Barkácsolás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.25. 13:00

Én sem vagyok esztergályos(elektrotechnikus vok),csak közepes szinten tudok esztergálni/marni,dolgoztam gépmûhelyben,most fejlesztésen vagyok,de a mechanikák elsõ pár darabját meg a kisérletezéseket én szoktam csinálni,persze van itt két öreg,aki igazi szaki,hozzájuk nem érek fel,de sokmindnet meg tudok csinálni,ez meg nagyon egyszerû,ami Neked kéne.
Csak az a baj,h szorzós metszõ nincs hátul a gépmûhelyben,csak 7*0,5 :( most néztem meg.
Sajna nem tudok segíteni,csak annyiban,h a rugóacél ötletét vessétek el,nem fogtok tudni menetet metszeni rá.Valamilyen KO (rozsdamentes) acélból kellene,bár ha nem fogja víz érni,akkor nem kell KO-nak lennie,fõleg,h azt is nehéz megmunkálni.Csináltam magamnak toldódarabokat a colosmenetes tükrömhöz KO-ból,de nem tudtam végigfúrni a 10es menetet,elõször a menetfúró forgott el,aztán az anyag a tokmányban,kézzel hajtottam hosszú csövet rakva a tokmánykulcsra...
Szóval biztos,h nem kell ilyen kemény anyagból lennie,mint a rugóacél.Esetleg meg lehet próbálni egy kellõen hosszú 10-es 5.6os (esetleg 8.8as,de azt megintcsak keményebb megmunkálni) keménységû csavarból,annak kellõen nagy a magmérete,én csináltam már búvárszivattyútengelyt ilyenbõl.
Szivesen megcsinálnám,de nincs metszõ hozzá... :(

Ts Powa
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.03.07. 13:05

Eszterga

Hozzászólás Szerző: Ts Powa » 2008.03.25. 12:39

Tigris: természetesen nem kötelezõ rugóacélból lennie, csak egy ajánlás volt, és a szakmailag megindokolt javaslatokat elfogadjuk, ha más anyagból is megvalósítható.

Mivel nem értek ehhez a szakmához, így meghagyom a kivitelézés részét az esztergályosnek, én csak a rendelésem adnám le.

Akkor te megtudnád esztergálni a négy tõcsavart? :?:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: Eszterga

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.25. 10:49

Ts Powa írta:Sziasztok!

Többektõl olvastam, hogy értenek az esztergáláshoz. Nekem kellene egy olyan, hogy e-mailben kapcsolat felvétel, ugyan is, lenne yg rendelésem. Nem nagy meló (gondolja a laikus).

Tehát: négy darab tõcsavar kellene hengerfejhez. Nem mz, hanem Morini, és nem lehet utángyártva kapni, és ez egyelõre teljesen biztos. Így le kell õket esztergáltatni. Csakhogy itt, nem nagyon foglalkoznak ilyesmivel, legalább is tudtommal.

Méretek:
- 122 mm hosszú
- 6,5 köranyag a végein menettel
- egyik végén 20 mm hosszú menetelt szakasz
- másik végén 30 mm hosszú menetlt szakasz
- a menet adatai: M7 x 1

Feltételek:
- kicsi hõtáguló képesség
- állandó húzóerõnek való kitétel
- a megrendelõ szerint a legalkalmasabb rugóacélból lenne (egyéb szakmai, tanácsokat is elfogadnuk)

e-mail cím: meffiszto@freemail.hu

Ha van, aki szívesen segítene, természetesen nem ingyen, az jelezze itt vagy inkább az elõbb említett címen. Köszi srácok, kellemes ünnepket és sok locsolót :D!
Maga a megmunkálás nem nagy durranás,az anyagválasztás már sokkal inkább nehéz.
Ilyen darab rugóacélt nem tudom,honnan lehet szülni.Egyébként szerintem tõcsavart rugóacélból csinálni kicsit túlzás,kisebb keménységú acél is bõven megfelelõ,fõleg,h 7es szorzós menet kell rá.Na meg rugóacélt megmunkálni elég húzós,vídiával vagy lapkás késsel tudom elképzelni,de a menetet is rá kell metszeni.
Mindazonáltal ha tudtok szerezni anyagot és találok M7*1 metszõt (mindjárt kiszladok,megnézem),akkor tudok segíteni.

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2008.03.25. 00:22

Sziasztok!

A fórumba nem szerveztek egy motoros szépségversenyt?(díj nélkül persze!!!)
Lehet rossz ötlet lehet nem...

Ts Powa
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.03.07. 13:05

Eszterga

Hozzászólás Szerző: Ts Powa » 2008.03.24. 20:52

Sziasztok!

Többektõl olvastam, hogy értenek az esztergáláshoz. Nekem kellene egy olyan, hogy e-mailben kapcsolat felvétel, ugyan is, lenne yg rendelésem. Nem nagy meló (gondolja a laikus).

Tehát: négy darab tõcsavar kellene hengerfejhez. Nem mz, hanem Morini, és nem lehet utángyártva kapni, és ez egyelõre teljesen biztos. Így le kell õket esztergáltatni. Csakhogy itt, nem nagyon foglalkoznak ilyesmivel, legalább is tudtommal.

Méretek:
- 122 mm hosszú
- 6,5 köranyag a végein menettel
- egyik végén 20 mm hosszú menetelt szakasz
- másik végén 30 mm hosszú menetlt szakasz
- a menet adatai: M7 x 1

Feltételek:
- kicsi hõtáguló képesség
- állandó húzóerõnek való kitétel
- a megrendelõ szerint a legalkalmasabb rugóacélból lenne (egyéb szakmai, tanácsokat is elfogadnuk)

e-mail cím: meffiszto@freemail.hu

Ha van, aki szívesen segítene, természetesen nem ingyen, az jelezze itt vagy inkább az elõbb említett címen. Köszi srácok, kellemes ünnepket és sok locsolót :D!

Sányor
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2008.03.10. 19:29
Tartózkodási hely: Kemence

Hozzászólás Szerző: Sányor » 2008.03.12. 14:17

Hát igen! Nem nagyon lakom közel fehérvárhoz, de sookal okosabb lettem a színek terén!! :D Mégegyszer köszönöm a segítséget!!

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.03.11. 22:19

Bocs de most néztem csak meg hogy hol a tartózkodási helyed , az nincs túl közel Fehérvárhoz .

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.03.11. 20:30

Szia .

A komolyabb festékboltokban ( fõleg ahol színt is kevernek ) tartanak színkártyát amivel össze tudod hasonlítani az eredeti festésedet . Esetenként más színminták is vannak , nem csak a RAL-os , de az a szabvány . Az a legjobb ha valami mintát is viszel magaddal , mondjuk az oldaldeknit . Netán ha Fehérvár környéki vagy , akkor szívesen segítek , nekem van színkártyám .

Sányor
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2008.03.10. 19:29
Tartózkodási hely: Kemence

Hozzászólás Szerző: Sányor » 2008.03.11. 19:57

Üdv!

Köszönöm mindenkinek a segítséget a színkódokkal kapcsolatban! De lenne még egy kérdésem! Honnan kell kérni a színkártyát??

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2836
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.11. 18:01


Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.03.11. 17:37

Sányor: ha a RAL-kód kell, akkor vhonnan hajts fel egy színkártyát. Nekem is kék 06 volt asszem beírva, de én RAL 5010-et kevertettem hozzá, az világosabb lett kb 2 árnyalattal, de jól néz ki. (250/1-esrõl van szó). Biztosabb ha színkártyát kérsz kölcsön....

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.03.10. 21:47

Sányor írta:Üdv!

Valaki meg tudná nekem adni a világoskék ETZ 125,150 színkódját?
szeva,

nekem még a gyári festés van a motoron, a forgalmiba az van írva Szín: Kék 06

Üdv

Sányor
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2008.03.10. 19:29
Tartózkodási hely: Kemence

Hozzászólás Szerző: Sányor » 2008.03.10. 19:36

Üdv!

Valaki meg tudná nekem adni a világoskék ETZ 125,150 színkódját?

Ts Powa
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.03.07. 13:05

Hozzászólás Szerző: Ts Powa » 2008.03.09. 11:30

z25z írta:tipp: a spiralt kosd ki az orabol, hogy csak szabadon legyen es lasd, sztenderen tedd pl. 3-ba a mocit es huzz egy gazt mintha kb mennel 50-el es figyeld, hogy a spiral szepen egyenletesen forog-e, mert akar a meghajto csiga-tengely a hatso kereknel is okozhat ilyen jellegu problemat esetleg ujjal osszeszorithatod, hogy van e ellenallasa, ha le tudod fogni akkor hatul lesz a bibi....
Köszönöm. Kifogom próbálni. más forrásból azt, hallottam, hogy az is okozhatta, hogy nem volt eléggé ívesre kötve a spirlás s elszakította. Érdekes dolognak tartanám, ha így lenne. De majd meglátjuk. Mindenesetre mégegyszer köszi. ;)

Avatar
WALKER
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.01.08. 15:53
Tartózkodási hely: Pilis

Hozzászólás Szerző: WALKER » 2008.03.07. 17:45

motormanner írta:
WALKER írta:hali
valaki nem tudna EZT oldalkocis motorrol képet küldeni hogy hogy van megoldva a zártszelvényhez való illesztés???
elõre is köszönöm
Szia!

Sajnos csak ezt a képet találtam...
Ha jól tudom akor még a lengõvilla tengelyének a környékérõl van mégegy felfogatás ami a képen ne látszi.
Remélem segít valamennyit!

:D
Kép
köszi szépen de nem erre gondoltam de már gegoldottuk tutin !!!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.03.07. 13:26

tipp: a spiralt kosd ki az orabol, hogy csak szabadon legyen es lasd, sztenderen tedd pl. 3-ba a mocit es huzz egy gazt mintha kb mennel 50-el es figyeld, hogy a spiral szepen egyenletesen forog-e, mert akar a meghajto csiga-tengely a hatso kereknel is okozhat ilyen jellegu problemat esetleg ujjal osszeszorithatod, hogy van e ellenallasa, ha le tudod fogni akkor hatul lesz a bibi....

Ts Powa
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.03.07. 13:05

Mz TS 250/1 Kilóméter óra

Hozzászólás Szerző: Ts Powa » 2008.03.07. 13:17

Üdv.

Ezzel a problémával igazából nem tudom pontosan melyik topira is írhatnék, talán ez lesz a legmegfelelõbb. Szóval, van egy kilóméterórám (nem tudom eredeti-e), a lényeg, hogy állandó jlleggel megáll a mérés közben. Elõször spirálra gondoltam, de a csere után is csak két napig volt"jó", s aztán visszaállt az eredeti állapot. A mutató, ötödikben teljes gázzal, mikor lobog a hajam, akkor is a nullát mutatja. Bele néztem a belsejébe, de ott nem láttam hibát, s egy kis varrógép olajjal meg is kentem, mind a mûenyag fogaskereket, s léceket, mind a spirál rugót. De semmi. A spirál sem szakadt el. Ami gyanús, az, az, hogy piszkosul sokat mért sebességnek. Tehát azt nem hiszem el, hogy a városban minden autó, még egy trabi is 90 km/h -val haladjon. Én cserére gondolok, de ha esetleg valakinek van ötlete, s hasonló tapasztalata, akkor arra kíváncsi lennék. Az esetleges választ elõre is köszönöm.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.03.07. 10:54

mzgergõ írta:Esetleg dugattyút is lehetne önteni?Vagy maga az anyag minõségét beszerezni kérdéses?
Szeva,
Én ezt találtam tegnap "véletlenül", szerintem kérdezd meg Feri bá-t:
http://www.taborituning.hu/dugattyu_keszites.html
:smt023 :smt040

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.03.06. 21:35

WALKER írta:hali
valaki nem tudna EZT oldalkocis motorrol képet küldeni hogy hogy van megoldva a zártszelvényhez való illesztés???
elõre is köszönöm
Szia!

Sajnos csak ezt a képet találtam...
Ha jól tudom akor még a lengõvilla tengelyének a környékérõl van mégegy felfogatás ami a képen ne látszi.
Remélem segít valamennyit!

:D
Kép

Avatar
WALKER
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.01.08. 15:53
Tartózkodási hely: Pilis

Hozzászólás Szerző: WALKER » 2008.03.04. 15:26

hali
valaki nem tudna EZT oldalkocis motorrol képet küldeni hogy hogy van megoldva a zártszelvényhez való illesztés???
elõre is köszönöm

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.21. 16:15

Hát lehet....mittudomain :D na majd ha lesz kedvem tökölök vele :)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.21. 12:45

De említettem vagy két hónapja,csak sztem akkor Te még nem voltál fórumon,más meg nem harapott a témára :D

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.21. 12:29

Igeeen?! Ezt nem is említetted még :D

Van amugy kovácsolási technika a végére eszembe jutott, de azt is a nyers acélon alkalmazzák amikor formálják. Ebbõl írtam egy házidogát :D

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.21. 10:26

Én sem úg gondoltam a kovácsolást,h Józsi bácsi hátramegy a fújtatóhoz és addig üti Piri néni lekvárfõzõ lábasát,amíg ETZ hajtójkar nem lesz belõle :D

Viszont,ami nagy szerencsém,h itt a cégnél van komplett gépmûhely,viszont a 6 gépbõl csak hármat használnak folyamatosan,és véletlenül még konyítok is valamennyit a forgácsoláshoz (bár a minimálbérért esztergálok/marok egy hónapig idõszakra nem gondolok teljes örömmel vissza...),és amikor mechanikát újítunk,úgyis én gyártom le a nullszériáját,szóval van lehetõségem mindenfélét varázsolni,ha meg nem tudok valamit,itt van egy esztergályos meg egy marós csóka,akik kb 40 éve ezt csinálják (igen,nyugdíjasok),szóval kérdezek.

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.21. 09:19

Hajtókart meg ilyeneket "kovácsolnak" ami tulajdonképpen nem kovácsolás. Az alapanyagot hengerlik vagy hidegen húzzák. Dugattyúkat öntik, majd esztergálják. Az azért elég necces házilag megcsinálni, kell hozzá egy frankó maró (meg aki tud is marni), eszterga, állványos fúró stb....komplett gépmûhely.

Órakonzolról lehet szó, úgyis cserélem a konzolnak a csavarjait, majd leveszek róla egy negatívot. Másik ha vkinek kell csinálni akkor az legyenszives dobjon egy mélt illetve küldjön alapanyagot is mert annak szûkében vagyok. Javítást is meg lehet próbálni, de kérek képet a törésrõl lehetõleg éleset, mert akkor abból látható hogy mennyire alu-öntvény. Tiszta alut nem lehet önteni, csak spec.folyósító szerrel ami nekem konkrete nincs. Ámde majd akkor csinálok órakonzolt.
Csaó!

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2008.02.20. 22:01

Hát igen ezek a prof módszerek...
Csak sajna házilag ezeket nehéz megoldani, vagyha mégis akkor eléggé drágák hozzá a megfeleló szerszámok....

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.19. 10:13

Na meg egy vödör vízben fogta,lehûtötte a dugót oszt jó' van...jó,h nem ejtette le,mert eltört volna :D

Szóval ilyen házi módszerrel öntött dugattyút izgi.Bár soha nem voltam öntõ...
És nem véletlenül jobbak a kovácsolással készült alkatrészek,a megmunkálás során az anyag átesik egy tömörödésen,ún. hidegedzésen és utána még edzhetõ.Ez öntött anyaggal nem nagyon mûködik.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2008.02.18. 23:31

Nézdd meg a Leggyorsabb indián-t (amugyis jó motoros film) ott a faszi elég érdekes modon mutatja be a dugó öntést:)
Tippelni se tom mekkora lehet annak az illesztése :lol:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.02.18. 20:46

Esetleg dugattyút is lehetne önteni?Vagy maga az anyag minõségét beszerezni kérdéses?

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

ÓRATARTÓ!!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2008.02.18. 20:29

Szia Balázs!
Szerintem önthetnél pár óratartó konzolt, egy szépen sikerült példányt máris lefoglalnék.
Kíváncsi vagyok, hogy házilagos javítása az ilyesminek mennyire lehet sikeres, jelentkeznék önként a kísérletre. Bal oldali karikája jelenleg pici csavarokkal, vagy szegecsekkel látszik összegyógyítva lenni... jól tartja, bár lóg 1-2 millimétert. Csak nem tetszik úgy lógva.

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.02. 17:32

Gexxx írta:
Balázs írta:Okay, ha Gexx hajlandó lesz elküldeni az órakonzolját és lesz humorom akkor azon bemutatom a dolgot.
Gexx?
Nooormális? 8) :lol:

Eltaláltad :D

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2008.02.02. 14:22

És mosás után érdemes kompresszorral átfújni az egész gépet, hogy az arra alkalmas helyeken ne álljon meg a víz.

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.02. 12:15

Én nem vinném ennyire túlzásba a dolgot(tárcsatisztító).
Amit nagyon olajosnektalálsz és nem jó nei hogy olyan azt elég ha áttolod egy tisztabenzines rongyal, vagy ha akad otthon egy kis brigéciol esetleg nitrohigito.
A többkek mehet az autosampon vagy mosogatószeres víz , (bár én csak egy rongyal szoktam áttörölni).
Ha saggal mosod akkor nem árt valamivel leragsztani a túlfolyót mert az erõs vízsugár könnyen benyomhatja a vizet a karbiházba....
A lánchoz meg a csapágyakhoz zsírt, a bowdenhez meg a többi mozgó alkatrészhez olajat.

Avatar
kalev
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2007.12.30. 19:53
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: kalev » 2008.02.02. 11:35

Üdv mindenkinek!
Lenne egy kérdésem:Nagytakarításhoz milyen ápoló szereket kell beszereznem?
ilyenre gondolok,h pl:tárcsatisztitó meg hasonlók.
Lassan itt a tavasz,rendbe kell rakni!

Elõre is kösz. :)

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2836
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.02.01. 13:53

Balázs írta:Okay, ha Gexx hajlandó lesz elküldeni az órakonzolját és lesz humorom akkor azon bemutatom a dolgot.
Gexx?
Nooormális? 8) :lol:

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.01. 10:38

Okay, ha Gexx hajlandó lesz elküldeni az órakonzolját és lesz humorom akkor azon bemutatom a dolgot.
Gexx?

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.01. 00:05

Jó, akkor ezt most vedd nyaggatásnak!
:D:D:D
Engem kifejezetten érdekelne a dolog!!!

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.01.31. 21:20

Tiszta alut vagy nagytisztaságú alut nem lehet önteni egy apropó miatt, senki nem fog venni marha drága folyasztó szert mert a tiszta alu nem önthetõ ugyanis kitúrósodik.

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.01.31. 21:18

Naszóval látom lavinát indítottam el és erre büszke vagyok :D

Nah alu öntés, tiszta alu van ám pontosabban nagyobb tisztaságú. Valóban az alut szilíciummal valamint magnéziummal ötvözik, ebbõl lesz az öntvény, ezt onnan tudjátok megállapítani hogy rávertek egy marha nagyot kalapáccsal ha törik akkor az öntvény ha nem akkor nagy(obb) tisztaságú alu. Azért ajánlottam a dugattyúkat mert azoknak elég jó az alapanyaga, és egy szimpla spárheltben meg lehet õket olvasztani, csak csinálni kell egy olvasztó-küblit, aztán apróra összetöröd az anyagot zutty be és gyönyörûen megolvad. Ha érdekel tikteket majd a cucimotorosra írok cikket, úgyis lógok oda egyel.

Homokfomra: 0,4-es frakciójú homok (az a homokozó-homok tök jó) leszitálva szépen, egyenletes nedvesség, elsimítod, belenyomod a mintát, kicsit meglötykölöd benne hogy legyen pozitívba öntve anyag, kiveszed a mintát, kiteszed megszáradni (fontos hogy teljesen átszáradjon!!! különben ha a nedves homokra öntöd az alut nagyon meglepõ dolgokat fogsz tapasztalni a vízgõzzel kapcsolatban) és bele lehet löttyenteni az anyagot.

Más, raktam már össze úgy törött fékkart, hogy beletettem homokba a hiányzó részhez tettem egy darabka nyersanyagot, fogtam a gázlámpát felhevítettem hogy meggöbösödjön, egy vékony acél szállal lehúztam a revét (salakot, fontos levenni mert nem lesz jó az összeolvadás) összetunkoltam és hagytam kihûlni. Tök jó lett, nem tört el.

Jah én fékkart öntöttem így, és nem mondja meg senki ránézésre hogy melyik a gyári és melyik az utángyártott.


Akit érdekel az nyaggasson hogy legyen kedvem ilyet írni, ilyen home-mades alu öntést.

Balázs

Re: Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.01.31. 21:10

moderator írta:Itt öntsetek alumíniumot, ne a hirdetéseknél!
Irgum-burgum :evil:

Bocs Fõnök! Parancs értettem, kérek engedélyt meghunyászkodni! :D

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.01.31. 15:30

jovanna!

Nagy a mancsom oszt közel van az "e"meg az "r"...


:oops: :oops: :oops:

majd fgyelek

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2836
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.01.31. 15:07

motormanner írta:Grexxxnél a pont! ...
GEXXX, NEM GREXXX!!! #-o

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Barkácsolás

Hozzászólás Szerző: moderator » 2008.01.31. 14:51

Itt öntsetek alumíniumot, ne a hirdetéseknél!
Irgum-burgum :evil:

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.01.31. 14:41

Grexxxnél a pont!
:d
De szerintem lehetne errõl a technológiáról egy cikket készíteni a wikiben(aki jobban ért hozzá).
Vagy valahová máshová átrakni hogy esetleg megtalálja az akit érdekelhet!
Nem biztos hogy itt az adok-veszekben jó helyen van...

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.01.31. 14:19

Gexxx írta:Megcsinálod a formát majd megolvasztod az óratartót, ha már úgyis azt akarsz újat csinálni :lol:
erre én is gondoltam,de ha nem sikerül az öntés,a régit még meg lehet hegeszteni,feltéve ha még megvan...

Avatar
TRibor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 84
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRibor » 2008.01.31. 14:06

Ha érdekel az alumínium öntés hobby szinten akkor ezt a linket érdemes megnézni:
http://www.sasovits.hu/cnc/ontes.htm

Avatar
tothszilard
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2008.01.29. 16:37
MZ-d típusa: etz 125
Tartózkodási hely: Zala

Hozzászólás Szerző: tothszilard » 2008.01.31. 13:05

Gexxx ez tetszett :)

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2836
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.01.31. 12:37

Megcsinálod a formát majd megolvasztod az óratartót, ha már úgyis azt akarsz újat csinálni :lol:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.01.31. 10:31

Tiszta aluminiumot szerintem nem nagyon fogtok tudni szerezni,mert kábé semmire nem jó,legfeljebb elektromos vezetéknek.A legtöbb alu mechanikus alkatrészben van szilicium ötvözõként,ezen kívül lehet mangán (pl ilyen a kormánycsutkám) meg sok egyéb anyag,ami az amúgy puha aluminium szilárdságát,keménységét növeli.Legalábbis ilyen dolgok rémlenek anyagismeret óráról :D

Szerintem az alu kábel lenne a legjobban olvasztható,de ahhoz Szolnok-Mezõtúr közt le kell szedni a felsõ vezetéket,h elég legyen (de akkor hogy jutok holnap haza? :D ),meg az túl puha lenne,szóval valami szerkezeti alu lenne jó a célra,bár nem tudom,mennyire lehet +olvasztani gáztûzhelyen... :?:

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.01.30. 23:01

Szerintem a dugattyu nem mert az valami spéci ötvözet. Ha jól tudom szilíciummal ötvözik többekközt (de ebben nem vagyok biztos).
Viszont ha keresel más alutárgyakat azokat meglehet könnyebben. Én nemrég pl. alu U bicaj flket olvasztottam villany rezsón.
Bár ez csak szórakozás volt... Viszont az AMD hûtõborda már nem olvadt meg(gondolom jobban leadta a hõt)


Viszont ez a homokformás dolog érdekelne!!!
Hogyan is lehet ezt csinálni pontosan?
Gondolom akármilyen homok nem megfelelõ...

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: sunbim valamint 7 vendég