Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.09.28. 10:21

Akkor lehet,h annak idején én azért szedtem ki fogóval,mert az egyiket kipumpáltam a másikat meg nem,a lényeg,h sikerült a mûtét(kb 4 hétvége alatt).Mindenesetre arra érdemes még odafigyelni,h jól zárjon a szimmering,nekem elõször túl kis külsõ átmérõjût adtak,aztán úgy válogattam a boltban.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2334
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.09.27. 19:10

tigris írta:Zizi írt a wiki-be fékrõl,olvassátok serényen,mert egyre mérgesebb :D
A lényeg,h leveszed a féknyerget, a féket nyomkodva kinyomod a munkahengereket,ameddig lehet,Ha be vannak ragadva,akkor nagyon óvatosan csõszerelõ fogóval folyamatosan forgatva ki lehet szedni,de vigyázz,h csak a bemarás fölötti vékony támaszkodórészt fogd +,mert ha megkaristolod az illesztett rész,akkor b*szhatod.Ha esetleg akarsz venni új munkahengereket,vidd a régit is,rám is majdnem rámsóztak kanunit,az pediglen asszem 2mm-rel nagyobb átmérõjû.
nem mar nem vagyok, csupan az van, hogy akkor bedurrant az agyam, mert hiaba koptattam a billentyuzetet (feleslegesen pl.: fõfékmunkamelléksegédhenger....stb.. :twisted: ) akkor is ugyanugy jottek a kerdesek, szoval arrol nem hiszem hogy ujra irok, bent van a wikiben es kesz....
Annyit fuznek hozza a hozzaszolasodhoz, hogy nincs az a berohadt dugattyu amit ne lehetne a fekkar behuzgalasaval kinyomni a helyerol, avagy ha megis akkor ott a csofogo sem segit max a langvago... :twisted:
Az elofordulhat, hogy ha be van rohadva es a dolgozo nem figyel, akkor kipumpalja az egyik dugattyut, mig a masik a helyen marad. (na jartam igy) Ezt ugy lehet megelozni, hogy figyelni kell a fekkar huzasakor, hogy egyszerre jonnek-e ki a dugattyuk. Ha igen akkor semmi gond, ha az egyik mozdul, a masik nem akkor azt ami konnyen jar rogziteni kell elmozdulas ellen. Ha viszont figyelmetlensegbol ez mar kijott kijott akkor a nyerget szet kell szedni. Amennyiben a legtelenito oldali ragadt be akkor ez a nagyobb csecs :twisted: azt lehet tenni, hogy suritett levegot nyomni bele azon a furaton keresztul, hatha megmoccan, vigyazni kell mert ha megmoccan akkor mint a puskagolyo jon majd ki a helyerol, ezert ovatosan! Rongy elotte stb. En elkovettem azt a hibat, hogy nem figyeltem es kipumpaltam a legtelenito felolit a fekcso feloli oldali meg helyen maradt. Megoldas: feknyereg szetcsavaroz es az atmeno furatot huvelykujjal szoritottam es huzigaltam a fekkart. Szar megoldas, de nem volt hirtelen jobb, talan ha nem puszta kezzel tomitem le a furatot, hanem valami gumidarabbal raszoritva, az ujjam fajt utana egy kicsit. :twisted: de kijott, ugye fizika, nagyobb feluleten nagyobb nyomas kevesebb elmozdulassal.
Egy kerdes itt azonban felmerul bennem, vagyis ha egy dugattyu ugy be van szorulva, hogy meg se moccan, akkor ott hogy jon ki az olaj mellette? Na mindegy. A lenyegen nem valtoztat, mert akkor azt szerelni kell, kulonben az egyoldalu szoritoero a tarcsat fogja deformalni. A gumigyuru csereje nem bonyolult utana, viszont a dugattyu visszahelyezese meg egy uj fejezet. Mindenesetre sok sikert!


Udv!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.09.27. 09:29

Zizi írt a wiki-be fékrõl,olvassátok serényen,mert egyre mérgesebb :D
A lényeg,h leveszed a féknyerget, a féket nyomkodva kinyomod a munkahengereket,ameddig lehet,Ha be vannak ragadva,akkor nagyon óvatosan csõszerelõ fogóval folyamatosan forgatva ki lehet szedni,de vigyázz,h csak a bemarás fölötti vékony támaszkodórészt fogd +,mert ha megkaristolod az illesztett rész,akkor b*szhatod.Ha esetleg akarsz venni új munkahengereket,vidd a régit is,rám is majdnem rámsóztak kanunit,az pediglen asszem 2mm-rel nagyobb átmérõjû.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.09.26. 13:44

Hááát nekem elég siralmas müködést produkál.... :oops:
A tárcsám is elég olajos, lehet h rossz a munkaheng-ben a szimmering...? :arrow: hogyan lehet cserélni???(csak simán ketté szedni, kinyomni a "hengereket" azt ki a régi be az ujszimmering???)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.09.26. 09:26

Van egy görgõs cucc,amire ráállsz elsõ meg hátsó kerékkel is és mérik a fékerõt.Nekem például a hátsó fékdobom oválra van kopva,nem tudtak normális értéket mérni,szerencsére megmérték az elsõt kétszer :D
Egeressy út Póstaautó,tudom ajánlani

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.09.25. 21:04

Hogyan mérték???(mert nem valami frankón fog... :? ) Ezen kívül még mit néznek még a müszakin mert nekem is nem sokára kell vinnem a gépet!!!

Avatar
Líviusz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2007.07.18. 12:04
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Líviusz » 2007.09.25. 14:53

Samu írta:Ha jól tudom ellenõrzik, de nekem sem mûködött... :)
speed írta:Valaki nem tudja h müszakin belekötnek-e abba h nincs elsö féklámpakapcsolom?
Ma voltam, ott csak a féket mérték, nem is néztek semmi mást.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.09.24. 22:30

Samu írta:Ha jól tudom ellenõrzik, de nekem sem mûködött... :)Ha gyárilag szerelve volt,akkor kell mûködnie

speed írta:Valaki nem tudja h müszakin belekötnek-e abba h nincs elsö féklámpakapcsolom?

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.09.24. 21:17

Ha jól tudom ellenõrzik, de nekem sem mûködött... :)
speed írta:Valaki nem tudja h müszakin belekötnek-e abba h nincs elsö féklámpakapcsolom?

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.09.24. 21:04

Valaki nem tudja h müszakin belekötnek-e abba h nincs elsö féklámpakapcsolom?

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.09.24. 10:27

Meiki írta:Hála az égen most hogy megcsináltam a fékoljatartály alján a szivárgást felül elkezdett szivárogni. Vettem bele egy gumit és még jobban szivárog. :? Ráadásul most elkezdett szivárogni a fõfékmunkahengernél is. :? Rettentõ boldogsággal töltött el a dolog amikor megláttam. És örömömre most már végleg tönkrevágta a féklámpakapcsolómat. :smt093 Szóval nagyon boldog vagyok hogy ilyen jó minõségüek az utángyártott alkatrészek. :twisted:
Hát ez van öregem. :smt096 Fogyasztóvédelmet baromira érdekli sztem. Meg amilyen szakértõk vannak magyarországon... Azt meg inkább ne is ecseteljük. :smt089 Szerintem tegyél a fékdugattyú mellé te is ilyen duplaajkú 10x20x7-es szimeringet, a féklámpakapcsolót meg áztasd ki benzinben. Én is azt csináltam. A fékdugattyú végét vízpumpafogóval óvatosan húzd ki, de elõtte a a zégert vedd ki a külsõ szimering elõl. Ha csak 2-3 mm-esre sikeredett a fogó nyoma, az nem probléma, mert ha behúzod ütközésig a fékkart, úgy hogy már hozzáér a gázfogantyúhoz, az a része a fékdugattyúnak akkor sem ér hozzá a szimeringhez. Ha netalántán mégis szétnyomorítottad a fékdugattyút, akkor csakis kizárólag ilyen rózsaszínes-lilás színût szabad venni helyette! A simán esztergált nagyon bóvli mert megrozsdál, és nincs rendesen lesorjázva.
Komolyan mondom, ha végre sikerül megcsinálni a fõfékhengert, írok róla egy cikket. 8)

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.09.22. 21:03

Hála az égen most hogy megcsináltam a fékoljatartály alján a szivárgást felül elkezdett szivárogni. Vettem bele egy gumit és még jobban szivárog. :? Ráadásul most elkezdett szivárogni a fõfékmunkahengernél is. :? Rettentõ boldogsággal töltött el a dolog amikor megláttam. És örömömre most már végleg tönkrevágta a féklámpakapcsolómat. :smt093 Szóval nagyon boldog vagyok hogy ilyen jó minõségüek az utángyártott alkatrészek. :twisted:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2334
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.09.20. 11:54

szabog írta: Ah, THX. 8) Szal van duplaajkú szimering is. Hülye kérdés lesz, de Pesten hol tudnék olyat venni? Mert itt Gyöngyösön mind2 boltban ugyanaz a bóvli van :?
Barmelyik cspagyboltban, merete 10x20x7-es

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.09.20. 11:49

z25z írta:nincs kulonbseg a 250-es es a 251 es fofekhengere kozott. egy karmantyu jar bele aminek a szoknyaja tolasiranyba kell hogy nezzen, ne esztergaltass a dugattyun, mert kuka....es tegyel bele duplaajku szimmeringet, az nem fog folyni, hacsak nem a dugattyu szerelesi hiba miatt mar karcos, mert akkor az sem tud megfeleloen tomiteni
Ah, THX. 8) Szal van duplaajkú szimering is. Hülye kérdés lesz, de Pesten hol tudnék olyat venni? Mert itt Gyöngyösön mind2 boltban ugyanaz a bóvli van :?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2334
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.09.17. 13:28

nincs kulonbseg a 250-es es a 251 es fofekhengere kozott. egy karmantyu jar bele aminek a szoknyaja tolasiranyba kell hogy nezzen, ne esztergaltass a dugattyun, mert kuka....es tegyel bele duplaajku szimmeringet, az nem fog folyni, hacsak nem a dugattyu szerelesi hiba miatt mar karcos, mert akkor az sem tud megfeleloen tomiteni

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.09.17. 11:56

Hali!

Én ki akarok tartani a MZ fõfékenger mellett de hogyan? Egyszerûen nem találom a megoldást.
Bajtársak! :roll: A kérdésem továbbra is: Hogyan lehet megakadályozni a fékolajfolyást a fõfékhenger dugattyúnál?
Nem lehet hogy az a kép amit z25z linkelt az a 251-es ETZ-é?
Ahogy nézegettem az ábrát, nekem úgy tûnik hogy mind2 8-as számú karmantyúnak van bemélyedés a dugattyún.
Megpróbálkozzak azzal hogy esztergáltatok még egy bemélyedést a dugattyúra a másik 8as számú karmantyúnak és így 2 karmantyúval a dugattyún szerelem össze? Nem fog ez belezavarni a fékmûködésébe? :shock:

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2007.09.15. 21:23

z25z! Szerintem is a türelem gyakorlása a megoldás! Szükség van a gyakorlati tapasztalataidra, és tudásodra!

Légy jó!

Csaba!

:roll: :smt083 :smt039 :smt023 :smt026 :smt024

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.09.15. 19:05

[quote="z25z
A k...va eletbe!! En innentol befejeztem a segitseget.......hiaba koptatom a billentyuzetet, na ez volt a szerviz utolso hsz-em... moderator, kitorolhetsz....[/quote]

Z! Ne húzd fel magad! Elég ha annyit mondasz: Olvass vissza! :wink: :)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.09.14. 20:49

z25z írta:
kicsige1 írta:Sziasztok!

Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele? Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
A k...va eletbe!! En innentol befejeztem a segitseget.......hiaba koptatom a billentyuzetet, na ez volt a szerviz utolso hsz-em... moderator, kitorolhetsz....
zizi ne szivd melre,és lécci koptasd értünk a szádat a továbbiakban is. :)

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.09.14. 18:04

Látod-látod z25z! Hagyd kibontakozni az újakat! Majd a saját kárukon tanulnak! És azt majd megtanulják egy életre! T

kicsige1

Re: Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: kicsige1 » 2007.09.14. 17:15

Köszi a hozzászólást!
Akkor keresek én is valami más motorról származó Fõfékmunkahengert!
Esetleg ha te találsz valamit írj nekem is kérlek, hogy hol és mennyiért van!
Köszi elõre is!

Üdv:

Kicsige1
mzgergõ írta:
kicsige1 írta:Sziasztok!

Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele?
A Futár motoros bolt a 1066 Budapest Zichy Jenõ u. 34. 17e-t mondtak rá, vegyem meg, vagy keressek inkább egy robogós Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!


:D

Kicsige1
Énis detto ugyan ebbe a helyzetbe vagyok!Sima MZ-re való munkahengert nem érdemes venni, inkább más motorról valót érdemes.
Ha kicsit vissza nézel, akkor ott leírták, hogy mennyiért vannak ilyenek, és milyet érdemes venni.Egyébként énis keresek!

Üdv!

kicsige1

Re: Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: kicsige1 » 2007.09.14. 17:12

Nem tudom mi a bajod, de ha ennyire nem szereted, hogy nem mindenki olyan okos mint te akkor jobb is ha törölteted magad!

ÜdV:

z25z írta:
kicsige1 írta:Sziasztok!

Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele? Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
A k...va eletbe!! En innentol befejeztem a segitseget.......hiaba koptatom a billentyuzetet, na ez volt a szerviz utolso hsz-em... moderator, kitorolhetsz....

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2334
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.09.13. 20:21

kicsige1 írta:Sziasztok!

Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele? Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
A k...va eletbe!! En innentol befejeztem a segitseget.......hiaba koptatom a billentyuzetet, na ez volt a szerviz utolso hsz-em... moderator, kitorolhetsz....

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.13. 19:25

kicsige1 írta:Sziasztok!

Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele?
A Futár motoros bolt a 1066 Budapest Zichy Jenõ u. 34. 17e-t mondtak rá, vegyem meg, vagy keressek inkább egy robogós Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!


:D

Kicsige1
Énis detto ugyan ebbe a helyzetbe vagyok!Sima MZ-re való munkahengert nem érdemes venni, inkább más motorról valót érdemes.
Ha kicsit vissza nézel, akkor ott leírták, hogy mennyiért vannak ilyenek, és milyet érdemes venni.Egyébként énis keresek!

Üdv!

kicsige1

Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: kicsige1 » 2007.09.13. 15:57

Sziasztok!

Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele?
A Futár motoros bolt a 1066 Budapest Zichy Jenõ u. 34. 17e-t mondtak rá, vegyem meg, vagy keressek inkább egy robogós Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!


:D

Kicsige1

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2334
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.09.13. 13:13

kicsige1 írta:Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy mi lehet a probléma?Amikor hirtelen húzom meg az elsõ fékkart jól müködik a tárcsafék, de ha szépen lessan próbálok fékezni minden esetbe beesik a fékkar és nincsen semmi fékhatás!A fékrendszer teljesen le van légtelenítve két féle módszerrel is megcsináltam.A fékmunkahengerben a dugattyúk újak és a karmantyúk is + a porvédõ.Lehetséges, hogy a fõfékmunkahengerem nem mûködik megfelelõen?Ha valaki tud nekem küldeni megoldást a problémámra azt elõre is nagyon köszönöm.

Üdvözlettel:

Kicsige1
kukkants bele a wiki bookba, fooldalon balrol a menuben, vagy ezen a forumon lentebb van nehany hasznos otlet

kicsige1

Tárcsafék??

Hozzászólás Szerző: kicsige1 » 2007.09.13. 12:22

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy mi lehet a probléma?Amikor hirtelen húzom meg az elsõ fékkart jól müködik a tárcsafék, de ha szépen lessan próbálok fékezni minden esetbe beesik a fékkar és nincsen semmi fékhatás!A fékrendszer teljesen le van légtelenítve két féle módszerrel is megcsináltam.A fékmunkahengerben a dugattyúk újak és a karmantyúk is + a porvédõ.Lehetséges, hogy a fõfékmunkahengerem nem mûködik megfelelõen?Ha valaki tud nekem küldeni megoldást a problémámra azt elõre is nagyon köszönöm.

Üdvözlettel:

Kicsige1

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.12. 16:23

Sziasztok!

Elõre szeretnék bocsánatot kérni, hogy ide írok, de ahova kéne ezt írni, szerintem nem sürün nézegetik.Arról lenne szó, hogy keresek eladásra egy fékmunkahengert, amit fel lehet szerelni az MZ-re.A sima MZ munkahenger nem érdekel!
mailom:kisszirt@citromail.hu
Elõre is köszönöm a válaszokat!

Üdv!

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2007.09.06. 11:09

szabog írta:Hello,

Komoly problémával kínlódok már több hónapja. Decemberben vettem egy ETZ-t, és az elsõ fékkar nem engedett fel rendesen. Még az eredeti karmantyúk, fékmunkahenger volt benne. Elvittem egy szerelõhöz kitisztítattni az egész fékrendszert + új tömítéseket bele. Hazahoztam, elsõfék könnyen jár frankó. 8) Du. észrevettem hogy valami folyik a gázbowdenon... fékolaj... a fékmunkahenger mellõl nyomta ki az olajat. Baromira mérges lettem, leszedtem az egészet, satuval kitéptem a fékmunkahengert és akkor láttam hogy nem sorjázták le a fékmunkahengert és az a ferde bemarás belülrõl kivágta a karmantyút. AHYE. :evil: Elmentem egy másik boltba, ott vettem jónak mondható lesorjázott, hõkezelt fékmunkahengert+új karmantyúkat. Ilyen lilás színû. Beáztattam õket este fékolajba, reggel indultam szerelni. Összerakok mindent, kivéve egy dolgot változtattam meg: a drótzéger helyett zégerfogóval is megfogható zégergyûrût tettem a külsõ karmantyú elé, hogy szükség esetén könnyen ki lehessen kapni. :roll:
Mondanom sem kell, most sem jó, ugyanúgy jön a fékmunkahenger és a karmantyú érintkezésénél kifele az olaj.
Mit lehet ez ellen tenni? Ennyire rossz minõségûek a karmantyúk? Vagy a zéger szemtelenkedik?
Kérem valaki segítsen. :(

Üdv
Vegyetek robogó fõfékhengert rá még a féklámpa kapcsoló sem megy tönkre !
(Grimeca, Yamaha, Hyosung 250-es fõhenger, ha sok pénzed van akkor Brembo) kis átalakítással (fékcsõ) baromi erõs féket kaptok cserébe !
Ára: 5000-8000 kivéve a Brembo
Ha összehasonlítod a gagyi utángyártott Mz alkatrészekkel + a szívást is beleszámolod nagyon megéri ! ! :wink:

Üdv

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2820
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.09.06. 10:17

Zizi!

Ezt beledobhatnád a wiki-be...

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.09.06. 08:08

mzgergõ írta:
Meiki írta:Most nézem. Az enyémben nincs is gumi harmónika. :shock: Akkor megvan a hiba. :) Köszi a képet. :)
Ha nincs benne, akkor ne vegyél a boltban kaphatót, mert nembírja az olajat, és megnyúlik... :(
Hát ezt sajna késõn olvastam és tegnap vettem egyet. Majd kiderül. Elég lágy gumi ami azt illeti.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.09.05. 21:30

z25z írta:Egy kis kiegészítés (szerkesztés alatt!!!)
Mióta létezik a fórum az egyik leggyakrabban visszatérõ témakör az elsõ (tárcsa) fék probléma (folyik, puha, nem jó a fékhatás, ragad) A segítségnyújtáshoz azonban elengedhetetlenül fontos, hogy pontosan tudjátok leírni a hiba forrását/helyét. Már sokadjára olvashatók ezek: " fékmunkahenger", fõfékmunkahenger", "fékhenger", "munkafékhenger" stb.
Pontosítani kellene a fogalmakat, hogy, akik majd válaszolnak, tudják/értsék, valójában hol is van a gond.
Általában a következõ egységekrõl beszélünk:

1. fõfékhenger (fent a kormányon)

Kép


A következõ alkatrészekbõl állnak:
1.:zárófedél
2.:légtelenítõ gyûrû
3.:gumiharmonika
4.:ház
5.:rögzítõbilincs
6.:rugó
7.:fékdugattyú
8.:tömítõkarmantyú
9.:tárcsa
10.:tömítõgyûrû
11.: acél rögzítõkarika
Valamint a nem számozott részek a fékkar és az azt rogzítõ csap a végén levõ seeger gyûrûvel.

(forrás: szerelési kézikönyv, számozatlan részek saját kiegészítésem) Na most a linkelt ábra szerintem hibás, ugyanis a 8-as számú karmantyúból csak 1 db van, és a 9-essel jelolt alkatrésszel sem volt még szerencsém találkozni az elmúlt 14 év alatt.




2. munkahenger

Kép

szintén a kezelési kézikönyv megfogalmazását idézve:
1.:belsõ fékhenger
2.:tömítõgyûrû
3.:fékdugattyú
4.:tömítõkarmantyú
5.:fékpofa
6.: külsõ fékhenger
7.:vezetõ csapszeg
8.:belsõ kulcsnyílású csavar
9.:tömítés
10.:fedõsapka
11.:kúposszeg
12.:rugó
13.:légtelenítõ csavar
14.:védõsapka (légtelenítõre)

(lent a villára rogzitve, ez tulajdonképp a féknyereg) itt történik a "munka": a fékkar behúzásakor egy kis átmérõjû dugattyú tol olajat egy nagy átmérõjú dugattyú elé. A fizikaórákra visszaemlékezve, ha 1 cm átmérõjû dugattyúval, 10 cm-t mozdítunkt, egy vele szemben álló 10-szer akkora átmérõjû dugattyún, az 1 cm-t fog mozdulni, de 10-szer akkora erõvel.

No akkor az érthetõség kedvéért:
3-as: ez valójában az a henger, ami a fékpofákat kitolja: munkahenger!
4-es: porvédõ gumiajkak, ezek akadályozzák meg hogy por, apró szemcsék bejutva hornyok keletkezzenek a dugattyún, megakadályozva a késõbbi szivárgást
8-as: 2 db imbusz csavar ami a nyerget összehúzza
9-es: a féknyereg 2 alufélbõl áll, ez a koztük levõ O gyûrû, ami a szivárgásmentességhez kell
Baziul kiokosodtál már fék ügyben :D

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.09.05. 19:47

Meiki írta:Most nézem. Az enyémben nincs is gumi harmónika. :shock: Akkor megvan a hiba. :) Köszi a képet. :)
Ha nincs benne, akkor ne vegyél a boltban kaphatót, mert nembírja az olajat, és megnyúlik... :(

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.09.05. 12:12

z25z írta:a zeger nem gond, kerdes hogy a kulso gumigyuru az micsoda? valoban gumigyuru (regen csak ez volt) vagy szimmeringet? Erdemes duplaajku szimmeringet tenni. A masik, hogy mit teptel ki satuval? A fofekhengerbol a fekdugattyut? Ovatosan azzal a resszel, mert ha megkarcolod akkor akarmilyen jo szimmeringet teszel bele a barazdak mellett folyatni fog...
A fékdugattyút téptem ki, de az annyira igénytelenül volt megmunkálva hogy pl. el is vágta az ujjamat. De helyette azt a lilás hõkezelt lesorjázottat tettem bele ami zsír új. Az mellett enged, de gõzöm sincs hogy miért. Nekem 150es ETZhez való szervízkönyvem van, és ahogyan mondottad a 9-es és a 10-es dolgot nem jelöli az sem. Viszont, a kis karmantyúból nekem csak 1-et jelöl a szervízkönyv, és azt is a rugóhoz közelebb... Szal nemtudom hogy mi a gond.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.09.04. 22:36

Most nézem. Az enyémben nincs is gumi harmónika. :shock: Akkor megvan a hiba. :) Köszi a képet. :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2334
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.09.04. 19:20

Egy kis kiegészítés (szerkesztés alatt!!!)
Mióta létezik a fórum az egyik leggyakrabban visszatérõ témakör az elsõ (tárcsa) fék probléma (folyik, puha, nem jó a fékhatás, ragad) A segítségnyújtáshoz azonban elengedhetetlenül fontos, hogy pontosan tudjátok leírni a hiba forrását/helyét. Már sokadjára olvashatók ezek: " fékmunkahenger", fõfékmunkahenger", "fékhenger", "munkafékhenger" stb.
Pontosítani kellene a fogalmakat, hogy, akik majd válaszolnak, tudják/értsék, valójában hol is van a gond.
Általában a következõ egységekrõl beszélünk:

1. fõfékhenger (fent a kormányon)

Kép


A következõ alkatrészekbõl állnak:
1.:zárófedél
2.:légtelenítõ gyûrû
3.:gumiharmonika
4.:ház
5.:rögzítõbilincs
6.:rugó
7.:fékdugattyú
8.:tömítõkarmantyú
9.:tárcsa
10.:tömítõgyûrû
11.: acél rögzítõkarika
Valamint a nem számozott részek a fékkar és az azt rogzítõ csap a végén levõ seeger gyûrûvel.

(forrás: szerelési kézikönyv, számozatlan részek saját kiegészítésem) Na most a linkelt ábra szerintem hibás, ugyanis a 8-as számú karmantyúból csak 1 db van, és a 9-essel jelolt alkatrésszel sem volt még szerencsém találkozni az elmúlt 14 év alatt.




2. munkahenger

Kép

szintén a kezelési kézikönyv megfogalmazását idézve:
1.:belsõ fékhenger
2.:tömítõgyûrû
3.:fékdugattyú
4.:tömítõkarmantyú
5.:fékpofa
6.: külsõ fékhenger
7.:vezetõ csapszeg
8.:belsõ kulcsnyílású csavar
9.:tömítés
10.:fedõsapka
11.:kúposszeg
12.:rugó
13.:légtelenítõ csavar
14.:védõsapka (légtelenítõre)

(lent a villára rogzitve, ez tulajdonképp a féknyereg) itt történik a "munka": a fékkar behúzásakor egy kis átmérõjû dugattyú tol olajat egy nagy átmérõjú dugattyú elé. A fizikaórákra visszaemlékezve, ha 1 cm átmérõjû dugattyúval, 10 cm-t mozdítunkt, egy vele szemben álló 10-szer akkora átmérõjû dugattyún, az 1 cm-t fog mozdulni, de 10-szer akkora erõvel.

No akkor az érthetõség kedvéért:
3-as: ez valójában az a henger, ami a fékpofákat kitolja: munkahenger!
4-es: porvédõ gumiajkak, ezek akadályozzák meg hogy por, apró szemcsék bejutva hornyok keletkezzenek a dugattyún, megakadályozva a késõbbi szivárgást
8-as: 2 db imbusz csavar ami a nyerget összehúzza
9-es: a féknyereg 2 alufélbõl áll, ez a koztük levõ O gyûrû, ami a szivárgásmentességhez kell
A hozzászólást 6 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2007.09.05. 10:14-kor.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2334
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.09.04. 11:59

a zeger nem gond, kerdes hogy a kulso gumigyuru az micsoda? valoban gumigyuru (regen csak ez volt) vagy szimmeringet? Erdemes duplaajku szimmeringet tenni. A masik, hogy mit teptel ki satuval? A fofekhengerbol a fekdugattyut? Ovatosan azzal a resszel, mert ha megkarcolod akkor akarmilyen jo szimmeringet teszel bele a barazdak mellett folyatni fog...

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.09.04. 11:29

Hello,

Komoly problémával kínlódok már több hónapja. Decemberben vettem egy ETZ-t, és az elsõ fékkar nem engedett fel rendesen. Még az eredeti karmantyúk, fékmunkahenger volt benne. Elvittem egy szerelõhöz kitisztítattni az egész fékrendszert + új tömítéseket bele. Hazahoztam, elsõfék könnyen jár frankó. 8) Du. észrevettem hogy valami folyik a gázbowdenon... fékolaj... a fékmunkahenger mellõl nyomta ki az olajat. Baromira mérges lettem, leszedtem az egészet, satuval kitéptem a fékmunkahengert és akkor láttam hogy nem sorjázták le a fékmunkahengert és az a ferde bemarás belülrõl kivágta a karmantyút. AHYE. :evil: Elmentem egy másik boltba, ott vettem jónak mondható lesorjázott, hõkezelt fékmunkahengert+új karmantyúkat. Ilyen lilás színû. Beáztattam õket este fékolajba, reggel indultam szerelni. Összerakok mindent, kivéve egy dolgot változtattam meg: a drótzéger helyett zégerfogóval is megfogható zégergyûrût tettem a külsõ karmantyú elé, hogy szükség esetén könnyen ki lehessen kapni. :roll:
Mondanom sem kell, most sem jó, ugyanúgy jön a fékmunkahenger és a karmantyú érintkezésénél kifele az olaj.
Mit lehet ez ellen tenni? Ennyire rossz minõségûek a karmantyúk? Vagy a zéger szemtelenkedik?
Kérem valaki segítsen. :(

Üdv

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.21. 16:47

Nekem 20 ezer kilóméer van benne. :) A gyári féklámpakapcsoló nem sokban külömbözik elsõ ránézésre. De ha jobban megnézed akkor az érintkezõi nem olyan vékony szarok mint az utángyártotté egy picivel masszívabb az egész és a mûanyag a végén nekem pl fehér vagyis már nem az de gonolom annó az volt az utángyártotté fekete és elég bénán van kiöntve. Szóval elsõ ránézésre csak ennyi. Szerencsémre ami benne volt nem ment tönkre az olajtól pedig abban ált 2 hétig. Szeintem az utángyártott nem bírta volna az olajat.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.21. 12:20

Meiki írta:Mint a kpufogó topic ban is leírtam havernak van egy teljesen gyári etz 150-es e és onnan tudom. Pontosan van benne 5467 kilóméter és az öregapjától örökölte aki újonan vette 1990 júniusában. Nagyon keveset használta mivel volt egy pannóniája is és a srác nemrég kapta meg tõle. Kb 1 éve. Tehát onnan tudom hogy mi gyári és mi utángyártott! Ráadásul látszik a minõségén hogy sokkal silányabb az utángyártott!
Akkor elég szerencsés a haverod.Egyébként a gyári féklámpa kapcsoló mivel mássabb az utángyártottal?Mármint, hogy hogy nézki?

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.08.21. 10:31

Hüpp, hüpp nekem 32200km van benne....
A legjobb az ilyeneket kifogni....(mongyuk apámnak volt e Verhovinája, csak a dugó meg a henger eggyé lett)

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.20. 15:32

Mint a kpufogó topic ban is leírtam havernak van egy teljesen gyári etz 150-es e és onnan tudom. Pontosan van benne 5467 kilóméter és az öregapjától örökölte aki újonan vette 1990 júniusában. Nagyon keveset használta mivel volt egy pannóniája is és a srác nemrég kapta meg tõle. Kb 1 éve. Tehát onnan tudom hogy mi gyári és mi utángyártott! Ráadásul látszik a minõségén hogy sokkal silányabb az utángyártott!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.08.20. 12:12

Meiki írta:Hát ez nagyon tetszett :lol: :lol: Nem húztam meg túl erõsen csak ütközésig finoman. :) Amúgy a gyári féklámpakapcsolóm ment tönkre de akkor amikor a fékolaj elfolyott odáig és hozzáért. Elõtte szépen mûködött. Azért kérdeztem hogy a fékolaj tönkretehette-e mert a telefon ki bírt 8 órát a forró olajban úgy hogy addig csörgettük még le nem merült. :lol: Az utángyártottat még nem szereltem be és nem is akarom amíg meg nem tudom oldani a fékolaj szivárgást mert ha kivételesen jó akkor a fékolaj rögtön megoldja a problémáját. :lol: Akkor a csõkulcsot inkább nem használom. Pedig már csak egy toldó hiányzott. Meg is van már rendelve havernál. :lol:
Lenne egy olyan kérdésem, hogy honnan tudod, hogy gyári féklámpakapcsolód van?Nagyon kiváncsi vagyok rá.Ha minden gyári lenne rajta,(ami képtelenség)akkor csak némi tudás, és a túrák miatt írnál ide.Tehát panaszod nem lenne.
(Tudom, hogy ez nem ide való, és ezért bocsánat :oops: )

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.19. 22:08

Megoldottam a fékolajtartáj alján a szivárgást egy guigyûrü segítségével. De amint megnéztem a kupakon hogy milyen a tömítés szétesett így most ott szivárog :lol: Ez már vicc! :lol:

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.18. 10:45

Hát ez nagyon tetszett :lol: :lol: Nem húztam meg túl erõsen csak ütközésig finoman. :) Amúgy a gyári féklámpakapcsolóm ment tönkre de akkor amikor a fékolaj elfolyott odáig és hozzáért. Elõtte szépen mûködött. Azért kérdeztem hogy a fékolaj tönkretehette-e mert a telefon ki bírt 8 órát a forró olajban úgy hogy addig csörgettük még le nem merült. :lol: Az utángyártottat még nem szereltem be és nem is akarom amíg meg nem tudom oldani a fékolaj szivárgást mert ha kivételesen jó akkor a fékolaj rögtön megoldja a problémáját. :lol: Akkor a csõkulcsot inkább nem használom. Pedig már csak egy toldó hiányzott. Meg is van már rendelve havernál. :lol:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2334
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.18. 01:44

Hat huzd meg becsulettel, ne csak olyan ratekerem oszt jol van modon :D , ne aggodj, nem merev muanyag, nem fog eltorni. Na nem azt mondom, hogy csokulcscsal toldalekot ra es ugy de azert erosen...
Utangyartott feklampakapcsolo? Haat az nemcsak a fekolajtol, hanem siman ranezesre tonkremegy, a szemmelveres elo peldaja :twisted: hacsak ki nem fogsz egy jobb darabot az birni fogja nehany honapig.....

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.17. 23:33

A féklámpakapcsolót a fékolaj vágja tönkre? Mert amióta hozzáért azóta nem mûködik.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.17. 23:30

Igen tejesen biztos hogy nem onnan hiszen amikor pumpálom a féket a tartály és a fékház között lehet látni amint jön fel a fékolaj. Még apró buborékok is szoktak lenni néha. Viszont ha a motort letámasztom ( oldal sztender) Akkor folyik. Ha egyenesen áll akkor nem. Szóval 100% hogy a fékolajtartály alól. És amióta fellazult a tartály azóta erõsebben folyik. Elõtte csak szivárgott egy nagyon picit ha húztam a féket. De szinte észrevehetetlen volt. viszont a befõttesgumira nem is gondoltam. Nem rossz ötlet. Kösz a tippet. :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2334
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.08.17. 12:40

Meiki írta:Ma nekiugrok a fékolajtartály tömítés cserének. Egy sima benzinálló gumiból jó ha vágok tömítést vagy valami másból kellene?
nem fogsz tudni olyan precizen vagni...inkabb egy befottes gumit, ami illeszkedik jol azt tegyel a fekhaz es az atlatszo muanyag tartaly koze, ha valoban ott szivarog...
Tipp: anno a borkabatom feszt olajcseppes volt, odafujta a menetszel a szivargo olajat a vallamra, es a zarosapka alol szivargott, mint kesobb rajottem utangyartott tartalysapka volt rajta es nem zart tokeletesen a razkodastol felcsapodo fekolaj szivargott ott, lecsereltem egy gyarira es minden gond megoldodott. Biztos, hogy nem a sapka alol szivarog??

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.08.17. 12:26

Ma nekiugrok a fékolajtartály tömítés cserének. Egy sima benzinálló gumiból jó ha vágok tömítést vagy valami másból kellene?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég