Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: festékes »

Halli!
Gyárilag 3.50-es ezt nyilván tudod,elvileg bemegy a 4,10-es,csak nem tom 16-osba van e,de miért akarsz szélesebbet? :-k
Avatar
AtoZz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: AtoZz »

mien széles gumi fér be ts250/1 hátra, 16colos?
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Kösz Urak
Gyanítom, hogy a felső villahíddal lesznek inkább gondjaim.
Legfeljebb teszek felülre is alsót. :shock:
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nekem olyan van a 251-en mint az első képen, csak a vékonyfalú részeken van egy-egy furat, amikben műanyag védőgyűrűk vannak. És van olyan is amin csak egy ilyen furat van.
Ebben kettő van:

Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára csikin 2010.11.11. 22:53-kor.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

Ezek a kiflik mindkettő ETZ.
Három féle alsó kifli öntőformát használtak,évjárattól függően.A harmadik az amit conus mond.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csikin »

Csatlakozó méretek egyformák, főleg az alsó kiflik térnek el, ahogy a képeken látszik.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

nem egyforma. ezt bizton állítom. a képek alapján is. nekem pl. az alsó villakifli öntvényben van egy kb 15 mm-es furat, abban egy gumi tömszelence amin keresztül megy le a fékcső a féknyereghez. gyárilag a robbantott alkatrészjegyzék ábrán is így szerepel a 125/150 etz szériánál. ezelőtt egy pár évvel 2 v. 3 találtam gyöngyösön az omega motors-nál még zsír új etz első futóművet raktáron. eredeti ndk-st. érdekes módon azon se volt ez az extra lyuk, lehet h a 250-es szériához már kifelejtették? mindegy. talán még megvan nekik. :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Üdv Urak

Minden ETZ villahíd egyforma méretű és csak kialakításukban térnek el?
ETS-re akarok valamit összehozni, de nem egyszerű, főleg csapágyat találni.

Kép

Kép
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Forrest »

pviktor írta:ES250/2-es kormány csapágyához mekkora csapágy golyókat kell venni és mennyit? Köszi
1/4 coll (6,35mm). Talán 21db megy egybe, de összerakásnál kiderül. Az alkatrészjegyzékben benne van pontosan mennyi kell, de vegyél leejtésre is.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

egyszerűbb ha komplettan veszed kosárral együtt. szerintem. :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pviktor »

ES250/2-es kormány csapágyához mekkora csapágy golyókat kell venni és mennyit? Köszi
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Forrest írta: Én úgy tudom, a szitálásra van kitalálva a kormánylengéscsillapító, és a kormányszorítós is.
Kormányvégsúlynak is ilyesmi funkciója van szerintem.
A kormánysúlynak nincs köze ehhez.
A kormányvégsúllyal a kormányt hangolják olyan saját rezgésre, amit a motor normális fordulatszám tartományban nem produkál. Így nem erősíti fel a motor rezgéseit, magyarul nem zizeg a cső a kezedben. Nem zsibbad el a kezed, kevésbé fárasztó stb stb.
jarumasz írta:HELP!!! Valaki tud alu felni görgőzést??????
Inkább Győr, vagy Tatabánya környékén.
Milyen árban mennek ezek? :-"
Motor vagy autó? Mondjuk MZ-felnit kár görgőzni, mert a munka többe kerül mint egy új felni.
Autó felnijavító meg van egy csomó.
Pl Győr Sáhó gumis 96/449-130
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

HELP!!! Valaki tud alu felni görgőzést??????
Inkább Győr, vagy Tatabánya környékén.
Milyen árban mennek ezek? :-"
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ha sokat mész szar úton vagy mondjuk versenyzel, akkor a lengéscsillapító olaj talán kicsit kevésbé habosodik fel terhelésre, így nem fogja annyira elhagyni magát a futómű hosszabb megterhelés után sem :roll:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

mindegy csak 15w legyen a viszkozitása ha jó sportos futóművet akarsz :P :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Boge »

Sziasztok!

Teló felújításhoz milyen olajat használjak szerintetek? Mol terméket (hydro SA 15 ami egy hydroalika olaj) vagy Castrolt ami spéci lengéscsillapító olaj? Árban ugyan az.

Köszi, üdv: Boge
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Azt is szitálásnak hívják, amit az első motoros művel a linkelt felvételen? :D :D
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok ... eken-72856

Én úgy tudom, a szitálásra van kitalálva a kormánylengéscsillapító, és a kormányszorítós is.
Kormányvégsúlynak is ilyesmi funkciója van szerintem.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

KILL3R etz írta:
nova001155 írta: Hu szitálás nagyon rossz nekem egyszer szitált be akkor is akkor mikor próbáltam mit megy 120 km/h nál tette majdnem bebarnítottam az alsót. Nézted az első kereket nincs e benne ütés nyolcas és társai ?
Nagy sebességnél akár egy kis széllökés, vagy egy hirtelen megszűnő oldalszél (pl kamion előzés) is okozhatja. Egyszer egy ninját láttam magam előtt kocsiból, olyan 140 körül, ahogy beszitál... Hát hamar elvettem a gázról a lábam. Nagyon veszélyesnek tűnt hátulról. Szóval ott se hiszem, hogy műszaki probléma volt...
Akkor nyugodt vagyok azóta nem is próbáltam a végét nem is szitált egyszer sem annyi baja van szerintem a telómnak hogy a szimeringje gatya mikor álló motornál behúzott elsőfékkel lökdösöm "szörcsög" az olaj nagy fékezéskor meg nagyon előre"bukik" a motor az meg lehet hogy rugó?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

nova001155 írta:
Dénes írta:Nade kormányszorító jó a szitálás ellen?
Hu szitálás nagyon rossz nekem egyszer szitált be akkor is akkor mikor próbáltam mit megy 120 km/h nál tette majdnem bebarnítottam az alsót. Nézted az első kereket nincs e benne ütés nyolcas és társai ?
Nagy sebességnél akár egy kis széllökés, vagy egy hirtelen megszűnő oldalszél (pl kamion előzés) is okozhatja. Egyszer egy ninját láttam magam előtt kocsiból, olyan 140 körül, ahogy beszitál... Hát hamar elvettem a gázról a lábam. Nagyon veszélyesnek tűnt hátulról. Szóval ott se hiszem, hogy műszaki probléma volt...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Dénes írta:Nade kormányszorító jó a szitálás ellen?
Hu szitálás nagyon rossz nekem egyszer szitált be akkor is akkor mikor próbáltam mit megy 120 km/h nál tette majdnem bebarnítottam az alsót. Nézted az első kereket nincs e benne ütés nyolcas és társai ?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nade kormányszorító jó a szitálás ellen?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én sem tudom mitől szorul. De szerintem a kábelek fogják az enyémet. Mert nem ropog-kopog... Direkt átnéztem miután mondtad.
De szerintem is a csapágyazás környékén lesz valami kopás... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

Dénes !

ha bambi szerelte, akkor f\ngom sincs. :P :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Conus:
Nemtudom mi az a támcső, de tegnap rakta rendbe bambi a telót. Ha valami kopott vóna észrevette vóna. :) Valamit cserélt is, de az nem volt lyuggatott. :)

Killer:
Hideg aszfalt? Az lehet. De attólmég veszettül szitál és így könnyebben csúszik-kúszik. Guminyomás is szokásos volt. :-k

Kormány: Nem láttam a tieden kormányszorítót. Az megoldás lehet? De ha nincs szorítód, akkor mitől szorul a tied? :) Azt tudom, hogy eredetit nehéz beszerezni, nade csinálni maszekba? Nem lehet amugy?

Ja és ha már itt vagyunk: tök jó lett a motor úttartása. Poén hogy, hogy megszokja az ember a folyamatosan-lassan romló állapotokat, aztán egy kis szervíz-olajcsere után mennyire érződik a javulás. Tehát amugy fasza! :)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

hűlő aszfalt az... :-({|=

dénes!

a támcső mennyire kopott az első teleszkópban? lyuggatott tárcsát cseréltél benne valaha is? :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Dénes!

Sejted már miért "szorul" a kormányom? :twisted:
Egyébként nem lehet, hogy nem a szitálás, hanem a hűlő aszfalt miatt csúsztál meg?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ma majdnem elestem motorral. 50-60km/h-val vettem volna be egy jobbos kanyart, de ilyen sebességnél állandóan beráz a kormány, ha döntöm akkor meg mégjobban. Az eleje kicsúszott, de sikerült úrrá lenni a helyzeten. Bár a bakancs talpáról lejött némi a gumi. :)

Ilyenkor amugy mit szokás tenni? Mindig is ilyen volt a motor, de még sosem volt probléma ebből. A cseréljem ki ezt-és ezt kezdetű hozzászólások hiábavalók, mert évek alatt már minden ki lett cserélve és sosem hagyta ezt abba. :)
Nyilván nincs rá megoldás... :twisted: Ne kanyarodjak olyan sebességgel, mi?
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: young boys »

sunbim írta:Young boys jobbulást kívánunk!

Üdv.: Sunbim

Köszönöm!
Rajta vagyok az ügyön! :D

YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Young boys jobbulást kívánunk!

Üdv.: Sunbim
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: young boys »

gabsic írta:
young boys írta: Köszönöm a választ!
Biztam benne hogy van valami olyan módszer amihez nem kell nagyon szétszedni...de ezek szerint nincs...
Na ha kicsit rendbe jöttem akkor neki állok ennek a müveletnek.

Üdv YB
Hát az utóbbi a legkisebb melót igénylő.
Féknyerget leveszed.
Zárócsavart felül kicsavarod, alsó kifliben a 8-as csavarokat meglazítod és kiveszed cakkompakli az egészet sárvédőstül, kerekestül. Ekkor is megforgatod a krómszárat és látszik ha nagy hiba van benne.

Egyébként erről eszembe jutott egy sztori:

Dani haverom a születésnapjára kapott (simson-szerű) Puch mopeddel részegen egyenesen nekiment a koli falának ](*,) A villa az alsó kiflinél megrogyott, kb 10 centivel hátrébb került az első kerék. Nagy ügyet nem csinált belőle mikor másnap kijózanodott, egyszerűen felült rá és bement vele az egyetemre. \:D/ Mindez kb 5 éve. Azóta is görbe a villa, pöppet más a villaszög mint gyárilag, a kerék üt, de a motor ettől még megy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (MZ az más kategória, mindenképpen csináld csak meg, mivel az ETZ nem 40es végsebességgel hasít)

Az biztos hogy nem 40-el hasit(kb 65 km/h volt a sebességem mikor ütköztem a biciglissel) mert mentem vele 105 km/h-val mikor hoztam haza a gépet.
Szeretném újra rendbe rakni a gépet miután rendbe jöttek a törött csontok.
Köszönöm a segitséget!
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

young boys írta: Köszönöm a választ!
Biztam benne hogy van valami olyan módszer amihez nem kell nagyon szétszedni...de ezek szerint nincs...
Na ha kicsit rendbe jöttem akkor neki állok ennek a müveletnek.

Üdv YB
Hát az utóbbi a legkisebb melót igénylő.
Féknyerget leveszed.
Zárócsavart felül kicsavarod, alsó kifliben a 8-as csavarokat meglazítod és kiveszed cakkompakli az egészet sárvédőstül, kerekestül. Ekkor is megforgatod a krómszárat és látszik ha nagy hiba van benne.

Egyébként erről eszembe jutott egy sztori:

Dani haverom a születésnapjára kapott (simson-szerű) Puch mopeddel részegen egyenesen nekiment a koli falának ](*,) A villa az alsó kiflinél megrogyott, kb 10 centivel hátrébb került az első kerék. Nagy ügyet nem csinált belőle mikor másnap kijózanodott, egyszerűen felült rá és bement vele az egyetemre. \:D/ Mindez kb 5 éve. Azóta is görbe a villa, pöppet más a villaszög mint gyárilag, a kerék üt, de a motor ettől még megy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (MZ az más kategória, mindenképpen csináld csak meg, mivel az ETZ nem 40es végsebességgel hasít)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

redocstomi írta:Szevasztok!
Lenne egy olyan kérdésem hogy az első kerekemben mindkét csapágy lötyög a helyén, gondolom kikopott a csapágyház. És hogy ezzel mit lehetne kezdeni hogy jó legyen. Mert erősebb fékezéskor berázza a motort
Előre is kösz.

Szia

Fel kell pontozzad körbe a csapágyházat egy pontozóval, minden pont között kb. 5mm legyen a távolság, így jó lesz a csapágy felfekvése. A pontozás előtt alaposan zsírtalanítsd le és távolítsd el az összes szennyeződést.

Miután kész a pontozás, 2 komponensű epoxi ragasztóval vékonyan kend be a felpontozott felületet és a csapágyat és egy műanyag kalapáccsal üsd be a csapágyat a helyére.

Ha ki kell szedd a csapágyat, fel kell melegítened a csapágyházat és elenged a ragasztó és simán ki tudod ütni.

Ez egy verzió, de van több is, mondjuk ez a legolcsóbb.

Drágább: Cseréld ki a kerékagyat, vagy a komplett kereket, vagy perselyeztesd meg.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: redocstomi »

Szevasztok!
Lenne egy olyan kérdésem hogy az első kerekemben mindkét csapágy lötyög a helyén, gondolom kikopott a csapágyház. És hogy ezzel mit lehetne kezdeni hogy jó legyen. Mert erősebb fékezéskor berázza a motort
Előre is kösz.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: young boys »

gabsic írta:
young boys írta:Köszönöm a gyors választ Mester!
Még egy kérdés...
Hogy tudom megmérni a görbülését?
A precíz:a telót szétszedve a krómszár két végét prizmába rakva indikátorórával mérni.

Az egyszerű, ha nincs prizma meg óra: szétszedve a telót SÍK felületen görgetve a krómos szárat látható benne a görbület.

A nagyon egyszerű: kihúzod a teleszkópot a villafejből, de szét nem szeded. Satuba fogod a csúszócsövet (az aluminiumot), és a krómszárat forgatod. A végén látható ha görbe (üt). Ez kopott telónál már nem pontos módszer!!!

Köszönöm a választ!
Biztam benne hogy van valami olyan módszer amihez nem kell nagyon szétszedni...de ezek szerint nincs...
Na ha kicsit rendbe jöttem akkor neki állok ennek a müveletnek.

Üdv YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

young boys írta:Köszönöm a gyors választ Mester!
Még egy kérdés...
Hogy tudom megmérni a görbülését?
A precíz:a telót szétszedve a krómszár két végét prizmába rakva indikátorórával mérni.

Az egyszerű, ha nincs prizma meg óra: szétszedve a telót SÍK felületen görgetve a krómos szárat látható benne a görbület.

A nagyon egyszerű: kihúzod a teleszkópot a villafejből, de szét nem szeded. Satuba fogod a csúszócsövet (az aluminiumot), és a krómszárat forgatod. A végén látható ha görbe (üt). Ez kopott telónál már nem pontos módszer!!!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: young boys »

Köszönöm a gyors választ Mester!
Még egy kérdés...
Hogy tudom megmérni a görbülését?
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bambi »

young boys írta:Bambi Mester!

Nemrégiben beszéltünk telefonon és értékes segitséget nyújtottál a kis ETZ-hez(125) gyújtás ügyben.

Most mással fordulok hozzád ill. a fórumozókhoz.

Most hétfőn egy kivilágitatlan kerékpáros ](*,) miatt eldobtam a gépet... :cry: :cry:
A motoron a következő sérülések láthatók:
-Fényszóró elgörbült
-Letört a fordszámmérő.Eltört a tartó.
-Elhajolt a lábtartó
-Ledarálodod a kuplung kar
-Letört a tükör

Az indexek nem sérültek...

Ezen kivil a nem látható sérülések 2 db borda és 1 db kulcscsont tört még el a balesetben(nálam).

Kérdés:
Az első futómüben milyen károsodás eshetet amit én nem látok de nagy a valószinüsége...
Az alsó kormánykiflit cserélni kell?Nagyon csálé a lámpa az ütötte le a fordszámmérőt...
A krómozott futómü szár sérülhetett?
Ezen kivül mit nézzek meg még?

Köszönettel
Kupecz Sánor/Young Boys
Hali
Sajnos az mz telók könnyen görbülnek,így lehetséges,hogy a krómszárak elmentek.Ha szemmel nem látszik,de mérve igen,akkor nagy az esély arra,hogy a kiflik nem mentek el.Mielőbbi gyógyulást kívánok
üdv bambi
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: young boys »

Bambi Mester!

Nemrégiben beszéltünk telefonon és értékes segitséget nyújtottál a kis ETZ-hez(125) gyújtás ügyben.

Most mással fordulok hozzád ill. a fórumozókhoz.

Most hétfőn egy kivilágitatlan kerékpáros ](*,) miatt eldobtam a gépet... :cry: :cry:
A motoron a következő sérülések láthatók:
-Fényszóró elgörbült
-Letört a fordszámmérő.Eltört a tartó.
-Elhajolt a lábtartó
-Ledarálodod a kuplung kar
-Letört a tükör

Az indexek nem sérültek...

Ezen kivül a nem látható sérülések 2 db borda és 1 db kulcscsont tört még el a balesetben(nálam).

Kérdés:
Az első futómüben milyen károsodás eshetet amit én nem látok de nagy a valószinüsége...
Az alsó kormánykiflit cserélni kell?Nagyon csálé a lámpa az ütötte le a fordszámmérőt...
A krómozott futómü szár sérülhetett?
Ezen kivül mit nézzek meg még?

Köszönettel
Kupecz Sánor/Young Boys
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Én is láttam már korábban ilyen megoldást. Valami böhöm nagy túraenduró motor (valami japán..?) küllői voltak így összahúzva. Akkor nem jöttem rá, hogy minek. Tehát ez egy igazi túrás specialitás. :)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Megtaláltam az usb kábelt...
Szóval ilyen volt:
Kép


Kép


Kép


Zsakfos: Bár lehet hogy mindenkinél jó az utánygyártott, és csak én fogtam ki gyárilag selejtet, de vesztenivalód akkor sincs a gyorskötözéssel... \:D/
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gabsic írta:

Ja egyébként a küllő.... A tavasszal berakott csodás utángyártott MO-FUCK-ER-es küllő adta meg magát, nem pedig egy gyári. Milyen meglepő, nem?
Na most belémtetted az ideget. ](*,)
Nekem a hátsó kerekemben csak Mofás külő tartózkodik.
Azt hiszem jobb az óvatosság,úgyhogy meggyorskötözöm én is. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nyakas írta: A szigetelöszalag is jó \:D/
Gyorskötözővel megoldottam, így esztétikusabb volt :)

Nyakas! Pár napja írtam privátban, véleményed kérve. Tudnál válaszolni ha van időd? Köszi!

Ja egyébként a küllő.... A tavasszal berakott csodás utángyártott MO-FUCK-ER-es küllő adta meg magát, nem pedig egy gyári. Milyen meglepő, nem?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nyakas »

gabsic írta:Még Tátra túra előtt valakinek elszakadt egy küllője, és beesett a fékdobba, ott pedig összegyűrődött.
Akkor csak pislogtam: hát ez meg hogy? Ilyen is van??? :-k
Aztán Nyakas paripáján láttam erre a gyorskötözős megoldást, gondoltam, na ezt majd megcsinálom én is.
Eddig ez eddig terv is maradt...
Tegnap viszont mikor toltam hátra a motort az udvarban, furcsa csilingelés jött hátulról, először azt hittem csak a kulcs az a dobozon.
Odanyúlok: nincs rajt kulcs.
Rosszat sejtve megállok, középsztenderre fel, kerék megpörget: és igen, egy elszabadult küllő csapkolódik össze-vissza ](*,) A küllőanya feje leszakadt, a küllő pedig csapkolódott mindenfelé, szerencsére a fékdobba még nem esett be. Egyelőre szigszalaggal megfogattam a másik küllőhöz :mrgreen:
Tehát a tanulság: a Nyakas-féle megoldás ERŐSEN ajánlott mindenkinek! Reggel vettem 100-as csomag gyorskötözőt, mégiscsak szebb mint ha szigszalaggal tekernék össze mindent... :D
A szigetelöszalag is jó \:D/
A viz szalad, a kő marad!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Még Tátra túra előtt valakinek elszakadt egy küllője, és beesett a fékdobba, ott pedig összegyűrődött.
Akkor csak pislogtam: hát ez meg hogy? Ilyen is van??? :-k
Aztán Nyakas paripáján láttam erre a gyorskötözős megoldást, gondoltam, na ezt majd megcsinálom én is.
Eddig ez eddig terv is maradt...
Tegnap viszont mikor toltam hátra a motort az udvarban, furcsa csilingelés jött hátulról, először azt hittem csak a kulcs az a dobozon.
Odanyúlok: nincs rajt kulcs.
Rosszat sejtve megállok, középsztenderre fel, kerék megpörget: és igen, egy elszabadult küllő csapkolódik össze-vissza ](*,) A küllőanya feje leszakadt, a küllő pedig csapkolódott mindenfelé, szerencsére a fékdobba még nem esett be. Egyelőre szigszalaggal megfogattam a másik küllőhöz :mrgreen:
Tehát a tanulság: a Nyakas-féle megoldás ERŐSEN ajánlott mindenkinek! Reggel vettem 100-as csomag gyorskötözőt, mégiscsak szebb mint ha szigszalaggal tekernék össze mindent... :D
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Máté »

Köszönöm szépen a gyors választ!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes »

6302, érdemes zárt csapágyat, nincs vele gond és tiszta.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!

olyan kérdésem lenne, hogy 251-nél milyen csapágy a kettő hátsó kerékcsapágy? mi a jele?
sajnos a honlap nem megy, fórumon pedig nem találtam.
érdemes zárt csapágyat venni oda, ugye?

köszi előre is!

Máté
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Oké,köszönöm.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: conus »

hat mondjuk szetszeded, teszel bele teleszkopolajat, meg uj szimmeringet. ha ez sem eleg, akkor esztergaltass a felso zarocsavarok ala vaspogacsakat hogy kemenyebb legyen a rugo. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Sziasztok. Az első teleszkópom le is és fe lis koppan, mit lehetne vele csinálni? Mert nagyon zavaró, hogyha belemegyek egy gödörbe akk lekoppan, ha meg vmi meredekebbről megyek le akk meg fel. Előre is köszi a segítséget.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 53 vendég