Elektronika topik - a pokol kapuja
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Mik a tapasztalatok, mennyire jók az utángyártott indexbúrák? Ma vettem észre, hogy az egyik búrám utángyártott, a többi 3 még eredeti, aztán gondoltam, veszek rá 4 egyformát. Eredetit valószínűleg nem találok már...
Egyébként a rendőr nem köt bele, ha meglátja, hogy az egyik nem olyan, mint a 3 másik?
Egyébként a rendőr nem köt bele, ha meglátja, hogy az egyik nem olyan, mint a 3 másik?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Köszi Nyakas a megerősitést.Most eszembe jutott hogy nálad is volt egy ilyen generátorral szerelt motor amikor a 2011-es Erdély túra előtt nálad vendégeskedtünk,csak az /1 volt ha jól emlékszem.nyakas írta: igen jól irtad
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
igen jól irtadzsakfos írta:Szia!
Etz generátor mint ahogy Perec irta nem fér be a kis Ts-be.
Viszont volt aki már sikerrel tett kis Ts-re Yamaha 2kj generátort kis faragással.
Remélem a tipust jól irtam.
Irj privit ezügyben Frensis nevű kollegának ha érdekelnek részletek.Ha jól tudom ő csinált már ilyet.
A viz szalad, a kő marad!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2009.07.05. 22:29
- MZ-d típusa: ts 150
- Tartózkodási hely: Kocs
Re: Elektronika
Köszönöm a segítségetek.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Szia!
Etz generátor mint ahogy Perec irta nem fér be a kis Ts-be.
Viszont volt aki már sikerrel tett kis Ts-re Yamaha 2kj generátort kis faragással.
Remélem a tipust jól irtam.
Irj privit ezügyben Frensis nevű kollegának ha érdekelnek részletek.Ha jól tudom ő csinált már ilyet.
Etz generátor mint ahogy Perec irta nem fér be a kis Ts-be.
Viszont volt aki már sikerrel tett kis Ts-re Yamaha 2kj generátort kis faragással.
Remélem a tipust jól irtam.
Irj privit ezügyben Frensis nevű kollegának ha érdekelnek részletek.Ha jól tudom ő csinált már ilyet.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2009.07.05. 22:29
- MZ-d típusa: ts 150
- Tartózkodási hely: Kocs
Re: Elektronika
Mechanikus van, de eddig nem volt gond vele. Ellenőriztem, 7v fölé nem megy. Most döglött meg az akksim, csere után beállítottam max 7.1 a töltésem. A második égőm akkucsere után másnap döglött meg. Most találtam egy 1981-es izzót, amit trabantba vettünk. Most ez következik, csak ez 45w-os. Remélem a dinamó bírja.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Nem lehet túlfesz? Elektonikus fesszabályzóval próbáltad?
papay416 írta:Nem a 6v-al van bajom, hanem hogy vidéken egy vacak égőt sem kapok 30km-en belül. Amit utoljára rendeltem refi égőket az egyik 200km-t a másik 20km-t bírt. Az eredeti 3 évig bírta.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2009.07.05. 22:29
- MZ-d típusa: ts 150
- Tartózkodási hely: Kocs
Re: Elektronika
Nem a 6v-al van bajom, hanem hogy vidéken egy vacak égőt sem kapok 30km-en belül. Amit utoljára rendeltem refi égőket az egyik 200km-t a másik 20km-t bírt. Az eredeti 3 évig bírta.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Úgy tudom nem fér be az etz generátor csak a nagy TS-be, de egy kis ráfordítással a 6V-os rendszert is megbízhatóvá lehet tenni, a 35W-os halogénről is jót hallani. Kicsit több karbantartást igényel, de előnye is van: az akku nélküli (vész)üzem.
papay416 írta:Üdv! Kis Etz generátorát kis Ts-be valahogy be lehet rakni? Durvább faragások nélkül. Van valakinek erről ötlete? Előre is köszönöm.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2009.07.05. 22:29
- MZ-d típusa: ts 150
- Tartózkodási hely: Kocs
Re: Elektronika
Üdv! Kis Etz generátorát kis Ts-be valahogy be lehet rakni? Durvább faragások nélkül. Van valakinek erről ötlete? Előre is köszönöm.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Majd megpróbálom mindenképp', nem vesztek vele semmit. Köszi!zsakfos írta:
Simán elképzelhető olyan hogy egyszerűen a kis színes műanyagok az idő során elhasználódtak és már nem eresztik úgy át a fényt.
Aztán még lehet hogy kicsúszpott már félig meddig az izzó a lámpán belül foglalatostul mindenestül.
Na meg egyszerűen ez ilyen.Napsütésben sokat ne várj ezektől,másoknál sem erősebb a gyári izzó.
Esetleg leddel lehet fokozni a dolgot.
Órát kiszedni úgy lehet hogy alul az óratartó gumiról ahol a spirál bemegy,leszeded a biztositógyűrűt(ha van,sokról már hiányzik!!!!)
Utána fogod a spirált,finoman elkezded felfelé tolni,közben felül meg körbe lazitod a gumit az óra körül.Szépen kilehet tolni így.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
csabyka88 írta: Hát nem tudom, mert világít, csak halványan.
Arra gondoltam még, hogy talán nem olyan izzó van benne, ami bele való, de nem tudtam kiszedni az órát a tartóból.
Simán elképzelhető olyan hogy egyszerűen a kis színes műanyagok az idő során elhasználódtak és már nem eresztik úgy át a fényt.
Aztán még lehet hogy kicsúszpott már félig meddig az izzó a lámpán belül foglalatostul mindenestül.
Na meg egyszerűen ez ilyen.Napsütésben sokat ne várj ezektől,másoknál sem erősebb a gyári izzó.
Esetleg leddel lehet fokozni a dolgot.
Órát kiszedni úgy lehet hogy alul az óratartó gumiról ahol a spirál bemegy,leszeded a biztositógyűrűt(ha van,sokról már hiányzik!!!!)
Utána fogod a spirált,finoman elkezded felfelé tolni,közben felül meg körbe lazitod a gumit az óra körül.Szépen kilehet tolni így.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
KILL3R etz írta:Wartburgé jó, még a kondik is. Én is azt használok. Börzén/bontóban veszel 2 alaplapot (2x3 megsza+kondi), az elég egy életre...
Köszi!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Hát nem tudom, mert világít, csak halványan.moyos írta: Nem lehetséges, hogy simán kirázkódtak a foglalatból?
Arra gondoltam még, hogy talán nem olyan izzó van benne, ami bele való, de nem tudtam kiszedni az órát a tartóból.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Nem lehetséges, hogy simán kirázkódtak a foglalatból?csabyka88 írta:Köszi a segítséget mindenkinek! Sikerült finomítani a féklámpakapcsolón, most frankón kapcsolja a féklámpát!
Kicsit el voltam tévedve a hátsó fékdobot illetően, mert onnan valóban a kilométeróra meghajtása jön ki. Még bennem vannak a Simsonos megoldások - az S51-nél tényleg a fékdobban van a féklámpa kapcsolója.
Egy szó, mint száz, köszönöm szépen, most remek!
Lenne egy más jellegű kérdésem is. Az index és a távolsági fényszóró visszajelzője nagyon halvány, gyakorlatilag csak este látom, de még akkor sem meggyőző a fénye. A töltés, és az üresjelző lámpák jól világítanak, azokat még nappal is meglátom.
Szerintetek mi lehet a baj? Ezek alapból ilyen halványak, és nem is lesz soha erősebb a fényük? Amúgy működik a refi meg az index is, csak a visszajelzők problémásak.
És igen, lesznek képek is majd.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Köszi a segítséget mindenkinek! Sikerült finomítani a féklámpakapcsolón, most frankón kapcsolja a féklámpát!
Kicsit el voltam tévedve a hátsó fékdobot illetően, mert onnan valóban a kilométeróra meghajtása jön ki. Még bennem vannak a Simsonos megoldások - az S51-nél tényleg a fékdobban van a féklámpa kapcsolója.
Egy szó, mint száz, köszönöm szépen, most remek!
Lenne egy más jellegű kérdésem is. Az index és a távolsági fényszóró visszajelzője nagyon halvány, gyakorlatilag csak este látom, de még akkor sem meggyőző a fénye. A töltés, és az üresjelző lámpák jól világítanak, azokat még nappal is meglátom.
Szerintetek mi lehet a baj? Ezek alapból ilyen halványak, és nem is lesz soha erősebb a fényük? Amúgy működik a refi meg az index is, csak a visszajelzők problémásak.
És igen, lesznek képek is majd.
Kicsit el voltam tévedve a hátsó fékdobot illetően, mert onnan valóban a kilométeróra meghajtása jön ki. Még bennem vannak a Simsonos megoldások - az S51-nél tényleg a fékdobban van a féklámpa kapcsolója.
Egy szó, mint száz, köszönöm szépen, most remek!
Lenne egy más jellegű kérdésem is. Az index és a távolsági fényszóró visszajelzője nagyon halvány, gyakorlatilag csak este látom, de még akkor sem meggyőző a fénye. A töltés, és az üresjelző lámpák jól világítanak, azokat még nappal is meglátom.
Szerintetek mi lehet a baj? Ezek alapból ilyen halványak, és nem is lesz soha erősebb a fényük? Amúgy működik a refi meg az index is, csak a visszajelzők problémásak.
És igen, lesznek képek is majd.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
zolee33 írta:annyit változtatok,hogy beinditom és le is veszem az aksit.igy megy töltésről(igaz habog durrog néha de legalább megy.csak aksirol semmi baja).tehát aksi le...nem csak akkor ha megállok,hanem rögtön ha beindult.
nemsokáig kell igy mennie.le van beszélve a fesszab',de addig is mennem kell.
nemtudom mi lelte...???2000-es fordulatt felett lett töltésem,már égő nélkül is működik(!).
mondjuk lehet idő kellett neki hogy helyreálljon,teljesen félre volt kötözgetve minden.
jártam az égővel...,egyszercsak hallom hogy ciripel,-szétszedtem,égő kiköt,és tovább ciripel......világitás rá,kisfordulaton leáll....de ha kicsit pörgetem akkor megy szépen....
igy már jo lessz amig meglessz az ujj
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Wartburgé jó, még a kondik is. Én is azt használok. Börzén/bontóban veszel 2 alaplapot (2x3 megsza+kondi), az elég egy életre...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Hali!
Azt meg tudnátok esetleg mondani hogy milyen megszakító kalapácsok lennének még jók kis ETZ-hez a gyárin kívül? Gondolok itt olyanra, hogy Skoda, Trabant, Wartburg, Lada...
Van ezeknek valami típusa az azonosítás végett? Miben nyilvánul meg itta minőségbeli különbség, melyik gagyi, melyik jobb?
Valamint egy olyan kérdésem lenne, hogy a gyújtásnál, megszakító körül van-e olyan kopó alkatrész amit érdemes időnként cserélni vagy ha működik (és remélhetőleg még esetleg gyári is,) akkor inkább ne piszkáljam őket? Megszakítót kéne cserélni és gondoltam egy-két "kopó" alkatrészt is cserélnék akkor, kérdés, hogy érdemes-e a működőt piszkálni és utángyártott sz@rt beletenni?
Köszi!
Azt meg tudnátok esetleg mondani hogy milyen megszakító kalapácsok lennének még jók kis ETZ-hez a gyárin kívül? Gondolok itt olyanra, hogy Skoda, Trabant, Wartburg, Lada...
Van ezeknek valami típusa az azonosítás végett? Miben nyilvánul meg itta minőségbeli különbség, melyik gagyi, melyik jobb?
Valamint egy olyan kérdésem lenne, hogy a gyújtásnál, megszakító körül van-e olyan kopó alkatrész amit érdemes időnként cserélni vagy ha működik (és remélhetőleg még esetleg gyári is,) akkor inkább ne piszkáljam őket? Megszakítót kéne cserélni és gondoltam egy-két "kopó" alkatrészt is cserélnék akkor, kérdés, hogy érdemes-e a működőt piszkálni és utángyártott sz@rt beletenni?
Köszi!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Fogok képeket készíteni, illetve tervben van egy cikk is a vásárlásról, de idő hiányában erre még kicsit várni kell.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Hahahaha ez nem célravezető hozzá állás! Remélem ezzel más is így lesz mostmár, tehát jöhet a kép...
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Nemnem, előbb a fék! A fék nagyon fontos!hell írta:Először jöjjön a kép aztán majd látjuk....
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Először jöjjön a kép aztán majd látjuk....
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Köszi mindenkinek a segítséget! A lényeg akkor az, hogy nem kell lebontanom a fél motort, hogy hozzáférjek. Ez jó hír! Holnap megnézem, és állítok rajta! Jelzek majd, hogy mire jutottam!
Addig felteszek még egy kérdést. Nálam az első féknél nincs féklámpakapcsoló, de úgy néztem, hogy a helye megvan. Szerintetek a vezetékelésnek is ott kell lennie valahol? Szóval az érdekelne (amit már korábban is kérdeztem), hogy ezeken a motorokon volt gyárilag féklámpakapcsoló az első fékhez is? (Az enyém 1989-es évjáratú, szóval relatíve a 251-esek első szériája lehet...)
Addig felteszek még egy kérdést. Nálam az első féknél nincs féklámpakapcsoló, de úgy néztem, hogy a helye megvan. Szerintetek a vezetékelésnek is ott kell lennie valahol? Szóval az érdekelne (amit már korábban is kérdeztem), hogy ezeken a motorokon volt gyárilag féklámpakapcsoló az első fékhez is? (Az enyém 1989-es évjáratú, szóval relatíve a 251-esek első szériája lehet...)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Bocs nem akartalak megbántani. Tudom hogy segiteni akartál.Cat írta:
Üdv
Szted tudom én mikor mit írsz?
de mind1...
Töröltem, bocsánatot kérek..
hagyjuk..
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Elektronika
Üdvzsakfos írta:Ne haragudj tudom hogy a jó szándék vezérel,de ha magad sem tudod,akkor miért téveszted meg?A fékvisszajelző kapcsolót a túl oldalt keresd...Cat írta:
Az a km óra meghajtó ami a lánckeréktől jön a bakeliten keresztül..
A fékvisszajelző kapcsolót a túl oldalt keresd...
És ahogy látom, ott már nem a fékdobban van talán..(sorry nem sokkal találkoztam eddig...)
l
Már leirtam.
251-nél NEM a fékdobban van a kapcsoló és nem is a túloldalt,mint ahogy te irod.Ott van a kipufogó oldalon az akkudoboz környékén.
Sőt teljesen más a bekötése is mint a többi Mz-nél(bár ez most itt nem annyira lényeges)
Szted tudom én mikor mit írsz?
de mind1...
Töröltem, bocsánatot kérek..
hagyjuk..
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ne haragudj tudom hogy a jó szándék vezérel,de ha magad sem tudod,akkor miért téveszted meg?A fékvisszajelző kapcsolót a túl oldalt keresd...Cat írta:
Az a km óra meghajtó ami a lánckeréktől jön a bakeliten keresztül..
A fékvisszajelző kapcsolót a túl oldalt keresd...
És ahogy látom, ott már nem a fékdobban van talán..(sorry nem sokkal találkoztam eddig...)
l
Már leirtam.
251-nél NEM a fékdobban van a kapcsoló és nem is a túloldalt,mint ahogy te irod.Ott van a kipufogó oldalon az akkudoboz környékén.
Sőt teljesen más a bekötése is mint a többi Mz-nél(bár ez most itt nem annyira lényeges)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Elektronika
Sorry!
Balfék voltam!
Balfék voltam!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Cat 2013.05.13. 21:55-kor.
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Mondjuk ebben van valami.Sokkal egyszerűbb is lenne segiteni is ha a saját motor lenne akár egy teloval is fotózva a kérdéses területről.MrDok írta: Figyusz! Nem kevés ideig kérdezted itt a fórumozókat a különféle MZ hibákról előzetesen.
Most kiderült hogy már van motorod, de nem látom sehol a képeket róla!
Ez így nem járja! Nem válaszolunk neked míg nincsenek képek!
.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
[quote="csabyka88"][/quote]
Figyusz! Nem kevés ideig kérdezted itt a fórumozókat a különféle MZ hibákról előzetesen.
Most kiderült hogy már van motorod, de nem látom sehol a képeket róla!
Ez így nem járja! Nem válaszolunk neked míg nincsenek képek!
.
Figyusz! Nem kevés ideig kérdezted itt a fórumozókat a különféle MZ hibákról előzetesen.
Most kiderült hogy már van motorod, de nem látom sehol a képeket róla!
Ez így nem járja! Nem válaszolunk neked míg nincsenek képek!
.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ja már értem.csabyka88 írta:
Lehet, hogy én mondtam rosszul. Itt egy kép (ez nem az enyém, de ezen talán látszik, amit mondok): http://www.motorstown.com/images/mz-etz-251-01.jpg
A láncvédő gumik közötti feketére gondolok.
Az a kmóra spirál.
Mégegyszer leirom.
A lábfékkar amire rálépsz fékezéskor.Namármost ezen a lábfékkaron a kipufogó oldalon kell lennie egy kis pöcöknek,ami egy drótot húz meg amikor fékezel.Annak a drótnak a végén találod a féklámpakapcsolót valahol az akku környékén.
Namármost az a kapcsoló ki-be tekerhető,ezzel tudod állitani hogy mekkora erőhatásra kapcsoljon.
A piros vonal lenne a drót(természetesen eltúlozva,csakhogy kb hol keresd)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.05.13. 21:37-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Lehet, hogy én mondtam rosszul. Itt egy kép (ez nem az enyém, de ezen talán látszik, amit mondok): http://www.motorstown.com/images/mz-etz-251-01.jpgzsakfos írta: Na várjunk csak.
Akkor ott valami nem stimmel.
Az Etz 251-nél nem mehet a fékdobba vezeték,az a 250-eseknél van.
Mit vettél te egyáltalán?
A láncvédő gumik közötti feketére gondolok.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na várjunk csak.csabyka88 írta:
Biztosan a hátsó fékkel van a baj, mert az elsőnél - nekem - nincs kapcsoló. (Lehet, hogy eredetileg volt benne, de most nincs.) Hol tudok utánaállítani? A fékdobba megy egy vastagabb vezeték, ott lesz a probléma?
Akkor ott valami nem stimmel.
Az Etz 251-nél nem mehet a fékdobba vezeték,az a 250-eseknél van.
Mit vettél te egyáltalán?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Biztosan a hátsó fékkel van a baj, mert az elsőnél - nekem - nincs kapcsoló. (Lehet, hogy eredetileg volt benne, de most nincs.) Hol tudok utánaállítani? A fékdobba megy egy vastagabb vezeték, ott lesz a probléma?zsakfos írta: Féklámpakapcsoló.
Ott van az akku környékén.
Kövesd a lábfékkartól kiinduló rugós drótot,annak a vége huzogatja a kapcsolót.
Vagy az a kapcsoló vagy az első.Az első meg a kormányon a fékkarnál van.
Húzd le a vezetéket először az egyik kapcsolóról aztán a másikról.Amelyiknél elalszik a féklámpa,az ragadt be.
De az is lehet csak kicsit után kell állitani annál a kapcsolónál amelyik rakoncátlankodik.
Ezt meg tekeréssel lehet.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Féklámpakapcsoló.csabyka88 írta:Üdv!
Egy olyan problémám adódott, hogy állandóan világít a féklámpám. 251-es ETZ-ről van szó. Pár napja, amikor elhoztuk, még működött, kapcsolta a féklámpát a hátsó fék használatakor, de valamiért "beragadt", és most állandóan világít. A fék maga nem fogott be, csak a lámpa világít állandóan.
Hol érdemes keresni a "hibát"? Nem akarom nagyon szétbontani, szóval ha van valami külső megoldás, azt szívesen meghallgatnám.
Köszi!
Ott van az akku környékén.
Kövesd a lábfékkartól kiinduló rugós drótot,annak a vége huzogatja a kapcsolót.
Vagy az a kapcsoló vagy az első.Az első meg a kormányon a fékkarnál van.
Húzd le a vezetéket először az egyik kapcsolóról aztán a másikról.Amelyiknél elalszik a féklámpa,az ragadt be.
De az is lehet csak kicsit után kell állitani annál a kapcsolónál amelyik rakoncátlankodik.
Ezt meg tekeréssel lehet.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Üdv!
Egy olyan problémám adódott, hogy állandóan világít a féklámpám. 251-es ETZ-ről van szó. Pár napja, amikor elhoztuk, még működött, kapcsolta a féklámpát a hátsó fék használatakor, de valamiért "beragadt", és most állandóan világít. A fék maga nem fogott be, csak a lámpa világít állandóan.
Hol érdemes keresni a "hibát"? Nem akarom nagyon szétbontani, szóval ha van valami külső megoldás, azt szívesen meghallgatnám.
Köszi!
Egy olyan problémám adódott, hogy állandóan világít a féklámpám. 251-es ETZ-ről van szó. Pár napja, amikor elhoztuk, még működött, kapcsolta a féklámpát a hátsó fék használatakor, de valamiért "beragadt", és most állandóan világít. A fék maga nem fogott be, csak a lámpa világít állandóan.
Hol érdemes keresni a "hibát"? Nem akarom nagyon szétbontani, szóval ha van valami külső megoldás, azt szívesen meghallgatnám.
Köszi!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
annyit változtatok,hogy beinditom és le is veszem az aksit.igy megy töltésről(igaz habog durrog néha de legalább megy.csak aksirol semmi baja).tehát aksi le...nem csak akkor ha megállok,hanem rögtön ha beindult.
nemsokáig kell igy mennie.le van beszélve a fesszab',de addig is mennem kell.
nemsokáig kell igy mennie.le van beszélve a fesszab',de addig is mennem kell.
Re: Elektronika
Légy szíves ezt fordítsd le magyar nyelvre, mert nem értem.zolee33 írta:oksa.ugy ...
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
oksa.ugy lessz.
köszi
köszi
Re: Elektronika
- Ha megálltál vedd le az akku sarut! Még egyszer mondom a módszer csak kényszer helyzetben és csak saját felelősségre alkalmazható, mivel "szerencsétlen" körülmények között sok 10 ezres károkat okozhat!zolee33 írta:most probáltam.égővel megy töltésről.de leállitott állapotban is világit az égő.
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
sajna se zöld se piros nincs az órán....és igy is elég pörgősnek véltem a hangját.rövidtávon néha megkergettem,azt tudom hogy nem szabad ellustitani,de hosszutávon inkább csak szépen gurulok.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Inkább kevésnek gondolnám.zolee33 írta:miért? sok a 4000?
8...-ig van az óra és menne is...vagy csal az órám?
Am' most probáltam.égővel megy töltésről.de leállitott állapotban is világit az égő.
...és 4000-nél megyek 80-al
3-6000-ig van a zöld zóna, a 4000-ig azt jelenti mindig nyomatéktartomány alatt használod a gépet.
Bár szerintem elég időnként alaposan meghúzni a bajszát, akkor nem lustul el, de annyira nem értek hozzá...
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
miért? sok a 4000?
8...-ig van az óra és menne is...vagy csal az órám?
Am' most probáltam.égővel megy töltésről.de leállitott állapotban is világit az égő.
...és 4000-nél megyek 80-al
8...-ig van az óra és menne is...vagy csal az órám?
Am' most probáltam.égővel megy töltésről.de leállitott állapotban is világit az égő.
...és 4000-nél megyek 80-al
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kis ETZ-t 4000-ig........zolee33 írta:oksa" és köszi szépen!!
pörgetni nem szoktam a max 4000,efölöt már csak kajálna,és nem azért vettem hogy széthajtsam,ha már ennyi ideig kimélték.csak az elektronikát kötötték el.
olajat kapott,gyertyát cseréltem ami igy szép őzbarna,válto kicsit sem akad,nem dobálja ki sehonnan,egyedül egyesből nehéz üresbe huzni,de ez nem zavaro.sz"tem jol jártam vele
karbin a tű teljesen lent van,sose vették fentebb,levegő 2 fordulatot van kint,alapjárat szép,és veszettül pörög bármilyen fordulatrol....egy ördeg bácsitol vették tavaly,utánna le is tették.
első villákkal vagyok bajban,vagy gyengék...vagy kemények.milyen olajat lenne érdemes tennem bele?
ja és teljesen félreértettem az égős dolgot....
a töltésre tettem az egyik felét a másikat szimplán a +-ra ,igy már lehet jo lessz!no majd reggel!
ezer köszönet a segitségért!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
oksa" és köszi szépen!!
pörgetni nem szoktam a max 4000,efölöt már csak kajálna,és nem azért vettem hogy széthajtsam,ha már ennyi ideig kimélték.csak az elektronikát kötötték el.
olajat kapott,gyertyát cseréltem ami igy szép őzbarna,válto kicsit sem akad,nem dobálja ki sehonnan,egyedül egyesből nehéz üresbe huzni,de ez nem zavaro.sz"tem jol jártam vele
karbin a tű teljesen lent van,sose vették fentebb,levegő 2 fordulatot van kint,alapjárat szép,és veszettül pörög bármilyen fordulatrol....egy ördeg bácsitol vették tavaly,utánna le is tették.
első villákkal vagyok bajban,vagy gyengék...vagy kemények.milyen olajat lenne érdemes tennem bele?
ja és teljesen félreértettem az égős dolgot....
a töltésre tettem az egyik felét a másikat szimplán a +-ra ,igy már lehet jo lessz!no majd reggel!
ezer köszönet a segitségért!
pörgetni nem szoktam a max 4000,efölöt már csak kajálna,és nem azért vettem hogy széthajtsam,ha már ennyi ideig kimélték.csak az elektronikát kötötték el.
olajat kapott,gyertyát cseréltem ami igy szép őzbarna,válto kicsit sem akad,nem dobálja ki sehonnan,egyedül egyesből nehéz üresbe huzni,de ez nem zavaro.sz"tem jol jártam vele
karbin a tű teljesen lent van,sose vették fentebb,levegő 2 fordulatot van kint,alapjárat szép,és veszettül pörög bármilyen fordulatrol....egy ördeg bácsitol vették tavaly,utánna le is tették.
első villákkal vagyok bajban,vagy gyengék...vagy kemények.milyen olajat lenne érdemes tennem bele?
ja és teljesen félreértettem az égős dolgot....
a töltésre tettem az egyik felét a másikat szimplán a +-ra ,igy már lehet jo lessz!no majd reggel!
ezer köszönet a segitségért!
Re: Elektronika
- működik csak nem biztos, hogy 21 W-os izzóval, ki kell mérni, hogy a szokásos fordulatszám környékén melyik a megfelelő. De ez csak rövid távon, kényszer helyzetben használható, csakis saját felelősségre.Perec írta:egy 21W-os vagy nagyobb izzót kötsz a DF és 61 közé.
Nem próbáltam, de működnie kellene.
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
kössz!!!
de konkrétan a fekete alatt azokra gondolsz amik a generátorról jönnek?és mennek az egyenirányitohoz ?
égővel nem ment... ,direktben megy de nem tetszik neki.fogja is a mocit rendesen.
ja és amig működöt az elektronikus fesszab addig olvadt a kalapácsom
lessz fesszab le is van beszélve ,de nincs melo....várunk.viszont ahogy lessz melo mennem kell és nem gyalog...25km-re járok,és nemártana a világitás ,de már két komplett égőszett odalett,és nem szeretnék mindent égőkre költeni.
am' a fesszabon ami a töltést szabályozná(relé),azon az egyik "kalapács" rész szinte teljesen el van égve.ha megcsiszolom akkor kicsit cirpog,szikrázik,de kifehéredik hamar és ennyi...
fogyasztásnak örülök hogy ennyi .rémisztgettek hogy lessz az 4 is...ma néztem 13l-es a tank,és maradt még benne 7.5 l.és mentem 200km-t vele.
most néztem itt is bekötési rajzokat.még egy szál nincs a helyén.holnap nekiesek,kibelezem és bekötöm ujra,hátha tudok lelket verni belé...
ha nem akkor marad az hogy indit-aksi le....és mehet.trafo elég stramm,hátha birja,és persze nuku világitás.
de konkrétan a fekete alatt azokra gondolsz amik a generátorról jönnek?és mennek az egyenirányitohoz ?
égővel nem ment... ,direktben megy de nem tetszik neki.fogja is a mocit rendesen.
ja és amig működöt az elektronikus fesszab addig olvadt a kalapácsom
lessz fesszab le is van beszélve ,de nincs melo....várunk.viszont ahogy lessz melo mennem kell és nem gyalog...25km-re járok,és nemártana a világitás ,de már két komplett égőszett odalett,és nem szeretnék mindent égőkre költeni.
am' a fesszabon ami a töltést szabályozná(relé),azon az egyik "kalapács" rész szinte teljesen el van égve.ha megcsiszolom akkor kicsit cirpog,szikrázik,de kifehéredik hamar és ennyi...
fogyasztásnak örülök hogy ennyi .rémisztgettek hogy lessz az 4 is...ma néztem 13l-es a tank,és maradt még benne 7.5 l.és mentem 200km-t vele.
most néztem itt is bekötési rajzokat.még egy szál nincs a helyén.holnap nekiesek,kibelezem és bekötöm ujra,hátha tudok lelket verni belé...
ha nem akkor marad az hogy indit-aksi le....és mehet.trafo elég stramm,hátha birja,és persze nuku világitás.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
A fesszab. a megoldás.
Ha kevés töltést akarsz legegyszerűbb, ha lehúzol egy fázist a 3ból (fekete).
Esetleg egy 21W-os vagy nagyobb izzót kötsz a DF és 61 közé.
Nem próbáltam, de működnie kellene.
A fogyasztás érdekes kérdés normálisnak kellene lennie, de sokan 4 fölöttiről beszélnek.
Ha kevés töltést akarsz legegyszerűbb, ha lehúzol egy fázist a 3ból (fekete).
Esetleg egy 21W-os vagy nagyobb izzót kötsz a DF és 61 közé.
Nem próbáltam, de működnie kellene.
A fogyasztás érdekes kérdés normálisnak kellene lennie, de sokan 4 fölöttiről beszélnek.
zolee33 írta:szevasztok.
kellene egy kis segitség.....ugy néz ki behalt a töltésem.vettem uj elektonikus fesszabot,de forditva voltak a kábelek mint később kiderült( csak 3 napja van meg),és elszált ez is,a régivel pedig egyáltalán nem tölt.generátor tuti jo,arrol megyek most is,de igy ha gyorsabban megyek akkor ugye tultölt,igy halt meg a gyári trafo+összes égő.ami most van benne pedig nem szeretném megölni.(egy alfa romeo 75 gyujtotrafo van most benne...).szóval csak annyi lenne a kérdésem hogy volna-e megoldás amivel meg lehet csinálni hogy legyen töltés és ne száljon el semmi,addig mig tudok venni egy fesszabot...????
Am' egy ilyen motornál(mert ez az első etz-m)normális hogy 2.8 körül eszik?
ha valaki tudna segiteni az elöre is köszönöm.
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
szevasztok.
kellene egy kis segitség.....ugy néz ki behalt a töltésem.vettem uj elektonikus fesszabot,de forditva voltak a kábelek mint később kiderült( csak 3 napja van meg),és elszált ez is,a régivel pedig egyáltalán nem tölt.generátor tuti jo,arrol megyek most is,de igy ha gyorsabban megyek akkor ugye tultölt,igy halt meg a gyári trafo+összes égő.ami most van benne pedig nem szeretném megölni.(egy alfa romeo 75 gyujtotrafo van most benne...).szóval csak annyi lenne a kérdésem hogy volna-e megoldás amivel meg lehet csinálni hogy legyen töltés és ne száljon el semmi,addig mig tudok venni egy fesszabot...????
Am' egy ilyen motornál(mert ez az első etz-m)normális hogy 2.8 körül eszik?
ha valaki tudna segiteni az elöre is köszönöm.
kellene egy kis segitség.....ugy néz ki behalt a töltésem.vettem uj elektonikus fesszabot,de forditva voltak a kábelek mint később kiderült( csak 3 napja van meg),és elszált ez is,a régivel pedig egyáltalán nem tölt.generátor tuti jo,arrol megyek most is,de igy ha gyorsabban megyek akkor ugye tultölt,igy halt meg a gyári trafo+összes égő.ami most van benne pedig nem szeretném megölni.(egy alfa romeo 75 gyujtotrafo van most benne...).szóval csak annyi lenne a kérdésem hogy volna-e megoldás amivel meg lehet csinálni hogy legyen töltés és ne száljon el semmi,addig mig tudok venni egy fesszabot...????
Am' egy ilyen motornál(mert ez az első etz-m)normális hogy 2.8 körül eszik?
ha valaki tudna segiteni az elöre is köszönöm.
Re: Elektronika
Igen lehet, "ami elromolhat az el is romlik" (Murphy)Tomy2005 írta:lehet olyan hogy magától elálítódik a gyújtás?
A durrogás is gyújtás problémára utal, gyakran a rossz gyertya, érintkezés, lógó megszakító, elhalni készülő trafó vagy a meghibásodott kondenzátor az okozója. Ha nem értesz hozzá nehéz lesz rövid idő alatt megtalálni a hibát.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 7 vendég