Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Bazsa

tárcsa lyuggatás

Hozzászólás Szerző: Bazsa » 2008.03.29. 23:25

Üdvözletem mindenkinek!
Tanácsot szeretnék kérni olyasvalakitõl aki már csinált hasonlót, mivel kaptam egy tárcsazárat ami önmagában szuper csak nem lehet felrakni az ETZ tömör tárcsájára. Így gondoltam ki kéne fúrkálni úgy mint a modernebb motorokon és akkor le is tudnám zárni a mocit. Kérdés, hogy ettõl változik-e majd a fékhatás, gyorsabban kopnak-e a betétek, netán nehezebben melegszik túl a fék? Szóval, ha valaki megosztaná velem a tapasztalatait azért nagyon hálás volnék, mert nem szeretném tönkrevágni a fékemet. Elõre is köszönöm a segítségeteket!
Szép estét!

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2836
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.20. 13:41

Szerezz japánt! Vagy olaszt! Még a koreai is jobb... Sajna ez van...

Avatar
Raven
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.02.25. 12:15
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Raven » 2008.03.20. 13:38

Valaki!!!

Ki tudja, hol lehet lehetõleg új, gyári féktartályt kapni?

Azt a nyomorult kupakot nem lehet meghúzni, mert örökhajtós. Vettem új kupakot, új tartályt -> az is szar. Kifogytam az ötletekbõl mihez kezdjek vele. Vagy legalább valami infó jó lenne, mit lehet ezzel kezdeni, azon túlmenõen hogy mondjuk felgyújtom mingyán!!! :evil:

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2008.03.19. 08:09

Kössz! 8) :wink:

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.03.19. 00:41

speed írta:Valaki tud eladó féknyerget kompletten ?
Ha igen akkor szóljon! Nagyon kéne... 8)
Kössz: Bálint
szocimotoroson írtam neked, emailcímem itt megtalálod, írj

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2008.03.19. 00:27

Valaki tud eladó féknyerget kompletten ?
Ha igen akkor szóljon! Nagyon kéne... 8)
Kössz: Bálint

Avatar
kalev
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2007.12.30. 19:53
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: kalev » 2008.03.08. 15:24

nem is tudom mitévõ legyek...
az 1ik oldalon 1200 ft a pár,annál meg mégiscsak jobb minõséget érdemel a vas.(határozott vagyok,vagy mégsem? :oops: )
valaki nem tud egy friss árat mondani az EBC-re?
úgy tûnhet,hogy túlbonyolítom,de ilyen idõben az embernek nincs jobb dolga...
azért kösz a segítséget Gyurma! :wink:

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.03.08. 14:59

Hívd a Mofakert telefonon is mert lehet hogy nem minden van kint a neten!
http://mzclubhungary.com/Tamogatok.html elõször ezeket a boltokat kérdezd meg !! Ha van - lesz tagságid akkor kedvezmény is!
Ha ezekben nem találsz ami kizárt akkor még itt érdemes megkérdezni:
http://www.hubermotor.hu/

Üdv Gyurm@

Avatar
kalev
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2007.12.30. 19:53
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: kalev » 2008.03.08. 14:14

hali!
fékpofát hol tudok venni?mert a mofaker oldalán nem látok.
azt a drágát most asszem inkább kihagyom,amirõl szó esett... :?

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2008.03.08. 12:21

Köszi! :oops: :P

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.03.08. 04:04

bluerider írta:Kép

Tudtommal a /1-gyesek így jöttek ki! Az ETZ-k elsõ sorozatai is dobfékesek voltak késõbb álltak át a tárcsára!
Amiket találtál már át voltak alakítva.
hú gyönyörû ez a moci

Avatar
ottomotor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2008.02.27. 16:03

Hozzászólás Szerző: ottomotor » 2008.03.07. 23:29

Nem tudom, igaz, sok jelentõsége már nincs.

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2008.03.07. 23:09

Kép

Tudtommal a /1-gyesek így jöttek ki! Az ETZ-k elsõ sorozatai is dobfékesek voltak késõbb álltak át a tárcsára!
Amiket találtál már át voltak alakítva.

Avatar
ottomotor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2008.02.27. 16:03

Hozzászólás Szerző: ottomotor » 2008.03.07. 22:55

Fékek téma.

Utánanéztem: a peregyesek jöhettek ki tárcsafékkel. ...azon a sok motoros honlapon, ahol képeket tesznek fel járgányaikról, találtam több tárcsafékest.
:lol:

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2836
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.03. 09:23

Átmásoltam a Csevegõbe a nem témába vágó hozzászólásokat, mielõtt a moderátor felébred :lol:

Avatar
ottomotor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2008.02.27. 16:03

Hozzászólás Szerző: ottomotor » 2008.02.28. 23:20

Én is így tudtam. De így jobb lett. -szerintem-
Etz generátor került bele egy közbetéttel. A helyi motorosok Mz-sek sorra koppintják le maguknak.

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2008.02.28. 23:14

Jól mondja gexxx /1-gyet nem gyártottak csak dobfékkel meg 6V-tal!
A 12V hogy van megcsinálva?

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2836
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.02.28. 14:58

Én úgy tudom nem, sõt, az elsõ szériás ETZ-k (81-84) is dobfékkle jöttek ki.
Tehát, 84-tõl van tárcsafék, de a TS-eket akkor már nem gyártották...

Avatar
ottomotor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2008.02.27. 16:03

Hozzászólás Szerző: ottomotor » 2008.02.28. 14:37

Tudja valaki biztosan, hogy a 250/1-eseket az utolsó szériásokat biztosan tárcsafékkel adták ki? Állíítólag van errõl info, de én nem találom. Tudtok segíteni?

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.28. 09:57

Kicsit OFF

Bambi,ismered a Motorradosokat?
Mert oda hordták szervízre az SV-t,kiváncsi lennék,mennyire korrekt arcok.

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.28. 09:31

Motorradwerk Zschopau.... :)

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2836
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.02.28. 08:43

Google a barátod!

1. találat!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.02.28. 00:00

A Motorrad vajon miiiiiiiiiiiiiiii? :roll:

Avatar
kalev
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2007.12.30. 19:53
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: kalev » 2008.02.27. 20:33

a kiállításra nem jönnek el/hoznak ilyet??

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.02.26. 23:34

Köszönöm szépen az infót , úgyis lesz dolgom Budapesten , meglátogatom majd õket .

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.02.26. 22:58

Samu írta:Bambit hívd fel õ biztos tud szerezni.
yofo írta:Sziasztok .

Érdekelne hogy hol lehet beszerezni be az EBC fékpofákat , mert nekem sem tetszik az új szürke amit beletettem mert iszonyúan nyikorog .
Motorrad

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.02.26. 22:41

Bambit hívd fel õ biztos tud szerezni.
yofo írta:Sziasztok .

Érdekelne hogy hol lehet beszerezni be az EBC fékpofákat , mert nekem sem tetszik az új szürke amit beletettem mert iszonyúan nyikorog .

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.02.26. 22:02

Sziasztok .

Érdekelne hogy hol lehet beszerezni be az EBC fékpofákat , mert nekem sem tetszik az új szürke amit beletettem mert iszonyúan nyikorog .

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.02.26. 20:54

Nekem is EBC van lassan 3 éve, nagyon jó minõségû és nem kopott sokat azóta 8)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.26. 19:33

nekem 3 eve van a gepben, meg boven birja epp tegnapelott neztem a kopottsagat, a legfeltunobb nekem az volt vele, hogy esoben jobb, mint a hagyomanyos bolti...

Avatar
kalev
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2007.12.30. 19:53
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: kalev » 2008.02.26. 19:15

z25z írta:Az EBC-nek van MZ-re valo kevlar anyagu, nagyon jo fekpofaja, FA18 HH a kodja ha jol emlekszem (99%) :D , viszont eleg huzos az ara, jopar eve vettem az enyembe akkor volt 5000 HUF.
mennyire tartos,és mennyire jo?érdemes-e rá beruházni :?:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.25. 16:05

Az EBC-nek van MZ-re valo kevlar anyagu, nagyon jo fekpofaja, FA18 HH a kodja ha jol emlekszem (99%) :D , viszont eleg huzos az ara, jopar eve vettem az enyembe akkor volt 5000 HUF.

Avatar
Raven
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2008.02.25. 12:15
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Raven » 2008.02.25. 15:34

Valaki tud valami jó tippet hol lehet nem azbesztmentes (vörösesbarna színû) fékbetétet szerezni a tárcsafékhez? Ugyanis a szürke az egy rakás sz@r. Nyikorog és szétcseszi a tárcsát.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.25. 12:41

Most viccen kívül jó ez a módszer,jobb a fékem,mint cimbinek a karmantyúval :)

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2836
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.02.25. 09:45

meee nem halgattok tigrisre... pedig õ az erõsebb... :D

Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova » 2008.02.24. 15:06

Hááááát???!!! a szilikongumi az benzin és olaj álló,talán a fékfolyadék sem lesz rá hatással!!!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.02.24. 09:29

vagy még annyit lehetne talán h a blokkfelek tömítéséhez használt szilikongumit nyomsz az öntvény meg a szimering közé ha azzal is enged. :smt087

Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova » 2008.02.24. 07:52

Hát igen ez az utolsó lehetöségem, talán bejön!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.02.23. 19:11

somanova!

akkor igen nagy valószínûséggel az történhetett, h az elõzõ tulajdonos kijjebb maratta a házat, hogy belemenjen a szimering, és ezért enged mellette. mert pl. nekem alapból nem ment oda be a szimering, és én is így akartam csináltatni. én a helyedben szimeringet tennék oda. 8)

Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova » 2008.02.23. 18:03

Ajajj!! elhamarkodva irtam azt hiszem!!!a nagykarmantyú a helyén van 100%-ossan a szorító gyürü is normálisan felfekszik és tart, de kinyomta az olajat a karmantyú és a fal közt !! az olaj a min-max jelzés közt van ez nem lehet a hiba, szerintetek mit csináljak,lejjeb irtam hogy egy szimeringet bányásztam ki a nagykarmantyú helyett, talán ha egy ilyet raknák vissza bele ( gondolom az elözõ tulaj is ezt a megoldást választotta) az megoldaná a problémát??? nagyon idegesít már ez az egész és pont akkor romlik el minden amikor már bezártak az üzletek! a hétvégi motorozásnak lõttek megint!!! NAGYSZERÛ!!!

Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova » 2008.02.21. 19:44

sikerült megcsinálnom, kiskarmantyu eléggé el volt kopva a nagy helyén meg egy szimering volt ami nem birta a gyürõdést! ezek cseréjével megoldódott a problem! még1* köszi!!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.18. 10:55

Ha ki van kopva a fõfékhengered,akkor érdemes kipróbálni a kis karmantyú helyére O-gyûrût tenni,passzos méretet,mi méretre csiszmákoltunk.Nem túl precíz megoldás,de nekem bevált,lassan 3 éve jó a fékem.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.02.16. 20:16

somanova írta:Sziasztok! z25z!!! egy két hozzászólással azt irtad hogy:--"de inkabba karmantyura tippelek, esetleg nem az a jelenseg ha hirtelen huzod akkor kemeny, ha meg ovatosan lassan akkor megy be szinte tovig--" na nálam ez a jelenség 100%ig passzol! 2 gumikarmantyut +azt a szimeringet ami a fékkarnál van kicserélem akkor fasza lesz a fékem? ja meg még annyit szeretnék kérdezni,hogy ahol a fékcsõ és a féknyereg találkozik ott van 2 fém átalakitó, a közcsavar az jobb és balmenetes és igy huzom össze a kettõt! na ide valami tömítés,gumigyürü vagy valami kell -e mert én ugy vettem észre hogy ezek kuposan tömitenek, de nem vagyok biztos benne! kérlek segitsetek!
nincs tömítés ott,azzal állítod be a fékcsõ elcsavarodását.A fõfékhenger,meg lassan csere lesz.

Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova » 2008.02.16. 17:12

Sziasztok! z25z!!! egy két hozzászólással azt irtad hogy:--"de inkabba karmantyura tippelek, esetleg nem az a jelenseg ha hirtelen huzod akkor kemeny, ha meg ovatosan lassan akkor megy be szinte tovig--" na nálam ez a jelenség 100%ig passzol! 2 gumikarmantyut +azt a szimeringet ami a fékkarnál van kicserélem akkor fasza lesz a fékem? ja meg még annyit szeretnék kérdezni,hogy ahol a fékcsõ és a féknyereg találkozik ott van 2 fém átalakitó, a közcsavar az jobb és balmenetes és igy huzom össze a kettõt! na ide valami tömítés,gumigyürü vagy valami kell -e mert én ugy vettem észre hogy ezek kuposan tömitenek, de nem vagyok biztos benne! kérlek segitsetek!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.02.15. 16:08

Köszi szépen a segítséget srácok! :)

Most cseréltem le a fékolajat. Most jó elvileg de még nem teszteltem...(nem akarok az 5 fokban vészfékezõst játszani 7 fok alatt ugye féligumi kell :lol: ).Arra gondoltam hogy amit Tigris mondott hogy az a gumi szoknya alá került v.mi szennyezõdés és az engedte el a nyomást...

Remélem holnap tudom kicsit tesztelni :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.15. 15:26

tigris megmondta a tuti-t :smt023 dobhatsz megegyszer :twisted: :lol:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.15. 15:25

Elejtesen azt ertettem, hogy ha huzod folyamatosan nem all meg fixen, hanem lassacskan is de bemegy a fekkar, ez akkor jelentkezhet ha kopott a haz-szar a karmantyu, mert akkor visszaaramlik az olaj a tartaly fele. Ellenorizni sajnos csak szetszedessel lehet. Akkor viszont uj karmantyu, szimmering es teljes legtelenites....

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.15. 15:24

Ha az a probléme,amire Zizi barátom gondol,akkor nem folyatja az olajat,mindössze ez történik,h a "fõfékmunkahengerdugattyún" (Zizi,ennél jobbat nem tudtam írni,remélem téped a hajad :twisted: ),szóval a fõfékhengerben található fékdugattyún a kis gumikarmantyú,ami a fékerõt adja,azaz a fékfolyadékot tuszkolja le a csövön,nos kisebb átmérõjû,mint a fõfékhenger fala,ezért ha lassan húzza a kart az ember,akkor el tud szivárogni a folyadék a karmantyú pereme mellett,hirtelen rántásra viszont a karmantyú szoknyája kifeszül,nekinyomódik a fõfékhenger falának és így lesz fékhatás.
Nekem ilyen problémám volt,egy kicsit túlméretes O-gyûrût illesztettünk a karmantyú helyére,nem túl precíz megoldás,de kimondottan hatásos,két éve nem volt baj a fékemmel.

Ha a dolog nem így jelentkezik,akkor nem tom,mi lehet a gond.Ezen kívül csak levegõsségre tudok tippelni ...

Mindenesetre próbáld ki,h nagyon lassan húzod,meg hogy hirtelen rántod a kart.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.02.15. 14:46

Köszi a választ!

Teljesen mindegy hogy milyen sebességgel, erõvel húzom be.Elég rapszódikus a dolog,ami azé elég vészes egyik lassításnál be kell tépni a másiknál meg már 1 centire fog.... :? . A karmantyút hogy tudom ellenõrizni? Illetve hogy érted hogy elejti az olajat? nem olajos sem a tárcsa se semmi....

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.14. 22:37

KILL3R etz írta:Helló!!

Az elsõ fékkel lenne egy érdekes problémám! Néha már a kar behúzásakor kezd fogni a fék szép finoman de van amikor a markolatnál de akkor viszont olyat harap hogy átasek a kormányon.. :) Gondolom hogy nem levegõs mert pumpálásra nem keményedik fel... legalábbis nagyon lassan.

Válaszokat elõre is köszi:
KILL3R
karmantyu lesz a ludas, kopas is okozhatna ilyet, hogy "elejti" az olajat de inkabba karmantyura tippelek, esetleg nem az a jelenseg ha hirtelen huzod akkor kemeny, ha meg ovatosan lassan akkor megy be szinte tovig?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég