Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

z25z írta:Vegyél bele lökésgátló olajat. MOL, Repsol stb. bármelyik jó lehet. Lényeg, hogy lengéscsillapítóba való legyen. Más a tulajdonsága mint a többi olajnak, hab/buborkékképződés stb. erre van kihegyezve. A teleszkóp keménységét a rugó adja, az olaj csak csillapít. Ugyebár az a lényege, hogy befele könnyen, kifele nehezen. A híg olajjal hamarabb kirugózik, a sűrűbb/viszkózusabbal lassabban. Tehát a sűrűbb olajtól, ha ráülsz ugyanannyira fog leülni a motor, mint a hígabbal, csak berugózás után lassabban tér vissza. Egy szubjektív javaslat: repsol 15W-30 moto horquillas.

Arra gondoltam a keménységnél ugye ha sűrű az olaj akkor nem csillapít úgy mivel sokkal nehezebben tér vissza szerintem ha meg híg akkor limbózik folyamat . Azt hiszem a legtöbben a 10 w s olajat részesítik előnyben . Gondoltam is erre hogy a 2.5 es nagyon híg lesz . Akkor nyilván szerzek be 10 w s azt mondom a tapasztalatokat :). Köszönöm a segítséget mindenkinek :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

sell írta:
Nekem is repsol van benne, (fork oil 10w) . Ennél miért van 15w-30 jelölés?? Mit jelent a 30? Esetleg miben más mint a " hagyományos" villaolaj? Azoknál csak a sűrűségüket jelölték, vagy nem jól tudom?
Anno motoros boltban vettem, ez is teleszkóp olaj. horquillas=villa (spanyolul). Eladó elmondására tudok hagyatkozni. A többfokozatúsága révén télen és nyáron is közel hasonló tulajdonságokkal rendelkezik. Én ezt úgy képzelem, mint amikor sima 80-as olajat raksz a blokkba akkor -20-ban hajlamos reccsenni a váltó. 10W-40-nel ilyen gond nincs...
Ha csak nyáron motorozik az ember akkor ennek nem sok jelentősége van.
Az is igaz, hogy minél viszkózusabb olajjal van töltve annál keményebbnek tűnik. Ezért nagy általánosságban azt lehet mondani, hogy az 5W körüli a lágy, 10W közepes 15-20W< keményebb érzést ad.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Fura lenne, ha megégne az olaj a telóban... :D

Buborékképződés vagy habosodás miatt lehetséges, vagy kavitáció miatt. Utóbbit nevezhetjük "forrásnak" de nem a hőmérséklet miatt... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

nova001155 írta:
hell írta:Én pár hete újitottam az enyémet 10w tettem bele. Ezzel nekem tökéletes....
Félek hogy a 2.5 w essel nagyon lágy lesz 10 essel nem túl kemény nem túl puha ? Milyen márkáét használtad ?
Repsol van benne! Nekem így jó. Meg ugye ez volt itthon. :D Ezt tettem az első telóba és onnan maradt meg. :D
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Hátsótelóba 10W!Nekem 20W volt benne,és kövesúton is megfájdult a derekam néhány Km után.Csak lengéscsillapító olaj jó bele,mert a csillapító furatoknál hajlamos felforrni a többi olaj,ami megég az meg...
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

z25z írta: Egy szubjektív javaslat: repsol 15W-30 moto horquillas.
Nekem is repsol van benne, (fork oil 10w) . Ennél miért van 15w-30 jelölés?? Mit jelent a 30? Esetleg miben más mint a " hagyományos" villaolaj? Azoknál csak a sűrűségüket jelölték, vagy nem jól tudom?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, szerintem a 10w- s megfelelő. A sűrűbb olajjal összefelé is nehezebben megy, ezért soktuk mondani hogy keményebb, nagyobbakat üt a motor az ember hátsójára, jobban felhozza az út egyenetlenséget. Szerintem erre gondolt.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Vegyél bele lökésgátló olajat. MOL, Repsol stb. bármelyik jó lehet. Lényeg, hogy lengéscsillapítóba való legyen. Más a tulajdonsága mint a többi olajnak, hab/buborkékképződés stb. erre van kihegyezve. A teleszkóp keménységét a rugó adja, az olaj csak csillapít. Ugyebár az a lényege, hogy befele könnyen, kifele nehezen. A híg olajjal hamarabb kirugózik, a sűrűbb/viszkózusabbal lassabban. Tehát a sűrűbb olajtól, ha ráülsz ugyanannyira fog leülni a motor, mint a hígabbal, csak berugózás után lassabban tér vissza. Egy szubjektív javaslat: repsol 15W-30 moto horquillas.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

hell írta:Én pár hete újitottam az enyémet 10w tettem bele. Ezzel nekem tökéletes....
Félek hogy a 2.5 w essel nagyon lágy lesz 10 essel nem túl kemény nem túl puha ? Milyen márkáét használtad ?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Én pár hete újitottam az enyémet 10w tettem bele. Ezzel nekem tökéletes....
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Bogarásztam itt a fórumon de nem találom hogy milyen viszkozitású olaj kell etz 250 esetén a hátsó rugóstagba 2.5 w olajam van itthon nem tudom megfelelő e? Mik a tapasztalatok nektek ?
Trubica
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2014.09.01. 20:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Trubica »

bambi írta:[A lengővilla tengelynél is sajnos szélesebb a 250 etz
Köszi! Netán nem tudod, hogy mennyivel? 4-5 mm még beleférne.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

Trubica írta:Sziasztok!

Nem tudna abban valaki segíteni, hogy a 250-es ETZ hátsó lengővillája mennyire passzol a 125-ös ETZ-re?

Kicsit átalakítottam a hátsó fogaskereket, és ehhez kéne csinálnom másik keréktengelyt. Gondoltam ha nincs nagy különbség akkor inkább egy erősebbet rakok a helyére.

A hátsó teleszkóp felfogatása más egy picit, azt megoldom. Ami fontos lenne, hogy a hátsó kerék távolsága megegyezik-e, és az első felfogatás tengely köze mennyire más.
Kis különbségeket még megoldok, csak nem akarom habokra megvenni, ha úgy se lesz jó.
A képeken sokkal vaskosabban néz ki a 250-es villája.
A lengővilla tengelynél is sajnos szélesebb a 250 etz
Trubica
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2014.09.01. 20:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Trubica »

Sziasztok!

Nem tudna abban valaki segíteni, hogy a 250-es ETZ hátsó lengővillája mennyire passzol a 125-ös ETZ-re?

Kicsit átalakítottam a hátsó fogaskereket, és ehhez kéne csinálnom másik keréktengelyt. Gondoltam ha nincs nagy különbség akkor inkább egy erősebbet rakok a helyére.

A hátsó teleszkóp felfogatása más egy picit, azt megoldom. Ami fontos lenne, hogy a hátsó kerék távolsága megegyezik-e, és az első felfogatás tengely köze mennyire más.
Kis különbségeket még megoldok, csak nem akarom habokra megvenni, ha úgy se lesz jó.
A képeken sokkal vaskosabban néz ki a 250-es villája.
Avatar
mummy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2015.04.18. 12:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Pétfürdő

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: mummy »

Köszönöm,holnap megnézem.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Akkor ez kilőve. Kérdezted az átmérőt, az 7mm. A tekercs szám az 16. Ha jól tudom az utolsó évjáratokon volt (talán 89 után, de ez nem biztos) ritkább tekercsszámú rugó. Annak a számát nem tudom mennyi volt.
Avatar
mummy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2015.04.18. 12:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Pétfürdő

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: mummy »

A keményebb fogatási ponton van,megnéztük,ha 2 személy ráül teljesen összenyomódik a teló.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

ötvöscsöpi írta:
De, tudja mérni a magasságot, bármelyik GPS-sel rendelkező eszköz.
Akkor ezt rosszul tudtam :oops:
Kösz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

mummy írta:Remélem jó topikba írok.... Nos nemrég vettem a kis 125-ös ETZ-met,a jelenség a következő: 2 személlyel koppra ül a hátsó teló.Már felújítottam,feltöltöttem olajjal,sanszos,h a rugó utángyártott,másra nem tudok már gondolni,mert hosszra bőven jónak kellene lennie(szétszedett állapotban 270 mm).Szóval valaki tudna nekem egy gyári anyagátmérőt írni,esetleg egy képet feltenni a menetszám miatt?
Köszönet Érte!
Szia, a kis etz-ken van a lengőkaron két lehetőség ahová lehet fogatni a telót, egy lágyabb, és egy keményebb, melyikben van? Esetleg dobhat a keménységen az is.
Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi »

zsakfos írta:A magasságmérést a készülék a térképadatokból késziti,hisz mérni nem tudja.
Ha a térképszoftvert nem ugyanaz a cég csinálta,akkor simán lehet ilyen eltérés.
A sebességmérés az más tészta,azt a készülék végzi.
Azért 2,3 km/h különbség szerintem semmi.
Azt is figyelembe véve hogy nem célkészülékkel csináltad hanem telefonnal,ami elsősorban telefon és nem gps.
De, tudja mérni a magasságot, bármelyik GPS-sel rendelkező eszköz.
Avatar
mummy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2015.04.18. 12:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Pétfürdő

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: mummy »

Remélem jó topikba írok.... Nos nemrég vettem a kis 125-ös ETZ-met,a jelenség a következő: 2 személlyel koppra ül a hátsó teló.Már felújítottam,feltöltöttem olajjal,sanszos,h a rugó utángyártott,másra nem tudok már gondolni,mert hosszra bőven jónak kellene lennie(szétszedett állapotban 270 mm).Szóval valaki tudna nekem egy gyári anyagátmérőt írni,esetleg egy képet feltenni a menetszám miatt?
Köszönet Érte!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A magasságmérést a készülék a térképadatokból késziti,hisz mérni nem tudja.
Ha a térképszoftvert nem ugyanaz a cég csinálta,akkor simán lehet ilyen eltérés.
A sebességmérés az más tészta,azt a készülék végzi.
Azért 2,3 km/h különbség szerintem semmi.
Azt is figyelembe véve hogy nem célkészülékkel csináltad hanem telefonnal,ami elsősorban telefon és nem gps.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Megerősítem. Ha nem a saját szememmel látom tán el sem hiszem. Ugyanazon a készüléken egyszerre futtattam 2 szoftvert. Google saját útvonalak és IGO szülinapp. Mindkettő tárolja az út során megtett legnagyobb sebességet, magasságkülönbséget stb. Mikor megálltam összehasonlítottam: google: 118,7 km/h, IGO: 121 km/h. Ez még annyira nem is durva viszont az egyiken 21 m magasságkülönbség volt a 10 km-es szakaszon a másikon 43 méter. Na az már azért durva.
Na de ez már másik topic.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Troster »

Egyébként GPS és GPS mérés között is van különbség, meglepő, de én rendszeresen tapasztaltam, lehet program, de lehet kivitel függő is. Szóval egy pontos mérést véghezvinni kicsit olyan mint egy pontyot kivenni szappanos kézzel egy vödör takonyból. :-k
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

No igen, a kilóméter óra szórása, magyarázható a gumimérettel (110/70 *18) , de a fordulatszámnak is többnek kellene lenni a gyári értékhez képest. De szerintem igazából nincs ennek őrült jelentősége, a lényeg hogy tudjuk a szórást a km-óránál, így kalkulálható a "valós" sebesség.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sell 2015.04.24. 05:12-kor.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Troster írta:Az első köpeny mérete 3,00x18, a hátsó 3,50x16. Mitas márka
Köszönöm.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

sell írta: Közben a motor km-órája kb tízzel többet mutatott.
Nálad még talán van is magyarázat. A fordulatszámhoz tartozóan megfelelő volt a sebességed a GPS szerint. Az órád azért mutathatott többet, mert kisebb a kereked, ergo többet forog, többet mutat a km óra.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Troster »

Az első köpeny mérete 3,00x18, a hátsó 3,50x16. Mitas márka
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Kösz szépen a mérést ez milyen méretű gumi volt? Közben én is futottam pár kört, de én is kezdek belekavarodni. Hogy a fenébe lehet, hogy a kis átmérőjű kerékkel szinte gyári értékeket mértem, vagyis nem ez a fura hanem, hogy z25z-nek nagyobb kerékkel kevesebbet megy a gép. Itt tuti , hogy a mérőórák szórása miatt vannak eltérések. Amiket mértem:
3000/62
3500/74
4000/84
4500/95
5000/106
Közben a motor km-órája kb tízzel többet mutatott.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Troster »

Kerék egy teljes körbefordulás 198,3 cm. Ez egy 2 napos új gumi, bár a tipus 251, de mivel az első kereket mértem ez a mérést nem befolyásolja én úgy gondolom.
Tehergépkocsiknál ha tachográf illesztésre kerül sor akkor kérheted, hogy a alsó, vagy felső tűréshatárhoz illesszen. Ez a határ 5 km/h. Érdekes, hogy egy még itt is ekkora tűréshatárt adnak meg.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Jelenleg szét van bontva a hátsó telód? Esetleg meg tudod mérni a nyugalmi hosszát?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

csoka írta:Mindegy milyen állapotú,mert akkor már 4 db lesz nálad,és össze tudsz házasítani 2 működőképest...
Jaja veszek még két gyengét azzal azt ki leszek segítve. :) Na ezt a variácót hadjuk csak jó alapotú kell. :D
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

A rugóerőt, nem befolyásolja a csillapító, ha rossz, illetve nem kielégítően csillapít igaz, hogy gyakran felüt a hátulja, de hogy terhelésen mennyire ül meg a hátulja, az a rugó állapotától függ.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Mindegy milyen állapotú,mert akkor már 4 db lesz nálad,és össze tudsz házasítani 2 működőképest...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Használt gyárit ami jobb állapotú úgy akartad mondani. :)

Esetleg más valaki tapasztalat?
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Nekem utángyári rugóm van.Nagyon pattogós,ritkábbra van tekerve...szóval egy fos!Most tudtam szerezni használt rugókat,viszont nem túl fényesek...A régi rugóm több helyen is meg volt repedve,csak összenyomott állapotban látszott a repedés.
Javaslat:szerezz használt gyári rugókat(vagy egész telót)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

Az sem kutya a hátsó telómat nem birtuk széthúzni csak traktorral. Egymást huzigattuk de úgy nem akart szétjönni. Valami nem stimmelt vele mert 2 személy alatt kopra ült meg 1 személyen is. Az egyiknek nagy baját nem találtuk lehet a másik hibázik az majd holnap derül ki.
De ha annak sem lesz nagy baja olyan lehet, hogy a rugó fáradt el? Járt már valaki úgy? Ha ez lehetséges elfáradt akkor a ma kapható utángyártottak mennyire használhatók?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: hell »

OFF
Nem vennék rá mérget nyugatira vastagon futná... :)
ON
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Szerintem,mi,MZ-sek,mind bogarasok vagyunk...Annyi pénzeket ölünk a hobbink-mániánkba,hogy komoly nyugati gépeket tarthatnánk fenn belőle...Persze a méhészek duplán bogarasok. :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

MrDok írta:Bogarasok.
Bagoly mondja... :mrgreen:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Szebik András írta: Egy méhész kollega. :) Én is a méhek miatt vettem meg az EZT-t, jó kompromisszum a határba-járásra és a főutas közlekedésre is :) Motorja is elbírja, a váz is elviseli a nyektetést (nem sárgyúrást) meg elég magas.
Bogarasok.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

csoka írta: Elől nekem teljesen megfelel az elvárásaimnak(a belső szerkezet nincs fel újítva).Szoktam mezőgazdasági utakon felderítést végezni,vannak méheim,és jó tudni milyen növényeket ültettek a méhlegelőbe.A kormányomat kell még magasabbra cserélnem,mert nagyon kényelmetlen állva motorozni a gyárival.
Ezek szerint a 10W olajjal nem nyúltam mellé.
Egy méhész kollega. :) Én is a méhek miatt vettem meg az EZT-t, jó kompromisszum a határba-járásra és a főutas közlekedésre is :) Motorja is elbírja, a váz is elviseli a nyektetést (nem sárgyúrást) meg elég magas.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Értem, szerintem jó a 10w .
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

sell írta:A 8-11 cSt kb a 7.5w és 10w nek felel meg, a kevert olajat molibdénszulfid és csillapítóolaj keverékére érted? Azt csak első szárakba javasolták. A sárga , zöld jelölés nem a csillapítás irányát hanem a normától való negatív ill. pozitív csillapítóerő eltérést jelölte. Remélem jól tudom, valaki azért megerősíthetné. ;-) A 20w- vel nem lett nagyon pattogós az eleje?
Elől nekem teljesen megfelel az elvárásaimnak(a belső szerkezet nincs fel újítva).Szoktam mezőgazdasági utakon felderítést végezni,vannak méheim,és jó tudni milyen növényeket ültettek a méhlegelőbe.A kormányomat kell még magasabbra cserélnem,mert nagyon kényelmetlen állva motorozni a gyárival.
Ezek szerint a 10W olajjal nem nyúltam mellé.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

A 8-11 cSt kb a 7.5w és 10w nek felel meg, a kevert olajat molibdénszulfid és csillapítóolaj keverékére érted? Azt csak első szárakba javasolták. A sárga , zöld jelölés nem a csillapítás irányát hanem a normától való negatív ill. pozitív csillapítóerő eltérést jelölte. Remélem jól tudom, valaki azért megerősíthetné. ;-) A 20w- vel nem lett nagyon pattogós az eleje?
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

Üdv!Beton kemény a két hátsó telóm.20W lengéscsillapító olaj van benne(elől szuper jó a 20W).Ma vettem 10W olajat.A dugattyú előfeszítő rugókat nem állítottam el.Amit a könyv ír,kevert olaj,az milyen viszkozitásúnak felel meg?
Olvastam olyat is,hogy több lengéscsillapító verzió létezett az MZ-nél.Volt,ami összenyomásra csillapított,volt ami széthúzásra csillapított.Ezeket különböző színű festék pöttyel jelölték a teló felső függesztő szeménél.Létezett olyan is,aminek a csillapítása volt erősebb?
Visszanéztem a korábbi írásokban,az olaj viszkozitásról csak egy hozzászólást találtam.Ott 10W olajat javasoltak...
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

csoka írta:mind a két típus mérete érdekel.Mondjuk azt feltételeztem,hogy egyforma a kettő.
nem egyforma
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka »

mind a két típus mérete érdekel.Mondjuk azt feltételeztem,hogy egyforma a kettő.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

csoka írta:Meg tudja mondani valaki,hogy hány miliméter széles az ETZ vázban,a lengőkar tengely átvezetőcső?
Etz 125-150 vagy 250-251-es vázban lévő cső hossz érdekel?
MZ ETZ 251e '89
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli »

:( :(
sell írta:Megkerestem, de sajna nem vmi szép, újkorában is valami lehellet vékony króm volt rajta, nem tükrös, olyan félig mattos, szivató körül le is van már dörzsölődve, és a szivató felfogató csavarját átmenősre csinálták( teljesen át van fúrva) szerintem nem ez lessz a tiéd.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 56 vendég