Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.03.04. 18:33

nyakas írta:kb 16000 kemeny forint :?
Az igen valóban baráti az ára! :shock:

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.03.04. 15:17

kb 16000 kemeny forint :?

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.03.04. 15:15

:!: azt jsvaslom nezd meg a lanckerekek allapotat ! egyutt erdemes cserelni :wink: a kopott lanckerek megeszi az uj lancot. a DID lancot lehet kapni patenntszemmel is. hasznalj hozza castrol lancspret ,a feheret! en ezt hasznalom :wink:

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.03.04. 15:10

Számszerûsítve ez a O gyûrûs D.I.D lánc amirõl rengeteg jót lehet hallani menyibe kerül MZ-re (ETZ250)?

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2009.03.04. 09:45

KILL3R etz írta:Köszi coco!

Akkor beruházunk egyre:D
A meghajtó csigát és a tengelyt együtt cseréld,különben el fogják darálni egymást!
Tapasztalat,csak tengely cserekor 300 métert bírt :?

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.03.03. 22:40

A lanckerdesre van egy javaslatom, az enyemet kicsereltem o ringes DID lancra azota kifogastalanul mukodik ,igaz nem olcso de hosszutavon megeri , en mar levizsgaztattam ,a legorgozott lancokbol elegem lett ,lanccserenel ugyelni nehogy a blokk kisse kersztbe legyen ,erre is van megoldas. :wink:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.03.02. 21:58

Köszi coco!

Akkor beruházunk egyre:D

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.03.02. 21:42

Killer. Nekem tavaly szakadt el :) Kb 1 eve van meg ez. Eddig jo :D

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.03.02. 21:06

Hy Zsakfos! NE hagyd ki azt a távtartót! A csapágy külsõ része a kerékagyon ütközik, viszont, ha meghúzod a tengelyen az anyát? Akkor nincs ami a két csapágy belsõ gyûrûjét támassza egymáshoz képest. Túl tudod húzni az anyát és túlfeszíted a csapágyakat. Ha találsz robbantott ábrát a szerelési leírásban, ott tisztán látható! T

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.03.02. 20:01

Hali!

Kis-tz km.spirállal van valakinek tapasztalata? Tegnap sikerül elszakadnia... Nem értem a németeket... Csak 20 évet bírt... :twisted: :lol:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.03.02. 19:36

Ma úgy döntöttem hogy kicserélem a láncvédõ bakelitet a /1-en.Már tavaly megvettem az utángyártott láncvédõt,hogy majd egyszer kicserélem mert a gyári már elég ronda és egy helyen repedt is.Nos elõre elárulom maradt a régi bakelit.Az utángyártott fos mûanyag láncvédõ nem jó!!!
Szemre ugyanolyan méretû mindenhol,de amikor átraktam a kilométeróra meghajtását és belehelyeztem a lánckereket akkor megforgattam és ronda kerregõ hangot adott.Visszaraktam a régibe mindent,megforgattam és jó.Ujra át az új láncvédõbe,forgatás,kerregés.Na ezt 1-2-szer még eljátszottam és mivel a helyzet ugyanaz volt ezért visszaraktam a régi gyári bakelit láncvédõt.Ujra bebizonyosodott egy utángyártott alaktrészrõl hogy sajnos nem az igazi.Hozzáteszem hogy a kilométer meghajtás forgott,csak kerregõ hangja volt.Ha igy betettem volna és mentem volna a motorral valószinû megsem hallom a kerregést és az órám is mutatott volna,de ki tudja meddig??
Más! Mivel még az eredeti DDR-es kerékcsapágyak voltak a motormban és már hangjuk is volt ezért kicseréltem õket.
Elgondolkodtam hogy vajon miért kell bele a távtartó a 2 csapágy közé?Hiszen mindkét csapágy felütközik a kerékagyba.Vagy nem is távtartó szerepe van,hanem mondjuk megvezeti kicsit a tengelyt?Vagy rosszul látom a dolgot?Lényegében mindegy lenne csak szeretem tudni mi miért van.

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2009.03.02. 19:12

Ez már több éve így van :)

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.03.01. 20:27

Valóban igaz az, hogy amit mostanság lehet kapni 20 fogas elsõ láncskerekek (etz-250) nagyon hitvány minõségek és nem birják a kiképzést? Vagy ez ugymond kamu és nyugottan meg lehet venni?

Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 199
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

Trophy órakihajtás bajok. és Megoldás

Hozzászólás Szerző: Vörcsi » 2009.02.14. 17:51

Sokszor volt bajom azzal hogy a gyári spirál már akadozott és ha megtörõdött akkor nem mutatta jól az adott sebességet az óra.
Trophy spirált nem kapni már ugye csak 36 éve nem csinálnak akárcsak 250-es TS-ét sem. Rendeltem 2 forrásból is de túl hosszúak voltak. Kaptam itt egy fülest hogy az ETZ fordulatszámlálás kihajtása megfelleõ hosszú és pont jó. Egy hét alatt megérkezett hát az új spirál, csal épp a csatlakozója nem volt jó meg 1cm-el rövidebb is. Nos egy esztergás barátom megoldotta a problémát. Csináltam pár képet hátha tudjátok tik is használni az átalakítást...

Kép

Kép


Kép


Kép

Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe » 2009.01.24. 14:23

Köszi Alfa a tapasztalatot!

Üdv

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.01.24. 12:50

tams9 írta:
Alfa írta: Hát nem tudom, én nem hallottam még hogy szocimotoros láncot "ápolna" így. A szekunder kihajtásnál szivárog annyi amennyi elég. Igazából sose száraz, jó nyilván amikor újonan fel lett téve a lánc akkor megkentük rendesen, de annyi.
Ha pedig gazdaságilag nézzük; nem tudom mennyire elég egy ilyen 200ml-es spré. Megnéztem most 1-nek az árát 2000ft. Egy MZ lánc se kerül ettõl sokkal többe, vagyis pár hónap alatt ráfújkálod egy új árát...
Szóval én túlzásnak érzem
Hát a zsírral nekem az volt a bajom mindig h szétszórta a védõn belül, a lánc meg szinte száraz lett :shock: , 400 km alatt 1 szemnyit nyúlt, persze lehet maga a lánc is selejt volt, nem lehet tudni. A spré meg amit vettem, Castrol, akkora kb mint egy tejszínhabos doboz (csak szélesebb), és 2000 ft alatt volt. A láncot jó alaposan megfújkáltam körbeforgatva, a doboz tömege szinte semmit sem csökkent, 2-3 évre tuti elég lesz :lol: A kenõanyag amit ad pedig jól tapad, de csak vékony rétegben, tehát tökéletes, nem szóródik. Nekem megér ennyi pénzt.

Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe » 2009.01.23. 18:35

Köszi mindenkinek a segítõ mondatokat.

Üdv.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.01.23. 18:13

Lánkenésrõl csak annyit én 2-3 évente néztem meg hogy milyen a lánc akkor dobok rá egy kis zsirt és kész! Már 7 éve van nálam a gép és most jutott oda, hogy láncot kell cserélni laza már eléggé (egy szem kivétele is talán elég lenne). Ja és persze mikor megvettem nem cseréltem rajta szóval ki tudja milyen idõs lehet az rajta, persze húzni kellett rajta ez idõ alatt párszor! Ha enyit kibír ez is /sima favorit amit most teszek rá/ akkor maximálisan meg leszek vele elégedve!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2009.01.23. 12:24

KisTZ-nél (legalábbis az enyémnél,de asszem errõl írt Kuti is) a kuplungpálca mellett átszivárog némi olaj és ettõl mindíg nedves a lánc.
Egyébként érdemes láncspray-t venni,MZ-hez jó a benzinkúton kapható ócsóbb (~1200),mert a zárt lánc miatt nem szórja szét annyira a ganét.A Suzukihoz már Castrolt (asszem) használok,mert az olcsót ráhányta a lánc mindíg a kerék szélére,ami balos kanyarban okoz meglepetést.

tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Hozzászólás Szerző: tams9 » 2009.01.23. 11:54

Alfa írta:
tams9 írta: Hello!
Most MZ láncot gondolnál sprézni? Mz-t(Simsont, Jawat ...)nem szokás én úgy tudom. Azért van ott a láncvédõ körbe teljesen zártan, csak ez mostanába nem trendi ezért kell a spré. Nekem sohasem szárad ki a lánc, mindíg szivárog oda olaj, pont annyi, hogy ne csöpögjön.
Honnan csöpög neked a láncra olaj? :shock: Enyém csontszáraz ha nem kezelem...

Amúgy a spré az tökjó :roll: Sokkal ritkábban kell fújni mint a szabad láncos mocikat, de azért kell (a szerelési kk-ban még gördülõcsapágyzsír van, de az már elavult sztem erre a célra, a spré ezerszer jobb). Mondjuk lehet túlspilázom, de havonta újrakenném, az nem árt neki ha sok van rajta sztem (csak gyorsabban fogy a spré xD) , viszont ha kevés az nagyon hamar megeszi.
Hát nem tudom, én nem hallottam még hogy szocimotoros láncot "ápolna" így. A szekunder kihajtásnál szivárog annyi amennyi elég. Igazából sose száraz, jó nyilván amikor újonan fel lett téve a lánc akkor megkentük rendesen, de annyi.
Ha pedig gazdaságilag nézzük; nem tudom mennyire elég egy ilyen 200ml-es spré. Megnéztem most 1-nek az árát 2000ft. Egy MZ lánc se kerül ettõl sokkal többe, vagyis pár hónap alatt ráfújkálod egy új árát...
Szóval én túlzásnak érzem

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2009.01.23. 09:49

Szerintem a lánc az amit elég évente egszer vagy kétszer átvizsgálni,ilyenkor egy kiss zsir és pár csep olaj logás ellenörzés szemek álapota és kész.Volt nekem is Kawám az MZ melett én idegbajt kaptam a láncátol(kényes drága vacak álandoan babusgatni kell),ezért is jóbbak a keleti" csodáink pl MZ. Simson. Jawa...

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.01.23. 02:16

tams9 írta:
BigBigJoe írta:Itt is feltennék egy kérdést!

Mennyi idõnként, vagyis milyen gyakran illik, kell, szükséges a láncot spray-vel kezelni? Van e erre valami "elõírás", népi recept ?
Illetve a kezelés elõtt a láncot teljesen le kell tisztítani a dzsuvától, a koszos zsírosodástól? Gondolom Én , hogy igen , de azért érdekelne!

Üdv, köszi.
Hello!
Most MZ láncot gondolnál sprézni? Mz-t(Simsont, Jawat ...)nem szokás én úgy tudom. Azért van ott a láncvédõ körbe teljesen zártan, csak ez mostanába nem trendi ezért kell a spré. Nekem sohasem szárad ki a lánc, mindíg szivárog oda olaj, pont annyi, hogy ne csöpögjön.
Honnan csöpög neked a láncra olaj? :shock: Enyém csontszáraz ha nem kezelem...

Amúgy a spré az tökjó :roll: Sokkal ritkábban kell fújni mint a szabad láncos mocikat, de azért kell (a szerelési kk-ban még gördülõcsapágyzsír van, de az már elavult sztem erre a célra, a spré ezerszer jobb). Mondjuk lehet túlspilázom, de havonta újrakenném, az nem árt neki ha sok van rajta sztem (csak gyorsabban fogy a spré xD) , viszont ha kevés az nagyon hamar megeszi.

Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe » 2009.01.23. 00:04

tams9 írta:
BigBigJoe írta:Itt is feltennék egy kérdést!

Mennyi idõnként, vagyis milyen gyakran illik, kell, szükséges a láncot spray-vel kezelni? Van e erre valami "elõírás", népi recept ?
Illetve a kezelés elõtt a láncot teljesen le kell tisztítani a dzsuvától, a koszos zsírosodástól? Gondolom Én , hogy igen , de azért érdekelne!

Üdv, köszi.
Hello!
Most MZ láncot gondolnál sprézni? Mz-t(Simsont, Jawat ...)nem szokás én úgy tudom. Azért van ott a láncvédõ körbe teljesen zártan, csak ez mostanába nem trendi ezért kell a spré. Nekem sohasem szárad ki a lánc, mindíg szivárog oda olaj, pont annyi, hogy ne csöpögjön.
Ok, értem, köszi. Mondjuk elég kenõcsös a lánc, nem vitás. Nincs is hangja hajtáskor, ezek szeint tényleg elég lehet ez neki.


Köszi, üdv.

tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Hozzászólás Szerző: tams9 » 2009.01.22. 18:33

BigBigJoe írta:Itt is feltennék egy kérdést!

Mennyi idõnként, vagyis milyen gyakran illik, kell, szükséges a láncot spray-vel kezelni? Van e erre valami "elõírás", népi recept ?
Illetve a kezelés elõtt a láncot teljesen le kell tisztítani a dzsuvától, a koszos zsírosodástól? Gondolom Én , hogy igen , de azért érdekelne!

Üdv, köszi.
Hello!
Most MZ láncot gondolnál sprézni? Mz-t(Simsont, Jawat ...)nem szokás én úgy tudom. Azért van ott a láncvédõ körbe teljesen zártan, csak ez mostanába nem trendi ezért kell a spré. Nekem sohasem szárad ki a lánc, mindíg szivárog oda olaj, pont annyi, hogy ne csöpögjön.

Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe » 2009.01.22. 16:45

Itt is feltennék egy kérdést!

Mennyi idõnként, vagyis milyen gyakran illik, kell, szükséges a láncot spray-vel kezelni? Van e erre valami "elõírás", népi recept ?
Illetve a kezelés elõtt a láncot teljesen le kell tisztítani a dzsuvától, a koszos zsírosodástól? Gondolom Én , hogy igen , de azért érdekelne!

Üdv, köszi.

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2008.12.29. 18:36

Hy! Nagy kihívás elé álltál!

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.12.29. 18:18

Üdv! Segítséééég!! Számlap cserét akarok csinálni a ts-en, de sikeresen elcsesztem. Km óráról szedtem volna le a mutatót, amikor a mutató nem a tengelyrõl jött le, hanem kitéptem tengelyestül azzal a réz rugóval együtt :S ha azt visszaküszködöm, akkor már nem fog mûködni, nem?

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.12.28. 21:37

köszönöm az segítséget :)

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.12.27. 22:17

Bármelyik kerek MZ kilóméteróra jó bármelyik kerek MZ kilóméteróra helyett. A különbség az áttételben van.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.12.27. 13:55

emberek!

251-es km/h-ja jó a 150-es ETZ-re? igaz h mind2nek a hátsó kereke 16"-os, de a lánckerékáttét nem másabb?
azért kérdezem, mert sztem kevesebbet mutat az óra mint amennyit kéne... :roll:

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.12.15. 20:04

moderator írta:kobraCode!

Erõltesd meg az agyad! Próbáld meg kitalálni, hogy az alábbi hozzászólásod például ide való! De még csak nem is a ruházat és egyéb kiegészítõk közé...

."
Kedves Moderátor!!!


Én nem szervizelni akartam gépet, hanem csak csevegni róla hogy hogyan viselkedett amikor ilyen cuccok voltak rajta. És mivel az adás vétel topicban vette fel valaki a fogaskerék témát, és ott történt több hozzászólás, így gondoltam talán a csevegõben lehetne folytatni. Szóval ismétlem én csak CSEVEGNI akartam róla NEM SZERVÍZ tanácsot kérni. Remélem így minden érthetõ, világos és tiszta?!

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Hozzászólás Szerző: moderator » 2008.12.15. 17:49

kobraCode!

Erõltesd meg az agyad! Próbáld meg kitalálni, hogy az alábbi hozzászólásod például ide való! De még csak nem is a ruházat és egyéb kiegészítõk közé...

"Gyurm@, itt folytatnám amit elkezdtünk az adás vétel topicban. Nem tudom hogy mennyire lehet elgyengülve a 251-es em, ez az elsõ nagyobb mocim, eddig simo volt. Nincs hasonlítási alapom. De 19-es fogaskerékkel még nem tudtam megnézni a végét, mindig közbe jött valami hogy vissza kellett vegyem a gázt, de eddig 120 km/h volt a max amit mentem. Amikor feltettem a 21-es fogaskereket minden sebességi fokozatot ki tudtam forgatni, kivéve az 5.-et. Ott nem ment jobban 100 km/h-nál, nem pörögte el magát. De hangsúlyozom hogy a kisebb sebességi fokozatokban kipörgettem a 6000 fölé, ott nem volt vele gondom. Egy autószerelõ ismerõsömet kértem meg hogy vigye el eredetvizsgára. Mondtam neki hogy nézzen rá kicsit a gépre, hogy mégis milyen állapotban van. Õ eléggé ért az ilyen dolgokhoz, ezer éve autókat motorokat szerel, több kisgépet is épített motor blokkból. Na szóval azt mondta jó gép. Mikor vettem a mocit látszott rajta hogy már szét volt húzva a blokk. Az elõzõ tulaja annyit mondott hogy szimeringet cseréltek. Nos nem tudom hogy mégis így mit mondtok a gépemre. De nekem 19-es és 21-es fogaskerékkel így viselkedett, a 20-ast kellett volna még megpróbálnom, de már nem volt hozzá kedvem.

Üdv."

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.12.02. 17:33

bakimate írta:A váltóolaj miatt létrejön valamennyi kapcsolat a váltótengelyek között. Teljesen természetes dolog.
És valószínûleg sem a láncod, sem a kerékcsapágyad nincs berohadva :D

Üdv. Ghost

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco » 2008.12.01. 08:36

Koszi szepen. :D

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.12.01. 00:20

A váltóolaj miatt létrejön valamennyi kapcsolat a váltótengelyek között. Teljesen természetes dolog.

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco » 2008.12.01. 00:14

Sziasztok. Kerdesem az hogy uresbe miert forog a kereke az ETZ-m nek??? Nem gyorsan de egy olyan 2-3km/h val foroghat. Ja es nem csak nekem, par ismerosnek is igy van. ETZ125 rol van szo.

Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 199
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

Hozzászólás Szerző: Vörcsi » 2008.11.24. 19:53

kupi írta:Szia Vörcsi az ETZ re nem esüdnék meg de a TS az tutira egyforma az ES el (nekem a TS en ES meghajtás van )1-1 benn ugyan az.125-150.De ha nem akarsz sokat kinlodni az egész óra mechanika átvarázsolásával érdemes egy kiszuperált ES óra vázba beletenni egy komplet TS órát csak a kimaradó részre kell egy vékony lapot(fa vagy müanyag)vágni,én már látam ilyent nem vészes sõt izléses legfeljebb nem kórhû.
Köszi!
Nem tudok TS órát szerezni, de nem tudom mennyire egyezik az ETZ órával, mert abból még új utángyártottat is tudok szerezni.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2008.11.23. 09:35

Szia Vörcsi az ETZ re nem esüdnék meg de a TS az tutira egyforma az ES el (nekem a TS en ES meghajtás van )1-1 benn ugyan az.125-150.De ha nem akarsz sokat kinlodni az egész óra mechanika átvarázsolásával érdemes egy kiszuperált ES óra vázba beletenni egy komplet TS órát csak a kimaradó részre kell egy vékony lapot(fa vagy müanyag)vágni,én már látam ilyent nem vészes sõt izléses legfeljebb nem kórhû.

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.11.22. 22:48

Láncot lánckerekkel együtt érdemes cserélni, mert a kopott lánckerék tönkreteszi az új láncot. Láncot akkor kell cserélni, ha két görgõ egymás mellett, vagy 5 görgõ (egymástól távol) ki van törve, illetve, a kezedben oldalirányba kitartva mennyire lóg lefelé (kopás).

Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 396
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee » 2008.11.22. 21:44

Hogyan tudom megnézni egy 251-es Etz-nek hogy milyen állapotban van a lánc? és hogy kb meddig bírja még? mert az elõzõ tulaj mondta, hogy lehet hogy kell majd...és ilyenkor ki kell-e cserélni a lánckerekeket?

Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 199
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

Hozzászólás Szerző: Vörcsi » 2008.10.18. 15:36

Üdv!

Nekem egy ES 250/2-esem van és a kilóméteróra kihajtás a blokkból jön a tengelyre rakott fogaskerék rendszer által. Már vagy a 4. börzés órát vettem rá és szinte nagyon mindegyik iszonyatosan pontatlan. Egyszer mutat 90-et máskor 105-öt közben van hogy megyek fix óramutató állással 80-at vagy 95-öt.
Az lenne a kérdésem, hogy ha ETZ órabelsõt raknék egy Trophy órába az megfelelõ lenne-e vagy nagyon eltérõ a kettõ fordulati kihajtása. Azért kérdezem, mert egyszer a szolnoki börzén láttam egy trophy-t amibe Etz óra volt, de már hogy honnan jött a kihajtás nem emlékszem. Remélem tudtok ebben segíteni, mert nagyon jó lenne már ha tudnám mennyivel megyek. Ez városban is igaz.

Avatar
kezo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva

Hozzászólás Szerző: kezo » 2008.10.17. 18:06

jelentem sikerült megoldani a problémátegy új sebbeség mérõ tengelyel a másik az szét volt darálva:D :lol: 8) :P Kössz mindenkinek a segítséget

Avatar
kezo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva

Hozzászólás Szerző: kezo » 2008.10.13. 23:25

Köszönöm a válaszokat 250 etzm van szoval egy olyan csavarnak kéne lenni amit láncvédõmûanyagba lehet becsavarni és ez fogja meg a tengelyt h ne mozogjon elõre hátra sztem én ezt sikeresen elhagytam :o kösznöhetõ a magyar utaknak majd 7végén megnézem h mi a helyzet sajnos most nem vagyok otthon még 1x kössz mindent sztem ez csavar lesz a ludas :wink: csak hát jo lenne kilométeróra ilyen traffipax árak mellett :twisted:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.10.13. 18:58

Kezo!

Milyen típusú ?MZ-d van? mert nekem kis etz-m és nekem is volt ien problémám. Én csak kivettem azt a csavart és elõrefelé ki lehetett húzni egy mûanyag tokkal együtt. Abban van az a csavar amirõl Peti írt... Lehet 250 esnél ez már nem mûködik...passz :?

Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 » 2008.10.13. 05:08

kezo írta:Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy elszállt a kilométeóra hajtásom szétszedtem hátul a spirál jo, a hátsó meghajtó tengelynél lesz a bibi namármost azt szeretném kérdezni h annak a tengelynek szabad-e mozogni a mûanyag lánctakaroban elõre vgy hátra mert olyan h néha van hajtás néha nincs. A másik kérdésem az lenne hogy ezt a tengelyt hogy lehet kiszedni ebbõl a mûanyag cuccból? mert lehet h a fogaskerék kopott el :? Kérlek titeket segítsetek nékem elõre is köszönöm ja és bocs ha nem ide kellett volna írni:D :shock: :D
Szeva Kezo!

Tengelynek nem szabadna mozognia, mert ott van még egy fogaskerék ami meghajtja ezt a tengelyt és eldarálják egymást.
A tengelyen van egy nut a mûanyag lánctakaróban egy furat, itt egy M6-os csavarral az általad említett mozgást meg lehet szüntetni.Figyelj arra h ne érjen bele a csavar a tengelybe.

Macerás egy meló kiszedni!Kereket és a láncot kiszeded,majd a hátsó fogaskereket,utána láthatóvá válik a tengely.
Említett 6-os csavart kicsavarod majd a tengelyt óvatosan kitolod.Ha be van szolulva egykis olaj segíthet.

Üdv:Peti

Avatar
kezo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva

Hozzászólás Szerző: kezo » 2008.10.11. 14:11

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy elszállt a kilométeóra hajtásom szétszedtem hátul a spirál jo, a hátsó meghajtó tengelynél lesz a bibi namármost azt szeretném kérdezni h annak a tengelynek szabad-e mozogni a mûanyag lánctakaroban elõre vgy hátra mert olyan h néha van hajtás néha nincs. A másik kérdésem az lenne hogy ezt a tengelyt hogy lehet kiszedni ebbõl a mûanyag cuccból? mert lehet h a fogaskerék kopott el :? Kérlek titeket segítsetek nékem elõre is köszönöm ja és bocs ha nem ide kellett volna írni:D :shock: :D

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.09.29. 21:52

z25z, ismét köszi a választ. akkor megpróbálom foganként, a célom az lenne hogy olyan 4500 as fordulaton , 5 dikben tudja tarntani a 110-et kb.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.09.29. 21:31

ez akkor fog kiderulni ha kiprobalod :lol: de ha nekiallsz akkor csak fogankent probald eloszor csak egy 20-ast vegyel, nekem mondjuk fenntartasaim vannak a nagyobbra cserelessel, tenyleg nagyon popecnek kell lennie a gepnek, hogy elbirja...viszonyitaskepp az en mocim 300-as, BING karbi, egy ket kisebb okossag (powered by bambi) :lol: vezerles, kipufogo, fotengelyben parafa szoval tenyleg jol hangolt gep, de ahogy en hasznalom, bizony a 19-es is sok....

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2008.09.29. 21:02

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy gyári 19-es lánckerék van elõl az ETZ-m en, és ha lecserélném azt egy 20-21-es re, akkor többet menne végre a motor? Teljesítmény ügyileg biztos hogy elbírja, mert 2 személlyel is úgy megy mint 1 el, észre sem veszi.
Köszi elõre is a válaszokat.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.09.03. 08:04

z25z írta:D.I.D.
az a tuti :)

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 8 vendég