Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Üdv Urak
Dobféket fűzött kerékben szabályozzak? Gondoltam arra is, hogy összerakom kipróbálom, ha nem vészes, akkor gurulok vele néhányat és csak utána szabályoztatom.
A fékpofákat lehetséges az alaplapra felszerelve, nyitott fékkulccsal szabályozni?
cstamas16
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010.10.17. 19:04
MZ-d típusa: Simson,mz

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: cstamas16 »

Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükségem.
Etz féknyereg felújításába kezdtem bele mivel mindig ereszti az olajat az egyik felén.
Vettem hozzá karmantyúkat viszont azt nem tudom,hogy a karmantyúnak a belső felén van egy "válla" annak a kis vállnak merre fele kell állnia?
Befelé a dugó aljához közelebb vagy a tetejéhez közelebb?
Köszönöm.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: conus »

középsztenderre állítva szoktam bekoptatni a hátsó fékpofákat. előtte csiszolópapírral körben lehúzom az éleit. hátul nekem fekete utángyártott van. :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Lóri írta:Sziasztok!

Hát ehhez a fékes témához mondanék ezt azt. Nekem van gyári fékpofa. Frankó piros. Vettem pirosat. Méghozzá úgy néztem, hogy az utángyártott piros színű közel olyan fékhatást tud, mint a gyári piros. Igaz az utángyártott a padi mérésem alapján a csúszáshatáron erősen nyikorog.

Lóri
nem a szine határozza meg a fékhatást :-k hanem az összetétele :-k ne feledjétek,hogy az NDK ás még azbest tartalmú :-#
A viz szalad, a kő marad!
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Hát ehhez a fékes témához mondanék ezt azt. Nekem van gyári fékpofa. Frankó piros. Vettem pirosat. Méghozzá úgy néztem, hogy az utángyártott piros színű közel olyan fékhatást tud, mint a gyári piros. Igaz az utángyártott a padi mérésem alapján a csúszáshatáron erősen nyikorog.

Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

punisher írta:Én a mofakertől vattem rózsaszínt =D> ! (Inkább ne is vettem volna :( )
Nem az igazi!
Én feketét akartam venni csak mivel az szettben volt 2db fékpofa rugó meg zégely gyűrű nekem nem kellett a zégely gyűrű ezért külön rendeltem rózsaszín fékpofát 1 párt meg rugót erre jön a posta fekete fékpofa gondoltam na erre vágytam :D azóta tuti a fékem jól fog.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Nekem rózsaszín van hátul, műszakin azt mondták rá, hogy tökéletesen működik a fékem. :)

De az elsőt mindenképpen tavasszal ferodo-ra cserélem..
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: punisher »

Én a mofakertől vattem rózsaszínt =D> ! (Inkább ne is vettem volna :( )
Nem az igazi!
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: balintmz »

Én még nem hallottam jót a rózsaszinröl. Nem fog vele a fék...
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Kösz megrendeltem a rózsaszint majd meglátjuk :D
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

nova001155 írta:van valakinek tapasztalata ilyen piros fékpofáról.
http://www.citybike.hu/_pics/1896.jpg
vagy erről?
http://www.citybike.hu/_pics/23941.jpg

Én mikor vettem akkor is 2 féle volt fekete meg rózsaszín, elvileg a rózsaszín puhább a fekete keményebb
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

van valakinek tapasztalata ilyen piros fékpofáról.
http://www.citybike.hu/_pics/1896.jpg
vagy erről?
http://www.citybike.hu/_pics/23941.jpg
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Nem, nincs eltörve... de ebbe is van ilyen műanyag gyűrű ami lenyomja a gumit...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

Én egy fékolajálló O-gyűrűt tettem a kupakba, és úgy csavartam vissza. Hermetikusan zár. :D

De előtte nézd meg nincs-e megrepedve a ház. Mert akkor tömítgetheted... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Sziasztok!

Tudnátok tanácsot adni nekem? Mert nekem tárcsás Kis ETZ-m van és szerintem felül a tartály kupakjánál ereszti az olajat, de lehet hogy a dugattyúnál is de azt nem tudom biztosra... mert lehet hogy csak oda lefolyt a tartálytól...tudnátok tanácsot adni hogy mit csináljak vele?
Választ előre is köszönöm :)

Üdv.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: conus »

nova001155 írta:Az normális jelenség ha esőben fékezek az elsőfékkel és csúszik egy kicsit ?
lyuggatott tárcsával nem volt ilyen élményem esőben. :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim »

hell írta:Nekem 4,3mm és hibátlan!
Ja és egy megbízható embertől :mrgreen: hallom, hogy jobban a féknyereg miatt van limitálva. Juhéjj , hát akkor irány Sunesz :wink:
Ugyanis a balesetem után vettem használtan 1 féktárcsát, azt hittem hogy hibátlan lesz, mert friss esztergálás nyomai voltak rajta, de ez nem bizonyult jó megoldásnak. Hallottam is róla hogy ez ebben a formában a féktárcsa beremegését, és ,,pulzálását" eredményezheti ha egy oldalról szedik le az anyagot egyszerre.
Jó megoldás erre ha egyszerre szedik le a két oldalról: egy fogásból. Vagy köszörülik :!:
Tehát a lényeg a lényeg, pulzál,visszaüt a tárcsám, fordulatonként többet is 8-[ , úgyhogy m1ek köszörültetni. :-({|=
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim »

nova001155 írta:Az normális jelenség ha esőben fékezek az elsőfékkel és csúszik egy kicsit ?
Peersze. Nálam ezt esés szokta követni. :mrgreen: :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Az sem lehett semmi nekem most az volt hogy mentem kb 50-el hop ittkéne kanyarodni kicsit elbambultam satu első csekély fékező erő segítettem hátsóval és sikerült lelassítani nyilván kicsit várni kell míg megmelegszik és letolja a vizet magáról.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Hogy konkrétan nem fog? Szerintem normális, mert nekem sem szokott.
Kell egy kis idő, hogy bemelegedjen a tárcsa és lehúzza a vizet. Egy vályat a betéten segíthet, vagy lyukacsos tárcsa.

Vagy egy kis türelem és motorfék. :)

Egyszer volt úgy, hogy esőben besatuzott előttem egy autó (jött egy mentő villogva), én meg csak markolászgattam ott a karokat de semmi. Így aztán útpadkán a dzsindzsáson keresztül előztem. :)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Az normális jelenség ha esőben fékezek az elsőfékkel és csúszik egy kicsit ?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

redocstomi írta:Szevasztok!
250-es ETZ-m féknyergén ahol az össze van illesztve szivárog az olaj, és az lenne a kérdésem hogy azt mivel lehetne tömíteni hogy ne szivárogjon az olaj belőle? A fékem amúgy jól fog, de ha nem használom hosszabb ideig akkor kicsit felpuhul, gondolom kap egy kis levegőt a fékrendszer és azért.
Előre is kösz!

Szia

Bizony szét kell szedd! A két fél között van egy tömítőgyűrű, azt érdemes kicserélni egy sav és olajálló O gyűrűre és összecsavarozni utána a cuccot! Többé nem fog folyni.
A második kérdésedre a válasz, bizony levegőt kap ott ahol ereszt. Ha már szétszeded, érdemes kiszedni a dugattyúkat és féktisztító spray-vel jól kitakarítani a nyerget kívül-belül, jó a brigéciol is különben. Csak a vizes mosás után jól ki kell szárítani.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!

na elkészült a saját tervezésű fúrt féktárcsám. 32db 8-as furat van rajta. Előfúrtam 4-el, majd utána a nyolcassal és a végén a furatok éleit letörtem 9,5 fúróval. Nem szabályoztattam föl, mert nem lett hullámos. Ha valaki ilyet csinál, próbálgassa a különböző fordulatszámokat, mert a jó fordulatszám sokat segít. Valamint a fúró üregelő spray is nagyon jó.
Vettem Hss-Co fúrót titan-nitrid bevonnattal és az vitte rendesen. Íme egy két kép a műről.

Máté

http://kepfeltoltes.hu/view/101003/P109 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/101003/P109 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/101003/P109 ... es.hu_.jpg
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: punisher »

redocstomi írta:Szevasztok!
250-es ETZ-m féknyergén ahol az össze van illesztve szivárog az olaj, és az lenne a kérdésem hogy azt mivel lehetne tömíteni hogy ne szivárogjon az olaj belőle? A fékem amúgy jól fog, de ha nem használom hosszabb ideig akkor kicsit felpuhul, gondolom kap egy kis levegőt a fékrendszer és azért.
Előre is kösz!
Tömítőgyűrű csere vagy hidraulikus tömítés (nekem bevállt) erre árat nem mondok mert én is úgy kaptam, piros paszta.
:P
Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: redocstomi »

Szevasztok!
250-es ETZ-m féknyergén ahol az össze van illesztve szivárog az olaj, és az lenne a kérdésem hogy azt mivel lehetne tömíteni hogy ne szivárogjon az olaj belőle? A fékem amúgy jól fog, de ha nem használom hosszabb ideig akkor kicsit felpuhul, gondolom kap egy kis levegőt a fékrendszer és azért.
Előre is kösz!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ez már zúzda(vezetéstechnika?), de én jobbkezes vagyok és jobbra szeretek :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Érdekes, én balra merek jobban dönteni. amúgy úgy hallottam jobbkezesek balra, balkezesek jobbra döntenek inkább. vélemény? :D

jah és a fék elhelyezkedésétől ez teljesen független.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem meg minden ember bátrabb az egyik irányba borítani mint a másikba. Aki nem az az aszfaltkarcoló :P Én például jobbra jobban merek.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: conus »

félre nemhúz a motor, 50-nél felállok a nyeregben és kitárom mindkét karom, akkor se dől el jobbra. ugyanis a kerekeknek van egy olyan tulajdonsága h minél nagyobb fordulaton forognak, annál nehezebb kimozdítani forgási síkjukból.
aki nem értené h miről recsegek, annak itt egy link: 8)
http://hu.wikipedia.org/wiki/Giroszk%C3%B3p

a tárcsa ezek szerint csak segít kimozdítani amikor jobbra dőlök vele. :idea: :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

revlimit írta:Akkor ezért lehet az hogy a kis TS-el tudok egyenesen gurulni, az ETZ meg félrehúz... Az élet nagy problémái közül egyre legalább már tudom a választ :lol: Megoldás: dupla tárcsa?? ](*,)
Vagy esetleg érdemes a hátsó kereket a láncfeszítőkkel egy kicsit oldalra húzni...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Akkor ezért lehet az hogy a kis TS-el tudok egyenesen gurulni, az ETZ meg félrehúz... Az élet nagy problémái közül egyre legalább már tudom a választ :lol: Megoldás: dupla tárcsa?? ](*,)
KILL3R etz írta:conus!

Pl súlyelosztás? :idea:
Jobb oldalon van a szerszámkészlet, akksi, fék, és a cerka elvileg (Kardnak, f@sznak jobbra van a helye). :lol:
Sokat megyek elengedett kormánnyal, kesztyű igazítás, vakarózás, gesztikulálás :twisted: . Akkor is át kell helyezni a súlypontot balra, mert különben kanyarodunk. :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hmm.... Majdnem eltaláltam. :evil: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Feri_Vp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 290
Csatlakozott: 2008.03.18. 00:49
MZ-d típusa: Suzuki GZ 250
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Feri_Vp »

Érdekes ez a súlyeloszlás téma, tényleg erősen beleszól a kanyarodásba. Nekem bal oldalon van a tárcsa (off motor) és jobb kanyarban tényleg szigorúbban kell tartani a gépet.
A kard helye meg a bal oldalon van, de mivel nem hordjuk, ne is rántsuk elő emiatt :D

Üdv: Feri
Bõrfotel és dobozok... :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

conus!

Pl súlyelosztás? :idea:
Jobb oldalon van a szerszámkészlet, akksi, fék, és a cerka elvileg (Kardnak, f@sznak jobbra van a helye). :lol:
Sokat megyek elengedett kormánnyal, kesztyű igazítás, vakarózás, gesztikulálás :twisted: . Akkor is át kell helyezni a súlypontot balra, mert különben kanyarodunk. :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: conus »

egyébként én is régóta töprengek egy dolgon... h miért van az ETZ-nél olyan érzésem, h jobb kanyarba sokkal könnyebben bedől a motor, balra meg kell gépészkedni rendesen :?: azért mert jobb oldalt van az a bazi nehéz tárcsa :idea: :mrgreen:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára conus 2010.08.09. 12:57-kor.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z »

bambi írta: A tárcsa vastagsága a féknyereg miatt van limitálva.
a joeletbe....ujra bebizonyosodott, hogy a mestertol mindig van mit tanulni, ez valasz volt a tizeneves toprengesemre, hogy mijafaszer nem lehet vekonyabb a tarcsa, mostmar vilagos, thx bambi!!!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: bambi »

nova001155 írta:
conus írta:gyárilag 4,5 mm van ráírva, de ez kacsa. 4 mm-ig nyugodtan fel lehet szabályoztatni + kilyuggatni. de csak óvatosan a lyuggatással :mrgreen:
Papírvastagság és aggyunk neki a 15mm es fúróval mint az ementálé :d
A tárcsa vastagsága a féknyereg miatt van limitálva.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem 4,3mm és hibátlan!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

conus írta:gyárilag 4,5 mm van ráírva, de ez kacsa. 4 mm-ig nyugodtan fel lehet szabályoztatni + kilyuggatni. de csak óvatosan a lyuggatással :mrgreen:
Papírvastagság és aggyunk neki a 15mm es fúróval mint az ementálé :d
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: conus »

gyárilag 4,5 mm van ráírva, de ez kacsa. 4 mm-ig nyugodtan fel lehet szabályoztatni + kilyuggatni. de csak óvatosan a lyuggatással :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: POINTER »

nova001155 írta:Szia!
A fékpofák cseréje megoldotta a problémát. Amúgy a tárcsát 5mm-ig lehet szabályoztatni?
Üdv!
Pointer
Asszem 4.7mm De rávan írva a tárcsára.[/quote]


Köszi!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Szia!
A fékpofák cseréje megoldotta a problémát. Amúgy a tárcsát 5mm-ig lehet szabályoztatni?
Üdv!
Pointer[/quote]

Asszem 4.7mm De rávan írva a tárcsára.
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: POINTER »

Üdv! Szedd szét a rendszert: 1, és nézd meg a fékcső belseje tiszta-e. Tolj benne végig egy drótót. 2, a dugattyúk könnyen járnak a munkahengerben? 3, főfékhenger karmantyúi jók?
Ezekből én a fékcsőre tippelek.[/quote]


Szia!
A fékpofák cseréje megoldotta a problémát. Amúgy a tárcsát 5mm-ig lehet szabályoztatni?
Üdv!
Pointer
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Hasonló van nekem is én használtan vettem egy komlett féket 8000 ezerért féknyereg benne a betétek fékvezeteték meg a főfékhenger eddig jólműködik. Kicsit drágállom a 12k azért de végülis új.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Seri19 írta:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 61561.html

Sztetek érdemes ilyet venni?
ennyiert draga!! van olcsobb is es ugyanott keszul :-k
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

POINTER írta:Sziasztok!
Az etz-men szorul az első fék!
A tünetek: enyhe szorulás álló helyzetben, nehezebben lehet tolni, menetközben, városi igénybevétel mellett egyre jobban szorul (lámpánál már majdnem fulladtam le vele, annyira megszorítja a kereket). Hidegebb időjárás mellett viszont teljesen normálisan viselkedik egyáltalán nem szorul. Ez a rapszodikusság nem tetszik, hogy hol jó, hol nem jó a fék. Egy időben minimálisan folyt az olaj a fékkaron. Az említett gondokat hogyan lehet kezelni? Dugattyú csere? A munkahenger szét lett szedve, fékpofák cserélve lesznek (bolti újra).
Előre is köszi a segítséget!
Pointer
Üdv! Szedd szét a rendszert: 1, és nézd meg a fékcső belseje tiszta-e. Tolj benne végig egy drótót. 2, a dugattyúk könnyen járnak a munkahengerben? 3, főfékhenger karmantyúi jók?
Ezekből én a fékcsőre tippelek.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: POINTER »

conus írta:tárcsa mennyire hullámos? mint a balaton? :twisted: :-" :mrgreen:
A tárcsának nincs baja!
Pointer
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: conus »

tárcsa mennyire hullámos? mint a balaton? :twisted: :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: POINTER »

Sziasztok!
Az etz-men szorul az első fék!
A tünetek: enyhe szorulás álló helyzetben, nehezebben lehet tolni, menetközben, városi igénybevétel mellett egyre jobban szorul (lámpánál már majdnem fulladtam le vele, annyira megszorítja a kereket). Hidegebb időjárás mellett viszont teljesen normálisan viselkedik egyáltalán nem szorul. Ez a rapszodikusság nem tetszik, hogy hol jó, hol nem jó a fék. Egy időben minimálisan folyt az olaj a fékkaron. Az említett gondokat hogyan lehet kezelni? Dugattyú csere? A munkahenger szét lett szedve, fékpofák cserélve lesznek (bolti újra).
Előre is köszi a segítséget!
Pointer
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 25 vendég