Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

jura györgy írta:sziasztok Zsaki nem olt említve melyik karmantyú de ettől fügétlenül a nagy helyett még mindig a szimeringet ajánlom üdv. juragy

Gyuri.
A karmantyú az amelyik a dugattyúra van ráhúzva,a kisebb.Mindenki ezt hívja karmantyúnak.A másik amelyik meg a házba van beszoritva,a nagyobb,az a szimering.
Nem kell szimeringet ajánlanod a nagy helyett,mert az eleve szimering :-k
Na mindegy nem akarok ebbe belemenni,de kiváncsi lennék rajtad kívűl hány ember gondolt a "karmantyú" névnél a 10x20x7-es szimeringre.

http://www.futarmotorosbolt.hu/index.ph ... =2a&page=2


Itt is a kisebb a karmantyú,a nagyobb a szimering.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok Zsaki nem olt említve melyik karmantyú de ettől fügétlenül a nagy helyett még mindig a szimeringet ajánlom üdv. juragy
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka »

Én karmantyút a webmotors.hu oldalról vettem,teljesen jó.Nekem a szimeringnél folyik,mert csíkosra van esztergálva a dugattyúm.Még adok neki egy esélyt,és a webmotors-tól rendelek egyet,ha nem jön be,akkor csere az egész berendezés...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

jura györgy írta:sziasztok a karmantyú helyett ajánlanám a szimeringet a méret 10x20x7 az én gépembe is ez van por száraz üdv. juragy
Gyuri a karmantyú meg a szimmering ebben az esetben 2 különböző dolog.Amit te mondasz szimmeringet az nem ugyanaz mint amit karmantyúként emlitenek itt.Úgyhogy helyette ne ajánld.
3-as és 5-ös alkatrész.
Ők az 5-ös alkatrészről beszélnek,te meg a 3-asról.
Az alsó képen ott van egymás mellett a kettő.Látszik a nem kicsi különbség

Kép


Kép
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2015.01.27. 18:43-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok a karmantyú helyett ajánlanám a szimeringet a méret 10x20x7 az én gépembe is ez van por száraz üdv. juragy
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Kérdezd meg itt: http://www.oring.hu/

Szerintem nekik van fékfolyadék álló karmantyújuk. Tudod, szimmeringet a szimmering boltból....
Nekem még gyári főfékhengerem van. Idén lesz három éve, hogy karmantyú lett benne cserélve, és eddig hibátlan. Sajnos azt nem tudom, milyen márkájú van most benne, ha tudnám, megosztanám.
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

Fejes Attila írta:
pempelli írta:Srácok hol érdemes főfékhenger karmantyút venni vagy milyet?ami bírja is nem csak 3 hetet.
Üdv, az én tapasztalatom, hogy jobban jársz egy használt jappán főhengerrel, az mz mindig ereszteni fog.
http://www.motorbolt.co.hu/index.php?me ... i-gy6-jobb
Ezt találtam a neten.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Lehet én is ezt a megoldást választanám, mert rendes minőségű karmantyút nem igen kapni; nem fékolaj állók.

Legutoljára kompletten egy török utángyárit vettem, az nem szivárog de mindig máshol fog. Nem ajánlom. Nem szedem szét hogy mi lehet a baja, mert utánna tuti fojni fog.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Fejes Attila
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2013.07.06. 21:55
MZ-d típusa: TS250/1 oldalkocsis

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Fejes Attila »

pempelli írta:Srácok hol érdemes főfékhenger karmantyút venni vagy milyet?ami bírja is nem csak 3 hetet.
Üdv, az én tapasztalatom, hogy jobban jársz egy használt jappán főhengerrel, az mz mindig ereszteni fog.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok hol érdemes főfékhenger karmantyút venni vagy milyet?ami bírja is nem csak 3 hetet.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Én amikor így jártam cseréltem a féknyerget 4000Ft-ért vettem hibátlan állapotút fékcsővel együtt,úgy hogy én azt mondom nem érdemes pepecselni vele.(persze mindenki magának tudja,de a végén mindennel együtt lehet a javítás sem lenne olcsóbb)
Avatar
BremboRob
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2014.06.27. 18:56
MZ-d típusa: Etz-125

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: BremboRob »

bambi írta:
BremboRob írta:Sziasztok!
Olyan problémám van , h a féknyeregbe bele szakadt a menet ! Tudtok e valami megoldást ?
Választ előre köszönöm !
Melyik menet?
A légtelenítő csavarnál!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: bambi »

BremboRob írta:Sziasztok!
Olyan problémám van , h a féknyeregbe bele szakadt a menet ! Tudtok e valami megoldást ?
Választ előre köszönöm !
Melyik menet?
Avatar
BremboRob
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2014.06.27. 18:56
MZ-d típusa: Etz-125

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: BremboRob »

Sziasztok!
Olyan problémám van , h a féknyeregbe bele szakadt a menet ! Tudtok e valami megoldást ?
Választ előre köszönöm !
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Helye válogatja!
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , és kifurkált féktárcsával műszakin nem bukik ? csak azért kérdezem mert nekem is van 1 kifurkált tárcsám amit tervezek fel szerelni üdv. juragy
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim »

yofo írta:Néhány verziót megrajzoltam régebben . Ha van lehetőséged A/3 méretben nyomtatni , akkor átküldhetem a rajzokat . DWG formátumban vannak a rajzok .


Kép
Kép
Kép
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Van.
Keress vissza kicsit valaki már rakott fel különböző sémákat.


Na jó segítek egy kicsit,3.oldal Yofo rakta fel!
Avatar
Szőke Roland
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
Tartózkodási hely: Maroslele

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Szőke Roland »

KILL3R etz írta:Picivel jobb fékhatás, illetve esős időben nem harap be olyan hirtelen a fék, hamarabb, fokozatosan kezd el fogni.
Van valami fúrási séma hozzá, hogy ne tűnjön gányolásnak meg ne is törjön szét?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Szőke Roland írta:Sziasztok!

Miket tapasztaltatok a kifúrt féktárcsával? Érdemes kifúrni?
Én azért fúrtam ki, mert a "jófajta" fékbetétem folyton felszedett apró fémszilánkokat, ami rövid időn belül szép csikorgást eredményezett ahogy a betét a tárcsához ért. Azóta szépen tisztul a felület.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Picivel jobb fékhatás, illetve esős időben nem harap be olyan hirtelen a fék, hamarabb, fokozatosan kezd el fogni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Szőke Roland
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
Tartózkodási hely: Maroslele

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Szőke Roland »

Sziasztok!

Miket tapasztaltatok a kifúrt féktárcsával? Érdemes kifúrni?
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Patrik írta:A távtartó nem süllyed nagyon bele az agyba? Lehet az van elbarmolva és nem fekszik fel ott ahol kell és közvetlenül a csapágyra támaszkodik?
A távtartó peremének ha jól tudom szinelnie kell az agy peremével.
Sziasztok!
A bal távtartó meg volt nyomorítva és a persely sem az eredeti volt, valaki kókányolt vele.
Vettem egy új távtartót, ezzel megszűnt a probléma.
Mind a két oldalon szépen felfekszik, a kerék nem kóvályog és a fék is csak akkor fog, amikor
fékezek. Köszönöm a tippeket, tanácsokat.
András
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Csak azt nem értem hogy miért nem csinálsz pár képet a problémáról?
Talán könnyebb lenne segiteni.
Távolbalátással legfeljebb a Gyurcsók tud segiteni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Patrik »

A távtartó nem süllyed nagyon bele az agyba? Lehet az van elbarmolva és nem fekszik fel ott ahol kell és közvetlenül a csapágyra támaszkodik?
A távtartó peremének ha jól tudom szinelnie kell az agy peremével.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ott valami nagyon nincs jól összerakva...

Ha helyén van a tengely, és meg van húzva, akkor ott nem lehet hézag, hiszen a tengellyel a helyére húzod a távtartót, kereket.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

tiger1342 írta:
Patrik írta:A kerék távtartója mellé tegyél be egy anyát inkább pluszba,az úgy biztonságos és nem tudod annyira összehúzni a villaszárat.
](*,) [-X !! Első keréknél, ha betartod a helyes sorrendet, nem tudod összehúzni a villaszárakat! Plusz anyát hova?? Azok a villaszárak nem véletlen vannak párhuzamosra kitalálva! :)
Sziasztok!
Szóval, az a helyzet, hogy a bal oldali távtartó és a villaszár között van kb. 5 mm hézag, így a
kerék tud egy kicsit jobbra-balra mozogni és azért fog a fék, mert hol a jobb oldali pofa,
hol a bal oldali pofa súrolja.
Holnap az-az szombaton reggel veszek új távtartókat és ha akkor is lesz hézag, akkor alátéttel
oldom meg.
András
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

MrDok írta:
tiger1342 írta:
Ez igaz, de ha a tárcsa hozzáér a féknyereghez, ahogy a kolléga írta, akkor már nincs hova igazodni...
Na ja, lehet hogy pontosítani kéne mi, mikor , hova ér hozzá, vagy semmi semmihez, csak megszorul az anya húzásakor........
Igaz. Csak a "tárcsa megszorul"-ból nekem az jött le, hogy a nyereghez szorul, az alátéteket is a nyereghez kérdezte.
TS powa!
Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

tiger1342 írta:
Ez igaz, de ha a tárcsa hozzáér a féknyereghez, ahogy a kolléga írta, akkor már nincs hova igazodni...
Na ja, lehet hogy pontosítani kéne mi, mikor , hova ér hozzá, vagy semmi semmihez, csak megszorul az anya húzásakor........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

MrDok írta:
tiger1342 írta:
Elég egyszerű szemből belenézni, hogy a nyereg melyik oldalához ér hozzá a tárcsa. Aztán úgy kell hézagolni keréktengelyen!, hogy középen fusson.
A féknyergük dugattyúinak kell igazodni a tárcsához, nem a kereket kell a fékhez hézagolni........ :wink:
Ez igaz, de ha a tárcsa hozzáér a féknyereghez, ahogy a kolléga írta, akkor már nincs hova igazodni...
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Patrik írta: Alátétet akartam írni!
Úgy gondoltam,hogy a távtartó mellé még egy alátétet felhúz a tengelyre így megnő a távtartó szélessége.
Az alátét a távtartó és a villa közt van a tengelyen.
Ettől még lehet rossz ötlet csak pontosítani akartam! :D
Így már helyes a dörgés! :)
TS powa!
Kép
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Patrik »

tiger1342 írta:
Patrik írta:A kerék távtartója mellé tegyél be egy anyát inkább pluszba,az úgy biztonságos és nem tudod annyira összehúzni a villaszárat.
](*,) [-X !! Első keréknél, ha betartod a helyes sorrendet, nem tudod összehúzni a villaszárakat! Plusz anyát hova?? Azok a villaszárak nem véletlen vannak párhuzamosra kitalálva! :)

Alátétet akartam írni!
Úgy gondoltam,hogy a távtartó mellé még egy alátétet felhúz a tengelyre így megnő a távtartó szélessége.
Az alátét a távtartó és a villa közt van a tengelyen.
Ettől még lehet rossz ötlet csak pontosítani akartam! :D
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Köszönöm a javaslatokat, megoldásokat.
Azt hiszem, hogy veszek két új távtartót, mert a bal oldali el van deformálódva és nem fekszik fel
a kerékhez. Remélem az okozza a problémát.
Majd megírom az eredményt.

András
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Azért nem árt, ha a két dugó kb. egyformán jön ki a helyéről, mikor eléri a tárcsát.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

tiger1342 írta:
Elég egyszerű szemből belenézni, hogy a nyereg melyik oldalához ér hozzá a tárcsa. Aztán úgy kell hézagolni keréktengelyen!, hogy középen fusson.
A féknyergük dugattyúinak kell igazodni a tárcsához, nem a kereket kell a fékhez hézagolni........ :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Patrik írta:A kerék távtartója mellé tegyél be egy anyát inkább pluszba,az úgy biztonságos és nem tudod annyira összehúzni a villaszárat.
](*,) [-X !! Első keréknél, ha betartod a helyes sorrendet, nem tudod összehúzni a villaszárakat! Plusz anyát hova?? Azok a villaszárak nem véletlen vannak párhuzamosra kitalálva! :)
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

MrDok írta:
Apa66 írta:Sziasztok!
250-es ETZ féktárcsa megszorul, ha a kerék anyát rendesen meghúzom.
Kicsit meg kell lazítani és akkor rendesen forog.
Tegyek a féknyereg és a teleszkóp közé alátétet? Nem tartom biztonságosnak.
András
Ha a tárcsa nem éri a telót akkor a féket nézd/takarítsd át. Ha semmihez nem ér, akkor a két csapágy közti távtartót cseréld kicsit hosszabbra.
Elég egyszerű szemből belenézni, hogy a nyereg melyik oldalához ér hozzá a tárcsa. Aztán úgy kell hézagolni keréktengelyen!, hogy középen fusson.
TS powa!
Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Apa66 írta:Sziasztok!
250-es ETZ féktárcsa megszorul, ha a kerék anyát rendesen meghúzom.
Kicsit meg kell lazítani és akkor rendesen forog.
Tegyek a féknyereg és a teleszkóp közé alátétet? Nem tartom biztonságosnak.
András
Ha a tárcsa nem éri a telót akkor a féket nézd/takarítsd át. Ha semmihez nem ér, akkor a két csapágy közti távtartót cseréld kicsit hosszabbra.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Patrik »

A kerék távtartója mellé tegyél be egy anyát inkább pluszba,az úgy biztonságos és nem tudod annyira összehúzni a villaszárat.
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Sziasztok!
250-es ETZ féktárcsa megszorul, ha a kerék anyát rendesen meghúzom.
Kicsit meg kell lazítani és akkor rendesen forog.
Tegyek a féknyereg és a teleszkóp közé alátétet? Nem tartom biztonságosnak.
András
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

gesszti írta:
KILL3R etz írta: Persze nem a hegy oldalán kell lejönni, végig a féket vasalva... :D
...de, ha egyszer ott van az út?! :roll:

Há' bírd ki, hogy ott nem jössz le...

Úgy értettem, hogy toronyiránt, vízszintesen.... :D

Nekem sem a Transzfogarason, se a Német/Cseh dombokon nem volt gondom a fékemmel... Nem kell túlgondolni. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

gesszti írta:
dkari írta: Vagy esetleg egy Jawa duplex első fékdob? Nekem a kis Ts-be az volt befűzve. A szimpla mz dobtól lényegesen jobb de ez sem tárcsa...
A fékhatással nincs gond. A hőt kéne valahogy elvezetni. A duplex dob alapból ugyanúgy elmelegszik.


Azon gondolkodok, hogy egy tárcsás agyat átfaragni, és két tárcsát feltenni. Csak elég bután nézne ki, hogy egyik féknyereg elől, a másik hátul van. Mondjuk a cél szentesíti az eszközt. Úgyis csak hegyi túrán lenne használva.
Létezik balos tárcsás villaszár.
Németektől rendelt egyik ismerős, bár elég borsos áron. (valamelyik klub... azt hiszem nem az mzforumon volt, hanem ifa club tán? majd megkérdezem...)
Arra kell egy balos brembo nyereg valahonnan bontottan, egy nagyobb főfékhenger, csövek, aztán kezdődhet a buli... :)

De szerintem nem éri meg.
Jó állapotú, fúrt tárcsa, normális betéttel (ilyen igénybevételre már nem organikus), és az is bírni fogja.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

gesszti írta:
dkari írta: Vagy esetleg egy Jawa duplex első fékdob? Nekem a kis Ts-be az volt befűzve. A szimpla mz dobtól lényegesen jobb de ez sem tárcsa...
A fékhatással nincs gond. A hőt kéne valahogy elvezetni. A duplex dob alapból ugyanúgy elmelegszik.


Azon gondolkodok, hogy egy tárcsás agyat átfaragni, és két tárcsát feltenni. Csak elég bután nézne ki, hogy egyik féknyereg elől, a másik hátul van. Mondjuk a cél szentesíti az eszközt. Úgyis csak hegyi túrán lenne használva.
Ha "csak" a hűtés a gond-én valami esztergással nagyobb taréjt varázsoltatnék a dobra,talán egy is elég,a csapágyakat gumisra cserélném-első körben ennyi.
Nem értek hozzá-ötlet volt.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gesszti »

KILL3R etz írta: Persze nem a hegy oldalán kell lejönni, végig a féket vasalva... :D
...de, ha egyszer ott van az út?! :roll:

Há' bírd ki, hogy ott nem jössz le...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Bőven elég 1 (furkált)tárcsa + egy jó betét... Persze nem a hegy oldalán kell lejönni, végig a féket vasalva... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gesszti »

dkari írta: Vagy esetleg egy Jawa duplex első fékdob? Nekem a kis Ts-be az volt befűzve. A szimpla mz dobtól lényegesen jobb de ez sem tárcsa...
A fékhatással nincs gond. A hőt kéne valahogy elvezetni. A duplex dob alapból ugyanúgy elmelegszik.


Azon gondolkodok, hogy egy tárcsás agyat átfaragni, és két tárcsát feltenni. Csak elég bután nézne ki, hogy egyik féknyereg elől, a másik hátul van. Mondjuk a cél szentesíti az eszközt. Úgyis csak hegyi túrán lenne használva.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: dkari »

gesszti írta:Ma fékkarbantartást végeztem a TS-en. A betétekből kb. 1 mm fogyott el a múlt hétvége alatt. Az első eredeti ddr csapágyakból meg szépen kiolvadt, és kifolyt a zsír. Ez kente össze a felnit. Nem esett le ott először, hogy honnan jöhet kulcsos dobfékből olaj... Aztán később rájöttem, hogy mindig a lejtő alján jelent meg. Törölgettem hát szorgalmasan lefelé. :-)

Hogy lehetne a TS első fékjét kicsit okosítani? Nem az a cél, hogy jobban fogjon, csak csupán annyi, hogy tartós fékezésnél ne süljön meg. A 16-os első kereket mindenképp meg szeretném hagyni, és a fékkart se szeretném kicserélni az olajtartályosra. Bármi ötletnek örülnék.

Bele lehet fűzni a 16-os felnibe egy tárcsás etz agyat?


Vagy esetleg egy Jawa duplex első fékdob? Nekem a kis Ts-be az volt befűzve. A szimpla mz dobtól lényegesen jobb de ez sem tárcsa...
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Épített choppereknél,bobbereknél gyakran alkalmazzák,hogy minél pucérabb,egyszerűbb legyen a kormány.
Azon kívül semmi,csak plusz egy hibalehetőség.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gesszti írta:Ma fékkarbantartást végeztem a TS-en. A betétekből kb. 1 mm fogyott el a múlt hétvége alatt. Az első eredeti ddr csapágyakból meg szépen kiolvadt, és kifolyt a zsír. Ez kente össze a felnit. Nem esett le ott először, hogy honnan jöhet kulcsos dobfékből olaj... Aztán később rájöttem, hogy mindig a lejtő alján jelent meg. Törölgettem hát szorgalmasan lefelé. :-)

Hogy lehetne a TS első fékjét kicsit okosítani? Nem az a cél, hogy jobban fogjon, csak csupán annyi, hogy tartós fékezésnél ne süljön meg. A 16-os első kereket mindenképp meg szeretném hagyni, és a fékkart se szeretném kicserélni az olajtartályosra. Bármi ötletnek örülnék.

Bele lehet fűzni a 16-os felnibe egy tárcsás etz agyat?
Küllőt kapsz 16"-os kerékhez, és ETZ agyhoz.
A fékkar meghagyása kombinált rendszerrel megoldható (most láttam egy xj 750-en). Bovdennel húzod a villakiflik közé szerelt főfékhengert (illetve annak működtető karját). Hogy ennek mi értelme azt ne kérdezd............... de működik
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ma fékkarbantartást végeztem a TS-en. A betétekből kb. 1 mm fogyott el a múlt hétvége alatt. Az első eredeti ddr csapágyakból meg szépen kiolvadt, és kifolyt a zsír. Ez kente össze a felnit. Nem esett le ott először, hogy honnan jöhet kulcsos dobfékből olaj... Aztán később rájöttem, hogy mindig a lejtő alján jelent meg. Törölgettem hát szorgalmasan lefelé. :-)

Hogy lehetne a TS első fékjét kicsit okosítani? Nem az a cél, hogy jobban fogjon, csak csupán annyi, hogy tartós fékezésnél ne süljön meg. A 16-os első kereket mindenképp meg szeretném hagyni, és a fékkart se szeretném kicserélni az olajtartályosra. Bármi ötletnek örülnék.

Bele lehet fűzni a 16-os felnibe egy tárcsás etz agyat?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 54 vendég