Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

ja és tavasszal lejár a műszaki is és a forgalmi is csere mert tele van fék tárcsa légujjában rángatva fog 2 hátsó lengés csillapítók is elnyomták az olajat nem is tudom ér-e ennyit ez a motor ?üdv. juragy
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok a korábban említett kerék csere: 16 colos felni 15000 + küllők 200 / db értelem szerűen kis lánckerék 1-2 foggal nagyobbat ebből adandóan lánc csere is és persze külső és belső gumi tehát 15000 +(200x36)+2000+4000+12000+1700+ amennyiért befűzi valaki üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2013.10.11. 13:57-kor.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

jarumasz írta:Bambi!
Egy itt-ott elment vázat helyre tudsz hozni? Vasárnap lesz képem róla, akkor kerül hozzám a gép. De a hátsó kerék teteje kijjebb van jobbra. Meg elvileg az első kerékkel is van valami, de annyit tudok, hogy a tanknál van horpadás a vázon. Ennyit tudok.
ETZ 250 Avatar kép. Vagy valaki más? Majd ha csinálok képeket, többet tudok én is.
Üdv mindenkinek.
Csááááááá.
Hali
elvileg lehet javitani
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , á Zsaki tudom nem kötekedni akarsz én csak tapasztalatból mondtam ,amit mondtam a 7 milis szemringről de mint írtam nekem az volt hogy 100 km és dőlt az olaj a télóbol na vetem bele a 10 milist egyből jó lett , na most kíváncsi is lettem hogy a 10 milissel jó lesz vagy nem üdv. juragy
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , á Zsaki tudom nem kötekedni akarsz én csak tapasztalatból mondtam ,amit mondtam a 7 milis szemringről de mint írtam nekem az volt hogy 100 km és dőlt az olaj a télóbol na vetem bele a 10 milist egyből jó lett üdv. juragy
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Bambi!
Egy itt-ott elment vázat helyre tudsz hozni? Vasárnap lesz képem róla, akkor kerül hozzám a gép. De a hátsó kerék teteje kijjebb van jobbra. Meg elvileg az első kerékkel is van valami, de annyit tudok, hogy a tanknál van horpadás a vázon. Ennyit tudok.
ETZ 250 Avatar kép. Vagy valaki más? Majd ha csinálok képeket, többet tudok én is.
Üdv mindenkinek.
Csááááááá.
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: allllli »

Igen, 7 mm-es a szimmering.
Lehet, hogy megpróbálom 10mm-essel.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

jura györgy írta:sziasztok, allllli az a kérdés milyen széles szimeringet vettél? mert a 7mm az nem lesz jó, nekem is volt ilyen nem vált be ,100 km és csere de van a 10mm ez be vált, már sok sok kilométert mentem vele és nincs gond vele. üdv. juragy
Gyuri nem kötekedésből,de nem a vastagságán múlik a szimmeringnek hogy megfelelően tömit-e,kivéve ha nem a szár hanem az alsó rész felületével van baj,nálad valószinüleg az volt,de ezt igy kijelenteni hogy a 7 mm-es szimmering nem jó,ez igy nem igaz.Esetleg még annyit segit talán a vastagabb szimmering hogy erősebb a rugó benne?Lehetséges.Próbát persze megér,nem mondom hogy nem,de nem csak ez a megoldás lehet.

Sok sok mz-nél meg teljesen jól szuperál a gyárilag előirt 7mm-es szimmering.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, allllli az a kérdés milyen széles szimeringet vettél? mert a 7mm az nem lesz jó, nekem is volt ilyen nem vált be ,100 km és csere de van a 10mm ez be vált, már sok sok kilométert mentem vele és nincs gond vele. üdv. juragy
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: allllli »

pempelli írta:Nem sérült a villaszár vagy nagyon kopott?
Én is erre gondoltam, de teljesen épnek tűnik. 35mm az átmérője :S[/quote]
Esetleg felrakáskor nem ugrott le róla a rugó?vagy nem valami öreg szimeringet kaptál?ha a szár sérült azt látni lehet,elég ha egy helyen meg van ütve ott már sok olaj tud távozni.[/quote]

Sajnos nem sérült, az látszana. A szimmering meg rendelésre jött másnapra lezárt tasakban a kettő. Új szaga volt :D Meg rugalmas is. Talán görbe lehet még akkor. Nem néztem bele, hogy egyenes-e.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

pempelli írta:
allllli írta:Cseréltem teleszkóp szimmeringeket, mert feltöltés után nagyon nyomta ki az olajat a bal oldali villaszár.
Csapágyboltban vettem direkt LENGÉSCSILLAPÍTÓ szimmeringet. Kicseréltem, erre ugyanúgy csöpög az olaj a bal oldaliból. Pedig ráadásul kétajkút tettem bele. Először azt hittem, hogy a gumiharmonikában felgyülemlett olaj csöpög még ki belőle, de sajnos egy hete folyamatosan olajos a felni a gumi meg a bal villaszár.
Hol a hiba? :D
Nem sérült a villaszár vagy nagyon kopott?
Esetleg görbe?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Nem sérült a villaszár vagy nagyon kopott?[/quote]

Én is erre gondoltam, de teljesen épnek tűnik. 35mm az átmérője :S[/quote]
Esetleg felrakáskor nem ugrott le róla a rugó?vagy nem valami öreg szimeringet kaptál?ha a szár sérült azt látni lehet,elég ha egy helyen meg van ütve ott már sok olaj tud távozni.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: allllli »

pempelli írta:
allllli írta:Cseréltem teleszkóp szimmeringeket, mert feltöltés után nagyon nyomta ki az olajat a bal oldali villaszár.
Csapágyboltban vettem direkt LENGÉSCSILLAPÍTÓ szimmeringet. Kicseréltem, erre ugyanúgy csöpög az olaj a bal oldaliból. Pedig ráadásul kétajkút tettem bele. Először azt hittem, hogy a gumiharmonikában felgyülemlett olaj csöpög még ki belőle, de sajnos egy hete folyamatosan olajos a felni a gumi meg a bal villaszár.
Hol a hiba? :D
Nem sérült a villaszár vagy nagyon kopott?
Én is erre gondoltam, de teljesen épnek tűnik. 35mm az átmérője :S
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

allllli írta:Cseréltem teleszkóp szimmeringeket, mert feltöltés után nagyon nyomta ki az olajat a bal oldali villaszár.
Csapágyboltban vettem direkt LENGÉSCSILLAPÍTÓ szimmeringet. Kicseréltem, erre ugyanúgy csöpög az olaj a bal oldaliból. Pedig ráadásul kétajkút tettem bele. Először azt hittem, hogy a gumiharmonikában felgyülemlett olaj csöpög még ki belőle, de sajnos egy hete folyamatosan olajos a felni a gumi meg a bal villaszár.
Hol a hiba? :D
Nem sérült a villaszár vagy nagyon kopott?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: allllli »

Cseréltem teleszkóp szimmeringeket, mert feltöltés után nagyon nyomta ki az olajat a bal oldali villaszár.
Csapágyboltban vettem direkt LENGÉSCSILLAPÍTÓ szimmeringet. Kicseréltem, erre ugyanúgy csöpög az olaj a bal oldaliból. Pedig ráadásul kétajkút tettem bele. Először azt hittem, hogy a gumiharmonikában felgyülemlett olaj csöpög még ki belőle, de sajnos egy hete folyamatosan olajos a felni a gumi meg a bal villaszár.
Hol a hiba? :D
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok Zsaki én ezt a motortól nem akarok megválni annyi mindent átéltünk már , jót is rosszat is , meg benne van 1 rakás lóvé is,tehát döntésem a motor marad üdv juragy
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Úgy van.Én komplett motor cserére gondoltam.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

jura györgy írta:sziasztok , Bambi szerintem a Zsaki motor cserére gondolt most az én kérdésem hogy felni csere? értelem szerűen megfelelő hosszúságú küllőkkel üdv. juragy
Én komplett kerékre gondoltam,de felni csere ts 250 vagy 251 küllővel megoldható.2.15 col.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , Bambi szerintem a Zsaki motor cserére gondolt most az én kérdésem hogy felni csere? értelem szerűen megfelelő hosszúságú küllőkkel üdv. juragy
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:
jura györgy írta:sziasztok nem tudom jó helyre írok vagy sem ,hogyan tudnám ETZ motoromat alacsonyabbá tenni gondoltam olyanra hogy hátul 16 colost a 18 helyett , valakinek tapasztalat ha van legyen szíves velem megosztani üdv. juragy
Neked a legjobb egy /1 vagy egy 251 lenne ha elszánnád magad egy cserére.
Viszont annak sincs gondolom semmi akadálya,ha kisebb kereket teszel.Viszont ha a menetetljesitményt megakarod tartani,akkor lánckerék csere is játszik ilyenkor.
A /1 nem kompatibilis Az ETZ 250 hátsó lánkerékbe.251 az jó
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, természetesen én is úgy gondoltam hogy kis lánckerék csere is lesz 1-2 foggal nagyobbra ebből adódóan lánc csere is szükségesé válik egyébként a 16 kerekekbe ugyanannyi küllő van mint a 18 colosba?ezt csak azért kérdezem mert akkor csak felni csere de komplett kerék csere lehet az olcsóbb de még megvárom míg levásik a mostani külsőm más ötlet valakitől ?gondolok itt ilyen csere-bere fogadom többet vissza nem adom :D üdv. juragy
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

jura györgy írta:sziasztok nem tudom jó helyre írok vagy sem ,hogyan tudnám ETZ motoromat alacsonyabbá tenni gondoltam olyanra hogy hátul 16 colost a 18 helyett , valakinek tapasztalat ha van legyen szíves velem megosztani üdv. juragy
Neked a legjobb egy /1 vagy egy 251 lenne ha elszánnád magad egy cserére.
Viszont annak sincs gondolom semmi akadálya,ha kisebb kereket teszel.Viszont ha a menetetljesitményt megakarod tartani,akkor lánckerék csere is játszik ilyenkor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok nem tudom jó helyre írok vagy sem ,hogyan tudnám ETZ motoromat alacsonyabbá tenni gondoltam olyanra hogy hátul 16 colost a 18 helyett , valakinek tapasztalat ha van legyen szíves velem megosztani üdv. juragy
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

allllli írta: És milyen árban vannak, csak kb., hogy tudjak viszonyítani.
600 Ft / db körül szoktak:
http://www.gordulo-simmering.hu/portal/ ... ebshop.php
Nettó árak:
# Cikkszám Megnevezés Fajta Méret Web ár Db Rendelés
1. SIM36X47X7_Q RST Simmering szimering 36X47X7 232 Ft. Rendelhető Raktárról: Hívjon!
2. SIM36X47X7_S HMS4 R SKF (CR) simmering szimering 36X47X7 627 Ft. Rendelhető Raktárról: Hívjon!
3. SIM36X47X7_S HMSA10 ... SKF (CR) simmering porvédős szimering 36X47X7 557 Ft. Raktáron

Szerk: A HMSA10 egyajkú, de porvédős:
http://www.skf.com/group/products/seals ... index.html
Kép
TS powa!
Kép
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: allllli »

tiger1342 írta:
allllli írta:Az első telóimban kicseréltem az olajat, mert olyan érzés volt mintha már nem lenne bennük. A kettőből összesen kb. 1 dl olaj jött ki :D feltöltöttem a normális mennyiségel, de sajnos a bal oldali szimering megadta magát, löki ki az olajat. Hol érdemes teleszkópszimeringet venni? Gondolom szocimotoros boltban nem. Talán csapágyboltban? Azt tudom, hogy sima szimering nem jó, mert azt nem ilyen mozgásra tervezték.
Én csapágyboltban vettem 2 ajkúakat, nálam beváltak.
És milyen árban vannak, csak kb., hogy tudjak viszonyítani.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

allllli írta:Az első telóimban kicseréltem az olajat, mert olyan érzés volt mintha már nem lenne bennük. A kettőből összesen kb. 1 dl olaj jött ki :D feltöltöttem a normális mennyiségel, de sajnos a bal oldali szimering megadta magát, löki ki az olajat. Hol érdemes teleszkópszimeringet venni? Gondolom szocimotoros boltban nem. Talán csapágyboltban? Azt tudom, hogy sima szimering nem jó, mert azt nem ilyen mozgásra tervezték.
Én csapágyboltban vettem 2 ajkúakat, nálam beváltak.
TS powa!
Kép
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: allllli »

Az első telóimban kicseréltem az olajat, mert olyan érzés volt mintha már nem lenne bennük. A kettőből összesen kb. 1 dl olaj jött ki :D feltöltöttem a normális mennyiségel, de sajnos a bal oldali szimering megadta magát, löki ki az olajat. Hol érdemes teleszkópszimeringet venni? Gondolom szocimotoros boltban nem. Talán csapágyboltban? Azt tudom, hogy sima szimering nem jó, mert azt nem ilyen mozgásra tervezték.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha nem is rövidebb, gyengébb biztosan... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Draby írta:Sziasztok! Meg tudná valaki mondani, hogy ETZ-251 hátsó 16-os kerekét szeretném 18-asra cserélni, akkor elég a kereket és a lengővillát kicserélni, vagy mást is muszáj???
Biztos, hogy a lengővillát is cserélni kell?
Peregyesben is 16-os kerék van gyárilag, nem nagyon van méretben különbség, szerintem simán elférne ott a 18-as kerék is...
A 251 lengővilla rövidebb lenne?
Kép
TS powa!
Kép
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bébé »

Draby írta:Sziasztok! Meg tudná valaki mondani, hogy ETZ-251 hátsó 16-os kerekét szeretném 18-asra cserélni, akkor elég a kereket és a lengővillát kicserélni, vagy mást is muszáj???
Ha nem akarod, hogy nagyon erőtlen legyen, akkor az első lánckereket, 21-ről 19-esre cseréld le!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Draby
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2013.09.05. 16:51
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Draby »

Sziasztok! Meg tudná valaki mondani, hogy ETZ-251 hátsó 16-os kerekét szeretném 18-asra cserélni, akkor elég a kereket és a lengővillát kicserélni, vagy mást is muszáj???
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: moyos »

m-tom írta:
sunbim írta:" ... a küllőn lévő menet kb 1.5mm-t "kilóg" a küllőanyából. Remélem, hogy ez így még egészséges. ,,

Nyugodt lelkiismerettel én nem raknám bele! Vagy levágnék a menet végéből v. be sem szerelném.

Előbb utóbb kikezdi a küllővédő gumit utána a belsőt = defekt. ... Persze ezt nem rögtön. Kicsit várni kell rá. :lol:
:D
Nem figyelsz, azt írja, hogy rövid.... :!:

Moyos,

Kérdés, hogy csak a menete hosszabb-e mint a gyári küllőn (ez nem érdekes!), vagy a küllő valóban rövidebb a gyárinál és csak kisebb részen fogja az anya...

Ha ez utóbbi, akkor ez konkrétan életveszélyes, csak azért, hogy szépen csillogjon én nem kockáztatnék....
Az első megállapítás helyes volt. Az utóbbi fejtegetésre azt írnám, hogy a gyári küllőket alapul véve a küllőanyákban, az új küllő olyan 2mm-vel rövidebbnek tűnik. Mondjuk van egy használaton kívüli hátsókerekem, abból majd kiveszek egy eredetit és összevetem őket. Lehet dobok egy fotót is róluk.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: moyos »

KILL3R etz írta:OFF

Az ercsi börze milyen volt? Mert voltam Gyálon, de az egy vicc... :lol:
Majdnem többen voltam mint az eladók. :D

ON
24-e munkanap volt. Nem tudom mennyien szoktak kint lenni általában eladók és vásárlók, mindenesetre kaptam mindenfélét amiért kimentem :-"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Bambinál. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, hátsó lengés csillapítót hol érdemes javíttatni ? a Kárpátalja túra ki végezte őket üdv. juragy
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: m-tom »

sunbim írta:" ... a küllőn lévő menet kb 1.5mm-t "kilóg" a küllőanyából. Remélem, hogy ez így még egészséges. ,,

Nyugodt lelkiismerettel én nem raknám bele! Vagy levágnék a menet végéből v. be sem szerelném.

Előbb utóbb kikezdi a küllővédő gumit utána a belsőt = defekt. ... Persze ezt nem rögtön. Kicsit várni kell rá. :lol:
:D
Nem figyelsz, azt írja, hogy rövid.... :!:

Moyos,

Kérdés, hogy csak a menete hosszabb-e mint a gyári küllőn (ez nem érdekes!), vagy a küllő valóban rövidebb a gyárinál és csak kisebb részen fogja az anya...

Ha ez utóbbi, akkor ez konkrétan életveszélyes, csak azért, hogy szépen csillogjon én nem kockáztatnék....
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

" ... a küllőn lévő menet kb 1.5mm-t "kilóg" a küllőanyából. Remélem, hogy ez így még egészséges. ,,

Nyugodt lelkiismerettel én nem raknám bele! Vagy levágnék a menet végéből v. be sem szerelném.

Előbb utóbb kikezdi a küllővédő gumit utána a belsőt = defekt. ... Persze ezt nem rögtön. Kicsit várni kell rá. :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

OFF

Az ercsi börze milyen volt? Mert voltam Gyálon, de az egy vicc... :lol:
Majdnem többen voltam mint az eladók. :D

ON
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: moyos »

kupi írta:
moyos írta:Ígéret szép szó...
Vakus és vakutlan is van. Hogy ne verjen át az LCD.
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... bvxa1x.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... oei1i7.jpg
Nem rósz de lehetne kicsit dolgozni rajta még,bár az enyém se különb mivel nem kiállítási darab hanem napi használatba van.
A napokban kaptam egy tippet a küllőkre: réz drótkorong fúrógépbe az leviszi a rozsdát,kipróbálom és ha jó akkor megcsináljuk a tiedet is.
A többit majd megbeszéljük személyesen.
Szia!
Van egy garnitúra új küllőm (made in Taiwan). Ma újítottam Ercsiben börzén egy új tömlőt. Azon agyalok, ha lejátszom a helyéről a K33-at (qvva kemény meló lesz) akkor mi lenne, ha kicserélném a küllőket...
Maguk a küllők kicsit rövidnek tűnnek, mert az egy szem hiányzó darabot már pótolva, a küllőn lévő menet kb 1.5mm-t "kilóg" a küllőanyából. Remélem, hogy ez így még egészséges.
Gizmó
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.08.22. 15:30
MZ-d típusa: ES125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gizmó »

Sziasztok!
ES125 kormánycser akcióban vagyok. (dió felett a két vékonyabb résznél elrepedt, eltört a kormány)
Nem volt egyszerű, mert a kormány rögzítős, diós részét úgy kellett kiütnöm alulról. Biztos lett volna jobb megoldás, valamilyen lehúzó célszerszámmal vagy ilyesmi.
Szétszedés és egyenlőre jobb híján újrahegesztés történt.
Összerakásnál megakadtam, ugyanis a felső kormánycsapágy fenti részét (ami a golyókra ül) nem tudom a helyére "nyomni" .
Ezt hogy kell szakszerűen szerelni? Melegítéssel tágulna annyit esetleg hogy felcsússzon a helyére?
Egyenlőre itt tartok, és megakadtam.
Várom szakértő hozzászólásotok, köszönettel!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kupi »

moyos írta:Ígéret szép szó...
Vakus és vakutlan is van. Hogy ne verjen át az LCD.
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... bvxa1x.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... oei1i7.jpg
Nem rósz de lehetne kicsit dolgozni rajta még,bár az enyém se különb mivel nem kiállítási darab hanem napi használatba van.
A napokban kaptam egy tippet a küllőkre: réz drótkorong fúrógépbe az leviszi a rozsdát,kipróbálom és ha jó akkor megcsináljuk a tiedet is.
A többit majd megbeszéljük személyesen.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: moyos »

Ígéret szép szó...
Vakus és vakutlan is van. Hogy ne verjen át az LCD.
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... bvxa1x.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filena ... oei1i7.jpg
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

gabsic írta:
tiger1342 írta: Dobnál egy képet az alusavazás utáni állapotról? Többször olvastam már itt, de átsiklottam felette, hogy hol lehet kapni, pedig lenne mit kezelnem vele...
Würth-ös cucc.
Ő lenne az?
http://www.wuerth.hu/download/btl/0890102.PDF

Megtaláltam:
http://webshop.wuerth.hu/files/pdf/0893_476.pdf
A lenti cucc lesz az gondolom, mert az a savas.
TS powa!
Kép
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: moyos »

tiger1342 írta:
moyos írta: Kupi már elég régen lealusavazta
Dobnál egy képet az alusavazás utáni állapotról? Többször olvastam már itt, de átsiklottam felette, hogy hol lehet kapni, pedig lenne mit kezelnem vele...
Kész az off? ZSÍR! :))
Szia!
Az off rendben, a MZ-vel át akartam húzni Kupihoz adósságrendezés, valamint gummabeválóságvizsgálat-ügyből kifolyólag. Az eredmény: 7es úton kb vonalban a Martonvásár vége táblával defekt. Vagy szarul lett felrakva a gumma, vagy nemtudom. Kb 2-2,5 km tolás lett az út vége hazáig.
A tegnap a leszedett hátsó kereket előkaptam, és igazgattam kicsit. Még folyékony szappan és kompresszor kell neki a teljes boldogsághoz. Megcsinálom használhatóra, mert csak egy ugyanolyan használt belsőm van, mint amivel szerelve lett a kerekem. Inkább veszek egy új tömlőt a hosszú hétvége után, és azzal rakom össze az "új" kereket.
A délután folyamán csinálok képet és fölteszem valahová.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

tiger1342 írta: Dobnál egy képet az alusavazás utáni állapotról? Többször olvastam már itt, de átsiklottam felette, hogy hol lehet kapni, pedig lenne mit kezelnem vele...
Würth-ös cucc.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

moyos írta: Kupi már elég régen lealusavazta
Dobnál egy képet az alusavazás utáni állapotról? Többször olvastam már itt, de átsiklottam felette, hogy hol lehet kapni, pedig lenne mit kezelnem vele...
Kész az off? ZSÍR! :))
TS powa!
Kép
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: moyos »

Újdonás hátsókerekem végre elkészült.
A jelenlegire a külső rosszul van felrakva, ezt még Baki Máté vette észre jóval korábban. Végre végeztem az off felújításával, így volt időm a donor kerekét kézbe venni.
Kupi már elég régen lealusavazta, én pedig kicseréltem a csapágyakat, ma pedig nekiugrottam az abroncsszerelésnek. Az egyik felét nehezen bár, de fölszenvedtem (Heidenau K33). A belsőt kemény munka és két ujjbecsípés árán helyére játszottam, de a külsőt magát az istennek nem bírtam a helyére tenni. A belsőt is kicsíptem sikeresen.

Belső csere után bevágtam a csomagtartóba, és elvittem gumishoz. A srác nem keveset szenvedett vele, míg helyrerakta. A belső ottmaradt a külső karimája alatt. Neki is sok szenvedés árán ment fel, és még 10 további perc pasztázás, feszítés, toszogatás, felfújás-leeresztés kellett neki, amíg a helyére került a gumi.
Anno a Vee Rubival nem szoptam harmadennyit sem.
Lényeg, hogy a gumma már nem fogja rázni a motort. Amikor ráérős "kedv" és idő is lesz, még a lábvédőkkel fogok valamit kezdeni. De azokat előbb fényezni kell.
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Target »

Akkor ha legközelebb szétszedem, ott majd kinyomom sziloplaszttal.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Target írta:Pedig ahogy látom, itt nincs tömítés.
http://www.szocimotoros.hu/cikkek/telojav/image033.jpg
De ha a szimeringre gondoltál, azt már cseréltem.
Kép
Akkor nézegesd még egy kicsit ezt a képet. Ott van a támcső alján (a képen felül) az M6-os csavar körül. Igaz csereérett állapotban.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

szketo írta:
allllli írta:És olajcsere az első telóban csak annyi, hogy kiveszem a teleszkópokat és fejjel lefelé kiöntöm az olajat belőle és betöltöm az újat? Bocs ha hülyeséget kérdezek :D
Talán itt találsz hasznos infót....http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
-tényleg hasznos, jól le van írva, de ami kimaradt a cikkből: alapos takarítás, alkatrészek ellenőrzése, lyuggatott tárcsa ellenőrzése/cseréje, támcső "dugattyúgyűrű" megjáratása/cseréje... Az, hogy milyen olajat önt bele, inkább nem minősítem, hiszen ennyi erővel használt étolajat is önthetne bele, miután kisütötte benne a rántott húst. :mrgreen:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 45 vendég