Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 536
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.09.04. 21:16

Köszi!
A gond az hogy a féknyereg kopottabb betéttel már nem úgy dolgozik ahogy kellene. S ezért érdekelt volna hogy milyen vastag egy új betét. Mert vagy betétet veszek vagy a féknyereggel kell kezdenem valamit.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2130
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.09.03. 23:18

Nekem 4,2 és semmi gond. 4mm dobos ha jól emlékszem annó kitárgyaltuk...
5mm atom állapot. :D Fékpofa meg akkor kopott ha már nincs csak majdnem a vas. :D Ameddig ki van fizetve addig kell használni. :twisted:

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.03. 21:01

kobraCode írta:Sziasztok,

tárcsaféknél mi a minimum vastagság amikor már csere érett? Jelenleg 5 mm-nél járok.
Illetve a fékpofák mikor kopottak?
Egy új fékpofa milyen vastag? A fém résszel együtt érdekelne, nem csak a feodor.

Köszi előre is a válaszokat.
5mm-nél még bőven használható!
4.4 - 4.5-ig tán még használható! A fékpofáról nincs adatom...

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 536
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.09.03. 20:11

Sziasztok,

tárcsaféknél mi a minimum vastagság amikor már csere érett? Jelenleg 5 mm-nél járok.
Illetve a fékpofák mikor kopottak?
Egy új fékpofa milyen vastag? A fém résszel együtt érdekelne, nem csak a feodor.

Köszi előre is a válaszokat.

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.03. 09:46

m-tom írta:
Veszy2107 írta: Köszi! Hát próbálnám megúszni minél egyszerűbben, de lehet akkor a tartályból leszívom az olajat, aztán csere és muszáj lesz légteleníteni...
Amúgy, hogy kell betenni a szimeringet? Mi merre néz?
Kifelé néz a felirat rajta...

Óh, hálás köszönet! ;)

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2013.09.03. 09:43

Veszy2107 írta: Köszi! Hát próbálnám megúszni minél egyszerűbben, de lehet akkor a tartályból leszívom az olajat, aztán csere és muszáj lesz légteleníteni...
Amúgy, hogy kell betenni a szimeringet? Mi merre néz?
Kifelé néz a felirat rajta...

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.03. 09:28

ThUnDeR írta:
Veszy2107 írta:Helló!

Korábban már volt téma itt, de most nem találom azt a beszélgetést, ahol erről volt szó...

Eddig bírta a bolti szimeringnek nevezett valami a szolgálatot a főfékhengerben...! :/ Érdeklődnék, hogy milyen méretű szimering kellene a fékkarba illetve van-e valami specifikációja (porvédős stb....?)
Ha kikapom a szimeringet,akkor még nem kéne elfolynia a folyadéknak, mert a karmantyú elvileg tömít nem??

Köszönöm a választ! ;)
10x20x7-es szimering kell bele, lehetőleg dupla ajkut, ha kiveszed biztos fog valamennyi olaj kifolyni, így tanácsos előtte kiönteni a a főfékből az olajat ami benne van, utána meg majd lelégteleníted, bár nem tudom mennyire szeretnéd szétszedni.. :)

ThUnDeR

Köszi! Hát próbálnám megúszni minél egyszerűbben, de lehet akkor a tartályból leszívom az olajat, aztán csere és muszáj lesz légteleníteni...
Amúgy, hogy kell betenni a szimeringet? Mi merre néz?

Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR » 2013.09.03. 09:23

Veszy2107 írta:Helló!

Korábban már volt téma itt, de most nem találom azt a beszélgetést, ahol erről volt szó...

Eddig bírta a bolti szimeringnek nevezett valami a szolgálatot a főfékhengerben...! :/ Érdeklődnék, hogy milyen méretű szimering kellene a fékkarba illetve van-e valami specifikációja (porvédős stb....?)
Ha kikapom a szimeringet,akkor még nem kéne elfolynia a folyadéknak, mert a karmantyú elvileg tömít nem??

Köszönöm a választ! ;)
10x20x7-es szimering kell bele, lehetőleg dupla ajkut, ha kiveszed biztos fog valamennyi olaj kifolyni, így tanácsos előtte kiönteni a a főfékből az olajat ami benne van, utána meg majd lelégteleníted, bár nem tudom mennyire szeretnéd szétszedni.. :)

ThUnDeR

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.03. 08:45

Helló!

Korábban már volt téma itt, de most nem találom azt a beszélgetést, ahol erről volt szó...

Eddig bírta a bolti szimeringnek nevezett valami a szolgálatot a főfékhengerben...! :/ Érdeklődnék, hogy milyen méretű szimering kellene a fékkarba illetve van-e valami specifikációja (porvédős stb....?)
Ha kikapom a szimeringet,akkor még nem kéne elfolynia a folyadéknak, mert a karmantyú elvileg tömít nem??

Köszönöm a választ! ;)

Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX » 2013.08.29. 19:13

Hát köszönöm szépen mindenkinek a hasznos válaszokat :) Majd ha lesz pénzem és időm megcsinálom xD addig meg hirtelen behúzós fékkel járkálok... már kezdem megszokni :D

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.08.27. 11:31

A drágábbik karmantyút kell venni (5-600 Ft), az egész jó, nem olyan szűzhártya mint a 100ft-os... ](*,)

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.08.27. 11:22

m-tom írta:
LaloX írta:Sziasztok!

Most cseréltem a fékben szimerintget és karmantyúkat és az a problémám jelentkezett, hogy ha finoman húzom a féket be akkor semmit nem fog, ha berántom csak akkor fog, de akkor tökéletesen... Mi a hiba?
Az egyes számú berakott, utángyártott, kiváló minőségű karmantyú nem jött be.... szétszed, jöhet a kettes számú, összerak.... ](*,)

Komolyan....
Nekem is hasonló problémám volt, csak nekem piszok került be a rendszerbe.... karmantyú csere nekem is megoldotta!

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2013.08.27. 11:11

LaloX írta:Sziasztok!

Most cseréltem a fékben szimerintget és karmantyúkat és az a problémám jelentkezett, hogy ha finoman húzom a féket be akkor semmit nem fog, ha berántom csak akkor fog, de akkor tökéletesen... Mi a hiba?
Az egyes számú berakott, utángyártott, kiváló minőségű karmantyú nem jött be.... szétszed, jöhet a kettes számú, összerak.... ](*,)

Komolyan....

Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX » 2013.08.27. 10:58

Sziasztok!

Most cseréltem a fékben szimerintget és karmantyúkat és az a problémám jelentkezett, hogy ha finoman húzom a féket be akkor semmit nem fog, ha berántom csak akkor fog, de akkor tökéletesen... Mi a hiba?

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2130
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.08.26. 08:13

Olvas vissza mint azt sokmindenkinek ajálva van csodákra képes. Régen ki lett vesézve ez a téma is. BMW K100 és még pár falytának a fékje jó. Persze ha az emlékeim nem csalnak ha igen azért javasolom a visszaolvasást és akkor fasza minden..... :D

Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: K.Imi » 2013.08.26. 08:02

Furat távolságon gondolkoztam, hogy lehet nem ugyanaz mint az mz nyeregé...... :roll:

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2130
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.08.25. 12:40

Ne viccelj már hogyne lenne jó!

Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: K.Imi » 2013.08.25. 12:04

Etz-re jó lenne ez a féknyereg?

http://www.motorozz.hu/main.pl?menupage ... ad_id=5024

Válaszokat előre is köszönöm! :)

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2013.08.15. 21:04

Nekem a főmunkahengeren voltak karcolások, valamelyik előző hüllő tulaj fogóval amikor tépte ki szétkarcolta.

Befogtam állványosfúrógépbe a munkahengert és finom 1000-res, majd 2000-res csiszolópapírral lecsiszoltam a karcolásokat hogy ne ba***a szét a szimmeringet :) (majdnem fél mm-t le kellett "esztergálni" belőle)

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2013.08.15. 21:00

LaloX írta:Esetleg kevésbé morbid megoldással hogy lehet kiszedni a zéger gyűrű szerűséget? mert már nagyon idegesít, hogy kifogott rajtam...
Amikor kijön a biztosítógyűrű valami hegyes tárgy segítségével én a szimmeringet úgy szoktam kiszedni hogy beletekerek egy vékony facsavart, majd egy spiccfokóval kihúzom az egészet a *icsába :) :D visszafelé meg a régi szimmeringel ütöm vissza az újat hogy ne sérüljön meg. :)

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 247
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2013.08.09. 16:07

LaloX írta:Kiszedtem a morbid megoldással és a gyűrű ott maradt xDD és még most sem bírom kiszedni így hogy nincs bent a dugattyú, pedig még mindig muszáj lenne, mert nem tudom így betenni a szimeringet vagyis a szimering szerűséget, mert rugó nics benne...

Valami éles cuccal (csavarhúzó, kés, sniccer, ...) próbáltál már a gyűrű alá nyúlni? Nem nagyon kéne annak ellenkeznie.

Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX » 2013.08.09. 15:35

Kiszedtem a morbid megoldással és a gyűrű ott maradt xDD és még most sem bírom kiszedni így hogy nincs bent a dugattyú, pedig még mindig muszáj lenne, mert nem tudom így betenni a szimeringet vagyis a szimering szerűséget, mert rugó nics benne...

Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR » 2013.08.09. 07:25

LaloX írta:Esetleg kevésbé morbid megoldással hogy lehet kiszedni a zéger gyűrű szerűséget? mert már nagyon idegesít, hogy kifogott rajtam...
Ha van egy nagyon vékony minuszos csavarhúzod, akkor azzal ki lehet piszkálni.
A 10x20x7-es méretű szimering előtt "megtalálod". Lehet, hogy az oda rakódott kosztól éppen nem látható, de ottvan az :)

ThUnDeR

Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX » 2013.08.08. 23:09

Esetleg kevésbé morbid megoldással hogy lehet kiszedni a zéger gyűrű szerűséget? mert már nagyon idegesít, hogy kifogott rajtam...

Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX » 2013.08.08. 21:46

m-tom írta:
Target írta:Ha jobban megnézed, a tengely körül, a szimeringnél van egy kis seeger gyűrű szerűség.
Ezt kipattintva már kijön a szimering, és a tengely.


... vagy nem... ;-)

Ne hallgass rám, így nem szabad csinálni [-X , de én megfogom a dugattyú végét, egy rántás és már nem is fáj tovább..... izé, kint van....
Utána is ráérsz sz@rakodni, hogy eltávolítsd a szimeringet (maradékát), gyűrűt, sőt jobban hozzá is férsz....

Rendszerint a szimering annyira bele van gyógyulva, hogy indifferens, kiszeded-e előtte a gyűrűt....
Kicsit morbid megoldás, de lehet én is valami hasonlóhoz fogok folyamodni, mert még mindig nem bírtam kiszedni....

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2013.08.07. 12:01

Target írta:Ha jobban megnézed, a tengely körül, a szimeringnél van egy kis seeger gyűrű szerűség.
Ezt kipattintva már kijön a szimering, és a tengely.


... vagy nem... ;-)

Ne hallgass rám, így nem szabad csinálni [-X , de én megfogom a dugattyú végét, egy rántás és már nem is fáj tovább..... izé, kint van....
Utána is ráérsz sz@rakodni, hogy eltávolítsd a szimeringet (maradékát), gyűrűt, sőt jobban hozzá is férsz....

Rendszerint a szimering annyira bele van gyógyulva, hogy indifferens, kiszeded-e előtte a gyűrűt....

Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX » 2013.08.06. 21:46

Target írta:Ha jobban megnézed, a tengely körül, a szimeringnél van egy kis seeger gyűrű szerűség.
Ezt kipattintva már kijön a szimering, és a tengely.
köszönöm szépen :)

Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Target » 2013.08.06. 19:56

Ha jobban megnézed, a tengely körül, a szimeringnél van egy kis seeger gyűrű szerűség.
Ezt kipattintva már kijön a szimering, és a tengely.

Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX » 2013.08.06. 18:01

Elkezdett folyni az olaj a fékkarnál, gondolom a szimering megadta magát, így szét szeretném szedni, de gőzöm nincs hogyan magát a fékkart leszedtem és itt elakadtam, légyszi segítsetek!
Köszi

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.08.01. 14:20

gabsic írta:
LaloX írta: Azt értem alatta, hogy a tárcsa hallatszik, hogy beleér a pofába... van, hogy menet közben hallam a sípolós hangját, de nem mindig, ha meg tolom akkor mindig hallatszódik.
Akkor nyerget levenni, dugattyúkat megjáratni, lepucolni.
Ha utána is szar, akkor karmantyú csere...

és ha még mindig szar, akkor marad a tárcsa felszabályozás vagy cseréje...! Kérdés, hogy mennyire erős ez a súrlódás, javul-e valamit az előzőek után.....

Véleményem szerint, ha már a dugattyúkat kell piszkálni, érdemes szétszedni az egész nyerget, mert ha járatás közben könnyen behúzhat valami piszkot a dugó, és ha a dugó benyomódok, olyan felület is "működésbe" léphet rajta, ahol eddig nem mozgott és ott jó eséllyel meg van állva a kosz....! Ez személyes tapasztalat és csak az én véleményem! ;)
Nem olyan nagy cucc, csak rá kell érezni a dugó kipumpálására, meg egyenletes visszanyomására.....

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2013.08.01. 14:16

LaloX írta: Azt értem alatta, hogy a tárcsa hallatszik, hogy beleér a pofába... van, hogy menet közben hallam a sípolós hangját, de nem mindig, ha meg tolom akkor mindig hallatszódik.
Akkor nyerget levenni, dugattyúkat megjáratni, lepucolni.
Ha utána is szar, akkor karmantyú csere...

Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX » 2013.08.01. 14:14

Veszy2107 írta:
LaloX írta:Sziasztok! Első tárcsaféket hogy lehet állítani? Mert koszol egy kicsit. Köszi

Mit értesz az alatt, hogy koszol??? Amúgy a tárcsaféken nem sok mindent tudsz állítani... kb. teljesen "automata", ha jól működik!
Azt értem alatta, hogy a tárcsa hallatszik, hogy beleér a pofába... van, hogy menet közben hallam a sípolós hangját, de nem mindig, ha meg tolom akkor mindig hallatszódik.

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.08.01. 13:58

LaloX írta:Sziasztok! Első tárcsaféket hogy lehet állítani? Mert koszol egy kicsit. Köszi

Mit értesz az alatt, hogy koszol??? Amúgy a tárcsaféken nem sok mindent tudsz állítani... kb. teljesen "automata", ha jól működik!

Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX » 2013.08.01. 13:46

Sziasztok! Első tárcsaféket hogy lehet állítani? Mert koszol egy kicsit. Köszi

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2013.07.31. 21:46

fores írta:egy nagyon amatőr kérdésem van:hogyan kell állni a karmantyúnak a főfékmunk. dugattyún?a perem az merre felé néz?nincs egy értékelhető metszetri rajz valakinek :-k ?
Előre, a tartály felé

fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 510
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: fores » 2013.07.31. 20:45

egy nagyon amatőr kérdésem van:hogyan kell állni a karmantyúnak a főfékmunk. dugattyún?a perem az merre felé néz?nincs egy értékelhető metszetri rajz valakinek :-k ?

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.07.31. 11:09

m-tom írta:
Dargo írta:Üdv.

Szimeringet cseréltem a fő fék hengernél , és kellemetlen dolgot tapasztaltam. Az újonnan vásárolt szimering sokkal magasabb, mint ami benne volt és pár éve cseréletem. Bele erőltettem ezt a nagyobb méretű szimeringet, de a rögzítő gyűrűt nem tudom felhelyezni a méret különbség miatt. A net-en nézem a Futárnál is ugyan ez a nagyméretű van mint amit a MO-FA-KER-ben vettem. 7mm a magassága ami nekem soknak tűnik....és persze folyik, ezen nem csodálkozom, mert a rögzítő gyűrű nincs a helyén. Valakinek valami ötlet, hogyan tudok kevésbé vastag szimeringet beszerezni???
Van néhány jó leírás fékfelújításról itt is meg a szocimocin is.

A Tiéd nem a rögzítőgyűrű hiánya miatt folyik.
Rossz hírem van, amit a MOFAKER-ben vettél, az nem szimering. Úgy árulják, de nem az.... :-#

Én a Budafoki úton vettem (a neten turkálva, fékolajálló szimeringet keresve) duplaajkas (a MOFA-s szimpla!) szimeringet és több, mint egy éve tökéletesen teszi a dolgát, nem szivárog és még nem lett rágógumi állagú....

Én a Moped 91 Kft által forgalmazott szimeringnek nevezett valamit vettem egy kisboltban.... Mikor megláttam azt amit kivettem belőle és amit vettem, hát nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek! Amit vettem nem szimering volt, pedig így árulták, hanem valami gumigyűrű..! :/ De szerencsémre jobb híján összeraktuk vele és nem enged azóta se a fék és fog is rendesen..... Ez csak egy példa a mai kisipari fosokra..... Szerintem nézz szét más boltba, biztos találsz belevalót is! Esetleg vidd a régit, ha még megvan! ;)

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2013.07.31. 08:53

Dargo írta:Üdv.

Szimeringet cseréltem a fő fék hengernél , és kellemetlen dolgot tapasztaltam. Az újonnan vásárolt szimering sokkal magasabb, mint ami benne volt és pár éve cseréletem. Bele erőltettem ezt a nagyobb méretű szimeringet, de a rögzítő gyűrűt nem tudom felhelyezni a méret különbség miatt. A net-en nézem a Futárnál is ugyan ez a nagyméretű van mint amit a MO-FA-KER-ben vettem. 7mm a magassága ami nekem soknak tűnik....és persze folyik, ezen nem csodálkozom, mert a rögzítő gyűrű nincs a helyén. Valakinek valami ötlet, hogyan tudok kevésbé vastag szimeringet beszerezni???
Van néhány jó leírás fékfelújításról itt is meg a szocimocin is.

A Tiéd nem a rögzítőgyűrű hiánya miatt folyik.
Rossz hírem van, amit a MOFAKER-ben vettél, az nem szimering. Úgy árulják, de nem az.... :-#

Én a Budafoki úton vettem (a neten turkálva, fékolajálló szimeringet keresve) duplaajkas (a MOFA-s szimpla!) szimeringet és több, mint egy éve tökéletesen teszi a dolgát, nem szivárog és még nem lett rágógumi állagú....

Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dargo » 2013.07.30. 17:57

Üdv.

Szimeringet cseréltem a fő fék hengernél , és kellemetlen dolgot tapasztaltam. Az újonnan vásárolt szimering sokkal magasabb, mint ami benne volt és pár éve cseréletem. Bele erőltettem ezt a nagyobb méretű szimeringet, de a rögzítő gyűrűt nem tudom felhelyezni a méret különbség miatt. A net-en nézem a Futárnál is ugyan ez a nagyméretű van mint amit a MO-FA-KER-ben vettem. 7mm a magassága ami nekem soknak tűnik....és persze folyik, ezen nem csodálkozom, mert a rögzítő gyűrű nincs a helyén. Valakinek valami ötlet, hogyan tudok kevésbé vastag szimeringet beszerezni???

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 247
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2013.07.29. 16:13

uli írta:Sziasztok!

http://www.grando.hu/fofekhenger-kpl-1528879761

Az ilyen főfékhengerrel valakinek van tapasztalata? Sürgősen vennem kell egy újat (használtat?).
Köszi
Szerintem ez tök ugyanaz, mint amit most 15ért árulnak a Futárban. http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=4001
Én valamikor tavasszal tettem fel egy ilyet, azóta nincs vele bajom. Kicsit macerásabb légteleníteni mint a gyárit, de ha egyszer az megvan, akkor szépen teszi a dolgát. Nem folyik sehol, és a féklámpa kapcsolója sem ment még tönkre.

Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR » 2013.07.25. 10:06

uli írta:Sziasztok!

http://www.grando.hu/fofekhenger-kpl-1528879761

Az ilyen főfékhengerrel valakinek van tapasztalata? Sürgősen vennem kell egy újat (használtat?).
Köszi
Mivel Taiwan-i cucc tuti nem venném meg...
Ahogy előttem is írták találsz sokkal jobbat is ennyiért, valami robogóról, vagy nagyobb 125-ös motorról ami jó lehet MZ-re.. Azzal sokkal jobban jársz, mint egy ilyen "messzi" gyártott cuccal... :)

ThUnDeR

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.07.25. 08:32

uli írta:Sziasztok!

http://www.grando.hu/fofekhenger-kpl-1528879761

Az ilyen főfékhengerrel valakinek van tapasztalata? Sürgősen vennem kell egy újat (használtat?).
Köszi

Ezt konkrétan nem ismerem, de ennyiért már lehet találnál valami márkásabb használtat...

Avatar
uli
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2012.07.05. 21:36
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: uli » 2013.07.25. 08:18

Sziasztok!

http://www.grando.hu/fofekhenger-kpl-1528879761

Az ilyen főfékhengerrel valakinek van tapasztalata? Sürgősen vennem kell egy újat (használtat?).
Köszi

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.07.16. 07:16

m-tom írta:Értem, köszi! Nagyon ugyebár nem akarok blokkolgatni, csak ha vészfékezni kellene, akkor legyen fékhatás... Akkor kicsit járatgatom, széttaposni úgysem fogom, mert csak lassítani használom... Köszi!
Viszont ha ez utángyártott, szürke fékpofa, inkább ne is számíts sokkal jobbra... :-( Túl kemény...
Én már a sokadikat raktam bele, nem változott, mire szereztem eredetit.... vagy ferodoloztasd a meglévőt....[/quote]


Hali!
Ha minden igaz ezt a bolt is ferodoloztatja valakivel és úgy árulja... amúgy barnás színű... nem tudom, hogy milyen lehet a minősége!

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2013.07.15. 23:55

Értem, köszi! Nagyon ugyebár nem akarok blokkolgatni, csak ha vészfékezni kellene, akkor legyen fékhatás... Akkor kicsit járatgatom, széttaposni úgysem fogom, mert csak lassítani használom... Köszi![/quote]

Viszont ha ez utángyártott, szürke fékpofa, inkább ne is számíts sokkal jobbra... :-( Túl kemény...
Én már a sokadikat raktam bele, nem változott, mire szereztem eredetit.... vagy ferodoloztasd a meglévőt....

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.07.15. 10:27

Stephanus írta:
Veszy2107 írta:Hali!

Nincs valami ötletetek, hogy miért nem fog rendesen 250-es ETZ-n a hátsófék? Pénteken cseréltem benne fékbetétet, mert ami benne volt, azzal már nem fogott rendesen. Kivettem, de nem volt túl kopott, de ha már megvolt az új beleraktam azt, de azzal se jobb a helyzet.... Féktisztítóval faszán megtisztítottam mindent összerakás előtt.
Egyelőre lehet hogy satuzni se tudnék vele, hacsak izomból nem állok rá... Mondjuk még tudnám előfeszíteni a betéteket és a fékkulcsot, mert még nem súrol be a pofa, de azért furcsa, hogy ennyire nem akar fogni. Nincs ennek valami kis trükkje, hogy a fékkulcsot mennyire feszítsem elő vagy inkább a fékpálcán csavargassak stb...?

Köszi!
A friss fékbetét/fékpofa sohasem fog rögtön jól. Be kell járatni. Főleg a dobfék fékpofáira igaz ez, mert itt nem csak néhány kis barázdával kell megbarátkoznia a kopórétegnek (mint a tárcsánál), hanem van, hogy még a pofa íve sem passzol a dob belső ívéhez, ezért eleinte csak nagyon kis felületen tudnak érintkezni.
Ha ilyenkor rögtön kitaposod a lelkét a féknek, akkor meg fog üvegesedni, amitől még rosszabb lesz, csikorogni fog, és az életben nem fog bekopni. Sőt, ha nagyon blokkolgatni akarsz a friss pofával, akár el is törhet.

Értem, köszi! Nagyon ugyebár nem akarok blokkolgatni, csak ha vészfékezni kellene, akkor legyen fékhatás... Akkor kicsit járatgatom, széttaposni úgysem fogom, mert csak lassítani használom... Köszi!

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 247
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2013.07.15. 09:58

Veszy2107 írta:Hali!

Nincs valami ötletetek, hogy miért nem fog rendesen 250-es ETZ-n a hátsófék? Pénteken cseréltem benne fékbetétet, mert ami benne volt, azzal már nem fogott rendesen. Kivettem, de nem volt túl kopott, de ha már megvolt az új beleraktam azt, de azzal se jobb a helyzet.... Féktisztítóval faszán megtisztítottam mindent összerakás előtt.
Egyelőre lehet hogy satuzni se tudnék vele, hacsak izomból nem állok rá... Mondjuk még tudnám előfeszíteni a betéteket és a fékkulcsot, mert még nem súrol be a pofa, de azért furcsa, hogy ennyire nem akar fogni. Nincs ennek valami kis trükkje, hogy a fékkulcsot mennyire feszítsem elő vagy inkább a fékpálcán csavargassak stb...?

Köszi!
A friss fékbetét/fékpofa sohasem fog rögtön jól. Be kell járatni. Főleg a dobfék fékpofáira igaz ez, mert itt nem csak néhány kis barázdával kell megbarátkoznia a kopórétegnek (mint a tárcsánál), hanem van, hogy még a pofa íve sem passzol a dob belső ívéhez, ezért eleinte csak nagyon kis felületen tudnak érintkezni.
Ha ilyenkor rögtön kitaposod a lelkét a féknek, akkor meg fog üvegesedni, amitől még rosszabb lesz, csikorogni fog, és az életben nem fog bekopni. Sőt, ha nagyon blokkolgatni akarsz a friss pofával, akár el is törhet.

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.07.15. 09:09

Hali!

Nincs valami ötletetek, hogy miért nem fog rendesen 250-es ETZ-n a hátsófék? Pénteken cseréltem benne fékbetétet, mert ami benne volt, azzal már nem fogott rendesen. Kivettem, de nem volt túl kopott, de ha már megvolt az új beleraktam azt, de azzal se jobb a helyzet.... Féktisztítóval faszán megtisztítottam mindent összerakás előtt.
Egyelőre lehet hogy satuzni se tudnék vele, hacsak izomból nem állok rá... Mondjuk még tudnám előfeszíteni a betéteket és a fékkulcsot, mert még nem súrol be a pofa, de azért furcsa, hogy ennyire nem akar fogni. Nincs ennek valami kis trükkje, hogy a fékkulcsot mennyire feszítsem elő vagy inkább a fékpálcán csavargassak stb...?

Köszi!

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 247
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2013.07.14. 21:32

Ma megMátráztam egy kicsit az EBC Blackstuff betéteimet, és még mindig nem csikorognak. :)

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.07.14. 11:13

gabsic írta: Betétet kiveszed, az éleit letöröd 45°-ban.

Hátulját esetleg megfújod rézspray-vel (CSAK A HÁTULJÁT, ELEJÉRE NE KERÜLJÖN!!!!!)

Jó eséllyel elhallgat.

Ha nem, akkor a csodás minőségű 900ft-os betét van bent, az csikorogni is fog.

Viszont attól még működik, csak nyekereg.

Vegyél minőségi betétet, azzal nem lesz gond!
Igazából nem tudom, milyen van benne, azzal vettem a motort, és 1000 kilométeren keresztül nem volt gond vele. Most sincs baja, csak nyikorog.

Sikerült szereznem egy pár eredeti NDK-s betétet. Nem tudom, az milyen minőség volt anno, de legalább eredeti.

Miből veszem észre, ha elkopott? Ha nagyon bent fog a fék, vagy még mi lehet?

Köszi!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 11 vendég