Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2008.01.27. 13:42

Mutatós, digitális multiméter? Ez azt jelenti, hogy trendi és szép? Az egészséges töltés. Gyújtás, gyertya, alapjárat, akku töltöttsége rendben? (Lemerült, esetleg rossz aksival csinál ilyet. ) Nem igazán 'ekkora' terhelés a lámpa! T

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.01.27. 13:33

természetesen van, egy komolyabb digit multiméter, mutatós csak a szomszédban van, azzal mértem töltõfeszt, 13.5 és 14.5 között van fordulattól függõen

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.27. 10:25

Andrei írta:üdv mindenkinek, az index fórumát már teleoffoltam a javíthatatlan problémámmal de nem sok hasznos infóval találkoztam eddig, ide is beírok, hátha valaki tud
1 hónapja vásárolt 150-es ETZ 1990-bõl tirisztoros gyuszival, 33E km-rel

probléma1: bemelegedve kihagy az alapjárat, képes kézzel 3000-ren tartott alapjáratról is lefulladni
probléma2: tompítottat felkapcsolva egyszerûen leáll, az alapjárat emiatt 2200-ra van tekerve, egy féklámpa ezt 2000-re leviszi, tompított 1200-ra ahol már haldoklik a motor és a vége leállás (természetesen gázt ráncigálva vagy menet közben nem áll meg lámpakapcsolásra)

próbálkozások: ülés alatt és elsõ lámpában az összes saru levétele, megtisztítása, összenyomása, wd40-nel helyére tolása, általános takarítás, rozsdátlanítás, akku feltöltés, biztosító tábla felújítása, H4-es égõ hagyományosra cserélése, fesszabályzó elektronikusra cserélése, diódahíd oda vissza kimérése, karbi kigányolása, eddig összesen 0 javítási próbálkozás segített
fesszabályzót még a mechanikust elkezdtem basztatni, észrevettem hogyha az egyik kalapácsot járó motornál eltolom az alaphelyzetébõl (ami egyébként kb 2500-as fordulatnál tér ki alaphelyzetbõl) akkor 1200as fordulaton se áll le hiába kapcsolgatom a lámpát, örültem hogy végre kész vagyok, erre fel 4km alatt koppra kimerült az akku, fél óra rugdalás után sikerült újra beindítani, kézzel visszahajtottam az elállított fesszabot, hazafelé jöttem mint az állat h minél kevesebbet kelljen tolni, még jó hogy a töltésjelzõ meg se mukkant, hogy esetleg baj van...
az elektromos fesszabbal meg akkor se ég a töltésjelzõ ha csak simán ráteszem a gyújtást, szal nagyon érdekes dolgok vannak itten, nem ma kezdtem az elektronyos szakmát de már a tököm kivan..

mihez nyúljak még? (magamon kívül)

jah kaptam egy tanácsot még a múlt héten, fesszab D+ pontjára tegyek próbaképp egy 45ös gömb izzót, ha onnan is leáll akkor nincs töltésem, leállt...
töltésem viszont van mert amíg a fesszabot nem állítottam el, kb 190 km-t mentem és mindig teli volt az akku, ahogy elbasztam a töltést, 4km után kimerült
Mérõmûszer?

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.01.27. 03:30

üdv mindenkinek, az index fórumát már teleoffoltam a javíthatatlan problémámmal de nem sok hasznos infóval találkoztam eddig, ide is beírok, hátha valaki tud
1 hónapja vásárolt 150-es ETZ 1990-bõl tirisztoros gyuszival, 33E km-rel

probléma1: bemelegedve kihagy az alapjárat, képes kézzel 3000-ren tartott alapjáratról is lefulladni
probléma2: tompítottat felkapcsolva egyszerûen leáll, az alapjárat emiatt 2200-ra van tekerve, egy féklámpa ezt 2000-re leviszi, tompított 1200-ra ahol már haldoklik a motor és a vége leállás (természetesen gázt ráncigálva vagy menet közben nem áll meg lámpakapcsolásra)

próbálkozások: ülés alatt és elsõ lámpában az összes saru levétele, megtisztítása, összenyomása, wd40-nel helyére tolása, általános takarítás, rozsdátlanítás, akku feltöltés, biztosító tábla felújítása, H4-es égõ hagyományosra cserélése, fesszabályzó elektronikusra cserélése, diódahíd oda vissza kimérése, karbi kigányolása, eddig összesen 0 javítási próbálkozás segített
fesszabályzót még a mechanikust elkezdtem basztatni, észrevettem hogyha az egyik kalapácsot járó motornál eltolom az alaphelyzetébõl (ami egyébként kb 2500-as fordulatnál tér ki alaphelyzetbõl) akkor 1200as fordulaton se áll le hiába kapcsolgatom a lámpát, örültem hogy végre kész vagyok, erre fel 4km alatt koppra kimerült az akku, fél óra rugdalás után sikerült újra beindítani, kézzel visszahajtottam az elállított fesszabot, hazafelé jöttem mint az állat h minél kevesebbet kelljen tolni, még jó hogy a töltésjelzõ meg se mukkant, hogy esetleg baj van...
az elektromos fesszabbal meg akkor se ég a töltésjelzõ ha csak simán ráteszem a gyújtást, szal nagyon érdekes dolgok vannak itten, nem ma kezdtem az elektronyos szakmát de már a tököm kivan..

mihez nyúljak még? (magamon kívül)

jah kaptam egy tanácsot még a múlt héten, fesszab D+ pontjára tegyek próbaképp egy 45ös gömb izzót, ha onnan is leáll akkor nincs töltésem, leállt...
töltésem viszont van mert amíg a fesszabot nem állítottam el, kb 190 km-t mentem és mindig teli volt az akku, ahogy elbasztam a töltést, 4km után kimerült

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.01.26. 22:36

hali kérdés a kis ts üresjelzõje megeggyezik a kis tz ével vagy lehet utánngyártottat kapni
arra gondolok ami a blokkba van


OPI

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2826
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.01.26. 15:05

motormanner írta:Az ETZ ben 3utas Graetz híd van!
De az a kapcsolás amit küldtem, picit másról szól...
Az egyik félperiódus az egyik kondit tölti fel tápfeszre, a másik a másikat.
A terhelést pedig a +, - közé kell kötni, így a két kondi feszültsége sorosan kerül a terhelésre!
Így lesz 6-ból 12V :)
A kondi mérete teljesen az áram függvénye...
A szaggatottságról meg annyit, mivel 3 utas a rendszer szerintem nem sok vizet zavar, föleg mert akkut töltünk vele :D

De ez csak generátornál hasznälható...
MZ-nél: 6V=dinamó, 12V=generátor! 6V-os generátor nincs!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.01.26. 11:56

Tamás írta:Hy! Úgy emléxem, dinamó volt a kérdés. Generátort nem kell kétszerzni, eleve 12V-os, sõt, a 210W több, mint elég. Kondi, mekkorát tennél 12V 55/60W ra, esetleg mekkora fény jönne belõle? T :idea:
megeloztel, ezen agyalogtam en is.... :twisted:

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2008.01.26. 11:23

Hy! Úgy emléxem, dinamó volt a kérdés. Generátort nem kell kétszerzni, eleve 12V-os, sõt, a 210W több, mint elég. Kondi, mekkorát tennél 12V 55/60W ra, esetleg mekkora fény jönne belõle? T :idea:

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.01.25. 12:05

Az ETZ ben 3utas Graetz híd van!
De az a kapcsolás amit küldtem, picit másról szól...
Az egyik félperiódus az egyik kondit tölti fel tápfeszre, a másik a másikat.
A terhelést pedig a +, - közé kell kötni, így a két kondi feszültsége sorosan kerül a terhelésre!
Így lesz 6-ból 12V :)
A kondi mérete teljesen az áram függvénye...
A szaggatottságról meg annyit, mivel 3 utas a rendszer szerintem nem sok vizet zavar, föleg mert akkut töltünk vele :D

De ez csak generátornál hasznälható...

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.01.25. 10:32

motormanner írta:Hi!

Bocsesz a késõi válaszért, de elégé elhagytam magam a napokban...

A feszültség 2Xezõrõl egy kép: én ezt úgy gondoltam bekötni hogy ha generátór van, 3x az egyenirányító híd helyére.
Kép
ÕÕÕÕ

Szóval ez a kétutas egyenirányító hasznosan csak a teljesítmény felét használja,ahhoz is jóóó nagy puffer kell,h ne legyen nagyon szaggatott,mert ugyen -Ut-t nem nagyon használunk.
Rosszul gondolom?
Ugye az MZ-ben nem ilyen egyenirányítás van?Mert azt nem tudom...
Graetz nem lenne jobb?

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.01.24. 15:39

De ha van még kérdésetek akkor szívesen válaszolok...

:smt033 :smt033 :smt033 :smt033 :smt033 :smt066 :smt066 :smt066 :smt066 :smt066 :smt066

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.01.24. 15:36

Ha nem áll rendelkezésre váltóáram, azaz dinamó van akkor a maxim MAX1771 -es icvel elég egyszerûen elkészíthetõ a 12V os inverter!
Ahogy néztem maga az ic kb. 500ft mindennel együt megvan max 1500-2000ft-bõl!
Az oldalon http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/1030 letölthetõ PDF tartalmaz minden információt, mintakapcsolást is természeresen!
Ezzel meg lehet halytani az egész villamos rendszert, de én inkább csak a lámpa elé kötném be...
92%- a hatásfoka, szóval nem terhelné halálra a generátort se :)

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.01.24. 15:29

Hi!

Bocsesz a késõi válaszért, de elégé elhagytam magam a napokban...

A feszültség 2Xezõrõl egy kép: én ezt úgy gondoltam bekötni hogy ha generátór van, 3x az egyenirányító híd helyére.
Kép

Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor » 2008.01.23. 20:56

akkor bocsi! :oops:
elértelmeztem a dolgot

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.01.23. 10:20

minoor írta:a transzformáláshoz mindenképpen váltakozófeszültség kell. vagy egyenfeszültség de azt elõször vagy meg kell szaggatni vagy váltakozó feszültséggé alakítani.tudtommal az inverterek is így mûködnek.
Igen,ezért írtam,h inverter,az azzal +szaggatott feszt lehet transzformálni,aztán egy graetz meg egy pufferkondi,így tudom elkpzelni ezt a "kétszerezõ kapcsolást".

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1640
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2008.01.22. 22:39

Nekem kecskeméten rakták bele a tz generátort! Ha van msn-ed vegyél fel mutatok róla képeket!

Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor » 2008.01.22. 18:00

a transzformáláshoz mindenképpen váltakozófeszültség kell. vagy egyenfeszültség de azt elõször vagy meg kell szaggatni vagy váltakozó feszültséggé alakítani.tudtommal az inverterek is így mûködnek.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.01.22. 17:10

:shock:

Ez a kétszerezõ kapcsolás dolog érdekelne,már csak szakmailag is,nem tudom,hogy lehet +oldva inverter-transzformálás-egyenirányítás nélkül... :?

emcett79

Hozzászólás Szerző: emcett79 » 2008.01.22. 15:23

Sziasztok!

Köszi az infókat, de mivel nem vagyok mindig net-közelbe, így kicsit lassan reagálok!
Érdekelne ez a "csak a fényszóró 12 V-os" megoldás(kétszerezõ kapcsolás), de a komplett generátoros átalakítás is!
Bluerider-t hogy lehet elérni ezen ügyben?
Az én elérhetõségem: emcett79@freemail.hu

Elõre is köszönöm az infókat mindenkinek!

Üdv!
emcett

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1439
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.01.21. 12:57

emcett79 írta:Sziasztok!
Van egy TS250/1 -es oldalkocsis gépem
Bluerider átalakította 12V-os generátorosra a TS250/1-esét, biztosan õ is tud tanácsot adni.

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2008.01.21. 09:53

Hy! Bocs, elõre szeretném leszögezni, h nem kioktatásnak szánom az ideírtakat !!!!!
Ha dinamós (az?) akkor sajnos 60W-ot (rövid idõre 90W) kell beosztanod. P=U*I . Azaz a kivehetõ teljesítmény egyenlõ az áram és a feszültség szorzatával. Sajnos. Talán, ha a helyzetjelzõ és a féklámpa helyére LEDet teszel.... (21W +5W + mûszervilágítás, 60W-nál sok kicsi is sokra mehet) A feszültségsokszorozó kapcsolás is teljesítményt vesz el.
UI.: Ha 6V- dinamó, ha 12V- generátor.
T

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2826
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.01.20. 12:49

motormanner írta:
emcett79 írta:Sziasztok!
Van egy TS250/1 -es oldalkocsis gépem, amit télen-nyáron használatban tartok. A problémám is ebbõl fakad:gyenge a 6 V-os világítása. Van valakinek ötlete, hogy hogy lehetne átalakítani 12 V-ra blokkcsere (ETZ) nélkül? Vagy hogy miként lehetne a 6 V-os rendszerbõl nagyobb fényerõt kicsalogatni?
Elõre is köszi a segítséget!
Üdv! emcett

Dinamós vagy generátoros a TS?
Ha generátoros akkor van egy egyszerûbb kapcsolás ami megtenné.
Ha dinamós akkor az macerásabb, mert bonyásabb kapcsolást igényel(ebben már IC is van). De elméletileg könnyen megoldható!
Esetleg az szóbajöhet hogy csak a fényszóró menjen 12V-ról? És akkor nem kell macerálni semmit csak az izzó elé betenni ezt a kétszerezõ kapcsolást...
Kisebb áram, olcsóbb és kiseb a meghibásodás valószinüsége is :)
Ez mûködik? Írhatnál róla (mondjuk a wiki-be), ha van idõd!

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.01.20. 12:05

emcett79 írta:Sziasztok!
Van egy TS250/1 -es oldalkocsis gépem, amit télen-nyáron használatban tartok. A problémám is ebbõl fakad:gyenge a 6 V-os világítása. Van valakinek ötlete, hogy hogy lehetne átalakítani 12 V-ra blokkcsere (ETZ) nélkül? Vagy hogy miként lehetne a 6 V-os rendszerbõl nagyobb fényerõt kicsalogatni?
Elõre is köszi a segítséget!
Üdv! emcett

Dinamós vagy generátoros a TS?
Ha generátoros akkor van egy egyszerûbb kapcsolás ami megtenné.
Ha dinamós akkor az macerásabb, mert bonyásabb kapcsolást igényel(ebben már IC is van). De elméletileg könnyen megoldható!
Esetleg az szóbajöhet hogy csak a fényszóró menjen 12V-ról? És akkor nem kell macerálni semmit csak az izzó elé betenni ezt a kétszerezõ kapcsolást...
Kisebb áram, olcsóbb és kiseb a meghibásodás valószinüsége is :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.01.20. 09:28

emcett79 írta:Sziasztok!
Van egy TS250/1 -es oldalkocsis gépem, amit télen-nyáron használatban tartok. A problémám is ebbõl fakad:gyenge a 6 V-os világítása. Van valakinek ötlete, hogy hogy lehetne átalakítani 12 V-ra blokkcsere (ETZ) nélkül? Vagy hogy miként lehetne a 6 V-os rendszerbõl nagyobb fényerõt kicsalogatni?
Elõre is köszi a segítséget!
Üdv! emcett
atalakithato, bluerider kollega is atalakittatta 12 V-ra esztergamunka+penzecske

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.01.20. 00:20

Szia!

Lehet, hogy el vannak öregedve a motorodban a vezetékek. Ha szeretnél komplett vezetékköteget cserélni, engem keress, nálam lehet kapni.
emcett79 írta:Vagy hogy miként lehetne a 6 V-os rendszerbõl nagyobb fényerõt kicsalogatni?
Üdv! emcett

emcett79

Hozzászólás Szerző: emcett79 » 2008.01.19. 12:25

Sziasztok!
Van egy TS250/1 -es oldalkocsis gépem, amit télen-nyáron használatban tartok. A problémám is ebbõl fakad:gyenge a 6 V-os világítása. Van valakinek ötlete, hogy hogy lehetne átalakítani 12 V-ra blokkcsere (ETZ) nélkül? Vagy hogy miként lehetne a 6 V-os rendszerbõl nagyobb fényerõt kicsalogatni?
Elõre is köszi a segítséget!
Üdv! emcett

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2008.01.11. 13:25

Szasz z25z! Sajnos arra sem jó! Még egy 55ah-s akksi se "fog meg" egy 50A-s generárort. Még az ETZ-t sem stabilizálja. T

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.01.09. 12:31

Ahh felesleges, reszemrol befejeztem az offolast no. :D

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2826
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.01.09. 12:18

Csináljunk egy OFF-motor szerelés topic-ot? Moderátor bácsi is meg tudja csinálni, meg én is, meg Samu is, Meg Gyurma is :twisted:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.01.09. 09:49

Korbeneztem alapopsabban a gepet, s50n ez biztos, index nelkuli 1978-as ora szerint 15 000 km-rel. Akitol vettem annak elmondasa alapjan egy idos foszere volt, es nem igazan hasznalta, o egy par honapja vette tole a nejenek munkaba jarashoz, de anyagi okok miatt kellett most tuladnia rajta. (mondjuk ugyis lekovethetetlen, mert messzirol jott ember ugyebar.....) Nem a gyujtaskapcsolos szeria es meg belso gyujtasu (nincs trafo a tank alatt) ennek ellenere van akkumlatornak hely!? A tank viszont nem a pupos, hanem a b-s szeria tankja szoval gondolom csereltek. Erdekes viszont az, hogy gyari festesu meg nem utott-kopott es a deknikkel tokre egyezo a szine. Az elozo gazdi annyit mondott meg hogy miutan megvette lehuzta a hengert, megnezte a fotengelyt nincs hossziranyu kottyanasa, hengert elvitte szakihoz boltba lemertek, alapmeretes, ennek ellenere uj gyuruket rakott bele....(hogy mi a f..nak??) Talan 200 km van benne azota. Kicsit szorulos hangja van. Na mindegy. Probakepp 65-ot sikerult belole kicsavarnom. De ugyis az lesz hogy aprankent rendbe rakom. Vegul is onnan indult a dolog, hogy kell e aksi bele. De atgondolva a dolgot, mivel nem indexes, nem gyujtaskapcsolos (parklampa) akkor tok felesleges....max azt tudom elkepzelni, hogy azert van megis akkunak hely, hogy menet kozben nem a fordulatszam fuggvenyeben valtozzon a fenyszoro ereje, hanem kisimitja ezt...


En is bocsi az offert, ez volt az utolso igerem :D

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1439
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.01.09. 09:25

Moderátorbácsi, boTSánatot kívánok az OFFért :-)

Sámson téma:

Én inkább csak az 51-est ismerem, meg a Swalbe-t (mert az enyém az, 51-es blokkal) ezért lenne jó tudni, hogy a Zé gépe végülis S50 vagy S51, mert nem mindegy.

Tehát, 51-esben volt olyan hogy S51N, ez volt gyárilag a "kismotornak készült" fojtott változat, melyen nem volt sem akku, ezért irányjelzõ sem, és gyújtáskapcvsoló sem

Aztán volt az S51B, amire épült egy pár késõbbi típus (Enduro, Electronic...stb). Ezek már rendszámos "nagymotornak" készültek volt bennük akku, ir. jelzõ stb. Lehetett késõbb használni kismotorként, amikor TAHÓságilag a KF-en némi összeg ellenében beleütötték a CM50-et.

S51-eseket tudtommal '81-tõl gyártották

Az S50 az korábbi típus volt, más volt még a blokkja (ftgcsapágyakat a váltóolaj kente) és más a váltója. Akku, ir. jelzõ asszem azokon volt gyárilag de ezt ne vegyétek készpénznek, mindenesetre ezeket is rendszámos motornak gyártották. Arról ismerszik meg elsõ ránézésre, hogy a magasabb és "horpasztott" tankja van.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.01.08. 14:02

Én is úgy tudom,h csak 51ben van gyárilag akksi.
Van 12V-os szimó,azokban asszem van.
Ha akksi van benne,fesszabályzónak is lenni kell mindenképp.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1439
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.01.07. 17:55

z25z írta:Gyerekek most nagyon OFF leszek ezert elore is suru bocsika. S50N-rol lenne szo. 6V-os index nelkuli szeria. Van ebben a generacioban gyarilag aksi meg fesszabalyzo? Aksira ugy tippelem igen, mert a helye megvan, de nem tudok rajonni, hogy hol van a fesszab....Tud errol valaki technikai infot?
50-es? Nem 51-es? Amúgy sem akku, sem fesszab, sem gyújtikapcsoló nincs benne gyárilag. A www.simson.hu-t tudom én is ajánlani, ott ami nincs meg az valszeg máshol sem.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1439
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.01.07. 12:05

Zé, Tamás, köszi a válaszaitokat. Mindenképp savas lesz. A mostani valami "ACTIVA" nevû olasz csoda, de az nincs rajt hogy hány Ah-s. Amúgy 5 éves tehát jól bírta, de már nagyon gyér szegényem, tiszta ólomiszap.
9Ah-ra gondoltam én is alapból, na majd megnézem a kaposvári kínálatot mit lehet kapni.

Ja és Z: Régen horgásztam éjszaka, akkor még a 6V-os trabink volt, de éjszakai fényhez vittünk egy másik akkut, a fénycucc oda is vonzotta a szúnyogok táborát :-)

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.01.07. 11:56

bambi írta:
opi írta:ez a régi gépem most sajna anyagi okokmiatt el kellet adnom igy szedtem elõ az mzt
Kép
igényes munka gratula

köszönöm szépen

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2008.01.07. 11:31

Hy! Sok könyv ír 5.5Ah-s aksiról is. Szintén 20 év tapasztalata, h elég. Igaz, ebbe gyárilag is az volt. Esetleg kötõdj a savashoz, nem biztos, h a zselés annyival jobb, mint drágább! T

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.01.07. 11:29

Gyakorlatilag mindegy mekkora, ha jol emlekszem alapbol 5,5 es volt regebben. Nagyobb aksi akkor celszeru, ha mondjuk ejszakai horgasz vagy es azzal szeretnel vilagitani mig feljon a nap :D No meg erdemes megnezni, hogy mekkora fer el benne anno kineztem en is egy 12 Ah-sat de nagy volt. Sztem boven eleg a 9 Ah, es meg olcsobb is. Regebben seleks akkukat vettem, de max. 2 ev volt az idotartama :( most unibat van benne ez eleg jonak tunik, persze ha a penztarcad megengedi, akkor vehetsz bannert, de nem biztos hogy a dupla ar dupla elettartamot is garantal. Szoval sztem vegy egy olcsobb kisebb aksit es marad penzed tankolni. :lol:

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1439
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.01.07. 10:10

.....ja és ETZ 250-be kéne....természetesen :-)

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1439
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.01.07. 10:09

Hali Bambi és Mindenki!


Kérdésem a következõ volna:

Az akkum csereéretté vált. Kérdezném hogy hány Ah-s akkut vegyek bele szerintetek? Tudom a könyv 9Ah-t ír, viszont sokan 12Ah-st használnak.... A mostani akkumon sehol nincs feltüntetve hány Ah-s......
Továbbá van-e vmilyen preferált márka.........?

Köszi elõre is.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.06. 23:11

opi írta:ez a régi gépem most sajna anyagi okokmiatt el kellet adnom igy szedtem elõ az mzt
Kép
igényes munka gratula

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.01.06. 20:47

na akkor leirom a blokk menübe nézd meg légyszi

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.01.06. 20:36

Nem, nem kaptam semmit.
opi írta:nem tom megkaptad e a privat üzimet?

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.01.06. 20:27

ez a régi gépem most sajna anyagi okokmiatt el kellet adnom igy szedtem elõ az mzt
Kép

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.01.06. 20:24

nem tom megkaptad e a privat üzimet?

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.01.06. 19:48

Rendben. A fõnökasszonynak megmondhatod, hogy olcsóbban nem kapsz sehol.

http://www.ost2rad.de/product_info.php/ ... cts_id/688
opi írta:a fõnökasszony drágálja 1picit majd beszélünk még róla

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.01.06. 17:52

a fõnökasszony drágálja 1picit majd beszélünk még róla

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.01.06. 13:59

Éhes nem vagyok (de, most pont igen, csak nem úgy:-D), csak kell a pénz a göncre. :D
Samu írta:Ennyire ne legyél már éhes :D
bakimate írta:És kapok választ is a levélre?

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1640
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2008.01.06. 00:10

Én most szólok nekem nem kell köteget cserélni :P
Amugy se eredeti már! Viszont van egy eladó dinamóm! 8)

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.01.05. 23:41

Ennyire ne legyél már éhes :D
bakimate írta:És kapok választ is a levélre?
opi írta:igen megkaptam ezt is köszönöm

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.01.05. 17:47

És kapok választ is a levélre?
opi írta:igen megkaptam ezt is köszönöm

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 5 vendég