Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Ha úgy kéred a boltban, hogy ETZ főfékhengerbe kell karmantyú, akkor adnak és kész, nincs 100 méret. Mondjuk nem lesz olyan, mint a gyári, de ezt már sokan leírták előttem.
A feltételről pedig rajzoltam egy nagyon profi rajzot ( :mrgreen: :mrgreen: ) amiből megérthető miért és hogyan kell feltenni.
Kép
Azért kell így állnia, mert az olaj oldaláról jön a nyomás, ami ki akar szökni a karmantyú széle és a henger fala között, azonban nem tud, mert minél jobban nyomja a karmantyút annak a széle annál jobban "beleszorul" a hengerbe a kialakítása miatt, így nem enged át. Ha fordítva tennéd bele, akkor szerintem látható, hogy mi lenne a gond. Már kis nyomás hatására is a karmantyú széle behajlik és átengedi az olajat.[/quote]



Szia! Köszi az infókat!
Annyi a problémám, hogy nem motoros boltban akarom megvenni, hanem csapágyakat és szimeringeket forgalmazó boltban, és ott nem biztos hogy tudják mi kell az ETZ-be! :/ Ha egyáltalán van náluk....
ezért kellenének az adatai, hogy szétszedés előtt meglegyen az új....

Köszi![/quote]

Na beszéltem a bolttal, mondta, hogy nekik nincs, de ha viszem az adatokat akkor legyártják valami spéci anyagból.... :/ Hát lehet a bolti 80Ft-ostól jobb lenne, csak a méreteket kéne tudni! :D vagy meg veszek egyet a boltba ami alapján legyártatom velük! :D
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

nagydivad írta:
Veszy2107 írta:Halihó!

Meg tudnátok mondani, hogy ETZ-n a főfékehengeren a karmantyúnak mik az adatai? Vagy esetleg, hogy le van-e írva valahol?
Ja és a karmantyút hogy kell feltenni, mi merre néz?
Köszi előre is!
Ha úgy kéred a boltban, hogy ETZ főfékhengerbe kell karmantyú, akkor adnak és kész, nincs 100 méret. Mondjuk nem lesz olyan, mint a gyári, de ezt már sokan leírták előttem.
A feltételről pedig rajzoltam egy nagyon profi rajzot ( :mrgreen: :mrgreen: ) amiből megérthető miért és hogyan kell feltenni.
Kép
Azért kell így állnia, mert az olaj oldaláról jön a nyomás, ami ki akar szökni a karmantyú széle és a henger fala között, azonban nem tud, mert minél jobban nyomja a karmantyút annak a széle annál jobban "beleszorul" a hengerbe a kialakítása miatt, így nem enged át. Ha fordítva tennéd bele, akkor szerintem látható, hogy mi lenne a gond. Már kis nyomás hatására is a karmantyú széle behajlik és átengedi az olajat.


Szia! Köszi az infókat!
Annyi a problémám, hogy nem motoros boltban akarom megvenni, hanem csapágyakat és szimeringeket forgalmazó boltban, és ott nem biztos hogy tudják mi kell az ETZ-be! :/ Ha egyáltalán van náluk....
ezért kellenének az adatai, hogy szétszedés előtt meglegyen az új....

Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Veszy2107 írta:Halihó!

Meg tudnátok mondani, hogy ETZ-n a főfékehengeren a karmantyúnak mik az adatai? Vagy esetleg, hogy le van-e írva valahol?
Ja és a karmantyút hogy kell feltenni, mi merre néz?
Köszi előre is!
Ha úgy kéred a boltban, hogy ETZ főfékhengerbe kell karmantyú, akkor adnak és kész, nincs 100 méret. Mondjuk nem lesz olyan, mint a gyári, de ezt már sokan leírták előttem.
A feltételről pedig rajzoltam egy nagyon profi rajzot ( :mrgreen: :mrgreen: ) amiből megérthető miért és hogyan kell feltenni.
Kép
Azért kell így állnia, mert az olaj oldaláról jön a nyomás, ami ki akar szökni a karmantyú széle és a henger fala között, azonban nem tud, mert minél jobban nyomja a karmantyút annak a széle annál jobban "beleszorul" a hengerbe a kialakítása miatt, így nem enged át. Ha fordítva tennéd bele, akkor szerintem látható, hogy mi lenne a gond. Már kis nyomás hatására is a karmantyú széle behajlik és átengedi az olajat.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Halihó!

Meg tudnátok mondani, hogy ETZ-n a főfékehengeren a karmantyúnak mik az adatai? Vagy esetleg, hogy le van-e írva valahol?
Ja és a karmantyút hogy kell feltenni, mi merre néz?
Köszi előre is!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Szerintem 9mm vastag egy fékbetét újonan. Nekem legalábbis amik voltak akörül voltak mind...
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Köszi! A jelenleg kopott betétem akkor vastagabb, 8,4 mm mindennel együtt. Azt hiszem akkor a nyerget kell majd szétbombázni.
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Én most vettem tárcsafék-betéteket előre, az mindennel együtt 7 mm vastag volt.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Köszi!
A gond az hogy a féknyereg kopottabb betéttel már nem úgy dolgozik ahogy kellene. S ezért érdekelt volna hogy milyen vastag egy új betét. Mert vagy betétet veszek vagy a féknyereggel kell kezdenem valamit.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem 4,2 és semmi gond. 4mm dobos ha jól emlékszem annó kitárgyaltuk...
5mm atom állapot. :D Fékpofa meg akkor kopott ha már nincs csak majdnem a vas. :D Ameddig ki van fizetve addig kell használni. :twisted:
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

kobraCode írta:Sziasztok,

tárcsaféknél mi a minimum vastagság amikor már csere érett? Jelenleg 5 mm-nél járok.
Illetve a fékpofák mikor kopottak?
Egy új fékpofa milyen vastag? A fém résszel együtt érdekelne, nem csak a feodor.

Köszi előre is a válaszokat.
5mm-nél még bőven használható!
4.4 - 4.5-ig tán még használható! A fékpofáról nincs adatom...
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok,

tárcsaféknél mi a minimum vastagság amikor már csere érett? Jelenleg 5 mm-nél járok.
Illetve a fékpofák mikor kopottak?
Egy új fékpofa milyen vastag? A fém résszel együtt érdekelne, nem csak a feodor.

Köszi előre is a válaszokat.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

m-tom írta:
Veszy2107 írta: Köszi! Hát próbálnám megúszni minél egyszerűbben, de lehet akkor a tartályból leszívom az olajat, aztán csere és muszáj lesz légteleníteni...
Amúgy, hogy kell betenni a szimeringet? Mi merre néz?
Kifelé néz a felirat rajta...

Óh, hálás köszönet! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Veszy2107 írta: Köszi! Hát próbálnám megúszni minél egyszerűbben, de lehet akkor a tartályból leszívom az olajat, aztán csere és muszáj lesz légteleníteni...
Amúgy, hogy kell betenni a szimeringet? Mi merre néz?
Kifelé néz a felirat rajta...
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

ThUnDeR írta:
Veszy2107 írta:Helló!

Korábban már volt téma itt, de most nem találom azt a beszélgetést, ahol erről volt szó...

Eddig bírta a bolti szimeringnek nevezett valami a szolgálatot a főfékhengerben...! :/ Érdeklődnék, hogy milyen méretű szimering kellene a fékkarba illetve van-e valami specifikációja (porvédős stb....?)
Ha kikapom a szimeringet,akkor még nem kéne elfolynia a folyadéknak, mert a karmantyú elvileg tömít nem??

Köszönöm a választ! ;)
10x20x7-es szimering kell bele, lehetőleg dupla ajkut, ha kiveszed biztos fog valamennyi olaj kifolyni, így tanácsos előtte kiönteni a a főfékből az olajat ami benne van, utána meg majd lelégteleníted, bár nem tudom mennyire szeretnéd szétszedni.. :)

ThUnDeR

Köszi! Hát próbálnám megúszni minél egyszerűbben, de lehet akkor a tartályból leszívom az olajat, aztán csere és muszáj lesz légteleníteni...
Amúgy, hogy kell betenni a szimeringet? Mi merre néz?
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

Veszy2107 írta:Helló!

Korábban már volt téma itt, de most nem találom azt a beszélgetést, ahol erről volt szó...

Eddig bírta a bolti szimeringnek nevezett valami a szolgálatot a főfékhengerben...! :/ Érdeklődnék, hogy milyen méretű szimering kellene a fékkarba illetve van-e valami specifikációja (porvédős stb....?)
Ha kikapom a szimeringet,akkor még nem kéne elfolynia a folyadéknak, mert a karmantyú elvileg tömít nem??

Köszönöm a választ! ;)
10x20x7-es szimering kell bele, lehetőleg dupla ajkut, ha kiveszed biztos fog valamennyi olaj kifolyni, így tanácsos előtte kiönteni a a főfékből az olajat ami benne van, utána meg majd lelégteleníted, bár nem tudom mennyire szeretnéd szétszedni.. :)

ThUnDeR
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Helló!

Korábban már volt téma itt, de most nem találom azt a beszélgetést, ahol erről volt szó...

Eddig bírta a bolti szimeringnek nevezett valami a szolgálatot a főfékhengerben...! :/ Érdeklődnék, hogy milyen méretű szimering kellene a fékkarba illetve van-e valami specifikációja (porvédős stb....?)
Ha kikapom a szimeringet,akkor még nem kéne elfolynia a folyadéknak, mert a karmantyú elvileg tömít nem??

Köszönöm a választ! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Hát köszönöm szépen mindenkinek a hasznos válaszokat :) Majd ha lesz pénzem és időm megcsinálom xD addig meg hirtelen behúzós fékkel járkálok... már kezdem megszokni :D
Kép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A drágábbik karmantyút kell venni (5-600 Ft), az egész jó, nem olyan szűzhártya mint a 100ft-os... ](*,)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

m-tom írta:
LaloX írta:Sziasztok!

Most cseréltem a fékben szimerintget és karmantyúkat és az a problémám jelentkezett, hogy ha finoman húzom a féket be akkor semmit nem fog, ha berántom csak akkor fog, de akkor tökéletesen... Mi a hiba?
Az egyes számú berakott, utángyártott, kiváló minőségű karmantyú nem jött be.... szétszed, jöhet a kettes számú, összerak.... ](*,)

Komolyan....
Nekem is hasonló problémám volt, csak nekem piszok került be a rendszerbe.... karmantyú csere nekem is megoldotta!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

LaloX írta:Sziasztok!

Most cseréltem a fékben szimerintget és karmantyúkat és az a problémám jelentkezett, hogy ha finoman húzom a féket be akkor semmit nem fog, ha berántom csak akkor fog, de akkor tökéletesen... Mi a hiba?
Az egyes számú berakott, utángyártott, kiváló minőségű karmantyú nem jött be.... szétszed, jöhet a kettes számú, összerak.... ](*,)

Komolyan....
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Sziasztok!

Most cseréltem a fékben szimerintget és karmantyúkat és az a problémám jelentkezett, hogy ha finoman húzom a féket be akkor semmit nem fog, ha berántom csak akkor fog, de akkor tökéletesen... Mi a hiba?
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Olvas vissza mint azt sokmindenkinek ajálva van csodákra képes. Régen ki lett vesézve ez a téma is. BMW K100 és még pár falytának a fékje jó. Persze ha az emlékeim nem csalnak ha igen azért javasolom a visszaolvasást és akkor fasza minden..... :D
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Furat távolságon gondolkoztam, hogy lehet nem ugyanaz mint az mz nyeregé...... :roll:
MZ ETZ 251e '89
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Ne viccelj már hogyne lenne jó!
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Etz-re jó lenne ez a féknyereg?

http://www.motorozz.hu/main.pl?menupage ... ad_id=5024

Válaszokat előre is köszönöm! :)
MZ ETZ 251e '89
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Nekem a főmunkahengeren voltak karcolások, valamelyik előző hüllő tulaj fogóval amikor tépte ki szétkarcolta.

Befogtam állványosfúrógépbe a munkahengert és finom 1000-res, majd 2000-res csiszolópapírral lecsiszoltam a karcolásokat hogy ne ba***a szét a szimmeringet :) (majdnem fél mm-t le kellett "esztergálni" belőle)
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: seagateh »

LaloX írta:Esetleg kevésbé morbid megoldással hogy lehet kiszedni a zéger gyűrű szerűséget? mert már nagyon idegesít, hogy kifogott rajtam...
Amikor kijön a biztosítógyűrű valami hegyes tárgy segítségével én a szimmeringet úgy szoktam kiszedni hogy beletekerek egy vékony facsavart, majd egy spiccfokóval kihúzom az egészet a *icsába :) :D visszafelé meg a régi szimmeringel ütöm vissza az újat hogy ne sérüljön meg. :)
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

LaloX írta:Kiszedtem a morbid megoldással és a gyűrű ott maradt xDD és még most sem bírom kiszedni így hogy nincs bent a dugattyú, pedig még mindig muszáj lenne, mert nem tudom így betenni a szimeringet vagyis a szimering szerűséget, mert rugó nics benne...

Valami éles cuccal (csavarhúzó, kés, sniccer, ...) próbáltál már a gyűrű alá nyúlni? Nem nagyon kéne annak ellenkeznie.
KépKép
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Kiszedtem a morbid megoldással és a gyűrű ott maradt xDD és még most sem bírom kiszedni így hogy nincs bent a dugattyú, pedig még mindig muszáj lenne, mert nem tudom így betenni a szimeringet vagyis a szimering szerűséget, mert rugó nics benne...
Kép
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

LaloX írta:Esetleg kevésbé morbid megoldással hogy lehet kiszedni a zéger gyűrű szerűséget? mert már nagyon idegesít, hogy kifogott rajtam...
Ha van egy nagyon vékony minuszos csavarhúzod, akkor azzal ki lehet piszkálni.
A 10x20x7-es méretű szimering előtt "megtalálod". Lehet, hogy az oda rakódott kosztól éppen nem látható, de ottvan az :)

ThUnDeR
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Esetleg kevésbé morbid megoldással hogy lehet kiszedni a zéger gyűrű szerűséget? mert már nagyon idegesít, hogy kifogott rajtam...
Kép
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX »

m-tom írta:
Target írta:Ha jobban megnézed, a tengely körül, a szimeringnél van egy kis seeger gyűrű szerűség.
Ezt kipattintva már kijön a szimering, és a tengely.


... vagy nem... ;-)

Ne hallgass rám, így nem szabad csinálni [-X , de én megfogom a dugattyú végét, egy rántás és már nem is fáj tovább..... izé, kint van....
Utána is ráérsz sz@rakodni, hogy eltávolítsd a szimeringet (maradékát), gyűrűt, sőt jobban hozzá is férsz....

Rendszerint a szimering annyira bele van gyógyulva, hogy indifferens, kiszeded-e előtte a gyűrűt....
Kicsit morbid megoldás, de lehet én is valami hasonlóhoz fogok folyamodni, mert még mindig nem bírtam kiszedni....
Kép
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Target írta:Ha jobban megnézed, a tengely körül, a szimeringnél van egy kis seeger gyűrű szerűség.
Ezt kipattintva már kijön a szimering, és a tengely.


... vagy nem... ;-)

Ne hallgass rám, így nem szabad csinálni [-X , de én megfogom a dugattyú végét, egy rántás és már nem is fáj tovább..... izé, kint van....
Utána is ráérsz sz@rakodni, hogy eltávolítsd a szimeringet (maradékát), gyűrűt, sőt jobban hozzá is férsz....

Rendszerint a szimering annyira bele van gyógyulva, hogy indifferens, kiszeded-e előtte a gyűrűt....
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Target írta:Ha jobban megnézed, a tengely körül, a szimeringnél van egy kis seeger gyűrű szerűség.
Ezt kipattintva már kijön a szimering, és a tengely.
köszönöm szépen :)
Kép
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Target »

Ha jobban megnézed, a tengely körül, a szimeringnél van egy kis seeger gyűrű szerűség.
Ezt kipattintva már kijön a szimering, és a tengely.
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Elkezdett folyni az olaj a fékkarnál, gondolom a szimering megadta magát, így szét szeretném szedni, de gőzöm nincs hogyan magát a fékkart leszedtem és itt elakadtam, légyszi segítsetek!
Köszi
Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

gabsic írta:
LaloX írta: Azt értem alatta, hogy a tárcsa hallatszik, hogy beleér a pofába... van, hogy menet közben hallam a sípolós hangját, de nem mindig, ha meg tolom akkor mindig hallatszódik.
Akkor nyerget levenni, dugattyúkat megjáratni, lepucolni.
Ha utána is szar, akkor karmantyú csere...

és ha még mindig szar, akkor marad a tárcsa felszabályozás vagy cseréje...! Kérdés, hogy mennyire erős ez a súrlódás, javul-e valamit az előzőek után.....

Véleményem szerint, ha már a dugattyúkat kell piszkálni, érdemes szétszedni az egész nyerget, mert ha járatás közben könnyen behúzhat valami piszkot a dugó, és ha a dugó benyomódok, olyan felület is "működésbe" léphet rajta, ahol eddig nem mozgott és ott jó eséllyel meg van állva a kosz....! Ez személyes tapasztalat és csak az én véleményem! ;)
Nem olyan nagy cucc, csak rá kell érezni a dugó kipumpálására, meg egyenletes visszanyomására.....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

LaloX írta: Azt értem alatta, hogy a tárcsa hallatszik, hogy beleér a pofába... van, hogy menet közben hallam a sípolós hangját, de nem mindig, ha meg tolom akkor mindig hallatszódik.
Akkor nyerget levenni, dugattyúkat megjáratni, lepucolni.
Ha utána is szar, akkor karmantyú csere...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Veszy2107 írta:
LaloX írta:Sziasztok! Első tárcsaféket hogy lehet állítani? Mert koszol egy kicsit. Köszi

Mit értesz az alatt, hogy koszol??? Amúgy a tárcsaféken nem sok mindent tudsz állítani... kb. teljesen "automata", ha jól működik!
Azt értem alatta, hogy a tárcsa hallatszik, hogy beleér a pofába... van, hogy menet közben hallam a sípolós hangját, de nem mindig, ha meg tolom akkor mindig hallatszódik.
Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

LaloX írta:Sziasztok! Első tárcsaféket hogy lehet állítani? Mert koszol egy kicsit. Köszi

Mit értesz az alatt, hogy koszol??? Amúgy a tárcsaféken nem sok mindent tudsz állítani... kb. teljesen "automata", ha jól működik!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Sziasztok! Első tárcsaféket hogy lehet állítani? Mert koszol egy kicsit. Köszi
Kép
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

fores írta:egy nagyon amatőr kérdésem van:hogyan kell állni a karmantyúnak a főfékmunk. dugattyún?a perem az merre felé néz?nincs egy értékelhető metszetri rajz valakinek :-k ?
Előre, a tartály felé
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: fores »

egy nagyon amatőr kérdésem van:hogyan kell állni a karmantyúnak a főfékmunk. dugattyún?a perem az merre felé néz?nincs egy értékelhető metszetri rajz valakinek :-k ?
fores
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

m-tom írta:
Dargo írta:Üdv.

Szimeringet cseréltem a fő fék hengernél , és kellemetlen dolgot tapasztaltam. Az újonnan vásárolt szimering sokkal magasabb, mint ami benne volt és pár éve cseréletem. Bele erőltettem ezt a nagyobb méretű szimeringet, de a rögzítő gyűrűt nem tudom felhelyezni a méret különbség miatt. A net-en nézem a Futárnál is ugyan ez a nagyméretű van mint amit a MO-FA-KER-ben vettem. 7mm a magassága ami nekem soknak tűnik....és persze folyik, ezen nem csodálkozom, mert a rögzítő gyűrű nincs a helyén. Valakinek valami ötlet, hogyan tudok kevésbé vastag szimeringet beszerezni???
Van néhány jó leírás fékfelújításról itt is meg a szocimocin is.

A Tiéd nem a rögzítőgyűrű hiánya miatt folyik.
Rossz hírem van, amit a MOFAKER-ben vettél, az nem szimering. Úgy árulják, de nem az.... :-#

Én a Budafoki úton vettem (a neten turkálva, fékolajálló szimeringet keresve) duplaajkas (a MOFA-s szimpla!) szimeringet és több, mint egy éve tökéletesen teszi a dolgát, nem szivárog és még nem lett rágógumi állagú....

Én a Moped 91 Kft által forgalmazott szimeringnek nevezett valamit vettem egy kisboltban.... Mikor megláttam azt amit kivettem belőle és amit vettem, hát nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek! Amit vettem nem szimering volt, pedig így árulták, hanem valami gumigyűrű..! :/ De szerencsémre jobb híján összeraktuk vele és nem enged azóta se a fék és fog is rendesen..... Ez csak egy példa a mai kisipari fosokra..... Szerintem nézz szét más boltba, biztos találsz belevalót is! Esetleg vidd a régit, ha még megvan! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Dargo írta:Üdv.

Szimeringet cseréltem a fő fék hengernél , és kellemetlen dolgot tapasztaltam. Az újonnan vásárolt szimering sokkal magasabb, mint ami benne volt és pár éve cseréletem. Bele erőltettem ezt a nagyobb méretű szimeringet, de a rögzítő gyűrűt nem tudom felhelyezni a méret különbség miatt. A net-en nézem a Futárnál is ugyan ez a nagyméretű van mint amit a MO-FA-KER-ben vettem. 7mm a magassága ami nekem soknak tűnik....és persze folyik, ezen nem csodálkozom, mert a rögzítő gyűrű nincs a helyén. Valakinek valami ötlet, hogyan tudok kevésbé vastag szimeringet beszerezni???
Van néhány jó leírás fékfelújításról itt is meg a szocimocin is.

A Tiéd nem a rögzítőgyűrű hiánya miatt folyik.
Rossz hírem van, amit a MOFAKER-ben vettél, az nem szimering. Úgy árulják, de nem az.... :-#

Én a Budafoki úton vettem (a neten turkálva, fékolajálló szimeringet keresve) duplaajkas (a MOFA-s szimpla!) szimeringet és több, mint egy éve tökéletesen teszi a dolgát, nem szivárog és még nem lett rágógumi állagú....
Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dargo »

Üdv.

Szimeringet cseréltem a fő fék hengernél , és kellemetlen dolgot tapasztaltam. Az újonnan vásárolt szimering sokkal magasabb, mint ami benne volt és pár éve cseréletem. Bele erőltettem ezt a nagyobb méretű szimeringet, de a rögzítő gyűrűt nem tudom felhelyezni a méret különbség miatt. A net-en nézem a Futárnál is ugyan ez a nagyméretű van mint amit a MO-FA-KER-ben vettem. 7mm a magassága ami nekem soknak tűnik....és persze folyik, ezen nem csodálkozom, mert a rögzítő gyűrű nincs a helyén. Valakinek valami ötlet, hogyan tudok kevésbé vastag szimeringet beszerezni???
Széles utat...


Üdv. Dárgo
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

uli írta:Sziasztok!

http://www.grando.hu/fofekhenger-kpl-1528879761

Az ilyen főfékhengerrel valakinek van tapasztalata? Sürgősen vennem kell egy újat (használtat?).
Köszi
Szerintem ez tök ugyanaz, mint amit most 15ért árulnak a Futárban. http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=4001
Én valamikor tavasszal tettem fel egy ilyet, azóta nincs vele bajom. Kicsit macerásabb légteleníteni mint a gyárit, de ha egyszer az megvan, akkor szépen teszi a dolgát. Nem folyik sehol, és a féklámpa kapcsolója sem ment még tönkre.
KépKép
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

uli írta:Sziasztok!

http://www.grando.hu/fofekhenger-kpl-1528879761

Az ilyen főfékhengerrel valakinek van tapasztalata? Sürgősen vennem kell egy újat (használtat?).
Köszi
Mivel Taiwan-i cucc tuti nem venném meg...
Ahogy előttem is írták találsz sokkal jobbat is ennyiért, valami robogóról, vagy nagyobb 125-ös motorról ami jó lehet MZ-re.. Azzal sokkal jobban jársz, mint egy ilyen "messzi" gyártott cuccal... :)

ThUnDeR
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

uli írta:Sziasztok!

http://www.grando.hu/fofekhenger-kpl-1528879761

Az ilyen főfékhengerrel valakinek van tapasztalata? Sürgősen vennem kell egy újat (használtat?).
Köszi

Ezt konkrétan nem ismerem, de ennyiért már lehet találnál valami márkásabb használtat...
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
uli
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2012.07.05. 21:36
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: uli »

Sziasztok!

http://www.grando.hu/fofekhenger-kpl-1528879761

Az ilyen főfékhengerrel valakinek van tapasztalata? Sürgősen vennem kell egy újat (használtat?).
Köszi
-----------
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 39 vendég