Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Bocs Airoh. Tedd bele nyugodtan, hisz csak néhányan mondták, hogy NE! A tankba is, mindenhova! Azért van annyi féle olaj (fék, motor, váltó, lengéscsillapító), hogy összekeverjék a rendes motorost! Mindenhova mindig ami van és kész!
A Dezsõ is mondta a kocsmába, hogy marhaság az a sok hülyeség és kész!
Avatar
airoh
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2009.02.24. 22:57
Tartózkodási hely: Orosháza

Hozzászólás Szerző: airoh »

RR_ZOZY írta:airoh: a külömbözõ helyeken a világhálón a legkülömbözõbb infókat lehet olvasni és ez sokszor ellentmondásokat szül. Ha lehet mindannyian a más kárán akarunk tanulni nem a sajátunkon, de ez utóbbi is sokunkkal elõfordult már, így velem is.

Leng. csillapító olaj azért kell bele mert az való bele, de ez is olyan hogy mindenki másra esküszik (akár a "2T olaj effektus"). Elhinni nem kell, bele kell lötybölni a motorolajat.....és ne feledd hogy teló és teló közt is van külömbség.
Persze, ezt értem én, hogy telóolaj a legjobb bele. Akkor máshogy kérdezem, a motorolaj tehet valami kárt, vagy valamiben rosszabb lehet a teló, ha ezt öntöm bele inkább mint az ugyanilyen viszozitású (15W40-es) Repsol telóolajat??

airoh
Avatar
airoh
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2009.02.24. 22:57
Tartózkodási hely: Orosháza

Hozzászólás Szerző: airoh »

conus írta:airoh!

skf márkabolttal kapcsolatban nekem rossz szájízem van, (3x annyiért adtak 6 db SKF csapágyat mint a mezei csapágyboltban{ugyanaz a méret, ugyanaz a típus}). inkább "sima" csapágyboltba menj be és kérj kék vagy igény szerint barna színû duplaajkas szimeringet. a kék kb 120°C-ig hõálló, a barna színû meg kb 220°-ig. a kék teleszkópszárakhoz jó, a barna meg magába a motorblokkba. :idea:

Aha, akkor ez általános SKF mentalitás. Nekem úgy volt, hogy bementem az SKF-hez, kértem dupla tömítõajkas szimmeringet, és a kezembe nyomtak minden szó nélkül egy KK-T típusút, én meg nem néztem meg hülye fejjel a helyszínen, aztán itthon meg kerestem a dupla tömítõajkat, de nem találtam:)
Ja, és ezek a típusok amiket emlegetek a lentebb beszúrt képen látszanak, tudom, hogy ezek SUPTEX márkájúak, SKF-ben meg nem Suptexet árulnak, de a suptexnek volt ilyen képe amin az összes rajta van, meg így legalább érti mindenki.
Akkor az SL-CT a dupla tömítõajkas, amit zsakfos is mondott, ti ilyet vettetek, tuti ez kell az MZ-be?? Csak mert ennek, meg az SKL-CT-nek a külsõ hengerpalástján nincs gumibevonat, így ezek nem hiszem, hogy jól tömítenének kívülrõl, és nem is létezik belõle csak 17-es tengely-hez valótól fölfelé (SKF, SUPTEX, meg kérdeztem 2 másik boltban). Úgyhogy biztos az SL-CT kell??

airoh
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára airoh 2009.02.28. 00:30-kor.
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

revlimit írta:Sziasztok!
Olvastam a hsz.-eket és írtátok többen is a digitális bicaj km-órával való sebességmérést. Az lenne a kérdésem, hogy mindenki árnyékolt fém gyertyapipát használ, mert nekem a sima pipa zavarja a digit órát. Vagy esetleg van vmi alternatív megoldás az árnyékolásra, mint 1 másik pipa?? :roll:
Nekem a simsonomon és az etz-men is bicaj ora van és mindegyiken sima pipa van.
Viszont biztos vagy benne hogy a pipa miatt van a zavar?
Nekem miota megvan az etz bicaj ora van rajt (semmi zavar),sosem müködött a fordulat számlálo,megcsináltam és inditom a motort összevissza mér a bicaj orám (az zavarta)kidobtam a spirált azota ismét szuper.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Egy kis TS-hez való garnitúra FAG (kerekek, villanyak, blokk, hajtás, összesen 13 darab) összesen 12800 forint, jó helyrõl...
conus írta:hell!

nem értjük egymást.
1 db SKF 6204 C3 csapágy SKF boltban 3000 Ft,
1 db SKF 6204 C3 csapágy nem SKF boltban 1000 Ft.
én sem értem a logikát, de ez van :P
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

conus írta:hell!

nem értjük egymást.
1 db SKF 6204 C3 csapágy SKF boltban 3000 Ft,
1 db SKF 6204 C3 csapágy nem SKF boltban 1000 Ft.
én sem értem a logikát, de ez van :P
Aha értelek! Én ott vettem a szimeringet amirõl szó volt az esett utamba.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

hell!

nem értjük egymást.
1 db SKF 6204 C3 csapágy SKF boltban 3000 Ft,
1 db SKF 6204 C3 csapágy nem SKF boltban 1000 Ft.
én sem értem a logikát, de ez van :P
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo »

Helló fater65.

Baki Máté hirdette a centírozást a régi piactéren .

Kerekek centrírozását, fékek felújítását, alkatrészek horganyzását, polírozást, fényezést vállalok. Érdeklõdni: bakimate kukac freemail pont hu, 06-70-391-05-08
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Igen drága az skf valóban de nekem eddig beváltak az ott vásárolt dolgok!
fater65

Felni javítás

Hozzászólás Szerző: fater65 »

Sziasztok! Tudna valaki segíteni? Ki foglakozik felni javítással, centirozással? Kátyúba hajtottam;((
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

airoh!

skf márkabolttal kapcsolatban nekem rossz szájízem van, (3x annyiért adtak 6 db SKF csapágyat mint a mezei csapágyboltban{ugyanaz a méret, ugyanaz a típus}). inkább "sima" csapágyboltba menj be és kérj kék vagy igény szerint barna színû duplaajkas szimeringet. a kék kb 120°C-ig hõálló, a barna színû meg kb 220°-ig. a kék teleszkópszárakhoz jó, a barna meg magába a motorblokkba. :idea:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Én bementem az skf-be és adtak szimeringet!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Jelen! Nekem Cateye Velo 8 van, és NGK gyertyapipa, semmi zavarás.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Én inkább azt mondanám hogy az SL-CT ill. az SKL-CT ami szerintem duplaajkas.Amit te nézel az porvédõs szimering.
Avatar
airoh
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2009.02.24. 22:57
Tartózkodási hely: Orosháza

Hozzászólás Szerző: airoh »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy ti honnan szereztek duplaajkas szimmeringet, mert sehol sem lehet kapni, csak szimpla tömítõajkasat??

A félreértések elkerülése végett, ugye ezt nevezitek dupla tömítõajkasnak (KK-TT)??

Kép

Csak azért mert mindenhol a szimplát (KK-T) adták, SKF csapágyboltban is csak szimplát kaptam.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem a Simón van digit óra. V.mi kínai csoda (2000 pénz volt :D ) sima bakelit pipával, és semmi zavarást nem szed be.

Az árnyékolt pipáról pedig azt halottam hogy könnyen zárlatos lesz.
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Nekem Sigma 500-as van a legalapabb modell és semmi zavarás nincs NGK pipával!
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil »

nekem is Cateye ora volt az mz-n es nem zavarta be, vagyis semmi olyan foldonkivuli jelenseget nem produkalt amit en eszrevettem volna a mukodesben!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Én úgy vettem észre, hogy akik mondják, hogy bezavarja, õk ilyen noname órákkal próbálkoznak. Tudtommal Samunak sincs árnyékolva, és nem zavarja. Nekem -állítások alapján- robi kapa gyertyapipa van. Mondjuk az óra az Cateye velo5.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Nekem nincs árnyékolt pipám,mégsem zavarja az órát a gyújtás.
Nem tudom egyébként,mennyire érzékeny az óra az EMC-re,milyen jelenséget produkál az óra? :roll:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Sziasztok!
Olvastam a hsz.-eket és írtátok többen is a digitális bicaj km-órával való sebességmérést. Az lenne a kérdésem, hogy mindenki árnyékolt fém gyertyapipát használ, mert nekem a sima pipa zavarja a digit órát. Vagy esetleg van vmi alternatív megoldás az árnyékolásra, mint 1 másik pipa?? :roll:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Ha tölem kérdezed akkor a válaszom mostmár mindegy fejlesztés kész lett jobb mint újkorában (ha minden igaz)! :D
De ha ki is van kopva jót nem találtam (utángyártot újat meg nem veszek) ez a megoldás ingyen volt!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

a kilõkõdés oka nem lehet az h el vannak kopva belülrõl a teleszkópszárak :?:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Kész lett a remekmû ha így sem állnak meg a szimeringek a telóban akkor nekiesek a flexel és összedarabolom az egészet! Esztergás ismerõs szerint tuti megoldás. Kíváncsi leszek a tesztekre!
Dupla szimerint (dupla ajkas), zégergyûrûs csoda! Plusz rugóra rá egy kis acéldarab kb. 2cm magas és erre még olajból 1,5-2 deci környéke és talán birja mostmár egy darabig!

Kicsit rosz kép lett de nagyából kivehetõ a remekmû (a toldás :D ):

Kép
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

airoh: a külömbözõ helyeken a világhálón a legkülömbözõbb infókat lehet olvasni és ez sokszor ellentmondásokat szül. Ha lehet mindannyian a más kárán akarunk tanulni nem a sajátunkon, de ez utóbbi is sokunkkal elõfordult már, így velem is.

Leng. csillapító olaj azért kell bele mert az való bele, de ez is olyan hogy mindenki másra esküszik (akár a "2T olaj effektus"). Elhinni nem kell, bele kell lötybölni a motorolajat.....és ne feledd hogy teló és teló közt is van külömbség.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
airoh
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2009.02.24. 22:57
Tartózkodási hely: Orosháza

Hozzászólás Szerző: airoh »

Devil írta:szerintem 15w-s az olaj, motorolajat pedig ne tegyel bele, nem belevalo!

Az index fórumon az Mz-sek meg azt mondták jó bele a motorolaj, meg hogy ezzel az olajjal túl puha lesz a teló...
Nem tudom mit csináljak...
Ja, és kifejtenéd bõvebben miért nem jó a motorolaj a telóba??
Azt tudom, hogy motorba motrolaj, babába babaolaj, telóba meg telóolaj kell :), de akkoris, nem értem mi baja lehetne a telónak a motorolajtól??
Ja, és a szocimotorosokk-on is a motorolajat ajánlották az egyik írásukban.
Nem kötözködök, csak érdekel miért nem való oda a motorolaj.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil »

szerintem 15w-s az olaj, motorolajat pedig ne tegyel bele, nem belevalo!
Avatar
airoh
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2009.02.24. 22:57
Tartózkodási hely: Orosháza

Hozzászólás Szerző: airoh »

Sziasztok!

Nekem olyan problémám van, hogy az elsõ telóban szimeringet kell cserélnem, meg ugye akkor már olajat is. Vettem a Mol-nál lengéscsillapító olajat, MOL Hydro SA 15 a neve. Namost azt nem tudom, hogy ez milyen olajnak felel meg mert sehol sincs rajta semmi támpont. 15W-s lehet, mert én mindenképp olyat akarok beletölteni (nem akarom, hogy puha legyen a teló, viszont nem lenne jó ha kinyomná a szimeringet). Annyit kiderítettem róla, hogy a kinematikai viszkozitása: 100fokon: 3,5 40fokon: 15,6
Ugye a telónál a 40 fok ami szóbajön, de a gépkönyvben meg max 11-et írnak kinematikai viszkozitáshoz. Akkor ez az olaj túl sûrû lenne?? Jó ez, vagy vegyek bele 15w40-es motorolajat??
Azért szórakozok ezzel az olajjal, mert a mol-os lökésgátlót nem kaptam sehol.

Köszi, Gábor
Avatar
MeXico
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2008.09.17. 11:36
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: MeXico »

Alfa írta:
MeXico írta:Hello sziasztok!

Azt kerdeznem h mitol lehet az hogy folyamatosan kicsit fog az elso fek ? Annyi h aprillia sr fek fohenger van rajta!
segitseget elore is koszi :D
Valószínû hogy a betét hozzáér a tárcsához akkor is, amikor nem húzod. Fékmunkahengert alátétezni azon az oldalon, ahol hozzáér esetleg megoldás, vagy ha ez nem, akkor megnézni hogy a dugattyúk nem szorulnak-e úgy, hogy nem tud eltávolodni a tárcsától annyira, hogy nem szorítsa.

Amúgy a szóhasználatodban ugye fõfékhenger = kormányon, fékmunkahenger = villán, mint ahogy a http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerel%C3%A9s - ben van? Én így értettem :roll:
igen fohenger= fofekhenger nalam ami a fekkarnal van :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

MeXico írta:Hello sziasztok!

Azt kerdeznem h mitol lehet az hogy folyamatosan kicsit fog az elso fek ? Annyi h aprillia sr fek fohenger van rajta!
segitseget elore is koszi :D
Valószínû hogy a betét hozzáér a tárcsához akkor is, amikor nem húzod. Fékmunkahengert alátétezni azon az oldalon, ahol hozzáér esetleg megoldás, vagy ha ez nem, akkor megnézni hogy a dugattyúk nem szorulnak-e úgy, hogy nem tud eltávolodni a tárcsától annyira, hogy nem szorítsa.

Amúgy a szóhasználatodban ugye fõfékhenger = kormányon, fékmunkahenger = villán, mint ahogy a http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerel%C3%A9s - ben van? Én így értettem :roll:
Avatar
MeXico
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2008.09.17. 11:36
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: MeXico »

Hello sziasztok!

Azt kerdeznem h mitol lehet az hogy folyamatosan kicsit fog az elso fek ? Annyi h aprillia sr fek fohenger van rajta!
segitseget elore is koszi :D
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

igazad van 8)
gondolkodtam rajta, hogy vissza kellene rakni a 16os kereket, mert 2 személlyel és emelkedõn is lesz terhelve a Kicsike, de a 18ason pedig új Heidenau gumi van és azt le kéne harcolni.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

125 os vaz 250 es blokkal... igazam vane? :D de miert nem teszel 16 ost hatra?
Avatar
yamahadtlc2
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.02.03. 21:03
Tartózkodási hely: Orgovány

Hozzászólás Szerző: yamahadtlc2 »

matt1989 írta:
yamahadtlc2 írta:én igazából azt szerettem volna mondani, hogy motort nem fogja vissza a gumi, mert írták h szélesebb guminak nagyobb a gördülési ellenállása meg stb.. és nekem nekem nem változott ilyen téren semmi, versenypályán volt jobb hogy széles tapancsokon vagyok, mert jobban tartja magát ledöntve... mert több gumi érintkezik az aszfaltal. A kilométerora változást nem vettem észre, igaz hátul 3.25 ösröl csak 3.50 esre váltottam igazából nem nagy a magasság külömbség.De ha jól belegondolunk ha sokkal magasabb lennebiztos észre lehetne venni azt h mást mutat az óra, pl ha nagyobb kereket tennék be etz 150 be 16 inch rõl pl 18 sztm... :-D

Az enyémbe 18"-os van hátul, csak a motorja sem a gyári :lol:
ezt nem értem, 18 as kereked van és nagyobb blokk van benne? :P
imádom az etz m
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

yamahadtlc2 írta:én igazából azt szerettem volna mondani, hogy motort nem fogja vissza a gumi, mert írták h szélesebb guminak nagyobb a gördülési ellenállása meg stb.. és nekem nekem nem változott ilyen téren semmi, versenypályán volt jobb hogy széles tapancsokon vagyok, mert jobban tartja magát ledöntve... mert több gumi érintkezik az aszfaltal. A kilométerora változást nem vettem észre, igaz hátul 3.25 ösröl csak 3.50 esre váltottam igazából nem nagy a magasság külömbség.De ha jól belegondolunk ha sokkal magasabb lennebiztos észre lehetne venni azt h mást mutat az óra, pl ha nagyobb kereket tennék be etz 150 be 16 inch rõl pl 18 sztm... :-D

Az enyémbe 18"-os van hátul, csak a motorja sem a gyári :lol:
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Megy megy!! xD Sokszor meg tobbet is 110 nel :) de csak kicsivel :) :D :twisted:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Félreértések elkerülése végett: Nekem is 150-esem van, nem lehúzni akartam, sztem az egyik legjobb motor ebben a kategóriában. És hátul Heidenau K66-os 16/120 as gumi van szóval vékonynak sem mondható.

Na maradjunk abban, hogy megy ez a motor rendesen :roll: :D
Avatar
yamahadtlc2
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.02.03. 21:03
Tartózkodási hely: Orgovány

Hozzászólás Szerző: yamahadtlc2 »

nekem semmi gondom sincs a szélesebb gumival, kanyarodásnál szerintem jobb volt. És nem csak egyszer tud 110 et menni. ja és még jó is néz ki vele
imádom az etz m
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Nekem volt egy kis ETZ150m, 1991es kiadású, 800 km-el vettük még anno és az ment 120at sík úton :) Persze óra szerint. Mondjuk a mutatónak egy mm kilengése nem volt :)
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil »

KILL3R etz írta:Szerintem sincs értelme 3.25-nél szélesebb guminak. Ez is az úton tartja az erõt :twisted:

Egyébként simón lehetett nagyon érezni a gumik közti különbséget. Mind dönthetõség mind végsebesség szempontjából.

Ja és télleg megy a 150-es 110-et :lol: Egyszer :twisted:
megy az tobbszor is 110-et :lol:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem sincs értelme 3.25-nél szélesebb guminak. Ez is az úton tartja az erõt :twisted:

Egyébként simón lehetett nagyon érezni a gumik közti különbséget. Mind dönthetõség mind végsebesség szempontjából.

Ja és télleg megy a 150-es 110-et :lol: Egyszer :twisted:
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Szerintem nem kell a gyári méretnél szélesebb gumit feltenni,fõleg nem úgy,hogy az egyik keréken cserélni csak az ember.Minél szélesebb a gumi,annál rosszabb lesz kanyarodni vele,fõleg ha jóval szélesebb,mint amire a felni ki van találva.

Ja,gyári gumimérettel digitórával mérve sík úton kb 5-8 kiló csomaggal a végsebességem 107,6 (még a megkaristolt hengerrel kikopott csapágyfészekkel csörgõkígyó üzemmódban :twisted: ).
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

De minek kell olyan szeles vagy magas gumi?? Nekem elol 2.75 es hatul 3.25 os van es tokeletes... :?:
Avatar
yamahadtlc2
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.02.03. 21:03
Tartózkodási hely: Orgovány

Hozzászólás Szerző: yamahadtlc2 »

conus írta:
yamahadtlc2 írta:...etz 150 most is 105- 110 között megy...
lejtõn lefelé nyélgázzal? :twisted:
Hát 105 igazából, hátszéllel 110 :-D amugy tényleg csak digitálissal lehet pontosan mérni, de lényeg h nekem a gumi magasság külömbsége nem váéltoztatott, mert nagyobb a kerület a guminak, de annyival gyengul. sajnos, erõsebb motornál már lehet h számít a külömbség
imádom az etz m
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

yamahadtlc2 írta:...etz 150 most is 105- 110 között megy...
lejtõn lefelé nyélgázzal? :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

A sebességmérést pontosan tudni digit km órával lehet, amibe cmre pontosan adod meg a kerék kerületét :)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
yamahadtlc2
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.02.03. 21:03
Tartózkodási hely: Orgovány

Hozzászólás Szerző: yamahadtlc2 »

én igazából azt szerettem volna mondani, hogy motort nem fogja vissza a gumi, mert írták h szélesebb guminak nagyobb a gördülési ellenállása meg stb.. és nekem nekem nem változott ilyen téren semmi, versenypályán volt jobb hogy széles tapancsokon vagyok, mert jobban tartja magát ledöntve... mert több gumi érintkezik az aszfaltal. A kilométerora változást nem vettem észre, igaz hátul 3.25 ösröl csak 3.50 esre váltottam igazából nem nagy a magasság külömbség.De ha jól belegondolunk ha sokkal magasabb lennebiztos észre lehetne venni azt h mást mutat az óra, pl ha nagyobb kereket tennék be etz 150 be 16 inch rõl pl 18 sztm... :-D
imádom az etz m
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Tehát az elsõ keréken a 2.75 helyett 3.25 lett és mégsem gyorsabb a motor? Nahát, még ilyet! Ja, hogy a km óra meghajtása a hátsó! keréknél van. Ja, hogy nem a kerék kerületét nézi, hanem a fordulatszámát?
Pl a 250-es ETZ 3,5X18- as gumihoz van áttételezve, aránylag pontos a km és a km/h is. Más méret esetén csalni fog az óra. T
Avatar
yamahadtlc2
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.02.03. 21:03
Tartózkodási hely: Orgovány

Hozzászólás Szerző: yamahadtlc2 »

3.00 3.50 es gumihoz akarok hozzá szólni: én elõre 3.25 öst tettem fel hátulra 3.50 est. Az elsõ régebben 2.75 ös volt és az új sokkal magasabb, tehát nagyobb az átmérõje.De végsebességben nekem nem változott semmi, etz 150 most is 105- 110 között megy. Remélem segítettem...... Szerintem nyugodtan felrakhatsz nagyobb gumikat, egyenesebben megy tõle a vas.
imádom az etz m
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil »

bg írta:na nem értetlenkedek tovább, csak kérdésnek szántam :arrow: :idea: :!: :D
szerintem nemfogsz kulombseget eszrevenni, max abban, hogy kicsit maskeppen kanyarodik, de lehet azt sem fogod eszrevenni!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 52 vendég