Barkácsolás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Passz, 0.33 körül lehet, mert 3 összesodorva már majdnem 1mm. Így egy szivargyújtó bekötése után még marad 2 szabad szál, ami jó vezérlére, reléhez, vagy LED-hez vagy ilyesmi. Ha meg nem kell több ér, akkor meg 4-et összesodor, és már túl is vagyunk 1mm-en.

Bár így már nem sok értelme van a többerességnek. :D

Szerk: Akkor vékonyabb, mint gondoltam. :roll:
A forrasztás részével vitatkoznék, mert mint ahogy írtam autóhifiben sokan használják, és mind RCA-nál, mind hsz. kábelnél és ott mind forrasztva van. Persze nem idevaló, én se szívesen kötném így, de ha csak ez van, vállalható sztem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

zsakfos írta:Na de az utp kábel milyen keresztmetszetű vezetékekből áll?
Szia Zsaki !

Jogos a kérdés. Az UTP kábel 0,22 mm2 keresztmetszetű és nem is igazán teljesítmény átvitelére találták ki. Az anyag minősége miatt ( tiszta sárgaréz ) a videójel 1-2 voltos feszültségét el lehet vinni akár 100 méterekre is. Viszont a legjobb krimpelt ( préselt ) csatlakozással sem bírná sokáig a motorban a rezgést. Egy forrasztott csatlakozásnál meg főleg hamar eltörne. Egyébként a réz vezetékek terhelhetőségének általánosan elfogadott értéke 10 amper / mm2 . Ha nagyon ebbe az irányba kéne mennem akkor már inkább a 0,5 mm2-es tűzjelző kábelt választanám.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na de az utp kábel milyen keresztmetszetű vezetékekből áll?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A szétbontasz egy modern autót, ott úgy szaladgálnak 10-15A-ek a 0,75/1-es dróton, hogy "jó" nézni. És az csak "valamilyen" réz, ami UTP-ben van, az meg tuti jó minőség. Hifi-ben hangszóró, meg IC (RCA) kábelnek is használják, mert árához képest jó minőség.

1.5-2m hosszon 2-3A-hez bőven elég lenne szerintem, és sokkal szebben elvezethető, mint két színes kábel.

De mindenki azt csinál, amit akar, csak egy ötlet volt, mert igény volt a több érre. :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

VS461 írta:Jó lenne többeres (4-6, nem is néztem még, milyenek a gyári kábelek) kábelt találni 1-1.5 mm2-es méretben.

Szerk: közben találtam 12, 18 meg 25 eres kábelt is :) , csak kicsit drága.
Ezzel mindenki szembesül amikor vezetékelésre adja a fejét és szeretné megcsinálni normálisan.
Nem könnyű beszerezni a dolgokat.Ott kezdődik a baj hogy a többeres kábelek szürkék.Feketében nincs.
Ha külön veszi meg az ember a vezetékeket,azt bele kell húzni ugye hajlékony fekete csőbe,amit nehéz beszerezni.
Szóval nem egyszerű az élet ilyen téren.
De azért nem lehetetlen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:UTP? Ha több eres, mint kellene, akkor össze tudsz sodorni több eret. Hajlékony, duplán szigetelt, árnyékolt. Bár 2-3A-nál többet nem bíznék rá... :roll:
Ugye ezt te sem gondoltad komolyan? ](*,)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én is csak azért írtam, mert szivargyújtóról volt szó, amivel telefont, GPS-t akar tölteni. Ezek max 2A vesznek fel, annyit szerintem elvisz 3-3 ér az UTP-ben is.

Mondjuk ha egy matracpumpát ráakaszt, azt lehet nem köszöni meg. :lol:

Ha csak a +,- vezeték kell, akkor még esetleg hangszórókábel lehet jó, viszonylag lágy, hajlékony, de jól szigetelt.
Pl: http://kacsa-audio.hu/webshop/home_audi ... 320.p.1271 :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

KILL3R etz írta:UTP? Ha több eres, mint kellene, akkor össze tudsz sodorni több eret. Hajlékony, duplán szigetelt, árnyékolt. Bár 2-3A-nál többet nem bíznék rá... :roll:
UTP kábelt nem ajánlom motorhoz. Terhelhetősége korlátozott, maximum 1 kis teljesítményű aktív hálózati eszközt tud árammal ellátni. Nem terhelésre készítették. Volt már, hogy egy rendszerkészüléket nem bírt megtáplálni az UTP kábel, merev eresre kellett cserélni a Patch kábelt.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Utánfutóknál használunk 5x, vagy 7x 0.75-öst is. Ugyanígy van 1-esben is. 200 Ft környékén vettem utoljára méterét.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

UTP? Ha több eres, mint kellene, akkor össze tudsz sodorni több eret. Hajlékony, duplán szigetelt, árnyékolt. Bár 2-3A-nál többet nem bíznék rá... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Jó lenne többeres (4-6, nem is néztem még, milyenek a gyári kábelek) kábelt találni 1-1.5 mm2-es méretben.

Szerk: közben találtam 12, 18 meg 25 eres kábelt is :) , csak kicsit drága.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Kép


Kép

http://www.novill.hu/magazin-fooldal/ve ... meretezese

Szerintem kár 0.75össel ,,kísérletezni". Mechanikailag gyenge, könnyen szakad. Az egyes elektromosan is többet bír és mechanikailag is többet bír. A bizti maradhat az igényekhez igazított 5A .
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

VS461 írta:A 0.75-ös sodrott rézvezetéket tudomásom szerint 6 amperig engedi a szabvány.
10A-ig terhelhető, de 6A biztosítót 1 mm2 átmérőhöz javasolnak alap biztosításként.

Ezért írtam, hogy betennék egy üvegbiztosíték aljzatot, bele tennék egy 2-3Aes üvebiztit. Ez a csatlakoztatáskor fellépő pillanatnyi magasabb áramfelvételt. Így viszont az életben nem fog a vezeték veszélyesen túlmelegedni.

Alapvetően nem tenném gyújtásra, mert ha pl. nem menet közben akarnánk tölteni akkor a gyújtás nem feltétlen jó, ha rajta van folyamatosan (trafó zümmöghet miatta).

Kapcsoló jó ötlet lehet, nem feltétlen fontos.
Dreamer
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

Hogy tudok TS blokkra fordulatkihajtást marni? Lehetséges, "belül" ugyan az? Ha igen mekkora lyukat vágjak milyen menetemelkedéssel? Köszi.
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: VS461 »

A 0.75-ös sodrott rézvezetéket tudomásom szerint 6 amperig engedi a szabvány.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

VS461 írta:
aronpfabian írta:Szivargyújtó: mobillal GPS-eznék, 1-2 óra alatt jól leszívná a saját akksiját.

Az akkufedél a motoromon egy ponton amúgy is ki van fúrva (előző tulajok egyike "titkos kapcsolót" épített be... fene a gusztusát :D), úgyhogy ezen át vezetve a USB kábelt, a fedél alatt egy lengő szivargyújtó aljzatra gondoltam (szivargyújtó/USB dugóm van).

A tervem hogy akku+ - biztosíték - aljzat - test bekötést alkalmaznék, a motor rendszerétől függetlenül. Ez esetben milyen biztosíték és milyen átmérőjű vezeték kéne?

Vagy a motor rendszerébe bekötni jobb ötlet? A gyújtáskapcsolóról kapcsolt pozitív hova jön vissza a középdobozba?
Kép
Én ez alapján kötöttem be, relézve van az aljzat, és egy dupla USB-töltőfej van benne. Védi egy 5 amperes biztosíték, a relé pedig csak akkor kapcsolja be, ha van gyújtás. Szerintem egy töltőt jobb állandóra telepíteni, mint folyton ki-bedugni, ehhez meg mindig levenni a deklit - persze nem tudom, te hogy akarod. Ha meg az aljzatban marad, akkor üresjárati fogyasztása is van. Nyilván nem fél óra alatt szoppantaná le az akksit, de ki tudja. Meg szerintem ne maradjon semmilyen fogyasztó bekapcsolva, felügyelet nélkül a motoron.
Közben arra gondoltam, lehet meghagyom a kapcsolót, és így fog kinézni: akku+ -> biztosíték -> kapcsoló -> aljzat -> test
Így ki tudom kerülni amit írtál, hogy valamennyi állandó fogyasztása lenne, és külön is kapcsolható lesz. A kabát belső zsebében lévő telefonra is kényelmesebb lenne az ülés alól felvezetni a kábelt, nem a dekni felől - na meg így parkolás közben is tudnék mobilt tölteni, a gyújtás kapcsolgatása nélkül.

Az 5A-s biztosíték nem sok neki?
Zárlat esetén hány A-től kezd el veszélyesen melegedni a 0.75-ös vezeték?
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: VS461 »

aronpfabian írta:Szivargyújtó: mobillal GPS-eznék, 1-2 óra alatt jól leszívná a saját akksiját.

Az akkufedél a motoromon egy ponton amúgy is ki van fúrva (előző tulajok egyike "titkos kapcsolót" épített be... fene a gusztusát :D), úgyhogy ezen át vezetve a USB kábelt, a fedél alatt egy lengő szivargyújtó aljzatra gondoltam (szivargyújtó/USB dugóm van).

A tervem hogy akku+ - biztosíték - aljzat - test bekötést alkalmaznék, a motor rendszerétől függetlenül. Ez esetben milyen biztosíték és milyen átmérőjű vezeték kéne?

Vagy a motor rendszerébe bekötni jobb ötlet? A gyújtáskapcsolóról kapcsolt pozitív hova jön vissza a középdobozba?
Kép
Én ez alapján kötöttem be, relézve van az aljzat, és egy dupla USB-töltőfej van benne. Védi egy 5 amperes biztosíték, a relé pedig csak akkor kapcsolja be, ha van gyújtás. Szerintem egy töltőt jobb állandóra telepíteni, mint folyton ki-bedugni, ehhez meg mindig levenni a deklit - persze nem tudom, te hogy akarod. Ha meg az aljzatban marad, akkor üresjárati fogyasztása is van. Nyilván nem fél óra alatt szoppantaná le az akksit, de ki tudja. Meg szerintem ne maradjon semmilyen fogyasztó bekapcsolva, felügyelet nélkül a motoron.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

5V 1A-t vesz fel a telefon, a szivargyújtós átalakító nem tudom, erre még mennyit tesz rá a 12V oldalon (gondolom nem túl sokat).
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Attól függ, biztosítóból 2-3A, vezetékből meg 0,75 bőven elég. Gondolom nem szeretnéd több 10m vezetni :)
Dreamer
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Szivargyújtó: mobillal GPS-eznék, 1-2 óra alatt jól leszívná a saját akksiját.

Az akkufedél a motoromon egy ponton amúgy is ki van fúrva (előző tulajok egyike "titkos kapcsolót" épített be... fene a gusztusát :D), úgyhogy ezen át vezetve a USB kábelt, a fedél alatt egy lengő szivargyújtó aljzatra gondoltam (szivargyújtó/USB dugóm van).

A tervem hogy akku+ - biztosíték - aljzat - test bekötést alkalmaznék, a motor rendszerétől függetlenül. Ez esetben milyen biztosíték és milyen átmérőjű vezeték kéne?

Vagy a motor rendszerébe bekötni jobb ötlet? A gyújtáskapcsolóról kapcsolt pozitív hova jön vissza a középdobozba?
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

gesszti írta: Ismerős kőművescég csinált hasonlót, csak fordítva, és betonkeverővel. Bevitték középre a keverőt, felépítették a házat, és a végén szét kellett flexelni darabokra a gépet, mert nem fért ki az ajtón... :-)
Hát ez.... #-o Elképzeltem! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Szétszedve az ablakon sem?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Thorwald írta: Első motorommal én is csináltam ilyet. A pincében szétszedtem, políroztattam, krómoztattam, festettem, majd a teljesen tiszta darabokat a lakásban (II. emeleten) szépen összeraktam. Máig nem felejtem el a postás arcát, amikor az előszobában egy komplett motorba botlott. :D :D 8)
Tavasszal szépen leléptettem a lépcsőkön, feltöltöttem olajjal, benzinnel és GO. 8)
Ismerős kőművescég csinált hasonlót, csak fordítva, és betonkeverővel. Bevitték középre a keverőt, felépítették a házat, és a végén szét kellett flexelni darabokra a gépet, mert nem fért ki az ajtón... :-)
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Thorwald írta:
allllli írta:Vajon hogy vitték fel oda??
Darabokban. :wink:

Első motorommal én is csináltam ilyet. A pincében szétszedtem, políroztattam, krómoztattam, festettem, majd a teljesen tiszta darabokat a lakásban (II. emeleten) szépen összeraktam. Máig nem felejtem el a postás arcát, amikor az előszobában egy komplett motorba botlott. :D :D 8)
Tavasszal szépen leléptettem a lépcsőkön, feltöltöttem olajjal, benzinnel és GO. 8)

Szerintem első emeletre három izmosabb ember egyben is fel tudja léptetni a lépcsőkön. Kettő elől emeli, egy hátul tolja.
Két nem túl erős ember is elég hozzá, és egy palló. Mi így vittük mindig a mocit le föl barátnőméknél a lépcsőházban.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

allllli írta:Vajon hogy vitték fel oda??
Darabokban. :wink:

Első motorommal én is csináltam ilyet. A pincében szétszedtem, políroztattam, krómoztattam, festettem, majd a teljesen tiszta darabokat a lakásban (II. emeleten) szépen összeraktam. Máig nem felejtem el a postás arcát, amikor az előszobában egy komplett motorba botlott. :D :D 8)
Tavasszal szépen leléptettem a lépcsőkön, feltöltöttem olajjal, benzinnel és GO. 8)

Szerintem első emeletre három izmosabb ember egyben is fel tudja léptetni a lépcsőkön. Kettő elől emeli, egy hátul tolja.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zudori »

fores írta:Help!Tud valaki olyan szakembert,aki tud készíteni ETZ 250 hez háttámlát?Mennénk majd külföldre,de a z Asszonykám kényelme az első..
Vedd fel akapcsolatot MrDok-kal!
Szerintem ő a te embered!
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: fores »

Help!Tud valaki olyan szakembert,aki tud készíteni ETZ 250 hez háttámlát?Mennénk majd külföldre,de a z Asszonykám kényelme az első..
fores
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Bútorszállító csiga elbírná talán?
Esetleg a blokkot külön vitték fel, anélkül sztem nem nehezebb egy komolyabb szekrénynél.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: m-tom »

allllli írta:Vajon hogy vitték fel oda??


Kép



Kép
Jajjj, ezt már én is akartam, gyakran járok erre Budafokon..... :-)
Csak nem fent voltál Pesten?

És este még jobban néz ki, mert ilyen LED-es szalaggal ki van világítva..... 8)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Vajon hogy vitték fel oda??


Kép



Kép
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Leírom én hogy csináltam,hátha valakinek a hasznára lesz.

Fogtam a gyári oldaltámaszt,levágtam róla a távtartó részt,csak az a rész maradt amiben fordul maga a "támasztó rúd".
Na ennek még mindig van egy elég jó kis tömör része,ebbe vágtam egy U alakot ami illeszkedik a lábtartóra.
Ráhegesztettem,és egy támasztó lemezt is befelé a lábtartóra,majd méretre vágtam a támasztó rudat szépen össze hegesztettem majd egy kicsit erősebb talpat hegesztettem rá,ugyanolyan kerekre köszörültem mint a gyári csak picit vastagabb lemezből vágtam,a saját rugóját akasztottam vissza szépen megtartja ugyan úgy funkcionál,a hossza pont úgy volt jó,hogy szépen bezár a fékpálca tartója mellé,nem lóg ki oldalra.Az a lényeg,hogy a lehető legbeljebb kell tenni ahol még támaszt,jól néz ki és akkor nem hajtja a lábtartót,ezt segíti a befelé hegesztett támasztó lemez ami majdnem tőbe támaszt.
Neki dőlni nem szoktam,de jól felpakolva simán megáll akkor is ha arra támasztom amerre lejt a terep.(persze nem 20% lejtőre gondolok).Már több mint egy éve csináltam ,azt mondhatom bevált,a sarkammal pont ki tudom hajtani mielőtt leszállok,jól néz ki amikor így áll.
Ha találok olyan képet amin látszik majd teszek fel.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szerintem meg túlbonyolitott a dolog.Le kell másolni a gyári megoldást.Tulajdonképpen csak a lábtartóra hegesztendő dolgot kell legyártani,a többi kapható boltban
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

KILL3R etz írta:Tényleg! =D>
A lényeg az egészből, hogy nem a lábtartó tartja még ezt is, hanem az alsó háromszög. Lábtartó csavarokat meghosszabbítani, vagy azokkal odafogni egy plusz konzolt - valami ilyesmin töröm a fejem. Combos vas kell oda, meg hosszabb csavarok, akkor nem gyengébb, mint a lábtartóra hegesztett dolog.
TS powa!
Kép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Tényleg! =D>
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: VS461 »

KILL3R etz írta:A fékpedál perselye ott van hátrébb, ledugózva.
Lementem a garázsba, megláttam, és rájöttem :). Nem a középállvány tengelyén van ez? Kicsit felbővítette az oldalsztender furatát, hogy ráhúzza? Úgy elég stabil lehet. A középállványt viszont nem szívesen áldoznám be emiatt.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A fékpedál perselye ott van hátrébb, ledugózva.

Viszont jobban megnézve látszik, hogy az alsó "háromszöghöz" van fogatva valami combosabb csavarral. Így már stabilabb a megoldás jóval. :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: VS461 »

KILL3R etz írta:Azért ez elég venyige megoldás. Ezzel 1x nekidőlsz a motornak, aztán már a földről kelhetsz fel... :D
Nekem úgy tűnik, hogy a fékpedál perselyére van felhúzva, azon támaszkodik, és az a kis rudacska csak az elfordulást gátolja.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Azért ez elég venyige megoldás. Ezzel 1x nekidőlsz a motornak, aztán már a földről kelhetsz fel... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: VS461 »

tiger1342 írta:Egy másik ötlet oldaltámaszra, ilyesmin töröm én is a fejem...
http://www.ratracer.de/staender-abgestuetzt-hoehoe/
Ez se rossz. Az a verda a fejlécben meg milyen komoly már! :)
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

És a lábtartót Te is lehagyod? :twisted:
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Egy másik ötlet oldaltámaszra, ilyesmin töröm én is a fejem...
http://www.ratracer.de/staender-abgestuetzt-hoehoe/
TS powa!
Kép
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Patrik írta:Ilyen oldaltámaszt csináltam én is,a hátsót alakítottam át(nem kicsit).
Nagyon jó lett megáll bárhol,kicsaphatod mielőtt leszállnál róla,vagányul néz ki.
Sok sikert a "barkácsoláshoz"!
Igyekszem, köszi :)

Amúgy nézegettem német meg angol oldalakat, hátha valaki utángyártja, de nem :( . Csak magát a kitámasztót.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Ilyen oldaltámaszt csináltam én is,a hátsót alakítottam át(nem kicsit).
Nagyon jó lett megáll bárhol,kicsaphatod mielőtt leszállnál róla,vagányul néz ki.
Sok sikert a "barkácsoláshoz"!
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Neked is köszi! :)
Na, lehet, hogy lesz normális oldalsztenderem? :D
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

SzaNor írta:Kép

Kép

Kép
Nekem is van pár képem lementve, hátha hasznos lesz:

Kép Kép Kép Kép Kép
TS powa!
Kép
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Köszi szépen, ezeken látszik, hogy hogyan van az egész. Jól látom, hogy egy lemezzel felül meg van erősítve a lábtartó?
SzaNor
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2014.07.29. 17:03
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: SzaNor »

Kép

Kép

Kép
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Akinek van katonai ETZ250 lábtartója és oldaltámasza, az körbe tudná fényképezni az eszcájgot? Hol és hogyan van az oldaltámasz rögzítve, kinyitott és becsukott állapot stb. Esetleg néhány méretet is tudna venni? Nagyon megköszönném, a net bugyrait túrom angolul, magyarul meg németül, használható fotóért vagy eladó példányokért, de semmi... :(
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

FBS
MZ ETZ 251e '89
Dragovich
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.07.30. 09:19
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Dragovich »

hello nemtudóm jó helyre írok e vetem 2 MZ emblémát a tankra de nem ragasztós a hátulja és nem is adtak hozzá semmilyen ragasztót az lenne a kérdésem hogy mivel érdemes felragasztani a tank oldalára?
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

VS461 írta:Üdv!
Láncvédő barkácsolásán gondolkodom. Valami ilyesmit kellene lemezből kivágni:
Kép
Ezt hajta(t)nám és hegesztetném/forrasztatnám/melegíteném össze. A lengővillán rögzülne bilincsekkel, esetleg egy nyúlvánnyal a hátsó tengelyen.
Szerintetek miből kellene legyártatni? Alu- vagy acéllemez overkill lenne? Haverom ősi XJ600-asán valami lágyabb műanyag van.
Én aluból csinálnám, ha tudnék alut hegeszteni. Sima lemezzel azért egyszerűbb bánni...
TS powa!
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 41 vendég