Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.28. 09:57

Kicsit OFF

Bambi,ismered a Motorradosokat?
Mert oda hordták szervízre az SV-t,kiváncsi lennék,mennyire korrekt arcok.

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.28. 09:31

Motorradwerk Zschopau.... :)

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2826
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.02.28. 08:43

Google a barátod!

1. találat!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.02.28. 00:00

A Motorrad vajon miiiiiiiiiiiiiiii? :roll:

Avatar
kalev
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2007.12.30. 19:53
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: kalev » 2008.02.27. 20:33

a kiállításra nem jönnek el/hoznak ilyet??

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.02.26. 23:34

Köszönöm szépen az infót , úgyis lesz dolgom Budapesten , meglátogatom majd õket .

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.02.26. 22:58

Samu írta:Bambit hívd fel õ biztos tud szerezni.
yofo írta:Sziasztok .

Érdekelne hogy hol lehet beszerezni be az EBC fékpofákat , mert nekem sem tetszik az új szürke amit beletettem mert iszonyúan nyikorog .
Motorrad

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.02.26. 22:41

Bambit hívd fel õ biztos tud szerezni.
yofo írta:Sziasztok .

Érdekelne hogy hol lehet beszerezni be az EBC fékpofákat , mert nekem sem tetszik az új szürke amit beletettem mert iszonyúan nyikorog .

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.02.26. 22:02

Sziasztok .

Érdekelne hogy hol lehet beszerezni be az EBC fékpofákat , mert nekem sem tetszik az új szürke amit beletettem mert iszonyúan nyikorog .

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.02.26. 20:54

Nekem is EBC van lassan 3 éve, nagyon jó minõségû és nem kopott sokat azóta 8)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.26. 19:33

nekem 3 eve van a gepben, meg boven birja epp tegnapelott neztem a kopottsagat, a legfeltunobb nekem az volt vele, hogy esoben jobb, mint a hagyomanyos bolti...

Avatar
kalev
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2007.12.30. 19:53
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: kalev » 2008.02.26. 19:15

z25z írta:Az EBC-nek van MZ-re valo kevlar anyagu, nagyon jo fekpofaja, FA18 HH a kodja ha jol emlekszem (99%) :D , viszont eleg huzos az ara, jopar eve vettem az enyembe akkor volt 5000 HUF.
mennyire tartos,és mennyire jo?érdemes-e rá beruházni :?:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.25. 16:05

Az EBC-nek van MZ-re valo kevlar anyagu, nagyon jo fekpofaja, FA18 HH a kodja ha jol emlekszem (99%) :D , viszont eleg huzos az ara, jopar eve vettem az enyembe akkor volt 5000 HUF.

Avatar
Raven
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.02.25. 12:15
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Raven » 2008.02.25. 15:34

Valaki tud valami jó tippet hol lehet nem azbesztmentes (vörösesbarna színû) fékbetétet szerezni a tárcsafékhez? Ugyanis a szürke az egy rakás sz@r. Nyikorog és szétcseszi a tárcsát.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.25. 12:41

Most viccen kívül jó ez a módszer,jobb a fékem,mint cimbinek a karmantyúval :)

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2826
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.02.25. 09:45

meee nem halgattok tigrisre... pedig õ az erõsebb... :D

Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova » 2008.02.24. 15:06

Hááááát???!!! a szilikongumi az benzin és olaj álló,talán a fékfolyadék sem lesz rá hatással!!!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.02.24. 09:29

vagy még annyit lehetne talán h a blokkfelek tömítéséhez használt szilikongumit nyomsz az öntvény meg a szimering közé ha azzal is enged. :smt087

Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova » 2008.02.24. 07:52

Hát igen ez az utolsó lehetöségem, talán bejön!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.02.23. 19:11

somanova!

akkor igen nagy valószínûséggel az történhetett, h az elõzõ tulajdonos kijjebb maratta a házat, hogy belemenjen a szimering, és ezért enged mellette. mert pl. nekem alapból nem ment oda be a szimering, és én is így akartam csináltatni. én a helyedben szimeringet tennék oda. 8)

Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova » 2008.02.23. 18:03

Ajajj!! elhamarkodva irtam azt hiszem!!!a nagykarmantyú a helyén van 100%-ossan a szorító gyürü is normálisan felfekszik és tart, de kinyomta az olajat a karmantyú és a fal közt !! az olaj a min-max jelzés közt van ez nem lehet a hiba, szerintetek mit csináljak,lejjeb irtam hogy egy szimeringet bányásztam ki a nagykarmantyú helyett, talán ha egy ilyet raknák vissza bele ( gondolom az elözõ tulaj is ezt a megoldást választotta) az megoldaná a problémát??? nagyon idegesít már ez az egész és pont akkor romlik el minden amikor már bezártak az üzletek! a hétvégi motorozásnak lõttek megint!!! NAGYSZERÛ!!!

Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova » 2008.02.21. 19:44

sikerült megcsinálnom, kiskarmantyu eléggé el volt kopva a nagy helyén meg egy szimering volt ami nem birta a gyürõdést! ezek cseréjével megoldódott a problem! még1* köszi!!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.18. 10:55

Ha ki van kopva a fõfékhengered,akkor érdemes kipróbálni a kis karmantyú helyére O-gyûrût tenni,passzos méretet,mi méretre csiszmákoltunk.Nem túl precíz megoldás,de nekem bevált,lassan 3 éve jó a fékem.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.02.16. 20:16

somanova írta:Sziasztok! z25z!!! egy két hozzászólással azt irtad hogy:--"de inkabba karmantyura tippelek, esetleg nem az a jelenseg ha hirtelen huzod akkor kemeny, ha meg ovatosan lassan akkor megy be szinte tovig--" na nálam ez a jelenség 100%ig passzol! 2 gumikarmantyut +azt a szimeringet ami a fékkarnál van kicserélem akkor fasza lesz a fékem? ja meg még annyit szeretnék kérdezni,hogy ahol a fékcsõ és a féknyereg találkozik ott van 2 fém átalakitó, a közcsavar az jobb és balmenetes és igy huzom össze a kettõt! na ide valami tömítés,gumigyürü vagy valami kell -e mert én ugy vettem észre hogy ezek kuposan tömitenek, de nem vagyok biztos benne! kérlek segitsetek!
nincs tömítés ott,azzal állítod be a fékcsõ elcsavarodását.A fõfékhenger,meg lassan csere lesz.

Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova » 2008.02.16. 17:12

Sziasztok! z25z!!! egy két hozzászólással azt irtad hogy:--"de inkabba karmantyura tippelek, esetleg nem az a jelenseg ha hirtelen huzod akkor kemeny, ha meg ovatosan lassan akkor megy be szinte tovig--" na nálam ez a jelenség 100%ig passzol! 2 gumikarmantyut +azt a szimeringet ami a fékkarnál van kicserélem akkor fasza lesz a fékem? ja meg még annyit szeretnék kérdezni,hogy ahol a fékcsõ és a féknyereg találkozik ott van 2 fém átalakitó, a közcsavar az jobb és balmenetes és igy huzom össze a kettõt! na ide valami tömítés,gumigyürü vagy valami kell -e mert én ugy vettem észre hogy ezek kuposan tömitenek, de nem vagyok biztos benne! kérlek segitsetek!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.02.15. 16:08

Köszi szépen a segítséget srácok! :)

Most cseréltem le a fékolajat. Most jó elvileg de még nem teszteltem...(nem akarok az 5 fokban vészfékezõst játszani 7 fok alatt ugye féligumi kell :lol: ).Arra gondoltam hogy amit Tigris mondott hogy az a gumi szoknya alá került v.mi szennyezõdés és az engedte el a nyomást...

Remélem holnap tudom kicsit tesztelni :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.15. 15:26

tigris megmondta a tuti-t :smt023 dobhatsz megegyszer :twisted: :lol:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.15. 15:25

Elejtesen azt ertettem, hogy ha huzod folyamatosan nem all meg fixen, hanem lassacskan is de bemegy a fekkar, ez akkor jelentkezhet ha kopott a haz-szar a karmantyu, mert akkor visszaaramlik az olaj a tartaly fele. Ellenorizni sajnos csak szetszedessel lehet. Akkor viszont uj karmantyu, szimmering es teljes legtelenites....

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.15. 15:24

Ha az a probléme,amire Zizi barátom gondol,akkor nem folyatja az olajat,mindössze ez történik,h a "fõfékmunkahengerdugattyún" (Zizi,ennél jobbat nem tudtam írni,remélem téped a hajad :twisted: ),szóval a fõfékhengerben található fékdugattyún a kis gumikarmantyú,ami a fékerõt adja,azaz a fékfolyadékot tuszkolja le a csövön,nos kisebb átmérõjû,mint a fõfékhenger fala,ezért ha lassan húzza a kart az ember,akkor el tud szivárogni a folyadék a karmantyú pereme mellett,hirtelen rántásra viszont a karmantyú szoknyája kifeszül,nekinyomódik a fõfékhenger falának és így lesz fékhatás.
Nekem ilyen problémám volt,egy kicsit túlméretes O-gyûrût illesztettünk a karmantyú helyére,nem túl precíz megoldás,de kimondottan hatásos,két éve nem volt baj a fékemmel.

Ha a dolog nem így jelentkezik,akkor nem tom,mi lehet a gond.Ezen kívül csak levegõsségre tudok tippelni ...

Mindenesetre próbáld ki,h nagyon lassan húzod,meg hogy hirtelen rántod a kart.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.02.15. 14:46

Köszi a választ!

Teljesen mindegy hogy milyen sebességgel, erõvel húzom be.Elég rapszódikus a dolog,ami azé elég vészes egyik lassításnál be kell tépni a másiknál meg már 1 centire fog.... :? . A karmantyút hogy tudom ellenõrizni? Illetve hogy érted hogy elejti az olajat? nem olajos sem a tárcsa se semmi....

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.14. 22:37

KILL3R etz írta:Helló!!

Az elsõ fékkel lenne egy érdekes problémám! Néha már a kar behúzásakor kezd fogni a fék szép finoman de van amikor a markolatnál de akkor viszont olyat harap hogy átasek a kormányon.. :) Gondolom hogy nem levegõs mert pumpálásra nem keményedik fel... legalábbis nagyon lassan.

Válaszokat elõre is köszi:
KILL3R
karmantyu lesz a ludas, kopas is okozhatna ilyet, hogy "elejti" az olajat de inkabba karmantyura tippelek, esetleg nem az a jelenseg ha hirtelen huzod akkor kemeny, ha meg ovatosan lassan akkor megy be szinte tovig?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.14. 22:35

yofo írta:Sziasztok .
Meg tudná valaki mondani , hogy tárcsafék szabályozásnál , mennyi az alsó mérethatár ?
Köszönöm : :smt109
4,4-4,5 mm

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.02.14. 21:58

Sziasztok .
Meg tudná valaki mondani , hogy tárcsafék szabályozásnál , mennyi az alsó mérethatár ?
Köszönöm : :smt109

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.02.14. 21:35

Helló!!

Az elsõ fékkel lenne egy érdekes problémám! Néha már a kar behúzásakor kezd fogni a fék szép finoman de van amikor a markolatnál de akkor viszont olyat harap hogy átasek a kormányon.. :) Gondolom hogy nem levegõs mert pumpálásra nem keményedik fel... legalábbis nagyon lassan.

Válaszokat elõre is köszi:
KILL3R

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.09. 14:00

szabog írta:a fém fékcsõ miért jobb mint a sima gumi? mert a 7eFt difit kicsit savallom.
elsõ villánál/kifliknél hogyan lehet szépen elvezetni hogy de dörgölje meg a teleszkópszárat meg a többieket? :roll:
Mert a 125/150-es ETZ alsó kiflijében van egy furat, abban egy gumigyûrû, és azon megy át a fékcsõ. 250-es alsó kiflijében nincs ilyen gumigyûrû. :x

Mert az olajnyomas nemcsak munkahengerre koncentralodik, hanem a gumicso valamennyire feltagul, mig a fem nem. Fem fekcsovel valamennyire jobban adagolhato a fekero. Nem kell semmilyen megvezetes ugyanugy all, mint a gumicsoves, enyemen sincs megsem er hozza semmihez.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.02.09. 13:08

a fém fékcsõ miért jobb mint a sima gumi? mert a 7eFt difit kicsit savallom.
elsõ villánál/kifliknél hogyan lehet szépen elvezetni hogy de dörgölje meg a teleszkópszárat meg a többieket? :roll:
Mert a 125/150-es ETZ alsó kiflijében van egy furat, abban egy gumigyûrû, és azon megy át a fékcsõ. 250-es alsó kiflijében nincs ilyen gumigyûrû. :x

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.02.09. 00:52

dr gonzo írta:
bambi írta:szerintem elég a szimpla is:-)


Kép

Kép
Ahogy látom ez egy Mz kupás motor.

Engedélyezett a gyári fékmunkahenger lecserélése?

Fõfékhengert és fékcsövet akarok cserélni, de ha lehet akkor kompletten cserélném a rendszert.
Igen ez egy kupás motor,de csak szemléltetõként van rajta ez a fék.Amúgy a fõfékhenger,és a fém fékcsõ engedéjezett.Itt egy új 17000ft
Kép

dr gonzo

Hozzászólás Szerző: dr gonzo » 2008.02.08. 23:00

bambi írta:szerintem elég a szimpla is:-)


Kép

Kép
Ahogy látom ez egy Mz kupás motor.

Engedélyezett a gyári fékmunkahenger lecserélése?

Fõfékhengert és fékcsövet akarok cserélni, de ha lehet akkor kompletten cserélném a rendszert.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.02.08. 10:08

Én meg azt nem tudtam beletenni, mert úgy beleszorult/belenyomorodott h engedett + kivenni csak barbár módon lehetett :roll: Pedig elsõ tulajdonostól van a motor, és ezen a részen sem volt gány beavatkozás.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2826
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.02.07. 12:17

Ahha... akkor nem tud elõre menni, mert a dugattyún van egy váll, így nem tud elõre (befelé a karmantyú felé) vándorolni...

Én anno az utángyártott szar külsõ tömítõ karmantyú helyett egy kétajkas szimmeringet tettem be. Az is mûködött...

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.02.07. 11:58

Igen, ezen én is sokat tépelõdöm, hogy nem-e begyûri majd a dugattyú. Olyan volt az O gyûrû, hogy könnyen ráment, de szerelés elõtt nem esett le róla. :o
Akkor tudok pontosat mondani, ha egy másik ETZ fõfékhengeren szintén megcsinálom ezt az akciót 8)

Kép

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.06. 16:05

Merre gondolod az "elõrét"?
Befelé max a karmantyúig tud menni sztem,az +támasztja.
Mondjuk nálam csodálkozna,ugyanis ott egy másik O-gyûrût találna :twisted:

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2826
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.02.06. 13:01

szabog írta:Emberek! Sikerült fél év kínlódás után elérni hogy az utángyártott külsõ karmantyú ne engedje a fékolajat! YEAH! :smt119 :smt038 :smt041
Elmesélem a sztorit. Vasárnap felmentem a falu másik végébe egy ETZ fõfékhenger testet venni, de nem tudtam megegyezni a gyerekkel mert a jót nem akarta odaadni, a xar meg nekem nem kellett. De hát ott volt a jó idõ, mondom magamban hazafelé menet: ha a macska kutyát eszik is, feltépem ma az aszfaltot. Hazaértem, mérgemben összeraktam a fõfékhengert, azonban a külsõ karmantyú alá, a fékdugattyú testére tettem egy O gyûrût. Hogy pontosan mekkora széles, milyen vastag volt, nemtudom. Méregbõl raktam össze, nem mértem semmit sem. Úgy voltam vele kb 20km-t kibír, aztán lexarom hogy mennyire folyik. És nem hiszitek el, nem engedett azóta sem egy cseppet sem! Pedig minden nap kimegyek a mûhelybe, és 5-6x megrántom keményen a kart, de semmi! Még annyit tennék hozzá hogy a lila színû hõkezelt fékdugattyú külsõ vége (ami a külsõ karmanyúval érintkezik) fel lett polírozva tükörsimára. 8) :twisted:
Most nincs elõttem a dugattyú képe, lehet, hogy hülyeséget írok, de...

Mi van, ha az O-gyûrû "elindul elõre", lezár ott valamit.. vagy annyira nem tud elõre menni?

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.02.06. 12:31

Meiki írta:Egyébként most jut eszembe. Nem baj ha a tárcsaféknél a bal oldali fékpofa eléri a tárcsát egy picit? lehet hallani ahogy hozzáér. a jobb oldla nem. Kelle ezzel csinálnom valamit vagy majd hozzákopik?
Amíg nem "rángatja" a fékkart fékezés közben, és a fékkar rendesen felenged, addig én nem foglalkoznék vele.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.02.06. 12:27

Emberek! Sikerült fél év kínlódás után elérni hogy az utángyártott külsõ karmantyú ne engedje a fékolajat! YEAH! :smt119 :smt038 :smt041
Elmesélem a sztorit. Vasárnap felmentem a falu másik végébe egy ETZ fõfékhenger testet venni, de nem tudtam megegyezni a gyerekkel mert a jót nem akarta odaadni, a xar meg nekem nem kellett. De hát ott volt a jó idõ, mondom magamban hazafelé menet: ha a macska kutyát eszik is, feltépem ma az aszfaltot. Hazaértem, mérgemben összeraktam a fõfékhengert, azonban a külsõ karmantyú alá, a fékdugattyú testére tettem egy O gyûrût. Hogy pontosan mekkora széles, milyen vastag volt, nemtudom. Méregbõl raktam össze, nem mértem semmit sem. Úgy voltam vele kb 20km-t kibír, aztán lexarom hogy mennyire folyik. És nem hiszitek el, nem engedett azóta sem egy cseppet sem! Pedig minden nap kimegyek a mûhelybe, és 5-6x megrántom keményen a kart, de semmi! Még annyit tennék hozzá hogy a lila színû hõkezelt fékdugattyú külsõ vége (ami a külsõ karmanyúval érintkezik) fel lett polírozva tükörsimára. 8) :twisted:
Még valami: a drótzéger borzalom helyett, "rendes" belsõ zégert tettem bele, amit zégerfogóval könnyen lehet ki/betenni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára conus 2008.02.07. 11:12-kor.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.06. 04:51

(modositva) Nem baszogatasbol mondom, de lassan ugy tunik nem csinaltal olyan tuti uzletet....mivel miota megvan csak a problemak orvosolasarol irsz...de ezt is helyre tudod hozni: ha surlodik szar dolog, azt jelenti nem megy vissza helyere a nyeregben "munkahenger" a dugattyu. Vagy megjaratod es jo lesz vagy teljes szetszereles takaritas aztan legtelenites. Ekkor jonnek az ujabb problemak majd, hogy folyik... :evil:
Megjaratas: kerek ki, fekpofak ki, dugattyuk koze fadarab, fek pumpa, nezed mozdul e a beragadt dugo. Ha mozdul akkor eljatszod parszor, hogy kipumpalod es visszatolod, meg szokta oldani a dolgot. Ha nem mozdulnak egyszerre akkor, amelyik mozdul azt lefogni, kipumpalni a szorultat, az olajnyomas ugyis kidurja, aztan nyereg szetkap takaritas, uj karmantyu, tomites, porvedo gumi es legtelenites.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.02.06. 03:37

Egyébként most jut eszembe. Nem baj ha a tárcsaféknél a bal oldali fékpofa eléri a tárcsát egy picit? lehet hallani ahogy hozzáér. a jobb oldla nem. Kelle ezzel csinálnom valamit vagy majd hozzákopik?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.02.05. 23:08

Meiki írta:17 fém fékcsõvel és új? Egész jó. Erre még visszatérünk. Majd úgy is le akarok látogatni oda, hogy egy szakember is megnézhesse a motort. :)
ok

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.02.05. 16:39

17 fém fékcsõvel és új? Egész jó. Erre még visszatérünk. Majd úgy is le akarok látogatni oda, hogy egy szakember is megnézhesse a motort. :)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.05. 10:17

Szabog és egyéb érdeklõdõk!

Kérdeztem cimbit,de azt mondta,ilyen folyással a féknél neki sem volt gondja,úgyhogy innentõl passzolok... :(

Próbáljátok ki Zizi módszerét!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 5 vendég