Barkácsolás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
HA3MAK
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2018.03.15. 14:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: HA3MAK »

amatőr írta: 2018.04.23. 15:02 Légy kreatív!! Egy gumi toldatot lehet felcsavarozni,ami védi a dolgokat. Mint pl. az RT 125-ön,a képen.
Valószínűleg ez lesz, csak megkérdeztem, hátha létezik rá bolti, kész megoldás :) Köszönöm!
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 475
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: amatőr »

WP_20180423_14_48_51_Pro.jpg
HA3MAK írta: 2018.04.22. 13:42
HA3MAK írta: 2018.04.22. 08:59

Szia!

Lehet, hogy rosszul írtam körül, de pontosan erről van szó amit mondtál. Vélhetően az van nálam, hogy a sínbe csúsztatott csavar feje elforog. Lehet, hogy legutóbb nem megfelelő méretű csavar lett berakva oda. Délután majd megpróbálok csinálni róla fotót, akkor a rövidsége is érthetőbb lesz szerintem.

Köszönöm!
Sziasztok!

Csináltam pár fotót, hogy mire is gondolok, mikor azt mondom, hogy "rövid" ez a műanyag sárvédő toldat. Véleményem szerint jobb lenne, ha kicsit tovább lógna, így a háttérben is látható akkumulátor tartó sem kapna annyi vizet. De lehet, hogy jól van ez így, csak én gondolom túl a dolgokat... :) Köszönöm a tanácsokat, vélhetőleg az lesz, hogy flex-el nekimegyek a berohadt csavaroknak és óvatosan megpróbálom kiműteni őket és rozsdamentessel pótolni...

Köszönöm!
Légy kreatív!! Egy gumi toldatot lehet felcsavarozni,ami védi a dolgokat. Mint pl. az RT 125-ön,a képen.
HA3MAK
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2018.03.15. 14:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: HA3MAK »

HA3MAK írta: 2018.04.22. 08:59
aronpfabian írta: 2018.04.22. 08:38

Erről a csavaros dologról valami képet szeretnék kérni, vagy én nem értem, vagy valami maszek megoldás van a motorodon. A sarat sem szabadna felcsapja. Biztos hogy nincs letörve valahol, nem "lifeg", ezzel beengedve a vizet?

Összesen 3 csavar tartja, legfeleül az ülés alatti vízszintes, menetirányra merőleges merevítőlécnél lévő M8x20 hatlapfejűhöz a kerék felől férsz hozzá dugókulccsal, kétoldalt középtájt pedig a két átlós merevítőcső aljára sín van hegesztve, ezekbe M8 hatlapfejű csavar fejét (vagy anyát) lehet becsúsztatni, a másik oldalról pedig szintén a kerék felől férsz hozzá.
Ha nincs nagyon "ültetve" a motor ill. nem a gyárinál sokkal nagyobb gumit szereltél fel, viszonylag könnyen hozzáférhetők.

Ha be van rohadva, akkor csavarlazító spray, majd a csavar kuka. Pl. nekem ez bejött https://photoline.hu/id/13692_AM-Csavar ... sol-500-ml
Szia!

Lehet, hogy rosszul írtam körül, de pontosan erről van szó amit mondtál. Vélhetően az van nálam, hogy a sínbe csúsztatott csavar feje elforog. Lehet, hogy legutóbb nem megfelelő méretű csavar lett berakva oda. Délután majd megpróbálok csinálni róla fotót, akkor a rövidsége is érthetőbb lesz szerintem.

Köszönöm!
Sziasztok!

Csináltam pár fotót, hogy mire is gondolok, mikor azt mondom, hogy "rövid" ez a műanyag sárvédő toldat. Véleményem szerint jobb lenne, ha kicsit tovább lógna, így a háttérben is látható akkumulátor tartó sem kapna annyi vizet. De lehet, hogy jól van ez így, csak én gondolom túl a dolgokat... :) Köszönöm a tanácsokat, vélhetőleg az lesz, hogy flex-el nekimegyek a berohadt csavaroknak és óvatosan megpróbálom kiműteni őket és rozsdamentessel pótolni...

Köszönöm!
Csatolmányok
20180422_134120.jpg
20180422_134114.jpg
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Boltban nem lehet. Tavaly mindent tűvé tettem érte mert az enyém törött volt, végül Zsakitól kaptam, és az is csoda volt hogy nála felbukkant. Idén meg tele van vele a börze... teljesen változó
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: csoka »

A két csavar szerintem 6-os.Nekem sarokcsiszolóval vékony vágókoronggal sikerült eltávolítani.Ésszel vágni,vizes ronggyal hűteni,mert megolvad a műanyag.Összeszereléshez érdemes rozsdamentes csavarokat venni,és ehhez rozsdamentes anyákat is.Ezt a műanyag sárvédőt lehet valahol venni,mert én már vagy 2 éve nem látom egyik webshop-ban sem.
HA3MAK
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2018.03.15. 14:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: HA3MAK »

aronpfabian írta: 2018.04.22. 08:38
HA3MAK írta: 2018.04.22. 08:19 Sziasztok!

Pár év állás után elkezdtem az MZ ETZ 250 motoromat rendbe rakni. Észre vettem, hogy a hátsó sárvédő műanyag toldaléka, ami a légszűrőházhoz illeszkedik nem ér végig, így a hátsó kerék a vizet/sarat be tudja dobni a jobb oldali dekli alá. Ennek eredménye az akkutartómon jelenleg meg is látszik... Érdeklődni szeretnék, hogy a közösség erre a problémára talált-e már frappáns megoldást, illetve, hogy ez valóban probléma-e... Biztos vagyok, hogy anno okkal tervezték így, csak én nem látom jelenleg az okát. A gyári, új sárvédő toldalék is pontosan ilyen rövid, ha jól láttam. Másik kérdésem szintén ezzel a műanyag darabbal kapcsolatos: a berohadt csavarokat hogyan lehet belőle kiműteni? Ha jól látom, akkor a külső kúpos anyacsavar a műanyag hátulján, a váz alatt meg van kontrázva egy sima anyával, amihez nem férek hozzá... Jó lenne roncsolásmentes megoldás, ha nincs, akkor maximum csere lesz.

Köszönöm!
Erről a csavaros dologról valami képet szeretnék kérni, vagy én nem értem, vagy valami maszek megoldás van a motorodon. A sarat sem szabadna felcsapja. Biztos hogy nincs letörve valahol, nem "lifeg", ezzel beengedve a vizet?

Összesen 3 csavar tartja, legfeleül az ülés alatti vízszintes, menetirányra merőleges merevítőlécnél lévő M8x20 hatlapfejűhöz a kerék felől férsz hozzá dugókulccsal, kétoldalt középtájt pedig a két átlós merevítőcső aljára sín van hegesztve, ezekbe M8 hatlapfejű csavar fejét (vagy anyát) lehet becsúsztatni, a másik oldalról pedig szintén a kerék felől férsz hozzá.
Ha nincs nagyon "ültetve" a motor ill. nem a gyárinál sokkal nagyobb gumit szereltél fel, viszonylag könnyen hozzáférhetők.

Ha be van rohadva, akkor csavarlazító spray, majd a csavar kuka. Pl. nekem ez bejött https://photoline.hu/id/13692_AM-Csavar ... sol-500-ml
Szia!

Lehet, hogy rosszul írtam körül, de pontosan erről van szó amit mondtál. Vélhetően az van nálam, hogy a sínbe csúsztatott csavar feje elforog. Lehet, hogy legutóbb nem megfelelő méretű csavar lett berakva oda. Délután majd megpróbálok csinálni róla fotót, akkor a rövidsége is érthetőbb lesz szerintem.

Köszönöm!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

HA3MAK írta: 2018.04.22. 08:19 Sziasztok!

Pár év állás után elkezdtem az MZ ETZ 250 motoromat rendbe rakni. Észre vettem, hogy a hátsó sárvédő műanyag toldaléka, ami a légszűrőházhoz illeszkedik nem ér végig, így a hátsó kerék a vizet/sarat be tudja dobni a jobb oldali dekli alá. Ennek eredménye az akkutartómon jelenleg meg is látszik... Érdeklődni szeretnék, hogy a közösség erre a problémára talált-e már frappáns megoldást, illetve, hogy ez valóban probléma-e... Biztos vagyok, hogy anno okkal tervezték így, csak én nem látom jelenleg az okát. A gyári, új sárvédő toldalék is pontosan ilyen rövid, ha jól láttam. Másik kérdésem szintén ezzel a műanyag darabbal kapcsolatos: a berohadt csavarokat hogyan lehet belőle kiműteni? Ha jól látom, akkor a külső kúpos anyacsavar a műanyag hátulján, a váz alatt meg van kontrázva egy sima anyával, amihez nem férek hozzá... Jó lenne roncsolásmentes megoldás, ha nincs, akkor maximum csere lesz.

Köszönöm!
Erről a csavaros dologról valami képet szeretnék kérni, vagy én nem értem, vagy valami maszek megoldás van a motorodon. A sarat sem szabadna felcsapja. Biztos hogy nincs letörve valahol, nem "lifeg", ezzel beengedve a vizet?

Összesen 3 csavar tartja, legfeleül az ülés alatti vízszintes, menetirányra merőleges merevítőlécnél lévő M8x20 hatlapfejűhöz a kerék felől férsz hozzá dugókulccsal, kétoldalt középtájt pedig a két átlós merevítőcső aljára sín van hegesztve, ezekbe M8 hatlapfejű csavar fejét (vagy anyát) lehet becsúsztatni, a másik oldalról pedig szintén a kerék felől férsz hozzá.
Ha nincs nagyon "ültetve" a motor ill. nem a gyárinál sokkal nagyobb gumit szereltél fel, viszonylag könnyen hozzáférhetők.

Ha be van rohadva, akkor csavarlazító spray, majd a csavar kuka. Pl. nekem ez bejött https://photoline.hu/id/13692_AM-Csavar ... sol-500-ml
HA3MAK
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2018.03.15. 14:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: HA3MAK »

Sziasztok!

Pár év állás után elkezdtem az MZ ETZ 250 motoromat rendbe rakni. Észre vettem, hogy a hátsó sárvédő műanyag toldaléka, ami a légszűrőházhoz illeszkedik nem ér végig, így a hátsó kerék a vizet/sarat be tudja dobni a jobb oldali dekli alá. Ennek eredménye az akkutartómon jelenleg meg is látszik... Érdeklődni szeretnék, hogy a közösség erre a problémára talált-e már frappáns megoldást, illetve, hogy ez valóban probléma-e... Biztos vagyok, hogy anno okkal tervezték így, csak én nem látom jelenleg az okát. A gyári, új sárvédő toldalék is pontosan ilyen rövid, ha jól láttam. Másik kérdésem szintén ezzel a műanyag darabbal kapcsolatos: a berohadt csavarokat hogyan lehet belőle kiműteni? Ha jól látom, akkor a külső kúpos anyacsavar a műanyag hátulján, a váz alatt meg van kontrázva egy sima anyával, amihez nem férek hozzá... Jó lenne roncsolásmentes megoldás, ha nincs, akkor maximum csere lesz.

Köszönöm!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: hell »

Na az jó ilyen a telóharmónikám is. :D Köszönöm!

Zéé esetleg megtudhatom te honnan szerezted be? + a kormány végsújod is érdekelne nekem kicsit sikerült anno szereznem a Parillaban de az nem szép annyira... + a kormányod tele van csemegékkel majd szép sorjában beszélünk még róluk... :) De minden közül a karbi teszted fog legjobban érdekelni de az még ráér télnek megyünk.. :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Csatlakozom, nekem is volt már progrip jó volt, tetszett a fogása, tartósnak is tűnik, most is progrip van fent :-)
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

hell írta:Valaki tud valami jó fajta markolatot ami nem repedezik össze pár hónap alatt és nem málik szét alig 1 évesen(takony gumis). Valami jófajta ami kibírna 1-2 évet gond nélkül. Próbáltam már jópárat de valahogy egysem volt megfelelő tartosság szemponjából. Esetleg tud valaki valami kipróbált jó fajtát?
Kb. ez is olyan mint a teló harmónika vettem a gyári kinéztű kisipari mocskokat és pár hónap alatt romokban voltak, majd vettem egy krosszmotorét ami kicsit másabb az eredetinél (sűrűbb és hoszabb kicsit) és 4-5 éve hibátlan...
Progrip
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: hell »

Valaki tud valami jó fajta markolatot ami nem repedezik össze pár hónap alatt és nem málik szét alig 1 évesen(takony gumis). Valami jófajta ami kibírna 1-2 évet gond nélkül. Próbáltam már jópárat de valahogy egysem volt megfelelő tartosság szemponjából. Esetleg tud valaki valami kipróbált jó fajtát?
Kb. ez is olyan mint a teló harmónika vettem a gyári kinéztű kisipari mocskokat és pár hónap alatt romokban voltak, majd vettem egy krosszmotorét ami kicsit másabb az eredetinél (sűrűbb és hoszabb kicsit) és 4-5 éve hibátlan...
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy a Trophy 125 motornál hogy kell levenni a kormányt? A "díszkupakot", valamint az alatta lévő tán 8-as csavart kiszedtem, de a kormány nem akar lejönni. Köszi.
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Melák »

aronpfabian írta:
Melák írta:Hello! Van egy DDR-es KM óra és egy fordulatszámmérő spirálom. A KM óra 138,5 cm hosszú a a fordulatszámmérő 79 cm hosszú. Nem az ETZ-re jellemző fekete, hanem szürke színű. Ez melyik típushoz lenne Trophy - ES (bár ott nem volt ford.mérő), vagy TS?

Kép
A rövidebb ES 250/2 (a blokkról megy a km-hajtás), a hosszabb ES 125/1 ill. TS 125-ből a lámpafejben lévő km-órához való.
Remek, köszönöm! Nem tudtam megfejteni hogy lehet szürke színű egy fordulatszámmérő spirál. Úgy hogy nem is az :D
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Melák írta:Hello! Van egy DDR-es KM óra és egy fordulatszámmérő spirálom. A KM óra 138,5 cm hosszú a a fordulatszámmérő 79 cm hosszú. Nem az ETZ-re jellemző fekete, hanem szürke színű. Ez melyik típushoz lenne Trophy - ES (bár ott nem volt ford.mérő), vagy TS?

Kép
A rövidebb ES 250/2 (a blokkról megy a km-hajtás), a hosszabb ES 125/1 ill. TS 125-ből a lámpafejben lévő km-órához való.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: szketo »

Melák írta:Hello! Van egy DDR-es KM óra és egy fordulatszámmérő spirálom. A KM óra 138,5 cm hosszú a a fordulatszámmérő 79 cm hosszú. Nem az ETZ-re jellemző fekete, hanem szürke színű. Ez melyik típushoz lenne Trophy - ES (bár ott nem volt ford.mérő), vagy TS?

Kép
Minden kép TS .Sejtésem szerint a korai motorokon kezdetben szürke színűek voltak a bovdenek, spirálok. És ha már itt tartok,akkor néz szét itt de, vannak még több,hosszabb,rövidebb videók feltöltve e jeles napról.Ja!!!!!!!!!!,,,10:10-nél olyan ismerőre bukkantam. Nézd csak?https://www.youtube.com/watch?v=xSc7Z2BAYv0
Szia!!..Soltv. Motor múzeum, még most sem tudom??.. :-k :roll: .Több terv is volt ami meghiusult, így,vagy úgy. :-k :( :?:
Üdv! :smt006
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Melák »

Hello! Van egy DDR-es KM óra és egy fordulatszámmérő spirálom. A KM óra 138,5 cm hosszú a a fordulatszámmérő 79 cm hosszú. Nem az ETZ-re jellemző fekete, hanem szürke színű. Ez melyik típushoz lenne Trophy - ES (bár ott nem volt ford.mérő), vagy TS?

Kép
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: szketo »

Hát úgy ahogy Áron írja. Egy darabig én is így gondoltam aztán később.. :-k [-o< ...de, semmi negatív érzés nincs bennem. \:D/
xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: xl2 »

hát sajnos még nem
de amúgy most így néz ki az mz
https://www.sportmotor.hu/album/IbGChTTvVq7 már nem sok híja és kész
eböl https://www.sportmotor.hu/album/24QoZljuomL lett felújítva
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

MrDok írta:
xl2 írta:aku uj trafo uj pipa uj vezetéköteg teljesen uj
Ok, akkor minden tökéletes.
Működik is. Mert az új cuccok megbízhatóan teszik a dolgukat.
Ügy megoldva.
Szeretem az ilyen könnyen megoldható problémákat én is. Minden új, minden átnézve, minden jó. Akkor itt már nincs is dolgunk :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

xl2 írta:aku uj trafo uj pipa uj vezetéköteg teljesen uj
Ok, akkor minden tökéletes.
Működik is. Mert az új cuccok megbízhatóan teszik a dolgukat.
Ügy megoldva.
xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: xl2 »

Elkormolódott gyertya se lehet azt is nézte fater
xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: xl2 »

aku uj trafo uj pipa uj vezetéköteg teljesen uj
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

xl2 írta:azt mondta apa utána nem volt szikra miután meg ált
Szerintem.
Lehet sokminden, de én pl a gyertya cseréjével, trafó vizsgálattal folytatnám a dolgot miután alapjáraton járatás közben műszerrel jól megmértem hogy viselkedik az aksi.
Mert hogy az alapjáraton az látja el a rendszert árammal, és ha nem örvend jó állapotnak, akkor nem látja el.
Kontaktok rendbetétele/vizsgálata alap művelet.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

xl2 írta:azt mondta apa utána nem volt szikra miután meg ált
Elkormolódott gyertya sem ad (látható,megfelelő helyen lévő) szikrát. Emellett az elektromos rendszer feszültségét sem árt megnézni, lemerült akku pl.
xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: xl2 »

azt mondta apa utána nem volt szikra miután meg ált
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

xl2 írta:használat közbe még nem néztük mert még nincs teljesen öszerakva de fater ment vele egy kört audvaron akor jo volt utána hagyta hagyjárjon egy kicsit üresen és le ált meg be se akart indulni
Ez gondolom az "elektronika" témakör folytatása akart lenni. Ha leállás után volt szikra, elég gyanús hogy megszívta magát. *RENDES* beállítás *MELEGEN, ÜZEM KÖZBEN*, utána esetleg tűszelep, szivatódugó (de hidegen, udvaron pöfögtetve sokmindent lehet csinálni, csak karburálni nem, tehát jó eséllyel egy normális beállítás megoldja az ügyet)
xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: xl2 »

használat közbe még nem néztük mert még nincs teljesen öszerakva de fater ment vele egy kört audvaron akor jo volt utána hagyta hagyjárjon egy kicsit üresen és le ált meg be se akart indulni
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

RobiHood írta:Sziasztok! Új tag vagyok sikerült szert tennem egy 1975 Ben gyártott mz ts 125 re hogyan kellene neki álljak a felújításnak ahhoz hogy használni tudjam a nyáron elsősorban költség hatékony megoldásra gondolok télre tervezem a teljes felújítást. A motorról azt kell tudni hogy ajándékba kaptam mert a gazdája sajnos elhunyt ezt azért írtam le hogy tudjatok hogy kb három éve nem volt beindítsa tank rozsdás és egyéb ebből fakadó hibák hiányosságok !Bocsanat ha nem ide illő a komment
- Blokk:
Az évek óta álló, már leállításakor is több mint 30 éves motoron tuti megdöglöttek a szimeringek. 1975-ösnél ezért nem opció a részleges felújítás, mert a váltóolajkenésű főtengelycsapágyak a főtengely oldalán vannak tömítve, csak széthúzás során cserélhetőek. De akkor már egy hajtókarcsere sem árt mert a bronzpersely is szinte biztos hogy oválisra kopott - jó hír hogy a felújítókészlet tűgörgős így utána már nem kell neki az 1:33, mehet 1:50

Remélhetőleg nemnagyon indítgatták állás közben, mert a váltóolajkenés másik hátránya hogy hosszú leállás utáni hidegindításnál majdnem szárazon futnak a csapágyak amíg nem folyik beléjük vissza az olaj.

Felújításra Bokodi Áront tudom ajánlani, precíz és alapos munkát végez.

- Tank: nekem bejött a citromsavas rozsdapucolás, erről itt olvashatsz: http://www.simson.hu/index.php?mit1=cik ... t=5&alkat=
- Bowdeneket, műszermeghajtó spirálokat zsírspray-vel fújt tele
- Elektromos csatlakozók késeit tisztítsd meg, a kábelek végén a sarukat cseréld újakra ("töltésproblémák" 70%-a ebből, maradéka a feszültségszabályzóból ered)
- Első teleszkópokban ellenőrizd az olajat, ha szükséges, töltsd fel (220 ml száranként) - hátsót ne bántsd, csak teljes felújítás céljával érdemes szétszedni
- Gumikat fújd fel :)
RobiHood
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2017.03.22. 11:03
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: RobiHood »

Sziasztok! Új tag vagyok sikerült szert tennem egy 1975 Ben gyártott mz ts 125 re hogyan kellene neki álljak a felújításnak ahhoz hogy használni tudjam a nyáron elsősorban költség hatékony megoldásra gondolok télre tervezem a teljes felújítást. A motorról azt kell tudni hogy ajándékba kaptam mert a gazdája sajnos elhunyt ezt azért írtam le hogy tudjatok hogy kb három éve nem volt beindítsa tank rozsdás és egyéb ebből fakadó hibák hiányosságok !Bocsanat ha nem ide illő a komment
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Én is köszönöm bambi válaszát. Ebből láthatjátok, hogy nem azért nem válaszoltam, mert nem akartam, hanem én sem tudtam pontosan, csak a megrendelő szerepe volt az enyém, a munka oroszlán részét pedig bambi mester végezte. Ezúton is hatalmas köszönetet mondanék neki. Iszonyatos jó lett a motorom. Eddig is élveztem a motorozást, de hogy gyakorlatilag vadonat új az egész eleje (teleszkópok, kerék, fék ) és a hátsó futómű is majdnem, el sem hiszem, hogy ennyire jó is tud lenni. Semmi bizonytalanság, remegés vagy libegés. Kegyetlen stabil - fura, hogy eddig is elmotorozgattam, de így hogy tudom milyen amikor jó szinte hihetetlen hogy tudtam eddig használni. Mostanra bő 300 km-t hajtottam bele, 110-nél elengedett kormánnyal is stabilan megy, és ha befekszem a kanyarba akkor is mintha sinen húznának. :D
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 733
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: sell »

Köszi.
Pappszii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016.09.27. 19:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 Deluxe

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Pappszii »

Ez a
bambi írta:Csatári küllő
engemet is érdekelne. Most akarom újraküllőzni a kerekeket. Hol lehet beszerezni? Én a futar motorosbolt oldalán néztem. Illetve házilag lett olyan szép feketére lefestve vagy festő végezte?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bambi »

sell írta:Igazán mutatós ;-) Milyen küllőket használtál végül?
Csatári küllő
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!

Nem teljesen barkács téma, de hátha megbocsátjátok! Valaki van itt Gyöngyös, vagy Hatvan környékéről?

Lóri
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 733
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: sell »

Igazán mutatós ;-) Milyen küllőket használtál végül?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Na mostmár tényleg az utolsó fejlesztésem (...tervek szerint jó darabig) :lol: Már csak ennyi volt a vágyam, de elkészült, mindjárt rakom át a tárcsát gumit éés tényleg szezonkész a motorom, jöhetnek a túrák. :lol:
Kép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

MrDok írta: Nem kell. Az üveg átfér a lyukon. Nem zavar az idomnál. Persze ha szemből a lámpát látod a lámpanyíláson, és nem hűtőlevegő nyílásként hasznosítottad....... :mrgreen:

szerintem nem egyforma lámpát használunk :twisted: nahh mindenesetre megoldottam
bluerider írta:Ja ott van mindjárt a kormányod! \:D/ :-" 8)
mi a baj a kormányommal? legalább a derekamba álljon merevedés..... :mrgreen:
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: bluerider »

z25z írta:kiemelt, de ez nem volt szempont számomra, sok alkatrésszel úgy vagyok, hogy elsősorban megbízható/strapabíró legyen és jól funkcionáljon. Az esztétika csak másodlagos.
Ja ott van mindjárt a kormányod! \:D/ :-" 8)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:most, hogy mondod.....nekem a fejidom miatt nem jönne fel onnan fény, viszont így valószínű módositanom kell majd a felfogatásán.... #-o :-k
Nem kell. Az üveg átfér a lyukon. Nem zavar az idomnál. Persze ha szemből a lámpát látod a lámpanyíláson, és nem hűtőlevegő nyílásként hasznosítottad....... :mrgreen:
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

most, hogy mondod.....nekem a fejidom miatt nem jönne fel onnan fény, viszont így valószínű módositanom kell majd a felfogatásán.... #-o :-k
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 733
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: sell »

Értem, az enyém is olyan. Funkció és beépíthetőség szempontjából teljesen jó, egy kis esztétikai hiba, hogy kiáll a krómkeretből, engem az zavart csak, a kiálló része a búrának hosszirányban bordás volt, nagyon szórta a fényt. Este kifejezetten kellemetlen volt, le kellett ragasztanom.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

kiemelt, de ez nem volt szempont számomra, sok alkatrésszel úgy vagyok, hogy elsősorban megbízható/strapabíró legyen és jól funkcionáljon. Az esztétika csak másodlagos.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 733
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: sell »

Lehet... :shock: amùgy meg nem is mondok semmit. ;-) Sikerült lapos üvegeset venni? Vagy kiemelt, mint a trabi foncsor?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Nem bírom ki fejlesztés nélkül :D
na lehet, hogy jobban fogok látni sötétben? a régi eléggé bemattult már...lengyel fényszóró+megalight ultra +120%

Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:Ezeket a bontott küllőket szerintetek érdemes megtartani? Gondoltam kib..ni a vasba, de nem tudom, hogy az utángyártott küllők felérnek-e ennek a minőségével. A 36 db-ból 10-12 össze volt úgy rohadva, hogy csak a flex segített, hogy szabaddá tegyem az agyat. Viszont mire azt a pár db-ot kivágtam elkopott egy új korong :shock: :shock: :shock: szvsz ebben volt még anyag...
Kép
Újra krómozni nem tudom hol tudod, nehéz ügy ez manapság.
Viszont semmiképpen se dobd ki.
Tartaléknak jó, az utángyári gyengébb. Igaz használható.
A krómozása viszont nem hosszú életű.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

mzetz125 írta:Sziasztok!Mz Ts 125-re hogyan kell felszerelni a lábvédőt?Előre is köszi.
Első blokktartócsavart cseréld a hátsókkal azonos hosszúra, ide jon az alja.

A tetején a összekötő "patkó" füle a kürtkonzolra megy
mzetz125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2016.11.19. 18:28
MZ-d típusa: Mz Ts 125
Tartózkodási hely: Békésszentandrás

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: mzetz125 »

Sziasztok!Mz Ts 125-re hogyan kell felszerelni a lábvédőt?Előre is köszi.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Csatári csak horganyoz. Ha króm kell akkor azt is még el kell vinni krómoztatni.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kár vele foglalkozni, a krómozás, szaladgálás árából kapsz csatári félét, ami teljesen jó minőség. :wink:

Ezeket meg tedd el, alapanyagnak tökéletes. :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég