Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2805
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.26. 15:17

Szia

Ajánlott gumi hátulra (ETZ 250)
Heidenau 350x18 62P K36 TT [info] (ha szélesebbet akarsz, akkor Heidenau 110/80x18 60S K36 TT [info])

Ajánlott gumi elõre (ETZ 250)
Heidenau 300X18 47S K65 TT [info]

Segítség a jelölések értelmezéséhez: [info]
Beszerzési lehetõség: Mofaker [info] (Clubtagoknak 10% kedvezmény)

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

gumi

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.03.26. 14:18

Hello!
Gumit akarok venni a 250 es ETZmre,és tanácsotokat kérném,melyik márka lenne jó,kinek melyik gumi jön be,kb mennibe van, és hogy mekkorát rakjak rá(18as van elöl hátul)!?Láttam,hogy már volt errõl szó,de hátha tud vki mondani vmi okosságot még!Azon is gondolkodtam,hogy a gyárinál vastagabbat rakok fel hátulra!Szerintetek jó ötlet?elõre is köszi.....

gregorio
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.03.17. 19:26

Hozzászólás Szerző: gregorio » 2008.03.22. 23:56

Oké!!
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!!! :)

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.03.22. 19:01

gregorio írta:
bluerider írta:Nagyon nem normális!
Andrei írta:nyilván már nincs benne olaj, ettõl megy össze koppanásig, elég balesetveszélyes amúgy...
És egy szimeringcsere megoldaná a problémát szerintetek???
dehogy oldaná meg! :evil: ha kicseréled a szimeringet keletkezik benne olaj? :o a szimering azért van ott, hogy a felfröccsenõ olajat megfogja, a csillapítást a rugók + olaj végzi. a cikkekben találsz segédletet hogyan szedd szét szakszerûen a teleszkópokat, a wiki-ben meg le vagyon írva hogy Teleszkóp:

"hagyományos MOL- os hidraulikaolaj

Tapasztalt/ajánlott márkák:

Mol lökésgátló olaj 15W"
Azt viszont meg nem tudom neked mondani h pontosan mennyit kell bele tölteni, de a 250es ETZ szerelési kézikönyvében fel van tüntetve "Feltöltendõ mennyiségek" címszó alatt.

Tehát: teleszkóp szétszed, benzinnel kívül-belül letisztít, alkatrészeket megvizsgál, ha kell akkor alkatrészcsere, majd szimering + olaj feltöltés. 8)

gregorio
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.03.17. 19:26

Hozzászólás Szerző: gregorio » 2008.03.22. 18:37

bluerider írta:Nagyon nem normális!
Andrei írta:nyilván már nincs benne olaj, ettõl megy össze koppanásig, elég balesetveszélyes amúgy...
És egy szimeringcsere megoldaná a problémát szerintetek???

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.03.22. 17:00

Olvasd el Gexxx cikkét a gumikról! Gumit pedig a mofaker oldalán nézz Heidenau-t vagy én még ezt próbálnám meg ha nem tetszenek a heidenau mintázatai: Kenda abroncs: Kép 8)
de kb 2x annyiba kerül mint a heidenau.
Egyébként a 250-es müzüre elölre nem 90x90x18-as való? :roll:

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2008.03.22. 16:06

Sziasztok!

Elöl 16" 90/90es gumi van a motoromon.De sehol se találok hozzá ilyen gumit.(lenta képen) A méret lényeg lenne és a mintázata valami túrás jó lenne.Most ez a gumi van fent:(ehhez hasonló mintázatú kellene)
Kép

(bocs, hogy ide írtam de gumis rovat nincs)

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.03.21. 23:21

nyilván már nincs benne olaj, ettõl megy össze koppanásig, elég balesetveszélyes amúgy...

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1631
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2008.03.21. 22:52

Nagyon nem normális!

gregorio
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.03.17. 19:26

Hozzászólás Szerző: gregorio » 2008.03.21. 22:30

Sziasztok.

Az a kérdésem, hogy normális dolog-e, ha erõs fékezésnél (kis sebességnél is) az elsõ telók ütközésig nyomódnak és erõset koppannak???
Ezen kívül a jobb oldaliból eléggé csöpög az olaj.

Köszi!

Egyébként ETZ-250-rõl van szó.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2805
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.20. 19:34

Ahha... szóval akkor kell 2 db 6302-es, egy 6204-es és egy 6005-ös akkor ezek szerint...

Köszi! :lol:

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2805
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.20. 19:33

Jó, fáradt vagyok, rájöttem, hogy hülyeséget írtam, mikor jöttem haza. De a fékdobban (ahol a tengely átmegy) kell lennie csapágynak...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2319
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.03.20. 19:27

Gexxx írta:Valaki tudja pontosan, hogy a hátsó kerékbe milyen csapágyak kellenek? Az ok, hogy a lánckerékbe egy 6204-es és egy 6005-ös kell, de van asszem a fékpofában is, meg gondolom a fékdobban is...

6302-es. Fekpofaban csapagy????? fekdobban? haat vegul is igen a dob az amibe belemegy mindket oldalrol 1-1.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2805
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.20. 16:57

Valaki tudja pontosan, hogy a hátsó kerékbe milyen csapágyak kellenek? Az ok, hogy a lánckerékbe egy 6204-es és egy 6005-ös kell, de van asszem a fékpofában is, meg gondolom a fékdobban is...

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2805
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.18. 13:42

Akkor most 110/90x18 vagy 3.50x18?????

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.16. 16:27

Na igen,csak ez a szar,amit vettem,nem egészen úgy bontható,ahogy a gyári,majd ezt ki kell még ötölnöm,hogy oldom meg,valahogy a gyárinak a felsõ részét kéne adaptálni az újhoz.Ha megnézed a képet,ezen a felsõ szem burkolata egybenvan a zárómûanyaggal.Jövõ 7végére +van a program :)

Kösz az infót!

Avatar
minoor
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2008.01.07. 23:00
MZ-d típusa: Mz ETZ 125 Standard
Tartózkodási hely: Szentistván - Igrici

Hozzászólás Szerző: minoor » 2008.03.16. 10:34

tigris! A tönk a vázadon valószinû hogy gyári mert ahány 125etz volt nálam javítani mindegyiken volt, és az enyémen is van.
próbáld meg áttenni a régi telóidról a felsõ szemeket.(elvileg menetes) :roll:

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.03.15. 19:42

tigris!

nemértem a problémád... hogy állhat ferdén? :shock: meg miaza tönk a vázon? :roll:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.15. 16:09

Basszus!Ezen a vackon a felsõ szem is olyan kis átmérõjû,mint az alsó,de felül nekem egy vastagabb és kb 3 cm hosszú tönk van!!!
Most fölraktam úgy,h ferde,de nem igazán frankó.Gyárilag van egy ilyen vastagabb tönk a vázon?Lesz vmi baja,ha így hagyom?
Nagyon fura volt az SV-rõl visszaülni,majdnem oldalra dõltem az elsõ kanyarban :D
De magyon jó volt végre az MZ-t döntögetni!Bár már az SV-t is kezdem borítgatni :)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.03.14. 17:25

tigris írta::oops:

Az nem fasza???
Csak ez az 1 pár volt a boltban...
az annyira nem mint a tajvani.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.14. 14:04

:oops:

Az nem fasza???
Csak ez az 1 pár volt a boltban...

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.03.14. 13:20

tigris írta:Én is Mofakerben vettem,4900/darab -10%,ha van ÉRVÉNYESÍTETT klubkártyád.Na nekem itt a kiemelt résszel volt gond :?

Teljesen krómozott az egész,a gyáritól annyi a különbség,h a felsõ szem mûanyag burkolata(mert van neki) és a takarómûanyag egyben van,a rugón belül meg nincs takaróhengerke,szóval a gané mehet büntetlenül a tengelyre.
De mit pofázok,itt 1 kép:


Kép
ez nem tajvani,hanem kínai

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.14. 10:39

Én is Mofakerben vettem,4900/darab -10%,ha van ÉRVÉNYESÍTETT klubkártyád.Na nekem itt a kiemelt résszel volt gond :?

Teljesen krómozott az egész,a gyáritól annyi a különbség,h a felsõ szem mûanyag burkolata(mert van neki) és a takarómûanyag egyben van,a rugón belül meg nincs takaróhengerke,szóval a gané mehet büntetlenül a tengelyre.
De mit pofázok,itt 1 kép:


Kép

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.03.14. 10:30

Az bitang jól hangzik!
Èn még tavaly nyáron kérdeztem a szolnoki sámánt... de az 18k ért akarta adni.
Ígyhát pofánröhögtem és maradt a régi...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2319
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.03.14. 10:18

jol latom mofakernel 5000 huf/db....jol nez ki....be kellene ruhazni egy ilyenre....az enyem is kivan man mint a bosnyak f...a


link: http://www.mofaker.hu/info.php?termek_id=30159

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.03.14. 10:11

tigris írta:Na vettem végre új hátsó telókat,ezt a króm progresszív rugós cuccot.
Használ vki ilyet?Arra lennék kiváncsi,h a 80 kilómhoz az 5 fokozatú elõfeszítést hova állítsam?
Háj!

Mennyiét vetted és hol???
Nekem is már gatyák a telóim, de az "újat" drágálom annyiért...

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2008.03.13. 22:22

villába milyen szimmeringet ajánlotok? márka, stb..?
Gondoltam a motoros boltokban nem adnak jó minöségût, ezért inkább csapágy boltban néztem körül azt elém raktak elég sok fajtát aztán a böség zavara :lol:
Jah igen és még a fékmunkahenger szimmeringnél is ugyanaz lenne a kérdésem hogy mit ajánlotok? :?:

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.03.13. 19:48

Bizony a Samu is azzal nyomja :D Nekem csak optikai tuning mert a hátsó is 16-os ...

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.13. 14:33

Gyurm@ írta:Figyu nagymacska!

Állítsd középre és menjünk 1-et a pilisben! :twisted:
Aztán majd útközben még állítgatod.
Az MZ-s csapatásra nekem valszeg nyárig várni kell,akkor hozom csak fel a gépet sztem... :(
Aztán lehet,h megõrülök és felhozom április-májusban,már nagyon hiányzik egy jó kanyargás,meg hogy ott loholjak a nyakadban és mutassam: [-X [-(
:D

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2319
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.03.13. 13:01

Gyurm@ írta:Ha kényelmes akkor hagyhatod a 16-ost a zizi is így nyomja a 300 az ugyanaz mint a 3 colos a 400 pedig 4 col akár van elötte tizedes vesszõ akár nincs mindkettõt használják. Akkor szokták mm-ben írni ha a gumi /-es jelölésû. Gexxx írt 1 cikket a gumikról: http://mzclubhungary.com/Letoltesek/Service/gumi.pdf
Üdv Gyurm@
babu87 írta:Sziasztok!

Nemrég vettem egy 250-est,és igencsak kéne rá vennem gumikat. A kérdésem az lenne, hogy mekkora gumit lehet max rárakni? Most elõl 300x16-os van, hátul pedig 400x18-as. Szerintetek lecseréljem az elsõ kereket 18-asra, vagy maradhat a 16-os? Éslenne egy eléggé mafla kérdésem, már most bocsi érte. 400-as meg a 300, az ugye tizedes vesszõvel van írva (3,00 és 4,00), szóval ezt inch-be kell érteni?? Tehát a 400-as az 100/ nem tudom hányas, és a 300-as pedig 80/ nem tudom hányasnak felel meg?! :oops: Segítsetek légyszi!! :)
sot! a samu is 16-ossal nyomja..... :lol:

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 462
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.03.13. 11:05

Ha kényelmes akkor hagyhatod a 16-ost a zizi is így nyomja a 300 az ugyanaz mint a 3 colos a 400 pedig 4 col akár van elötte tizedes vesszõ akár nincs mindkettõt használják. Akkor szokták mm-ben írni ha a gumi /-es jelölésû. Gexxx írt 1 cikket a gumikról: http://mzclubhungary.com/Letoltesek/Service/gumi.pdf
Üdv Gyurm@
babu87 írta:Sziasztok!

Nemrég vettem egy 250-est,és igencsak kéne rá vennem gumikat. A kérdésem az lenne, hogy mekkora gumit lehet max rárakni? Most elõl 300x16-os van, hátul pedig 400x18-as. Szerintetek lecseréljem az elsõ kereket 18-asra, vagy maradhat a 16-os? Éslenne egy eléggé mafla kérdésem, már most bocsi érte. 400-as meg a 300, az ugye tizedes vesszõvel van írva (3,00 és 4,00), szóval ezt inch-be kell érteni?? Tehát a 400-as az 100/ nem tudom hányas, és a 300-as pedig 80/ nem tudom hányasnak felel meg?! :oops: Segítsetek légyszi!! :)

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 462
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.03.13. 10:47

Figyu nagymacska!

Állítsd középre és menjünk 1-et a pilisben! :twisted:
Aztán majd útközben még állítgatod.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.13. 10:34

Na vettem végre új hátsó telókat,ezt a króm progresszív rugós cuccot.
Használ vki ilyet?Arra lennék kiváncsi,h a 80 kilómhoz az 5 fokozatú elõfeszítést hova állítsam?

babu87
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.02.29. 21:52

Hozzászólás Szerző: babu87 » 2008.02.29. 23:56

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 250-est,és igencsak kéne rá vennem gumikat. A kérdésem az lenne, hogy mekkora gumit lehet max rárakni? Most elõl 300x16-os van, hátul pedig 400x18-as. Szerintetek lecseréljem az elsõ kereket 18-asra, vagy maradhat a 16-os? Éslenne egy eléggé mafla kérdésem, már most bocsi érte. 400-as meg a 300, az ugye tizedes vesszõvel van írva (3,00 és 4,00), szóval ezt inch-be kell érteni?? Tehát a 400-as az 100/ nem tudom hányas, és a 300-as pedig 80/ nem tudom hányasnak felel meg?! :oops: Segítsetek légyszi!! :)

Dinnye

Hozzászólás Szerző: Dinnye » 2008.02.28. 12:57

tigris írta:Dinnye!

Nekem az egyenes menethez picit balra kell tartani a kormány,meg ha elengedett kormánnyal megyek,akkor balra kell dönteni.Eleinte engem is zavart a dolog,de mivel nem fedeztem fel más ebbõl fakadó problémát,nem foglalkoztam vele és már fel sem tûnik.Nem okozott semmi bajt,csak hozzá kell szokni :)
Ty, megnyugtattál. :D

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.02.27. 20:57

bakimate írta:Sziasztok!
Van valakinek valami tippje, hogy miként lehetne levenni a Trophy teleszkópjainak felsõ szemét? A stiftet kiütöttem belõle, megmelegítettem, csavargattam-húztam, de nem jött le. A szár vége nem menetes. Ötlet?

Kép
ha a stiftet kivetted annak le kell jönnie

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.27. 17:52

Aham,mi a haverék góréjánbak keretén lévõ lukba dugtuk a tengely végét,rá az anya és úgy rángattuk a lábat a górénak vetve,de semmi,itt gondoltunk tá,h az autó után kötjük...

Lemondtam róla,ki nem dobom,de veszek újakat...
Azért kösz a tippet,ha lesz idõm rá,kipróbálom :)

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.02.27. 16:13

Tigris!
Ahogy mondtad, kikell rántani a telószárat.Amikor a MZ-m telót szedtem szét, én se tudtam széthúzni, de én úgy csináltam, hogy a teló alsó részét satuba fogtam, a szár végénél átdugtam egy csövet, és 2 emberi erõvel kirántottuk.Akkor is volt küzdelem, de kijött.Kipucoltam, kicseréltem ami kellett összeraktam, azóta mûködik.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.27. 10:11

Dinnye!

Nekem az egyenes menethez picit balra kell tartani a kormány,meg ha elengedett kormánnyal megyek,akkor balra kell dönteni.Eleinte engem is zavart a dolog,de mivel nem fedeztem fel más ebbõl fakadó problémát,nem foglalkoztam vele és már fel sem tûnik.Nem okozott semmi bajt,csak hozzá kell szokni :)

Dinnye

Hozzászólás Szerző: Dinnye » 2008.02.26. 23:42

Bocsi, nem tudom miért küldte el 2x talán 2x nyomtam az elküldre véletlen. :roll:

Dinnye

Hozzászólás Szerző: Dinnye » 2008.02.26. 23:42

Próbálok nem foglalkozni vele, remélem megszokom. :? Elõtte igaz h. 3000km-t mentem vele, és akkor -elvileg- balra volt tekeredve az alváz, húzott balra, de idõvel mintha nem is húzott volna. Tuti nem kiegyenesett, talán én görbültem hozzá. :lol:

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.02.26. 22:38

Sztem Dinnye ne foglalkozz vele... motorozz sokat és ne engedd el a kormányt soha :)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.26. 10:14

Van fönt a honlapjukon?
OK,megnézem,kösz Mester!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.02.25. 23:25

tigris írta:Nekem volt,h nagy zökkenõbe hajtottam és kilökõdött az egyik szimmering.Visszanyomkodtam a helyére,azóta is jó.Szóval ha visszaült a helyére és nem engedi,akkor szerintem jó lesz :)

Más:
A 6 éve olaj nélkül futó hátsó telóimat megpróbáltam megcsinálni,vesztemre.Már csak az olajos csillapító részbõl kellett volna kiszedni a tengelyt,de egyszerûen nem jött ki.A cikkben a szocin az van,h ki kell "rántani".Nincs erre vmi jobb módi?
Már arra gondoltunk,h becsavarottuk a falba és az autó után kötjük.

Nem tudja vki,mennyiért tudnék újakat venni?Bambi Mester,ajánlottad a taiwanit,nem tudod véletlenül,mennyi guba?
nem tudom,nézd meg a mofaker honlapján

Dinnye

Hozzászólás Szerző: Dinnye » 2008.02.25. 20:57

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy 125ccm-es MZ ETZ-m, aminek az alváza karambolos volt, kicsit húzott balra. Mérések szerint nagyon is precízen visszaállítottuk, teljesen egyenes lett, ezt nyugodtan mondhatom. Az egyetlen problémám, hogy ha a kormányt középre állítom, akkor (mivel nagyon frankó a kormánycsapágy, könnyen jár) mindig jobbra elfordul. Valaki azt mondta nekem, hogy mivel középen van ugye a kerék, mert hol másol lenne, a kormány meg a satöbbi, és sajnos ez 1 féktárcsás, így csak jobb oldalon található a féknyereg, dugattyú és a miegymás (aminek a súlya nagyon nem elenyészõ, emelgettem már külön...), ezért sajnos ez így is van, hogy ha egyenes a kormány - alváz stb, akkor a kormány elfordul a féknyereg+féktárcsa többletsúly miatt ilyenkor magától annak irányába. Lehet, hogy én szoktam meg, hogy kicsit balra húz és ez most furcsa, de menet közben úgy érzem (bár 1-2esben mentem még csak egyenlõre, nagyon is bejáratós a kicsike, és ez volt a full generál után az elsõ km-e), hogy a kormány finoman, nem õrülten durván, de jobbra akar fordulni menet közben, ha elengedném. Tényleg egyenes az elsõ futómû, semmi dõlés és semmi fordulás nincs benne.
Ez most akkor igaz, hogy meg kell szokni az MZ-t, hogy sajnos ami nem fékdobos, annak a kormánya és elsõ futómûje jobb felén több a súly, és ezáltal -még így elsõre felülve egy megcsinált motorra- fura kicsit, hogy ''MZ-s''? Most festtettem teljesen le, karosszériásnál voltam, és én is ott voltam, amikor csináltuk az alvázat.
El vagyok keseredve, hogy "úristen most bonthatok sokmindent megint le és vihetem megcsináltatni, ismét rákölteni és még esetleg festeni is újra azt a részt, amit tekerünk, ha ez tényleg hiba, és meg lehet csinálni valahogy, ami szintén nem kevés pénzbe kerül". Most ez a moci talán 200.000ban van eddig nekem (vétel+átírás+festés+stb). Nagyon szeretem, hiszen különleges, szép fényezett, metálra fújt, lakkozott, stbstb. :( :cry:
Elõre is köszönöm a válaszokat. Bevallom, kicsit bízok benne, hogy ez így normális. :(

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.25. 12:39

Nekem volt,h nagy zökkenõbe hajtottam és kilökõdött az egyik szimmering.Visszanyomkodtam a helyére,azóta is jó.Szóval ha visszaült a helyére és nem engedi,akkor szerintem jó lesz :)

Más:
A 6 éve olaj nélkül futó hátsó telóimat megpróbáltam megcsinálni,vesztemre.Már csak az olajos csillapító részbõl kellett volna kiszedni a tengelyt,de egyszerûen nem jött ki.A cikkben a szocin az van,h ki kell "rántani".Nincs erre vmi jobb módi?
Már arra gondoltunk,h becsavarottuk a falba és az autó után kötjük.

Nem tudja vki,mennyiért tudnék újakat venni?Bambi Mester,ajánlottad a taiwanit,nem tudod véletlenül,mennyi guba?

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.02.24. 21:24

2 hónap után felhúztam már a teló gumiharmónikáit, meglepetésemre kis mennyiségû tiszta olajat találtam a bal teleszkóp tetejében álldogálni, nem jó :((( havert kérdeztem, mondta hogy igen, ez MZ (õ már kivégzett néhány mz-t)
mondta hogy neki volt hogy szimeringcsere után másnap ugyanúgy folyt az olaj belõle, és hogy necces mert mûszakin megnézik
ettõl kicsit berosáltam mert májusban kellesz vinnem, letöröltem az olajat majd jól megnyomkodtam a telót, aztán kivittem mentem egy rövid karikát, visszatérve a garázsba újra felhúztam a gumit de nem láttam semmi olajszivárgást, ez akkor még jó, nem? :)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.02.24. 20:56

Balázs írta:Heidenau K65 (asszem) a heidenau az a fix.
Ebbõl is a 300x18-ast :D

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.24. 20:26

Heidenau K65 (asszem) a heidenau az a fix.

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1631
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2008.02.23. 23:42

Én is szeretnék elsõ gumit cserélni a mostani 275x18.
Milyet javasoltok a /1-re?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég