Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.10.10. 13:12

z25z írta:
szabog írta:Hali-gali!

Srácok, hadd kérdezzek már egy kõkemény dolgot: a robogó fõfékhengerek belseje is olyan puha alumínium mint az ETZ-é? :x Az a helyzet hogy még nem szedtem szét sosem robogó fõfékhengert. :roll: Ugyanis az a nyûgöm még, hogy nagyon hamar bekoszolódik a fékfolyadék, annyira mállik a fõfékhenger azon része, ahol a karmantyú dolgozik. :o

Haaat betenne a kiskaput, ha elmallana a fofekhenger belso fala, ahogy irtad. Azer nem olyan puha az az anyag :D Az hogy befeketedik a fekolaj szerintem inkabb a karmantyura es a fekcsore vezetheto vissza. Legalabbis ha egy tokeletesen zart rendszerrol beszelunk, ergo kivulrol nem jut bele kosz, akkor arra gondolnek, hogy a fekolaj kioldja a gumi szinezoanyagat, ami nem jelent mukodesbeli zavarokat.
Zsírúj a fékcsõ, zsírúj a karmantyú. Amikor kiveszem a karmantyút(elég gyakran), akkor mindig nagyon finom alumínium por van rajta, fõfékhenger belsõ faláról jön le. Ezek szerint csak nálam van ez így? :roll:
Azt a kék külsõ karmantyút te hogy tetted be? mert én csak úgy hogy szétnyomorítottam a csõkulccsal, mert a felénél bejjebb nem akart menni a befele szûkülõ fészek miatt :( a héten viszem el egy esztergályoshoz a szimeringgel együtt hogy szedjen ki belõle annyit hogy a 10x20x7-es szimering zorall legyen benne.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.10.10. 13:07

szabog írta: Nekem az az érzésem hogy összekeverted a fõfékhengert a fékmunkahengerrel nem? :roll:

Szerintem is :twisted: :twisted: de hat ezt mar kismillioszor leirtam, hogy kellene neven nevezni a gyereket ugyhogy nem harcolok tovabb. :twisted:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.10.10. 13:04

szabog írta:Hali-gali!

Srácok, hadd kérdezzek már egy kõkemény dolgot: a robogó fõfékhengerek belseje is olyan puha alumínium mint az ETZ-é? :x Az a helyzet hogy még nem szedtem szét sosem robogó fõfékhengert. :roll: Ugyanis az a nyûgöm még, hogy nagyon hamar bekoszolódik a fékfolyadék, annyira mállik a fõfékhenger azon része, ahol a karmantyú dolgozik. :o

Haaat betenne a kiskaput, ha elmallana a fofekhenger belso fala, ahogy irtad. Azer nem olyan puha az az anyag :D Az hogy befeketedik a fekolaj szerintem inkabb a karmantyura es a fekcsore vezetheto vissza. Legalabbis ha egy tokeletesen zart rendszerrol beszelunk, ergo kivulrol nem jut bele kosz, akkor arra gondolnek, hogy a fekolaj kioldja a gumi szinezoanyagat, ami nem jelent mukodesbeli zavarokat.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.10.10. 12:37

mzgergõ írta:Hali!

Most tértem haza motorbontóból.Kértem fékmunkahengert, elém rakott 5db-ot.Összeset megnéztem, hogy jó-e bele a fékcsõ.Semeikbe nemvolt jó.De ez a kisebbik baj, mert fémforgácsolónak tanulok, és megesztergálom a toldatot..A nagyobbik baj ott kezdõdött, hogy azt mondta az ipse, hogy mz-hez csak nagyobb motorra való a jó.Adott egy Gilera-ét.Külsõre megfelelõ, belülrõl nemtudom.8-ért vihettem volna haza, megpróbáltam lealkudni 7-re, de nem hagyta magát. :evil: (A robogóét is annyiért adta.)Szerintetek megéri megvenni, vagy próbáljak még keresni?

Üdv!
Nekem az az érzésem hogy összekeverted a fõfékhengert a fékmunkahengerrel nem? :roll:

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.10.10. 12:33

z25z! Az én nyûgömre nincs válaszod? :?

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.08. 21:13

Pontosan nem tudom, hogy milyen.125-ösé, annyit tudok.Ha esetleg jó, akkor 8-ért megéri megvenni?(féklámpa kapcsoló nemtudom, hogy van-e rajta)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.10.08. 19:57

Milyen gileraet? KK/KZ/EX jo hozza kozdarab nelkul ( by gixxxer) vagy kozdarabbal barmelyik robogo fofekhenger ami egyfekkoros, nyeregben 2 dugattyus. Merd meg az mz feknyeregben levo dugattyu atmerojet (nem emlekszem pontosan, de talan 4,2 cm????) majd a donor fek nyergeben levo dugattyu atmerojet. Ha ekkora, (par mm meg tureshataron belul van) akkor a fofekhenger jo lesz.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.08. 17:41

Hali!

Most tértem haza motorbontóból.Kértem fékmunkahengert, elém rakott 5db-ot.Összeset megnéztem, hogy jó-e bele a fékcsõ.Semeikbe nemvolt jó.De ez a kisebbik baj, mert fémforgácsolónak tanulok, és megesztergálom a toldatot..A nagyobbik baj ott kezdõdött, hogy azt mondta az ipse, hogy mz-hez csak nagyobb motorra való a jó.Adott egy Gilera-ét.Külsõre megfelelõ, belülrõl nemtudom.8-ért vihettem volna haza, megpróbáltam lealkudni 7-re, de nem hagyta magát. :evil: (A robogóét is annyiért adta.)Szerintetek megéri megvenni, vagy próbáljak még keresni?

Üdv!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.10.08. 15:30

Hali-gali!

Srácok, hadd kérdezzek már egy kõkemény dolgot: a robogó fõfékhengerek belseje is olyan puha alumínium mint az ETZ-é? :x Az a helyzet hogy még nem szedtem szét sosem robogó fõfékhengert. :roll: Ugyanis az a nyûgöm még, hogy nagyon hamar bekoszolódik a fékfolyadék, annyira mállik a fõfékhenger azon része, ahol a karmantyú dolgozik. :o

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.07. 20:18

Gyurm@ írta:
mzgergõ írta:Sziasztok!

Elõre szeretnék bocsánatot kérni, hogy ide írok, de ahova kéne ezt írni, szerintem nem sürün nézegetik.Arról lenne szó, hogy keresek eladásra egy fékmunkahengert, amit fel lehet szerelni az MZ-re.A sima MZ munkahenger nem érdekel!
mailom:kisszirt@citromail.hu
Elõre is köszönöm a válaszokat!

Üdv!
Robogó bontókban nézz !!

Üdv.
Sajnos olyat ami pont jó az mz fékcsõhöz,csak a brembónak van,és nehéz olyat találni.

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.10.06. 12:12

mzgergõ írta:Sziasztok!

Elõre szeretnék bocsánatot kérni, hogy ide írok, de ahova kéne ezt írni, szerintem nem sürün nézegetik.Arról lenne szó, hogy keresek eladásra egy fékmunkahengert, amit fel lehet szerelni az MZ-re.A sima MZ munkahenger nem érdekel!
mailom:kisszirt@citromail.hu
Elõre is köszönöm a válaszokat!

Üdv!
Robogó bontókban nézz !!

Üdv.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.10.06. 11:20

Köszi szépen!!! :wink: Azt én is olvastam csak a tömítés csere volt még homályos dolog!! de most már :idea:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.10.06. 10:58

speed írta:És Zizi kérlek kifejtenéd bövebben a nyereg szerelést Én és a Köz érdekében!!!! :)
Meg pláne a Wiki-n sincs rajta... :(
Kössz!!! :smt100
A dugattyuk kiszedeset olvashatod lentebb par hozzaszolassal. Ehez elotte azonban a nyerget le kell venni. Muanyag sapesz le, egy csavarhuzoval lenyomod a rugot igy ki tudod tolni a csapszeget, ha az egyik kijott, utana kiemeled a rugot, majd kitolod a masik csapszeget is. Ezutan ki tudod huzni a fekpofakat. Franciakulcs, villaskulcs de legjobb a 17-es krova, 2 db csavar rogziti a nyerget az also villaszarra. Ha levetted a nyerget kipumpalhatod a dugattyukat, ezeken vannak a kulso porvedo gumik ezt elotte vedd le. A konnyebb szereles erdekeben miutan a dugattyuk kint vannak belole csavarozd le a fekcsorol. Ehez egy 14-es kulcs kell. (A fekcso veget aztan hajlitsd fel gumizd a tartalyhoz vagy szigeteloszalagozd, mert folydogal belole az olaj ha csak log.) A feknyerget ezutan mar csak 2 imbuszfeju csavar tartja ossze ha jol emlekszem 6-os kell hozza. Ha szetcsavaroztad meglatod a ket illeszkedo fel kozott az o-gyurut. Sajnos a tomitogyuruk meretet nem tudom fejbol, de mz alkatreszeket arulo boltban biztos kapsz. Porvedo gumit nem hiszem, hogy kapsz csapagyboltban, eleg specialis a kulalakja, kulso-belso atmero es raadasul harmonikaszeruen osszetolhato, hogy amikor kopik a fekbetet es kintebb van a dugattyu akkor is vedjen.
Ha kaptal tomitogyuruket akkor eloszor az ujakat tedd bele a nyeregfelbe, majd a dugattyut nyomd a helyere, vigyazz ra hogy egyenletesen korkorosen nyomd, ha felrebillen megszorul. ha a dugattyuk a helyen vannak, mehet ra a porvedo gumi eztan a ket fel kozti o gyuru jon majd ezutan az imbusszal jo erosen osszecsvarozhatod a nyerget.
Nyerget vissza a villara fekbeteteket csapszeget rugot a helyere aztan ahogy szetcsavaroztad ugyanugy vissza a fekcsovet, utana meg mehet a legtelenites.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.10.06. 09:54

És Zizi kérlek kifejtenéd bövebben a nyereg szerelést Én és a Köz érdekében!!!! :)
Meg pláne a Wiki-n sincs rajta... :(
Kössz!!! :smt100

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.10.05. 21:54

Hali!
Valaki meg tudná mondani a féknyereg dugattyúinak tömítö gyûrûi méreteit? Mert megnéztem az alkatrész katalógust és ott csak annyit irnak: tömítö gyürü azt ennyi...
Kössz!!!
Jah és a csapágy boltban lehet kapni porvédöt a fékhez?

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.09.28. 10:21

Akkor lehet,h annak idején én azért szedtem ki fogóval,mert az egyiket kipumpáltam a másikat meg nem,a lényeg,h sikerült a mûtét(kb 4 hétvége alatt).Mindenesetre arra érdemes még odafigyelni,h jól zárjon a szimmering,nekem elõször túl kis külsõ átmérõjût adtak,aztán úgy válogattam a boltban.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.09.27. 19:10

tigris írta:Zizi írt a wiki-be fékrõl,olvassátok serényen,mert egyre mérgesebb :D
A lényeg,h leveszed a féknyerget, a féket nyomkodva kinyomod a munkahengereket,ameddig lehet,Ha be vannak ragadva,akkor nagyon óvatosan csõszerelõ fogóval folyamatosan forgatva ki lehet szedni,de vigyázz,h csak a bemarás fölötti vékony támaszkodórészt fogd +,mert ha megkaristolod az illesztett rész,akkor b*szhatod.Ha esetleg akarsz venni új munkahengereket,vidd a régit is,rám is majdnem rámsóztak kanunit,az pediglen asszem 2mm-rel nagyobb átmérõjû.
nem mar nem vagyok, csupan az van, hogy akkor bedurrant az agyam, mert hiaba koptattam a billentyuzetet (feleslegesen pl.: fõfékmunkamelléksegédhenger....stb.. :twisted: ) akkor is ugyanugy jottek a kerdesek, szoval arrol nem hiszem hogy ujra irok, bent van a wikiben es kesz....
Annyit fuznek hozza a hozzaszolasodhoz, hogy nincs az a berohadt dugattyu amit ne lehetne a fekkar behuzgalasaval kinyomni a helyerol, avagy ha megis akkor ott a csofogo sem segit max a langvago... :twisted:
Az elofordulhat, hogy ha be van rohadva es a dolgozo nem figyel, akkor kipumpalja az egyik dugattyut, mig a masik a helyen marad. (na jartam igy) Ezt ugy lehet megelozni, hogy figyelni kell a fekkar huzasakor, hogy egyszerre jonnek-e ki a dugattyuk. Ha igen akkor semmi gond, ha az egyik mozdul, a masik nem akkor azt ami konnyen jar rogziteni kell elmozdulas ellen. Ha viszont figyelmetlensegbol ez mar kijott kijott akkor a nyerget szet kell szedni. Amennyiben a legtelenito oldali ragadt be akkor ez a nagyobb csecs :twisted: azt lehet tenni, hogy suritett levegot nyomni bele azon a furaton keresztul, hatha megmoccan, vigyazni kell mert ha megmoccan akkor mint a puskagolyo jon majd ki a helyerol, ezert ovatosan! Rongy elotte stb. En elkovettem azt a hibat, hogy nem figyeltem es kipumpaltam a legtelenito felolit a fekcso feloli oldali meg helyen maradt. Megoldas: feknyereg szetcsavaroz es az atmeno furatot huvelykujjal szoritottam es huzigaltam a fekkart. Szar megoldas, de nem volt hirtelen jobb, talan ha nem puszta kezzel tomitem le a furatot, hanem valami gumidarabbal raszoritva, az ujjam fajt utana egy kicsit. :twisted: de kijott, ugye fizika, nagyobb feluleten nagyobb nyomas kevesebb elmozdulassal.
Egy kerdes itt azonban felmerul bennem, vagyis ha egy dugattyu ugy be van szorulva, hogy meg se moccan, akkor ott hogy jon ki az olaj mellette? Na mindegy. A lenyegen nem valtoztat, mert akkor azt szerelni kell, kulonben az egyoldalu szoritoero a tarcsat fogja deformalni. A gumigyuru csereje nem bonyolult utana, viszont a dugattyu visszahelyezese meg egy uj fejezet. Mindenesetre sok sikert!


Udv!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.09.27. 09:29

Zizi írt a wiki-be fékrõl,olvassátok serényen,mert egyre mérgesebb :D
A lényeg,h leveszed a féknyerget, a féket nyomkodva kinyomod a munkahengereket,ameddig lehet,Ha be vannak ragadva,akkor nagyon óvatosan csõszerelõ fogóval folyamatosan forgatva ki lehet szedni,de vigyázz,h csak a bemarás fölötti vékony támaszkodórészt fogd +,mert ha megkaristolod az illesztett rész,akkor b*szhatod.Ha esetleg akarsz venni új munkahengereket,vidd a régit is,rám is majdnem rámsóztak kanunit,az pediglen asszem 2mm-rel nagyobb átmérõjû.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.09.26. 13:44

Hááát nekem elég siralmas müködést produkál.... :oops:
A tárcsám is elég olajos, lehet h rossz a munkaheng-ben a szimmering...? :arrow: hogyan lehet cserélni???(csak simán ketté szedni, kinyomni a "hengereket" azt ki a régi be az ujszimmering???)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.09.26. 09:26

Van egy görgõs cucc,amire ráállsz elsõ meg hátsó kerékkel is és mérik a fékerõt.Nekem például a hátsó fékdobom oválra van kopva,nem tudtak normális értéket mérni,szerencsére megmérték az elsõt kétszer :D
Egeressy út Póstaautó,tudom ajánlani

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.09.25. 21:04

Hogyan mérték???(mert nem valami frankón fog... :? ) Ezen kívül még mit néznek még a müszakin mert nekem is nem sokára kell vinnem a gépet!!!

Avatar
Líviusz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2007.07.18. 12:04
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Líviusz » 2007.09.25. 14:53

Samu írta:Ha jól tudom ellenõrzik, de nekem sem mûködött... :)
speed írta:Valaki nem tudja h müszakin belekötnek-e abba h nincs elsö féklámpakapcsolom?
Ma voltam, ott csak a féket mérték, nem is néztek semmi mást.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.09.24. 22:30

Samu írta:Ha jól tudom ellenõrzik, de nekem sem mûködött... :)Ha gyárilag szerelve volt,akkor kell mûködnie

speed írta:Valaki nem tudja h müszakin belekötnek-e abba h nincs elsö féklámpakapcsolom?

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.09.24. 21:17

Ha jól tudom ellenõrzik, de nekem sem mûködött... :)
speed írta:Valaki nem tudja h müszakin belekötnek-e abba h nincs elsö féklámpakapcsolom?

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.09.24. 21:04

Valaki nem tudja h müszakin belekötnek-e abba h nincs elsö féklámpakapcsolom?

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.09.24. 10:27

Meiki írta:Hála az égen most hogy megcsináltam a fékoljatartály alján a szivárgást felül elkezdett szivárogni. Vettem bele egy gumit és még jobban szivárog. :? Ráadásul most elkezdett szivárogni a fõfékmunkahengernél is. :? Rettentõ boldogsággal töltött el a dolog amikor megláttam. És örömömre most már végleg tönkrevágta a féklámpakapcsolómat. :smt093 Szóval nagyon boldog vagyok hogy ilyen jó minõségüek az utángyártott alkatrészek. :twisted:
Hát ez van öregem. :smt096 Fogyasztóvédelmet baromira érdekli sztem. Meg amilyen szakértõk vannak magyarországon... Azt meg inkább ne is ecseteljük. :smt089 Szerintem tegyél a fékdugattyú mellé te is ilyen duplaajkú 10x20x7-es szimeringet, a féklámpakapcsolót meg áztasd ki benzinben. Én is azt csináltam. A fékdugattyú végét vízpumpafogóval óvatosan húzd ki, de elõtte a a zégert vedd ki a külsõ szimering elõl. Ha csak 2-3 mm-esre sikeredett a fogó nyoma, az nem probléma, mert ha behúzod ütközésig a fékkart, úgy hogy már hozzáér a gázfogantyúhoz, az a része a fékdugattyúnak akkor sem ér hozzá a szimeringhez. Ha netalántán mégis szétnyomorítottad a fékdugattyút, akkor csakis kizárólag ilyen rózsaszínes-lilás színût szabad venni helyette! A simán esztergált nagyon bóvli mert megrozsdál, és nincs rendesen lesorjázva.
Komolyan mondom, ha végre sikerül megcsinálni a fõfékhengert, írok róla egy cikket. 8)

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.09.22. 21:03

Hála az égen most hogy megcsináltam a fékoljatartály alján a szivárgást felül elkezdett szivárogni. Vettem bele egy gumit és még jobban szivárog. :? Ráadásul most elkezdett szivárogni a fõfékmunkahengernél is. :? Rettentõ boldogsággal töltött el a dolog amikor megláttam. És örömömre most már végleg tönkrevágta a féklámpakapcsolómat. :smt093 Szóval nagyon boldog vagyok hogy ilyen jó minõségüek az utángyártott alkatrészek. :twisted:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.09.20. 11:54

szabog írta: Ah, THX. 8) Szal van duplaajkú szimering is. Hülye kérdés lesz, de Pesten hol tudnék olyat venni? Mert itt Gyöngyösön mind2 boltban ugyanaz a bóvli van :?
Barmelyik cspagyboltban, merete 10x20x7-es

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.09.20. 11:49

z25z írta:nincs kulonbseg a 250-es es a 251 es fofekhengere kozott. egy karmantyu jar bele aminek a szoknyaja tolasiranyba kell hogy nezzen, ne esztergaltass a dugattyun, mert kuka....es tegyel bele duplaajku szimmeringet, az nem fog folyni, hacsak nem a dugattyu szerelesi hiba miatt mar karcos, mert akkor az sem tud megfeleloen tomiteni
Ah, THX. 8) Szal van duplaajkú szimering is. Hülye kérdés lesz, de Pesten hol tudnék olyat venni? Mert itt Gyöngyösön mind2 boltban ugyanaz a bóvli van :?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.09.17. 13:28

nincs kulonbseg a 250-es es a 251 es fofekhengere kozott. egy karmantyu jar bele aminek a szoknyaja tolasiranyba kell hogy nezzen, ne esztergaltass a dugattyun, mert kuka....es tegyel bele duplaajku szimmeringet, az nem fog folyni, hacsak nem a dugattyu szerelesi hiba miatt mar karcos, mert akkor az sem tud megfeleloen tomiteni

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.09.17. 11:56

Hali!

Én ki akarok tartani a MZ fõfékenger mellett de hogyan? Egyszerûen nem találom a megoldást.
Bajtársak! :roll: A kérdésem továbbra is: Hogyan lehet megakadályozni a fékolajfolyást a fõfékhenger dugattyúnál?
Nem lehet hogy az a kép amit z25z linkelt az a 251-es ETZ-é?
Ahogy nézegettem az ábrát, nekem úgy tûnik hogy mind2 8-as számú karmantyúnak van bemélyedés a dugattyún.
Megpróbálkozzak azzal hogy esztergáltatok még egy bemélyedést a dugattyúra a másik 8as számú karmantyúnak és így 2 karmantyúval a dugattyún szerelem össze? Nem fog ez belezavarni a fékmûködésébe? :shock:

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2007.09.15. 21:23

z25z! Szerintem is a türelem gyakorlása a megoldás! Szükség van a gyakorlati tapasztalataidra, és tudásodra!

Légy jó!

Csaba!

:roll: :smt083 :smt039 :smt023 :smt026 :smt024

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.09.15. 19:05

[quote="z25z
A k...va eletbe!! En innentol befejeztem a segitseget.......hiaba koptatom a billentyuzetet, na ez volt a szerviz utolso hsz-em... moderator, kitorolhetsz....[/quote]

Z! Ne húzd fel magad! Elég ha annyit mondasz: Olvass vissza! :wink: :)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.09.14. 20:49

z25z írta:
kicsige1 írta:Sziasztok!

Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele? Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
A k...va eletbe!! En innentol befejeztem a segitseget.......hiaba koptatom a billentyuzetet, na ez volt a szerviz utolso hsz-em... moderator, kitorolhetsz....
zizi ne szivd melre,és lécci koptasd értünk a szádat a továbbiakban is. :)

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.09.14. 18:04

Látod-látod z25z! Hagyd kibontakozni az újakat! Majd a saját kárukon tanulnak! És azt majd megtanulják egy életre! T

kicsige1

Re: Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: kicsige1 » 2007.09.14. 17:15

Köszi a hozzászólást!
Akkor keresek én is valami más motorról származó Fõfékmunkahengert!
Esetleg ha te találsz valamit írj nekem is kérlek, hogy hol és mennyiért van!
Köszi elõre is!

Üdv:

Kicsige1
mzgergõ írta:
kicsige1 írta:Sziasztok!

Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele?
A Futár motoros bolt a 1066 Budapest Zichy Jenõ u. 34. 17e-t mondtak rá, vegyem meg, vagy keressek inkább egy robogós Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!


:D

Kicsige1
Énis detto ugyan ebbe a helyzetbe vagyok!Sima MZ-re való munkahengert nem érdemes venni, inkább más motorról valót érdemes.
Ha kicsit vissza nézel, akkor ott leírták, hogy mennyiért vannak ilyenek, és milyet érdemes venni.Egyébként énis keresek!

Üdv!

kicsige1

Re: Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: kicsige1 » 2007.09.14. 17:12

Nem tudom mi a bajod, de ha ennyire nem szereted, hogy nem mindenki olyan okos mint te akkor jobb is ha törölteted magad!

ÜdV:

z25z írta:
kicsige1 írta:Sziasztok!

Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele? Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
A k...va eletbe!! En innentol befejeztem a segitseget.......hiaba koptatom a billentyuzetet, na ez volt a szerviz utolso hsz-em... moderator, kitorolhetsz....

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.09.13. 20:21

kicsige1 írta:Sziasztok!

Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele? Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
A k...va eletbe!! En innentol befejeztem a segitseget.......hiaba koptatom a billentyuzetet, na ez volt a szerviz utolso hsz-em... moderator, kitorolhetsz....

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.13. 19:25

kicsige1 írta:Sziasztok!

Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele?
A Futár motoros bolt a 1066 Budapest Zichy Jenõ u. 34. 17e-t mondtak rá, vegyem meg, vagy keressek inkább egy robogós Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!


:D

Kicsige1
Énis detto ugyan ebbe a helyzetbe vagyok!Sima MZ-re való munkahengert nem érdemes venni, inkább más motorról valót érdemes.
Ha kicsit vissza nézel, akkor ott leírták, hogy mennyiért vannak ilyenek, és milyet érdemes venni.Egyébként énis keresek!

Üdv!

kicsige1

Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: kicsige1 » 2007.09.13. 15:57

Sziasztok!

Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele?
A Futár motoros bolt a 1066 Budapest Zichy Jenõ u. 34. 17e-t mondtak rá, vegyem meg, vagy keressek inkább egy robogós Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!


:D

Kicsige1

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.09.13. 13:13

kicsige1 írta:Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy mi lehet a probléma?Amikor hirtelen húzom meg az elsõ fékkart jól müködik a tárcsafék, de ha szépen lessan próbálok fékezni minden esetbe beesik a fékkar és nincsen semmi fékhatás!A fékrendszer teljesen le van légtelenítve két féle módszerrel is megcsináltam.A fékmunkahengerben a dugattyúk újak és a karmantyúk is + a porvédõ.Lehetséges, hogy a fõfékmunkahengerem nem mûködik megfelelõen?Ha valaki tud nekem küldeni megoldást a problémámra azt elõre is nagyon köszönöm.

Üdvözlettel:

Kicsige1
kukkants bele a wiki bookba, fooldalon balrol a menuben, vagy ezen a forumon lentebb van nehany hasznos otlet

kicsige1

Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: kicsige1 » 2007.09.13. 12:22

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy mi lehet a probléma?Amikor hirtelen húzom meg az elsõ fékkart jól müködik a tárcsafék, de ha szépen lessan próbálok fékezni minden esetbe beesik a fékkar és nincsen semmi fékhatás!A fékrendszer teljesen le van légtelenítve két féle módszerrel is megcsináltam.A fékmunkahengerben a dugattyúk újak és a karmantyúk is + a porvédõ.Lehetséges, hogy a fõfékmunkahengerem nem mûködik megfelelõen?Ha valaki tud nekem küldeni megoldást a problémámra azt elõre is nagyon köszönöm.

Üdvözlettel:

Kicsige1

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.12. 16:23

Sziasztok!

Elõre szeretnék bocsánatot kérni, hogy ide írok, de ahova kéne ezt írni, szerintem nem sürün nézegetik.Arról lenne szó, hogy keresek eladásra egy fékmunkahengert, amit fel lehet szerelni az MZ-re.A sima MZ munkahenger nem érdekel!
mailom:kisszirt@citromail.hu
Elõre is köszönöm a válaszokat!

Üdv!

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.09.06. 11:09

szabog írta:Hello,

Komoly problémával kínlódok már több hónapja. Decemberben vettem egy ETZ-t, és az elsõ fékkar nem engedett fel rendesen. Még az eredeti karmantyúk, fékmunkahenger volt benne. Elvittem egy szerelõhöz kitisztítattni az egész fékrendszert + új tömítéseket bele. Hazahoztam, elsõfék könnyen jár frankó. 8) Du. észrevettem hogy valami folyik a gázbowdenon... fékolaj... a fékmunkahenger mellõl nyomta ki az olajat. Baromira mérges lettem, leszedtem az egészet, satuval kitéptem a fékmunkahengert és akkor láttam hogy nem sorjázták le a fékmunkahengert és az a ferde bemarás belülrõl kivágta a karmantyút. AHYE. :evil: Elmentem egy másik boltba, ott vettem jónak mondható lesorjázott, hõkezelt fékmunkahengert+új karmantyúkat. Ilyen lilás színû. Beáztattam õket este fékolajba, reggel indultam szerelni. Összerakok mindent, kivéve egy dolgot változtattam meg: a drótzéger helyett zégerfogóval is megfogható zégergyûrût tettem a külsõ karmantyú elé, hogy szükség esetén könnyen ki lehessen kapni. :roll:
Mondanom sem kell, most sem jó, ugyanúgy jön a fékmunkahenger és a karmantyú érintkezésénél kifele az olaj.
Mit lehet ez ellen tenni? Ennyire rossz minõségûek a karmantyúk? Vagy a zéger szemtelenkedik?
Kérem valaki segítsen. :(

Üdv
Vegyetek robogó fõfékhengert rá még a féklámpa kapcsoló sem megy tönkre !
(Grimeca, Yamaha, Hyosung 250-es fõhenger, ha sok pénzed van akkor Brembo) kis átalakítással (fékcsõ) baromi erõs féket kaptok cserébe !
Ára: 5000-8000 kivéve a Brembo
Ha összehasonlítod a gagyi utángyártott Mz alkatrészekkel + a szívást is beleszámolod nagyon megéri ! ! :wink:

Üdv

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2832
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.09.06. 10:17

Zizi!

Ezt beledobhatnád a wiki-be...

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.09.06. 08:08

mzgergõ írta:
Meiki írta:Most nézem. Az enyémben nincs is gumi harmónika. :shock: Akkor megvan a hiba. :) Köszi a képet. :)
Ha nincs benne, akkor ne vegyél a boltban kaphatót, mert nembírja az olajat, és megnyúlik... :(
Hát ezt sajna késõn olvastam és tegnap vettem egyet. Majd kiderül. Elég lágy gumi ami azt illeti.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.09.05. 21:30

z25z írta:Egy kis kiegészítés (szerkesztés alatt!!!)
Mióta létezik a fórum az egyik leggyakrabban visszatérõ témakör az elsõ (tárcsa) fék probléma (folyik, puha, nem jó a fékhatás, ragad) A segítségnyújtáshoz azonban elengedhetetlenül fontos, hogy pontosan tudjátok leírni a hiba forrását/helyét. Már sokadjára olvashatók ezek: " fékmunkahenger", fõfékmunkahenger", "fékhenger", "munkafékhenger" stb.
Pontosítani kellene a fogalmakat, hogy, akik majd válaszolnak, tudják/értsék, valójában hol is van a gond.
Általában a következõ egységekrõl beszélünk:

1. fõfékhenger (fent a kormányon)

Kép


A következõ alkatrészekbõl állnak:
1.:zárófedél
2.:légtelenítõ gyûrû
3.:gumiharmonika
4.:ház
5.:rögzítõbilincs
6.:rugó
7.:fékdugattyú
8.:tömítõkarmantyú
9.:tárcsa
10.:tömítõgyûrû
11.: acél rögzítõkarika
Valamint a nem számozott részek a fékkar és az azt rogzítõ csap a végén levõ seeger gyûrûvel.

(forrás: szerelési kézikönyv, számozatlan részek saját kiegészítésem) Na most a linkelt ábra szerintem hibás, ugyanis a 8-as számú karmantyúból csak 1 db van, és a 9-essel jelolt alkatrésszel sem volt még szerencsém találkozni az elmúlt 14 év alatt.




2. munkahenger

Kép

szintén a kezelési kézikönyv megfogalmazását idézve:
1.:belsõ fékhenger
2.:tömítõgyûrû
3.:fékdugattyú
4.:tömítõkarmantyú
5.:fékpofa
6.: külsõ fékhenger
7.:vezetõ csapszeg
8.:belsõ kulcsnyílású csavar
9.:tömítés
10.:fedõsapka
11.:kúposszeg
12.:rugó
13.:légtelenítõ csavar
14.:védõsapka (légtelenítõre)

(lent a villára rogzitve, ez tulajdonképp a féknyereg) itt történik a "munka": a fékkar behúzásakor egy kis átmérõjû dugattyú tol olajat egy nagy átmérõjú dugattyú elé. A fizikaórákra visszaemlékezve, ha 1 cm átmérõjû dugattyúval, 10 cm-t mozdítunkt, egy vele szemben álló 10-szer akkora átmérõjû dugattyún, az 1 cm-t fog mozdulni, de 10-szer akkora erõvel.

No akkor az érthetõség kedvéért:
3-as: ez valójában az a henger, ami a fékpofákat kitolja: munkahenger!
4-es: porvédõ gumiajkak, ezek akadályozzák meg hogy por, apró szemcsék bejutva hornyok keletkezzenek a dugattyún, megakadályozva a késõbbi szivárgást
8-as: 2 db imbusz csavar ami a nyerget összehúzza
9-es: a féknyereg 2 alufélbõl áll, ez a koztük levõ O gyûrû, ami a szivárgásmentességhez kell
Baziul kiokosodtál már fék ügyben :D

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.05. 19:47

Meiki írta:Most nézem. Az enyémben nincs is gumi harmónika. :shock: Akkor megvan a hiba. :) Köszi a képet. :)
Ha nincs benne, akkor ne vegyél a boltban kaphatót, mert nembírja az olajat, és megnyúlik... :(

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.09.05. 12:12

z25z írta:a zeger nem gond, kerdes hogy a kulso gumigyuru az micsoda? valoban gumigyuru (regen csak ez volt) vagy szimmeringet? Erdemes duplaajku szimmeringet tenni. A masik, hogy mit teptel ki satuval? A fofekhengerbol a fekdugattyut? Ovatosan azzal a resszel, mert ha megkarcolod akkor akarmilyen jo szimmeringet teszel bele a barazdak mellett folyatni fog...
A fékdugattyút téptem ki, de az annyira igénytelenül volt megmunkálva hogy pl. el is vágta az ujjamat. De helyette azt a lilás hõkezelt lesorjázottat tettem bele ami zsír új. Az mellett enged, de gõzöm sincs hogy miért. Nekem 150es ETZhez való szervízkönyvem van, és ahogyan mondottad a 9-es és a 10-es dolgot nem jelöli az sem. Viszont, a kis karmantyúból nekem csak 1-et jelöl a szervízkönyv, és azt is a rugóhoz közelebb... Szal nemtudom hogy mi a gond.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.09.04. 22:36

Most nézem. Az enyémben nincs is gumi harmónika. :shock: Akkor megvan a hiba. :) Köszi a képet. :)

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 9 vendég