Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Köszi!
Az lenne a másik kérdésem, hogy mi okozhatja azt a jelenséget, hogy ha elengedném a kormányt, az elkezd szitálni? Az elsõ kerék nem kotyog, de ha elengedném a kormányt fokozatosan elkezd egyre erõsebben szitálni.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

kosian írta:Sziasztok 250-es Etz hátsó kerekében kootyog a csapágy. Arra lennék kíváncsi, hogy ki lehet-e szedni simán a csapágyat, vagy kell hozzá spéci szerszám, esetleg hevíteni kell-e? Holnap fogom szétszedni a kereket, de jó lenne ez az infó elõtte. Elõre is köszi. Üdv.
melegitsd, villanyrezsora feltesz, kiut, masik oldal ugyanez, de errol volt szo lentebb olvasd el sok okossagot irtak a fiuk
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Sziasztok 250-es Etz hátsó kerekében kootyog a csapágy. Arra lennék kíváncsi, hogy ki lehet-e szedni simán a csapágyat, vagy kell hozzá spéci szerszám, esetleg hevíteni kell-e? Holnap fogom szétszedni a kereket, de jó lenne ez az infó elõtte. Elõre is köszi. Üdv.
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Kösz, de nekem új kellene.

A szimmering nem elforog, hanem kifordul.(mintha csavarhúzóval alányúlnék és kifordítanám).
tarthatatlan állapot ... :smt086

Amikor legutoljára összeraktam(kényszerûségbõl) - kirugózott állapotban - már 4mm-t lötyögött. A könyvében ez a lötyögés asszem max 2mm.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Csodaszarvas!
Vegyél használtat inkább, elég ritka dolog az, hogy a szimering elforog a helyén.Nekem van eladó, de csak kompletten adom el.Az árban meg egyezünk.Ha érdekel:kisszirt@citromail.hu
Üdv!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Háj!
Összedobtam a kereket!
A történet:Lefektettem a kereket, elkezdtem melegíteni hõlégfúvóval, égett a dzsuva rendesen, aztán egyszercsak hopp, kiesett az egyik csapágy a távtartóval.Mondom ez így nincs rendben.Megfordítottam, és kiesett a másik is.Na mondom remek, csapágyházkivan.Kipucoltam zsírmentesen, aztán beraktam próbaképpen a csapágyat, és mind 2 oldalon simán beugrott.Na, elõ a sörös dobozos megoldás.Nem akart összepasszolni úgy.Körbepontoztam, felmelegítettem de nagyon, aztán bummbele a csapágy.Jó szorosan ment bele.Kihûlt, beraktam a keréktengelyt, és épp, hogy amit a csapágy kotyog, annyit kotyog.Fasza lett! :twisted: Még nem mentem vele, de a kerékmegpörgetés azt súgta, hogy jó.
Azért döntöttem a pontozás mellett, mert itt mégsincs akkora igénybe vétel mint a blokknál, mert a gumi, és a telók elnyelik az ütés nagyrészét.
Egyébként elég gyári még a motor ahonnal levettem a kereket, de hogy az elsõ kerékcsapágy miért noname-s az jó kérdés...Mind1, remélem még jópár száz km-t kibír, aztán ha újra megadja magát, akkor jön a csapágyragasztó.
Na csáó!
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Rezsó vagy nem rezsó:
Én nem is az aluötvözetre gondoltam, hanem a gördülõcsapágyakra amik bekerülnek a jó forró csapágyfészkekbe.
Ebbõl az apropóból(biztos ami biztos, nehogy tévedjek) elõvettem az egyik tankönyvemet, idéznék belõl egy kicsit: "A gördülõcsapágy elemek hõkezelése: 840...850C-ról edzés, aztán 140...160C-on megeresztés. "
Egy rezsóval felmelegített alukerékagy simán átad annyi hõt a csapágy külsõgyûrûknek ami "üti" a 160C -ot.
Ezért "óvatoskodok" a felmelegítéssel. Persze nem zárkózóm el tõle, csak nem mindegy mennyire.

nekem csak az alábbi hõfok meghatározásokkal voltak problémáim: )
"...berakáskor felforrósítod az alumíniumot mint állat..."
"...kõkeményen felforrósítod a kerékagyat csapágyastúl..."


de nekem eredetileg nem is ez a bajom, a kerekeim köszönik szépen jól vannak:)

Az én problémám az elsõ lengéscsillapítókkal kapcsolatos:
Honnan és milyen alu telószárakat vegyek a motoromhoz(ETZ). Újat szeretnék. Használt darabokkal már egyszer befürödtem.
és olcsót meg jót is:) valami tipp?
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

A melegítés (úgy tudom) csak az edzett acél anyagoknak árthat,van egy megeresztés nevû eljárás,amivel az edzés után a túlzott ridegséget szokták megszüntetni (bizonyos hõfokon bizonyos ideig tartják az anyagot),illetve ki is lehet lágyítani az edzett anyagot,más hõfokon (asszem magasabba hõn) tartva és lassan hagyva lehülni.De az aluötvözetet nem nagyon fogod a villanyrezsóval bántani szerintem.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Ebben lehet valami. (a rugalmasság növekedésben)
Nem is zárkózóm el teljesen a melegítéstõl, csak nagyon könnyû túl melegíteni.
Blokk szerelésnél nálam is elõkerül a villanyrezsó.
valahogy a "mértéket" kell itt is megtalálni...(hogy mit, mennyire)

De, szerintem már kezdjük ingerelni a moderátort. :)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

pedig szinte az összes helyen ahol alufészekben vannak a csapágyak szinte kötelezõ melegíteni, mert ha nem is tágul annyira ki az anyag, jólval rugalmasabb lesz... én legalábbis így gondolom... :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Sziasztok!
Az egyik etz szerelési könyvben olvastam, hogy a felmelegítésekkel vigyázni kell. Az ötvözött hõkezelt anyagok miatt. Ezek némelyike nem bírja a nagy meleget. Az a könyv 100 C -t írt maximumnak. (ez vízcseppel könnyen ellenõrizhetõ is)
Én ezért is nem szeretem, csak ha muszály.(pl ha írja a könyv) Ki tudja mit lágyítok ki a túlzott melegítéssel.

Ezt leszámítva Conus módszere precízebb, a keréktengely felhasználása a csapágyak beszereléshez meg kifejezetten ötletes.
PAX
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

gergõ!

ha kiszereled a kereket akkor látni fogod h a két csapágy közti távtartó egy kicsit billeg ide-oda az egyik végén. na ezt a billegést használod ki a kiütésnél. elõtte azonban kitörlöd belõle száraz ronggyal a lehetõ legtöbb zsírt, majd kõkeményen felforrósítod a kerékagyat csapágyastúl, úgy h füstöljön az a kib.szott dzsuva :twisted:
ekkor elõveszel egy enyhén "szétvert" fejû ütõtüskét(ha nincs akkor a 200as szög is jó) és a kiszélesedett végét bedugod a távtartóba, félrenyomod, ezáltal a kiszélesedett vége felfekszik a csapágy belsõgyûrûjén, majd kalapáccsal odaversz neki. ha elsõre nem repül ki akkor még melegíteni kell. miután kijött, kiveszed a távtartó csövet a két csapágy közül, a benntmaradt csapágyba meg beleteszed a keréknek a tengelyét, majd ennek a végébe beleteszed a tüskét és bumm.
kihûlés után mindent kipucolsz, berakáskor felforrósítod az alumíniumot mint állat, majd megfogod a keréktengelyt feltûzöd rá a csapágyat, és egy határozott (kéz)mozdulattal benyomod ütközésig. ajánlott, h a "nem vállas" oldalra tedd be elõször(majd megérted, ha meglátod a kibelezett kerékagyat). ezután gyorsan beteszed a távtartót, majd a másik csapágyat ugyanígy.

egyébként rezsón is melegítheted a kerékagyat, ha a végénél fogva a rezsó fûtõlapjával párhuzamosan teszed rá.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Az sose baj, ha hosszú, legalább részletesen levan írva.
Akkor hétfõn megyek, és veszek új csapágyakat, aztán berakom.
köszi a segítséget!
üdv
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Uhh de hosszú lett... 8-[
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Én komplett teleszkópszárat szeretnék cserélni (az aluminium részt) a szimeringes trükköket már végig próbálgattam...
A gond az hogy annyira megkoptak ezek az alucsövek, hogy a szimeringen fexik föl (belül) az acélrúd és rugózás közben kifordítja a helyérõl a szimmeringet.



Kerékcsapágy csere:
Én nem szoktam, de azért kiszedéskor is lehet melegítgetni (az alu jobban tágul mint a vas) de egyformán melegszenek a jó hõátadás miatt...
Csapágy berakásnál több jelentõsége van a dolognak.(persze csak ameddig fel nem melegszik a csapágy)
Én kb 7 éve vettem mz boltban kerékcsapágyakat(az van rá írva hogy: BM3 HPG és a típusa 6302 porvédõ néküli). Még nem kotyognak pedig sokat használom a motort.

A csapágyakról a gyári védõtrutyit benzinnel lemostam aztán WC papírba csomagoltan berakásig félreraktam.(ugyanígy a távtartó csövet is)
A csapágyházat kitöröltem aztán benzines ecsettel tisztára mostam. Aztán az egyik oldalon egy a csapágy külsõgyûrûjére illeszkedõ csõvel beütöttem az egyik csapágyat. Én akkor nem melegítettem, de ma már biztosan úgy csinálnám. (és vigyázni kell nehogy ferdén álljon a csapágy, és a csõ is kívül-belül legyen tiszta, mert ha ütés közben jön le róla a mocsok akkor az mind a csapágyba esik)
Aztán a másikoldalról beleraktam a csapágyak közötti távtartócsövet. aminek asszem van megadott gyári hossza is amit érdemes ellenõrizni, mert ha rövidebb lett valamiért, akkor a kerék a tengely meghúzásakor szorulni fog és a csapágyaknak is nagyon rosszat tesz.
Ha nem találod ezt a bizonyos hosszméretet akkor a két csapágy külsõgyûrû felfekvõvállainak távolságát kell lemérned a kerékagyban... annál rövidebb a távtartó nem lehet.
Aztán a távtartó és a kerékagy közé tiszta ujjal gépzsírt kenegettem.(nem spóroltam a zsírral)
Ezután a másik csapágyat is a helyére kocogtattam.
Utána a csapágyakat is -az ujjammal benyomogatva a zsírt a golyók közé - bezsíroztam.

Csapágyboltokban lehet kapni a csapágy egész élettartamára zsírzott gumiporvédõs csapágyakat is. Ezek teljesen gondozás mentesek.

Lehet, hogy "túl körülményeskedtem" a kerekeim csapágyazását, de mindenesetre az tény, hogy azóta még nem volt gond velük. (néha ujrazsíroztam, de csapágyat még nem kellett cserélnem)

A csapágy feliratát meg onnan tudom ilyen pontosan, hogy annak idején vettem magamnak még egy ugyanolyan tartalékcsapágyat is és csak le kellett vennem a polcról... :)
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Nekem dupla szimeringes az elsõ telóim, lehet, hogy neked is valahogy úgy kéne megcsinálnod.Eszterga munka, de pontosan nemtudom, hogy hogy nézki belülrõl.

Más:
jövõhéten viszem a motort mûszaki vizsgára, mindent sikerült begyûjtenem(shancus jó voltából), de az elsõ kerékcsapágy az kotyog.Érdemes sima mz bolti csapágyat belerakni a vizsgáig?Ezt az elsõ kereket is csak kölcsönbe kaptam, a gazdája nem túrázásra akarja majd használni.És aki csinált már ilyet, elmondaná, hogy hogy történik a csere?Én arra gondoltam, hogy kirakom majd a napra pár órát, így a csapágyak alig, de az alu öntvény felmelegszik, és elvileg kitudnám ütni a helyérõl.Utána hõlégfúvóval felmelegítem, és berakom az új csapágyakat.Eddig még menne is, de hogy tudom megtalálni a helyes csapágy poziciót?Berakom az egyik oldalra a távtartót, a másik oldalra meg rakom a csapágyakat, és úgy majd felütközik, vagy mi?
Üdv!
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Sziasztok!

Norbedee:
A vaterán láttam így egyben...(kiflik is voltak rajta, meg komplett kerék,de lehet hogy egy nagy rakás sz.. az egész, nem tom... :roll: )
villám 16e ft aktuális licit 12e ft


Mindenki:
Az elsõ teleszkópszáraim (alu, Etz) már nagyon kopottak. Eddig nem zavart hogy lötyögnek, de most már "kitornászódnak" a szimerringek a nagy lötyögésben és olyankor beborít mindent az olaj.(ez azért már zavar)
Szóval asszem kéne vennem egy pár új alu szár véget. Használtat nem szeretnék.(csöbör-vödör szindróma) :D
Akinek van valami tapasztalata, az uj (utángyártott) teleszkópvégekkel az ossza meg velem is kérem.
Milyet nem érdemes - mert hogy többféle is van, több árban - meg úgy általánosságban mire figyeljek még. (most az utángyártott láncvédõ bakelit problémáira gondolok :? )
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Egyik haveromnak kellene 125-ös Etz-hez komplett elsõ villa+kerék+a tárcsfék is!
Aki tud szóljon!
Etz 150 87'
Bikergery

Hozzászólás Szerző: Bikergery »

Köszi a tippet!
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Tavaly Bambi árult elsõ villa merevítõt! Szerintem érdemes rákérdezni nála! :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Bikergery

Hozzászólás Szerző: Bikergery »

Sziasztok!
Nemrég találtam rá erre az oldalra, nagyon szuper!!!
Sokatlátott 250-es ETZ-met egy kicsit rendbekaptam, és
mostanában valamilyen elsõvilla merevítésen töröm a fejem, ha valakinek netán lenne egy jó ötlete, esetleg tervrajza szívesen venném ha megosztaná velem.
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Nah az nagyon jó dolog amikor a kanyarban hajtódik fel az oldaltámasz. Viszont most pihenõ állásba helyezkedik a motor mivel egy hatalmas luk tátong a hátsó keréken. :S Legközelebb majd felújítás után a Heidenau gumikkal fog gurulni. Egyébként az aszfalt gumik vizses úton mennyire tapadnak? Kb mint füvön? :lol:
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Nekem is félre van nyomva a hátsó villám,a klubba lépés elõtt én is használtam az oldaltámaszt (is),meg elõttem ki tudja meddig úgy volt.
Ja igen,és volt már,hogy a körforgalom hajtotta vissza az oldaltámaszt :D
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

mivel az enyem kb tiz evig oldalsztenderesen volt hasznalva es 2004 ben amikor beleptem a klubba akkor hallottam arrol, hogy csavarodik kicsereltem a lengovillat, lemertem es 2,5 cm-es hajlas volt benne
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

:lol: A 4-es nyomós indok! Megyek is és felhúzom középsztenderre :lol: De végülis igaz a hír hogy deformál. Akkor fõleg a mostani hoszabb idejû állása nem tenne jót neki. Köszönöm az infót :)
MZ ETZ 251 De Lux!
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

Meiki írta:Ideírom a kérdésem mivel a hátsó futómût érinti a dolog. Azt hallottam hogy ha az oldal támasztót használom akkor el deformálódhat a hátsó villa. Errõl mi a véleményetek? Én nagyon ritkán húzom fel az alsóra. Sokkal könyebb az oldalsóra rábillenteni :) 251-es ETZ-rõl van szó.
Szia!

Én középsztender perti vagyok. Indokaim:

1.: Az oldalsztender nem minden talajon alkalmas a motor biztonságos kitámasztására.
2.: Az oldalsztendert könnyû induláskor kint felejteni és annak bukta a vége.
3.: Az oldalsztender tényleg deformálja a lengõvillát.
4.: Középsztenderre húzott TZ-n szunyókálni is tudok, oldalsztenderre húzotton ez esélytelen.

Üdv!
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Ideírom a kérdésem mivel a hátsó futómût érinti a dolog. Azt hallottam hogy ha az oldal támasztót használom akkor el deformálódhat a hátsó villa. Errõl mi a véleményetek? Én nagyon ritkán húzom fel az alsóra. Sokkal könyebb az oldalsóra rábillenteni :) 251-es ETZ-rõl van szó.
MZ ETZ 251 De Lux!
molyhos
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2008.04.20. 21:39
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: molyhos »

A Trophy-m felújításához szükség lenne az elsõ villanyakon, és vázban alul-felül, szilárdan ülõ golyóstányér cseréjére. Hogy lehet ezeket cserélni? Melegíteni kell? De akkor, a helyi melegítés miatt, szerintem félõ, hogy valami baja esne a környezõ részeknek. A sütõbe pedig nem fér be.
UAR-631 (LU 39-54)
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Köszi!
Utánanézek és jelentkezem!

Üdv!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

ghostrider írta:
conus írta:nekem nem tapadt rendesen a kanyarokban a yamaha tdr-en elöl a K65 :?
Van egy fórumozónk, akinek nem létezik olyan hozzászólás amire ne tudna válaszolni... :D
Most hirtelen eszembe is jutott egy jó kis nevecske... :idea:

Csak hát ahhoz túrázni is kellene egy kicsit... :?

Üdv. a keresztapa
:-s :smt102
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

e.istvan8 írta:Szevasztok!
Egy gyors kérdésem lenne!
ETZ 125. Az elsõ teleszkópból folyik az olaj.Nem a szimmeringnél-azt nemrég cseréltem-,hanem az alján az elsõ kerék tengelye alatt.
Mi lehet a baj,merre induljak el?
Segítségeteket elõre is köszönöm!

Üdv!


U.i.:Eddig ez a jelenség-vagy hiba-nem volt.
a tamcso alatti o gyuru adta meg magat, vagy ugye a tamcso atjon az also villaszaron es egy 10 es kulcsnyilasu anyaval rogzited esetleg az nincs jol meghuzva
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Szevasztok!
Egy gyors kérdésem lenne!
ETZ 125. Az elsõ teleszkópból folyik az olaj.Nem a szimmeringnél-azt nemrég cseréltem-,hanem az alján az elsõ kerék tengelye alatt.
Mi lehet a baj,merre induljak el?
Segítségeteket elõre is köszönöm!

Üdv!


U.i.:Eddig ez a jelenség-vagy hiba-nem volt.
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

conus írta:nekem nem tapadt rendesen a kanyarokban a yamaha tdr-en elöl a K65 :?
Van egy fórumozónk, akinek nem létezik olyan hozzászólás amire ne tudna válaszolni... :D
Most hirtelen eszembe is jutott egy jó kis nevecske... :idea:

Csak hát ahhoz túrázni is kellene egy kicsit... :?

Üdv. a keresztapa
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

nekem nem tapadt rendesen a kanyarokban a yamaha tdr-en elöl a K65 :?
Az ETZ-men meg elöl a K44 nem tapad rendesen. Én a K33-ason vagy a K39-esen gondolkozom elölre... :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

ghostrider írta:
Matee86 írta:Szerintetek melyik lenne jobb választás elsõ guminak?valakinek esteleg tapasztalat?


Heidenau 90/90x18 Köpeny 51S K44 TT
Heidenau 300x18 Köpeny 47S K65 TT


Üdv:Máté
:)
Nekem ilyen K65 van fenn 4.10-es hátsóval...nagyon baró :twisted:

Üdv. Ghost
Akkor asszem hasonló lesz a moci,mert nekem is olyan van hátul :D
Mert azért az Mz a király....!:)
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Matee86 írta:Szerintetek melyik lenne jobb választás elsõ guminak?valakinek esteleg tapasztalat?


Heidenau 90/90x18 Köpeny 51S K44 TT
Heidenau 300x18 Köpeny 47S K65 TT


Üdv:Máté
:)
Nekem ilyen K65 van fenn 4.10-es hátsóval...nagyon baró :twisted:

Üdv. Ghost
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Szerintetek melyik lenne jobb választás elsõ guminak?valakinek esteleg tapasztalat?


Heidenau 90/90x18 Köpeny 51S K44 TT
Heidenau 300x18 Köpeny 47S K65 TT


Üdv:Máté
:)
Mert azért az Mz a király....!:)
Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 »

Annó Apriliába hidraulika olajat raktunk, valami 90-est.
Úgy nagyon jó volt.
Féltem hogy kinyomja a szimeringet, de semmi baja nem lett.
MZ-nél nem mernék sûrûbb olajjal próbálkozni.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Fehhér:) írta:Jó-jó :)
De azért valami támpont jó lenne, két személlyel szoktam utazni, a fék most jól fog csak az idegesítö, hogy ha nagyot fékezek akkorát bólint hogy majd lefejelem a müszerfalat :P csak ezt szeretném valahogy orvosolni, az lenne a jó ha keményebb lenne a teló :roll:
Én 15-ös Repsolt tettem bele,nekem bevált! Ha nem lesz jobb vegyél két új rugót!

Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Fehhér:) írta:Jó-jó :)
De azért valami támpont jó lenne, két személlyel szoktam utazni, a fék most jól fog csak az idegesítö, hogy ha nagyot fékezek akkorát bólint hogy majd lefejelem a müszerfalat :P csak ezt szeretném valahogy orvosolni, az lenne a jó ha keményebb lenne a teló :roll:
Sztem nem olajat hanem rugót kéne cserélned benne vagy adjál kis rugóelõfeszítést neki.
Üdv. Gyurm@
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

35-40 es sztem eleg brutal, ahoz kepest, hogy 5......15 a szokasos
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

Jó-jó :)
De azért valami támpont jó lenne, két személlyel szoktam utazni, a fék most jól fog csak az idegesítö, hogy ha nagyot fékezek akkorát bólint hogy majd lefejelem a müszerfalat :P csak ezt szeretném valahogy orvosolni, az lenne a jó ha keményebb lenne a teló :roll:
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Csak ha kikísérletezed úgy tudod meg mi a számodra megfelelõ csillapítás :)
Fehhér:) írta:Szerintetek az elsö villába jó 35W40-es villa olaj, mert ami most van benne attõl fékezésnél nagyon hintázik, szóval ez eléggé sûrû??? :roll:
Azért akarok olajat cserélni hogy jobban csillapítson, ezért valami jó sûrû olaj kéne!! 8)
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

Szerintetek az elsö villába jó 35W40-es villa olaj, mert ami most van benne attõl fékezésnél nagyon hintázik, szóval ez eléggé sûrû??? :roll:
Azért akarok olajat cserélni hogy jobban csillapítson, ezért valami jó sûrû olaj kéne!! 8)
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

conus írta:Emberek!

Miért jobb ha elölre 18"-os felni helyett 16"-os van befûzve? :roll:

Stravkó!

Képet/méreteket tudsz mutatni? :)
Nekem 18"-as van elõl-hátul! Nincs tapasztalatom.
Viszont létezik 36 küllõs 17" ráf,japó kisendúrókon elõfordul hátul/láttam már ilyet/!
Na azt befûzném az Mz agyra,nagyon profi gumik vannak 17"-ba!

Üdv!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

16 colos kereket legfeljebb optikai tuningnak érdemes betenni, esetleg a súlypont egy kicsit elõbbre kerül és a fékhatás picivel jobb...
Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova »

Hát hogy miért jobb azt nem tom, de ha olyan nagyszerü lenne vele a moci útfekvése akkor halottunk volna gyári supermoto szettrõl :D :)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Emberek!

Miért jobb ha elölre 18"-os felni helyett 16"-os van befûzve? :roll:

Stravkó!

Képet/méreteket tudsz mutatni? :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Sava gumit használ,vagy használt már valaki?
Kaptam két jó állapotú használtat,de nem ismerem,nekem még nem volt ilyen,viszont a mintája egész sportos!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Na végül csak nem úsztam meg olyan könnyen:az utángyártott köcsög hátsó gátlóra a gyári rugó nem megy fel,mert hosszú,és a gyári szemet sem lehet feltenni,mert azon metrikus M10 menet van,az utángyártott szaron meg 10*1,25ös menet,szóval kénytelen voltam vasbúl gyártani két felsõ szemet... :?
De úgy tünik,végre semmi akadálya,hogy 7végén mehessek a TZ-vel :D
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 55 vendég