Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Véleményetekre volnék kíváncsi. Motoromban Mz ES 125/1 még gyári lán, és lánckerekek vannak, ezek 72 ezer km-t szaladtak. Tény, hogy a lánc nagyon meg van nyúlva, ma pedig görgődarabokat találtam a lánckeréknél elől. Ilyen futásteljesítménynél érdemes a hátsó lánckereket kicserélni? Van egy bontott hátsó lánckerekem, azt gondoltam föltenni, és egy új első lánckerékkel az új láncot. Vagy vegyek újat a hátsóból is?

Köszi a válaszokat!

Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: bambi »

jura györgy írta:sziasztok , etz250 motorba hátul 16 colos kereket fogok be tenni ,és az érdekelne hogy hány fogas legyen szerintetek a kis lánckerék? most? hogy a nagy az mekkora azt még nem tudom, viszont azt tudom hogy a kereket a hozzá való nagy lánckerékkel vetem napokba megszámolom ja és én 100 kg vagyok aszony 52 sokszor cucc is van üdv. juragy
20-as szerintem
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , etz250 motorba hátul 16 colos kereket fogok be tenni ,és az érdekelne hogy hány fogas legyen szerintetek a kis lánckerék? most? hogy a nagy az mekkora azt még nem tudom, viszont azt tudom hogy a kereket a hozzá való nagy lánckerékkel vetem napokba megszámolom ja és én 100 kg vagyok aszony 52 sokszor cucc is van üdv. juragy
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Na azé.... Azt hittem már valami másra gondol... [-( :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Dénes írta:a vàltót.
Azmi? :shock: :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ha meg mégtöbbet jàrsz hegyekben akkor hasznàlod a vàltót. :) 18as fogkerék jött be amugy nekem is.
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

KILL3R etz írta:19-es a gyári, 300-ashoz tökéletes, hogy ha 100kg alatt vagy, és nem cuccolsz sokmindent magaddal, nem jársz hegyekben sokat.

Nekem is 300, de én inkább 18-al járok, kicsit dinamikusabb.

A 21-es lánckerék 251-re (fujjj..) való, a 16-os hátsó kerék (fujjj....) kompenzálására... :twisted: :D

Ok, értem, köszi!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

19-es a gyári, 300-ashoz tökéletes, hogy ha 100kg alatt vagy, és nem cuccolsz sokmindent magaddal, nem jársz hegyekben sokat.

Nekem is 300, de én inkább 18-al járok, kicsit dinamikusabb.

A 21-es lánckerék 251-re (fujjj..) való, a 16-os hátsó kerék (fujjj....) kompenzálására... :twisted: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

300-asított 250-es Etz-m van. A kis lánckerék fogszáma 19. Nem kicsi ez?

Láttam, hogy lehet venni 21-es fogszámút is.

4,2-4,3-as fogyasztásom van átlagban, ha a 21-es fogszámmal csökkenteni lehetne a fogyasztást, akkor beruháznék rá, de ha viszont inkább hagyjam, mert csak többet erőlködne, vagy nem túl nagy lenne a differencia, akkor hagyom szívesen.


Mi a véleményetek?
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: piki24 »

3,5cm különbség van a két méret között kerületbe. #-o
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

piki24 írta:Köszi MrDok
megmérem majd a kerületeket.
Az a gondom,hogy probáltam mindkét méretü gumival de a 350-el az 5. szinte csak gurulos(ja és egy személyel)
a 325 viszont lényegesen jobb.
(tudom,használjam akkor azt :) de a nagyobb szinte uj)
A 250-es en 1 fog az első lánckeréken 5km/h-t jelent.
Lehet hogy nagyobb nyomással kell használni azt a gumit, mert puhább és jobban fogja a motort.......
Akkora átmérőkülönbség nem lehetne köztük, hogy a vastagabbal nem akar menni a motor 5. ben, bár ki tudja, nekem is voltak már csodagumik a kezeim közt, pl: 3.50 jelölésű keskenyebb volt mint a másik 3.25-ös.................
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Köszi MrDok
megmérem majd a kerületeket.
Az a gondom,hogy probáltam mindkét méretü gumival de a 350-el az 5. szinte csak gurulos(ja és egy személyel)
a 325 viszont lényegesen jobb.
(tudom,használjam akkor azt :) de a nagyobb szinte uj)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

piki24 írta:Etz 150 gyárilag 325x16-os a hátso gumi és 16 fogu az elsö lánckerék.
Ha 350x16-os hátso gumit rakok ahhoz mekkora elsö lánckerék kell,hogy ugyan az az áttétel maradjon?
Szia!
A 3.25 és a 3.50 között elméletileg csak szélességben van eltérés. Gyakorlatilag pedig ahány gyártó annyi méret..........(a felfújt állapotban mért kerületre gondolok).
Vagyis maradhat az a lánckerék ami van benne.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Etz 150 gyárilag 325x16-os a hátso gumi és 16 fogu az elsö lánckerék.
Ha 350x16-os hátso gumit rakok ahhoz mekkora elsö lánckerék kell,hogy ugyan az az áttétel maradjon?
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Target »

Örülök, hogy segíthettem.
Ha már úgy is kuplung agyat kell cserélned, ajánlom, hogy tegyél fel TS agyat.
Azt nem nagyon lehet eltörni, és nem kell hozzá nyomatékkulcs sem.
Nekem bevált, de szerintem nem én vagyok az egyetlen :D
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

Target írta:Nálam az is bevált, hogy valaki erősen nyomja a kosárban lévő lamellákat, amíg én kilazítom az anyát.
Először vissza kell görbíteni a biztosító lemezt. És az anya fordított menetes.

Üdv.

Köszi, sokat segítettél! :D :D
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Target »

Nálam az is bevált, hogy valaki erősen nyomja a kosárban lévő lamellákat, amíg én kilazítom az anyát.
Először vissza kell görbíteni a biztosító lemezt. És az anya fordított menetes.

Üdv.
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

Kedves fórumozók!

Nemrég vettem egy ETZ 125-ös motorkerékpárt. Sajnos sikeresen eltörtem a kuplung agyat, mert túlhúztam a csavart, mert ránézésre acélnak tűnt, így jól eltörtem...
Ezt a kuplung agyat milyen célszerszámmal lehetne levenni? Vagy hogyan kellene? Csavarhúzóval próbáltam "barbár" módon, de csak tovább törött az amúgy is törött, az nem vált be.
Talán ha egy bordázott lemezre hegesztek 2 fület, az jó megoldás?

Várom válaszotok!
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

Köszi.
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Szia Attila!

Oldalkocsival a gyári könyv szerint 16 fogú lánckerék kell.
Kép

Üdv: Péter
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

Üdv, érdeklődnék, hogy oldalkocsis 250/1 Ts-hez első láncfogas kerékből milyen tapasztalatok vannak? Most 20-as van rajta, de az nem jó.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Persze, ezt el tudom fogadni, de a benzinszintnél nincsenek 50cm-es különbségek, bár az is igaz, hogy a karbi precíz műszer...
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A főfúvóka és környéke úgy működik mint egy szívószál. Magasabb szint -> kisebb szívószál -> több jön át ugyanazon szívási vákuum hatására.

Próbáld ki, pohárba teszel vizet, le a földre, és sok összerakott szívószállal állva szívod. Nem is lesz olyan könnyű :)

Amúgy pedig ha "kikapja" az már rég rossz. Az úszó feletti fúvóka (tűszelep) jóval nagyobb átmérőjű mint a főfúvóka, így teljesgázon sem illik hogy akadozva kapja a benzint. A szint többé kevésbé minden beállításon állandó marad üzem közben, pont ez az értelme.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

kiszsebi írta: Nem teljesen igaz: magasabb benzinszinttel lehet dúsítani...
Én igazán kezdő vagyok a témában, de a benzinszinttől miért lesz dúsabb? Ha alacsony, akkor nyilván kikapja az úszóházból hamar, és konkrétan nem is lesz benzin, amit beporlasszon, csak szaggatottan, amíg utánafolyik. De ha magasra állítom a szintet, miért lesz dúsabb a keverék?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

gabsic írta: Nincs.
De nem kell félni ettől a karbitól, nem ördögtől való.
Alapjárati keveréket a plombált csavarral tudod állítani.
Középtartományt a tűvel.
Felső tartományt a főfuvival.
Ugyanúgy mint a simánál (csak a csavarok hatása fordított).
Én is így tudtam, szóval ez rendben is van. Saját vezetési stílusomból kiindulva középtartományban megy legtöbbet a motor, legalábbis én nem nagyon hajtom 5000 fölé, sőt inkább 4500 környékén megyek 90-100 körül.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: falatka »

gabsic írta:
falatka írta: 251s a karbi az meg eredeti fogalamam sincs hogy dusabban e van valami. Elhiheted nem jodolgomba huztam neki ennyire. Nem vagyok hulye gyerek csak nem volt mas valasztasom :cry:
Tudom, hogy 251-ed van. Csak mikor fúrva lett, maradtál a következő túlméretnél?

Bejáratáshoz pedig a súbertűt kell dúsabb pozícióba állítani.
csabyka88 írta: Én sem értek hozzá nagyon, csak ami információkat elkapok, azokból építkezek.

Azt valaki mondja már meg, hogy a karburátoron hol van olyan állítási lehetőség, amivel dúsabbra/szegényebbre lehet állítani a keveréket? Oké, a súbermagassággal a részterheléses keverékarányt lehet állítani, de ha nyélgázon megy a motor, akkor hogy a fenébe lehet a keveréket szabályozni? (Főfúvóka változtatásával, oké, de ezen kívül...?!)
Mit akarsz tudni? Leírtad a választ. Fúvókacserével.
Na huha ez jo kerdes annyit tudok hogy 70,5-re furtak ahoz kaptam dugot meg gyuruket. A subertuvel nem csinaltam semmit :( Kellet volna? Jol startol jol is megy amugy.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

gabsic írta: Nincs.
De nem kell félni ettől a karbitól, nem ördögtől való.
Alapjárati keveréket a plombált csavarral tudod állítani.
Középtartományt a tűvel.
Felső tartományt a főfuvival.
Ugyanúgy mint a simánál (csak a csavarok hatása fordított).
Nem teljesen igaz: magasabb benzinszinttel lehet dúsítani...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csabyka88 írta:
gabsic írta:Mit akarsz tudni? Leírtad a választ. Fúvókacserével.
Igen, de én úgy értettem, hogy van valami spéci beállítási lehetőség a karbin - amiről eddig nem tudtam. Ha csak a fúvóka van, akkor ok.
Nincs.
De nem kell félni ettől a karbitól, nem ördögtől való.
Alapjárati keveréket a plombált csavarral tudod állítani.
Középtartományt a tűvel.
Felső tartományt a főfuvival.
Ugyanúgy mint a simánál (csak a csavarok hatása fordított).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

gabsic írta:Mit akarsz tudni? Leírtad a választ. Fúvókacserével.
Igen, de én úgy értettem, hogy van valami spéci beállítási lehetőség a karbin - amiről eddig nem tudtam. Ha csak a fúvóka van, akkor ok.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic »

falatka írta: 251s a karbi az meg eredeti fogalamam sincs hogy dusabban e van valami. Elhiheted nem jodolgomba huztam neki ennyire. Nem vagyok hulye gyerek csak nem volt mas valasztasom :cry:
Tudom, hogy 251-ed van. Csak mikor fúrva lett, maradtál a következő túlméretnél?

Bejáratáshoz pedig a súbertűt kell dúsabb pozícióba állítani.
csabyka88 írta: Én sem értek hozzá nagyon, csak ami információkat elkapok, azokból építkezek.

Azt valaki mondja már meg, hogy a karburátoron hol van olyan állítási lehetőség, amivel dúsabbra/szegényebbre lehet állítani a keveréket? Oké, a súbermagassággal a részterheléses keverékarányt lehet állítani, de ha nyélgázon megy a motor, akkor hogy a fenébe lehet a keveréket szabályozni? (Főfúvóka változtatásával, oké, de ezen kívül...?!)
Mit akarsz tudni? Leírtad a választ. Fúvókacserével.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

falatka írta: Okey igazad lehet en nem vagyok penge a technikaba. En csak siman az MZ-zni szeretem :D
Én sem értek hozzá nagyon, csak ami információkat elkapok, azokból építkezek.

Azt valaki mondja már meg, hogy a karburátoron hol van olyan állítási lehetőség, amivel dúsabbra/szegényebbre lehet állítani a keveréket? Oké, a súbermagassággal a részterheléses keverékarányt lehet állítani, de ha nyélgázon megy a motor, akkor hogy a fenébe lehet a keveréket szabályozni? (Főfúvóka változtatásával, oké, de ezen kívül...?!)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: falatka »

gabsic írta:
falatka írta:Sziasztok,

hat ez a MZ egy rakoncatlan kis gep. Most hogy motoros szezon van tobbet jarom a mocimat. Most hetvegen a sz*r belem fagyott.
Egy afele szituba keveredtem hogy eloznom kellet felment a fordulatom cca 5 400ra kb 130 km/h mentem. Az elozes sikerult is de miutan 130 km/h lementem 500 metert a hatso kerekem leblokkolt es a motor ledoglott. Ahogy csuszott a hatso kerek eccer csak a motor ujra pofogni kezdett. Mondanom semm kell nagyon megijedtem a drift nem igazan a kedvenc tevekenysemeg 130km/h-nal.
A motor total felvan ujitva uj furatot is kapott. Mar rahajtottam kb 1200 km. Mit gondoltok mi a fene lehetett ez?
Tegnap ismet kivittem de 90 km/h felett nem merek menni vele :(

Koszi,

Falatka
Hát bammeg, ha 1200km után 130-at hajtod a gépet, ne csodálkozz ha megragasztod. [-X
Bejáratás után csak finoman kéne elkezdeni húzni neki.
Karbi még dúsabb (bejáratási) beállításokon van?

Egyébként szerintem egy jobb megragadás után érdemes lehúzni a hengert, a hengerfalról leszedni a felkenődött alumíniumot, a dugattyút olajos vízpapírral meghúzni a megragadás helyén, és a gyűrűhornyokat megigazítani, ha oda is kenődött alumínium.

Egyébként 250 vagy 300 köbcenti?
251s a karbi az meg eredeti fogalamam sincs hogy dusabban e van valami. Elhiheted nem jodolgomba huztam neki ennyire. Nem vagyok hulye gyerek csak nem volt mas valasztasom :cry:
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: gabsic »

falatka írta:Sziasztok,

hat ez a MZ egy rakoncatlan kis gep. Most hogy motoros szezon van tobbet jarom a mocimat. Most hetvegen a sz*r belem fagyott.
Egy afele szituba keveredtem hogy eloznom kellet felment a fordulatom cca 5 400ra kb 130 km/h mentem. Az elozes sikerult is de miutan 130 km/h lementem 500 metert a hatso kerekem leblokkolt es a motor ledoglott. Ahogy csuszott a hatso kerek eccer csak a motor ujra pofogni kezdett. Mondanom semm kell nagyon megijedtem a drift nem igazan a kedvenc tevekenysemeg 130km/h-nal.
A motor total felvan ujitva uj furatot is kapott. Mar rahajtottam kb 1200 km. Mit gondoltok mi a fene lehetett ez?
Tegnap ismet kivittem de 90 km/h felett nem merek menni vele :(

Koszi,

Falatka
Hát bammeg, ha 1200km után 130-at hajtod a gépet, ne csodálkozz ha megragasztod. [-X
Bejáratás után csak finoman kéne elkezdeni húzni neki.
Karbi még dúsabb (bejáratási) beállításokon van?

Egyébként szerintem egy jobb megragadás után érdemes lehúzni a hengert, a hengerfalról leszedni a felkenődött alumíniumot, a dugattyút olajos vízpapírral meghúzni a megragadás helyén, és a gyűrűhornyokat megigazítani, ha oda is kenődött alumínium.

Egyébként 250 vagy 300 köbcenti?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: falatka »

csabyka88 írta:
falatka írta: Szia, pontosan BVF van rajta. De meg 130km/h nem voltam teli gazon.
Az oké, de szerintem 130-nál már kell annyira húzni neki, hogy csak a fúvóka dolgozzon, és a részterhelés (vagyis a súber állása) ne szóljon bele a keverék arányába.
Okey igazad lehet en nem vagyok penge a technikaba. En csak siman az MZ-zni szeretem :D
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

falatka írta: Szia, pontosan BVF van rajta. De meg 130km/h nem voltam teli gazon.
Az oké, de szerintem 130-nál már kell annyira húzni neki, hogy csak a fúvóka dolgozzon, és a részterhelés (vagyis a súber állása) ne szóljon bele a keverék arányába.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: falatka »

csabyka88 írta:A leblokkolós sztorihoz egy kérdésem lenne. Én is karburátor-beállítással foglalatoskodom éppen, és olyan infókat hallottam, hogy a BVF 30N3-1-es karbinál (gondolom falatka márkatárs motorján is ez a típus van) ha nyélgázon megyek a motorral, akkor már csak a főfúvóka mérete szól bele abba, hogy milyen arányú keveréket kapjon a motor.

Szóval érzésem szerint nem nagyon lehet ezt állítani, csak fúvókacserével. Jól gondolom? (Eltekintve attól, hogy milyen a légszűrő, mert ha túl sok levegőt enged át, akkor ahhoz relatíve kevés benzint ad a karbi.)

A gondolatmenetben arra akartam kilyukadni, hogy magán a karbin nem lehet semmit sem állítani, hogy milyen legyen a benzin-levegő keverék a maximális levegőáramlás mellett, igaz?!
Szia, pontosan BVF van rajta. De meg 130km/h nem voltam teli gazon.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

A leblokkolós sztorihoz egy kérdésem lenne. Én is karburátor-beállítással foglalatoskodom éppen, és olyan infókat hallottam, hogy a BVF 30N3-1-es karbinál (gondolom falatka márkatárs motorján is ez a típus van) ha nyélgázon megyek a motorral, akkor már csak a főfúvóka mérete szól bele abba, hogy milyen arányú keveréket kapjon a motor.

Szóval érzésem szerint nem nagyon lehet ezt állítani, csak fúvókacserével. Jól gondolom? (Eltekintve attól, hogy milyen a légszűrő, mert ha túl sok levegőt enged át, akkor ahhoz relatíve kevés benzint ad a karbi.)

A gondolatmenetben arra akartam kilyukadni, hogy magán a karbin nem lehet semmit sem állítani, hogy milyen legyen a benzin-levegő keverék a maximális levegőáramlás mellett, igaz?!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: falatka »

kiszsebi írta:
falatka írta:Attol leblokkolna a dugo? Mert nekem ugy tunt.
Természetesen: nincs megfelelő kenés, hűtés, ettől megragadhat.
Hat koszi, fogom bunji a netet hogy valamiit talaljak a megfelelo aranyrol benzin/levego.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

falatka írta:Attol leblokkolna a dugo? Mert nekem ugy tunt.
Természetesen: nincs megfelelő kenés, hűtés, ettől megragadhat.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: falatka »

kiszsebi írta:
falatka írta:Sziasztok,

hat ez a MZ egy rakoncatlan kis gep. Most hogy motoros szezon van tobbet jarom a mocimat. Most hetvegen a sz*r belem fagyott.
Egy afele szituba keveredtem hogy eloznom kellet felment a fordulatom cca 5 400ra kb 130 km/h mentem. Az elozes sikerult is de miutan 130 km/h lementem 500 metert a hatso kerekem leblokkolt es a motor ledoglott. Ahogy csuszott a hatso kerek eccer csak a motor ujra pofogni kezdett. Mondanom semm kell nagyon megijedtem a drift nem igazan a kedvenc tevekenysemeg 130km/h-nal.
A motor total felvan ujitva uj furatot is kapott. Mar rahajtottam kb 1200 km. Mit gondoltok mi a fene lehetett ez?
Tegnap ismet kivittem de 90 km/h felett nem merek menni vele :(

Koszi,

Falatka
Túl szegény keverék (nem olajban, hanem kevés benzin, sok levegő) és túl nagy terhelés.
Attol leblokkolna a dugo? Mert nekem ugy tunt.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

falatka írta:Sziasztok,

hat ez a MZ egy rakoncatlan kis gep. Most hogy motoros szezon van tobbet jarom a mocimat. Most hetvegen a sz*r belem fagyott.
Egy afele szituba keveredtem hogy eloznom kellet felment a fordulatom cca 5 400ra kb 130 km/h mentem. Az elozes sikerult is de miutan 130 km/h lementem 500 metert a hatso kerekem leblokkolt es a motor ledoglott. Ahogy csuszott a hatso kerek eccer csak a motor ujra pofogni kezdett. Mondanom semm kell nagyon megijedtem a drift nem igazan a kedvenc tevekenysemeg 130km/h-nal.
A motor total felvan ujitva uj furatot is kapott. Mar rahajtottam kb 1200 km. Mit gondoltok mi a fene lehetett ez?
Tegnap ismet kivittem de 90 km/h felett nem merek menni vele :(

Koszi,

Falatka
Túl szegény keverék (nem olajban, hanem kevés benzin, sok levegő) és túl nagy terhelés.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: falatka »

Sziasztok,

hat ez a MZ egy rakoncatlan kis gep. Most hogy motoros szezon van tobbet jarom a mocimat. Most hetvegen a sz*r belem fagyott.
Egy afele szituba keveredtem hogy eloznom kellet felment a fordulatom cca 5 400ra kb 130 km/h mentem. Az elozes sikerult is de miutan 130 km/h lementem 500 metert a hatso kerekem leblokkolt es a motor ledoglott. Ahogy csuszott a hatso kerek eccer csak a motor ujra pofogni kezdett. Mondanom semm kell nagyon megijedtem a drift nem igazan a kedvenc tevekenysemeg 130km/h-nal.
A motor total felvan ujitva uj furatot is kapott. Mar rahajtottam kb 1200 km. Mit gondoltok mi a fene lehetett ez?
Tegnap ismet kivittem de 90 km/h felett nem merek menni vele :(

Koszi,

Falatka
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Alfa írta:Sokakat megzavarhat hogy amit kap "gyári méretű" fúvókát az rohadtul nem mindig az. Általában összevissza minden, csak nem jó. Csak akkor az, ha kaliberrel megnézi az ember, és akkora.
Igen, erősen érződik rajta a gyenge minőség.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Sokakat megzavarhat hogy amit kap "gyári méretű" fúvókát az rohadtul nem mindig az. Általában összevissza minden, csak nem jó. Csak akkor az, ha kaliberrel megnézi az ember, és akkora.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Troster írta:Olyan az effektus, mintha keveset kapna.Tegyél bele gyári méretű fúvókákat, nagyon precízen állítsd be az úszószintet, és kezd el beállítani. Hagyj rá időt, légy türelmes, és meg fogod találni a Neked megfelelő beállítást. Ez egy olyan játék, amit nem igazán lehet leírni fórumban, például én ledarálom Neked, hogy az enyémben mi mennyi és hova van tekerve, de lehet Neked az totál gáz lesz mert, nem olyan a gyujtásod, a szimeringed, a kipufogód, stb...
Ez egy nagyon hasznos cikk:
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
Köszi! Igen, én is ez alapján csináltam. Szétszedtem a karbit, kipucoltam, de nem sokat változott. A súber felülről az első rovátkában volt, akasztottam rajta egyet, így érzésre kicsit gyorsult a motor. Mindenképp veszek bele gyári méretű fúvókákat, hogy az a része rendben legyen.

Valószínűleg belerohadt a benzin az előző tulajnál, mert olyan a karbi belseje, mintha mohás lenne. Ilyen zöldes anyag van ott, ahova eljut a benzin.

Furcsán viselkednek nálam az állító csavarok, mert a nagyobb csavarral tudom növelni az alapjáratot, de a másikat nagyon sokat kell tekerni, hogy változzon valami.

Szerintem kap elég benzint, mert ki tudom forgatni 4.-ben, csak 5.-ben gyengül el. Persze ez csak megérzés. A gyertya is kormos kicsit.

Illetve annyit még, hogy az alapjárati csavart ki tudtam csavarni, rendben is van vele minden, de a melléklevegő csavart nem sikerült kivennem. Egy bizonyos kicsavarás után megakadt, nem tudtam tovább csavarni.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Troster »

Olyan az effektus, mintha keveset kapna.Tegyél bele gyári méretű fúvókákat, nagyon precízen állítsd be az úszószintet, és kezd el beállítani. Hagyj rá időt, légy türelmes, és meg fogod találni a Neked megfelelő beállítást. Ez egy olyan játék, amit nem igazán lehet leírni fórumban, például én ledarálom Neked, hogy az enyémben mi mennyi és hova van tekerve, de lehet Neked az totál gáz lesz mert, nem olyan a gyujtásod, a szimeringed, a kipufogód, stb...
Ez egy nagyon hasznos cikk:
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Dénes írta:21 gyàri méret. 130 körül kéne mennie. Szóval a motorban van a hiba.
Annyit még, hogy a BVF30N3-1-es karbi kiskönyvében 130-as főfúvóka szerepel, de a karbiban 125-ös van. Nem tudom, mennyit dob rajta, de veszek bele egy 130-ast. Súber a legfelső állásban volt, egyet akasztottam rajta, most tesztelés alatt van a motor, de még egyelőre a 125-ös fúvókával.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Dénes »

21 gyàri méret. 130 körül kéne mennie. Szóval a motorban van a hiba.
balazs13962
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
MZ-d típusa: TS 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: balazs13962 »

Sziasztok, lenne egy ilyen kuplungom
http://hifi.pcbonto.hu/portal/static/up ... _orig0.jpg
mz ts 125 és azt szeretném kérdezni, hogy ,hogy a csudába szedjem le a kuplungot?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 48 vendég