Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Nincs mit , és össze jött?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

pnlaci: köszi a tippet! =D>

kapas.a: nem irigyellek, de grat, hogy megoldottad.
kapas.a
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2015.11.13. 18:44
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kapas.a »

kapas.a írta:Üdv mindenkinek!
Elakadtam a hàtsó lengőkar kiszerelésével.
A tengely egyszerűen nem mozdul sehova...kezdtem csavarlazítós-ütögetős módszerrel,melegítettem a vàzperselyt,legutóbb az ötkilós kalapàcs sem segített...
Végső elkeseredésemben egyszerűen àtvâgtam a tengelyt,lejött a lengőkar,szilent ,motortartók...
A tengely akkor sem adja magât,semerre sem.
Valakinek van valami ötlete,ha màr így szétàllatkodtam? :|
Kifúrtam...aztakegyetlen melót!
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

z25z írta:Üdv!

Van valakinek tuti módszere hogy lehet a középsztender rugóját a lehető legkevesebb szenvedéssel/szerencsétlenkedéssel visszaakasztani?
Van egy darab olyan csöved vagy csőkulcs ami pont akkora mint a tengely amire a rugó felmegy?
Kösd fel nyugalmi helyzetbe a sztendert,mert ott van a legkisebb ellenálása a rugónak.Az egyik végét felakasztod a helyére,
a másikra told rá a csövet vagy csőkulcs stb... akazd rá a végét a tengelyre és huzd fel egy vonalra a tengelyel.Azt vezesd
rá a rugót a helyére.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Üdv!

Van valakinek tuti módszere hogy lehet a középsztender rugóját a lehető legkevesebb szenvedéssel/szerencsétlenkedéssel visszaakasztani?
kapas.a
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2015.11.13. 18:44
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kapas.a »

Üdv mindenkinek!
Elakadtam a hàtsó lengőkar kiszerelésével.
A tengely egyszerűen nem mozdul sehova...kezdtem csavarlazítós-ütögetős módszerrel,melegítettem a vàzperselyt,legutóbb az ötkilós kalapàcs sem segített...
Végső elkeseredésemben egyszerűen àtvâgtam a tengelyt,lejött a lengőkar,szilent ,motortartók...
A tengely akkor sem adja magât,semerre sem.
Valakinek van valami ötlete,ha màr így szétàllatkodtam? :|
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

Patrik írta:Szia hátha ez segít.

Kép

Kép

Köszi szépen! Ezekből már ki tudom bogarászni, mi hova való. :)
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia hátha ez segít.

Kép

Kép
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

Sziasztok!
250 ETZ első teleszkóp összerakásához kellene segitség. Szétszedve gyanús volt, hogy túl kevés alkatrész van benne. Az előző gazdája szinte mindent kihagyott a szerelésnél. Vettem felújitó készletet. A kérdésem az lenne, van benne két alátét, valamint egy kúpos kialakitású rugó. Ezeket hova kell beépiteni? A többi alkatrészt kibogarásztam hova való.Javitási kézikönyv, alkatrészjegyzék olyan rossz minőségben van, hogy abból nem tudom kivenni, hogy ezeket az alkatrészeket hova kell tenni. Köszi a segitséget.
Avatar
grlacika64
döglégy
döglégy
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2015.08.03. 21:01
MZ-d típusa: ETZ 250 Deluxe
Tartózkodási hely: Sz-Sz-B megye Nyírjákó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: grlacika64 »

Köszi, ok.
Túráim: 2015.: Homz IV., - Zala V.
2016. XI. Pilis túra. - VII. Vértes-Gerecse, - XII. Bakony (Gergő emléktúra) túra,
Avatar
BlackIce
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 487
Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: BlackIce »

Dögi! Nézd meg a guminyomást is! (2 bar)
Nekem egy jó indulatú kollégám engedte meg egy picit, én meg csodálkoztam, hogy szitál az eleje...
"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
Avatar
grlacika64
döglégy
döglégy
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2015.08.03. 21:01
MZ-d típusa: ETZ 250 Deluxe
Tartózkodási hely: Sz-Sz-B megye Nyírjákó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: grlacika64 »

Kösz Sunbim! Minden munkát végigcsinálok, csak legyen rendben a mocim. Ja, és a többieknek is köszönöm a tanácsokat.
Túráim: 2015.: Homz IV., - Zala V.
2016. XI. Pilis túra. - VII. Vértes-Gerecse, - XII. Bakony (Gergő emléktúra) túra,
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nyakas »

sunbim írta:A felsoroltakhoz még hozzátenném a jó gumik is csodát tudnak tenni. Miután lecseréltem heidenau k36-ra , jóformán megszűnt.
Ha a gumi nincs rendesen a ráfon, üt, az is beszitálja. Dögi, most adtunk egy kis munkát. :D
ott a pont!
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

A felsoroltakhoz még hozzátenném a jó gumik is csodát tudnak tenni. Miután lecseréltem heidenau k36-ra , jóformán megszűnt.
Ha a gumi nincs rendesen a ráfon, üt, az is beszitálja. Dögi, most adtunk egy kis munkát. :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Lengővilla gumiszilentek, de még a hátsó gátlók is ludasak lehetnek... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
grlacika64
döglégy
döglégy
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2015.08.03. 21:01
MZ-d típusa: ETZ 250 Deluxe
Tartózkodási hely: Sz-Sz-B megye Nyírjákó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: grlacika64 »

Köszi, én is arra gondoltam, hogy a hátsó kereket is megpörgetjük esztergán.
Túráim: 2015.: Homz IV., - Zala V.
2016. XI. Pilis túra. - VII. Vértes-Gerecse, - XII. Bakony (Gergő emléktúra) túra,
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

grlacika64 írta:Sziasztok!
Megkérlek benneteket, ha valaki tud, segítsen nekem.
ETZ 250 DE LUXE elől is dobfékes. A kormány 50-60 km/h közt belibeg. Az első kerék fel lett szabályozva esztergán, más márkájú új gumit raktunk rá, szerelő átnézte a kerékcsapágyakat, kormánycsapágyat, minden jó, mégsem múlt el a libegés. Itt megállt a tudomány, nincs a környezetemben olyan ember, aki tudná a kormány belibegésének okát. Kérlek segítsetek ha tudtok valami megoldást.
Nézzétek meg a hátsót is.Simán beszitál a hátuljától.Engem is átvert az idén.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
grlacika64
döglégy
döglégy
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2015.08.03. 21:01
MZ-d típusa: ETZ 250 Deluxe
Tartózkodási hely: Sz-Sz-B megye Nyírjákó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: grlacika64 »

Sziasztok!
Megkérlek benneteket, ha valaki tud, segítsen nekem.
ETZ 250 DE LUXE elől is dobfékes. A kormány 50-60 km/h közt belibeg. Az első kerék fel lett szabályozva esztergán, más márkájú új gumit raktunk rá, szerelő átnézte a kerékcsapágyakat, kormánycsapágyat, minden jó, mégsem múlt el a libegés. Itt megállt a tudomány, nincs a környezetemben olyan ember, aki tudná a kormány belibegésének okát. Kérlek segítsetek ha tudtok valami megoldást.
Túráim: 2015.: Homz IV., - Zala V.
2016. XI. Pilis túra. - VII. Vértes-Gerecse, - XII. Bakony (Gergő emléktúra) túra,
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 733
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Köszönöm, akkor ezek szerint rosszul rémlett.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sell írta:Hali, kérdezni szeretnék, tárcsás elsőkerék csapágyak közti távtartónak a méretét valaki esetleg tudná pontosan? 62 mm rémlik, de nem vagyok biztos benne a kerék meg egyenlőre használatban van... Előre is köszönöm.
18x22x60.8 mm ennyit ír az alkatrész katalógus
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 733
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, kérdezni szeretnék, tárcsás elsőkerék csapágyak közti távtartónak a méretét valaki esetleg tudná pontosan? 62 mm rémlik, de nem vagyok biztos benne a kerék meg egyenlőre használatban van... Előre is köszönöm.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Ez az egyik példa az utángyártás remekeire. Úgy néz ki, de nem az.
Egyébként az az alu távtartó nem túl jó ötlet volt a gyártól. Nekem is hézagolnom kellett hogy ne érjen össze a bakelit a lánckerékkel. Nálam az alu hosszabb volt a bakelitnél, úgy zörgött ahogy döcögött az út, és ahogy a lánc rángatta. Kicsit szorulnia kell, de nem annyira hogy el tudjon törni a lánckerék oldal meghúzásakor.
Kihézagolva minden OK.
Egy dolog változott, a hátsó kerékegység szélessége. Rendes csapágytámasz, lánkerekes hézagolás, erősebb láncfeszesség állító, és máris van +2mm. Mindig feszegetnem kell a hátsó villát az összerakásnál.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:lebontottam darabjaira, benne van :-k , marad a hézagolás
Akkor nincs mese.Viszont tényleg jobb lenne a távtartó és a csapágy közé a hézagolás
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

lebontottam darabjaira, benne van :-k , marad a hézagolás
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta:Ebben az esetben marad a távtartó és a lánckerék közti hézagolás.
:smt023
Igen az jobb megoldás mint a távtartó és a bakelit közti.
Bár azért ott valami nincs rendben.
Simán eltudom képzelni hogy esetleg nincs benne a zéger és a csapágy pont annyival odébb van.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2015.09.06. 20:16-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Ebben az esetben marad a távtartó és a lánckerék közti hézagolás.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:
Tehát hézagoló beillesztése a távtartó és bakelit közé megoldja a súrlódást, viszont így nem éri át a láncvédő bakelitet. Vagyis így a lengővillán (láncfeszítőn) a bakelit fekszik fel nem a távtartó, okozhat ez problémát?
Nem kell átérnie pont ez a lényeg.
Ahogy megszoritod a csavart,a műanyag összenyomódik a távtartóig,így marad mozdulatlan(1-es kép).Viszont ha sokkal mélyebben van,akkor meg eltörhet amikor meghúzod a csavart(2-es kép),de próba szerencse.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Zsaki igazad lesz!

Most joban átnéztem a robbantott ábrát és a 4-es számmal jelölt alkatrészre gondoltam, hogy az, de az a 2 csapágy közötti zéger gyűrű. Úgyhogy el tudom képzelni, hogy anno ez már azért került bele, hogy a súrlódást küszöbölje ki. 22 éve van nálam a motor. Talán 1-szer cseréltem láncvédő bakelitet, de akkor mindent úgy pakoltam át ahogy az előzőben volt.
Szóval igen, utángyártott hulladék fos, amibe a km meghajtó tengely műanyag háza se ment bele faragás, csiszolás nélül.

Ha a távtartó benne van, akkor sincs teljesen a bakelit síkjában (1. kép), ha beleteszem azt a hullámos gyűrűt, akkor még annyira sem (2. kép) viszont nem ér bele a lánckerék és gyönyörűen hang nélkül forog, mint ahogy illik....
Kép

Kép

Tehát hézagoló beillesztése a távtartó és bakelit közé megoldja a súrlódást, viszont így nem éri át a láncvédő bakelitet. Vagyis így a lengővillán (láncfeszítőn) a bakelit fekszik fel nem a távtartó, okozhat ez problémát?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:
Köszi, ezt fogom tenni.

Valakinek tipp a másik kérdésre esetleg, hogy az a hullámos lemez hova való?

Sehova mert olyan nincs ott gyárilag.Azt már azért tette oda valaki(ezek szerint nem te?),mert hozzáért a lánckerék a láncvédőhöz.Azt a célt szolgálta ami Mrdok is javasolt.Viszont én nem vagyok benne biztos hogy csak a távtartó a bűnös.
Lehet a láncvédő is.Gondolom utángyártott fos.Simán kinézem belőle hogy ezért ér hozzá a lánckerék.
Ha berakod a távtartót és felrakod a láncvédőt,akkor hogy néz ki a másik oldalról?Mármint ha kivülről néznénk?
Az egész cucc akkor jó,ha a távtartó kissé beljebb van mint a láncvédő
Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

MrDok írta:Zömült az alu távtartód. Tehetsz a távtartó és a csapágy közé, vagy a távrartóés a bakelit közé hézagolót. Attól függ mekkora alátéted van. Vastagsàgban 1 mm elég.
Köszi, ezt fogom tenni.

Valakinek tipp a másik kérdésre esetleg, hogy az a hullámos lemez hova való?


És még egy kép: ez is zömült? Van egy kis válla ahogy elnézem. Érdemes lecsiszolni és ide is betenni egy hézagoló alátétet?
Ez az az egység amin a fékpofa van és ez a vállas rész támaszkodik a kerékcsapágynak.

Kép

Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Zömült az alu távtartód. Tehetsz a távtartó és a csapágy közé, vagy a távrartóés a bakelit közé hézagolót. Attól függ mekkora alátéted van. Vastagsàgban 1 mm elég.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Uraim pls help!

Egy ideje súrlódó hangot hallok a hátsó kerék felől. Korábbi hozzászólásnál írtam, hogy mintha a dob és a fékpofákat tartó egység között lenne a súrlódás, erre jött a tipp, hátha a távtató a ludas. Azt faragtam másikat bele, de a hang csak mérséklődött, na most lebontottam az egészet és ez a látvány fogadott:
Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

2 kérdésem lenne:

1: ezek alapján a lánckerék beleér a km meghajtó házába, mi a francot lehet neki csinálni, hogy ne?
2: nekem az a hullámos alátét nagyon fura. Annak tényleg ott kell lennie? Próbáltam robbantott ábrát keresni, ezen a hullámos alátét a 4-es? A kép alapján a két csapágy közé teszi. Nekem meg úgy volt benne, ahogy a legelső képen is látszik az 1-es és a láncvédő bakelit között.
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A hivatalos méret 52,3 mm hosszú.
A többi méretnél egy a lényeg hogy a 15-ös tengely lazán menjen bele.
Ergo pld 16--s lyuk már jó.Külső átmérő mindegy,amilyen cső éppen van.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Hlaci
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 590
Csatlakozott: 2009.07.09. 12:07
MZ-d típusa: MZ TS 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Hlaci »

Szia. Ha valaki leméretezi , legyártatom Neked , el is küldöm. Majd ha erre jársz, iszunk rá egy sört. Üdv Hlaci
Hazugságot mondani ne merj, igazságot mondani ne félj! (Cicero)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Sajnos eszetergályos ismerősöm itt nincs :-( Esetleg valaki tudja a méretét vagy le tudná mérni, hogy mekkora? Munka után tervben van hogy beugrok az OBI-ba hátha látok átmérőben megfelelőt, ha az járható út a hosszából flexelni tudok.....
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

1/2"-os vascsőből is tökéletes lesz ha van lehetőséged esztergáltatni.Felesleges rendelni
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Köszi a tippet, rákukkantok. Mondjuk sanszos lehet a dolog, mert anno tizenéve 1500 km-enként cserélgettem a hátsókerékcsapágyakat, és nem tudtam miért nyíródnak ki, mire felhomályosítottak, hogy a tehermentesítő távtartó lehet szar. És valóban, 2 mm-rel volt rövidebb. Akkor esztergáltattam bele megfelelő méretet, de ki tudja miből csinálták lehet elfáradt....Nahh asszem megint rendelhetek a motor24-től egy párszáz ft-os alkatrészt ezerakárhányszáz házhoszállításért :evil: Kib...ott Szegeden nincs egy normális szocimotoros bolt. Az elmúlt 15 vásárlás alkalmával amiket kerestem bementem abba a kettőbe ami van és mindig azt mondták, hogy megrendelik és 1 hét múlva jöhetek érte. Mondom köszi azt én is meg tudom otthon csinálni és nem 1 hét hanem ha reggel leadom másnapra itt van....
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Az lesz amit sell mondd.Zömült a távtartód
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 733
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, szerintem a csapágyak közötti távtartó lessz a bűnós. Vagy gondolom kizárva, hogy görbe a hátsó tengelyed...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Sziasztok!

Az mitől van, hogyha a hátsó tengelyt az előírt nyomatékra húzom (80 Nm) akkor erőteljes súrlódó hangot ad. Mintha a kerédob és a fékpofákat tartó fékkulcsos (nemtom mia pontosneve) rész súrlódna egymáson, kicsit szorul is a kerék. Esetleg valami hézagolás?
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

z25z írta:230 ml
köszi!
Cs Misi
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

230 ml
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

nova001155 írta:
nova001155 írta: Arra gondoltam a keménységnél ugye ha sűrű az olaj akkor nem csillapít úgy mivel sokkal nehezebben tér vissza szerintem ha meg híg akkor limbózik folyamat . Azt hiszem a legtöbben a 10 w s olajat részesítik előnyben . Gondoltam is erre hogy a 2.5 es nagyon híg lesz . Akkor nyilván szerzek be 10 w s azt mondom a tapasztalatokat :). Köszönöm a segítséget mindenkinek :)
Megcsináltam mind a kettő rugóstagot 10 w s olajjal fasza lett ;) :) Köszönöm a segítséget !
Sziasztok,én előtte vagyok az olajcserének,ereszt a szimering,mennyi 10w-s olaj kell bele?
Köszi
Cs Misi
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 733
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

Szintén egy elméleti válasz , egyrészt a levegő összenyomható (süríthető), másrészt a szimering is nyomásálló bizonyos fokig, a belső nyomás még tulajdonképpen segít is a működésében (ráfeszíti a telószárra) a levegő és olaj mennyiség aránya a fontos, hogy ez ne legyen akkora túlnyomás ami esetleg kilökné, vagy kifordítaná-szakítaná a tömítőajkat. Ha van úgymond kiegyenlítő furat ( tömítetlen zárókupak, vagy rossz szimering pl.) akkor szelel, és lassan megtelíti az olajat vízpárával.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

Egy elméleti kérdés:
Épp lecserélem az olajat az első teleszkópban (régi is, el is folyt belőle) Szóval elvileg az első teleszkóp egy zárt rendszer ugye? De ha összeülnek a rugóstagok akkor a benne levő levegő túlnyomásban lesz nemde? Ez miért nem nyomja ki a szimmeringet? Vagy van valahol kiegyenlítő furat?
ggabor1028
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2015.04.04. 22:15
MZ-d típusa: TS250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ggabor1028 »

Sziasztok!

Milyen hosszúak az etz első keréknél lévő távtartók?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

arcsassandor írta:Kezdő vagyok.Segítsetek !!! A képen látható teleszkópokra hogy lehet feltenni az alsó állítókarokat?
Milyen képen? :-k
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
arcsassandor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2015.06.28. 12:54
MZ-d típusa: 250 TS MZ

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arcsassandor »

Kezdő vagyok.Segítsetek !!! A képen látható teleszkópokra hogy lehet feltenni az alsó állítókarokat?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

nova001155 írta: Arra gondoltam a keménységnél ugye ha sűrű az olaj akkor nem csillapít úgy mivel sokkal nehezebben tér vissza szerintem ha meg híg akkor limbózik folyamat . Azt hiszem a legtöbben a 10 w s olajat részesítik előnyben . Gondoltam is erre hogy a 2.5 es nagyon híg lesz . Akkor nyilván szerzek be 10 w s azt mondom a tapasztalatokat :). Köszönöm a segítséget mindenkinek :)
Megcsináltam mind a kettő rugóstagot 10 w s olajjal fasza lett ;) :) Köszönöm a segítséget !
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 733
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell »

z25z írta:
sell írta:
Nekem is repsol van benne, (fork oil 10w) . Ennél miért van 15w-30 jelölés?? Mit jelent a 30? Esetleg miben más mint a " hagyományos" villaolaj? Azoknál csak a sűrűségüket jelölték, vagy nem jól tudom?
Anno motoros boltban vettem, ez is teleszkóp olaj. horquillas=villa (spanyolul). Eladó elmondására tudok hagyatkozni. A többfokozatúsága révén télen és nyáron is közel hasonló tulajdonságokkal rendelkezik. Én ezt úgy képzelem, mint amikor sima 80-as olajat raksz a blokkba akkor -20-ban hajlamos reccsenni a váltó. 10W-40-nel ilyen gond nincs...
Ha csak nyáron motorozik az ember akkor ennek nem sok jelentősége van.
Az is igaz, hogy minél viszkózusabb olajjal van töltve annál keményebbnek tűnik. Ezért nagy általánosságban azt lehet mondani, hogy az 5W körüli a lágy, 10W közepes 15-20W< keményebb érzést ad.
Köszi a választ, mondjuk igen logikus érvelés.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég