Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

intelatom írta:Sziasztok!

Mz ts 250-es motornál miért van menet a kuplung azon részén ami kifelé néz?
Pedig oda nem kell semmilyen csavar csak rárakom a deklit nem?
Az a lehúzó menete oda kell rátekerni ha le akarod szedni.
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Sziasztok!

Mz ts 250-es motornál miért van menet a kuplung azon részén ami kifelé néz?
Pedig oda nem kell semmilyen csavar csak rárakom a deklit nem?
kos7
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2013.05.19. 21:07
MZ-d típusa: Mz ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kos7 »

[/quote]
Elméletileg a tengelyére rá van préselve a fogasív, leszeded róla és megfordítod.[/quote]

Hogy lehet hozzáférni, kuplungot kell hozzá leszedni,vagy mit :O ?
janikamz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.05.04. 11:17
MZ-d típusa: etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janikamz »

azért nézd meg a benzincsapot is, lehet ott is bibi.nekem is volt ilyen problémàm,és a szűrő a tankban el volt telve.azóta van àtlàtszó benzincsövem hogy làssam. :-)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Sok levegőt kap. Ha nem a karbiból, akkor valahol farsol. Fújkáld körbe az illesztéseket féktisztítóval. Ha felpörög, ott a gond. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Sziasztok!
Volna egy olyan problémám a 250-es ETZ-mel, hogy kicsit magas az alapjárat, és ha csak egy kicsi gázt is húzok, a fordulatszám felmegy, és ott is marad, amíg le nem veszem a gyújtást, majd vissza nem teszem.
Ez mitől lehet? Karbi probléma? A súbert, és a tűt is cseréltem, de semmi változás.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

janikamz írta:etz 150 igen kis etz.a primer fogaskerek nem lazult le a lamellakat nem arrol szedtem le... lotyogott a kuplung és ahogy gàzt adtam irdatlan nagy rezonancia.ezért a kuplungot bontottam le. 6 lamella 6 rögzítő rugó stiftekkel és perselyekkel.ezalatt van a csavaranya ami a kihajtàstengelyre rögzíti a kuplungot.ebben a tengelyben van a kinyomórúd ami kiemeli a lamellàkat.szóval a kuplung forgott le.kurva sok volt az olaj de megérte szopni mert tanulok közben.

Akkor lelazult, nem leforgott. :wink: Bordástengelyről leforogna, az csúnya látvány lenne... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

janikamz írta:etz 150 igen kis etz.a primer fogaskerek nem lazult le a lamellakat nem arrol szedtem le... lotyogott a kuplung és ahogy gàzt adtam irdatlan nagy rezonancia.ezért a kuplungot bontottam le. 6 lamella 6 rögzítő rugó stiftekkel és perselyekkel.ezalatt van a csavaranya ami a kihajtàstengelyre rögzíti a kuplungot.ebben a tengelyben van a kinyomórúd ami kiemeli a lamellàkat.szóval a kuplung forgott le.kurva sok volt az olaj de megérte szopni mert tanulok közben.
Tehát a belső kosár esett le a helyéről. Ehhez van egy spéci célszerszám amivel rögzítheted míg meghúzod (egy fém lamella és ráhegesztve egy kis vasdarab).
De a leírtak alapján a te kis ETZ-d kuplungja TS származék.
Szerelés előtt kéretik nézegetni: http://www.youtube.com/watch?v=gk4xiRYBtAE
Kuplung 27 percnél.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kos7 írta:Üdv ! 125 ETZ ben a fogasívről az utolsó 3 fog lecsiszolódott valamiért... ez egyből cserés vagy lehet valamit kezdeni vele ,illetve ha cserés hogy lehet leszedni, és mitől mehetett tönkre ?

Válaszokat előre is köszönöm
Elméletileg a tengelyére rá van préselve a fogasív, leszeded róla és megfordítod.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
kos7
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2013.05.19. 21:07
MZ-d típusa: Mz ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kos7 »

Üdv ! 125 ETZ ben a fogasívről az utolsó 3 fog lecsiszolódott valamiért... ez egyből cserés vagy lehet valamit kezdeni vele ,illetve ha cserés hogy lehet leszedni, és mitől mehetett tönkre ?

Válaszokat előre is köszönöm
janikamz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.05.04. 11:17
MZ-d típusa: etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janikamz »

etz 150 igen kis etz.a primer fogaskerek nem lazult le a lamellakat nem arrol szedtem le... lotyogott a kuplung és ahogy gàzt adtam irdatlan nagy rezonancia.ezért a kuplungot bontottam le. 6 lamella 6 rögzítő rugó stiftekkel és perselyekkel.ezalatt van a csavaranya ami a kihajtàstengelyre rögzíti a kuplungot.ebben a tengelyben van a kinyomórúd ami kiemeli a lamellàkat.szóval a kuplung forgott le.kurva sok volt az olaj de megérte szopni mert tanulok közben.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta:
Mikor jössz? Gyűlnek a gondok a géped körül, van nálam egy jó állapotú /1 megkapod cseremotorként.............
Azért ne túlozzunk.
1 gondom van.
Az a rohadt kormányrángatózás ha 1 kézzel vezetem.
Mikor megyek?
Fogalmam sincs.
Mostanában eléggé leköt a meló.Junius már lazább lesz.Majd akkor,ha addig nem oldom meg.Vannak lehetőségeim,csak idő kellene.
Van pld másik vázam,első telóm hátsó lengőkarom stb.Kis túlzással összetudnék dobni egy ugyanilyen gépet.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

:-k Most vagy én emlékszem rosszul, vagy nem kis ETZ-ről beszélünk, de azon szerintem nem kúposan van a kuplung...
Nem a primer fogaskerék fordult le a főtengely végéről? 8-[

pempelli!

Károsítja. :cry:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
janikamz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.05.04. 11:17
MZ-d típusa: etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janikamz »

Sziasztok.MrDoknak volt igaza.lepörgettem a kuplungot csak amiatt nem barmolt szét semmit mert nem mentem vele csak kb fél km-tert.rezonàlt és motortolàs haza.kuplunglamella leszed és a csavar kézzel leteker.kúpról félig lelógott.kalapàcs kuplunglàncba akaszt egyesbe be haver két féket behúz és addig húztam amíg bírtam.bàr egy nyomatékkulcs nem àrtana neki. szóval MrDok köszi!!!!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Ha a kuplung sűrűn van fel illetve leszedve az károsítja a kúpokat szerintetek?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Kajku írta:Helló mindenkinek! Van egy etz 250 esem aminek az a problémája hogy nehéz vele felfelé váltani. Amikor felhúzom a kart néha nem vált fölfelé, ugyanabban a fokozatban marad,vagy kapcsol 1 üreset majd ha ujra felhúzom a kart visszarakja ugyanabba a fokozatba amiből előtte váltani szerettem volna. Főként a 3.-ik fokozatot nem akarja venni. Váltásnál nem zörög útközben sem hallani semmi rendellenes hangot a motorból. Ha jobban kihúzatom akkor könnyebben vált,vagy ha csak nagyon kicsit húzatom ki .Remélem valaki tudja mi okozhatja ezt a problémát. Előre is köszönöm mindenkinek!
Minden sebességnél tapasztalható a "nem vált tovább" jelenség? Ha igen, akkor a primer fogaskerék (malomkerék) mögött akadt ki a rugó. Ha nem akkor váltókopás.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta:
MrDok írta: Na ja, nem írta, én meg magamból indulok ki, nekem nagy van........... :D
Mondod te.Na és mit mond erre az asszony? :D :smt082 :smt064
Szerintem azt, hogy sokat foglalkozok motorral...........
Mikor jössz? Gyűlnek a gondok a géped körül, van nálam egy jó állapotú /1 megkapod cseremotorként.............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

gesszti írta:
tiger1342 írta: És ugye most már szintig töltötted? :)
Kisgép szervizben dolgoztam. Júzer hozza a fűnyírót, hogy nem indul. (berántózsinor kiszakadva...) Késnél fogva megpróbálom átfordítani, szinte meg se mozdul. Nívópálca ki, ...és meddig volt olajjal...? ](*,)
Azt mondja erre: a régi gépen is a beöntőnyílás széléig kellett önteni. Igaz, hogy azon lent volt a beöntő, ezen meg fent. Furcsállta is, hogy sok olaj megy bele, de ha egyszer szintig kell önteni, akkor szintig kell... :-k
Áááá... :)) ](*,)
OFF: Robogót toltak oda hozzám a szomszéd srácok, hogy nézzem már meg mi lehet a baja, mert nem lehet lenyomni a berúgókart. Gondoltam széthullott valami a berúgó körül, de azért nézzünk rá a dugattyúra. Ülés le, gyertya ki, próba. Sugárban köpi ki az olajat a nyíláson, berúgónak semmi baja. :)
Namondom, a forgattyúsház tele van olajjal, azért nem lehetett lenyomni. Fejrefordítottuk, kiöntöttem, aztán kiderült, hogy a mechanikus olajadagoló direktben kapja a hajtást a főtengelyről, na annak a szimmeringje adta meg magát. 200 Ft-ból el volt hárítva a probléma. Aztán karbi pucolás, és azóta is megy a kis Honda: Asszem AF18.
ON
TS powa!
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

tiger1342 írta: És ugye most már szintig töltötted? :)
Kisgép szervizben dolgoztam. Júzer hozza a fűnyírót, hogy nem indul. (berántózsinor kiszakadva...) Késnél fogva megpróbálom átfordítani, szinte meg se mozdul. Nívópálca ki, ...és meddig volt olajjal...? ](*,)
Azt mondja erre: a régi gépen is a beöntőnyílás széléig kellett önteni. Igaz, hogy azon lent volt a beöntő, ezen meg fent. Furcsállta is, hogy sok olaj megy bele, de ha egyszer szintig kell önteni, akkor szintig kell... :-k
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

janikamz írta:nem forgatta le szerencsére.ma megnéztem.reggel meló előtt leengedtem az olajat és újra töltöttem,azóta jó.a kihajtàsleszorító anyàt is ellenőriztem az is jó. lassan megtanulok itt mindent amit egy mz tulajnak nem àrt ha tud. :-) köszi mindenkinek.
És ugye most már szintig töltötted? :)
TS powa!
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MrDok írta: Na ja, nem írta, én meg magamból indulok ki, nekem nagy van........... :D
Mondod te.Na és mit mond erre az asszony? :D :smt082 :smt064
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
janikamz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.05.04. 11:17
MZ-d típusa: etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janikamz »

nem forgatta le szerencsére.ma megnéztem.reggel meló előtt leengedtem az olajat és újra töltöttem,azóta jó.a kihajtàsleszorító anyàt is ellenőriztem az is jó. lassan megtanulok itt mindent amit egy mz tulajnak nem àrt ha tud. :-) köszi mindenkinek.
Kajku
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.05.16. 22:28
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kajku »

Helló mindenkinek! Van egy etz 250 esem aminek az a problémája hogy nehéz vele felfelé váltani. Amikor felhúzom a kart néha nem vált fölfelé, ugyanabban a fokozatban marad,vagy kapcsol 1 üreset majd ha ujra felhúzom a kart visszarakja ugyanabba a fokozatba amiből előtte váltani szerettem volna. Főként a 3.-ik fokozatot nem akarja venni. Váltásnál nem zörög útközben sem hallani semmi rendellenes hangot a motorból. Ha jobban kihúzatom akkor könnyebben vált,vagy ha csak nagyon kicsit húzatom ki .Remélem valaki tudja mi okozhatja ezt a problémát. Előre is köszönöm mindenkinek!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

m-tom írta:
Kis ETZ-nél? Hááát, akkor azért sztem ott mást is tapasztalt volna.... :roll:

Sztem nincs jól kihézagolva és az első indulásnál (szinte még száraz lamellákkal) még fogott, de ahogy az olaj átjárta a szerkezetet már csak csúszik....
Na ja, nem írta, én meg magamból indulok ki, nekem nagy van........... :D
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

m-tom írta:
MrDok írta: A leírtak alapján a kuplungot is leforgatta.
Kis ETZ-nél? Hááát, akkor azért sztem ott mást is tapasztalt volna.... :roll:

Sztem nincs jól kihézagolva és az első indulásnál (szinte még száraz lamellákkal) még fogott, de ahogy az olaj átjárta a szerkezetet már csak csúszik....
Csatlakozom! Szerintem is érdemes lenne még-egyszer nekiállni szétszedni legalább a kuplung vonalig aztán megkeresni mi is a baj forrása.Érdemes megnézni a főtengely végén a kis láncfogas kereket is mert egyszer én is elfelejtettem meghúzni akkor is csinálhat ilyent.Az olaj meg kb a fele ami kell bele de így legalább meg van kenve minden"" :D
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

MrDok írta: A leírtak alapján a kuplungot is leforgatta.
Kis ETZ-nél? Hááát, akkor azért sztem ott mást is tapasztalt volna.... :roll:

Sztem nincs jól kihézagolva és az első indulásnál (szinte még száraz lamellákkal) még fogott, de ahogy az olaj átjárta a szerkezetet már csak csúszik....
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gabsic írta:
janikamz írta:Na jólvan akkor ezekszerint sok lett :-/ és milyen karokat okozhattam kb 1km próbakörrel? kuplungban?
Hát nézzük...
a leírtak alapján a lánctól folyni fogy egy darabig az olaj.
Más baj tán nem tud lenni.

Amit tehetsz:
kicsavarod a szintellenőrző csavart, és hagyod hogy a felesleg szépen kiszivárogjon rajta. Esetleg alá raksz valamit hogy abba csöpögjön.
A leírtak alapján a kuplungot is leforgatta.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
janikamz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.05.04. 11:17
MZ-d típusa: etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janikamz »

Köszi a segítséget!!!! :-)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

janikamz írta:Na jólvan akkor ezekszerint sok lett :-/ és milyen karokat okozhattam kb 1km próbakörrel? kuplungban?
Hát nézzük...
a leírtak alapján a lánctól folyni fogy egy darabig az olaj.
Más baj tán nem tud lenni.

Amit tehetsz:
kicsavarod a szintellenőrző csavart, és hagyod hogy a felesleg szépen kiszivárogjon rajta. Esetleg alá raksz valamit hogy abba csöpögjön.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
janikamz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.05.04. 11:17
MZ-d típusa: etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janikamz »

Na jólvan akkor ezekszerint sok lett :-/ és milyen karokat okozhattam kb 1km próbakörrel? kuplungban?
janikamz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.05.04. 11:17
MZ-d típusa: etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janikamz »

m-tom írta:
janikamz írta:Hali. kész lett a moci motorikusan. Viszont vettem bele olajat.aztàn beleöntöttem 1lityót.vàrok 1óràt.pöccröff öcsém hú mondom fasza megyek egy lazàt. es a következő van: kuplung csúszik 3-> visszapuhul.gàzadàsnàl csak pörög a gép de csúszik.aztàn màr 2,1ben is.olaj a blokkfeleknél csöpög,csavaroknàl is. tippem: sok lett az 1liter 80w90.a lànc is tiszta olaj és veri a gumira.mit nem csinàltam jól.a gyújtàsfelőli dekli aljanal is csöpög.kérlek segítsetek mesterek mert balfasz vagyok és nem akarom kinyírni

KÖSZIIIIII
Öcsém hol olvastad, hogy 1 liter kell bele???
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

janikamz írta:Hali. kész lett a moci motorikusan. Viszont vettem bele olajat.aztàn beleöntöttem 1lityót.vàrok 1óràt.pöccröff öcsém hú mondom fasza megyek egy lazàt. es a következő van: kuplung csúszik 3-> visszapuhul.gàzadàsnàl csak pörög a gép de csúszik.aztàn màr 2,1ben is.olaj a blokkfeleknél csöpög,csavaroknàl is. tippem: sok lett az 1liter 80w90.a lànc is tiszta olaj és veri a gumira.mit nem csinàltam jól.a gyújtàsfelőli dekli aljanal is csöpög.kérlek segítsetek mesterek mert balfasz vagyok és nem akarom kinyírni

KÖSZIIIIII
Öcsém hol olvastad, hogy 1 liter kell bele???
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

janikamz írta:Hali. kész lett a moci motorikusan. Viszont vettem bele olajat.aztàn beleöntöttem 1lityót.vàrok 1óràt.pöccröff öcsém hú mondom fasza megyek egy lazàt. es a következő van: kuplung csúszik 3-> visszapuhul.gàzadàsnàl csak pörög a gép de csúszik.aztàn màr 2,1ben is.olaj a blokkfeleknél csöpög,csavaroknàl is. tippem: sok lett az 1liter 80w90.a lànc is tiszta olaj és veri a gumira.mit nem csinàltam jól.a gyújtàsfelőli dekli aljanal is csöpög.kérlek segítsetek mesterek mert balfasz vagyok és nem akarom kinyírni

KÖSZIIIIII
A leírtak alapján semmit!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
janikamz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.05.04. 11:17
MZ-d típusa: etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janikamz »

Hali. kész lett a moci motorikusan. Viszont vettem bele olajat.aztàn beleöntöttem 1lityót.vàrok 1óràt.pöccröff öcsém hú mondom fasza megyek egy lazàt. es a következő van: kuplung csúszik 3-> visszapuhul.gàzadàsnàl csak pörög a gép de csúszik.aztàn màr 2,1ben is.olaj a blokkfeleknél csöpög,csavaroknàl is. tippem: sok lett az 1liter 80w90.a lànc is tiszta olaj és veri a gumira.mit nem csinàltam jól.a gyújtàsfelőli dekli aljanal is csöpög.kérlek segítsetek mesterek mert balfasz vagyok és nem akarom kinyírni

KÖSZIIIIII
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

ETZmanus írta:
Melák írta: Köszönöm!
Akkor keresnem kell egyet :(

Szia!
Cserélünk ? :D
Én meg nem tudtam, milyen motoré lehet az enyémen... Túl rövid. Az ETZ 250-eken a váltókar "rátakar" a fordulatszámmérő meghajtás házára, ez meg nem ér el addig sem. Most már tudom, hogy 251-es váltókar van rajta.

Egyébként tényleg kellene egy hosszabb, 250-re való kar nekem.
Azt honnan tudom megállapítani,hogy melyik váltókar a kisipari?
Szia szerencsés esetbe a gyári DDR váltókaron ESKA" 6-os csavar van ha még nem cserélték ki,de egyébként a kisipari szinte ugyan olyan talán kicsit lágyabb így könnyebben elhajlik de ez lehet akár előny is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Melák írta: Köszönöm!
Akkor keresnem kell egyet :(

Szia!
Cserélünk ? :D
Én meg nem tudtam, milyen motoré lehet az enyémen... Túl rövid. Az ETZ 250-eken a váltókar "rátakar" a fordulatszámmérő meghajtás házára, ez meg nem ér el addig sem. Most már tudom, hogy 251-es váltókar van rajta.

Egyébként tényleg kellene egy hosszabb, 250-re való kar nekem.
Azt honnan tudom megállapítani,hogy melyik váltókar a kisipari?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Melák írta: Köszönöm!
Akkor keresnem kell egyet :(
Csak ha ragaszkodsz a gyári formához. Nekem 250-esé van fent, igaz hogy hosszabb kb 2-3 centivel, de ugyanúgy elfér :)
(gondoltam inkább legyen hosszabb, mint hogy az utángyári szar hegesztése letörjön - na meg így legalább csak akkor ér hozzá a lábam a váltókarhoz ha akarom)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

TS-250, és/vagy trophy 250 mocikhoz nincs véletlenül valakinek egy főtengely-összeállítás rajza, ami be van rendesen méretezve?
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Melák »

bambi írta:
Melák írta:Sziasztok!
Létezik az, hogy az ETZ 251 eredeti, gyári váltópedálja rövidebb, mint az ETZ 250 váltópedálja?
igen
Köszönöm!
Akkor keresnem kell egyet :(
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Melák írta:Sziasztok!
Létezik az, hogy az ETZ 251 eredeti, gyári váltópedálja rövidebb, mint az ETZ 250 váltópedálja?
igen
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Melák »

Sziasztok!
Létezik az, hogy az ETZ 251 eredeti, gyári váltópedálja rövidebb, mint az ETZ 250 váltópedálja?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Akkor nem úszod meg a dekni levételt... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Target írta:
KILL3R etz írta:A kiemelő csigát kitekered, az kitolja azt a kis szárat, amibe be tudod akasztani a bowdent. Meg persze kitekered a távtartó csövet, és felhúzod a bowdenre, hogy hozzáférj. :wink:
De sajnos az a kis szár is ki van szedve :D
Dobj egy képet lécci. :)
TS powa!
Kép
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

KILL3R etz írta:A kiemelő csigát kitekered, az kitolja azt a kis szárat, amibe be tudod akasztani a bowdent. Meg persze kitekered a távtartó csövet, és felhúzod a bowdenre, hogy hozzáférj. :wink:
De sajnos az a kis szár is ki van szedve :D
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

geri922 írta:Hello !

Ismertek valakit aki főtengelyt újít fel ? És meg bízható-jó munkát végez ?
Ismerünk! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

intelatom írta:Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy miért van az hogy üresben nem forgat a berúgókar semmit csak racsnizik, viszont ha sebességbe teszem és úgy nyomom a berúgókart akkor hajt a motoron?
Szétszedtem már rengetegszer de nem lett jobb, valamint nem lehet betolni a motort mert hiába rakom sebességbe van kis ellenállás de nem forgat a főtengelyen, a kuplung nincs leforogva.
Előre is köszönöm!
Hát ha megnézed a robbantott ábrát, akkor a berúgó -> főtengely útvonalon lesz valahol a hiba:
- berúgó racsni fogaskerék
- primer váltótengelyen a fogaskerék
- malomkerék
- ferde fogazású közlő fogaskerék a kuplung alatt
- kuplung kúp

Abból, hogy sebességbe téve forgat, arra gondolok, hogy a ferde fogazású fogaskerék szegecselése nyíródott el.
Vedd le a kuplungot és minden kiderül.
TS powa!
Kép
geri922
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.08.21. 15:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: geri922 »

Hello !

Ismertek valakit aki főtengelyt újít fel ? És meg bízható-jó munkát végez ?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A kiemelő csigát kitekered, az kitolja azt a kis szárat, amibe be tudod akasztani a bowdent. Meg persze kitekered a távtartó csövet, és felhúzod a bowdenre, hogy hozzáférj. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Értem.
Igazából csak a kuplung bovdent szeretném visszaakasztani, de nem tudom azon a kis nyíláson.
Vagy van erre valami más mód?
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Target írta:Segítség alatt arra gondoltam, hogy hátha van valami tipikus hibája ezeknek...
De akkor majd valószínűleg elviszem egy szerelőhöz felújítani.
Egyébként tudja valaki hogy hogyan lehet leszedni egy ETZ 250-es kuplung felőli deknijét?
A csavarok után már csak a kiemelőben levő csapágy tartja, óvatosan feszítsd le, ha tudod előtte melegítsd fel.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 45 vendég