Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nyakas »

elso telok a fekkel egyutt beszerelheto a 250 es be
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Üdv! Valaki lécci kérem mondja meg hogy a ETZ-150-es villa cak-pak jó-e a 250esbe(elsőkerék fékrendszer villa)?
Azért kell mert az egyik osztálytársam eladja a 150sét papirok nélküli a másik barátommal pedig megvennénk felesbe 20-20ezer neki a blokk és a hátsótelók kellenének nekem pedig csak az első villa (ha jó az enyémhez), 40-et kér érte a srác szép üzemképes állapotba csak neki feleslegesé vált az új motorja miatt! Ha vkit érdekel vázalkatrész akkor jeleze baráti áron megegyezünk! ha nekem a 20ezerből 10-15 vissza jön lenne az ideális!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nfefe »

csikin írta:Itt vannak sorban:
http://www.infomate.de/miraculis/aw/mz/mz.html

Köszönöm! ^^
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csikin »

http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nfefe »

csikin írta:Én is alaktrészkatalógusból néztem :P nem vagyok lexikon :D
:O
El tudnád küldeni nekem ?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én is alaktrészkatalógusból néztem :P nem vagyok lexikon :D
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kr »

Ó hogy erre nem is gondoltam.

Köszi
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csikin »

Azok 1/4"-os golyók, átmérőjük 6.35mm. Összesen 44db kell bele.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Futómű

Hozzászólás Szerző: kr »

Sziasztok!

Nem tudja valaki - véletlenül - a 250-es trophy kormánycsapágy méretét? Mikrométerrel valami 6,36x-ot mértem mindegyik golyón. 6,5-ös lehetett?

Kr
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Alfa írta:Nem tudom, én nem emléxem hogy az összerakás akármennyire is szívás lett volna. Egy hátsókerék összerakás (ahol a 2 kézzel vagy 6 dolgot kell megtartani jó pozícióban mire beledugod a tengelyt) sztem sokkal bonyolultabb :twisted:

A kiszedése pedig igen, sokmindentől függ. Nem kizárt h könnyen kicsusszan, de azért nem ez az általános :D

Viszont letesztelni le lehet: valahol ahol nem menetes a vége, fogd meg egy jó nagy franciakulccsal (menetet ugye elnyalnád), és kilazított állapotban (csavarok lecsavarva, meg a többi rögzítése is, ha van, nemtom 125 hogy megy) próbáld megforgatni. Nem kell szétszedni, mégis le lehet ellenőrizni mennyire ment szét. Véletlen jöttem rá amikor meghúztam az összes csavart és megforgott mert rosszul fogtam meg 8)

Amúgy meg kiszedni 2 reális indok van: blokktartó vas cseréje (125 ön is u.azon a tengelyen van?), vagy lengővilla cseréje. Más esetben teljesen felesleges :twisted:
125-n is a blokktartó ugyanazon a tengelyen van. Viszont a sztender rugójának másik fele a lábtartóra megy, ott van egy beakasztó, ami 250 lábtartóján nincs. Vigyázni is kell a 125-k és 150-k gyári lábtartójára, mert az után gyártotton ez a beakasztó nem való semmire: túl magasan van ill. felfele néz és a rugó nem fér bele :evil:
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nem tudom, én nem emléxem hogy az összerakás akármennyire is szívás lett volna. Egy hátsókerék összerakás (ahol a 2 kézzel vagy 6 dolgot kell megtartani jó pozícióban mire beledugod a tengelyt) sztem sokkal bonyolultabb :twisted:

A kiszedése pedig igen, sokmindentől függ. Nem kizárt h könnyen kicsusszan, de azért nem ez az általános :D

Viszont letesztelni le lehet: valahol ahol nem menetes a vége, fogd meg egy jó nagy franciakulccsal (menetet ugye elnyalnád), és kilazított állapotban (csavarok lecsavarva, meg a többi rögzítése is, ha van, nemtom 125 hogy megy) próbáld megforgatni. Nem kell szétszedni, mégis le lehet ellenőrizni mennyire ment szét. Véletlen jöttem rá amikor meghúztam az összes csavart és megforgott mert rosszul fogtam meg 8)

Amúgy meg kiszedni 2 reális indok van: blokktartó vas cseréje (125 ön is u.azon a tengelyen van?), vagy lengővilla cseréje. Más esetben teljesen felesleges :twisted:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

conus írta:ha nincs vele baj, ne szedd szét, mert összerakni 10x annyi szívás :evil: ha meg belerohadt, akkor ráérsz kínlódni vele ha tényleg szét kell szedni, nem? vagy majd kínlódik vele a köv. tulaj :twisted: :mrgreen:
Ebben azért sok igazság van. :D :-k :smt023
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: HaPi »

conus írta:ha nincs vele baj, ne szedd szét, mert összerakni 10x annyi szívás :evil: ha meg belerohadt, akkor ráérsz kínlódni vele ha tényleg szét kell szedni, nem? vagy majd kínlódik vele a köv. tulaj :twisted: :mrgreen:
Nem kell szétszedni, csak gondoltam, hogy rendbe rakom, mert sztem az előzö tulajok nagyban szarták le. :( De amúgy mostanában előreláthatólag nem akarom eladni. Viszem majd fúratni, meg kap új gumikat. :)
Amúgy tényleg ilyen nehéz összerakni? :?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

ha nincs vele baj, ne szedd szét, mert összerakni 10x annyi szívás :evil: ha meg belerohadt, akkor ráérsz kínlódni vele ha tényleg szét kell szedni, nem? vagy majd kínlódik vele a köv. tulaj :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Alfa írta: Ha nem volt kihúzva 2-3 éve, nem is fog kijönni valszeg
Ezzel egy kicsit vitatkoznék bocs :-"
Az én /1-ből 20 év után lett kiszedve és nem kellett se furni se melegiteni.
Sok mindentől függ :attól hogy a motort hol tárolták,bezsirozták-e összerakás előtt stb.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Alfa írta:Nem kell, kihúzod a tengelyt, a blokk nem fog kiesni, mert a váz tuskói tartják, de legyen középsztenderen mert a hátsó felfüggesztés viszont szétesik (a lengővilla ugye kijön). Le kell szedni a sztender rugóját is, lecsavarni az anyákat, és próbálkozni kihúzni.

Ha nem volt kihúzva 2-3 éve, nem is fog kijönni valszeg :( Nekem is vázig kellett bontanom, és állványos fúrógéppel gyakorlatilag elfúrni az egészet. Úgy össze volt rohadva, hogy még 1 mm vastag állapotában sem jött ki.

Esztergáltam helyette KO-s anyagból (rozsdamentes acél), az van benne másfél éve, az elvileg nem tud rárohadni, és valamivel erősebb is (jobb anyag...), szétesni sem fog. Aztán majd kiderül ki lehet e húzni :twisted:
Köszi!
Majd kiderül, hogy ki-e jön, de attól félek, hogy nem fog. :( Ha nem jönne ki akkor mit csináljak?
ETZ 125-nél a sztender rugója a lábtartón van, nem úgy, mint 250-nél. Akkor gondolom nem kell szétszedni. :)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nem kell, kihúzod a tengelyt, a blokk nem fog kiesni, mert a váz tuskói tartják, de legyen középsztenderen mert a hátsó felfüggesztés viszont szétesik (a lengővilla ugye kijön). Le kell szedni a sztender rugóját is, lecsavarni az anyákat, és próbálkozni kihúzni.

Ha nem volt kihúzva 2-3 éve, nem is fog kijönni valszeg :( Nekem is vázig kellett bontanom, és állványos fúrógéppel gyakorlatilag elfúrni az egészet. Úgy össze volt rohadva, hogy még 1 mm vastag állapotában sem jött ki.

Esztergáltam helyette KO-s anyagból (rozsdamentes acél), az van benne másfél éve, az elvileg nem tud rárohadni, és valamivel erősebb is (jobb anyag...), szétesni sem fog. Aztán majd kiderül ki lehet e húzni :twisted:
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Épp most olvastam itt az oldalon, hogy ha a lengővilla tengelyét nem veszem ki időnként, akkor előbb utóbb bajom származhat belőle. Nos, hát elhatároztam, hogy kiszedem és bezsírozom, de nem tudom pontosan, hogy hogy álljak neki. Szét ill. le kell-e szedni vmi mást, pl teleszkópokat vagy vmi mást, hogy zavartalanul meg tudjam csinálni? :-k
Előre is köszi!
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Vagy ha a hosszát meg tudnátok mondani az is jó lenne :)
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Ts társak segítségét kérném.Van valakinek kormáncsapágyhoz távtartó vasa? 1 db kellene. Köszönöm előre is
MZ TS 150 sportvarázs
tibike931
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.06.05. 12:31
MZ-d típusa: etz 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: tibike931 »

Szevasztok!Egy olyan kérdésem lenne h etz 125 gépre MZ tehetek e 16 colos kereket? ha igen: akkor az első 18 colos kerék agyat(tárcsa fékkel együtt) rá tudom e szerkeszteni a 16 colos felnihez tartozó küllőkkel, vagy vennem kell nagyobb küllöt?:)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csikin »

Egyszerűbb ha eloxáltatod vagy szinterezteted vagy lefesteted vagy lefested azt az óratartót :wink:
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Köszönöm a válaszokat bowden és műszertartó ügyben! Nekem a gyári tartóm nem törött, csak a festés elég gány rajta, ezért gondoltam hogy rendelek rá újat. :D
Még egy kérdésem volna, szerintem jól tippeltem, de az a tuti ha megkérdezem...
mofakernél hátsó kerék és fék csoportban 2 féle küllő van. 251-esre nekem a rövidebb lesz a jó, gondolom 16os kerékhez az való. Valamiért hiányzik a hátsó kerekemből 1 db küllő... :roll:
http://mofaker.hu/?termek_id=321000
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Forrest írta:Üdv Urak

Adott 2db elméletileg ES250/2 hátsó lengőkar, és az egyik vastagabb csőből van, de más eltérés nincs.
Először arra gondoltam, hogy a vastag TS250 lehet. A másik lehetőség, hogy mivel az biztos, hogy oldalkocsisról való, így azért erősebb.
Vélemény?
Én az oldalkocsis verzióra tippelek,szerintem azért vastagabb. :roll:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani, hogy 250-es Etz-re 18"-os kerékre milyen méretű küllő kell előre ill. hátra? Vagy tudtok valakit aki készít krómozottat és postázni is tudja?
Előre is köszi.

Tamás
Tamás
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: balintmz »

szaisztok.
Nekem eltörött a gyári és én is döntöttet vettem. Én nem vettem észre hogy vmi ne illeszkedne max annyi hogy a kulcsnál lévö takaro kicsit 2mm re alul eláll. Aztán lehet hogy vkinek nem passzol, de nekem jo.

Üdv, Balint
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

gabsic írta:Sziasztok!
Mofakernél etz bowdenekből van sima és hosszú....
251-eshez, gyári kormány van rajt melyik fajta bowdeneket kellene megrendelnem???

Ja és még valami... visszaolvasva láttam, hogy valaki szidta az utángyártott óratartót... ez a mofakeres döntött óratartó is gagyi?
A rövidet rendeld meg. A hosszabb magas kormányhoz lenne jó. Szerintem éppen azért szidták, mert döntött, nem? Legalábbis a döntöttnél a kapcsólónál lévő gumi nem illeszkedik ahogy kéne.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Üdv Urak

Adott 2db elméletileg ES250/2 hátsó lengőkar, és az egyik vastagabb csőből van, de más eltérés nincs.
Először arra gondoltam, hogy a vastag TS250 lehet. A másik lehetőség, hogy mivel az biztos, hogy oldalkocsisról való, így azért erősebb.
Vélemény?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Sziasztok!
Mofakernél etz bowdenekből van sima és hosszú....
251-eshez, gyári kormány van rajt melyik fajta bowdeneket kellene megrendelnem???

Ja és még valami... visszaolvasva láttam, hogy valaki szidta az utángyártott óratartót... ez a mofakeres döntött óratartó is gagyi?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Köszi! :D
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Stravkó írta:Nem tudja valaki hirtelen,hogy az mz kormány átmérője hány mm?
A 150-es eTZ-jé gyárilag 22 mm
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Nem tudja valaki hirtelen,hogy az mz kormány átmérője hány mm?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Stravkó írta: Azt hiszem a vaterán láttam vadi új első fékdobot! Én hátsót kerestem,de az sajna nincs.
Sajnos nem találtam meg, de azért köszönöm a tippet. Amúgy is felesleges lenne egy újat vennem /ha csak nem adják nagyon olcsón/. Bár lenne egy CNC maróm akkor még a küllőket és a felnit sem kellene levennem. :)
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Nandor írta:Sziasztok

Nem tudtok valakit Komárom-Esztergom megyében aki első dobféket szabályoz?
Azt hiszem a vaterán láttam vadi új első fékdobot! Én hátsót kerestem,de az sajna nincs.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sziasztok

Nem tudtok valakit Komárom-Esztergom megyében aki első dobféket szabályoz?
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Lenne néhány kérdésem. Mz ES 125 / 1 motorom van. Kellene nekem 2 db első lengéscsillapító. Ezek beszerezhetők, illetve a hátsók is kellenének. Továbbá kéne még a hátsó keréknél lévő láncvédő, amiben a kmóra spirál van... sajnos eltört:(

Előre is köszi a válaszokat!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Jarumasz! Valami fém pogácsát rakhatsz a rugó tetejére és utána húzod rá a csavart. Így a rugó előfeszül és magasabban lesz az eleje.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nyakas »

eloszor probald arugocseret,bizonyara a rugok elfaradtak ennyi ido elteltevel :D
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Mit lehet annak érdekében tenni, ha kicsit meg akarom emelni a gép elejét? :-k
250/1 Gyári minden, de nekem úgy tűnik, kicsit megereszkedett a 32 év alatt. #-o
Rugócsere? Vagy plusz rugó darab?? :-"
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nyakas »

hali ,berakhatod a 148mm est :D
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Üdv Urak

ES250/2 vagy TS250 agyra akarok 18X1,60-as ráfot, ETS "replica" első kerékhez. Elméletileg 149mm-es küllő kéne. Szerintetek jó helyette a 148mm-es? Újból nem találtam 149-est.

Előfordult máshol is:
Es125 e-h: 149mm
Ts250/1 elől: 149mm
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Varga1488 írta:http://www.vatera.hu/mz_etz_125_250_2db ... 98964.html
szerintetek ez 250-sé? vagy 125-sé? mert az van oda írva hogy etz 125-250 vagy megegyezik? Köszi!
A méretek tutira megegyeznek, emlékeim szerint viszont a 250-es rugója több menetes. Én is 250-es vettem, az van a 150-esemben.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

http://www.vatera.hu/mz_etz_125_250_2db ... 98964.html
szerintetek ez 250-sé? vagy 125-sé? mert az van oda írva hogy etz 125-250 vagy megegyezik? Köszi!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arovado »

bambi írta: Nem melegen megy rá,hanem hidegen.De van egy drót zeager,aminek van egy ki behajtása,és azt kell beakasztani abba a lukba ami van a lánckeréken és a meghajtáson
Am...nemnem... nekem ami rajta van most ott nincs beakasztva semmi, azt már tettem rá és szedtem le... fel kell melegíteni és úgy megy fel...de amivel gondom van az valóban úgy lehet, ahogy mondod... és olyan zeagert honnan tudok venni, vagy milyet kellene vennem pontosan, és hogy tudnám azzal feltenni rendesen?
Köszönöm a segítséget!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

arovado írta:Hoppá, viszont nekem is lenne egy idevonatkozó kérdésem: én a hátsó lánckerékre vettem tányérkereket, a kilóméteróra kihajtáshoz... ezt elvileg úgy kell feltenni, hogy felmelegítem a tányérkereket és ráteszem nagy nehezen majd mikor lehült az ott marad a hátsó lánckeréken... na hát sajnos amit vettem azt ráteszem hidegen is és le is csúszik róla hidegen is... pedig elvileg 250es ETZ jé... gondoltam nem baj nem nagy tétel, vettem mégeggyet máshonnan... na igen ám, de az is nagyobb volt! Viszont ahogy láttam van benne egy kis furat és a lánckeréken is...szóval gondoltam rá, hogy lehet hogy valami ékkel kellene rögzíteni... nem tudom, van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata? Mi a retkes tehenet tudnék vele csinálni? Mert már nagyon sokat szívtam ezzel...
Előre is köszönöm!
Nem melegen megy rá,hanem hidegen.De van egy drót zeager,aminek van egy ki behajtása,és azt kell beakasztani abba a lukba ami van a lánckeréken és a meghajtáson
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arovado »

Am a hátsó tányérkerékről amit lentebb kérdeztem, van valakinek bármi infója?
KK
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arovado »

Nah akkor majd 10000km után leírom :D ha igazatok van akkor majd verem a fejem a falba... :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

arovado írta:Hát azért nem úgy néz ki a dolog hogy olyan hamar tönkremenne...de mivel a szigetelőszalagot semerre sem tudja elnyomni, ezért az ott marad... eddig legalábbis ott maradt :D
Mennyit mentél vele? Tudod, minden szakmában istenítenek néhány új dolgot, hogy ezt tudja, meg azt tudja, meg ár/érték arány, meg minden... Viszont tartóssági tesztet sehol sem láttam még.
Nem azt állítom, hogy nem jó, de kíváncsi leszek úgy 10000 km után. A szigszalagot meg nem kinyomja, hanem összenyomja. A szalag szerkezete elég ritka, levegős, ezért jól tömöríthető.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: arovado »

Hát azért nem úgy néz ki a dolog hogy olyan hamar tönkremenne...egyébként lehet választani, hogy olcsó szart veszünk vagy drága szart...mert azért gyárit már úgysem kapunk... szóval én ezt tényleg azért ajánlom, mert nekem bejött, és nem látom úgy hogy kínai vacak lenne amiből kispórolták még a fémet is... persze nyílván nem gyári, de minthogy gyári már nincs és ha javítod akkor is csak kopott gyári vagy utángyártott új alkatrészekből javítod, az sem jobb... véleményem szerint legalábbis... nagy erőhatásnak van kitéve, de mivel a szigetelőszalagot semerre sem tudja elnyomni, ezért az ott marad... eddig legalábbis ott maradt :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

arovado írta:Üdv!
Én most vettem új hátsó telókat 5500ft/db áron, krómozottak... és annak ellenére hogy nem gyári valamint hogy kicsit műteni kell hozzá, hogy ETZ re fel lehessen tenni, annak ellenére szerintem elég jók. ...a vázból kilógó cuccra szigetelő szalagot tekerni és ami fontos, hogy használt gumibelsőből kivágni olyan cuccokat amit betehetsz hogy ne fém a fémmel érintkezzen...szóval nem nagy meló.
Szóval, mint mindenre, erre is igaz lesz szerintem: olcsó húsnak...
Tudod, nem az a lényeg, hogy szép legyen, hanem hogy legyen benne anyag. Én már megtanultam: veszek egy olcsó valamit, ami gyorsan tönkremegy, majd a másodikat, a harmadikat... De nem is ez a bosszantó, hanem az, hogy mindig akkor adja meg magát, amikor baromira szükség lenne rá. Ezen felül már a második árát hozzáadva az első vásárlásáéhoz, már többet költöttél. Na meg a kiesett idő, amíg nem tudod használni és javítod. Mindig előre gondolkozz!

A másik: a gumi tényleg azért van benne, hogy ne fém a fémmel érintkezzen. Viszont kicsit gondolj a szigetelőszalagos dolog után: mennyit fog kibírni? Óriási erők hatnak ám oda!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 48 vendég