Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2556
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.06.20. 07:35

Megvan az EBC FA018 betét. Kiváncsi vagyok hogy teljesít.
Csepelen vettem meg.
Az ebc webáruházban rendeltem , másnap felhívtak hogy látják h szigetszentmiklósi vagyok ha van kedvem motorozzak el érte, megspórolom a postaköltaéget.
Plusz kaptam egy ebc nyakmelegító kendőt mert a cég tulajt is Király Lászlónak hívják. :-)

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2018.05.07. 12:33

Köszönöm!

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 59
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.05.07. 12:32

Lóri írta:
2018.05.07. 12:17
Üdv Kollégák!

Kérdésem az lenne, hogy honnan tudok új fékdobot venni? Az első is, és a hátsó is már méretén túl van...

Ezért arra gondoltam, hogy vennék dobot, és átfűzetném. De sehol sem találok dobokat.

Mz ES 125/1 a gép, 150 mm átmérő első dobbal, a hátsó dob megegyezik a Ts-ével.

Köszönöm a segítséget!
Szia!
Első dob (eredeti): https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 09/8208/c/_/_/?_
Hátsó dobot csak kerékkel együtt találtam náluk (eredeti): https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 10/8212/c/_/_/?_
/lehet nyelvet váltani a honlapjukon fent a zászlókkal/
Üdv: Zorka

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2018.05.07. 12:17

Üdv Kollégák!

Kérdésem az lenne, hogy honnan tudok új fékdobot venni? Az első is, és a hátsó is már méretén túl van...

Ezért arra gondoltam, hogy vennék dobot, és átfűzetném. De sehol sem találok dobokat.

Mz ES 125/1 a gép, 150 mm átmérő első dobbal, a hátsó dob megegyezik a Ts-ével.

Köszönöm a segítséget!

Avatar
Tony91
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.04.28. 15:38

No, a P08-as nem passzol 1:1-ben a MZ-re (legalábbis az, amit én vettem, másik lehet, mert volt belőle 3 generáció, a nyeregből, ha jól tudom)... Nincs egyvonalban a tárcsával a nyereg...
A leggyorsabb megoldás az lenne, ha a 2 felfogatófülből maratnék el, de nem akarom elgyengíteni azt a részt.
Jelenleg kintebb áll az egész Brembo nyereg, befele kéne vinni
De szerintem majd felesben maratok el a nyeregből és a felfogatófülekből is, akkor egyik sincs elgyengítve annyira, hogy baj legyen

Avatar
Tony91
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.04.27. 19:07

csoka írta:
2018.04.27. 18:36
Nagyon horror volt az ára?...ezen legalább normális légtelenítő van... :D
20.000 Ft volt az 1 pár. Külföldről 20 ezer 1 db...

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 410
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.04.27. 18:36

Nagyon horror volt az ára?...ezen legalább normális légtelenítő van... :D

Avatar
Tony91
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.04.26. 10:58

No, meglett egy bakancslistás dolog is a 251-esre :)
WP_20180426_10_52_54_Pro[1].jpg
WP_20180426_10_53_41_Pro[1].jpg

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 897
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.04.02. 14:14

140*30 az hibás adat, a Ferodo oldalán találkoztam vele én is. A kisebb pofa (125 hátsó) 150mm névleges méret.

MZA az tajvani, a magyarnál biztos jobb, de én gyári pofát ragasztatnék újra vagy valami márkásat vennék inkább.

Az MZ-Bnél (motoralk.24nél) tavaly volt még új gyári pofa is, a nagyobbat ETZ 250, a kisebbet ETZ 150 alatt kell keresni.

motrosmano
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.04.02. 13:14

sell írta:
2018.04.01. 04:31
A dobátmérő névlegesen, a kicsiknél ahogy írtad, a nagyoknál 160mm elöl és hátul is, a pofaszélesség pedig ~30mm.
Helló!

Köszi! Igen, az lemaradt, hogy a kis TS-re gondoltam! :oops:
Azért kérdeztem, mert nézegettem FERODO és EBC betéteket, és ott 140*30-nak volt megadva a hátsóbetét az első viszont 160*30-nak.

Ilyet vett már valaki? Vélemény?
https://futarmotorosbolt.hu/termek//mz- ... eg----6877

Avatar
Hlaci
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 586
Csatlakozott: 2009.07.09. 12:07
MZ-d típusa: MZ TS 250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Hlaci » 2018.04.01. 15:41

motrosmano írta:
2018.03.31. 18:18
Hali!

TS első dobfékje rendetlenkedik és sajnos hamarosan műszakis is lesz.
Azt csinálja, hogy vagy nagyon fog, van épphogy és nyikorog is. Van hogy jól fog aztán megcsúszik. Tologattam a motort és közben figyeltem meg ezeket.
Kicsit meg csiszoltam a dobot és a betéteket egy pár fékezésig jó is volt, de csak mókus pisi volt az erdő tűzre...
A fékdobot mikor kell szabályoztatni? És meddig lehet?
Van nekem jó pár gyári fék betétem ami kopott, hol ill. kivel tudom őket felújíttatni?
Amit eddig vissza olvastam a témában az eltántorított az új fékbetétektől.
Az jó lenne, ha tudnátok ajánlani egy szakit aki megcsinálná nekem a féket!
Távolság nem akadály, lényeg jó legyen a fék!
Vagy segítene valaki hozzáértő így a fórumon keresztül és megpróbálom én megcsinálni!
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Sipos Jani

Ui.: Jól saccolom a fékdob átmérőket: első ~160mm, hátsó ~150mm?
Szia. Hívj fel , tudok segíteni fék ügyben. 20/ 9438-746 üdv Hlaci

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 410
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.04.01. 13:10

Ferodol felsütőt kell keresned,és a kerékkel együtt vidd oda a féket.Ő olyan méretű,és vastagságú ferodolt süt rá,ami teljes felületén fog.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 589
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.04.01. 04:31

A dobátmérő névlegesen, a kicsiknél ahogy írtad, a nagyoknál 160mm elöl és hátul is, a pofaszélesség pedig ~30mm.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 589
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.04.01. 04:22

Szia, a dobokat, elsősoron a hosszanti bemaródások miatt szabályozzák, ha úgymond hullámos a felülete. De szerintem az egykulcsos fék legnagyobb nyűgje mégiscsak a betétek ívei, ha megcsiszoltad a betétek felületét, pár vasalós kör után kerék le és máris látható a betét felületén hogy mekkora felületen fekszik fel, nem meglepő, sok esetben szinte csak körömnyi felület ahol a dob falával érintkezik. Szabályzás is úgy volna az igazi, ha felragasztanák plusszos betétanyaggal a pofákat is, és azt az új dobátmérőhöz szabályoznák.

motrosmano
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.03.31. 18:18

Hali!

TS első dobfékje rendetlenkedik és sajnos hamarosan műszakis is lesz.
Azt csinálja, hogy vagy nagyon fog, van épphogy és nyikorog is. Van hogy jól fog aztán megcsúszik. Tologattam a motort és közben figyeltem meg ezeket.
Kicsit meg csiszoltam a dobot és a betéteket egy pár fékezésig jó is volt, de csak mókus pisi volt az erdő tűzre...
A fékdobot mikor kell szabályoztatni? És meddig lehet?
Van nekem jó pár gyári fék betétem ami kopott, hol ill. kivel tudom őket felújíttatni?
Amit eddig vissza olvastam a témában az eltántorított az új fékbetétektől.
Az jó lenne, ha tudnátok ajánlani egy szakit aki megcsinálná nekem a féket!
Távolság nem akadály, lényeg jó legyen a fék!
Vagy segítene valaki hozzáértő így a fórumon keresztül és megpróbálom én megcsinálni!
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Sipos Jani

Ui.: Jól saccolom a fékdob átmérőket: első ~160mm, hátsó ~150mm?

Avatar
Tony91
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.03.15. 20:41

Jaa, hogy arra gondoltál? Az már régóta megvolt, csak megkérdeztem, mert furcsa volt, hogy egyszer éppencsak hozzáér, csak annyira, hogy hallani lehessen, máskor meg akadály nélkül futott a tárcsa

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 59
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.03.15. 18:27

Tony91 írta:
2018.03.15. 16:22
Zorka írta:
2018.03.15. 13:38


Szia! Szuszogni szokott. Szörcsögnie nem szabad. Látom, hogy nem túl régen javítottad a féknyerget. Így arra tudok gondolni, hogy a "főfékhengerben" valamelyik gumi alkatrész a végét járja és néha megakad a dugattyú. Vagy a cső felé menő lyukban van valami darabka. Egy felújítókészlet és egy pumpa sokat segíthet. Szerintem.
A féknyereghez utoljára 2010-ben volt hozzányúlva, nemtudom mi számít nemrégnek :)
Én erre gondoltam: Szerző: Tony91 » 2017.07.05. 13:03
(Kicsivel lejjebb van.)

Avatar
Tony91
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.03.15. 16:22

Zorka írta:
2018.03.15. 13:38
Tony91 írta:
2018.03.15. 12:47
Ma jöttem hazafele, kicseréltem a Honda trafót egy másikra, letesteltem, a gyújtás rendben van, úgy néz ki. Viszont az első (tárcsa)fékem befog időnként, fékezés után mintha nem húzná vissza a dugattyúkat. Meg kell állnom és pumpálgatni, egyszer csak felenged
Mi a fenétől lehet ez?
A főfékhengernél, a dugattyúnál a fékkar húzogatásakor enyhe szörcsögő hangot hallok
Szia! Szuszogni szokott. Szörcsögnie nem szabad. Látom, hogy nem túl régen javítottad a féknyerget. Így arra tudok gondolni, hogy a "főfékhengerben" valamelyik gumi alkatrész a végét járja és néha megakad a dugattyú. Vagy a cső felé menő lyukban van valami darabka. Egy felújítókészlet és egy pumpa sokat segíthet. Szerintem.
A féknyereghez utoljára 2010-ben volt hozzányúlva, nemtudom mi számít nemrégnek :)

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 59
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.03.15. 13:38

Tony91 írta:
2018.03.15. 12:47
Ma jöttem hazafele, kicseréltem a Honda trafót egy másikra, letesteltem, a gyújtás rendben van, úgy néz ki. Viszont az első (tárcsa)fékem befog időnként, fékezés után mintha nem húzná vissza a dugattyúkat. Meg kell állnom és pumpálgatni, egyszer csak felenged
Mi a fenétől lehet ez?
A főfékhengernél, a dugattyúnál a fékkar húzogatásakor enyhe szörcsögő hangot hallok
Szia! Szuszogni szokott. Szörcsögnie nem szabad. Látom, hogy nem túl régen javítottad a féknyerget. Így arra tudok gondolni, hogy a "főfékhengerben" valamelyik gumi alkatrész a végét járja és néha megakad a dugattyú. Vagy a cső felé menő lyukban van valami darabka. Egy felújítókészlet és egy pumpa sokat segíthet. Szerintem.

Avatar
Tony91
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.03.15. 12:47

Ma jöttem hazafele, kicseréltem a Honda trafót egy másikra, letesteltem, a gyújtás rendben van, úgy néz ki. Viszont az első (tárcsa)fékem befog időnként, fékezés után mintha nem húzná vissza a dugattyúkat. Meg kell állnom és pumpálgatni, egyszer csak felenged
Mi a fenétől lehet ez?
A főfékhengernél, a dugattyúnál a fékkar húzogatásakor enyhe szörcsögő hangot hallok

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3801
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2018.02.01. 18:47

Mivel a folyadék nem összenyomható, így kiugrani nem fog, annyit nem szállít a főfékhenger. :wink:

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 589
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.01.31. 21:32

Azért készülj arra, ha jelentős túlnyomást kell eszközölni a dugattyú mögött, hogy meginduljon, akkor ,ha megindul és nincs megütköztetve, akkor valószínű kilökődik. Ha a dugattyú kiszedése a cél akkor ez ok, ha nem akkor gondoskodni kellene valamiféle végállás biztosítására, hogy a dugattyú még a házban maradjon.

Avatar
Szőke Roland
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
Tartózkodási hely: Maroslele
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Szőke Roland » 2018.01.31. 20:17

sell írta:Szia, esetleg a másik munkahengerhez " kihézagolva" befelé meg lehetne nyomatni, kifelé pedig a mozgó munkahengert megfogatni egy pillanatszorítóval,majd szintén rápumpálni a fékre, úgymond kikényszeríteni. Porvédő alól elsőre azért valami csavarlazítóval, vagy hasonlóval megpróbálnám meg oldatni, kimosni a piszkot, esetleg oxidot.
A piszkot, oxidot letakarítottam a porvédő alól még a legelején tisztára, megpróbálom megfogatni ami mozog hátha megindul a másik is. Köszönöm a segítséget!

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 589
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.01.31. 20:03

Szia, esetleg a másik munkahengerhez " kihézagolva" befelé meg lehetne nyomatni, kifelé pedig a mozgó munkahengert megfogatni egy pillanatszorítóval,majd szintén rápumpálni a fékre, úgymond kikényszeríteni. Porvédő alól elsőre azért valami csavarlazítóval, vagy hasonlóval megpróbálnám meg oldatni, kimosni a piszkot, esetleg oxidot.

Avatar
Szőke Roland
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
Tartózkodási hely: Maroslele
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Szőke Roland » 2018.01.31. 18:18

Sziasztok!

Neki fogtam az első fék javításának mert folyamatosan fogta a tárcsát. Az a gondom vele, hogy a fékcső felőli fékdugattyú nem akar megmozdulni a másik gyönyörűen mozog. Valami hasznos tippet tudnátok adni a másik megindítására?

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.07.06. 11:55

csoka írta:
Athem írta:A hátsó féklámpa kapcsoló (gyári) beállítását szerettem volna után állítani, de be van rohadva a belső csavar a tengely menetre. Lehet valahogy cserélni ezt a menetes tengelyt? Vagy milyen megoldást javasolnátok? Nem akarom a műanyagot se eltörni amire az egész felfekszik...
A webmotors.hu oldalon láttam minden darabját.Rendeld meg,és átvétel után a régit erőszakold ki.
Az általad írt weboldalon, nem volt a külső része a bakelitnak. Így nem teljes. De azért köszönöm! :)

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 410
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka » 2017.07.06. 09:28

Athem írta:A hátsó féklámpa kapcsoló (gyári) beállítását szerettem volna után állítani, de be van rohadva a belső csavar a tengely menetre. Lehet valahogy cserélni ezt a menetes tengelyt? Vagy milyen megoldást javasolnátok? Nem akarom a műanyagot se eltörni amire az egész felfekszik...
A webmotors.hu oldalon láttam minden darabját.Rendeld meg,és átvétel után a régit erőszakold ki.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2319
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.07.05. 23:32

Jól értem a csavarod van rárohadva a menetes szárra, ami belül "L" alakban hajlított és hivatott érintkezni a fékkulcson lévő lemezzel? És nem tudod fellazítani az után állításhoz? Több dolog lehetséges: ha jól emlékszem 8-as kulcs kell hozzá. Ha teljesen össze van gyógyulva akkor a csavar forogni fog a tengellyel, nagy kárt nem csinálsz fordítsd el egy 8-as csőkulccsal a csavart tengelyestől amerre kell. Az a hengeres szigetelés amiben van ez a menetes L alakú érintkező nyelv nem tudom mennyire műanyag, de nekem nem tűnt merev-törékenynek, sztem bírja a terhelést. Vagy bőszen locsolod csavarlazítóval (stb) Vagy kiveszed a hátsó fékfedelet és akkor jobban tudsz vele "operálni". Mivel összerohadva kívülről nehéz egyszerre rögzíteni a tengelyt (kis csavarhúzó kellene a horonyba - ha még megvan) és közben kulccsal tekerni a csavart ezért kiszedve a fedelet a belső oldalról fogó/satuval rögzítve próbálkozhatsz lecsavarni az anyát. Végső megoldás: flex, és egy kis kreativitással lehet csinálni másik olyan menetes hajlított baszt :twisted:

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.07.05. 21:30

A hátsó féklámpa kapcsoló (gyári) beállítását szerettem volna után állítani, de be van rohadva a belső csavar a tengely menetre. Lehet valahogy cserélni ezt a menetes tengelyt? Vagy milyen megoldást javasolnátok? Nem akarom a műanyagot se eltörni amire az egész felfekszik...

Avatar
Tony91
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.07.05. 14:03

Gexxx írta:vagy a dugattyú ferde/befeszül, a tárcsára fekvő felület nem merőleges a henger élére. Esetleg a féknyereg ferdén áll, nem párhuzamos a tárcsával (vagy akár laza is).

Mindkét betét ilyen vagy csak az egyik? Ha csak egy, akkor a dugattyú gyanús, ha mindkettő akkor a nyereg maga.
Csak az egyik betét ilyen, a másik hibátlan. Viszont szépen össze is volt rohadva az egész, szét kellett termelnem teljesen a nyerget. Tátra előtt vettem ki ezeket. Majd nyár végén megnézem, hogyan kopik a jelenlegi szett, hátha segített rajta a szétszedés

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2805
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2017.07.05. 10:54

vagy a dugattyú ferde/befeszül, a tárcsára fekvő felület nem merőleges a henger élére. Esetleg a féknyereg ferdén áll, nem párhuzamos a tárcsával (vagy akár laza is).

Mindkét betét ilyen vagy csak az egyik? Ha csak egy, akkor a dugattyú gyanús, ha mindkettő akkor a nyereg maga.

Avatar
Tony91
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.07.04. 18:48

Mitől kophat ilyen szépen az egyik oldali fékbetét?

Kép

Kép

Avatar
Tony91
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.07.04. 14:07

z25z írta:nekem most ferodo van benne, de nagyon jól viselkedik. (ez a fajta)
Kép
Amikor megvettem a motort, nekem is jól viselkedett, de azóta belekerült 24.000 km.... :D

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2319
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.07.04. 12:28

nekem most ferodo van benne, de nagyon jól viselkedik. (ez a fajta)
Kép

Avatar
Tony91
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.07.03. 17:35

z25z írta:
Tony91 írta: Nekem most csinál ilyet, szétszedtem a hátsó kereket, fényes a fékpofa felülete, megéghetett

Mert a Tátrában nem a féket kellett volna nyomni hanem húúúúúúzni neki :mrgreen: :twisted: :lol:
Na de viccet félretéve, milyen fékbetéted van? Nem jól emlékszem, hogy EBC?

Elölre vettem EBC-t, a hátsóban még az a Ferrodo betét van, amivel vettem 2,5 évvel ezelőtt a motort. Őszig azt is cserélni fogom EBC-re, mert a hátsó már eléggé kopott, és ahogy írtam, nem is jó a hatásfoka

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2319
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.07.03. 06:18

Tony91 írta: Nekem most csinál ilyet, szétszedtem a hátsó kereket, fényes a fékpofa felülete, megéghetett

Mert a Tátrában nem a féket kellett volna nyomni hanem húúúúúúzni neki :mrgreen: :twisted: :lol:
Na de viccet félretéve, milyen fékbetéted van? Nem jól emlékszem, hogy EBC?

Avatar
Tony91
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.07.02. 20:42

bigudemeter írta:Sziasztok, valaki tudna segíteni, az etz 250-esnek a hátsó keréknek a féke nem nagyon fog, es mikor megnyomom a lábféket eléggé kemeny és nehezen lehet nyomni és menetközben ha csak azzal fékezek szinte nem is fékezi le a motort, és ha sztenderre rakom a motort és pörgetem a hátsó kereket és fékeezek utána, akkor jól lefékezi a kereket...
Nekem most csinál ilyet, szétszedtem a hátsó kereket, fényes a fékpofa felülete, megéghetett
Ráállítottam a finomállító anyával a fékpálcán, kisebb lenyomásra is keményen fog a hátsó fék, de menet közben ez nem annyira észrevehető sajnos fékerőben. Cserélni is fogom, de ez szokott előfordulni. Valamint a vastagságát is érdemes csekkolni, ha vékony, akkor szintén ugyanezt csinálja

Fülemüle
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.06.29. 20:03
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Fülemüle » 2017.07.01. 21:04

Kösz az infókat!

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2545
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2017.06.29. 22:49

Sass Pál írta: Hondusnak, és Zsakinak is tárcsás a TS-e. Valahogy le lettek vizsgáztatva!
engem kihagytál a sorból...
átépítéssel (azaz visszaalakítással) a legnyugisabb...
persze vannak más módok is erre, de hát ugye azok nem legálisak...
;)

Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 305
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Sass Pál » 2017.06.29. 22:28

aronpfabian írta:
Fülemüle írta:Érdeklődni szeretnék, hogy Ts-re ha tárcsaféket teszek nem lesz gond műszakin?
De. Főleg ha már készült hivatalos fénykép (eredetvizsga, korábbi műszaki) a motorról. De ha jól tudom, TS-en akkor sem lehet, ha még nem történt ilyen (dobos ETZ 250-nél mivel van gyárilag tárcsás, ez volt a "trükk" az átépítésre)
Hondusnak, és Zsakinak is tárcsás a TS-e. Valahogy le lettek vizsgáztatva!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 897
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.06.29. 20:27

Fülemüle írta:Érdeklődni szeretnék, hogy Ts-re ha tárcsaféket teszek nem lesz gond műszakin?
De. Főleg ha már készült hivatalos fénykép (eredetvizsga, korábbi műszaki) a motorról. De ha jól tudom, TS-en akkor sem lehet, ha még nem történt ilyen (dobos ETZ 250-nél mivel van gyárilag tárcsás, ez volt a "trükk" az átépítésre)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2319
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.06.29. 20:26

Fülemüle írta:Érdeklődni szeretnék, hogy Ts-re ha tárcsaféket teszek nem lesz gond műszakin?
de valószínűleg gond lesz, mert átalakításnak minősül ráadásul a fékért nagyon harapnak. De a legjobban akkor jársz ha elmész előtte arra a vizsgabázisra ahol műszakiztatni szeretnéd és megérdeklődöd ez még nem kerül pénzbe a többi meg hááát ahogy meg tudtok egyezni.....

Fülemüle
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.06.29. 20:03
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Fülemüle » 2017.06.29. 20:05

Érdeklődni szeretnék, hogy Ts-re ha tárcsaféket teszek nem lesz gond műszakin?

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.06.27. 21:52

Gondolom kisiparit sikerült venned. Én olajállót rendeltem le szándékosan. De az is kezd 1 év után megint ragadni. Ezért negyed évente jól át mozgatom.

Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Szebik András » 2017.06.26. 15:48

Egy kis tapasztalat, amit meg szeretnék veletek osztani:
Az elmúlt pár hétben bűvöltem kicsit a motorom. Észrevettem, hogy közbe nem akaródzik menni, aztán a múlt héten egy nagyobb kerülőnél már csak csühögtem vele. Az első fék poénkodott velem, kicsit befogott. Korábban is tudtam, hogy picit fog, de nem foglalkoztam vele, mert épphogy csak hozzáért a fékpofa a tárcához és tulajdonképpen csak hangja volt. Na ez elmúlt, már rendesen fogott is. Gondoltam, megveszem a féknyereghez a szükséges alkatrészeket és kicserélek minden. :roll:
Eljött a nagy nap, nekiláttam. Hát a munkahenger alig mozgott, inkább rendesen szorult. Ki is nyomattam mindkettőt. Hát alóla rendesen jó dzsuvás lötty jött ki. Meg is örültem neki, hogy csak az olajat kell lecserélni, meg a dugattyút szépen lepucolni és jó lesz, a karmantyú cserét megúsztam. Így is lett. Összeraktam. Kicsit erőlködni kellett a dugattyúval, hogy visszamenjen, de ettem előtte elég kirántotthúst, szóval megoldottam. Aztán jött a puszi, és a letakarított dugattyú még jobban szorult. Szóval buktam. :evil: ](*,) Még egyszer szétszed, karmantyú kiszed, az újat vissza. Féltem, hogy nem lesz jó, meg a kiszedésnél megsértem a peremet, és ereszt de nem volt más lehetőségem. Szóval megint elkezdtem összerakni. A dugattyú az új karmantyúba majdnem beleesett, persze megfelelő sikosítással. Porvédő, csavar stift, miegymás vissza és jöhet a próba, Felöntöttem olajjal légtelenítettem és láss csodát, ha behúzom fog, ha meg elengedem, akkor nem fog, és 3 fékezés utná ugyanúgy gyorsul a motor mint az első előtt :D
Szóval egy kis félelem és egy kicsivel több lustaság miatt kétszer szereltem le a féket, de a végeredmény nagyon jó lett. Egyedül az nem tiszta az egészben, hogy az elvileg fékolajálló karmantyú miért dagad meg a fékolajtól.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.06.26. 13:51

Nem a fékkulccsal van gond véletlen? Fékpofa csere, esetleg a dobot felszabályoztatni?
Alapból a hátsó dobot ahhoz tudnám hasonlítani, mint egy kopottas hátsó biciklifékhez aminek a pofája is kopott és ugye nem tudsz vele farolni sem( minden esetben), de megállni sem (mindig ha gyorsan kell). Én a 120kg-mal és barátnőmmel nehezen áll meg hátsó fékkel a motorom, ami nem is csoda, ezt a jelenséget is Fizikának hívják. Amiért így reagál a motor. Ezért érdemes az elsővel is fékezni. Hiszen, 1 fékkel fékezni már alapból sem jó döntés, együttesen kell használni, de erre a kressz jobban kitér.Szóval Ha az első sor alapján már eljártál és még így sem kielégítő a fékhatásod, az-az a műszakin se menne át akkor mindenképp szerelőt javasolnék a probléma elhárításához.

bigudemeter
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2014.05.30. 15:58
MZ-d típusa: ,z etz 250e

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: bigudemeter » 2017.06.25. 07:46

Sziasztok, valaki tudna segíteni, az etz 250-esnek a hátsó keréknek a féke nem nagyon fog, es mikor megnyomom a lábféket eléggé kemeny és nehezen lehet nyomni és menetközben ha csak azzal fékezek szinte nem is fékezi le a motort, és ha sztenderre rakom a motort és pörgetem a hátsó kereket és fékeezek utána, akkor jól lefékezi a kereket...

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 300
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 255
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.06.18. 09:43

kiszsebi írta:
B.Jozsef írta:Sziasztok!
Fékpofákat szándékoztam cserélni az etz-ben. A futárról rendeltem a következő terméket: http://futarmotorosbolt.hu/termek//mz-t ... eg----6877

A problémám az, hogy ugyan szépen belemegy a dobba, össze is tudom rakni, de ha meghúzom a tengelyt megszorul a kerék, kézzel csak nehezen mozdítható. Ha engedek a tengelyen egy fordulatot kifelé már teljesen jó.
Szerintetek merjem hézagolni egy plusz alátéttel? Mi lehet a megoldás?
A kerékagyban lévő csapágy távtartó roskadt meg, azért szorul, ha meghúzod a tengelyt.
A hibajelenség elég egyértelműnek tűnik(távtartó),de mivel pofacsere után jött elő,az sem kizárt,hogy az új alkatrész szorul, pl. a széle a dobban,esetleg "vállas" már a dob,vagy csak simán be kellene csiszolni a pofát(ami egyébként is ajánlott!). Ha így szorulósan megjáratod kicsit bakon,szétszedés után látszani fog ,hogy a pofa okozza-e.

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: szketo » 2017.06.18. 09:36

Hézagolás, segít. Én is jártam már így.Kihézagoltam, meghúztam a tengely,és semmi gond azóta,könnyedén forog a kerék. \:D/

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2545
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2017.06.17. 23:18

B.Jozsef írta:Sziasztok!
Fékpofákat szándékoztam cserélni az etz-ben. A futárról rendeltem a következő terméket: http://futarmotorosbolt.hu/termek//mz-t ... eg----6877

A problémám az, hogy ugyan szépen belemegy a dobba, össze is tudom rakni, de ha meghúzom a tengelyt megszorul a kerék, kézzel csak nehezen mozdítható. Ha engedek a tengelyen egy fordulatot kifelé már teljesen jó.
Szerintetek merjem hézagolni egy plusz alátéttel? Mi lehet a megoldás?
A kerékagyban lévő csapágy távtartó roskadt meg, azért szorul, ha meghúzod a tengelyt.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 9 vendég