Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin » 2014.03.11. 22:46

Ja és minden gyári etz 125röl szedtem le

TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin » 2014.03.11. 22:45

Jol van összerakva
Lentebb van egy kép róla.
Karmantuúk is újak.

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2014.03.11. 22:22

TóthMartin írta:Üdv!
Még mindig fent áll a régi probléma az első fékkel.
Próbáltam már 3as golf fékcsővel is azzal se jó :D
Kicseréltem az összes létező tömítést benne.
Utána fékolaj bele és alig bírok nyomást csinálni bele meg kell pumpálni ahhoz hogy fogjon de akkor is csak annyi fog hogy semmit.
Azt vettem észre hogyha lejtőn megyek vagyis a motor előre meg van döntve akkor jobban fog a fék.
Mi lehet a baja??
Milyen rendszer van összerakva? Gyári főfékhenger gyári munkahengerrel? Nem termel nyomást a főfékhenger dugattyúja: vagy túl kicsi, vagy nem zár a karmantyú. Biztos, hogy jól van összerakva?

TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin » 2014.03.11. 22:09

Üdv!
Még mindig fent áll a régi probléma az első fékkel.
Próbáltam már 3as golf fékcsővel is azzal se jó :D
Kicseréltem az összes létező tömítést benne.
Utána fékolaj bele és alig bírok nyomást csinálni bele meg kell pumpálni ahhoz hogy fogjon de akkor is csak annyi fog hogy semmit.
Azt vettem észre hogyha lejtőn megyek vagyis a motor előre meg van döntve akkor jobban fog a fék.
Mi lehet a baja??

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.02.21. 11:56

Voltak motoros társak akik érdeklődtek a gyártott fék tömítések ügyében.

Kb. két hete összeszereltem a féket, feltöltöttem, légtelenítettem. Az általam bemutatott tömítéseknél (álló helyzetben) szivárgás, eresztés nem mutatkozik. Nem levegősödik, megtartja a nyomást.

Remélem, hogy jók lesznek. Ha valakit továbbra is érdekel így a készlet, kérem keressen meg újra, hogy egyeztessünk!

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: allllli » 2014.02.20. 19:06

Ma sikeresen szétszedtem és megjavítottam az első féklámpa kapcsolót. Nem tudom, hogy gyári-e és azért sikerült, de sikerült. eltávolítottam az érintkező felületekről és a rézpogácsáról a korróziót, majd visszaragasztottam a mechanikát magában foglaló műanyag rész a menetes alu házba. Kétkomponensű ragasztóval....bevált.

Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs » 2014.02.12. 21:37

Köszönöma segítségeket!! :)

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.02.11. 21:30

pempelli írta:
Iványi Balázs írta:Üdv!
Olyan kérdésem lenne,h gumicsere után teszem vissza ugye az első kereket, bedugom a tengelyt,és amikor a végén megszorítom az anyát akkor a kerekem is érezhetően megszorul.
Próbáltam alátéteket tenni,az anya után,de alapból egy rugós volt az sztem elég,na meg a tengely egyik végére,és a másik végére is próbáltam sima alátétet csempészni a táv tartok után,de nem javult a helyzet.
picit üt a felnim is de nem vészes.
Ötlet valakinek?
Köszi!
Ugye a tengely szorító 8-as csavart nem húztad meg?csak a legvégén.
A gyári összeszerelési videóban úgy van, hogy meghúzza a tengely anyáját, aztán kétszer-háromszor megrugóztatja az első teleszkópokat, és utána húzza meg a nyolcas csavart.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2014.02.11. 21:00

Iványi Balázs írta:Üdv!
Olyan kérdésem lenne,h gumicsere után teszem vissza ugye az első kereket, bedugom a tengelyt,és amikor a végén megszorítom az anyát akkor a kerekem is érezhetően megszorul.
Próbáltam alátéteket tenni,az anya után,de alapból egy rugós volt az sztem elég,na meg a tengely egyik végére,és a másik végére is próbáltam sima alátétet csempészni a táv tartok után,de nem javult a helyzet.
picit üt a felnim is de nem vészes.
Ötlet valakinek?
Köszi!
Ha a fékbetéteket kiveszed, akkor is szorul?
Csapágyak közti távtartó megzömült, cseréld ki.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.02.11. 20:47

Iványi Balázs írta:Üdv!
Olyan kérdésem lenne,h gumicsere után teszem vissza ugye az első kereket, bedugom a tengelyt,és amikor a végén megszorítom az anyát akkor a kerekem is érezhetően megszorul.
Próbáltam alátéteket tenni,az anya után,de alapból egy rugós volt az sztem elég,na meg a tengely egyik végére,és a másik végére is próbáltam sima alátétet csempészni a táv tartok után,de nem javult a helyzet.
picit üt a felnim is de nem vészes.
Ötlet valakinek?
Köszi!
Ugye a tengely szorító 8-as csavart nem húztad meg?csak a legvégén.

Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs » 2014.02.11. 20:33

Üdv!
Olyan kérdésem lenne,h gumicsere után teszem vissza ugye az első kereket, bedugom a tengelyt,és amikor a végén megszorítom az anyát akkor a kerekem is érezhetően megszorul.
Próbáltam alátéteket tenni,az anya után,de alapból egy rugós volt az sztem elég,na meg a tengely egyik végére,és a másik végére is próbáltam sima alátétet csempészni a táv tartok után,de nem javult a helyzet.
picit üt a felnim is de nem vészes.
Ötlet valakinek?
Köszi!

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2014.02.09. 11:01

Sziasztok!

Igazából nem tudom, hogy ide, vagy az elektronikába illő-e a kérdésem, de mert fékkel kapcsolatos...

Az első fékfedélbe szeretnék kapcsolót tenni. Mz Es-ről lenne szó. Nem tudom miként kezdjek hozzá. Milyen kapcsolót érdemes betenni, ami egyszerű, és elfér ott, valamint nem hullik szét mondjuk a beszereléstől számított 20 perc múltán?
Bekötésnél mire kell figyelni?


Köszi a válaszokat előre is! Lóri

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.02.08. 16:44

TóthMartin írta:Kép

Így? Vagy pont fordítva?
Szerintem így!és a másik végére figyelj ne legyenek rajta sérülések,én 1000 papírral megcsiszoltam teljesen sima.

TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin » 2014.02.08. 16:33

Kép

Így? Vagy pont fordítva?

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.02.08. 10:19

pempelli írta:Főfék hengerben a belső kis gumi karmantyúnak hogy kell állnia?gondolom nyomásra dolgozik tehát befele kell állni a nyitottabb részének.
Jol gondolod, a szukebb resze nez ki, a vastagabb atmero befele.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.02.08. 06:30

Főfék hengerben a belső kis gumi karmantyúnak hogy kell állnia?gondolom nyomásra dolgozik tehát befele kell állni a nyitottabb részének.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2304
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.02.07. 22:17

TóthMartin írta:Üdv!
Lenne egy olyan problémám hogy ha befogom a féket (első tárcsafék) nagyon puha a fékkar és alig fog annyira elég hogy megálljak de gyenge stoppie-zni akarok de gyenge fékkel nehéz lenne...
Néztem a munkahengert az egyik oldalában lévő dugattyú az mintha kicsit szorosabb lenne és a másik amelyik könnyen mozog az meg ha behúzom a féket odanyomja a fékpofát a tárcsához ha elengedem visszahúzza hiába légtelenítem!
tömítés mindenhol új kosz nem maradt a tömítés alatt.. lehet hogy már nagyon kopott a fékpofa? mert elég vastagnak tűnik.. hány mm-nek kell lennie a fékpofának?
Ha a határozott fogáspont után gumisan tovább tudod húzni a kart, akkor fékcső csere. Nem muszáj fém, jó a rendes gumi is, az sem tágul ha jó.......
A fékdugattyúknak egyszerre kéne járni.

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.02.07. 19:16

TóthMartin írta:Üdv!
Lenne egy olyan problémám hogy ha befogom a féket (első tárcsafék) nagyon puha a fékkar és alig fog annyira elég hogy megálljak de gyenge stoppie-zni akarok de gyenge fékkel nehéz lenne...
Néztem a munkahengert az egyik oldalában lévő dugattyú az mintha kicsit szorosabb lenne és a másik amelyik könnyen mozog az meg ha behúzom a féket odanyomja a fékpofát a tárcsához ha elengedem visszahúzza hiába légtelenítem!
tömítés mindenhol új kosz nem maradt a tömítés alatt.. lehet hogy már nagyon kopott a fékpofa? mert elég vastagnak tűnik.. hány mm-nek kell lennie a fékpofának?
Azért rugózik, mert valami összenyomható. A folyadék nem, a fém dugattyú nem, szóval valami van. Két dolog van: Levegő, vagy a gumicső.
A gumicső fémre cserélése megoldást hozhat.

A fékhatás egyébként múlik a főfékhenger karmantyúján, ha az átereszt akkor szintén pontatlan lesz a féked.

TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin » 2014.02.07. 16:55

Üdv!
Lenne egy olyan problémám hogy ha befogom a féket (első tárcsafék) nagyon puha a fékkar és alig fog annyira elég hogy megálljak de gyenge stoppie-zni akarok de gyenge fékkel nehéz lenne...
Néztem a munkahengert az egyik oldalában lévő dugattyú az mintha kicsit szorosabb lenne és a másik amelyik könnyen mozog az meg ha behúzom a féket odanyomja a fékpofát a tárcsához ha elengedem visszahúzza hiába légtelenítem!
tömítés mindenhol új kosz nem maradt a tömítés alatt.. lehet hogy már nagyon kopott a fékpofa? mert elég vastagnak tűnik.. hány mm-nek kell lennie a fékpofának?

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.01.31. 21:44

Most járok a fékek felülvizsgálatánál, és sokat olvastam arról, hogy baj van a kisipari tömítésekkel a főfékhengernél.

Ezért boltit nem is vettem, hanem elballagtam a legközelebbi tömítéstechnikai boltba, ahol egyébként gyártással is foglalkoznak.
Leadtam a mérteket, és gyártattam karmantyút is meg azt a tömítést amit általában szimeringgel szokták helyettesíteni.
Az üzletben az mondták (nem először voltam már ott), hogy ők nem javasolják a szimeringet. Adnak nagyon szívesen, de nem fogok vele hosszú távon célt érni. Egyébként szaknyelven úgy hívják ezt, hogy rúdtömítés.

EPDM nevű anyagból csinálták meg mind két tömítést (biztosan fékolajálló).
(EPDM [-40 °C , +120 °C] víz, gőz, levegő, glikol alapú fék- és hidraulikai folyadék, ásványi savak (H2SO4))
Relatíve drága mulatság, mert 500 Ft/db kb, de ha azt tekintjük, hogy fék alkatrészről van szó, azt gondolom így semmi sem drága!

Így néznek ki:
Kép
Kép
Közöttük van egy kakuktojás is :)!

Amit tudok mondani, hogy a karmantyúnak jó széles az "ajka", pici játékkal (és sok szilikonzsirral) megy be a helyére. Nagyon jól "fog".

Azért nem adok meg több adatot, mert még nincs összerakva, és nincs tapasztalat.
Amennyiben valakit érdekel még tapasztalatok nélkül is, akkor püben elérhető vagyok.

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2014.01.10. 19:27

Lóri írta:Üdv!

Szerintetek lehet még kapni Mz ES-hez féklámpakapcsolót? Olyan becsavarós-féle, pontosan nem tudom...

Az első fékbe szeretném beépíteni... Vagy esetleg valaki más alternatívát?

Köszi


Lóri
igen van még :D

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2014.01.10. 15:05

Üdv!

Szerintetek lehet még kapni Mz ES-hez féklámpakapcsolót? Olyan becsavarós-féle, pontosan nem tudom...

Az első fékbe szeretném beépíteni... Vagy esetleg valaki más alternatívát?

Köszi


Lóri

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: yofo » 2014.01.09. 20:53

A két ritkább furatú 8mm-re lett tervezve , a harmadik meg 5mm-es furatú .
Volt még néhány verzió ,de valahol lapul a rajz :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára yofo 2014.10.27. 21:44-kor.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2620
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2014.01.09. 20:20

A furatok átmérője ahogy megyünk a terveken lefele; 8, 6, és 4 mm . Ha jól emlékszem, Yofo?

Szerintem a nyolcas furattal fúrt tárcsa a leg dögösebb. :mrgreen: :smt023

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: yofo » 2014.01.05. 23:34

Néhány verziót megrajzoltam régebben . Ha van lehetőséged A/3 méretben nyomtatni , akkor átküldhetem a rajzokat . DWG formátumban vannak a rajzok .


Kép
Kép
Kép

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: dkari » 2014.01.05. 22:36

MrDok írta:
dkari írta:Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni olyan ügyben hogy nem tud e valaki sablont a féktárcsa kifúrásához?
Kinyomtatható változat érdekelne amin keresztül be lehetne jelölni a furatok helyét.

Előre is köszönöm!
Körző az általános iskolás éveidből...........
:smt023

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2304
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.01.05. 22:22

dkari írta:Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni olyan ügyben hogy nem tud e valaki sablont a féktárcsa kifúrásához?
Kinyomtatható változat érdekelne amin keresztül be lehetne jelölni a furatok helyét.

Előre is köszönöm!
Körző az általános iskolás éveidből...........

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: dkari » 2014.01.05. 21:22

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni olyan ügyben hogy nem tud e valaki sablont a féktárcsa kifúrásához?
Kinyomtatható változat érdekelne amin keresztül be lehetne jelölni a furatok helyét.

Előre is köszönöm!

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2013.11.19. 21:38

Dreamer írta:
tiger1342 írta:Nakérem: fék megjavítva! Karmantyúk áztak 1 napot, méretük nem változott, így nyugodt szívvel szereltem be. Új porvédők és új fékcső, meg a gyári csavarodásgátló is felkerült a gépre. Remélem egy darabig nem kell hozzányúlni. :)

Kép Kép Kép Kép
Látom, hogy fém fékcső játszik? Milyen motor főfékhengere ez? Illetve a háttérben csak nem egy Skoda áll? :D
Csá! Igen, fém fékcső, a főfékhengert nem tudom, milyen motoré, utángyártott, vaterás cucc. Igen, egy Fabia van a háttérben, szomszéd bácsié. :)

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.11.19. 10:38

tiger1342 írta:Nakérem: fék megjavítva! Karmantyúk áztak 1 napot, méretük nem változott, így nyugodt szívvel szereltem be. Új porvédők és új fékcső, meg a gyári csavarodásgátló is felkerült a gépre. Remélem egy darabig nem kell hozzányúlni. :)

Kép Kép Kép Kép
Látom, hogy fém fékcső játszik? Milyen motor főfékhengere ez? Illetve a háttérben csak nem egy Skoda áll? :D

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2013.11.18. 22:53

Nakérem: fék megjavítva! Karmantyúk áztak 1 napot, méretük nem változott, így nyugodt szívvel szereltem be. Új porvédők és új fékcső, meg a gyári csavarodásgátló is felkerült a gépre. Remélem egy darabig nem kell hozzányúlni. :)

Kép Kép Kép Kép

Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya » 2013.11.05. 12:53

tiger1342 írta: Igen, az oké, de ha már előttem valaki kipróbálta, akkor jó lenne tudni, melyik az, amelyik biztosan jó! :)
Veszek holnap a futárban 2 db-ot, és bedobom fékolajba egy napra. Remélem jók lesznek...

Ha mész a Futárba, légy szíves szólj neki, hogy neten az ügyfélszolgálati címre írtam neki bukósisak ügyben. Ha lenne szíves, válaszoljon rá.

Köszi.

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2013.11.05. 11:27

allllli írta:
tiger1342 írta:Urak! Szétkaptam a féknyergemet, mert fogyott a fékolaj, legutóbbi túrán pedig már csöppent is.
Elsőre csak annyi látszott, hogy az egyik porvédő nincs a helyén, reméltem csak tisztítani kell. Mindent szétszedtem, de a porvédő miatt nem csepeghetne...
Szóval arra jutottam, hogy a karmantyú lehet a bűnös, jól gondolom, hogy ennek nem kellene ennyire tágabbnak lennie, mint a dugattyú?
Kép
Olvastam, hogy az utángyári karmanytúból sok a szar, ami nem bírja a fékolajat, stb. Melyik az, amelyik biztosan jó?
Köszönöm.

Nekem azt mondták itt annó, hogy ki lehet fogni közülük jókat. Ezt úgy tudom megállapítani, hogy fékolajba dobom őket és amelyik nem dagad meg, az a jó. Vagy veszel kettőt. amit a boltban alaposan megnézel, hogy nem-e hibás, nem görbe stb. Bedobod olajba h megdagadjon. Szilikon sprayvel beleerőlteted dugattyústól a helyére, kiveszed, majd ahol sorját csinált, azt a felesleget levágod, így méretre van szabva. Ha jól értettem. Lehet hülyeséget írok vagy valamit összecseréltem, inkább olvass vissza. Tavasszal volt.
Igen, az oké, de ha már előttem valaki kipróbálta, akkor jó lenne tudni, melyik az, amelyik biztosan jó! :)
Veszek holnap a futárban 2 db-ot, és bedobom fékolajba egy napra. Remélem jók lesznek...

Avatar
pdav87
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2013.02.28. 22:16
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pdav87 » 2013.11.04. 23:00

Sziasztok!

Van egy olyan problémám, hogy mz ts 125 ös motoron az első dobfék durván blokkol, ha nyirkos párás esős idő van, és
szinte kizárólag a hátsó féket tudom használni, nem tudom, hogy csak én tapasztaltam e ezt ennél a típusnál. 4 éve vettem, kb 11-12 ezer km-t megyek évente, elhatároztam hogy most télen mindent megjavítok a motoron.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.11.04. 12:25

tiger1342 írta:Urak! Szétkaptam a féknyergemet, mert fogyott a fékolaj, legutóbbi túrán pedig már csöppent is.
Elsőre csak annyi látszott, hogy az egyik porvédő nincs a helyén, reméltem csak tisztítani kell. Mindent szétszedtem, de a porvédő miatt nem csepeghetne...
Szóval arra jutottam, hogy a karmantyú lehet a bűnös, jól gondolom, hogy ennek nem kellene ennyire tágabbnak lennie, mint a dugattyú?
Kép
Olvastam, hogy az utángyári karmanytúból sok a szar, ami nem bírja a fékolajat, stb. Melyik az, amelyik biztosan jó?
Köszönöm.

Nekem azt mondták itt annó, hogy ki lehet fogni közülük jókat. Ezt úgy tudom megállapítani, hogy fékolajba dobom őket és amelyik nem dagad meg, az a jó. Vagy veszel kettőt. amit a boltban alaposan megnézel, hogy nem-e hibás, nem görbe stb. Bedobod olajba h megdagadjon. Szilikon sprayvel beleerőlteted dugattyústól a helyére, kiveszed, majd ahol sorját csinált, azt a felesleget levágod, így méretre van szabva. Ha jól értettem. Lehet hülyeséget írok vagy valamit összecseréltem, inkább olvass vissza. Tavasszal volt.

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2013.11.03. 22:42

Urak! Szétkaptam a féknyergemet, mert fogyott a fékolaj, legutóbbi túrán pedig már csöppent is.
Elsőre csak annyi látszott, hogy az egyik porvédő nincs a helyén, reméltem csak tisztítani kell. Mindent szétszedtem, de a porvédő miatt nem csepeghetne...
Szóval arra jutottam, hogy a karmantyú lehet a bűnös, jól gondolom, hogy ennek nem kellene ennyire tágabbnak lennie, mint a dugattyú?
Kép
Olvastam, hogy az utángyári karmanytúból sok a szar, ami nem bírja a fékolajat, stb. Melyik az, amelyik biztosan jó?
Köszönöm.

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2013.11.03. 22:35

Veszy2107 írta: A jobb fékbetét az valós probléma lehet, mert ez egy bolti "szar" ETZ-re való szar... :/ Olajos is lehet mert csinálgattam a főfékhengert.....
De itt a legnagyobb problémám, hogy ha koppra húzom, akkor az nem határozott, hanem kicsit olyan mintha teniszlabdát szorongatnék.... és nem kemény a fékkar a ha satura húzom.... de akkor se keményedik fel, ha pumpálom, szóval nem a levegő a fő probléma, innen jött a fékcső porblem....
Ha nem ereszt, akkor fékcső lesz a gond...

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.10.03. 11:35

sunbim írta:Fékbetét csere jobbra! Enyhén olajos is lehet a tárcsa, úgy hogy nem látod de csökkenti a fék erőt.
Lehet minimális levegő a féknyeregben is , pumpálásra nem biztos hogy megszűnik.

A jobb fékbetét az valós probléma lehet, mert ez egy bolti "szar" ETZ-re való szar... :/ Olajos is lehet mert csinálgattam a főfékhengert.....
De itt a legnagyobb problémám, hogy ha koppra húzom, akkor az nem határozott, hanem kicsit olyan mintha teniszlabdát szorongatnék.... és nem kemény a fékkar a ha satura húzom.... de akkor se keményedik fel, ha pumpálom, szóval nem a levegő a fő probléma, innen jött a fékcső porblem....

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2620
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2013.10.02. 18:53

Fékbetét csere jobbra! Enyhén olajos is lehet a tárcsa, úgy hogy nem látod de csökkenti a fék erőt.
Lehet minimális levegő a féknyeregben is , pumpálásra nem biztos hogy megszűnik.

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.10.02. 08:09

KILL3R etz írta:Hja, értem...

Szarabb gumit kell feltenni előre, akkor meg fog csúszni... :lol:

Fasza! Lehet az lesz! :lol:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3811
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.10.01. 10:40

Hja, értem...

Szarabb gumit kell feltenni előre, akkor meg fog csúszni... :lol:

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.10.01. 08:54

KILL3R etz írta:Gumi fékcsővel nem nagyon lesz teljesen határozott...

Ha zavar, akkor kell egy fém... :wink:
És ez a jelenség akkor a fékcső miatt van? Nem lehet, hogy a karmantyúk nem tökéletesek?

Amúgy próbáltam az egyik haver TZ-jét, neki satu kemény a féke, gumi csővel. A lényeg hogy kétszer próbáltam vészfékezni és mind a kétszer megcsúszott az első kereke száraz betonon.... Az enyémmel így ha vészfékezek, hallani, hogy keményen dolgozik a gumi, de mégse csúszik meg a kerék és ettől függetlenül elég határozottan megáll... Mintha ABS lenne benne! :D Kérdés, hogy lehet jobb a fék, ha satu de könnyen megcsúszik (bár elvileg ez egy normális fék :D ) vagy olyan mint az enyém, hogy szerintem nem fog rosszul, mert ingen csak kapaszkodnom kell a kormányba, de ha megtépem még nem blokkolja le az első kereket...
Majd megmondom a havernak, hogy csináljunk egy féktesztet 50km/h-ról, hogy kinek mennyi a fékútja! :D Mondjuk én hiszek az enyémben, mert nem csúsztatja meg a kereket mégis markolhatom erősen, neki meg figyelnie kell a határra... :D

Hát elég érdekes!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3811
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.09.28. 14:51

Gumi fékcsővel nem nagyon lesz teljesen határozott...

Ha zavar, akkor kell egy fém... :wink:

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.28. 12:59

Helló all!

Mitől lehet az, hogy a fékem jól fog, jól adagolható, de nem olyan határozottan kemény, nem olyan kopp mikor behúzom! A havernak olyan amikor behúzom, hogy satu kemény a kar és határozottan megáll a kar... Nekem meg olyan mintha kb egy teniszlabdát szorongatnék... nem keményedik fel jobban pumpálásra sem, szóval nem hinném hogy levegős lenne, nem is lehet behúzni a kormányig, szóval nem engedi el az olajat, de nem olyan határozott vége mikor satura húzom...!

Ez lehet, hogy a nem gyári (2008-as dátum van a fékcsövön) fékcső miatt van és az tágul ahogy satuzom azért nem olyan határozottan kopogós a fék vagy esetleg nem az igazi valamelyik karmantyú?

Szerintetek, van tippetek?

Köszi!

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.25. 20:39

Stephanus írta:Sziasztok!
Július elején vettem EBC kevlár-aramid fékbetéteket az első fékembe. Azóta van bennük kb 4500km. Ma kíváncsiságból megnéztem, hogy milyen állapotban vannak, és döbbenten tapasztaltam, hogy ronggyá vannak kopva. Jó 3,5mm hiányzik belőlük. Középen a bevágásnak már nyoma sincs.
OK, hogy tempós városi használatban vannak, de nem túlzás ez? Van valakinek tapasztalata ezekkel a betétekkel?
Gondban vagyok, mert nagyon jó velük fékezgetni, de nem akarok 3 havonta betétet cserélgetni. Filózok rajta, hogy kipróbáljam-e a szinter-metált, hátha jobban bírja. Azt próbálta már valaki? Tapasztalat?

Helló!

Én nem ismerem ezeket az EBC-s betéteket, de itt épp emlegetik őket, lehet olvashatsz valami okosat! ;)

http://www.motorinfo.hu/sporthirek/muhe ... ek_tolunk/

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 247
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2013.09.21. 13:21

Sziasztok!
Július elején vettem EBC kevlár-aramid fékbetéteket az első fékembe. Azóta van bennük kb 4500km. Ma kíváncsiságból megnéztem, hogy milyen állapotban vannak, és döbbenten tapasztaltam, hogy ronggyá vannak kopva. Jó 3,5mm hiányzik belőlük. Középen a bevágásnak már nyoma sincs.
OK, hogy tempós városi használatban vannak, de nem túlzás ez? Van valakinek tapasztalata ezekkel a betétekkel?
Gondban vagyok, mert nagyon jó velük fékezgetni, de nem akarok 3 havonta betétet cserélgetni. Filózok rajta, hogy kipróbáljam-e a szinter-metált, hátha jobban bírja. Azt próbálta már valaki? Tapasztalat?

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.18. 13:31

Helló!

Nem tudna nekem ajánlani valaki egy oldalt, ahol lehet minőségi karmantyút venni a főfékhengerre?

Az utángyártott boltiról mi a véleményetek, használható lehet esetleg normális is vagy egy marék sz@rt nem ér?

Köszönöm az infókat! ;)

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: dkari » 2013.09.11. 18:40


Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2013.09.09. 11:27

occsike87 írta:
Hát én ebben sehol nem látok két rúgót!!! :/ Délután viszem is heves panaszkodás mellett! :evil: Pedig kiemeltem, hogy dupla ajkú, az eladó pedig meg is erősítette, hogy ez az.. Amúgy mindegyik bírja a fékfolyadékot vagy arra is van valami specifikus?
Köszi az infókat![/quote]

Én is jártam már úgy h direkt duplaajkút rendeltem, aztán amikor megjött 1 hét múlva akkor sima egyajkú volt és állította h 2 ajkú, de végülis lesz.rtam. Most is az van még a főfékhengerben de még nem csöpög szerencsére.[/quote]


Csak akkor jó lenne tudnunk, hogy melyik árát fizettetik ki velünk! :/ Ez a kis szar 500Ft volt....

Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: occsike87 » 2013.09.09. 11:02

[/quote]

Hát én ebben sehol nem látok két rúgót!!! :/ Délután viszem is heves panaszkodás mellett! :evil: Pedig kiemeltem, hogy dupla ajkú, az eladó pedig meg is erősítette, hogy ez az.. Amúgy mindegyik bírja a fékfolyadékot vagy arra is van valami specifikus?
Köszi az infókat![/quote]

Én is jártam már úgy h direkt duplaajkút rendeltem, aztán amikor megjött 1 hét múlva akkor sima egyajkú volt és állította h 2 ajkú, de végülis lesz.rtam. Most is az van még a főfékhengerben de még nem csöpög szerencsére.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég