Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Az enyém is ily módon alig áll meg 18-as kerekekkel. Bambi a hegesztést javasolta a probléma megoldása gyanánt. Egy bizonyos vastagságú lemezt a vizszintes részre. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én befognám a satuba középen, keresztbe egy vascső, és szépen lassan lehet rajta hajtani sztem. Vagy átfúrni, és "magassarkot" tenni rá :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ha meghajlítod nekem, fizetek egy sört :D Az enyém olyan masszív, hogy nemtom mivel lehetne egyáltalán...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

ŐŐŐŐŐ mi lenne, ha nagyobb szögbe hajlítanátok a végét? Szerintem ez lehet a probléma forrása is...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nekem is pontosan ugyanez a problémám, ha 2 személyre rakom, már tök simán billeg középsztenderen, egy szél is elfújhatja ha erősebb.

Megoldás: a sztender vízszintes felfekvő csövére felapplikálni valamit. Hegesztést kihagynám, holnap némi rongyot (feketét) csavarok fel, és pár gyorskötözővel rögzítem, talán feljebb emeli. Az igazi megoldás persze a lábtartó csavarjaira vasat felrakni ami lejjebb ér, de igazából annyira nem érdekel ez a probléma, hogy lusta vagyok xD
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

nincs
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

z25z írta:hirtelen nem talaltam jobb topicot, a kerdesem az lenne, hogy mitol van az, hogy kozepsztenderen mindket kerek eri a talajt, es mit lehet ezellen tenni?
ugy hogy 16"-os kerek van a motoromban elol nincs vesz, de juli 6-an viszem muszakira es vissza kell tennem a 18"-ast azzal mar baj van
ha nincs valami javitasi modszer csak kozepsztender csere, esetleg elfekvoben valakinek?
Nincs megemelve a teleszkópod?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

hirtelen nem talaltam jobb topicot, a kerdesem az lenne, hogy mitol van az, hogy kozepsztenderen mindket kerek eri a talajt, es mit lehet ezellen tenni?
ugy hogy 16"-os kerek van a motoromban elol nincs vesz, de juli 6-an viszem muszakira es vissza kell tennem a 18"-ast azzal mar baj van
ha nincs valami javitasi modszer csak kozepsztender csere, esetleg elfekvoben valakinek?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

h0o2a7j6 írta:18"-os kerékbe milyen hosszú küllők vannak?
(ES 125)


Tudtok valakit, aki jó áron ad új Heidenau gumikat?
Náluk olcsóbbat nem találtam. http://www.strauszgumi.hu/motor/heidenau_motor.html
K33 és K39 kellene nekem.
Én olcsóbban vettem náluk a Heidenaut, mint a klubos kedvezményes ár a Mofában. Ja, és Gergő nagyon jó fej volt :D
A Strauszt csak ajánlani tudom!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

h0o2a7j6 írta:18"-os kerékbe milyen hosszú küllők vannak?
(ES 125)

160mm-es fékdob és 18" kerék esetén 148 mm a küllő.
h0o2a7j6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.06.02. 21:10
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: h0o2a7j6 »

Ez igaz, írok is nekik egy mailt, hogy aktuálisak-e még az ottani árak.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

én azért óvatos lennék ezekkel az árakkal.
3 hónapos árjegyzék van azon az oldalon, azóta meg rendesen mozgott az eur/huf.
mofaker annyiból jó h ott minden nap reggel 7:30kor van árjegyzék frissítés :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: HaPi »

h0o2a7j6 írta:18"-os kerékbe milyen hosszú küllők vannak?
(ES 125)


Tudtok valakit, aki jó áron ad új Heidenau gumikat?
Náluk olcsóbbat nem találtam. http://www.strauszgumi.hu/motor/heidenau_motor.html
K33 és K39 kellene nekem.
Én innen rendeltem már 2x is: http://tapadas.hu/
h0o2a7j6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.06.02. 21:10
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: h0o2a7j6 »

18"-os kerékbe milyen hosszú küllők vannak?
(ES 125)


Tudtok valakit, aki jó áron ad új Heidenau gumikat?
Náluk olcsóbbat nem találtam. http://www.strauszgumi.hu/motor/heidenau_motor.html
K33 és K39 kellene nekem.
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bg »

Gyurmooo írta:
bg írta:na fent van a gumi. meg bent a villába. :shock: :shock: :shock: :lol:
végül is maradt a 3. 00× 18 as gumi a hátsó felnin elől. egyrészt rettentő király módon néz ki, másrészt a stabilitásban sokat várok tőle. :smt120 :smt119 sajna még nem tudtam megnézni, talán holnapra össze van rakva blokk. és majd akkor.
habár addig még ki kell cseréltetnem a rám-sózott ](*,) kínai csapágyakat minimum FAG ra. =D>
Most voltam Koyo árak után érdeklődni, másnapra itt lenne. Kerék- és blokk csapágyak is ezek lennének.
Kerék-csapágy normál illesztés, ugye? :-k

normál bizony!
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

bg írta:na fent van a gumi. meg bent a villába. :shock: :shock: :shock: :lol:
végül is maradt a 3. 00× 18 as gumi a hátsó felnin elől. egyrészt rettentő király módon néz ki, másrészt a stabilitásban sokat várok tőle. :smt120 :smt119 sajna még nem tudtam megnézni, talán holnapra össze van rakva blokk. és majd akkor.
habár addig még ki kell cseréltetnem a rám-sózott ](*,) kínai csapágyakat minimum FAG ra. =D>
Most voltam Koyo árak után érdeklődni, másnapra itt lenne. Kerék- és blokk csapágyak is ezek lennének.
Kerék-csapágy normál illesztés, ugye? :-k
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bg »

na fent van a gumi. meg bent a villába. :shock: :shock: :shock: :lol:
végül is maradt a 3. 00× 18 as gumi a hátsó felnin elől. egyrészt rettentő király módon néz ki, másrészt a stabilitásban sokat várok tőle. :smt120 :smt119 sajna még nem tudtam megnézni, talán holnapra össze van rakva blokk. és majd akkor.
habár addig még ki kell cseréltetnem a rám-sózott ](*,) kínai csapágyakat minimum FAG ra. =D>
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

3,00-t én nem tennék fel arra a felnire semmiféleképp. 3,25-nél meg a mérettáblázatból nézd meg h pontosan hány mm körül van a szélessége és h belefér-e még az első villába. bár elvileg bele kéne h férjen mert sokan úgy csinálják h kisTZ hátó felnijét fűzik be amire 3,25*16-os gummát tesznek fel. ennél többet nem tudok segíteni. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bg »

conus írta:bg nem értelek.

ha valami oda van írva, akkor az azért van odaírva mert az úgy jó és kész.
3,50x18 vagy 110/80*18 való neked hátra.
Kép
tehát a kérdésedre a válasz: NEM. :mrgreen:

nem hátra akarok. az első agyra van fűzve a hátsó felni, merthogy amivel vettem a gépet az kuka.
bevallom nem tudtam adni 14 000 Ft ot egy új felniért, így aztán szereztem egy felnit. de csak hátsót tudtam, viszont ez vadiúj. és ingyen volt. igaz hogy 24 éves.
szóval most tudok venni egy új gumit előre, de milyet vegyek?
milyen széleset? elég a 3,00, vagy legyen 3,25 ?
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

bg írta: lea kuplung = lejla herceghnő. /a herceghnő és a kuplung azonos szavak állatéknál/.

a kérdésem azonban még él.
3.25 ugye 2.15-ös felnire a gyári, és ettől el lehet térni +/- egy méretet gond nélkül.
Miért akarsz amúgy 3.00-ast? :-k
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

bg nem értelek.

ha valami oda van írva, akkor az azért van odaírva mert az úgy jó és kész.
3,50x18 vagy 110/80*18 való neked hátra.
Kép
tehát a kérdésedre a válasz: NEM. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bg »

Gyurmooo írta:
conus írta:bg,

http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerel%C3%A9s

csak valami baromarcú kitörölte a Gumik címkét és ezt a baromságot írta oda: "blok sziasztokk miért nem jön lea kuplumg felöli dekni"
de alatta ott vannak a gumi méretek etz250-re.
csak tudnám h az ilyenek miért élnek? :smt067 :mrgreen:
Azt sem tudja az ilyen, hol jár épp... :twisted:
Most már "GUMIK:" a címke.

Amúgy mi az a " lea kuplumg" ? :mrgreen:
lea kuplung = lejla herceghnő. /a herceghnő és a kuplung azonos szavak állatéknál/.

a kérdésem azonban még él.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

conus írta:bg,

http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerel%C3%A9s

csak valami baromarcú kitörölte a Gumik címkét és ezt a baromságot írta oda: "blok sziasztokk miért nem jön lea kuplumg felöli dekni"
de alatta ott vannak a gumi méretek etz250-re.
csak tudnám h az ilyenek miért élnek? :smt067 :mrgreen:
Azt sem tudja az ilyen, hol jár épp... :twisted:
Most már "GUMIK:" a címke.

Amúgy mi az a " lea kuplumg" ? :mrgreen:
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bg »

conus írta:bg,

http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerel%C3%A9s

csak valami baromarcú kitörölte a Gumik címkét és ezt a baromságot írta oda: "blok sziasztokk miért nem jön lea kuplumg felöli dekni"
de alatta ott vannak a gumi méretek etz250-re.
csak tudnám h az ilyenek miért élnek? :smt067 :mrgreen:

ez nekem is megvan.
a kérdésem az hogy etz hátsó felnire, elég -e a 300×18 as gumi méret. merthogy a hátsó szélesebb mint az első.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

bg,

http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerel%C3%A9s

csak valami baromarcú kitörölte a Gumik címkét és ezt a baromságot írta oda: "blok sziasztokk miért nem jön lea kuplumg felöli dekni"
de alatta ott vannak a gumi méretek etz250-re.
csak tudnám h az ilyenek miért élnek? :smt067 :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bg »

nem tudom tud-e valaki infoval szolgálni.
hol, és milyen mérettáblázatban lehet megtalálni a felni +gumi párosítást?
tehát pl. 18 colos ETZ hátsó felnire, mi a legkissebb, és legnagyobb gumi méret, /úgy mint 2,75 3,00 3,25 3,50/ amit rá lehet tenni?
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Perec írta:Irigyellek! Nekem is ide-oda rángat, de olyan szinten, egy kézzel, már ijesztően próbálja a kormány magát kicibálni a kezemből. 30-40 a rezonancia sebesség, városban ezt meglehetősen sokszor átlépem. A kormányt még soha nem engedtem el. Azóta van, mióta rátettem egy jó masszív Mitas-t. Próbáltam centíroztatni dinamikusan, de minden gumis elhajtott. A súlyozóst megcsináltam, az nem ér sokat. Akkor ez nem számít normálisnak?
A súlyozás önmagában kevés! Szerintem hamar keress itt egy mestert aki a közeledben van, és meg tudja csinálni neked, elég életveszélyesen hangzik amit írsz!!!!!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bg »

Perec írta:Irigyellek! Nekem is ide-oda rángat, de olyan szinten, egy kézzel, már ijesztően próbálja a kormány magát kicibálni a kezemből. 30-40 a rezonancia sebesség, városban ezt meglehetősen sokszor átlépem. A kormányt még soha nem engedtem el. Azóta van, mióta rátettem egy jó masszív Mitas-t. Próbáltam centíroztatni dinamikusan, de minden gumis elhajtott. A súlyozóst megcsináltam, az nem ér sokat. Akkor ez nem számít normálisnak?
gabsic írta:


valószínű megoldódott. a felni volt beteg. de nagyon. gödör, vagy egyéb mélyedés volt a bűnös. még a felnibe is belemart, és hiányossá tette....
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Perec »

Irigyellek! Nekem is ide-oda rángat, de olyan szinten, egy kézzel, már ijesztően próbálja a kormány magát kicibálni a kezemből. 30-40 a rezonancia sebesség, városban ezt meglehetősen sokszor átlépem. A kormányt még soha nem engedtem el. Azóta van, mióta rátettem egy jó masszív Mitas-t. Próbáltam centíroztatni dinamikusan, de minden gumis elhajtott. A súlyozóst megcsináltam, az nem ér sokat. Akkor ez nem számít normálisnak?
gabsic írta:
bg írta:kérdésem 250 ETZ ről.
a kormányt ha elengedem, akkor szitál, ide oda rángat. olyan 40- 50 körül mertem kipróbálni, gyorsabban nem./ szerintem úgy becsóválna hogy beborítana/ ha megfogom akár lágyan is, azonnal elhagyja.
Kép
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bg »

mi a vélemény arról ha az etz első kerekét, ami gyárilag 18 colos, átfűzöm egy 16 colos hátsó kerékre? kapna egy 3,25 ös gumit. állítólag sokkal stabilabbá válik... erősebb felni, és nagyobb gumi.
van élménye valakinek ilyen cselről?
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bg írta:kérdésem 250 ETZ ről.
a kormányt ha elengedem, akkor szitál, ide oda rángat. olyan 40- 50 körül mertem kipróbálni, gyorsabban nem./ szerintem úgy becsóválna hogy beborítana/ ha megfogom akár lágyan is, azonnal elhagyja. elméletileg borulásmentes a gép, esve sem volt vele. /elméletileg/.
kormánycsapágy? első teleszkóp? akár első teleszkópban a rugó? vagy egy borulás utózöngéje? mert arra gondolok hogy ha megveszem a kormánycsapágyat, elkezdem a teleszkópokat, szimeringek , rúgók, stb. és még mindig rossz, akkor bizony komplett csere marad. de ez esetben kidobtam + legalább egy tízest.

ja még annyit. talán mintha baromi könnyű volna a teleszkóp elől. menet közben nem, de amikor pl, sztenderről leveszem, akkor mintha fémesen kottyanna valahol, vagy inkább billen, fene tudja de furcsa. minden esetre nem akarom hogy 100 nál tudjam meg az igazi okot... talán van tapasztalata valakinek ez ügyben. volt aki azt mondta hogy minden ETZ szitál mert nagyon könnyű elől. én ezt nem hiszem el.
várom a segítséget. csütörtökön műszakira kéne vinnem a gépet...
Üdv! A kormánycsapágyat úgy nézd meg, hogy középállványra emelt motornál (első kerék ne érje a földet) megpróbálod előre hátra mozgatni a kereket, kicsit a villaszárak is kotyognak, de biztos észreveszed ha a csapágy is.
Amúgy elég ha rendesen kicentíroztatod azt a kereket, 8-as, tojás kiszedés, és sújjozás...... még újonnan is van ütése a keréknek........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

bg írta:kérdésem 250 ETZ ről.
a kormányt ha elengedem, akkor szitál, ide oda rángat. olyan 40- 50 körül mertem kipróbálni, gyorsabban nem./ szerintem úgy becsóválna hogy beborítana/ ha megfogom akár lágyan is, azonnal elhagyja. elméletileg borulásmentes a gép, esve sem volt vele. /elméletileg/.
kormánycsapágy? első teleszkóp? akár első teleszkópban a rugó? vagy egy borulás utózöngéje? mert arra gondolok hogy ha megveszem a kormánycsapágyat, elkezdem a teleszkópokat, szimeringek , rúgók, stb. és még mindig rossz, akkor bizony komplett csere marad. de ez esetben kidobtam + legalább egy tízest.

ja még annyit. talán mintha baromi könnyű volna a teleszkóp elől. menet közben nem, de amikor pl, sztenderről leveszem, akkor mintha fémesen kottyanna valahol, vagy inkább billen, fene tudja de furcsa. minden esetre nem akarom hogy 100 nál tudjam meg az igazi okot... talán van tapasztalata valakinek ez ügyben. volt aki azt mondta hogy minden ETZ szitál mert nagyon könnyű elől. én ezt nem hiszem el.
várom a segítséget. csütörtökön műszakira kéne vinnem a gépet...
Műszakin ettől biztosan átmegy ha más hibát nem látsz.
Az első kereked nem üt egyébként? Az szokott ilyet.
Sztenderre rántáskor szokott kicsit koppanni a villa, főleg ha sima hidraulikaolaj van benne, de persze nem tudom neked mégis mekkorát koppan...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bg »

kérdésem 250 ETZ ről.
a kormányt ha elengedem, akkor szitál, ide oda rángat. olyan 40- 50 körül mertem kipróbálni, gyorsabban nem./ szerintem úgy becsóválna hogy beborítana/ ha megfogom akár lágyan is, azonnal elhagyja. elméletileg borulásmentes a gép, esve sem volt vele. /elméletileg/.
kormánycsapágy? első teleszkóp? akár első teleszkópban a rugó? vagy egy borulás utózöngéje? mert arra gondolok hogy ha megveszem a kormánycsapágyat, elkezdem a teleszkópokat, szimeringek , rúgók, stb. és még mindig rossz, akkor bizony komplett csere marad. de ez esetben kidobtam + legalább egy tízest.

ja még annyit. talán mintha baromi könnyű volna a teleszkóp elől. menet közben nem, de amikor pl, sztenderről leveszem, akkor mintha fémesen kottyanna valahol, vagy inkább billen, fene tudja de furcsa. minden esetre nem akarom hogy 100 nál tudjam meg az igazi okot... talán van tapasztalata valakinek ez ügyben. volt aki azt mondta hogy minden ETZ szitál mert nagyon könnyű elől. én ezt nem hiszem el.
várom a segítséget. csütörtökön műszakira kéne vinnem a gépet...
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: MrDok »

balintmz írta:sziasztok
Nekiálltam a hátso telok szerelésének. Elolvastam amit feltettetek hogy is kell és az alapján jártam el. ment is minden csak az összerakás után jött a baj. elkezdte nyomni az olajat a teleszkopnál. Gondoltam a szomeringböl vett ki vmit a menet mikor rátettem. kicsiréltem megint. aztán gondolkodtam és rájöttem hogy nem a szimering volt a ludas hanem az oldalso gumikarika. Tettem oda piros szilikont, összeraktam. na most már nem nyomja az olajat csak szörcsög még mindig. Már igen felb@szott a dolog. szerintem levegö kerülhetett be. Nincs vmi tanácsotok? Lehet a szilikon nem tömit annyit, oda kellene vmi gumigyürü, vagy kevés az olaj? én már nem tudom.

Bálint
Üdv! Ha szörcsög, akkor kevés benne az olaj.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Jaja kell egy 25*3-as O gyűrű, a cikkbe nem írtam bele elfelejtettem, ha lesz idő és kedv pótolóm és elküldöm Samunak, vagy beleírja magától. :)
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: balintmz »

sziasztok
Nekiálltam a hátso telok szerelésének. Elolvastam amit feltettetek hogy is kell és az alapján jártam el. ment is minden csak az összerakás után jött a baj. elkezdte nyomni az olajat a teleszkopnál. Gondoltam a szomeringböl vett ki vmit a menet mikor rátettem. kicsiréltem megint. aztán gondolkodtam és rájöttem hogy nem a szimering volt a ludas hanem az oldalso gumikarika. Tettem oda piros szilikont, összeraktam. na most már nem nyomja az olajat csak szörcsög még mindig. Már igen felb@szott a dolog. szerintem levegö kerülhetett be. Nincs vmi tanácsotok? Lehet a szilikon nem tömit annyit, oda kellene vmi gumigyürü, vagy kevés az olaj? én már nem tudom.

Bálint
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: kr »

Üdv!

Keréktengely anyát keresek, de a boltinak a menete nem jó(2-es) alkatrészként meg nem lehet kapni. Vmi forrást nem tudtok?

k.r.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

lucu28 írta:Köszönöm a reakciókat!
Köszi Bambi a kereket. Ha jól látom tárcsás, ugye? Kérdés az ára?
Hali
7000ft
De ha alkudozni szeretnél akkor Dodival kell,mert övék,én csak kitettem,mert nálam van.
üdv bambi
lucu28
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2010.05.14. 11:59
MZ-d típusa: MZ-ETZ-150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: lucu28 »

Köszönöm a reakciókat!
Köszi Bambi a kereket. Ha jól látom tárcsás, ugye? Kérdés az ára?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

lucu28 írta:Üdv Mindenki!
16"-os első kereket szeretnék az ETZ-be. Vélemény? Tapasztalat?
Érdemesebb beruházni egy komplettbe (ami ritka mint a fehér holló), vagy inkább fűzetni egyet. Ha az utóbbi, akkor mi a jó küllőméret, és az merre fellelhető?
Széles utat :D
Itt egy eladó ha érdekel
Kép
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Papszi írta: Csináltam egy képet (18-as gumi nagyobb felületen fekszik fel szerintem az úton,mint a 16-os) :roll:

Kép
A perdületi erő is jobb a nagyobb átmérőnél. Főleg ezért alkalmazzák a terepre készült motoroknál is, nem pedig a magasabban lévő tengely miatt.


A perdületi erő segíti a motorost, bringást az egyensúly megtartásában (ez miatt nehéz álló kerekekkel egy helyben állni két keréken)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Papszi »

lucu28 írta:Üdv Mindenki!
16"-os első kereket szeretnék az ETZ-be. Vélemény? Tapasztalat?
Érdemesebb beruházni egy komplettbe (ami ritka mint a fehér holló), vagy inkább fűzetni egyet. Ha az utóbbi, akkor mi a jó küllőméret, és az merre fellelhető?
Széles utat :D
Nekem sokáig volt bent 16-os kerék. (150-es ETZ hátsó kereke van átfűzve, el is akartam adni, de aztán rájöttem , hogy pótkeréknek első osztályú). Nagyon jól néz ki a nagy ETZ a 16"-os keréktől, olyan supermotos az eleje, csak nekem az nem tetszett benne, pont a defekt után éreztem azt hogy billeg tőle a motor, 16os kerék van bent ami eléggé púpos(íves, gömbölyű) és nem "terül"szét a gumi az aszfalton mint a 18"as keréknél. Ja és kanyarba se éreztem olyan biztonságosnak a 16"os kereket. Szerintem a nagyobb kerék=nagyobb stabilitás ebben az esetben bejön! Csináltam egy képet (18-as gumi nagyobb felületen fekszik fel szerintem az úton,mint a 16-os) :roll:

Kép
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
lucu28
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2010.05.14. 11:59
MZ-d típusa: MZ-ETZ-150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: lucu28 »

Üdv Mindenki!
16"-os első kereket szeretnék az ETZ-be. Vélemény? Tapasztalat?
Érdemesebb beruházni egy komplettbe (ami ritka mint a fehér holló), vagy inkább fűzetni egyet. Ha az utóbbi, akkor mi a jó küllőméret, és az merre fellelhető?
Széles utat :D
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: festékes »

Köszi z25z! Ma meg is oldom \:D/
Üdv
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

festékes írta:Sziasztok!Lecserélném az első telókban az olajat,de olyan rég csináltam,hogy már nem nagyon emlékszem hol kell kiengedni a régit.Valami rémlik,hogy alul a telóház alján levő csavart kell kitekerni,de nem vagyok biztos benne.Gondolom nem kell mindenestől szétszedni.Köszi előre is a segitséget!
Amire gondolsz az nem olajleereszto csavar, a tamcso jon at az also villaszaron es kivulrol csavarral rogzul, az tartja egyben a 2 villaszarat, ha azt kitekered akkor tudod kihuzni a kromozott villaszarat az alsobol. De azokhoz a csavarokhoz amugy is csak ugy fersz hozza, ha kihuzod az elso tengelyt. Raadasul a tamcsovon belul van meg egy tomites is hogy ne szivarogjon az olaj, es ha az leugrik azt maceras lesz fejjel lefele visszaugyeskedni.
De hogy ne kelljen totalisan szetszedni mindent : en legutoljara ugy csinaltam, hogy levettem a feknyerget (ETZ) aztan ki a zarocsavarokat majd oldottam a rogzitest az also kiflinel, igy kicsuszott a komplett eleje, fejreallitottam es kicsurgattam az olajat. Talan igy a legkevesbe maceras muvelet.


udv
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sziasztok!Lecserélném az első telókban az olajat,de olyan rég csináltam,hogy már nem nagyon emlékszem hol kell kiengedni a régit.Valami rémlik,hogy alul a telóház alján levő csavart kell kitekerni,de nem vagyok biztos benne.Gondolom nem kell mindenestől szétszedni.Köszi előre is a segitséget!
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: affaire »

z25z írta:
affaire írta:Igaz az hogy a simson teloba 0.34dl olaj kell? Nagyon kevésnek tűnik de a szakirodalom 34köbcentit ír és az elméletileg 0.34dl.
Jól számolok?

valojaban kezdhetted volna igy: OFF
amugy jol szamolsz....es meg a 34 ml is ugyanannyi...de mondjuk azt nem irtad, hogy elso vagy hatso teleszkoprol van szo
csak viszonyitaskepp az mz hatsoba 49 ccm kell
Első telóról beszélek...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: z25z »

affaire írta:Igaz az hogy a simson teloba 0.34dl olaj kell? Nagyon kevésnek tűnik de a szakirodalom 34köbcentit ír és az elméletileg 0.34dl.
Jól számolok?

valojaban kezdhetted volna igy: OFF
amugy jol szamolsz....es meg a 34 ml is ugyanannyi...de mondjuk azt nem irtad, hogy elso vagy hatso teleszkoprol van szo
csak viszonyitaskepp az mz hatsoba 49 ccm kell
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: affaire »

Igaz az hogy a simson teloba 0.34dl olaj kell? Nagyon kevésnek tűnik de a szakirodalom 34köbcentit ír és az elméletileg 0.34dl.
Jól számolok?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

tams9 írta:
Alfa írta:Ne is mondd, múltkor (egyetlen egyszer) 6 órát baszakodtam vele, kiszúrtam a belsőt vagy 3 helyen, aztán elvittem a szomszédba a gumishoz és 5 perc volt :twisted:

Hiába, ha senki sem ismeri a családban a téma fogásait, úgy baromi nehéz... és akkor én az mz-ről is kb annyit tudtam h 2 kereke van és gurul :roll: A gumikról most se tudok többet, de defektspré a barátom ](*,)
üdv
Ha már szóba került a defektspray, meg tudnátok mondani, hogy mennyire használható tömlős gumival? mi a tapasztalat? Úgy tudom tömlőshöz kevésbé hatékony. igaz ez?
Ha érdemes venni akkor milyen a jó?
köszi
Ha valami belement a gumiba és simán kiszúrta, és mondjuk nem egy 200as szög, azt megcsinálja. Szakadás esetén (pl megforog és a szelepnél eltépődik)teljesen hatástalan :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 46 vendég