezetékek végénél és most eléggé csúnyán néz ki. Kösz a helpet. :)

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: csoka valamint 6 vendég