Barkácsolás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Tbee írta:Sziasztok!

Szükségessé vált a hátsó rugóstag szétszedése, gyakran lekoppant. Neki is láttam Matt1989 cikke alapján. Nem volt egyszerű szétszedni, kellett hozzá applikálnom egy széthúzó kengyelt, máshogy nem tudtam kihúzni a csillapító szárat, jól össze volt gyógyulva. Nem szép de használható :)
A csillapítás egyenlő volt a nullával, a csőben két evőkanál barna trutyi volt, így használtam 4 szezont.
Ez nagyon szép! A szagát most nem képzelem hozzá............. 8)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Tbee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2009.04.15. 22:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Tbee »

Sziasztok!

Szükségessé vált a hátsó rugóstag szétszedése, gyakran lekoppant. Neki is láttam Matt1989 cikke alapján. Nem volt egyszerű szétszedni, kellett hozzá applikálnom egy széthúzó kengyelt, máshogy nem tudtam kihúzni a csillapító szárat, jól össze volt gyógyulva. Nem szép de használható :)
A csillapítás egyenlő volt a nullával, a csőben két evőkanál barna trutyi volt, így használtam 4 szezont.


Kép Kép Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

dkari írta: Egyre jobb:
A Kromofág nem oldja a festéket :!:
A Brigéciol nem oldja az olajat :!:
A hőálló festék bírja a hőt de a mosást nem :?:
A benzinálló gumi tömítés a benzincsapnál nem bírja a benzint :!:
A fék karmantyú nem bírja a fékolajat :!:
Nesze neked fogyasztóvédelem ](*,)
Ez már olyan szép, hogy be lehetne tenni aláírásnak............... 8-[
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: kupi »

[quote="dkari"]Sziasztok!

Másnak is volt már olyan kellemes tapasztalata hogy a hőálló festék nem mosás álló? :evil:

Lefestettem a hengert, ráraktam rezsóra, rajt hagytam több mint 20 percig ahogy írva vagyon mégsem keményedett ki.

Miért nem hallgattam magamra és fújtam le sima matt fekete festékkel [-o< """""""""""""""""""""""""


](*,)

Sajnos ez így igaz cicin vagyunk (de nem élvezzük)! Sima fekete neolux vagy Weri -vel többet ér ,én is ismerem ezeket a problémákat.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: kupi »

hell írta:Igen az a helyzet olyan menetjavítóm van itthon csak ami benne most persely annak a égéstérben szét van ütögetve a széle valami kúpos cuccal és a sokat kiszedtek a hengerfejből és a menetjavító nem nagyon paszolna még ragasztóval se. Kétkompnensű ragasztóval ennek a peremét lekenve (azon a pici helyen ahol kifúj) tökéletese lenne. Már csak az a kérdés melyik fajta kétkomponensű hőálló lenne oda a jó? Ez a ragasztás lenne egyértelműen a legkötséghatékonyabb megoldás az tuti. :)
Szerintem cseréld ki a hengerfejet nem érdemes vacakolni vele főleg ha nem drága és van is.A ragasztás akkor lenne jó ha ki tudnád tekerni a perselyt bekennéd aztán vissza de így nem érdemes.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!

Másnak is volt már olyan kellemes tapasztalata hogy a hőálló festék nem mosás álló? :evil:

Lefestettem a hengert, ráraktam rezsóra, rajt hagytam több mint 20 percig ahogy írva vagyon mégsem keményedett ki.

Miért nem hallgattam magamra és fújtam le sima matt fekete festékkel [-o<

Egyre jobb:

A Kromofág nem oldja a festéket :!:
A Brigéciol nem oldja az olajat :!:
A hőálló festék bírja a hőt de a mosást nem :?:
A benzinálló gumi tömítés a benzincsapnál nem bírja a benzint :!:
A fék karmantyú nem bírja a fékolajat :!:

Nesze neked fogyasztóvédelem ](*,)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: hell »

Igen az a helyzet olyan menetjavítóm van itthon csak ami benne most persely annak a égéstérben szét van ütögetve a széle valami kúpos cuccal és a sokat kiszedtek a hengerfejből és a menetjavító nem nagyon paszolna még ragasztóval se. Kétkompnensű ragasztóval ennek a peremét lekenve (azon a pici helyen ahol kifúj) tökéletese lenne. Már csak az a kérdés melyik fajta kétkomponensű hőálló lenne oda a jó? Ez a ragasztás lenne egyértelműen a legkötséghatékonyabb megoldás az tuti. :)
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: kupi »

hell írta:Aha ok. Csak a gond nekem a menettel semmi baj. Az tökéletes a persely szerűségben csak mellette(hengerfej és ez a betét között) fúj ki egy kicsit...
Az GÁZ! Sajnos már én is jártam így azóta nem perselyezek csak menet-javítózok(pl MOFÁS" vagy Trabant... ki kell tekerni aztán két komponensű fémragasztó vagy kuka.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: hell »

Aha ok. Csak a gond nekem a menettel semmi baj. Az tökéletes a persely szerűségben csak mellette(hengerfej és ez a betét között) fuj ki egy kicsit...
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: frensis »

hell írta:Akkor mondjatok helyet ahol be lehet ezt szerezni ennyiért mert errefele nincs. Természetesen atom jó állapotú érdekel semmi kóficolás. 2000 adtak volna erre olyat aminek oda a menetje.
Persze ha létezik ilyen helyre való rasztó ami birja a gyűrűdést az is szóbajöhet(körbekenem megköt szilárdra és birja a hőt, gondolom minimálisan rugalmas is a hőtágulás miatt). Csak én ilyet nem ismerek. Talán ez lenne a legeszerűbb megoldás. Tehát létezik ilyen valamiféle csodarasztó?
Nekem a pannóniámban volt elnyalva a gyertyamenet, vettem a mofakeres menetjavítót bele.
Én úgy csináltam, hogy:
Előfúrtam a menetjavító menet magméretének megfelelő méretű fúróval (megkeresem és megmondom a méretét), nem fúrtam bele menetet, hanem belehajtottam a menetjavítót, gyakorlatilag az vágta magának a menetet, mint az önmetszős csavar.
Mellé bekentem csapágyragasztóval, illetve mikor feneket ért elzömítettem a végét.

Gyönyörűen teszi a dolgát.
:mrgreen:
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: hell »

Akkor mondjatok helyet ahol be lehet ezt szerezni ennyiért mert errefele nincs. Természetesen atom jó állapotú érdekel semmi kóficolás. 2000 adtak volna erre olyat aminek oda a menetje.
Persze ha létezik ilyen helyre való rasztó ami birja a gyűrűdést az is szóbajöhet(körbekenem megköt szilárdra és birja a hőt, gondolom minimálisan rugalmas is a hőtágulás miatt). Csak én ilyet nem ismerek. Talán ez lenne a legeszerűbb megoldás. Tehát létezik ilyen valamiféle csodarasztó?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

hell írta:Mielőtt nekiesek a projektnek gondoltam rákérdezek előtte ki hogy mint csinálta csinálná? Hengerfej gyertyamenet oda és a beleesztergált 2. persely is kifúj eza megoldás döglött nem járható. Helicoilt nem nagyon dicsérik ilyen helyre mert kijöhet. Így a hegesztést mondták megoldásnak(több magnéziummal talán hogy keményebb legyen a hegesztés és jobban birja a menet). Vélemény?
Közel egy 10 rugóra mondták mindennel együt(hegsztést eszterga munka, stb.). Kicsit savalom az összeget. Esetleg valaki tud valami olcsóbb megoldást(azon kívül, hogy ígyhagyom :) )?
3000-ért adok egy hengerfejet amiben jó a menet,le volt krómozva vagy mi,pár helyen megpattant rajta. de nem vészes.
Érdekel keress pü-ben
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

2-3 rongy egy jó hengerfej... Minek stupekolod? Főleg ennyiért :shock:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: hell »

Mielőtt nekiesek a projektnek gondoltam rákérdezek előtte ki hogy mint csinálta csinálná? Hengerfej gyertyamenet oda és a beleesztergált 2. persely is kifúj eza megoldás döglött nem járható. Helicoilt nem nagyon dicsérik ilyen helyre mert kijöhet. Így a hegesztést mondták megoldásnak(több magnéziummal talán hogy keményebb legyen a hegesztés és jobban birja a menet). Vélemény?
Közel egy 10 rugóra mondták mindennel együt(hegsztést eszterga munka, stb.). Kicsit savalom az összeget. Esetleg valaki tud valami olcsóbb megoldást(azon kívül, hogy ígyhagyom :) )?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Úgy emléxem kb 10mm szélességű laposWash ami kb 2 inkább 3 mm vastag. Tankot vedd le , akksit kösd le elektromosan hegesztés előtt!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

6-os, 8-as csavar, vagy hasonló szélességű laposvas.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Sziasztok!

ETZ150-esem vázából ki van törve a kormányütköző pöcök. Szeretnék visszahegeszteni egy sajátot. Meg tudnátok mondani a méreteit? :-k
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

behan írta:
occsike87 írta:Hali. Nem tudja valaki hogy kis barkácsolással meg lehet e oldani etz125 ön hogy hátul is tárcsafék legyen. Esetleg csinált már valaki ilyet? Köszi
Vedd fel a kapcsolatott mzsanyi250/1-el,Ő már átalakította! :D
Köszi. Még alszok rá egyet:-D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

occsike87 írta:Hali. Nem tudja valaki hogy kis barkácsolással meg lehet e oldani etz125 ön hogy hátul is tárcsafék legyen. Esetleg csinált már valaki ilyet? Köszi
itt bővebben megnézheted:http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=48463
behan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.10.27. 18:21
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: behan »

occsike87 írta:Hali. Nem tudja valaki hogy kis barkácsolással meg lehet e oldani etz125 ön hogy hátul is tárcsafék legyen. Esetleg csinált már valaki ilyet? Köszi
Vedd fel a kapcsolatott mzsanyi250/1-el,Ő már átalakította! :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Utángyártott tartóba nekem se fért bele a gyári doboz....

A felrögzítő zárat kulcs nélkül is nyithatod, a kulccsal csak egy nyelvet fordítasz el, ami a gombot rögzíti, hogy ne tudd benyomni. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
behan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.10.27. 18:21
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: behan »

m-tom írta:Sziasztok,

Téma: Krauser oldaldobozok felapplikálása ETZ-re....

Vettem 2 db használt oldaldobozt, Made in W.Germany, eredeti.... az normális, hogy az "oldaltartóba" nem megy (csúszik) be, csak miután flexelgettem a fém tartóból, utána is csak nagyon passzosan? Többet nem akartam rajta könnyíteni, mert félek, hogy terhelésnél hiányzik majd az anyag és eltörik.....
Tud valaki olyan fül rajzot, esetleg mintát (vagy elfekvőben valakinél) adni, amibe a hátsó tartó zár rögzül a tartón?
Miután rögzült, csak kulccsal lehet majd nyitni és úgy leemelni a dobozt?
Merthogy nincs hozzá kulcsom se, merre induljak....????

HELP pls....!!!!

Köszi....
Szerintem próbálj meg venni gyári Krauser csomagtartot,azt nem kell faragni,és nem is fog eltőrni,szerencséd van még a rögzítő fűl is rajta van.Figyeld a hirdetéseket!Én is ott vettem 9000 Ft-ért.
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

Hali. Nem tudja valaki hogy kis barkácsolással meg lehet e oldani etz125 ön hogy hátul is tárcsafék legyen. Esetleg csinált már valaki ilyet? Köszi
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

geri922 írta:hello

azt szeretném hogy amivel kivan emelve a moci hátulja olyat hol lehet szerezni ?

http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/ ... &id=492898
Egy jó lakatosműhelyben:)de kis kézügyességgel szerintem elkészíthető.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Sziasztok,

Téma: Krauser oldaldobozok felapplikálása ETZ-re....

Vettem 2 db használt oldaldobozt, Made in W.Germany, eredeti.... az normális, hogy az "oldaltartóba" nem megy (csúszik) be, csak miután flexelgettem a fém tartóból, utána is csak nagyon passzosan? Többet nem akartam rajta könnyíteni, mert félek, hogy terhelésnél hiányzik majd az anyag és eltörik.....
Tud valaki olyan fül rajzot, esetleg mintát (vagy elfekvőben valakinél) adni, amibe a hátsó tartó zár rögzül a tartón?
Miután rögzült, csak kulccsal lehet majd nyitni és úgy leemelni a dobozt?
Merthogy nincs hozzá kulcsom se, merre induljak....????

HELP pls....!!!!

Köszi....
geri922
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.08.21. 15:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: geri922 »

hello

azt szeretném hogy amivel kivan emelve a moci hátulja olyat hol lehet szerezni ?

http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/ ... &id=492898
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Én csak a középre állított (jó nagy talpú) oldalsztenderrel tudtam elérni, hogy offroadon a motor sárban dombon lefele/felfele/ nyomvájúban/homokon/szakadékból leesés közben is stabilan álljon. Ahhoz képest a betonon leállítás... hát a lófaszkategória és a tökmind1 közé esik a probléma súlyát illetően.

Mivel gépész vagyok, a statikát is megtanultam, szerintem a kellő oldalszög és sztenderhossz (gyári sztenderbe 10 centit toldottam!) mellett a középső állás a legstabilabb. Ezen kívül könnyebb letenni lábbal, mint a hátsót, főleg 2 bazinagy túradobozzal. Mindkettőt évekig használtam, egy pillanatra se fordult meg a fejemben visszatérni a gyári megoldásra.

Amúgy én egy utángyártottat alakítottam át az alutömbjéből lemarással, és a hátsó lábtartó konzoljára (a vasnyúlványra a lábtartó és a váz közé) raktam. Sajnos 3 év után elfáradt (nem alattam) mert egy pozícionáló stift is benne volt, ami mentén megrepedt a spiáter.

De már készül az utódja jóféle ötvözött acélból, na az elpusztíthatatlan lesz. Ismétlem: használati értékben verhetetlen a gyárhoz képest. Ja igen. Sokat ültem rajta amikor le volt támasztva, ami kivégezte, az egy kb 40 fokos emelkedőn való leállítás volt offroadon.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na de senki nem támasztja ki a gépet úgy hogy rajta ül.
Ezért volt érthetetlen mit akarsz a rugózással.Azt már értem hogy mire gondolsz,hogy a lengővilla vége az mindig ugyanakkora tavolsagra van a földtől,míg a lábtartó az a terheléstől függően változik.Na de a gyakorlat a következő.
Leszállok,kirugózik,kitámasztom.
Ettől miért lenne instabilabb?
Na mindegy részemről is lezárva.
Neked hátul szimpatikusabb, van akinek meg középen.
Gyakorlatban én középen használom és nem dőlt még fel a motorom ez miatt.Meg nem is fogom löködni senkiét sem hogy melyik instabilabb.

Egyébként elfogadom az elméletedet,lehet igazad is van,de hogy ez akkora különbség lenne,azt nem tapasztaltam,pedig mindkettőt használtam egy időben,amig nem volt közbetét esztergála hátra az oldaltámasz helyére.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.01.14. 00:55-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

K.Imi írta:Értem én, hogy szerinted úgy a jobb és tiszteletben is tartom...

csak nem értem a miértjét, hogy hol van ez alátámasztva érvekkel vagy más egyébbel ( pl.: a rugózós dolgot nem értem miköze a dologhoz)
Mégegyszer leírom. Ha hátul van, akkor a rugózás nem játszik. Nem billeg a gép. Ha középen van, akkor tudod olalra mozgatni a motort úgy, hogy mindhárom pont leér. Próbáld ki, hogy felülsz a motorra, és úgy hajtod le a középre (vázra) szerelt támaszt. Közelebb áll függőlegeshez a motor, mintha nem ülsz rajta. A hátulra, (keréktengelyre) szerelt támasznál mindegy, hogy rajta ülsz, vagy nem ülsz rajta, mindig ugyanabban a beállított szögben fog állni a motor.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Értem én, hogy szerinted úgy a jobb és tiszteletben is tartom...

csak nem értem a miértjét, hogy hol van ez alátámasztva érvekkel vagy más egyébbel ( pl.: a rugózós dolgot nem értem miköze a dologhoz)
MZ ETZ 251e '89
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zsakfos írta: Hát szerintem ez már túlzás amiket mondasz.Lehet hogy van ilyen meg igy működik elméletben én ezt nem cáfolom,dehogy intstabilabb lenne a motor ha az oldalsztender középen van ezt nem hinném.Nekem ott van pont azért hogy ne tekerje a lengővillát,de én nem tapasztaltam ezt.

Amúgy a nagy motorgyártók is középre helyezik az oldalsztendert.Vagy nem?
Nem elméletben, hanem gyakorlatban, de téma lezárva. mindenki úgy borítja fel a motorját, hogy akarja. Én csak leírtam a véleményemet, hogy így jobb (lenne). A mai motorgyártók meg azért teszik oda, mert az a divat, és a kedves vevő ott akarja lerúgni a sztendert a bőrcsizmájával. Ennyi.

Majd próbáld ki, hogy ha két egyforma motort egymás mellé állítasz, egyiket hátulra (tengelyre) szerelt, a másikat meg középre, vázra szerelt oldaltámasszal, melyik áll jobban a lábán.

Amúgy az 5-ös lemez elég, hogy az eredeti kérdésre is legyen válasz. Csak figyelembe kell venni, hogy a lábtartó nem sima biliacél, így a fülek anyaga és a hegesztőanyag is legyen valami normálisabb anyag, legalább S355-ös. Hegesztőanyagnak meg mondjuk 55.00-s esab elektróda. Hegesztés előtt a csövet 100 fok környékére melegítve, és fémtisztára pucolva.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gesszti írta: Természetesen az olalsztenderről. Amennyi súly átkerül a sztenderre, annyival csökken a kerekek terhelése, így kicsit ki tudnak rugózni. Ha oldalra meglökdösöd a motort, akkor a engednek a lengéscsillapítók. Ha hátul van az oldalsztender a lengővillán, akkor van egy fix háromszög, amin áll a motor. Nem rugózik semmi. Nézz meg egy pannoniát, milyen labilisan áll az oldalsztenderen.
Hát szerintem ez már túlzás amiket mondasz.Lehet hogy van ilyen meg igy működik elméletben én ezt nem cáfolom,dehogy intstabilabb lenne a motor ha az oldalsztender középen van ezt nem hinném.Nekem ott van pont azért hogy ne tekerje a lengővillát,de én nem tapasztaltam ezt.

Amúgy a nagy motorgyártók is középre helyezik az oldalsztendert.Vagy nem?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

ebben az esetben csak fixnek tűnnek a lengés csillapítók, mert az első kerékre jut motor tömegének nagy része, hátsó kerékre viszont alig jut valami a támasztó viszi tömeg szinte maradék részét, tehát ha a 250-es etz-t a gyári kapaszkodónál sokkal könnyebben tudom felborítani egy vízszintes irányú erőhatással, ha hátsó oldaltámaszom van
MZ ETZ 251e '89
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zsakfos írta:
gesszti írta:Ezekel a középre szerelt sztenderekkel az a bajom, hogy nem tartják stabilan a motort. Amikor leteszed támaszra, akkor a teleszkópok kirugóznak. Billeg az egész motor. A hátsó keréken levő valahogy stabilabban tartja, ha jól be van állítva.
Te most a gyári középsztenderről beszélsz vagy a kihajtható oldalsztenderről?
Gondolom a gyári sztenderről igaz?Hisz ott van jelentősége a kirugózásnak.

Ezért nem értik szerintem.

Viszont ha a kihajtható oldalsztenderről beszélsz,akkor én sem értem.
Természetesen az olalsztenderről. Amennyi súly átkerül a sztenderre, annyival csökken a kerekek terhelése, így kicsit ki tudnak rugózni. Ha oldalra meglökdösöd a motort, akkor a engednek a lengéscsillapítók. Ha hátul van az oldalsztender a lengővillán, akkor van egy fix háromszög, amin áll a motor. Nem rugózik semmi. Nézz meg egy pannoniát, milyen labilisan áll az oldalsztenderen.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gesszti írta:Ezekel a középre szerelt sztenderekkel az a bajom, hogy nem tartják stabilan a motort. Amikor leteszed támaszra, akkor a teleszkópok kirugóznak. Billeg az egész motor. A hátsó keréken levő valahogy stabilabban tartja, ha jól be van állítva.
Te most a gyári középsztenderről beszélsz vagy a kihajtható oldalsztenderről?
Gondolom a gyári sztenderről igaz?Hisz ott van jelentősége a kirugózásnak.

Ezért nem értik szerintem.

Viszont ha a kihajtható oldalsztenderről beszélsz,akkor én sem értem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

dkari írta:Nincs is, mert az a lényeg hogy mire leszállsz a motoról már sztenderre tetted. Így a legkényelmesebb :)
ez is igaz :D
MZ ETZ 251e '89
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: dkari »

K.Imi írta:hátsó támasztó elhelyezésnél sem fixebb szerintem a rugózás.. ha hátsó támaszom van akkor az eleje jobban beül a motornak (minimálisan), mint a hátulja, mintha középtámaszom van

de ha letámasztom a motort akkor nem fog az rugózni semerre :D

ui.: mai motor gyártóknál sem látom, hogy hátsó kerékhez minél közelebb tennék az oldaltámaszt

Nincs is, mert az a lényeg hogy mire leszállsz a motoról már sztenderre tetted. Így a legkényelmesebb :)
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

hátsó támasztó elhelyezésnél sem fixebb szerintem a rugózás.. ha hátsó támaszom van akkor az eleje jobban beül a motornak (minimálisan), mint a hátulja, mintha középtámaszom van

de ha letámasztom a motort akkor nem fog az rugózni semerre :D

ui.: mai motor gyártóknál sem látom, hogy hátsó kerékhez minél közelebb tennék az oldaltámaszt
MZ ETZ 251e '89
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

K.Imi írta:szerintem a tömeg középpontot is jobban támasztja egy aránylag középen elhelyezett támasztó, és stabilabb tőle a motor
Igen, ez igaz lenne abban az esetben, ha a rugózást fixre tudnád zárni, de mivel nem tudod...
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

szerintem a tömeg középpontot is jobban támasztja egy aránylag középen elhelyezett támasztó, és stabilabb tőle a motor
MZ ETZ 251e '89
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Ha már oldaltámasz: ne a lábtartóra akard feltenni!
A hátsó lábtartó alá fel lehet fogatni stabilan csavarral, csak elfordulás ellen kell biztosítani.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hát nemtudom... Az én motorom nem ring magára hagyva... :D
Kirugózik, és onnantól stabil. Minél nagyobb "átlóban" támasztod ki, annál stabilabb...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

nem kötözködésképpen, de nem értem úgy miért merev vagy merevebb minden támasztás, ha hátul helyezem el a támasztót

pl.: ha van egy 3 lábú szék akkor ott a lábak egymástól egyenlő távolságra vannak, szerintem a zöld ábrában is ez a helyzet kis túlzással (már amennyire ez megoldható :) )

másik példa: szerintem a motort a hátsó kapaszkódónál könnyebben tudom billenteni, ha hátsókeréknél van az oldaltámaszom, mintha középen van elhelyezve, utóbbi esetnél "egyformán" van terhelve az első-hátsó kerék

Kép
MZ ETZ 251e '89
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Azért vedd figyelembe, hogy a piros keretben gyakorlatilag merev támasztás van, míg a zöld keretben csak a sztender merev, a kerekek rugóznak. Nincs egy fix pont, ahol egyensúlyban van a motor. Nézz meg egy pannoniát pl. Én mindig majrézok tőle, hogy most felborul, vagy nem borul...
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

gesszti írta:.....teleszkópok kirugóznak. Billeg az egész motor. A hátsó keréken levő valahogy stabilabban tartja, ha jól be van állítva.
szerintem a hátsó keréknél elhelyezett oldaltámasszal billenékenyebb az egész motor (plusz csavarja a hátsó villát), mert közelebb van a hátsó kerékhez
a zöld keretben lévő "ábra" szerintem stabilabb :)
Kép
MZ ETZ 251e '89
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ezekel a középre szerelt sztenderekkel az a bajom, hogy nem tartják stabilan a motort. Amikor leteszed támaszra, akkor a teleszkópok kirugóznak. Billeg az egész motor. A hátsó keréken levő valahogy stabilabban tartja, ha jól be van állítva.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Próbálok katonai oldaltámasz összehozni ETZ 250-re :) , de lenne egy kérdésem:

Mégpedig a lábtartóra fel kellene hegesztenem egy "U" alakra hajtott lemezt ami tartja majd az oldaltámaszt...

Milyen vastag anyagból van ez gyárilag? 5-ös lemez talán?

Kép
MZ ETZ 251e '89
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Sziasztok!


Remélem egyik "gyártó" sem veszi bizalmatlanságnak a kérdésemet, de szerintem nem olcsó dologról van szó, ezért kérnék néhány felhasználótól véleményt :D
Szívesen várok tapasztalatokat a fórumtársak által "forgalmazott" erősített (ETZ250-re való) blokktartókkal kapcsolatosan. (méretpontos?, felszereléskor úgy áll ahogy kell (pl lengővilla tengelyre merőleges a felfogatási sík)? nem feszül? stb) Mivel nem akarom egyik gyártó üzletét sem rontani, ezért privátban kérném a véleményeket.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ETZmanus 2013.01.13. 19:45-kor.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: dkari »

MrDok írta:
dkari írta:Sarokcsiszolóval, csiszolótárcsás feltéttel.


Legyező csiszolókorongal?
Nem, arra a tárcsára gondolok amire tépőzárasan megy a papír, vagy a csavaros változat
Pl. tépőzáras csiszolótárcsa/ googli képeiben

Kép[/quote]


Na ilyenem van csak asszem fúróhoz nem flexhez. De kipróbálom, gondolom szórja majd a szivacsot :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

dkari írta:Sarokcsiszolóval, csiszolótárcsás feltéttel.


Legyező csiszolókorongal?[/quote]
Nem, arra a tárcsára gondolok amire tépőzárasan megy a papír, vagy a csavaros változat
Pl. tépőzáras csiszolótárcsa/ googli képeiben

Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 58 vendég