Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.08.12. 11:47

Danke Dir, mein Freund!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.12. 11:43

Csatári-féle utángyártott:

Fej átm. 10mm
Szár átm. 6mm
Teljes hossz 18.5mm

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.08.12. 11:02

Sziasztok. Köszönöm nektek a válaszokat. Szerintem maradok az alunál, hátul még a gyári van fent.

MÁS: Tegnap szétpattintottam az első kereket, kifűztem a küllőket és förmedvényekhez lett szerencsém. A küllőanyák ránézésre is kisebb fejűek, mint hátul. (Ezért kérdeztem tegnap itt, hogy elől és hátul a küllőanyák minden mérete egyforma-e.) A fej átmérője 9 mm (pontosan 9,2 mm), a teljes hossza 16 mm. A menet értelemszerűen stimmel. Úgy gondolom, hogy ez biztosan nem MZ TS 125-höz való küllőanya.

Kérlek, hogy erősítsetek meg a méreteket illetően.

Köszönöm, Metál

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.08.12. 10:44

Nekem a spanyol acél verzió van, egy atomvillanást is kibír :-D Ez volt fent amikor akkorát estem vele, hogy az első villa is behajlott, de a felninek kutya baja. Viszont nagyon hajlamos rozsdásodni, tehát döntse el mindenki, melyik ujját harapja....

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.11. 23:37

Van alu TWN pl itt http://mz-b.hu/egyeb-univerzalis-felni- ... ch=1.60x18

De a spanyol felniről sem hallottam rosszakat "offtopic" körökből: http://mz-b.hu/egyeb-univerzalis-felni- ... ch=1.60x18 (ez krómozott acél)

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.08.11. 20:09

Hol érdemes jó minőségű felnit (abroncsot) venni?
Aluminiumot. 1,6 x 18

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.11. 19:27

metalmuvek írta:
2018.08.11. 18:46
aronpfabian írta:
2018.08.11. 18:33


Első 1.6 hátsó 1.85
Köszi! Még annyi hogy a küllőanyák minden mérete azonos elől és hátul?
Igen.

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.08.11. 18:46

aronpfabian írta:
2018.08.11. 18:33
metalmuvek írta:
2018.08.11. 16:24
Sziasztok, megmondanátok, hogy a TS 125-nek mekkorák a felniméretei? 1,6 vagy 1,85? Vagy az első kerék 1,6 a hátsó pedig 1,85? Vagy hogy működik ez?
Ma kiderült, hogy elég csúnyán megpukkantották az első kerekem felnijét és legjobb lenne, ha vásárolnék helyette egy újat.
A hátsót kicentíroztattam, azt mondta a pali, hogy szépen fut.
Köszi, Metal


Névtelen.png
Első 1.6 hátsó 1.85
Köszi! Még annyi hogy a küllőanyák minden mérete azonos elől és hátul?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.11. 18:33

metalmuvek írta:
2018.08.11. 16:24
Sziasztok, megmondanátok, hogy a TS 125-nek mekkorák a felniméretei? 1,6 vagy 1,85? Vagy az első kerék 1,6 a hátsó pedig 1,85? Vagy hogy működik ez?
Ma kiderült, hogy elég csúnyán megpukkantották az első kerekem felnijét és legjobb lenne, ha vásárolnék helyette egy újat.
A hátsót kicentíroztattam, azt mondta a pali, hogy szépen fut.
Köszi, Metal


Névtelen.png
Első 1.6 hátsó 1.85

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.08.11. 16:24

Sziasztok, megmondanátok, hogy a TS 125-nek mekkorák a felniméretei? 1,6 vagy 1,85? Vagy az első kerék 1,6 a hátsó pedig 1,85? Vagy hogy működik ez?
Ma kiderült, hogy elég csúnyán megpukkantották az első kerekem felnijét és legjobb lenne, ha vásárolnék helyette egy újat.
A hátsót kicentíroztattam, azt mondta a pali, hogy szépen fut.
Köszi, Metal

Névtelen.png

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.07.04. 21:23

nemethur írta:
2018.07.04. 19:58
SZia! Évente 2x-3x meg lett kergetve. Nem voltak ilyen gondjai.
Sztenderen van a motor. Lesúlyozod a hátulját, hogy elemelkedjen az elsőkerék. Nem fogod a kormányt, de jól megpörgeted a kereket. Ha egyenletesen fut, akkor valószinűleg jó. Kerék elejét mindkét oldalról megtámasztod. Kormánnyal ide-oda mozgatod. Kotyog? Hol? Blokkolod az elsőkereket. Meglökdösöd előre-hátra. Mit csinál?

nemethur
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.03. 20:00
MZ-d típusa: es 125 trophy

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nemethur » 2018.07.04. 19:58

SZia! Évente 2x-3x meg lett kergetve. Nem voltak ilyen gondjai.

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.07.04. 19:38

nemethur írta:
2018.07.04. 19:22
Ezeken már tulvagyunk, rendben vannak. Csak festés miatt lett szétszedve. Én a teleszkopokra gyanakszom. Kifolyhatott az olaj?
Szia!
Ha évtizedeket állt, Nyilván leeresztett a gumi és féloldalasra nyomódott. Ez jódarabig tud szitálni és rázni. Sztenderen az ES is az első kerékre támaszkodik. Ha elég öreg a gumi, és újrafújod, valamelyik szál is könnyen elszakadhat.
A telót könnyű ellenőrízni. Csak hirtelen megnyomod lefelé a motort. Csillapít, szörcsőg, szorul? Telószilentek?

nemethur
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.03. 20:00
MZ-d típusa: es 125 trophy

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nemethur » 2018.07.04. 19:22

Ezeken már tulvagyunk, rendben vannak. Csak festés miatt lett szétszedve. Én a teleszkopokra gyanakszom. Kifolyhatott az olaj?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.07.04. 19:06

nemethur írta:
2018.07.04. 18:24
Sziasztok! Nemrég örököltem egy 125-ös trophyt . Fiam és a barátja felujitották,de a kormányával nem birunk. Az lenne a kérdésem hogy mitöl szitál. Egyszerüen nem lehet egyenesen megtartani. Aválaszokat elöre is köszönöm!
Sokmindentől szitálhat. Laza küllők vagy sérült felni (esetleg csálén felszerelt gumi) az első ötletem.

A lengővillák bronzperselyeit rendszeresen kenni kell, ezt gyakran elmulasztották a tulajdonosok. Ha kotyog valamelyik, csere és rendszeres karbantartás! (pl. http://mz-b.hu/mz-es-univerzalis-lengov ... %20persely )

A vázösszehúzó csavarokat a segédváz felfogatásánál 50 Nm-rel kell meghúzni különben az is lelazulhat, kikophat, ettől nyeklik-nyaklik az egész motor Kép

nemethur
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.03. 20:00
MZ-d típusa: es 125 trophy

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nemethur » 2018.07.04. 18:24

Sziasztok! Nemrég örököltem egy 125-ös trophyt . Fiam és a barátja felujitották,de a kormányával nem birunk. Az lenne a kérdésem hogy mitöl szitál. Egyszerüen nem lehet egyenesen megtartani. Aválaszokat elöre is köszönöm!

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 415
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.06.06. 10:25

Ez egy régebbi tipus.A felső rögzítőszem alján kell lenni egy kis csapszegnek,ezt üsd ki,és fel tudod újítani.Egy fontos dolog,hogy összenyomásra csillapít,vagy széthúzásra.Mind kettőnek egyforma irányba kell csillapítania,mert ha különbözőek elcsavarják a lengővillát.Ne kérdezd miért volt két fajta belőle,mert nem tudom.Csak ötlet,talán trophy első lehetett az ellentétes csillapítású…

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 610
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.06.05. 04:51

Szia, ha a szelepje, valamint a szár és a szimmeringház nincs szétkopva több mint jó felújítási alap.

Daright
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2018.06.02. 12:55

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Daright » 2018.06.04. 21:06

Köszi!
Szerintetek szerezzek úgymond eredetit vagy ez is megfelel ? :-k

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 610
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.06.03. 19:23

Szia, ilyenek voltak a ts-emem, még egy különbözés, a teló alján a gyári számnál, nem ifa, hanem renak felirat volt benne.

Daright
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2018.06.02. 12:55

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Daright » 2018.06.02. 13:10

Üdv!
Elkezdtem felújítani a 125-ös etz-m és szédszettem a hátsó teleszkópot,de ezen nem olyan volt mint a többi etz-men. Tudtommal a felső szem alatt kellene lenni egy anyának nem?
34319830_10212378704524014_134290854113181696_n.jpg
A 34319830_10212378704524014_134290854113181696_n.jpg csatolmány már nem érhető el.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.05.23. 08:27

motrosmano írta:
2018.05.23. 07:23
:-#
csoka írta:
2018.05.15. 10:57
Én Magyart vettem kb.5-6 éve ETZ125-höz.A rugó nagyon kemény,az eredetivel összehasonlítva kevőesebb menettel van tekerve.A belsejébe dugható műanyagcsővet gumikalapáccsal kellett beleverni...Mondok róla jót is,még mindig fényes.
Köszi! Nálam simán belement a műanyag cső, de megizadtam mire összenyomtam a rúgót, hogy be tudjuk tenni a félkör műanyagokat! :D

Azt tudja valaki, hogy az ETZ és a TS első teleszkóp krómozott szára megegyezik-e?
Az egész lengéscsillapító betét megegyezik. A külső rugókból van többféle.

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.05.23. 07:23

:-#
csoka írta:
2018.05.15. 10:57
Én Magyart vettem kb.5-6 éve ETZ125-höz.A rugó nagyon kemény,az eredetivel összehasonlítva kevőesebb menettel van tekerve.A belsejébe dugható műanyagcsővet gumikalapáccsal kellett beleverni...Mondok róla jót is,még mindig fényes.
Köszi! Nálam simán belement a műanyag cső, de megizadtam mire összenyomtam a rúgót, hogy be tudjuk tenni a félkör műanyagokat! :D

Azt tudja valaki, hogy az ETZ és a TS első teleszkóp krómozott szára megegyezik-e?

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 415
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.05.15. 10:57

Én Magyart vettem kb.5-6 éve ETZ125-höz.A rugó nagyon kemény,az eredetivel összehasonlítva kevesebb menettel van tekerve.A belsejébe dugható műanyagcsővet gumikalapáccsal kellett beleverni...Mondok róla jót is,még mindig fényes.

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.05.14. 09:28

Helló!

TS hátsó lengéscsillapítók javítok, elég lestrapáltak már a külső rúgók (van vagy 4 pár de nincs közte két egyforma hosszúságú).
Nézegettem netem, találtam is, de nem tudom melyik vállalható a magyar, a taiwani vagy az indiai?
És mi a különbség a 250-s és 125/150-s ETZ-jé között, már mint méretileg?

pl ezek között:
http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... BCls%C5%91
http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... BCls%C5%91

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: torokb » 2018.04.23. 14:42

Zorka írta:
2018.04.19. 20:25
Szia!
Jől gondolod. van még egy rögzítőgyűrű is a belső oldalon ( ábrán 13). Az áttétel 12X24 fog. (ábrán 4-14)
Üdv: Zorka
Húúú nagyon nem értettem hogy miért nem áll össze. Aztán rájöttem, hogy a hátsó lánckeréköntvényemről le van esztergálva a felület ahova a sebességmérő kihajtás koszorúját tenném :)) Az öntvény körben ki van furkálva, és teljesen ki is van egyensúlyozva. Valaki versenyzésre használhatta korábban.

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.04.19. 20:25

torokb írta:
2018.04.19. 18:41
Szervusztok!

ETZ 250-es motor km óra hajtását rakom össze, évek óta nem volt benne a motorban.
Jól gondolom hogy az óra hajtás fogaskoszorújának a hátsó lánckerék esztergált felületére kell felcsúsznia?
Amit sikerült szerezni fogaskoszorú, annak az átmérője kisebb mint ami felmegy... lehet hogy ez 125/150-es ETZ-hez való fogaskerék?

üdv: Bence
Szia!
Jől gondolod. van még egy rögzítőgyűrű is a belső oldalon ( ábrán 13). Az áttétel 12X24 fog. (ábrán 4-14)
pic_show.jpg
Üdv: Zorka

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: torokb » 2018.04.19. 18:41

Szervusztok!

ETZ 250-es motor km óra hajtását rakom össze, évek óta nem volt benne a motorban.
Jól gondolom hogy az óra hajtás fogaskoszorújának a hátsó lánckerék esztergált felületére kell felcsúsznia?
Amit sikerült szerezni fogaskoszorú, annak az átmérője kisebb mint ami felmegy... lehet hogy ez 125/150-es ETZ-hez való fogaskerék?

üdv: Bence

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.04.06. 08:02

Alatibi írta:
2018.04.05. 21:04
Sziasztok! Nekem egy 250/2 MZ Trophym van, ott tartok a felújításban hogy a lengővillákat szeretném kiszerelni. Levettem az anyákat a tengelyvégekről, és kivettem a csavarokat, de a tengely meg sem mozdul. Ebben kérném a segítségeteket. Előre is köszönöm.
Szia! Akkor már csak a rozsda tartja. Csavarlazító, kalapács, melegítés. Ha a tengelyt ütöd, használj bronzot és vigyázz a menetre. (Csavart alátét nélkül vissza szintbe, amíg a tengely meg nem mozdul) A lengőkarperselyek két oldalán porvédőgumi van. Hamar tönkremehetnek, ha nem vigyázol.
Üdv: Zorka

Alatibi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2018.03.21. 18:01
MZ-d típusa: Trophy 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alatibi » 2018.04.05. 21:04

Sziasztok! Nekem egy 250/2 MZ Trophym van, ott tartok a felújításban hogy a lengővillákat szeretném kiszerelni. Levettem az anyákat a tengelyvégekről, és kivettem a csavarokat, de a tengely meg sem mozdul. Ebben kérném a segítségeteket. Előre is köszönöm.

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.03.24. 21:33

Helló!

Segítsetek légyszi! Van egy tartalék kis TS hátsó lengővillám amit rendbe szeretnék rakni. Sajnos elég rozsdás a szilentpersely belülről így úgy döntöttem kicserélem. TS-hez nem kaptam csak ETZ-éjét (bár nem tudom van-e eltérés). Normálisnak számít-e az, hogy a persely belsőátmérője 0,5 mm-rel nagyobb a lengővilla tengelynél (előbbinél 18,5 mm-t, utóbbinál 18 mm-t mértem)? Nem hinném, hogy ilyen laza illesztésnek kellene lenni-e! Pár oldallal visszáb még dörzsárat is emlegettek! Néhány javaslatot sem vennék zokon, honnét tudok normálisat beszerezni!
Köszi a válaszokat előre is!
Üdv.: Jani

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 415
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.03.19. 22:00

Érdemes cserélni.3-4 000Ft-ért már kapsz olyan felújitót,amiben jó minőségű a műanyag dugattyú.Érdemes megnézni a régit,félre van-e kopva,mennyivel kisebb,mint az új...stb.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.03.19. 11:04

Érdeklődnék, mivel ETZ első teleszkóp felújítása előtt állok, értelem szerűen bevásároltam szimeringeket, meg olajat.
Kérdésem annyi volna, hogy: A vezetőcsőben levő műanyag olajszelep gyűrűt mikor érdemes cserélni? Illetve a támcsőn levő műanyag gyűrűt (a dugattyún) repedés, és kopás esetén érdemes azt is cserélni?

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 610
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.12.20. 07:51

Jól néz ki... ;-)

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.19. 20:58

sell írta:Köszi, a tippet. ;-)


Kép


Kép


Kép

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 610
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.12.16. 21:37

Köszi, a tippet. ;-)

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.16. 12:08

sell írta:=D> Grat, hol sikerült hozzájutni?
Jófogáson árul egy szegedi csóka, van neki több darab is. Ha kell, szerintem csapj le rá Te is, amíg van neki

https://auto.jofogas.hu/csongrad/Etz_la ... 917893.htm

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 610
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.12.15. 20:00

=D> Grat, hol sikerült hozzájutni?

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.15. 16:47

sell írta:Nem használhatatlan, de a tökéletestől azért nagyon messze van. ;-)

Sebaj, szereztem most gyári új bakelitet :)

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 610
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.12.14. 17:41

Nem használhatatlan, de a tökéletestől azért nagyon messze van. ;-)

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 610
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.12.14. 17:38

Egyébként, nekem is utángyártott van fent, a motoromon, nekem a kilométer meghajtó persely helyzetét, és rögzítését kellett átalakítani, valamint hézagolással kellett játszogatni, a távtartó és a bakelit között.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.14. 10:23

sell írta:Hát igen, ez van, de az én fogalomtáramban a tökéletes az egy olyan valami, amit megvesz az ember és átalakítás, reszelés, esztergálás, stb.. nélkül arra használja amire készítették, illetve álítják róla, hogy arra a célra jó. ;-) ;-)
Elhiszem, de szükségem volt bakelitre, mert a gyári eltört, és nem értem rá hetekig keresgetni másik eredeti gyári bakelitet. Most hogy van a motoron bakelit, és tudom napi szinten használni munkába járásra, ráérek bakelitet vadászgatni, eredetit

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 610
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.12.13. 20:16

Hát igen, ez van, de az én fogalomtáramban a tökéletes az egy olyan valami, amit megvesz az ember és átalakítás, reszelés, esztergálás, stb.. nélkül arra használja amire készítették, illetve álítják róla, hogy arra a célra jó. ;-) ;-)

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.13. 12:23

sell írta:Tapasztalatom alapján, alaposan meg kell nézni, mit veszel. Amúgy talán a fogaskerekek még talán használhatóak, nagyobb pontatlanságot a műanyagok kidolgozásával tapasztaltam, akár a láncvédő " bakelit"-ről, akár a perselyekről van szó!
Utángyártott bakelit van a motoromon, kis faragás után tökéletes

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 610
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.12.12. 19:23

Tapasztalatom alapján, alaposan meg kell nézni, mit veszel. Amúgy talán a fogaskerekek még talán használhatóak, nagyobb pontatlanságot a műanyagok kidolgozásával tapasztaltam, akár a láncvédő " bakelit"-ről, akár a perselyekről van szó!

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.12. 11:10

Szebik András írta:Sziasztok!

Etz250-hez jó állapotú tárcsás első kereket merre érdemes keresni?
Az enyém azt hiszem kuka. Ha jól tippelem korábban kaphatott egy hatalmas ütést, mert a felniből ki van csiszolva egy darab. Elsőre nem észrevehető, de de jobban megnézve és gumi nélkül pörgetve a felni pereméből kb 3 mm-t ki van csiszolva.
Jófogáson nézelődj, ott szokott lenni ETZ bontásokból aránylag jó állapotú első kerék, tárcsás. Én is vettem a napokban

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.12.12. 11:09

Ide írok, mert nem találok a témának megfelelő topikot

ETZ 250/251 km meghajtás elemeiből az utángyártott minőség mennyire használható?
Gondolok itt a km meghajtó tengelyre és a km meghajtó fogaskerékre
A napokban elment a km óra meghajtásom, most levettem a spirált, de az hibátlan, a spirált hajtó kis fül eleve nem forog, és valami kattog a bakelit mögött

Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Szebik András » 2017.07.04. 19:38

Sziasztok!

Etz250-hez jó állapotú tárcsás első kereket merre érdemes keresni?
Az enyém azt hiszem kuka. Ha jól tippelem korábban kaphatott egy hatalmas ütést, mert a felniből ki van csiszolva egy darab. Elsőre nem észrevehető, de de jobban megnézve és gumi nélkül pörgetve a felni pereméből kb 3 mm-t ki van csiszolva.

albatros
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2016.09.17. 16:04
MZ-d típusa: ETZ250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Németország

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: albatros » 2017.06.13. 11:05

OK!Akkor Sima csavar, önzáró anyával.
Köszönöm a hozzászólásokat, javaslatokat!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.06.12. 18:01

Oké, hogy a 8.8 több szempontból jobb, nem is mondtam, hogy csak az 5.6 a jó, hanem, hogy elbírja az előírt nyomatékot az is. De ha így belemerültünk, akkor egy szakértő leírhatná, hogy miért kizáró ok az 5.6 ? Ha össze van szerelve, akkor mennyi vajon a csavar terhelése oldalirányban? Mert ha jól gondolom nemcsak az a teherviselő, hanem elég nagy felületen felfekszik a tárcsa a kerékagyon.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég