Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

mreni írta:Sziasztok.
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.A kiemelõvillát beteszem a helyére ráakasztom a bowden felteszek mindent a helyére és amikor behúzom a kuplungot a villa kiemel de nem megy vissza eredeti állásába.(a kar sem megy vissza)
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden

Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört.:)
Szia MRENI

Összeszereléskor az állítólapot a müvelet végén rögzíteni kell 3db csavar segítségével(Fórdulatszám mérõ bowdent is ide szereled).Ha a csavarokat nem húzod meg kellõen ez az ÁLLÍTÓ LAP elmozdul, ugyan kiemel a villa de bowdent nem tudja visszahúzni.Én szerintem itt keresd a hibát.Sok sikert, jó motorozást!

Üdv:
Peti ETZ250
kukacmarci
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2008.08.23. 21:44
Tartózkodási hely: szokolya

ts lánckerék

Hozzászólás Szerző: kukacmarci »

szevasztok segítenétek honnan vagy miként tehetnék szert az mz ts125-ösömhöz elsõ baromi kicsi lánckerékre pl 11-12 fogasra,egyesek szerint jawa mustangé jó rá de senki nem tud konkrétumot ,gyári 15-16 fogasat lehet rendelni bárhonnan de az van. köszi megvenném ha lenne valakinek
az ember aki átszelte a sivatagot krekkánál
mreni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2008.08.13. 14:25

Hozzászólás Szerző: mreni »

Bocsi még új vgayok itt.
250-es ETZ
A BLOKK topicba kicsit változtattam rajta mert sikerült javítani a helyzeten.Legalábbis azt hittem.Lécci arra válaszolj
Köszi
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

mreni írta:Sziasztok.
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.A kiemelõvillát beteszem a helyére ráakasztom a bowden felteszek mindent a helyére és amikor behúzom a kuplungot a villa kiemel de nem megy vissza eredeti állásába.(a kar sem megy vissza)
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden

Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört.:)
milyen motor?tipusa?
mreni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2008.08.13. 14:25

Hozzászólás Szerző: mreni »

Sziasztok.
olyan gondom van hogy szét volt szedve a kuolung amikor a mocit vettem.Összerakás sikerült is addig amíg a beállításig nem jutok.A kiemelõvillát beteszem a helyére ráakasztom a bowden felteszek mindent a helyére és amikor behúzom a kuplungot a villa kiemel de nem megy vissza eredeti állásába.(a kar sem megy vissza)
Mi lehet a gond?
Cserélve lett:-kuplung kar
-konzol
-rugós csap
-bowden

Lécci segítsetek már nagyon mennék vele egy kört.:)
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

köszöi!
Holnap fogok forgalomvizsgázni, utána (ha minden jól megy) pénteken vagy szombaton tudják fogadni a vasat a Bambinál? Ha igen van arra remény, hogy a villaszimeringezést, a váltót probléma orvoslását és a lánccesrét megcsinálják 25.éig? Mert akkor mennék vele egy hosszabb útra a magyar tengerhez. Bár a váltó az szerintem ráér télig is, egyrészt mert eleresztve se leszek most, másrészt meg mert az elmúlt 3-350km-en kb 2-3x csinálta.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

ghostrider írta:
Gose89 írta:Helló!
Miért lehet az hogy, néha csinál olyat a 251esem hogy 3asbó magátol visszadobja 2esbe és néhány napja nem akarta venni a 3ast de vagy 5ször egymás után. Kopott, laza és már cserére szorul a láncom, ennek lehet beleszólása dologba?
Tényleg, mennyibe kerül egy lánccsere és egy villaszimeringezés a Bambinál?
...váltógenerálszagotérzek... :?
hát igen ez váltó hiba lesz,nem lánc :(
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gose89 írta:Helló!
Miért lehet az hogy, néha csinál olyat a 251esem hogy 3asbó magátol visszadobja 2esbe és néhány napja nem akarta venni a 3ast de vagy 5ször egymás után. Kopott, laza és már cserére szorul a láncom, ennek lehet beleszólása dologba?
Tényleg, mennyibe kerül egy lánccsere és egy villaszimeringezés a Bambinál?
itt 4000ft
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Gose89 írta:Helló!
Miért lehet az hogy, néha csinál olyat a 251esem hogy 3asbó magátol visszadobja 2esbe és néhány napja nem akarta venni a 3ast de vagy 5ször egymás után. Kopott, laza és már cserére szorul a láncom, ennek lehet beleszólása dologba?
Tényleg, mennyibe kerül egy lánccsere és egy villaszimeringezés a Bambinál?
A harmadik fokozat "kidobása" az bizony elõ szokott jönni... Nálam is csinálja néha, szerencsére még elég ritkán. Ha nem nagyon durva, együtt élhetsz a problémával egy darabig. Aztán meg váltót a szervizbe. Szerintem nem a kopott lánc okozza, hanem inkább az elkopott kapcsolóköröm a váltóban.
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Gose89 írta:Helló!
Miért lehet az hogy, néha csinál olyat a 251esem hogy 3asbó magátol visszadobja 2esbe és néhány napja nem akarta venni a 3ast de vagy 5ször egymás után. Kopott, laza és már cserére szorul a láncom, ennek lehet beleszólása dologba?
Tényleg, mennyibe kerül egy lánccsere és egy villaszimeringezés a Bambinál?
...váltógenerálszagotérzek... :?
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

Helló!
Miért lehet az hogy, néha csinál olyat a 251esem hogy 3asbó magátol visszadobja 2esbe és néhány napja nem akarta venni a 3ast de vagy 5ször egymás után. Kopott, laza és már cserére szorul a láncom, ennek lehet beleszólása dologba?
Tényleg, mennyibe kerül egy lánccsere és egy villaszimeringezés a Bambinál?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

bowdenbeolajozáshoz mûszerolajat nem ajánlok mert kb 1 hét alatt kifolyik belõle és csupa trutymó lesz tõle a dekni :evil:
helyette inkább meleg hajtómûolajat használok :idea:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Re: kuplung bowden csere

Hozzászólás Szerző: Zschopauer »

torokb írta:
Nem kell levenni a deklit. Fönt a karnál könnyû szétszedni, lenn fémcsövet villáskulccsal lekapod, bowdent kiakasztod, újat beakasztod. ENNYI. Olaj, dekli marad. Utána karnál 2mm holtjátékot ne felejtsd el beállítani. Vagy ha valami miatt kell, akkor használd ki az alkalmat egy durva beállításra. Az elég jól le van írva a kézikönyvben.
Köszi szépen.
Zschopauer
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: kuplung bowden csere

Hozzászólás Szerző: torokb »

Zschopauer írta:Sziasztok,

azt szeretném megkérdezni, hogy a kuplungbowden cseréje mennyire bonyolult mûvelet, és hogy milyen szerszám kell hozzá.
Eddig még nem cseréltem ilyen bowdent rajta.

A szerelési kézikönyv elég szûkszavú. Konkrétan attól félek, hogy nem elég levenni azt a kis fémcsövet, amibe belemegy a bowden a blokkon, hanem le kell szedni a bal oldali deklit is, olajat leereszteni, stb.
Nem kell levenni a deklit. Fönt a karnál könnyû szétszedni, lenn fémcsövet villáskulccsal lekapod, bowdent kiakasztod, újat beakasztod. ENNYI. Olaj, dekli marad. Utána karnál 2mm holtjátékot ne felejtsd el beállítani. Vagy ha valami miatt kell, akkor használd ki az alkalmat egy durva beállításra. Az elég jól le van írva a kézikönyvben.
Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

kuplung bowden csere

Hozzászólás Szerző: Zschopauer »

Sziasztok,

azt szeretném megkérdezni, hogy a kuplungbowden cseréje mennyire bonyolult mûvelet, és hogy milyen szerszám kell hozzá.
Eddig még nem cseréltem ilyen bowdent rajta.

A szerelési kézikönyv elég szûkszavú. Konkrétan attól félek, hogy nem elég levenni azt a kis fémcsövet, amibe belemegy a bowden a blokkon, hanem le kell szedni a bal oldali deklit is, olajat leereszteni, stb.
Zschopauer
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

az a háromszög alakú lemez a lényeg. minél több van rajta(minél vastagabb), annál jobban összeszorítja a kuplungköteget.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Elég nehéz belõni úgy a kuplungot,hogy ki is emeljen és ne is csússzon.
A kuplung belsõ agy állapotát vizslassátok meg,mert annak szokása megrepedni,eltörni (aluminium :evil: ).
Parafa betétek nincsenek-e elrepedve/törve?

A WIKI-be írtam kisETZ kuplungról tapasztalatokat,olvasgasd át,hátha segít valamit.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Sörtank
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2008.05.31. 18:38
MZ-d típusa: ETZ

Hozzászólás Szerző: Sörtank »

Hello!
Nem tudom Kuplung ügybe jó helyre írok-e!!??
Olyan problémánk lenne hogy a motort csak menet közbe meg ha nem megy a motor akkor lehet üresbe kitenni! Ha megállunk vele és kiakarjuk tenni üresbe akkor nem lehet! :( Próbálkoztunk a kuplungon állítani, de egy kicsit mindig húz elõre (minimálisan szinte észre se lehet venni) és szerintünk ezért nem veszi ki üresbe! Ilyenkor mit lehetne tenni? A lamellákat kéne kicserélni? Ha igen azt házilag ki lehet cserélni vagy ezért szervizbe kell vinni? Ezt 150 ccm motorról lenne szó.
A választ elõre is köszönöm!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Cimborám egyszer (elõször) úgy állította feszesre,hogy középtámaszon volt,utána jön hozzám,hogy miért recseg-kattot az egész.Ha ráült,meg sem lehetett mozdítani a láncot!Na vajon miért kattogott? :D

Szóval szerintem is érdemes terhelve,ha kétszemélyezel is,akkor valaki nehézzel terhelve állítani.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

PJocker írta:Sziasztok!

Egy rutin kérdésem lenne, mégpedig a láncfeszesség beállítása. Etz250 -es mocim van pár hónapja és érdekelne, hogy ti hogy állítjátok be a lánc feszességét. Arra gondolok, hogy sztenderen állva, vagy terhelve 1 vagy 2 személynél nézitek meg a lánc lógását és ahhoz mérten állítjátok-e? Ja és mennyire legyen feszes?
Igazából azért kérdezem, mert azt vettem észre, hogy ha rendes országúti haladásból motorfékkel lassítok, akkor érzem, meg hallom a lánc "kopogását", szóval szerintem kicsit laza lehet.

köszi a javaslatokat!
Hali !

Úgy állítsd be, hogy ugye rajta van a láncon a gumivédõ genyó és mikor rajta ülsz azt le tudd nyomni a lengõvilla tetejéig !

Én mindig így állítottam be és jó volt meg ezt írja a könyv is ! :wink:

Üdv : Ádám :P
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
PJocker
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.04.13. 10:03
Tartózkodási hely: Dusnok

Hozzászólás Szerző: PJocker »

Sziasztok!

Egy rutin kérdésem lenne, mégpedig a láncfeszesség beállítása. Etz250 -es mocim van pár hónapja és érdekelne, hogy ti hogy állítjátok be a lánc feszességét. Arra gondolok, hogy sztenderen állva, vagy terhelve 1 vagy 2 személynél nézitek meg a lánc lógását és ahhoz mérten állítjátok-e? Ja és mennyire legyen feszes?
Igazából azért kérdezem, mert azt vettem észre, hogy ha rendes országúti haladásból motorfékkel lassítok, akkor érzem, meg hallom a lánc "kopogását", szóval szerintem kicsit laza lehet.

köszi a javaslatokat!
Avatar
kalev
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2007.12.30. 19:53
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: kalev »

jaja,már meg is vettem,ami mofa-ba 1000 ft az itt 3000 ft...van árrés rendesen.
azé' köszi
jah meg optikai tuningnak vettem a sebváltora gumit,mivel amikor multkor kiprobálta 1 vevõ(aki kérdezte h 1et le 5-t fel?) elhagyta :evil:
"Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!"
"Élj azért,amiért meghalnál!"
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Az ott eléggé több darabnak látszik :)
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
kalev
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2007.12.30. 19:53
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: kalev »

amit linkeltem ott mi az a 6os szám?
nem azt jelenti véletlenül h 6db/csomag?
mert ha 6 db*1500ft(gyõrbe kb ennyi lenne) az nem kevés,viszont a 6 db-ra 1500ft abszolut rendben van :)
"Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!"
"Élj azért,amiért meghalnál!"
Avatar
kalev
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2007.12.30. 19:53
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: kalev »

a vevõ azt mondta h 90 így,vagy 100e javítva...akkor lehet jobban járok ha elviszi 90ér?
viszont pontosan kéne tudnom h mennyi,mert mindenképp hamar kell intéznem
"Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!"
"Élj azért,amiért meghalnál!"
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Igen,de a Mofakeres cuccokkal érdemes vigyázni.

Kettõ??? :shock:

5 vagy 6! (most nem is emlékszem pontosan,de vehetsz 6ot bátran,nem nagy összeg).

KisTZ kuplungszerelés WIKIben (általam),én sokat szívtam vele annak idején,ha nem csináltál még ilyet,fusd át,hogy ne szívj vele annyit,mint én anno!
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
kalev
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2007.12.30. 19:53
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: kalev »

gyors kérdés gyors válasz:
125ös etz-be ilyen kuplung lamella kell-e,mint ami itt van az oldal alján 30073 cikkszámmal
http://mofaker.hu/megjelen.php?viszelke ... nu3_id=147
jah és ha igen,akkor 2db?
"Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!"
"Élj azért,amiért meghalnál!"
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Köszönöm a tanácsokat! István barátomtól kaptam egy 20-as lánckereket. Fel is dobtam gyorsan. Sokkal jobb. Nem pörög annyira a motor de olyan könnyedén viszi hogy szerintem simán elbírná a 21-est is de a túrán lesz majd csak igazán kipróbálva. Lehet hogy majd nem bírná az emelkedõket. Eddig olya volt mint valami krossz motor. kis gázadás köv sebesség ismét kis gáz kövsebesség és pörgött mint a buszkerék :D Most sokkal lazább. kényelmes vele most motorzni mert nem kell álandóan váltogatni.
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Stravkó írta:
Meiki írta:Köszönöm. Nekem azt mondták hogy 19-es a gyári és az is van rajta. Veszek egy 21-est ha arra járok. Egyébként azt mondta a nagyeszü eladó hogy a 21 es fogaskerékkel már teljesen erõtlen lesz a motor. Jogosan néztem akkor hozzá nem értõnek. :) Köszöntem a helpet! Egyébként arra alapoztam hogy a 251-es végsebessége kisebb mint a 250-esé hogy az IQ Fighter eladó szentül állította hogy márpedig az nem olyan gyors mivel az városi motor és jobban gyorsul. De hiába mondtam neki, hogy ha az áttétel megegyezik akkor nem lehet lasabb. Aztán valaki más is említette és gondoltam, hogy ha már ketten álítják lehet benne valami.
Talán a 16-os hátsó kerék miatt lehet lassabb,mint a 250-es,szerintem is nyugodtan tehetsz rá elõre nagyobb lánckereket!

Üdv: Stravkó
250-s tipusra 19-nél nagyobbat én sem ajánlok.
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

[quote="Meiki"]Köszönöm. Nekem azt mondták hogy 19-es a gyári és az is van rajta. Veszek egy 21-est ha arra járok. Egyébként azt mondta a nagyeszü eladó hogy a 21 es fogaskerékkel már teljesen erõtlen lesz a motor. Jogosan néztem akkor hozzá nem értõnek. :) Köszöntem a helpet! Egyébként arra alapoztam hogy a 251-es végsebessége kisebb mint a 250-esé hogy az IQ Fighter eladó szentül állította hogy márpedig az nem olyan gyors mivel az városi motor és jobban gyorsul. De hiába mondtam neki, hogy ha az áttétel megegyezik akkor nem lehet lasabb. Aztán valaki más is említette és gondoltam, hogy ha már ketten álítják lehet benne valami.[/quote

Nem a Rendásnál voltál Szekszárdon?Na Õ nekem is mindíg osztja a ,,hülyeséget,, ha valamit változtatni akarok a motoron!Lgutóbb azon akadt ki,hogy miért akarok vastag gumit venni rá,mert elvész az erõ :D
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

uj

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Sziasztok!
Tudja valaki,hogy a 125-ös és a 250-es Ts-nek ugyanaz-e a láncvédõbakelit hátul? :-k
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Meiki írta:Köszönöm. Nekem azt mondták hogy 19-es a gyári és az is van rajta. Veszek egy 21-est ha arra járok. Egyébként azt mondta a nagyeszü eladó hogy a 21 es fogaskerékkel már teljesen erõtlen lesz a motor. Jogosan néztem akkor hozzá nem értõnek. :) Köszöntem a helpet! Egyébként arra alapoztam hogy a 251-es végsebessége kisebb mint a 250-esé hogy az IQ Fighter eladó szentül állította hogy márpedig az nem olyan gyors mivel az városi motor és jobban gyorsul. De hiába mondtam neki, hogy ha az áttétel megegyezik akkor nem lehet lasabb. Aztán valaki más is említette és gondoltam, hogy ha már ketten álítják lehet benne valami.
Talán a 16-os hátsó kerék miatt lehet lassabb,mint a 250-es,szerintem is nyugodtan tehetsz rá elõre nagyobb lánckereket!

Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Köszönöm. Nekem azt mondták hogy 19-es a gyári és az is van rajta. Veszek egy 21-est ha arra járok. Egyébként azt mondta a nagyeszü eladó hogy a 21 es fogaskerékkel már teljesen erõtlen lesz a motor. Jogosan néztem akkor hozzá nem értõnek. :) Köszöntem a helpet! Egyébként arra alapoztam hogy a 251-es végsebessége kisebb mint a 250-esé hogy az IQ Fighter eladó szentül állította hogy márpedig az nem olyan gyors mivel az városi motor és jobban gyorsul. De hiába mondtam neki, hogy ha az áttétel megegyezik akkor nem lehet lasabb. Aztán valaki más is említette és gondoltam, hogy ha már ketten álítják lehet benne valami.
MZ ETZ 251 De Lux!
molyhos
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2008.04.20. 21:39
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: molyhos »

bambi írta:A mostani számozás szerint 420-as láncnak felel meg 120 szem hosszúsággal
Értem, köszönöm. Ezek szerint létezik, ami jó hír.
UAR-631 (LU 39-54)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

molyhos írta:A felújításhoz szépen bontogatom a 125-ös Trophym és megnéztem a láncot is, mennyire nyúlt meg. Összehajtva egyik kézzel megfogtam, kitartottam, mint Toldi Miklós a petrencerudat, és a másik vége úgy lekonyult, hogy pont a padló felé mutatott. Ajjjajj! Ez szerintem megérett a cserére. Az alkatrész-katalógusom szerint a hozzá való lánc mérete, 12,7x6,4x120. Lehet még ilyet kapni? A Vaterán láttam hátsó kerék komplett lánckerekét is, új állapotban. Mondjuk abból van már kettõ, és nem tudom érdemes-e megvenni a harmadikat; igaz újonnan.
A mostani számozás szerint 420-as láncnak felel meg 120 szem hosszúsággal
molyhos
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2008.04.20. 21:39
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: molyhos »

A felújításhoz szépen bontogatom a 125-ös Trophym és megnéztem a láncot is, mennyire nyúlt meg. Összehajtva egyik kézzel megfogtam, kitartottam, mint Toldi Miklós a petrencerudat, és a másik vége úgy lekonyult, hogy pont a padló felé mutatott. Ajjjajj! Ez szerintem megérett a cserére. Az alkatrész-katalógusom szerint a hozzá való lánc mérete, 12,7x6,4x120. Lehet még ilyet kapni? A Vaterán láttam hátsó kerék komplett lánckerekét is, új állapotban. Mondjuk abból van már kettõ, és nem tudom érdemes-e megvenni a harmadikat; igaz újonnan.
UAR-631 (LU 39-54)
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Meiki! Nem tudom mire alapozod, hogy a 251-es kevesebb végsebességre képes mint egy 250-es... Ugyanaz a blokk van benne. Ha kevesled a végsebességed akkor elõre tegyél nagyobb lánckereket (széria a 21-es) de akkor 3-asban nem fogsz egykerekezni...
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Nem 0,9 liter az elõírt mennyiség a váltóba?
MUZSIK JÓZSEF írta:Sebesség válto-ban levö olaj 10w-40 a szintzö csavar
ig feltöltve. kb 1.5liter
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

Meiki írta:Nem nagyon találtam feljegyzést arról hogy mi van akkor ha a 251-es ETZ hátsó lánckerekét és elsõ lánckerekét kicserélem 250-esére. Szerintem a végsebesség problémával a lánckerék függ össze. A motor bivaj erõs. 3. ban kövérgázra még emelgeti az elejét. 12700 kilóméter van benne de 90 felett már nem igazán megy. Ha kicserélem a lánckerekeket gyári 250-esre akkor növelhetem a sebességet? Tudom hogy a 251-est eredetileg városi motornak szánták és azért rövidebb fordulékonyabb. Viszont én csak túrázni szeretném használni ahol jobb a nagyobb utazósebesség. De az a gondom hogy a 250-es tankja nem igazán tetszik és egy olyan motorral motorozni (tulajdonosa lenni) ami nem tetszik nem jó érzés. Láttam videókat és tudom hogy a 250-es nagyobb végsebességre képes mint a 251-es. Ezt a végsebességet szeretném megközelíteni a 251-es ETZ-vel. Jó lenne ha legalább 110-es vagy 120-as utazóval lehetne vele haladni. A segítséget elõre is köszönöm. :wink:
Mielõtt bármit kicserélnél számold meg a fogaskerekek fogszámait. Ha elõl 19-20-as van és csak 90 körül megy a motor akkor lehet próbálkozni 21-22-essel.
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Nem nagyon találtam feljegyzést arról hogy mi van akkor ha a 251-es ETZ hátsó lánckerekét és elsõ lánckerekét kicserélem 250-esére. Szerintem a végsebesség problémával a lánckerék függ össze. A motor bivaj erõs. 3. ban kövérgázra még emelgeti az elejét. 12700 kilóméter van benne de 90 felett már nem igazán megy. Ha kicserélem a lánckerekeket gyári 250-esre akkor növelhetem a sebességet? Tudom hogy a 251-est eredetileg városi motornak szánták és azért rövidebb fordulékonyabb. Viszont én csak túrázni szeretném használni ahol jobb a nagyobb utazósebesség. De az a gondom hogy a 250-es tankja nem igazán tetszik és egy olyan motorral motorozni (tulajdonosa lenni) ami nem tetszik nem jó érzés. Láttam videókat és tudom hogy a 250-es nagyobb végsebességre képes mint a 251-es. Ezt a végsebességet szeretném megközelíteni a 251-es ETZ-vel. Jó lenne ha legalább 110-es vagy 120-as utazóval lehetne vele haladni. A segítséget elõre is köszönöm. :wink:
MZ ETZ 251 De Lux!
MUZSIK JÓZSEF

Hozzászólás Szerző: MUZSIK JÓZSEF »

Sebesség válto-ban levö olaj 10w-40 a szintzö csavar
ig feltöltve. kb 1.5liter
MUZSIK JÓZSEF

Hozzászólás Szerző: MUZSIK JÓZSEF »

sziasztok jó estét mindenkinek!
Tulajdonosa lettem egy 1990-es ETZ 251-nek nem birtam a véremmel szétszedtem darabokra. /ujfötengely összes uj 5 kuplungtárcsa, uj csapácsak,szimeringek,ujra kábelezés........../ Összeraktam lebiztositotta, karburátor ki tisztitottam. Levizsgáztattam átirattam....
Problémám a következö: kuplung nem emel ki eléggé, vagyis 1-ben huz a motor lámpánál nem tudom ki venni sebességböl.
Szabály szerint össze rakott blokk.
Beállitás menete: kuplung bowden teljesen vissza állitva, formérö fedélke eltávolitás rögzitö lemezke felhelyezése ugy hogy állitani lehessen. ora mutato járásával ellentétes irányban addig forgatom az ovál-lukas lemezt, hogy még éppen ne nyomja meg a kuplung kiemelöt. Vissza teszem a fedélkét rözitem a 3 imbisz csavarral. A komanyon levö kuplung karnal elveszem aholtjátékát az állitó csavarral majd a kontra anyával lerözitem. Berug kiprobál ugyan ugy húz továra is ...... Kérem segitsetek mit rontok el. Miért nem tudom beállitani..... Segitséget elöre is köszönöm esetleg telefonon vissza hivlak ...
mjozsi
muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi »

Szia!

A probléma az ócska utángyártott fékbetét volt, ugyanis az egyik púpos volt, de nem a dob irányában, hanem a kerék tengelyével párhuzamosan, így mikor meghúztam a csavart szépen megszorult az oldalával. Visszaraktam a régit, majd a következõ lánccserénél cserélem megint, hátha akkor jobbat kapok. :)

Végül a felni legkülsõ széle és a villa között mértem tolómérõvel (a guminál mérve össze-vissza eredményket kaptam) max 1mm az eltérés vagy még annyi sem. Szerintem egyébként stabilabb lett a gép, szóval simán lehet, hogy eddig csámpibb volt a hátsó kerék, mint most.

Köszi!

Üdv: M.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

láncfeszesség:a láncot úgy kell beállítani, hogy amikor ülsz rajta, akkor tudd a láncot lenyomni.Mivel ha nem ülsz rajta úgy tünik, hogy jó, de ha ráûlsz, a lánc megfeszül, és annyira feszes lessz, hogy nem tud a lánc játékot tenni, és ezért kattog.

egyenesfutás:egyenes futás néhány dologgal összefügg(Pl a blokk ha már kicsit elmozdúlt jobb irányba, akkor már az a tolómérõs megoldás kilõve).De érdemes megpróbálni.Csináld úgy, hogy a lengõvillán kinevezel egy bázis pontot, ahonnan letudod mérni a villa, és a felni távolságát. Mind 2 oldalnak azonos távolságra kell lenniük, és elméletileg jónak kell lennie.Ha ez nemjó, akkor csináld úgy, hogy leveszed a jobb oldali deknit, és próbálod egysíkba helyezni a kereket az elsõ fogaskerékkel.

szorulás:mivel még minden friss, kicsit egymáshoz kell kopniuk a szerkezeteknek.Esetleg a csapágyakat, meg a tengelyt bekéne zsíroznod alaposan.Ha ez se segít, akkor fék lehet a baj, kicsit engedj az erõsségén.
(szívesen elolvasnám, hogy mit mondanának a többiek, kiváncsi vagyok ki hogyan csinálni ezt) :roll:
muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi »

Sziasztok!

Életem elsõ lánc/lánckerék cseréjén vagyok túl, mivel az elõzõ lánc (amivel vettem nemrég a mocit, 250 EZT) már zörgött, csattogott, át is ugrott idõnként hátul szerintem.

Szóval cseréltem láncot, hátsó lánckereket (az elsõ 2 hete volt kisebbre, mert gyenge volt a gép), a gumit a lánckerékben, a csapágyakat és ha már szét kellett kapni, akkor másik oldali csapágyakat és fékbetétet is. Nagynehezen szétjött és nagynehezen össze is raktam.
A következõ gondjaim, kérdéseim vannak:

* láncfeszesség
Mikor azt gondolom jó lenne a lánc feszessége, mert egy kis erõ kell hozzá, hogy le tudjam nyomni a vasig a gumit, nos akkor kattogva megy az elsõ lánckerékre a lánc és látszik is, hogy kicsit nehezen ugrik rá, Ha tovább feszítem, rosszabbodik, tehát inkább lazítottam. Nos egy idõ után megszûnik a hang, de ilyenkor minden különösebb erõfeszítés nélkül le lehet nyomni a vasig a láncvédõgumit. Nem tudom milyennek kéne lennie, de nem laza ez? Valahol olyat olvastam, hogy két ujjal lehet lenyomni, na most így egy légy ha rá száll lenyomja. ...ha viszont feszesebb, akkor kattog.

* egyenesfutás
Lécem nincs, kerekek ráadásul eltérõ méretûek, ha mondjuk egy tolómérõvel megmérem a gumi szélét a villa szélétõl mindkét oldalon az lehet korrekt megoldás?

* szorulás
Ha meghúzom úgy rendesen, kerékhez méltóan a csavarokat (ahogy nézem ez fõleg a bal oldali hosszú tengelyre vonatkozik), akkor a kerék nagyon szoros lesz, nehezen forog. ...ha kilazítom kicsit, akkor jó, de hát csak meg kéne húzni rendesen a kereket, nem? Mi lehet a baj? Befogna a fék? (menetes tengely nincs is rajta, szóval totál kiengedett állapot)

Elõre is köszönök minden segítséget!

Üdv: M
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

összeraktam a hátsólánckerekemet(kistz).De egyszerüen hihetetlen, hogy mennyire elgányolták ezt a darabot!A csapágyat nem lehetett másképp a helyére ütni, csak ha jól megcsiszoltam, és nagyon felmelegítettem a lánckereket...amikor nagy nehezen beraktam a csapágyat, a zégert is beraktam, de nagyon mozog benne!Kiesni nem tud, de mozog benne..ez nagy baj?ja, és az a kis fogaskerék tányért is melegítéssel, és lánckerék csiszolással sikerült felraknom, csak mire ráraktam, kihûlt, és nem tudom a helyes pozicióba berakni, mert megse mozdúl, hogy beakasszam azt a felfogó gyûrût vagy hogy hívják.Ezzel is nagy baj lehet?
Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 »

Ha valaki akar venni láncvédõ bakelitot, a Huberban van német 2000-ért.
És persze török, és magyar is.
A németet választottam, igaz ez a legdrágább :)
louithebad
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
Tartózkodási hely: Mezõcsát

Hozzászólás Szerző: louithebad »

Köszönöm az infót! Épp most gurultam egy kurtát, végre kimociztam a tavalyi benyát és telivágtam friss nedüvel!

Szép idõt mindenkinek!!
Egészség legyen meg térerõ!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Az én blokkom olyan ferdén ül a helyén hogy "öröm" nézni :roll: :lol:
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

louithebad írta:
z25z írta:Ha el van csavarodva az latvanyos: felulrol a tank felol kukucskald a blokkot ha jobb oldalon joval hamarabb meglatod, mint bal oldalrol akkor blokktarto csere....
Üdv z25z!

Nézgéltem a leírtak szerint, egy kicsit valóban jobbra tart. Ha netalántán szétberhálom nincs valami módszer a megerõsítésre?
meg lehet erositeni a blokktarto vasat, kettot ossze kell hegeszteni, persze ha hozzafogsz elotte uj szilenteket meg azt a kis muanyag gyurut szerezd be hozza. no meg nezd meg hogy a lengovilla tengelye egyaltalan kijon-e mert bizony a hosszu evek alatt ha nem volt idonkent kiszedve a tengely, bezsirozva kepes ugy belerohadni, hogy kiszedes csak egy lengovilla minusszal lehet.....amugy ha csak kicsit tart jobbra azzal meg jo sokaig el lehet menni.....
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Ahrefs [Bot], Google [Bot] valamint 43 vendég