Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem egy rossz megoldás ez amit a öreg csinált nekem. Sokat mentem földúton és ott kapta az ívet rendesen, de pár éve már teszi a dolgát. Ha ez aszfalton megy akkor sokkal többet lefutna az tuti. :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Laczkó írta:
Nem ér hozzá megnéztem, az rendben van!

Vedd ki a betéteket, és tedd fel a nyerget. Nézd meg, hogy nincs-e túl közel a nyereg egyik oldala a tárcsához.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

KILL3R etz írta:
Laczkó írta:
Féknyerget leszedtem szépen fut nélküle, féknyereggel viszont hiába lazítottam fel a tengelyanyát akkor is szorult a kerék..://

Féknyereg alsó csavarja nem ér hozzá a tárcsához?
Nem ér hozzá megnéztem, az rendben van!
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Miklós_88 írta:
Féknyerget leszedtem szépen fut nélküle, féknyereggel viszont hiába lazítottam fel a tengelyanyát akkor is szorult a kerék..://[/quote]


Kezdjük a legegyszerűbbel: Milyen vastag a féktárcsád? Valamint milyen vastag a fékbetéted?

Tavaly jártam úgy, hogy az elkopott fékbetétek miatt annyira kijött a dugattyú a helyéről, hogy befeszült, és nem tudott visszamenni a helyére. Szemre még bőven volt rajta kopóréteg, de az alsó méretes tárcsához már kevés volt.
Vettem egy szett új betétet, és a hiba elmúlt.[/quote]

A fékdugattyúk teljesen visszanyomott állapotba voltak amikor visszatettem a féknyerget, de már akkor szorult.. még majdnem újak a betétek 1 szezont ment csak.. azért furcsállom, hogy foghat be ez az egész ha a dugattyúk alapba vannak.. :-k
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

TóthMartin írta:

Akkor már kezdem kapisgálni hogy miért nem akar jó lenni a fékem.
Nekem nincs benne csak 1 rugó a vasród azon 1 karmantyú és a nagy karmantyú ennyi.
De ahogy elnézem ezen kívül más is kell :S
Na, akkor még egyszer:

1 db karmantyú van a vasrúdon, ami nem más, mint a dugattyú....

Ezen kívül 1 db rugó van és 1 szimering a dugattyú végén, ill.1 db biztosító gyűrű...... ennyi!
TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin »

m-tom írta:
TóthMartin írta:
Itt 2-őt mutat a képen nézd csak meg :D
Igen, és mit írnak alatta...???? =D> :lol:

Egyébként meg nem baj, ha többet veszel, én sem darabra szoktam, lévén 20,-Ft-os alkatrész, a minősége meg elég ingadozó.....

Akkor már kezdem kapisgálni hogy miért nem akar jó lenni a fékem.
Nekem nincs benne csak 1 rugó a vasród azon 1 karmantyú és a nagy karmantyú ennyi.
De ahogy elnézem ezen kívül más is kell :S
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

TóthMartin írta:
Itt 2-őt mutat a képen nézd csak meg :D
Igen, és mit írnak alatta...???? =D> :lol:

Egyébként meg nem baj, ha többet veszel, én sem darabra szoktam, lévén 20,-Ft-os alkatrész, a minősége meg elég ingadozó.....
TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin »

m-tom írta:
TóthMartin írta:A főfékmunkahengerbe 2 kiskarmantyú kell? Mert láttam egy robbantott rajzot ott kettőt mutatott.
A főfékmunkahengerbe összesen 3 kell. :mrgreen:

A főfékhengerbe 1, a munkahenger(ek)be 2.

1 db karmanytú kell, erre voltál kíváncsi......

http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... 9krendszer

Itt 2-őt mutat a képen nézd csak meg :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

m-tom írta:
hell írta:Át lehet tárcsára szerelni! Szerintem jobb a tárcsa! Tárcsa, féknyereg, fékcső, főfékhenger meg talán kerék. + ha valami van a többiek még irják... :D
Teló alsószár is.....
Ja igen az sem egy hátrány! :twisted: :D
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

TóthMartin írta:A főfékmunkahengerbe 2 kiskarmantyú kell? Mert láttam egy robbantott rajzot ott kettőt mutatott.
A főfékmunkahengerbe összesen 3 kell. :mrgreen:

A főfékhengerbe 1, a munkahenger(ek)be 2.

1 db karmanytú kell, erre voltál kíváncsi......
TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin »

A főfékmunkahengerbe 2 kiskarmantyú kell? Mert láttam egy robbantott rajzot ott kettőt mutatott.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

hell írta:Át lehet tárcsára szerelni! Szerintem jobb a tárcsa! Tárcsa, féknyereg, fékcső, főfékhenger meg talán kerék. + ha valami van a többiek még irják... :D
Teló alsószár is.....
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Köszönöm a gyors választ!
Hatékonyságot tekintve mekkora különbség lehet. Gondolok itt a fékútbeli különbségre.
Meg az is egy lényeges kérdés lenne, hogy az átalakításhoz szükséges alkatrészek közül melyekből lehet jó minőségűt boltban megvásárolni?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Át lehet tárcsára szerelni! Szerintem jobb a tárcsa! Tárcsa, féknyereg, fékcső, főfékhenger meg talán kerék. + ha valami van a többiek még irják... :D
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Sziasztok!
Egy égető kérdésre szeretnék választ kapni, mert motorvásárlás előtt állok.
Lenne egy EZT 250-es 1984-es évjáratú motor, melynek az első féke dobfékes.
Azt szeretném megtudni, hogy a dobfékes változat átalakítható-e tárcsafékesre, vagy az első dobfék is elegendő teljesítményű hozzá?
Valamint egy átalakítás milyen alkatrészeket kívánna és miket kellene átalakítani?
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

[/quote]

Féknyerget leszedtem szépen fut nélküle, féknyereggel viszont hiába lazítottam fel a tengelyanyát akkor is szorult a kerék..://[/quote]


Kezdjük a legegyszerűbbel: Milyen vastag a féktárcsád? Valamint milyen vastag a fékbetéted?

Tavaly jártam úgy, hogy az elkopott fékbetétek miatt annyira kijött a dugattyú a helyéről, hogy befeszült, és nem tudott visszamenni a helyére. Szemre még bőven volt rajta kopóréteg, de az alsó méretes tárcsához már kevés volt.
Vettem egy szett új betétet, és a hiba elmúlt.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Laczkó írta:
Féknyerget leszedtem szépen fut nélküle, féknyereggel viszont hiába lazítottam fel a tengelyanyát akkor is szorult a kerék..://

Féknyereg alsó csavarja nem ér hozzá a tárcsához?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin »

Féknyerget leszedtem szépen fut nélküle, féknyereggel viszont hiába lazítottam fel a tengelyanyát akkor is szorult a kerék..://[/quote]

A munkahengerbe a karmantyú alatt nincs kosz?
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

MrDok írta:
Laczkó írta:
Na sikerült szétkapni a féket, az egyik fékdugattyú be volt ragadva.. megjárattam, többször is szétszedtem, megcsiszoltam, féktisztító minden ahogy a nagy könyvbe.:D
Gumialakatrészek épek, összeraktam légtelenítettem, olajfolyás sehol.. de továbbra is szorul a kerék ugyhogy fasza.. :-k
Egykét vélemény jöhetne..köszi!
1.: Ha szétszedted és jól összeraktad a féket, akkor az jó.
2.: Féknyereg leszedése után is szorul a kerék?
3.: Fellazított kerékanyával is szorul?
Féknyerget leszedtem szépen fut nélküle, féknyereggel viszont hiába lazítottam fel a tengelyanyát akkor is szorult a kerék..://
TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin »

Emberek!
Első tárcsafékes főfékhengerbe 2 kis karmantyú és 1 nagy kell?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Laczkó írta:
Na sikerült szétkapni a féket, az egyik fékdugattyú be volt ragadva.. megjárattam, többször is szétszedtem, megcsiszoltam, féktisztító minden ahogy a nagy könyvbe.:D
Gumialakatrészek épek, összeraktam légtelenítettem, olajfolyás sehol.. de továbbra is szorul a kerék ugyhogy fasza.. :-k
Egykét vélemény jöhetne..köszi!
1.: Ha szétszedted és jól összeraktad a féket, akkor az jó.
2.: Féknyereg leszedése után is szorul a kerék?
3.: Fellazított kerékanyával is szorul?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Laczkó írta:
LaloX írta:Sziasztok! Segítsetek légyszíves, mi lehet a probléma forrása, ha az első tárcsa fékem egyáltalan nem adagolható, sima lassú fékkar húzásra semmit nem reagál, viszont ha hirtelen berántom, akkor satuzik. Olaj nem szivárog sehol... Előre is köszönöm válaszotokat,nagyon örülnék, ha végre minden működhetne a motoromon :)
Levegős a fékrendszer valószínű, egy légtelenítésre érdemes benevezni első próbának!
Itt olvasgass: http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... 9krendszer
Csak tiszta olaj jön már a légtelenítő csavaron :(
Kép
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

tiger1342 írta:
Laczkó írta:Szevasztok!!
Egy olyan problémám lenne a 250-es tárcsafékessel, hogy nagyon szorul az első kerék.
Pár éve egyszer már szétszedtem akkor az egyik fékdugattyú szorult, nagynehezen megjárattam ahogy írva vagyon, kitisztít stb..:D
De valahogy utána sem volt az igazi, erővel is ha megforgattam kettőt ha fordult, na most még ennyit se eléggé besatuzott. Előzmények: megrángattam az első telót csak ellenőrzéskép és mintha ez még rátett volna egy lapáttal.. szétszedem megint kitisztítom de sztem ez már cserés történet lesz..
Segítsetek mik a tapasztalatok, vélemények!
Ha szétborítod, látni fogod mi a gond. A dugattyúkat kicsit simogasd meg vízpapírral, de lehet a fékolajra bedagadt a karmanytú és azért szorul... Szétszedés után többet tudsz majd.
Na sikerült szétkapni a féket, az egyik fékdugattyú be volt ragadva.. megjárattam, többször is szétszedtem, megcsiszoltam, féktisztító minden ahogy a nagy könyvbe.:D
Gumialakatrészek épek, összeraktam légtelenítettem, olajfolyás sehol.. de továbbra is szorul a kerék ugyhogy fasza.. :-k
Egykét vélemény jöhetne..köszi!
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

LaloX írta:Sziasztok! Segítsetek légyszíves, mi lehet a probléma forrása, ha az első tárcsa fékem egyáltalan nem adagolható, sima lassú fékkar húzásra semmit nem reagál, viszont ha hirtelen berántom, akkor satuzik. Olaj nem szivárog sehol... Előre is köszönöm válaszotokat,nagyon örülnék, ha végre minden működhetne a motoromon :)
Levegős a fékrendszer valószínű, egy légtelenítésre érdemes benevezni első próbának!
Itt olvasgass: http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... 9krendszer
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Sziasztok! Segítsetek légyszíves, mi lehet a probléma forrása, ha az első tárcsa fékem egyáltalan nem adagolható, sima lassú fékkar húzásra semmit nem reagál, viszont ha hirtelen berántom, akkor satuzik. Olaj nem szivárog sehol... Előre is köszönöm válaszotokat,nagyon örülnék, ha végre minden működhetne a motoromon :)
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

TóthMartin írta:Üdv!
etz elsőfékbe nagy karmantyú helyett pontosan milyen méretű szimering kell?
Nem tudok méregetni mert nem vagyok otthon és még ma este meg kell rendelnem a cuccokat ezért kérdem.
Köszönöm!
Üdv!
Mármint a főfékhengerre gondolsz? Emlékeim szerint egyel nagyobb, mint a hátsó teló szimmeringje, azaz 10x20x7. Többiek majd megerősítenek...
TS powa!
Kép
TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin »

Üdv!
etz elsőfékbe nagy karmantyú helyett pontosan milyen méretű szimering kell?
Nem tudok méregetni mert nem vagyok otthon és még ma este meg kell rendelnem a cuccokat ezért kérdem.
Köszönöm!
Üdv!
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

tiger1342 írta:
Laczkó írta:Szevasztok!!
Egy olyan problémám lenne a 250-es tárcsafékessel, hogy nagyon szorul az első kerék.
Pár éve egyszer már szétszedtem akkor az egyik fékdugattyú szorult, nagynehezen megjárattam ahogy írva vagyon, kitisztít stb..:D
De valahogy utána sem volt az igazi, erővel is ha megforgattam kettőt ha fordult, na most még ennyit se eléggé besatuzott. Előzmények: megrángattam az első telót csak ellenőrzéskép és mintha ez még rátett volna egy lapáttal.. szétszedem megint kitisztítom de sztem ez már cserés történet lesz..
Segítsetek mik a tapasztalatok, vélemények!
Ha szétborítod, látni fogod mi a gond. A dugattyúkat kicsit simogasd meg vízpapírral, de lehet a fékolajra bedagadt a karmanytú és azért szorul... Szétszedés után többet tudsz majd.
Ránézek hétvégén, kíváncsi vagyok megúszom-e.. nézegettem új féknyergeket, finom áruk van, már ha német egyáltalán..
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Stephanus írta:
Laczkó írta:Szevasztok!!
Egy olyan problémám lenne a 250-es tárcsafékessel, hogy nagyon szorul az első kerék.
Pár éve egyszer már szétszedtem akkor az egyik fékdugattyú szorult, nagynehezen megjárattam ahogy írva vagyon, kitisztít stb..:D
De valahogy utána sem volt az igazi, erővel is ha megforgattam kettőt ha fordult, na most még ennyit se eléggé besatuzott. Előzmények: megrángattam az első telót csak ellenőrzéskép és mintha ez még rátett volna egy lapáttal.. szétszedem megint kitisztítom de sztem ez már cserés történet lesz..
Segítsetek mik a tapasztalatok, vélemények!
Cserélni kell a féknyeregben a gumi alkatrészeket. A főfékhengerrel ellentétben ehhez nekem jó volt a kisipari cucc. Kicseréltem, és ezóta nincs vele gondom. Ennek kb egy éve.
Jaja értem..hétvégén szétkapom, aztán majd leírom mit mutat!
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

Laczkó írta:Szevasztok!!
Egy olyan problémám lenne a 250-es tárcsafékessel, hogy nagyon szorul az első kerék.
Pár éve egyszer már szétszedtem akkor az egyik fékdugattyú szorult, nagynehezen megjárattam ahogy írva vagyon, kitisztít stb..:D
De valahogy utána sem volt az igazi, erővel is ha megforgattam kettőt ha fordult, na most még ennyit se eléggé besatuzott. Előzmények: megrángattam az első telót csak ellenőrzéskép és mintha ez még rátett volna egy lapáttal.. szétszedem megint kitisztítom de sztem ez már cserés történet lesz..
Segítsetek mik a tapasztalatok, vélemények!
Cserélni kell a féknyeregben a gumi alkatrészeket. A főfékhengerrel ellentétben ehhez nekem jó volt a kisipari cucc. Kicseréltem, és ezóta nincs vele gondom. Ennek kb egy éve.
KépKép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Laczkó írta:Szevasztok!!
Egy olyan problémám lenne a 250-es tárcsafékessel, hogy nagyon szorul az első kerék.
Pár éve egyszer már szétszedtem akkor az egyik fékdugattyú szorult, nagynehezen megjárattam ahogy írva vagyon, kitisztít stb..:D
De valahogy utána sem volt az igazi, erővel is ha megforgattam kettőt ha fordult, na most még ennyit se eléggé besatuzott. Előzmények: megrángattam az első telót csak ellenőrzéskép és mintha ez még rátett volna egy lapáttal.. szétszedem megint kitisztítom de sztem ez már cserés történet lesz..
Segítsetek mik a tapasztalatok, vélemények!
Ha szétborítod, látni fogod mi a gond. A dugattyúkat kicsit simogasd meg vízpapírral, de lehet a fékolajra bedagadt a karmanytú és azért szorul... Szétszedés után többet tudsz majd.
TS powa!
Kép
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Szevasztok!!
Egy olyan problémám lenne a 250-es tárcsafékessel, hogy nagyon szorul az első kerék.
Pár éve egyszer már szétszedtem akkor az egyik fékdugattyú szorult, nagynehezen megjárattam ahogy írva vagyon, kitisztít stb..:D
De valahogy utána sem volt az igazi, erővel is ha megforgattam kettőt ha fordult, na most még ennyit se eléggé besatuzott. Előzmények: megrángattam az első telót csak ellenőrzéskép és mintha ez még rátett volna egy lapáttal.. szétszedem megint kitisztítom de sztem ez már cserés történet lesz..
Segítsetek mik a tapasztalatok, vélemények!
TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin »

nagydivad írta:
TóthMartin írta:Szétszedtem és újra összeraktam a tárcsaféket hátha jó lesz.
most fog csak az a gond ha lassan húzom be a fékkart akkor semmi ha gyorsan mint a villám akkor kb felénél felkeményedik és így fog.
szval itt csak a főfékhengerrel lehet a gond.
De ott mi? Fogalmam sincs mi tud ott "elromlani".
A karmantyú átenged, most jöhet a jó minőségű és pontos méretű vadászása a boltokban. :)

A fenébe :/
Köszönöm a választ!
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

TóthMartin írta:Szétszedtem és újra összeraktam a tárcsaféket hátha jó lesz.
most fog csak az a gond ha lassan húzom be a fékkart akkor semmi ha gyorsan mint a villám akkor kb felénél felkeményedik és így fog.
szval itt csak a főfékhengerrel lehet a gond.
De ott mi? Fogalmam sincs mi tud ott "elromlani".
A karmantyú átenged, most jöhet a jó minőségű és pontos méretű vadászása a boltokban. :)
TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin »

Szétszedtem és újra összeraktam a tárcsaféket hátha jó lesz.
most fog csak az a gond ha lassan húzom be a fékkart akkor semmi ha gyorsan mint a villám akkor kb felénél felkeményedik és így fog.
szval itt csak a főfékhengerrel lehet a gond.
De ott mi? Fogalmam sincs mi tud ott "elromlani".
Avatar
Kovi 125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
MZ-d típusa: Mz Ts 125
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Kovi 125 »

Sziasztok!

Vettem egy 125-ös ETZ-t! :)
11 ezer kilométerrel vásároltam. Szerintem valós, mert sokat állt és minden gyári rajta.
A tárcsa féknél az a problémám, hogy egy kicsit befog és mostanra annyira elpuhult, hogy már alig fog.
Ilyenkor mi az első lépés? Ki kell esetleg légteleníteni? Nem akarom a gyári alkatrészeket kiszedni belőle ha nem muszáj, mert tudom, hogy zsákbamacska az utángyártott alkatrész...

Előre is köszönöm a segítséget! :)
TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin »

m-tom írta:
TóthMartin írta:És oda abba a kis lukba hogy dugjam be a papírt? vagy valamire húzzam fel? Nem félreérteni :DDD
Húzd fel, dugd be és csiszatoljad, pontosan..... :mrgreen:

Én pl a hagyományos (két részes) gyertyakulcs nyelére szoktam csiszolópapírt tekerni....

ÉS ha véletlenül oválisra csiszolom? akkor gondolom kuka :D
Milyen vastag az a gyertyakulcs?
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

TóthMartin írta:És oda abba a kis lukba hogy dugjam be a papírt? vagy valamire húzzam fel? Nem félreérteni :DDD
Húzd fel, dugd be és csiszatoljad, pontosan..... :mrgreen:

Én pl a hagyományos (két részes) gyertyakulcs nyelére szoktam csiszolópapírt tekerni....
TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin »

És oda abba a kis lukba hogy dugjam be a papírt? vagy valamire húzzam fel? Nem félreérteni :DDD
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Olajos polírpapírral polírozzad! A polírpapír az kb 2000-es finom szemcsés legyen, és vagy fékolajjal, vagy motorolajjal itasd át a papírt, így szép felületet kapsz. Utána természetesen a hengert tisztítani kell a csiszoló-szemcséktől!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin »

A karmantyu az jó..
Már kb a negyedik gumit huzom rá..
Ha karcos akkor azt hgyan polírozzam?
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

TóthMartin írta:Üdv!
Még mindig fent áll a régi probléma az első fékkel.
Próbáltam már 3as golf fékcsővel is azzal se jó :D
Kicseréltem az összes létező tömítést benne.
Utána fékolaj bele és alig bírok nyomást csinálni bele meg kell pumpálni ahhoz hogy fogjon de akkor is csak annyi fog hogy semmit.
Azt vettem észre hogyha lejtőn megyek vagyis a motor előre meg van döntve akkor jobban fog a fék.
Mi lehet a baja??
Azt mondják, hogy a 4-es kombigolf fékcsöve, de abból is csak az üvegtetős egynyóc tpdi változaté a legjobb bele..... :twisted:

1. Egy, azaz 1 db tömítés van, ami számít benne, a karmantyú, de az nagyon.... ha nem egyenletes a felülete (öntési hibás), felgyűrődött, akármi, mintha nem is lenne....
2. Ha a főfékhenger-palást belső felülete karcos, dettó...
3. Légtelenítés. Rendesen. Munkahengernél, főfékhengernél is.

4. Ha nem jó ----> Valami a fentiekből nem gyere be ----> Kezdd elölről....

Viel Spass! :mrgreen:

(hétvégén egy óra alatt vakartam ki egy főfékhengert a belekristályosodott dzsuvából, új karmantyú, polírozás, raktam rendbe a hozzá vett munkahengert, új fékcső, légtelenítés..... és kész..... :-) )
TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin »

Ja és minden gyári etz 125röl szedtem le
TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin »

Jol van összerakva
Lentebb van egy kép róla.
Karmantuúk is újak.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

TóthMartin írta:Üdv!
Még mindig fent áll a régi probléma az első fékkel.
Próbáltam már 3as golf fékcsővel is azzal se jó :D
Kicseréltem az összes létező tömítést benne.
Utána fékolaj bele és alig bírok nyomást csinálni bele meg kell pumpálni ahhoz hogy fogjon de akkor is csak annyi fog hogy semmit.
Azt vettem észre hogyha lejtőn megyek vagyis a motor előre meg van döntve akkor jobban fog a fék.
Mi lehet a baja??
Milyen rendszer van összerakva? Gyári főfékhenger gyári munkahengerrel? Nem termel nyomást a főfékhenger dugattyúja: vagy túl kicsi, vagy nem zár a karmantyú. Biztos, hogy jól van összerakva?
TS powa!
Kép
TóthMartin
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2014.02.07. 16:51
MZ-d típusa: Simson

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: TóthMartin »

Üdv!
Még mindig fent áll a régi probléma az első fékkel.
Próbáltam már 3as golf fékcsővel is azzal se jó :D
Kicseréltem az összes létező tömítést benne.
Utána fékolaj bele és alig bírok nyomást csinálni bele meg kell pumpálni ahhoz hogy fogjon de akkor is csak annyi fog hogy semmit.
Azt vettem észre hogyha lejtőn megyek vagyis a motor előre meg van döntve akkor jobban fog a fék.
Mi lehet a baja??
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Voltak motoros társak akik érdeklődtek a gyártott fék tömítések ügyében.

Kb. két hete összeszereltem a féket, feltöltöttem, légtelenítettem. Az általam bemutatott tömítéseknél (álló helyzetben) szivárgás, eresztés nem mutatkozik. Nem levegősödik, megtartja a nyomást.

Remélem, hogy jók lesznek. Ha valakit továbbra is érdekel így a készlet, kérem keressen meg újra, hogy egyeztessünk!
Dreamer
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: allllli »

Ma sikeresen szétszedtem és megjavítottam az első féklámpa kapcsolót. Nem tudom, hogy gyári-e és azért sikerült, de sikerült. eltávolítottam az érintkező felületekről és a rézpogácsáról a korróziót, majd visszaragasztottam a mechanikát magában foglaló műanyag rész a menetes alu házba. Kétkomponensű ragasztóval....bevált.
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Köszönöma segítségeket!! :)
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

pempelli írta:
Iványi Balázs írta:Üdv!
Olyan kérdésem lenne,h gumicsere után teszem vissza ugye az első kereket, bedugom a tengelyt,és amikor a végén megszorítom az anyát akkor a kerekem is érezhetően megszorul.
Próbáltam alátéteket tenni,az anya után,de alapból egy rugós volt az sztem elég,na meg a tengely egyik végére,és a másik végére is próbáltam sima alátétet csempészni a táv tartok után,de nem javult a helyzet.
picit üt a felnim is de nem vészes.
Ötlet valakinek?
Köszi!
Ugye a tengely szorító 8-as csavart nem húztad meg?csak a legvégén.
A gyári összeszerelési videóban úgy van, hogy meghúzza a tengely anyáját, aztán kétszer-háromszor megrugóztatja az első teleszkópokat, és utána húzza meg a nyolcas csavart.
Dreamer
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 43 vendég