Barkácsolás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Ha már szóba jött ez a 150-251 es etz váz téma....Lenne egy olyan elképzelésem hogy ha nagyobb motort akarok(300 as pl :) )akkor azt be lehete tenni a 125 ös vázba? Mit szólna hozzá? És a kedves rendfenntartó szervek? Lehetne egyáltalán ezt vizsgáztatni?Mert ez a motor most nagyon egyeben van:váz is, telók is, elektronika is szóval nem szivesen cserélném le.
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Re: Sárvédõ

Hozzászólás Szerző: Meiki »

merojoc írta:Üdv. Mindenki
Tudja-e valaki hogy van -e különbség az ETZ-150-es és az ETZ-251-es hátsó sárvédõje között ??
Üdv! Én úgy tudom hogy nincs mivel a 251-es a 150-es egy erõsített vázára lett ráépítve.
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Sárvédõ

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Üdv. Mindenki
Tudja-e valaki hogy van -e különbség az ETZ-150-es és az ETZ-251-es hátsó sárvédõje között ??
ETZ 251
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! van egy krauser szettem.. Hátsó doboz, két oldalsó, + a két oldalsóhoz gyári tartó is.. Csak egy probléma van.. kulcs nincs hozzá, és fel van pattintva a tartóra, úgy hogy a zár is bekattant.. Kérdésem lenne, hogy honnan szerezhetek hozzá kulcsot? vagy összesnek ugyan olyan? vagy ez hogy van? voltam benn kulcsmásolónál, hogy kulcsot szeretnék hozzá csináltatni, és mondta hogy nem tud, mert ilyen kulcsokkal nem foglalkozik.. Krauseresek válaszát elõre is köszönöm :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

bluerider írta:A "99"-es escortnak meg kimondottan nagyobb a végsebessége! :smt023 :smt112
:D
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

A "99"-es escortnak meg kimondottan nagyobb a végsebessége! :smt023 :smt112
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Forrest írta:
bambi írta:meg hogy könnyebben induljon
Köszi a választ. Akkor az tévhit, hogy az ETS-nek nagyobb volt a végsebessége a korabeli típusokhoz képest?
Igen tévhit,kivétel az escort tipus.
Ráadásul azért nem ajánlom még a szabályzót,mert lötyög egy kicsit,és pontattlan a gyújtás vele .Ezért hagyták abba a gyártását.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Forrest »

bambi írta:
bambi írta:Az csak az indításnál segít,hogy ne rugjon vissza a berugókar amint beindult,már alapjáraton teljesen ki nyit,vagyis a maximumra teszi a gyujtást
meg hogy könnyebben induljon
Köszi a választ. Akkor az tévhit, hogy az ETS-nek nagyobb volt a végsebessége a korabeli típusokhoz képest?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

bambi írta:
Forrest írta:Üdv,
hozzá tudnék jutni egy 250-es ETS-rõl, vagy ES-rõl leszerelt eredeti mechanikus elõgyújtás szabályzóhoz. Az érdekelne, hogy ezt fel hete-e szerelni 250-es ETZ-re, vagy Ts 125-re. Tudom, hogy az ETZ-hez nem sok köze van az ETS gyujtásához, de a Ts 125-re talán fel lehetne szerelni, kisebb változtatásokkal. Milyen hatással lenne a motorra, érdemes ilyesmivel foglakozni?
Az csak az indításnál segít,hogy ne rugjon vissza a berugókar amint beindult,már alapjáraton teljesen ki nyit,vagyis a maximumra teszi a gyujtást
meg hogy könnyebben induljon
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Forrest írta:Üdv,
hozzá tudnék jutni egy 250-es ETS-rõl, vagy ES-rõl leszerelt eredeti mechanikus elõgyújtás szabályzóhoz. Az érdekelne, hogy ezt fel hete-e szerelni 250-es ETZ-re, vagy Ts 125-re. Tudom, hogy az ETZ-hez nem sok köze van az ETS gyujtásához, de a Ts 125-re talán fel lehetne szerelni, kisebb változtatásokkal. Milyen hatással lenne a motorra, érdemes ilyesmivel foglakozni?
Az csak az indításnál segít,hogy ne rugjon vissza a berugókar amint beindult,már alapjáraton teljesen ki nyit,vagyis a maximumra teszi a gyujtást
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Üdv,
hozzá tudnék jutni egy 250-es ETS-rõl, vagy ES-rõl leszerelt eredeti mechanikus elõgyújtás szabályzóhoz. Az érdekelne, hogy ezt fel hete-e szerelni 250-es ETZ-re, vagy Ts 125-re. Tudom, hogy az ETZ-hez nem sok köze van az ETS gyujtásához, de a Ts 125-re talán fel lehetne szerelni, kisebb változtatásokkal. Milyen hatással lenne a motorra, érdemes ilyesmivel foglakozni?
Avatar
mateka
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.12.17. 22:59
Tartózkodási hely: Mezõkövesd - Eger

klauzer

Hozzászólás Szerző: mateka »

Sziasztok!
Tudna nekem valaki tanácsot adni, hogy hogyan is kellene a klauzer csomagtartót a legkönnyebben felrakni ETZ 150 -esre? Azt láttam h a 250 esre gond nélkül rámegy de a 150-esre sehogysem passzol....
Elõre is kösszi!
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

mesu írta:és a felfogatáshoz való cuccok megvásárolhatók készen v vhogy nekem kéne megcsinálnom?
Csavarok és alátétek a kötõelem szaküzletbõl. A bilincseket víz és gázszerelvény boltokban lehet fellelni. A feketére fújt rész 2 mm-es alu lemezbõl lett kifûrészelve. Az ezüst színû, plexihez csatlakozó rész pedig a plexi gyári tartozéka.
mesu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2008.05.08. 19:10
Tartózkodási hely: Balatonakali

Hozzászólás Szerző: mesu »

és a felfogatáshoz való cuccok megvásárolhatók készen v vhogy nekem kéne megcsinálnom?
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

szépen meglett csinálva!
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

conus írta:novi!

fényképet tudnál dobni arrol a köztes felfogatásról? :roll:
Ez a legjobb kép amit találtam róla:

http://kepfeltoltes.hu/view/080522/felf ... es.hu_.jpg
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

novi!

fényképet tudnál dobni arrol a köztes felfogatásról? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

mesu írta:én egy másik oldalon is találtam plexiket elméletileg univerzálisak csak nem tom h hogy lehetne felrakni.adnak e hozzá vmi felrakó szettet.ha valaki meg szeretné nézni az a www.plaza.unas.hu oldalon a keresõde írja be h plexi és ott megtalálja.én az átlátszó olcsót néztem 4000ft körül van az ára.de nem merem megrendelni mert nem tom h jó e rá.
Szia!

Két dolog. Az elsõ, hogy ugyan azzal a kérdéssel nem kéne teleszemetelni a fórum összes topicját. A második ami jobban fog érdekelni. Nekem Givi 200 B plexi volt fent. Ez formára és felfogatásra hasonlít a lejebb belinkelthez. A felfogatása úgy lett megoldva, hogy 2-2 gumis csõbilincset tettem a telószárakra. Vágtam alu lemezbõl 2 nagyjából háromszög alakú közdarabot. És az egészet összesen 6 nyolcas és 2 hatos csavarral összefogtam. Oldalanként 3-3 csavar a rögzítést. 1-1 az állíthatóságot biztosítja. Megcsinálni könnyebb, mint elmondani. (Most a rögzítéshez szükséges cuccok Gyurm@-nál vannak, nála meg tudod tekinteni.)

Szia!

novi
mesu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2008.05.08. 19:10
Tartózkodási hely: Balatonakali

Hozzászólás Szerző: mesu »

én egy másik oldalon is találtam plexiket elméletileg univerzálisak csak nem tom h hogy lehetne felrakni.adnak e hozzá vmi felrakó szettet.ha valaki meg szeretné nézni az a www.plaza.unas.hu oldalon a keresõde írja be h plexi és ott megtalálja.én az átlátszó olcsót néztem 4000ft körül van az ára.de nem merem megrendelni mert nem tom h jó e rá.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

figyu, ez engem is érdekelne, találtam a neten egy helyet, ahol szerintem eléggé zorall kinézetû plexik vannak, ez egy pesti cég (Black Motorsport), és eredetileg suzuki sv 650s -re gyártott plexik:

Kép

bár az ára (22eFt) eléggé borsos, de ha valaki meg tudná nézni, hogy rá lehetne-e applikálni ETZ-re... :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
mesu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2008.05.08. 19:10
Tartózkodási hely: Balatonakali

Hozzászólás Szerző: mesu »

nem tud nekem valaki tanácsot adni hogy a 250-es etz-re milyen plexit lehetne felrakni?a gyárit nagyot ne mondjátok! :?
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Én szivesebben csinálom marón,minthogy hajlítással gányoljak.A marógép meg az energia ingyen van,idõ meg,ha épp nincs sok melónk,akkor mint a tenger :D
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor »

Ha beleszolhatok, akkor ha már úgyis edzeni akarjátok az alapanyagot, akkor már talán nem érdemes a marással bajlódni, mivel viszonylag drága és idõigényes. Kör acélból kiköszörülni a "fület, és azt szépen ívben meghajlítani. Utánna mehet a kemencébe.
Max. ha minden áron barkácsolni akarsz Tigris, akkor össze lehet egy kis készüléket dobni a hajlításhoz, hogy tényleg nagyiparban lehessen csinálni... :D Ha gondolod ebben szivesen segítek. :)
Nem szenvedek az elmebajtól! Minden percét élvezem!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Én sokat szenvedtem a kilóméteróával,majd következõ vizsgára kell vele csinálni valamit,de most biciklire való CatEye óra van fönt,10 perc felrakni és ha jól kalibrálod a kerékhez,pontosan mér!
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Hali!

Talán ide való a kérdésem.A km órám rosszúl mér.50 körül jól mér, de utána ahogy egyre erõsebben feszül a spirálrugó, egyre kevesebbet mér, de max 10-el mér kevesebbet.Talán az én hibám lehetett, mert megfeszesítettem a spirál rugót, és 50 alatt is nagyon kicsit ugrál a mutató.Utána már pláne semmi.Próbáltam vissza gyengíteni a rugót, de nem tudtam megoldani.Valakinek valami ötlet?Spirál rugó csere?
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ha csak a felülete kemény,de az egész túl puha,attól még letekeredik a köröm,én attól félek,nem az elkopástól.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

Felmelegít, vörösvérlúgsóval megszór azt rákalapál aztán lehût. Lesz egy nehány mikronos baromi kemény felületed az elég.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

7végén kipróbáljuk a haver 250-esén a kulcsot,utána tudok csak bõvebben mondani vmit a dologról.Már elég kiváncsi vagyok :)

Az edzés sem rossz,kérdés,van-e elég széntartalma ennek a cuccnak,amibõl csaináltam.Tényleg puha,mint a fos,úgyhogy kétséges :?
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Balázs írta:tigris: leedzük sec-perc alatt :)
Akkor a sarokcsiszolóü megoldja:)






____________
Üdv.: Papszi
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

tigris: leedzük sec-perc alatt :)
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Krauzer

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Krauzer csomagtartót tettem fel a motoromra és oldaltáskát nem szeretnék használni. Az oldaltáska tartó részt le lehet vágni a csomagtartórl, úgy hogy a féklámpa feletti doboz stabil maradjon? Szerintem így densign-osabb lenne, a sporttúra feelinget jobban érezném:) Ha lehet ilyesmi igényes megoldás írjatok!







________________
Üdv.: Papszi
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Állítólag lemezolló egyik fele volt,annak szokott lenni egy keményebb és egy puhább ollója,ez valszeg a puhább.

A laprugó biztos,h kurva kemény,de esetleg meg lehet próbálni,legfeljebb nem megy.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Lehet hogy tudnék szerezni Tátra rúgólapot. Azt tudnád "marcangolni" tigris?

Üdv. Ghost
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

tigris írta:Hmmmm,aggályaim támadtak.
Szerintem ez az anyag,amibõl az elsõt csináltam,nem fogja bírni,ki kellene próbálni,addig nem is csinálok többet,bár a második is majdnem készvan már.Az a baj,hogyha keményebb anyag kell,azt nem tudom,mennyire lehet az itteni marófejekkel megdolgozni.Vídiabetétes kéne hozzá,csak az nincs :?
mibõl van ez amit csinálsz?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Hmmmm,aggályaim támadtak.
Szerintem ez az anyag,amibõl az elsõt csináltam,nem fogja bírni,ki kellene próbálni,addig nem is csinálok többet,bár a második is majdnem készvan már.Az a baj,hogyha keményebb anyag kell,azt nem tudom,mennyire lehet az itteni marófejekkel megdolgozni.Vídiabetétes kéne hozzá,csak az nincs :?
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Tiger! Én rádbízom, hogy mibõl csinálod nekem, csak jó legyen :lol: :lol: :lol:
Esetleg Króm-Vanádium? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

A kulcs hossza ~180mm,legnagyobb szélessége ~37 mm, 6os vastag anyagból csináltam.Szóval a nyers méret min. 200X50X6, h meg lehessen munkálni,de ha nagyobb,nem baj,könnyeb lefogni a maróasztalra praclival.
Abból az anyagból,amibõl az elsõt csináltam,most készül a második.Mivel nem túl kemény,félõ kicsit,h izmosabb meghúzásnál elnyalódik a köröm,ezt ki kéne próbálni.Bár igazából annyit ki kell bírnia,amekkora erõvel meg kell húzni.

Ha kerestek anyagot,azért túl kemény se legyen,mert akkor nem fogom tudni megmunkálni,esetleg lehet edzhetõ cucc,és akkor egy olajfürdõs edzést lehet csinálni vele megmunkálás után.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Pedig annyi az :lol: 150 +30 Nm (15 +3 kpm)
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

bakimate írta:A kipufogó hollander meghúzási nyomaték 150 Nm, gépkönyv szerint. Szóval úgy válassz anyagot.
tigris írta:Elkészült tegnap délután a kipuffhoz való körmöskulcs prototipusa...
meglepõ hogy ilyen erõvel kell húzni a hollandert abban a sebezhetõ alu menetben :s a 250-es kuplungja is csak 90 Nm...
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

tigris: szerintem is tök jó lett!

Tartok egyre igényt én is!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

A kipufogó hollander meghúzási nyomaték 150 Nm, gépkönyv szerint. Szóval úgy válassz anyagot.
tigris írta:Elkészült tegnap délután a kipuffhoz való körmöskulcs prototipusa...
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

tigris írta:Az elsõ darab sorsa még kérdéses,de ha szabad lesz rá a licit,szólok! :twisted:
egyébként fogok tudni csinálni igény szerint,csak az anyagválasztást kell kigondolni,meg szerezni is kell hozzá anyagot.
Aki tud ebben segíteni,szóljon!
Elárulod a kulcs paramétereit (hossza, anyagvastagság) :?:
Akkor lehet hogy túrok valami örökéletû fémdarabot...
Vagy többet...

Üdv. Ghost
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Az elsõ darab sorsa még kérdéses,de ha szabad lesz rá a licit,szólok! :twisted:
egyébként fogok tudni csinálni igény szerint,csak az anyagválasztást kell kigondolni,meg szerezni is kell hozzá anyagot.
Aki tud ebben segíteni,szóljon!
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

nagyonjó, nagyonjó, nekem is kellene egy körmöskulcs
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo »

Ha esetleg beindul a nagyüzem , szeretnék én is rendelni egy körmöskulcsot .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Hölgyek,Urak!

Elkészült tegnap délután a kipuffhoz való körmöskulcs prototipusa vagyis inkább deszkamodellje.Kaptam hétfõn Blueridertõl egy TS 250/1 hollnadert,ahhoz méretezve rajzoltam meg a körvonalat.Sajna nem tudtam körasztalon marni,ezért nem szépségdíjas,de egész jól passzol a hollanaderhez.Nem túl kemény az anyag,amibõl csináltam,de sztem az aluban lévõ menethez elég.

Íme két kép:


Kép


Kép
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Ts Powa
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.03.07. 13:05

Eszterga

Hozzászólás Szerző: Ts Powa »

Tigris: azért köszi segítséget, és ha tudsz valakit, aki esetleg segíthetne, azt megköszönném.

Tehát a téma továbbra is él, aki tudna nekem segíteni ebben a tõcsavar kérdésben, az jelezze itt, vagy a már említett mail címen.

Köszi.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Én sem vagyok esztergályos(elektrotechnikus vok),csak közepes szinten tudok esztergálni/marni,dolgoztam gépmûhelyben,most fejlesztésen vagyok,de a mechanikák elsõ pár darabját meg a kisérletezéseket én szoktam csinálni,persze van itt két öreg,aki igazi szaki,hozzájuk nem érek fel,de sokmindnet meg tudok csinálni,ez meg nagyon egyszerû,ami Neked kéne.
Csak az a baj,h szorzós metszõ nincs hátul a gépmûhelyben,csak 7*0,5 :( most néztem meg.
Sajna nem tudok segíteni,csak annyiban,h a rugóacél ötletét vessétek el,nem fogtok tudni menetet metszeni rá.Valamilyen KO (rozsdamentes) acélból kellene,bár ha nem fogja víz érni,akkor nem kell KO-nak lennie,fõleg,h azt is nehéz megmunkálni.Csináltam magamnak toldódarabokat a colosmenetes tükrömhöz KO-ból,de nem tudtam végigfúrni a 10es menetet,elõször a menetfúró forgott el,aztán az anyag a tokmányban,kézzel hajtottam hosszú csövet rakva a tokmánykulcsra...
Szóval biztos,h nem kell ilyen kemény anyagból lennie,mint a rugóacél.Esetleg meg lehet próbálni egy kellõen hosszú 10-es 5.6os (esetleg 8.8as,de azt megintcsak keményebb megmunkálni) keménységû csavarból,annak kellõen nagy a magmérete,én csináltam már búvárszivattyútengelyt ilyenbõl.
Szivesen megcsinálnám,de nincs metszõ hozzá... :(
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Ts Powa
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.03.07. 13:05

Eszterga

Hozzászólás Szerző: Ts Powa »

Tigris: természetesen nem kötelezõ rugóacélból lennie, csak egy ajánlás volt, és a szakmailag megindokolt javaslatokat elfogadjuk, ha más anyagból is megvalósítható.

Mivel nem értek ehhez a szakmához, így meghagyom a kivitelézés részét az esztergályosnek, én csak a rendelésem adnám le.

Akkor te megtudnád esztergálni a négy tõcsavart? :?:
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: Eszterga

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ts Powa írta:Sziasztok!

Többektõl olvastam, hogy értenek az esztergáláshoz. Nekem kellene egy olyan, hogy e-mailben kapcsolat felvétel, ugyan is, lenne yg rendelésem. Nem nagy meló (gondolja a laikus).

Tehát: négy darab tõcsavar kellene hengerfejhez. Nem mz, hanem Morini, és nem lehet utángyártva kapni, és ez egyelõre teljesen biztos. Így le kell õket esztergáltatni. Csakhogy itt, nem nagyon foglalkoznak ilyesmivel, legalább is tudtommal.

Méretek:
- 122 mm hosszú
- 6,5 köranyag a végein menettel
- egyik végén 20 mm hosszú menetelt szakasz
- másik végén 30 mm hosszú menetlt szakasz
- a menet adatai: M7 x 1

Feltételek:
- kicsi hõtáguló képesség
- állandó húzóerõnek való kitétel
- a megrendelõ szerint a legalkalmasabb rugóacélból lenne (egyéb szakmai, tanácsokat is elfogadnuk)

e-mail cím: meffiszto@freemail.hu

Ha van, aki szívesen segítene, természetesen nem ingyen, az jelezze itt vagy inkább az elõbb említett címen. Köszi srácok, kellemes ünnepket és sok locsolót :D!
Maga a megmunkálás nem nagy durranás,az anyagválasztás már sokkal inkább nehéz.
Ilyen darab rugóacélt nem tudom,honnan lehet szülni.Egyébként szerintem tõcsavart rugóacélból csinálni kicsit túlzás,kisebb keménységú acél is bõven megfelelõ,fõleg,h 7es szorzós menet kell rá.Na meg rugóacélt megmunkálni elég húzós,vídiával vagy lapkás késsel tudom elképzelni,de a menetet is rá kell metszeni.
Mindazonáltal ha tudtok szerezni anyagot és találok M7*1 metszõt (mindjárt kiszladok,megnézem),akkor tudok segíteni.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 44 vendég