Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Márton » 2017.01.27. 11:23

Meggyőztél, maradok a szilentnél. :)

Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: moyos » 2017.01.27. 01:50

kiszsebi írta: Ja, azzal a lengővillával, amit a tűgörgős csapágy megevett.

Sok száz évvel ezelőtt is fából csinálták a felfüggesztéseket a szekereken, mert az valamennyire rugalmas. A hintókon bőrszíjakkal oldották ezt meg.

Nem tudom, de én még nem láttam olyan XX. század közepén vagy az után készült közúti, nem kötött pályás gépjárművet, aminek ne gumival vagy műanyaggal lett volna a futóműve a(z al)vázhoz rögzítve.

Mellesleg tegyetek ki egy bezsírozott csapágyat két hétre a szabad ég alá. Majd nézzétek meg, mi történt. És még tekergetni sem kell...

Szilentet lehet gyártatni méretre, én is azt csináltam, hogy elvittem a lengővillát és a tengelyt a "gyárba", ott lemérték, legyártották, besajtolták. Másnapra kész is volt. Mindezt kemény 4300 Ft-ért, 8 évvel és ~45000 km-rel, 4 VG és 2 Mladi féle offroad túrával ezelőtt.
A Szilentblokk -nevezetű cégről van szó? Off motor kapcsán már hallottam dicsérni.

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2549
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2017.01.27. 00:54

[quote="Márton"Igen, olvastam. Tetszik is az ötlet csak még nincs róla hosszútávú tapasztalat. Mondjuk ha mégse válik be akkor pikk-pakk visszaállítható az eredeti állapot.[/quote]

Ja, azzal a lengővillával, amit a tűgörgős csapágy megevett.

Sok száz évvel ezelőtt is fából csinálták a felfüggesztéseket a szekereken, mert az valamennyire rugalmas. A hintókon bőrszíjakkal oldották ezt meg.

Nem tudom, de én még nem láttam olyan XX. század közepén vagy az után készült közúti, nem kötött pályás gépjárművet, aminek ne gumival vagy műanyaggal lett volna a futóműve a(z al)vázhoz rögzítve.

Mellesleg tegyetek ki egy bezsírozott csapágyat két hétre a szabad ég alá. Majd nézzétek meg, mi történt. És még tekergetni sem kell...

Szilentet lehet gyártatni méretre, én is azt csináltam, hogy elvittem a lengővillát és a tengelyt a "gyárba", ott lemérték, legyártották, besajtolták. Másnapra kész is volt. Mindezt kemény 4300 Ft-ért, 8 évvel és ~45000 km-rel, 4 VG és 2 Mladi féle offroad túrával ezelőtt.

Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Márton » 2017.01.26. 22:58

moyos írta:
Márton írta:Én is csak festeni akarom a lengővillát, de én már ki is vettem. Nekem a tengely együtt forgott a lengővillával. Alátét nem volt az anyák alatt. Talán jobb is, hogy szétszedtem. Remélem most rendesen lesz össze rakva. :D Olvasgattam korábbi hozzászólásokat miszerint a szilent belső csövét kell ráhúzatni a vázhoz így az nem fordul el mint a tengely sem. Akkor ezek szerint a forgáspontot a gumi rugalmassága adja. Akkor azt mégse lehet oly könnyedén fel-le mozgatni. 30 éves gumi csak nem mai. Cserélni nem szeretném ismerve a mai alkatrészeket, még olyan se lenne mint eddig. Amúgy nem érzem, hogy lógna. Útközben sem érzek semmi rendelleneset.
Szerk.: Remélem a váz nem kopott ki a forgó tengelytől, amikor kihúztam elég zsíros volt belül a cuccos.
Keress visszább! Valamikor, valamelyik márkatárs átlépte a szilenteket és a villába csapágyakat tett. Nem tudom, hogy bevált-e neki, de eléggé részletekbe menően leírta milyen csapágyat talált bele stb.
Igen, olvastam. Tetszik is az ötlet csak még nincs róla hosszútávú tapasztalat. Mondjuk ha mégse válik be akkor pikk-pakk visszaállítható az eredeti állapot.

Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: moyos » 2017.01.26. 21:48

Márton írta:Én is csak festeni akarom a lengővillát, de én már ki is vettem. Nekem a tengely együtt forgott a lengővillával. Alátét nem volt az anyák alatt. Talán jobb is, hogy szétszedtem. Remélem most rendesen lesz össze rakva. :D Olvasgattam korábbi hozzászólásokat miszerint a szilent belső csövét kell ráhúzatni a vázhoz így az nem fordul el mint a tengely sem. Akkor ezek szerint a forgáspontot a gumi rugalmassága adja. Akkor azt mégse lehet oly könnyedén fel-le mozgatni. 30 éves gumi csak nem mai. Cserélni nem szeretném ismerve a mai alkatrészeket, még olyan se lenne mint eddig. Amúgy nem érzem, hogy lógna. Útközben sem érzek semmi rendelleneset.
Szerk.: Remélem a váz nem kopott ki a forgó tengelytől, amikor kihúztam elég zsíros volt belül a cuccos.
Keress visszább! Valamikor, valamelyik márkatárs átlépte a szilenteket és a villába csapágyakat tett. Nem tudom, hogy bevált-e neki, de eléggé részletekbe menően leírta milyen csapágyat talált bele stb.

Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Márton » 2017.01.26. 21:29

Én is csak festeni akarom a lengővillát, de én már ki is vettem. Nekem a tengely együtt forgott a lengővillával. Alátét nem volt az anyák alatt. Talán jobb is, hogy szétszedtem. Remélem most rendesen lesz össze rakva. :D Olvasgattam korábbi hozzászólásokat miszerint a szilent belső csövét kell ráhúzatni a vázhoz így az nem fordul el mint a tengely sem. Akkor ezek szerint a forgáspontot a gumi rugalmassága adja. Akkor azt mégse lehet oly könnyedén fel-le mozgatni. 30 éves gumi csak nem mai. Cserélni nem szeretném ismerve a mai alkatrészeket, még olyan se lenne mint eddig. Amúgy nem érzem, hogy lógna. Útközben sem érzek semmi rendelleneset.
Szerk.: Remélem a váz nem kopott ki a forgó tengelytől, amikor kihúztam elég zsíros volt belül a cuccos.

Pappszii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016.09.27. 19:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 Deluxe

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Pappszii » 2017.01.26. 20:53

Az én helyzetemben nem muszáj szerencsére, csak az acélig le van kopva a festék. És teljesen igényeim szerint akarom festeni, ha már teljesen újra festem. Illetve krómoztatnám az egyik verzióban, azért is jó lenne leszedni.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.01.26. 20:44

Pappszii írta:
kupi írta:Ha szabad megtudni miért akarod szétszedni a villát?Lötyög,lóg vagy valami más van vele?
Persze, át akarom festeni. És úgy, hogy a vázon van eléggé nehéz.
Értem,tudod felújítottam már pár mocit(MZ-t is)de valahogy ehhez nem szeretek nyúlni csak ha muszáj.Sajnos az évek alatt úgy be tud gyógyulni szinte csak roncsolással bontható,a ma kapható szilentek meg rémálom kategória(ezekkel is lehet szopni). Én azt vallom:jó motort nem javítunk!
Szerintem biztosan le lehet azt festeni a helyén is szépen le kell maszkolni a nem festeni való helyeket és kész.Kár vele szenvedni ha egyébként jó,a gyári az gyári.

Pappszii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016.09.27. 19:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 Deluxe

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Pappszii » 2017.01.26. 20:33

kupi írta:Ha szabad megtudni miért akarod szétszedni a villát?Lötyög,lóg vagy valami más van vele?
Persze, át akarom festeni. És úgy, hogy a vázon van eléggé nehéz.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.01.26. 20:10

Pappszii írta:Igen könnyen kell mozognia. A persely forog a tengelyen szerintem. Bár nem tudom ,mert még sose szeddtem szét leengővillát.
Ha szabad megtudni miért akarod szétszedni a villát?Lötyög,lóg vagy valami más van vele?

Pappszii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016.09.27. 19:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 Deluxe

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Pappszii » 2017.01.26. 19:50

Igen könnyen kell mozognia. A persely forog a tengelyen szerintem. Bár nem tudom ,mert még sose szeddtem szét leengővillát.

Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Márton » 2017.01.26. 19:40

A lecsupaszított lengővillának könnyen kell fel le mozognia? Az enyémet elég nehezen lehet mozgatni. De ha nincs összehúzva az anyával akkor könnyen mozog. Most azt nem értem, hogy ami a szilentbe van persely az fixen állna a tengelyen és a gumi forogna a perselyen, vagy a persely forog a tengelyen?

Pappszii
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2016.09.27. 19:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 Deluxe

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Pappszii » 2017.01.26. 17:33

Sziasztok! Szétszedtem a motorom, ami ETZ 250. Teljes felújtáson esik át, nincs is semmi gondom, kivéve a lengőkarból, az istenért sem tudom kiszedni a tengelyt. Próbáltam mindennel mindenhogy, de szerintem sose volt megmozgatva így össze rohadt vagy nem tudom. Tippek arra, hogy hogyan tudom ki eszkábálni a helyérőla tengelyt? Nem baj ha tönremegy, nem nagy pénz egy új.

Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Márton » 2017.01.26. 15:07

MrDok írta:
Márton írta: Valami még fogja azon kívül a blokktartót?
Persze, a tengelyt vezető cső kilógó csonkja.
Értem. Köszönöm!

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2301
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2017.01.26. 02:11

Márton írta: Valami még fogja azon kívül a blokktartót?
Persze, a tengelyt vezető cső kilógó csonkja.

Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Márton » 2017.01.25. 22:45

Vagy csak simán megfogja a hengerfejnél fogva?

Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Márton » 2017.01.25. 22:36

MrDok írta:
Márton írta:Sziasztok!
Kis TZ legővilláját ki tudom úgy szedni, hogy a blokk a helyén marad alátámasztva? Úgy tűnik szerencsém van, mert bal oldalról levettem a két anyát és másik oldalom kézzel tudom húzni kifele a tengelyt. Nincs beállva. :-)
Húzd ki bátran. A lengővillát is kiszedheted. Nem esik ki a blokk. Alá sem kell támasztani.
Valami még fogja azon kívül a blokktartót?

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2301
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2017.01.25. 21:52

Márton írta:Sziasztok!
Kis TZ legővilláját ki tudom úgy szedni, hogy a blokk a helyén marad alátámasztva? Úgy tűnik szerencsém van, mert bal oldalról levettem a két anyát és másik oldalom kézzel tudom húzni kifele a tengelyt. Nincs beállva. :-)
Húzd ki bátran. A lengővillát is kiszedheted. Nem esik ki a blokk. Alá sem kell támasztani.

Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Márton » 2017.01.25. 19:25

Sziasztok!
Kis TZ legővilláját ki tudom úgy szedni, hogy a blokk a helyén marad alátámasztva? Úgy tűnik szerencsém van, mert bal oldalról levettem a két anyát és másik oldalom kézzel tudom húzni kifele a tengelyt. Nincs beállva. :-)

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2301
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.11.21. 22:58

Ha már rugók.
A nagyon fáradt hátsó rugóim helyett a nyáron beraktam egy cseh párost.
http://futarmotorosbolt.hu/termek//etz- ... eh----1700
Tapasztalat: két személy+ csomagokat jól viselte, nem érzékeltem felütést, rugók kemények, csillapítás elég.
Egy személyhez a legalsó fokozatban használom, így jó nekem.
Beépítés: úgy 2 cm-vel hosszabb a gyárinál, ezenkívül terheletlenül kint van teljes hosszon. Megemeli a motor hátulját, a régi fáradt összeült rugókhoz képest nagyon sokkal.
Terhelten motorozóknak ajánlom, egy személyhez, üres motorhoz kicsit erős lehet.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 604
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2016.11.21. 21:51

Hát, sajna ez biztosan nem hiteles, de törekedtem, hogy jószerivel hasonló állapotú rugók legyenek, (gondoltam én etz az alapján, mivel a telók befoglaló méretei azonosak, az etz rugónak a szervíz könyv szerint 260+8 mm- nek kellene lenni, fesztelenítve, ez stimmelt. Viszont a ts rugóról nem találtam adatot, így az azonos külső méretek miatt gondoltam szintén a 260+8 a mérvadó ezért ehhez legközelebbit választottam ) aztán hogy ezt jól gondoltam-e, azt nem tudom. #-o vagy egy fáradtabb rugónak a fesztelenített mérete nem volna kissebb? Erre viszont én is kíváncsi lennék.

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2016.11.21. 12:55

sell írta:A készített feszítőkerettel három egyforma tömegű súlyt használtam, első mérés az összeszerelt terheletlen állapotban a rugók magassága egyformán 251mm a rugófeszítőt megemelve (két személyes állás) szintén egyformán 232mm. Második mérés egy súllyal terhelve TS 238 mm, ETZ 244mm
Harmadik, dupla súllyal: TS 221, ETZ 226
Negyedik, tripla súllyal: TS 199, ETZ 207
Ötödik , 3 súlyból egyet le , így visszaemelkedve TS 207 mm, ETZ 224 mm
Hatodik, még egy súly le , TS 231, ETZ 242
Ezek után "kétszemélyre állítva" ugyanígy ismételve a mérések:
Terhelés nélkül a rugók magassága így 232 mm.
Egy súly TS 232 mm, ETZ 232 mm
Két súly TS 224, ETZ 228
Három súly TS 208, ETZ 211
Egy súly le, TS 213, ETZ 221
Két súly le, TS 231 mm, ETZ 232 mm
Ezekből azthiszem egyértelműen kiderül, hogy a 16 menetes etz rugó erősebb.
Nem szeretnék kötözködni,de "sokéves" rugókat összehassonlítani méréssel......hát nem tudom!!?
Jelen mérés ok,de ez Zoli rugói esetében is így van?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.19. 23:21

eeeeez igen! =D> :smt023
Köszi, hogy megosztottad a tapasztalatod! Asszem van két eladó TS rugóm :lol: :mrgreen:

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 604
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2016.11.19. 21:26

A készített feszítőkerettel három egyforma tömegű súlyt használtam, első mérés az összeszerelt terheletlen állapotban a rugók magassága egyformán 251mm a rugófeszítőt megemelve (két személyes állás) szintén egyformán 232mm. Második mérés egy súllyal terhelve TS 238 mm, ETZ 244mm
Harmadik, dupla súllyal: TS 221, ETZ 226
Negyedik, tripla súllyal: TS 199, ETZ 207
Ötödik , 3 súlyból egyet le , így visszaemelkedve TS 207 mm, ETZ 224 mm
Hatodik, még egy súly le , TS 231, ETZ 242
Ezek után "kétszemélyre állítva" ugyanígy ismételve a mérések:
Terhelés nélkül a rugók magassága így 232 mm.
Egy súly TS 232 mm, ETZ 232 mm
Két súly TS 224, ETZ 228
Három súly TS 208, ETZ 211
Egy súly le, TS 213, ETZ 221
Két súly le, TS 231 mm, ETZ 232 mm
Ezekből azthiszem egyértelműen kiderül, hogy a 16 menetes etz rugó erősebb.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 604
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2016.11.19. 20:58

No, jelentkezem. Még melegében amíg nem marad el, csináltam egy állványt és méricskéltem! Az első benyomásom szétszedéskor, a 18 menetes telónál lényegesen könnyebb volt lenyomni a rugót az ékek kiszedéséhez. Továbbá a 18-asnak a gátló alján a felirat (gyártó lehet?) RENAK, az etz gátló alján IFA. A rugó menetszámán kívül a felső szem rögzítésében volt csak ( a RENAKnak csapos, az IFÁnak kontraanyás) egyéb (méretbeli) különbség nincs.
Jöjjenek a számok.: átmérőjük 7-7 mm, feszítetlen magasságuk 265 és 268mm az IFA javára. A előfeszítő mindkettőnél 19 mm emel.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 604
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2016.11.18. 21:07

A rugók összehasonlítását (elméletben, mikor agyaltam rajta) valamilyen erőkaros (kétkarú emelő elvén működő) kerettel gondoltam kipróbálni. Ha jutottál valamire majd írd meg mi újs.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 604
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2016.11.18. 20:58

Hy, ezzel az elengedett kézzel beszitálástól még nekem sem sikerült megszabadulni. Amióta megvan a motorom, egyedül a kormánycsapágyhoz és a hátsó lengőkar szilentekhez nem kellett nyúlnom, vagyis úgy itéltem felesleges ( nem találtam hibásnak a működésüket). Miután az elejével körbeértem jött a hátsó kerék, javult a helyzet, de nem múlt el. Áltatom magam , hogy majd a hátsó gumi csere ( amúgy is időszerű volna) tovább javít a dolgon.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.18. 20:54

Még nem. Ez a padláson volt elcsomagolva a tartalék alkatrészeim között, egyelőre nem bántottam. Pedig össze kellene hasonlítani a másikkal, hogy mennyi különbség lehet köztük. A csillapítás egy dolog (az olaj viszkozitás függő). Ha ez viszont keményebb/feszesebb akkor lehet nekem jobb lenne, mert zömmel túrázni használom a motort eléggé megpakolva és már eleve nem ülne össze annyira ha felmálházom + személy. Mostanában eleget szereltem a hátsó gátlót nincs kedvem megint nekiugrani :evil: Valszeg kérek majd kölcsön egy ETZ rugót (amilyen most is van a motorban) és nekiállok súlyokkal méricskélni. Hááát még az idén valamikor .... :mrgreen:

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 604
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sell » 2016.11.18. 20:44

z25z írta:Fiuk ez melyik típus rugója lehet? Akárhogy számolom 1 v. 2 menettel több van, mint ami a motoromban van.
Kép
Ha jól számolgatom ezen 18-19

Hali , ez már nekem is feltünt. A TS 250-esem volt ilyen rugókkal ,úgy ahogy számolod , 18 menettel. Az ETZ-ken kettővel kevesebb menet van. Már többször gondoltam én is, össze kellene hasonlítani őket, de még a kivitelezés ezidáig elmaradt. Te jutottál valamire?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.18. 13:18

Sass Pál írta:Zizi!
Nekem Bambi mondta, hogy a beszitálás sokszor a hátuljától indul el. Tehát nem biztos, hogy az elején van a hiba! Nem lóg nagyon a hátsó lengővilla?

És igaza is van. :D Amennyire én meg tudom ítélni a villa és a felfüggesztés rendben van. A hátsó kerék volt nagyon gáz, deformált volt a felni, 8-as is és tojás is volt benne. Bambi mester segítségével azt sikerült orvosolni, meg ki lett egyensúlyozva. No meg alig 1 hónapja újítottam fel a hátsó gátlókat és a maradék 15-ös olajat használtam hozzá. De az nagyon nem volt helyes döntés szóval újra olajcsere, szerintem a hátulja mostmár rendben van. De nem adom fel! Addig centírozok meg cserélek meg satöbbi, amíg teljesen hibátlan és tökéletes nem lesz. :D

Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 317
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Sass Pál » 2016.11.18. 13:05

Zizi!
Nekem Bambi mondta, hogy a beszitálás sokszor a hátuljától indul el. Tehát nem biztos, hogy az elején van a hiba! Nem lóg nagyon a hátsó lengővilla?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.18. 11:39

sunbim írta:
z25z írta:Egy kicsit még tovább gondoltam a hülyeségeimet: nem lehetne C2 illesztésű golyóscsapágyat alkalmazni? Nem tudom az mennyire lenne szoros? Tulajdonképp ott nincs hőterhelés, és "megfeszítetten" marad. :?:
Hűhaaa! Te nagy országúti racingra készülsz Zoli! ... Racingnál van jelentősége az ilyen magas minőségi követelményeknek. ... szerintem. :wink:

Többet kottyan és tekeredik az alsó teló szár a felsőn mint fent az a két csapágy ... :-k
Nem racing, hanem mély nyomot hagyott bennem a májusi fetrengés a betonon (lelkileg kevésbé, hanem a sebek örökké emlékeztetnek majd) :evil: Szóval ha nem szitál be az a kurva kormány akkor csak henger meg dugócsere. Az azért nem volt normális, hogy egy blokkoló hátsó keréktől úgy beszitáljon, hogy ember nincs aki megfogja a kormányt. Már nagyon jó úton haladok, lásd lentebb. De a kormánycsapágyazást még felújítom valamilyen formában.
Amúgy a villamerevítőnek sztem van jelentősége bőven. Megrángattam a teleszkópokat. újonnan 0,8-1,2 lehet és 2,2 mm a max. Hááát semennyi holtjátékot nem éreztem.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2599
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2016.11.17. 21:14

z25z írta:Egy kicsit még tovább gondoltam a hülyeségeimet: nem lehetne C2 illesztésű golyóscsapágyat alkalmazni? Nem tudom az mennyire lenne szoros? Tulajdonképp ott nincs hőterhelés, és "megfeszítetten" marad. :?:
Hűhaaa! Te nagy országúti racingra készülsz Zoli! ... Racingnál van jelentősége az ilyen magas minőségi követelményeknek. ... szerintem. :wink:

Többet kottyan és tekeredik az alsó teló szár a felsőn mint fent az a két csapágy ... :-k

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2016.11.17. 19:40

z25z írta:Sziasztok!

Újabb agyalgás:
Régebben hallottam róla, hogy a kormány 2 darab 6006 2RS csapágyát le lehet cserélni kúpgörgősre. Ez tényleg így van? Nem igazán látok a neten ebben a méretben kúpgörgőset. Esetleg a kúpgörgősnél ugyanazon méretnek más a számozása? Ha igen akkor melyiknek felel meg? A kúpgörgős amúgy miért jobb?
A történet a következő: nekiálltam rendbe tenni a futóművet (kerékcsere, centírozás, kiegyensúlyozás, olajcsere a teleszkópokban stb) mert elengedve a kormányt szinte azonnal szitált az eleje. Na most kurva jó lett mert a kormányszorító nélkül csak egy kis sebességtartományban jelentkezik a szitálás. (elengedett kézzel) Ha egy picit meg van feszítve akkor nyugodtan elengedhetem a kormányt megy egyenesen, kanyarodik stb. Viszont eddig jócskán kellett a kormányszorító. Lehet nem jól értelmezem a mechanikáját, de a kormányszorító a csapágy gyűrűit is terheli? Ezért gondoltam rá, hogy lehet illene kicserélni azokat, mert a közel 10 évi használat lehet már megviselte a csapágyazást?
Ha nincs ilyen méretben kúpgörgős, akkor mit javasoltok?
Bambit kérdezd,ő szokta ajánlani a kúpgörgős csapágyakat kormányhoz.Biztos fejből vágja a méretet is

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.17. 14:08

Egy kicsit még tovább gondoltam a hülyeségeimet: nem lehetne C2 illesztésű golyóscsapágyat alkalmazni? Nem tudom az mennyire lenne szoros? Tulajdonképp ott nincs hőterhelés, és "megfeszítetten" marad. :?:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.16. 09:03

Sziasztok!

Újabb agyalgás:
Régebben hallottam róla, hogy a kormány 2 darab 6006 2RS csapágyát le lehet cserélni kúpgörgősre. Ez tényleg így van? Nem igazán látok a neten ebben a méretben kúpgörgőset. Esetleg a kúpgörgősnél ugyanazon méretnek más a számozása? Ha igen akkor melyiknek felel meg? A kúpgörgős amúgy miért jobb?
A történet a következő: nekiálltam rendbe tenni a futóművet (kerékcsere, centírozás, kiegyensúlyozás, olajcsere a teleszkópokban stb) mert elengedve a kormányt szinte azonnal szitált az eleje. Na most kurva jó lett mert a kormányszorító nélkül csak egy kis sebességtartományban jelentkezik a szitálás. (elengedett kézzel) Ha egy picit meg van feszítve akkor nyugodtan elengedhetem a kormányt megy egyenesen, kanyarodik stb. Viszont eddig jócskán kellett a kormányszorító. Lehet nem jól értelmezem a mechanikáját, de a kormányszorító a csapágy gyűrűit is terheli? Ezért gondoltam rá, hogy lehet illene kicserélni azokat, mert a közel 10 évi használat lehet már megviselte a csapágyazást?
Ha nincs ilyen méretben kúpgörgős, akkor mit javasoltok?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi » 2016.11.05. 01:08

verbation írta:Sziasztok!

Remélem tudtok abban segíteni, hogy ts 125-re szeretnék tárcsaféket, ehez cserélni kell a villaszárakat, de akkor eltolódik a kerék a közép vonaltól, de ha az etz villanyakat rakom bele akkor is van eltolódás, illetve ts-be be lehet tenni az etz villanyakat?
Le kell esztergálni a kerék agyból ahol a tárcsa felfekszi 2.5mm-t,és a tárcsából a felfekvő felületből is ugyan annyit.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.11.04. 17:36

Fiuk ez melyik típus rugója lehet? Akárhogy számolom 1 v. 2 menettel több van, mint ami a motoromban van.
Kép
Ha jól számolgatom ezen 18-19

verbation
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2014.06.09. 08:19
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: verbation » 2016.08.28. 11:28

Sziasztok!

Remélem tudtok abban segíteni, hogy ts 125-re szeretnék tárcsaféket, ehez cserélni kell a villaszárakat, de akkor eltolódik a kerék a közép vonaltól, de ha az etz villanyakat rakom bele akkor is van eltolódás, illetve ts-be be lehet tenni az etz villanyakat?

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2016.08.19. 18:26

Sziasztok!

Az első teleszkópokban szimeringet cseréltem, mivel folyatta az olajat. Sikerült vele ma mennem pár km-ert, és újra szivárog az olaj. Szerintetek lehet szerelési hiba, vagy a becsúszó szár lesz a ludas jó eséllyel? Az út alatt egyszer koppant is az eleje ami meglepett, mivel nem volt valami extrém a terhelés.

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2549
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2016.08.19. 00:46

kocsisgab írta:Az hogy létezik, hogy az összes küllőm a hátsókerékben egyszerre fellazul? :O Azt vettem észre ma hazaérve kis gurulásomból, hogy 15-20-as "tempónál" riszálja a seggét a szerkezet... :(
Nekem meg az első keréké...
Már harmadszor jártam így :( Talán a 16-os kerék jobb lenne (oldalkocsisról van szó!). Agyalok, hogyan lehetne ezt megelőzni.
Tippeket várom!
Ja, a küllő nyúlik, nem az anya tekeredik el. És nem utángyártott küllőről van szó, hanem gyáriról :(
A felni is gyári, még használva nem sokat volt összeszerelés előtt. Az összeépítést nem én csináltam, hanem egy szaki, a Gubacsi úton.

Avatar
kocsisgab
furik
furik
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
MZ-d típusa: MZ ETZ125
Tartózkodási hely: Abaújszántó

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kocsisgab » 2016.08.18. 22:17

Az hogy létezik, hogy az összes küllőm a hátsókerékben egyszerre fellazul? :O Azt vettem észre ma hazaérve kis gurulásomból, hogy 15-20-as "tempónál" riszálja a seggét a szerkezet... :(

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2301
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.08.17. 20:55

fores írta:Igazad van MrDok,ha már 6 évet kibírt,ez a negyedév csak nem viseli meg..majd szezon végén bontom.Nem nagyon láttam még TDM-et amivel jöttél ez volt a második amit láttam, nem gyakori tipus,vagy csak erre felé ritka? :-k
Pü megy.
A jó időt nem én loptam el, nálunk is esik. Akinél süt a nap, az volt...... :mrgreen:

Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 317
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Sass Pál » 2016.08.17. 19:50

fores írta:Igazad van MrDok,ha már 6 évet kibírt,ez a negyedév csak nem viseli meg..majd szezon végén bontom.Nem nagyon láttam még TDM-et amivel jöttél ez volt a második amit láttam, nem gyakori tipus,vagy csak erre felé ritka? :-k
Laci! Szili Tibi barátom Edelényből vette a TDM-jét!!

fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 510
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: fores » 2016.08.17. 07:46

Igazad van MrDok,ha már 6 évet kibírt,ez a negyedév csak nem viseli meg..majd szezon végén bontom.Nem nagyon láttam még TDM-et amivel jöttél ez volt a második amit láttam, nem gyakori tipus,vagy csak erre felé ritka? :-k

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2301
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.08.16. 09:21

fores írta:Sziasztok ,Mivel a Furikon kiderült,hogy méltatlanul elhanyagolom a paripát,így haát bontok.újítok..Kérdésem:mennyi mm az oldalstander tartója a villa és a fékdob között?3 különbözőt találtam,nem tudom melyik lenne jó..Ezis lehet,hogy hatással van a kétnyomon futásra..köszönöm a válaszokat!
A motor bontás téli munka, most menni kell vele.....
A két nyomon futásra meg a beállítás a gyógyìr.

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2549
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2016.08.15. 22:36

fores írta:Sziasztok ,Mivel a Furikon kiderült,hogy méltatlanul elhanyagolom a paripát,így haát bontok.újítok..Kérdésem:mennyi mm az oldalstander tartója a villa és a fékdob között?3 különbözőt találtam,nem tudom melyik lenne jó..Ezis lehet,hogy hatással van a kétnyomon futásra..köszönöm a válaszokat!
Fores, Brigetiol. Mondom Brigetiol, utána mérj :!: :!: :!:
én már b...tam rá. Már kétszer vágtam és még mindig rövid volt.
Qugli is megmondta :D

fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 510
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: fores » 2016.08.15. 19:40

Sziasztok ,Mivel a Furikon kiderült,hogy méltatlanul elhanyagolom a paripát,így haát bontok.újítok..Kérdésem:mennyi mm az oldalstander tartója a villa és a fékdob között?3 különbözőt találtam,nem tudom melyik lenne jó..Ezis lehet,hogy hatással van a kétnyomon futásra..köszönöm a válaszokat!

verbation
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2014.06.09. 08:19
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: verbation » 2016.08.13. 17:12

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy Ts 125-be hol lehet az első teleszkópba rugót kapni 82-es évjárat, illetve mit jelent az univerzális rugó, mert ilyet találtam csak, illetve 1976 előttit.

Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Szebik András » 2016.08.04. 13:19

Az enyémből is folydogált az olaj. Pár 100km után mindig lett alatta pár csepp. A deknit levéve meg elég sok lottyant ki. Nálam az üresjelző eltömítése sem segített. Sőt a szimeringet és az összes csavar is letömítettem, de még úgy is jön belőle. Kb 1000km alatt 1 dl. Pedig a szimeringnél pontosan illeszkedik.
Mivel ezt megoldani nem tudtam, gondoltam előnyt kovácsolok a hátrányból és a dekni felhelyezésénél körbetömítettem FBS-el. Így az olaj nem az alján folyik ki és nem a generátorhoz csorog át, hanem a láncot olajozza. Így nem kell havonta zsíroznom. Hátránya annyi, hogy évente 2x töltök kicsit utána valamint dekni levételnél kell alá egy tálca.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég