Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.05.20. 18:22

Samu írta:Matee86! Sztem írok róla egy cikket, hogyan érdemes csinálni... úgy mégis egyszerûbb lenne :D
Csak nem úgy fog kezdõdni, hogy: -Végy egy Hyosung fõfékhengert... :wink:

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.05.20. 18:15

Matee86! Sztem írok róla egy cikket, hogyan érdemes csinálni... úgy mégis egyszerûbb lenne :D

Avatar
symontemplar
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2008.05.17. 18:51
Tartózkodási hely: Csongrád megye:Makó

Hozzászólás Szerző: symontemplar » 2008.05.20. 15:36

ha gagyi gumi karmantyút vettél kb 300-400 ft lehetséges hogy megmarja a fék folyadék
és ne sajnáld rá 900-1200 rá hiddel nem fog annyira szívatni

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: dar

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.05.19. 22:37

Matee86 írta:Végre sikerült megcsinálnom az elsõ tárcsaféket,eddig valamiért nem akart keményedni,pedig mindent elkövettem!Azonban most ugyanaz a probléma lépett fel,mint amikor vettem,miszerint fog az elsõ fék....menet közben annyira nem érezni,de ha álló helyzetben tologatom,akkor azért észrevehetõen.Annyira meg még nem akartam széttszedni a munkahengert!A fékpfák elég jó állapotúak,elég vastagok,de nem hinném,hogy azokkal lenne a gond!

Vmi ötlet,mert már nagyon el akarom vinni mûszakira,de így ez nem fog menni..

Elõre is köszi!Üdv:Máté
Légtelenítetted rendesen a fékrendszert? Tolókarmantyú állapota? Belül mennyire kopott a fõfékhenger test(ami a kormányon van)? :roll:

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

v

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.05.19. 22:19

symontemplar írta:matee86 szerintem a fékrendszeredbe valami le la rakódva vagy eseteleg piszok
került bele indulj el a kormánytól lefelé szépen fokozatosan és mosd át piszkáld ki tûvel a furatokat
mert ha lent van az olajtartály kupak és hirtelen behúzod a kart akkor behugyozik
/ne hajolj rá/akkor elvileg a tartályod tiszta lehet hogy 1 fékcsõ csere sem árt
de elõtte nézd jól + hogy nem-e enged a rendszered magában a féknyeregben
nem tud mi elromlani.

A fõfékhengert szétszedtem,kihúztam a dugatyút,lecseréltem a gumigyûrûket,kimostam a tartályt,és visszaraktam az egészet...én inkább a munkahengerre gyanakszom,lehet abban kellene lecserélnem vmit..?

Avatar
symontemplar
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2008.05.17. 18:51
Tartózkodási hely: Csongrád megye:Makó

Hozzászólás Szerző: symontemplar » 2008.05.19. 14:24

matee86 szerintem a fékrendszeredbe valami le la rakódva vagy eseteleg piszok
került bele indulj el a kormánytól lefelé szépen fokozatosan és mosd át piszkáld ki tûvel a furatokat
mert ha lent van az olajtartály kupak és hirtelen behúzod a kart akkor behugyozik
/ne hajolj rá/akkor elvileg a tartályod tiszta lehet hogy 1 fékcsõ csere sem árt
de elõtte nézd jól + hogy nem-e enged a rendszered magában a féknyeregben
nem tud mi elromlani.

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

dar

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.05.19. 11:59

Végre sikerült megcsinálnom az elsõ tárcsaféket,eddig valamiért nem akart keményedni,pedig mindent elkövettem!Azonban most ugyanaz a probléma lépett fel,mint amikor vettem,miszerint fog az elsõ fék....menet közben annyira nem érezni,de ha álló helyzetben tologatom,akkor azért észrevehetõen.Annyira meg még nem akartam széttszedni a munkahengert!A fékpfák elég jó állapotúak,elég vastagok,de nem hinném,hogy azokkal lenne a gond!

Vmi ötlet,mert már nagyon el akarom vinni mûszakira,de így ez nem fog menni..

Elõre is köszi!Üdv:Máté

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

hali

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.05.10. 12:41

Samu!

Írtad még régebben,hogy megszerkeztetted CAD-ben a tárcsára fúrandó lyukak helyét!esetleg nem tudnád felrakni a megszerkezett képet,hogy aki fúrkálni akar,ne csak össze-vissza tegye,hanem egy kis segítséget kapjon az általad kreált terv alapján!elõre is köszi!

Matee :smt045

Avatar
kezo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva

Re: xyz

Hozzászólás Szerző: kezo » 2008.05.10. 11:47

mzgergõ köszönöm a tippet majd a nyáron beruházok egyre ha a pénztárcám is úgy akarja

Avatar
kezo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva

Hozzászólás Szerző: kezo » 2008.05.10. 11:45

na szal fél centis akart lenni csak hát hajnali 2kor már nem fog az agy:D 8) :roll:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: xyz

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.05.10. 09:10

Matee86 írta:
louithebad írta:Halihó mindenkinek!
Ma felszereltem a Bambi Mester által küldött fõfékhengert és fém fékcsövet, és valami õrület hogy milyen frankó! Olyan szinten király, hogy új élményt nyújt az ETZ-n való motorozás!

Köszi a segítséget, és köszönet a Mesternek :D :D :D
Hello!
Végül is milyen fõfékhengert vettél és mennyi volt,ha meg szabad kérdeznem?Lehet nekem is be kell ruháznom egyre,mert a mostani megsérült,ésegyenlõre nem jöttem rá mi lehet a baja!

köszi
Mind1 milyen fõfékhenger, csak ne MZ :oops: De ha bambival beszélsz, õ biztos tud.Vagy motorbontó, nekem azthiszem 7-ért adtak volna többközûl.Amik robogóra valóak, olyanokat szoktak rátenni.Csak vigyázz, mert úgy jársz mint én.A fékcsõ, és a munkahenger közé kellett egy toldatot legyártatnom, mert gyûrûs fékcsõkellett volna oda.Erre figyelj oda, mert ha nem tudsz csinálni toldatot, vagy nem tudsz oda való fékcsövet szeretni, akkor az baaj.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.05.10. 08:07

en meg 0,5 mm-es fektarcsat nem :lol:

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.05.10. 06:03

én még fél milis csvarhúzót nem láttam :D

Avatar
kezo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva

Hozzászólás Szerző: kezo » 2008.05.10. 01:47

z25z köszönöm szépen az infokat én 0,5mm ert mértem:D

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.05.09. 21:27

4,5 mm, csavarhuzo bedug a gumiba, kibillent, szimmeringet masik segitsegevel, vagy szerszammal helyretol, munkahenger csere maceras ha tobbdugattyusat szeretnel, akkor kozdarabbal , de akkor a fofekhengert is hozza kell igazitani, avagy fogalomzavar (fofekhenger-munkahenger)

Avatar
kezo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva

Hozzászólás Szerző: kezo » 2008.05.09. 20:21

Sziasztok egykis segítségre meg infora lenne szükségem na szoval az egyik kérdés hány mm nek kell lennie a fék tárcásnak.
A másik
az ábrán szereplõ 3-as számu tömítést hogy kell kicserélni köszönöm a segítségeteket asszem engem is elért az mz-s fék betegség nyáron tervezem vmi más fajta fékmunkahengert rá rakni mennyibe fájna az nekem meg milyet ajánlotok?


Kép

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

xyz

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.05.07. 10:36

louithebad írta:Halihó mindenkinek!
Ma felszereltem a Bambi Mester által küldött fõfékhengert és fém fékcsövet, és valami õrület hogy milyen frankó! Olyan szinten király, hogy új élményt nyújt az ETZ-n való motorozás!

Köszi a segítséget, és köszönet a Mesternek :D :D :D
Hello!
Végül is milyen fõfékhengert vettél és mennyi volt,ha meg szabad kérdeznem?Lehet nekem is be kell ruháznom egyre,mert a mostani megsérült,ésegyenlõre nem jöttem rá mi lehet a baja!

köszi

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.28. 22:27

louithebad írta:Halihó mindenkinek!
Ma felszereltem a Bambi Mester által küldött fõfékhengert és fém fékcsövet, és valami õrület hogy milyen frankó! Olyan szinten király, hogy új élményt nyújt az ETZ-n való motorozás!

Köszi a segítséget, és köszönet a Mesternek :D :D :D
:D

louithebad
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
Tartózkodási hely: Mezõcsát

Hozzászólás Szerző: louithebad » 2008.04.28. 19:42

Halihó mindenkinek!
Ma felszereltem a Bambi Mester által küldött fõfékhengert és fém fékcsövet, és valami õrület hogy milyen frankó! Olyan szinten király, hogy új élményt nyújt az ETZ-n való motorozás!

Köszi a segítséget, és köszönet a Mesternek :D :D :D

louithebad
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
Tartózkodási hely: Mezõcsát

Hozzászólás Szerző: louithebad » 2008.04.24. 15:13

Ma megrendeltem Bambi Mestertõl a motyót, így jövõ héten remélem megtapasztalom milyen egy jó elsõfék! 8)

louithebad
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
Tartózkodási hely: Mezõcsát

Hozzászólás Szerző: louithebad » 2008.04.23. 17:34

Hát ez egy nagyon jó hír!

Akkor részleteket majd teflonon.

Addig is szép idõt mindenkinek!

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2008.04.23. 08:08

:P

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.22. 23:11

louithebad írta:
conus írta:hy,

valaki mondta itt h a mofás fõfékhenger kib*szott igénytelen megmunkálású és k drága.
vagy próbálj meg bontva nézni egy tûrhetõt, vagy helyette próbáld meg ezt: http://www.hubermotor.hu/mz_alkatreszek ... enger.html
vagy bambinál kérdezz rá új grimeca fõfékhengerre, ha jól sejtem olyan 8e körül adja.
Ez is valami!
Két kérdés:
1; Ezt a Bambi Bácsi féle technikát átalakítás nélkül fel lehet rakni vagy szükséges még hozzá valami? (fékcsõcsatlakozás, féklampakapcsoló)
2; Van-e lehetõség postai utánvétre?

Üdv!
Loui..
Az ember ép hogy elmúlt 25 éves,és már bácsizzák 8) amúgy van utánvét

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.22. 16:16

bocs Gyurm@, gõzöm sem volt h a kelomotor árul mz-hez alkatrészt, mert sem a mostani sem a régi oldalukon nem találtam semmilyen erre utaló konkrétumot(alkatrészlista, fényképek, árak). :(

louithebad!
bambibácsis technikával meg õt keresd meg a fõoldalról Támogatók-ra katt és ott Bambi Team. 8)

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.04.22. 16:14

Én is tõle vettem, Hyosung fõfékhenger hozzávaló fékcsõvel, tehát neked csak fel kell tenned és kész! Fékkapcsoló meg van rajta, és ami fõ, hogy mûködik is!! A postai utánvétet meg tudod beszélni a mesterrel...
louithebad írta: Két kérdés:
1; Ezt a Bambi Bácsi féle technikát átalakítás nélkül fel lehet rakni vagy szükséges még hozzá valami? (fékcsõcsatlakozás, féklampakapcsoló)
2; Van-e lehetõség postai utánvétre?

louithebad
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
Tartózkodási hely: Mezõcsát

Hozzászólás Szerző: louithebad » 2008.04.22. 15:33

conus írta:hy,

valaki mondta itt h a mofás fõfékhenger kib*szott igénytelen megmunkálású és k drága.
vagy próbálj meg bontva nézni egy tûrhetõt, vagy helyette próbáld meg ezt: http://www.hubermotor.hu/mz_alkatreszek ... enger.html
vagy bambinál kérdezz rá új grimeca fõfékhengerre, ha jól sejtem olyan 8e körül adja.
Ez is valami!
Két kérdés:
1; Ezt a Bambi Bácsi féle technikát átalakítás nélkül fel lehet rakni vagy szükséges még hozzá valami? (fékcsõcsatlakozás, féklampakapcsoló)
2; Van-e lehetõség postai utánvétre?

Üdv!
Loui..

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.04.22. 10:24

Vissza is szívom mert vannak azért jó alkatrészek ott is illetve csak azt tudják adni amit õk is kapnak.
Ennyire rosszak a mostani utángyártott alkatrészek sajna.
A Hubernél nincs kedvezményünk ne oda menjetek hanem a kelomotor-hoz nem tudom elégszer mondani!!
A Keló olcsó és a Clubtagokra nem fog rásózni gagyi dolgokat !! Korrektek !!
Cím a támogatóknál !!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.04.22. 08:53

Miután a Mofás hátsó gátlóval megszívtam,Gyurma mondta,hogy a Mofából csak kaucsukot!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.21. 14:37

hy,

valaki mondta itt h a mofás fõfékhenger kib*szott igénytelen megmunkálású és k drága.
vagy próbálj meg bontva nézni egy tûrhetõt, vagy helyette próbáld meg ezt: http://www.hubermotor.hu/mz_alkatreszek ... enger.html
vagy bambinál kérdezz rá új grimeca fõfékhengerre, ha jól sejtem olyan 8e körül adja.

louithebad
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
Tartózkodási hely: Mezõcsát

Hozzászólás Szerző: louithebad » 2008.04.21. 14:30

Hali mindenkinek!

Van valkinek tapasztalata a MOFAKER által kínált fõfékhengerrel kapcsolatban? Ha igen kérem ossza meg velem mert nem szeretnék potyára 15-20 ezret kiadni.

Üdv! Loui!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.04.15. 16:53

revlimit írta:Sziasztok!
Van egy 150es TSem és a hátsó fék elég gyenge rajta. A pedált teljesen lekell nyomni és csak akkor kezd el fogni, nem pedig már rögtön a lenyomás után. A fékdobnál a menetes csavar már teljesen ki van tekerve, azzal már nem tudok rajta állítani. Kb. 50 km-el ezelõtt volt kivéve a kerék és a fékpofák nem tûntek leharcoltnak. Talán a bowden van megnyúlva?? Help plíz :roll:
A bowden megnyulasa nem okozhat gyenge fekhatast. Amikor kivetted a fekpofakat kitakaritottad a dobot? Esetleg kicsit meg lehet csiszolopapirral simogatni a fekpofakon levo ferrodolt. Amit erdemes megnezni, hogy kivett kereknel tedd be a feket a a helyere es kezzel huzd a feket a libafogas karnal. Igy erzed, hogy mennyi elmozdulas utan eri el a fekpofa a fekdobot. Ha eleg nagy az elmozdulas akkor bizony uj fekpofakat kell bele tenni, mert azt jelenti, hogy eleve elfordult allapotban van a fekkulcs benne. A libafogas allitoval egy kicsit jatszhatsz egyebkelt. Amugy a "menetes csavar mar teljesen ki van tekerve" reszt nem egeszen ertem. Ha fesziteni akarod akkor rafele tekered. Szoval megoldas lehet, hogy a libafogas kart egyel hatrebb allitod es akkor ujra tudsz a bowdenen fesziteni, de ekkor mar eleve elfordult allapotu lesz majd a fekkulcs. Es probalj a muszaki eloirashoz kozeliteni a fekkulcs es bowden/fekrud altal bezart szog nem lehet nagyobb 90 foknal.

Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: revlimit » 2008.04.15. 15:45

Sziasztok!
Van egy 150es TSem és a hátsó fék elég gyenge rajta. A pedált teljesen lekell nyomni és csak akkor kezd el fogni, nem pedig már rögtön a lenyomás után. A fékdobnál a menetes csavar már teljesen ki van tekerve, azzal már nem tudok rajta állítani. Kb. 50 km-el ezelõtt volt kivéve a kerék és a fékpofák nem tûntek leharcoltnak. Talán a bowden van megnyúlva?? Help plíz :roll:

Bazsa

Hozzászólás Szerző: Bazsa » 2008.04.07. 20:10

Köszönöm a tanácsokat Matthej!
Mostanra már letettem a fúrkálásról és inkább veszek egy vastag láncot :D Azzal nem kockáztatok semmit...
A problémádra személy szerint sajna nem tudok tanácsot adni, de remélem sikerül megoldanod.
Jó motorozást mindenkinek! :wink:

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.06. 12:04

Matthej01!

Nekem a kar által nyomott dugattyú körül szívta be a levegõt és ott engedte az olajat. Megoldása: O gyûrût teszel a szimering alá, de ha visszább olvasol a topikban (2 oldal), akkor le van írva ennek a pontos története.
conus írta:Igen, ezen én is sokat tépelõdöm, hogy nem-e begyûri majd a dugattyú. Olyan volt az O gyûrû, hogy könnyen ráment, de szerelés elõtt nem esett le róla. :o
Akkor tudok pontosat mondani, ha egy másik ETZ fõfékhengeren szintén megcsinálom ezt az akciót 8)

Kép

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 833
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.04.06. 11:05

A lyukas tárcsát nem azért használják, hogy a fékpor oda üljön bele hanem azért mert a hosszan használt féktárcsa felmelegszik és olyan hõmérséklet jelentkezik a tárcsa és a betét között amitõl gáz illetve gõz buborékok képzõdnek és a fékhatás drasztikusan képes lecsökkeni úgy mûködik mint a légpárnás jármû. Ilyen esetek lehetnek pl.: Hosszú lejtmeneti fékezés nagy sebességrõl való gyors megállás. Ezért szokták lyukasra csinálni a tárcsákat azért,hogy elférjenek a gázok gõzök a fékpor mellett :D . Én nem igazán tapasztaltam még ilyen fékhatás csökkenést a mocimnál. De amondó vagyok, hogy nem igazán érdemes kifúrkálni mert nem tudni milyen feszültségeket ébresztünk egy ilyen tárcsában és nem tudni hányszorosan vannak túlméretezve és mert a gyáriakat ezután a mûvelet után feszültség mentesítõ hõkezelésnek vetik alá. Ha minden képpen ki szeretné valaki fúrni akkor a furatokat süllyessze és utána próbálja meg fesz mentesítetni.
Ha valaki viszont tudna segíteni a problémámba: A fõfékmunkahenger amit kaptam kicseréltem benne a szimeringet és a gumi karmntyút de valahol máshol a fõfékmunkahengernél ereszti az olajat de törvénytelen módon és ott levegõt is szí be. Esetleg ez hol lehet kikopva mert a szimeringnél valahol eresz és nem látom.

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

elsõ

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2008.04.05. 19:41

Sziasztok!
Lenne egy nagy problémám!!!....Múltkor haver elnyalt a 250es Etz-mel,de szerencsére a motor rá esett,így nem lett sok baja :? De,és most jön a lényeg,mivel Magura kormány van a mocin,így a fékolaj tartály pont az esés tompítója lett,persze mondanom sem kell széttört a mûanyag.......jólvan,semmi gáz nem volt eddig,mert vettem egyet(2rugó) és visszaraktam annak rendje és módja szerint(azután többször ellenõriztem,légtelenítettem)!Azonban a fékkel vmi gáz lett,mert nincs benne elég nagy kompresszió....ergó nem fog rendesen,csak kb félig,mint ahogy kéne......megsérülhetett vmi....biztos!Van vkinek vmi ötlete,hogy mi lehet a baj és hogy mit tudnék kezdeni vele?Nagyon sûrgõs lenne,mert éppen mûszaki elött állok,és egyszerûen nem bírom ki,hogy ha jó az idõ rá ne üljek! :cry:

Ha vkinek van vmi ötlete,az írjon!Elõre is köszi!

Üdv:Máté :cry:

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2832
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.04.01. 08:15

Danke Süni =D>

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.04.01. 07:44

Hali.
Nekem M8*30 as 8.8-as csavar van benne a végén egy önzáró anyával ,de a 35-ös is simán elfér még .

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2832
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.31. 23:55

Hi

Valaki le tudná mérni a hátsó fékdobon a kitámasztó pálca menetének a mélységét?
7végén megszakadt a menet abban a szarban, egy átmenõ csavart+anyát akarok oda tenni, de most nem tudom megnézni, hogy milyen hosszú csavar kell.... Mekkora is az? 10-es?

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.03.30. 11:50

legalább kobalt keménységû fúróval fúrd a használt tárcsát :twisted:

Bazsa

Hozzászólás Szerző: Bazsa » 2008.03.30. 11:21

Köszönöm szépen a tanácsokat Samu!
Esetleg még egy pár szót tudnál írni arról, hogy miben változott meg a fék tulajdonsága? Miket tapasztaltál a fúrkálás óta, jobb lett vagy inkább leromlott a fékerõ?

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.03.30. 10:43

Én úgy csináltam, hogy CADben megterveztem a lyukak kiosztását, kinyomtattam, ráragasztottam a tárcsára majd átpontoztam. A fúrásnál figyelni kell arra, hogy nagyon kemény anyagból van, 3-assal majd utána 6-ossal kell átfúrni a lukakat.

Bazsa

Hozzászólás Szerző: Bazsa » 2008.03.30. 09:34

Köszönöm szépen a gyors válaszokat!
Közben az is eszembe jutott, hogy keresek valami hasonló méretû tárcsát és arról átveszem a lukak kiosztását meg méretét így talán nem lesz belõle túl nagy baklövés. A porbléma abból eredhet, hogy lecsökken a súrlódó felületek nagysága és nem fog majd a fék.... Tartok tõle, hogy elszúrom a jó fékemet.
Még várom a javaslatokat! (De inkább menjetek motorozni és ne a gépat nyomjátok ilyen jó idõben!!! :D )

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.03.30. 05:55

esoben

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.03.30. 01:12

tudtommal a lyukas tárcsának az a lényege, hogy a pofa kopásából eredõ por ne nyalódjon fel a tárcsára hanem menjen bele a lyukakba, ezáltal növelve valamivel a fékhatást
most hogy ez így van-e vagy nem, nemtudom igazából, minden komolyabb féknél lyukas tárcsát látni, úgyhogy nyilván jó valamire :)

Bazsa

tárcsa lyuggatás

Hozzászólás Szerző: Bazsa » 2008.03.29. 23:25

Üdvözletem mindenkinek!
Tanácsot szeretnék kérni olyasvalakitõl aki már csinált hasonlót, mivel kaptam egy tárcsazárat ami önmagában szuper csak nem lehet felrakni az ETZ tömör tárcsájára. Így gondoltam ki kéne fúrkálni úgy mint a modernebb motorokon és akkor le is tudnám zárni a mocit. Kérdés, hogy ettõl változik-e majd a fékhatás, gyorsabban kopnak-e a betétek, netán nehezebben melegszik túl a fék? Szóval, ha valaki megosztaná velem a tapasztalatait azért nagyon hálás volnék, mert nem szeretném tönkrevágni a fékemet. Elõre is köszönöm a segítségeteket!
Szép estét!

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2832
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.20. 13:41

Szerezz japánt! Vagy olaszt! Még a koreai is jobb... Sajna ez van...

Avatar
Raven
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.02.25. 12:15
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Raven » 2008.03.20. 13:38

Valaki!!!

Ki tudja, hol lehet lehetõleg új, gyári féktartályt kapni?

Azt a nyomorult kupakot nem lehet meghúzni, mert örökhajtós. Vettem új kupakot, új tartályt -> az is szar. Kifogytam az ötletekbõl mihez kezdjek vele. Vagy legalább valami infó jó lenne, mit lehet ezzel kezdeni, azon túlmenõen hogy mondjuk felgyújtom mingyán!!! :evil:

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2008.03.19. 08:09

Kössz! 8) :wink:

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.03.19. 00:41

speed írta:Valaki tud eladó féknyerget kompletten ?
Ha igen akkor szóljon! Nagyon kéne... 8)
Kössz: Bálint
szocimotoroson írtam neked, emailcímem itt megtalálod, írj

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 6 vendég