Persze, adj neki testet a felesleges érintkezőre.Target írta:Tudja valaki esetleg, hogy miért van az, hogy a km órám hátulján, a reflektor visszajelzőn 2 saru van? Mint az indexén.
A másikon km órámon csak egy van, és így működik is (gondolom a ház a test), viszont ez, amin 2 van, nem igazán működik...
Elektronika topik - a pokol kapuja
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Elektronika
Tudja valaki esetleg, hogy miért van az, hogy a km órám hátulján, a reflektor visszajelzőn 2 saru van? Mint az indexén.
A másikon km órámon csak egy van, és így működik is (gondolom a ház a test), viszont ez, amin 2 van, nem igazán működik...
A másikon km órámon csak egy van, és így működik is (gondolom a ház a test), viszont ez, amin 2 van, nem igazán működik...
- kudlaty2007
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
- Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój
Re: Elektronika
I put Polish regulator, which lay a year in spare parts. I am very pleased - charging improved in relation to the Magyar regulator 0.5 V - faster loading. The idle is 14.3-14.4 V.
Tettem lengyel szabályozó, amelyek meghatározzák egy évet alkatrészek. Nagyon örülök - töltés javult kapcsolatos magyar szabályozó 0.5 V - gyorsabb betöltése. Az alapjárat 14,3-14,4 V.
Polish http://www.youtube.com/watch?v=xlSlkkR_vT0
Hungarian:
http://www.youtube.com/watch?v=bfFmNTvAc28
http://www.youtube.com/watch?v=AqBVTj_wl1k
Tettem lengyel szabályozó, amelyek meghatározzák egy évet alkatrészek. Nagyon örülök - töltés javult kapcsolatos magyar szabályozó 0.5 V - gyorsabb betöltése. Az alapjárat 14,3-14,4 V.
Polish http://www.youtube.com/watch?v=xlSlkkR_vT0
Hungarian:
http://www.youtube.com/watch?v=bfFmNTvAc28
http://www.youtube.com/watch?v=AqBVTj_wl1k
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Tünetek alapján "utángyári halott kipuf" szindróma, cseréld le valamire (akár csak egy próbakör erejéig) és mindjárt kiderül.polarbear88 írta:Üdv!
Nem tudom, hogy ide irjam-e a kérdésemet, vagy az üzemanyagellátáshoz...
Szóval a problémám a következő, a motorom etz 150, elektronikus gyujtással... A motor 3-sebességig nagyon szépen lehet kihúzatni, megy mint a meszes, negyedikben még 90 fölé ki tudom húzatni, de aztán ha meg akarom ott tartani a sebességet, vagy felváltok ötödikbe és úgy akarom a sebességet megtartani, akkor a motor elkezd kicsit rángatni, a fordulat elkezd visszaesni és 80-85-nél jobban nem akar menni. A benzincsapnál folyik rendesen az üzemanyag, mivel először az volt a tippünk, hogy nem folyik elég üzemanyag le és ez okozza a problémát, de sajnos hiába lett a tank fényesre pucolva a csap szűrője kitakaritva és ellenőrizve az üzemanyag áramlása, a helyzet sajnos nem változott. Alapjárata tökéletes, nem áll le, nem szaggatott. Esetleg valakinek ötlet, hogy mit kellene csinálni? Mondták, hogy esetleg a trafót kellene cserélni, de azt nem értem, a trafó elméletileg fordulatszám alapján dolgozik, akkor miért tudom magas fordulatot megtartani kisebb sebességfokozatban és miért nem tudom magas fordulaton.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
- És a részlegesen eldugult főfúvóka, ill. alacsony benzin szint.allllli írta:a kipufogó tud ilyet okozni, ha már nagyon el van kokszosodva/tömődve.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
polarbear88 írta:Üdv!
Nem tudom, hogy ide irjam-e a kérdésemet, vagy az üzemanyagellátáshoz...
Szóval a problémám a következő, a motorom etz 150, elektronikus gyujtással... A motor 3-sebességig nagyon szépen lehet kihúzatni, megy mint a meszes, negyedikben még 90 fölé ki tudom húzatni, de aztán ha meg akarom ott tartani a sebességet, vagy felváltok ötödikbe és úgy akarom a sebességet megtartani, akkor a motor elkezd kicsit rángatni, a fordulat elkezd visszaesni és 80-85-nél jobban nem akar menni. A benzincsapnál folyik rendesen az üzemanyag, mivel először az volt a tippünk, hogy nem folyik elég üzemanyag le és ez okozza a problémát, de sajnos hiába lett a tank fényesre pucolva a csap szűrője kitakaritva és ellenőrizve az üzemanyag áramlása, a helyzet sajnos nem változott. Alapjárata tökéletes, nem áll le, nem szaggatott. Esetleg valakinek ötlet, hogy mit kellene csinálni? Mondták, hogy esetleg a trafót kellene cserélni, de azt nem értem, a trafó elméletileg fordulatszám alapján dolgozik, akkor miért tudom magas fordulatot megtartani kisebb sebességfokozatban és miért nem tudom magas fordulaton.
Én is csak hallottam, úgyhogy nem biztos, de a kipufogó tud ilyet okozni, ha már nagyon el van kokszosodva/tömődve.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: Elektronika
Üdv!
Nem tudom, hogy ide irjam-e a kérdésemet, vagy az üzemanyagellátáshoz...
Szóval a problémám a következő, a motorom etz 150, elektronikus gyujtással... A motor 3-sebességig nagyon szépen lehet kihúzatni, megy mint a meszes, negyedikben még 90 fölé ki tudom húzatni, de aztán ha meg akarom ott tartani a sebességet, vagy felváltok ötödikbe és úgy akarom a sebességet megtartani, akkor a motor elkezd kicsit rángatni, a fordulat elkezd visszaesni és 80-85-nél jobban nem akar menni. A benzincsapnál folyik rendesen az üzemanyag, mivel először az volt a tippünk, hogy nem folyik elég üzemanyag le és ez okozza a problémát, de sajnos hiába lett a tank fényesre pucolva a csap szűrője kitakaritva és ellenőrizve az üzemanyag áramlása, a helyzet sajnos nem változott. Alapjárata tökéletes, nem áll le, nem szaggatott. Esetleg valakinek ötlet, hogy mit kellene csinálni? Mondták, hogy esetleg a trafót kellene cserélni, de azt nem értem, a trafó elméletileg fordulatszám alapján dolgozik, akkor miért tudom magas fordulatot megtartani kisebb sebességfokozatban és miért nem tudom magas fordulaton.
Nem tudom, hogy ide irjam-e a kérdésemet, vagy az üzemanyagellátáshoz...
Szóval a problémám a következő, a motorom etz 150, elektronikus gyujtással... A motor 3-sebességig nagyon szépen lehet kihúzatni, megy mint a meszes, negyedikben még 90 fölé ki tudom húzatni, de aztán ha meg akarom ott tartani a sebességet, vagy felváltok ötödikbe és úgy akarom a sebességet megtartani, akkor a motor elkezd kicsit rángatni, a fordulat elkezd visszaesni és 80-85-nél jobban nem akar menni. A benzincsapnál folyik rendesen az üzemanyag, mivel először az volt a tippünk, hogy nem folyik elég üzemanyag le és ez okozza a problémát, de sajnos hiába lett a tank fényesre pucolva a csap szűrője kitakaritva és ellenőrizve az üzemanyag áramlása, a helyzet sajnos nem változott. Alapjárata tökéletes, nem áll le, nem szaggatott. Esetleg valakinek ötlet, hogy mit kellene csinálni? Mondták, hogy esetleg a trafót kellene cserélni, de azt nem értem, a trafó elméletileg fordulatszám alapján dolgozik, akkor miért tudom magas fordulatot megtartani kisebb sebességfokozatban és miért nem tudom magas fordulaton.
Re: Elektronika
Akkor az MP meg a D+.gesszti írta:30 elvileg az akku +.
Köszönöm!
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
30 elvileg az akku +.
Re: Elektronika
Vaterán van egy árverés.gesszti írta:Nekem is van egy eladó ugyanilyen. Mit jelent az, hogy "olcsón" jutsz hozzá?
Na de mi megy az MP-re és a 30-ra?
- kudlaty2007
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
- Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój
Re: Elektronika
In Hungary are available to Polish regulators:
RA2/WEST
?
SCHEMAT:
http://p1.bikepics.com/2013%5C05%5C27%5 ... 95-800.jpg
For now, have you Magyar controller. In June I had a homemade charger + controller - 2 in 1:
http://www.youtube.com/watch?v=AqBVTj_wl1k
Magyarországon elérhető a szabályozók lengyel:
RA2/WEST ?
Most, hogy itt a Magyar vezérlő. Júniusban volt egy házi töltőt + kontroller - 2 az 1-ben
RA2/WEST
?
SCHEMAT:
http://p1.bikepics.com/2013%5C05%5C27%5 ... 95-800.jpg
For now, have you Magyar controller. In June I had a homemade charger + controller - 2 in 1:
http://www.youtube.com/watch?v=AqBVTj_wl1k
Magyarországon elérhető a szabályozók lengyel:
RA2/WEST ?
Most, hogy itt a Magyar vezérlő. Júniusban volt egy házi töltőt + kontroller - 2 az 1-ben
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára kudlaty2007 2013.05.27. 23:59-kor.
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
Ladáéval annyi a baj, hogy nem lesz töltésjelződ.
Ha azt akarod hogy töltésjelző is legyen akkor pl Skoda 120-asét használd (nekem az van )[/quote]
most sincs töltésjelzőm.
ha akar világít.ha meg nincs "kedve" nem.nincs elkötve. fene tudja.
Ha azt akarod hogy töltésjelző is legyen akkor pl Skoda 120-asét használd (nekem az van )[/quote]
most sincs töltésjelzőm.
ha akar világít.ha meg nincs "kedve" nem.nincs elkötve. fene tudja.
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
köszi mincenkinek!
egyenlőre várom a pénzem.veszek multimétert,és ha esetleg rendesen töltene,akkor blokkcsere.
viszont a generátor marad,ezért is kéne tuti jónak lennie,mert azt nem adják a blokkal.
ettől függetlenül,tegnapelőtt lett utoljára állitva a fesszabályozó.azóta nem kellett töltenem az aksit.igaz világítással nem próbálkoztam,de eddig ezt sem bírta,és azóta megy mint aki megveszekedett.....
mindegy.
egyenlőre kösszi mindent,ha lessz műszer elválik.
egyenlőre várom a pénzem.veszek multimétert,és ha esetleg rendesen töltene,akkor blokkcsere.
viszont a generátor marad,ezért is kéne tuti jónak lennie,mert azt nem adják a blokkal.
ettől függetlenül,tegnapelőtt lett utoljára állitva a fesszabályozó.azóta nem kellett töltenem az aksit.igaz világítással nem próbálkoztam,de eddig ezt sem bírta,és azóta megy mint aki megveszekedett.....
mindegy.
egyenlőre kösszi mindent,ha lessz műszer elválik.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Vagy trabant feszab. is jó! Nekem van egy elfekvőben épp.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ladáéval annyi a baj, hogy nem lesz töltésjelződ.zolee33 írta:sziasztok.
őt hogyan kell bekötnöm?csak a df,és a 61.en lévő vezetéket kell erre bekötnöm?
a d+ pedig direktben menne az aksihoz?
bocs a hülye kérdésért.de ugye vettem fesszabot,gyárit.mostmár van is töltés,de nemigazán mükszik rendesen,és uj aksi előtt kicserélném egy ilyen,vagy hasonlo lada fesszab'-ra.
ha most bekötném rendesen ,ahogy rajz szerint van,akkor az 51-re menne az aksi.de akkor ha leállitom leszivja az aksit.igy most előbb előre megy az áram a kapcsolohoz,és csak onnan megy az 51-es csatira.esetleg ezért nem töltené az aksit?mert van(!) töltés.ha leveszem az aksit,jár a motor,viszont ha világitást rákapcsolom,leáll.aksival van világitás,és ha megyek rendesen pirit is rendesen.de az aksi nemkap semmit,és lemerül.ezért gondoltam egy lada fesszab'ra.azt mondják jo hozzá.méregetni nem tudok mostanság,és ismerősöm sincs.+most inkább blokkcsere lessz,és igy nemmarad rá hogy tul sokat költsek erre a részre.
esetleg valaki tudna ebben segiteni?
Ha azt akarod hogy töltésjelző is legyen akkor pl Skoda 120-asét használd (nekem az van )
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Igazad van elütöttem (egy 0- val többet), maga az általam készített elektronika (a trafó kivételével) valószínűleg bírná még ezt is.hell írta:Atom cucc lehet ha 3-40000 kiforog az MZ....
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Atom cucc lehet ha 3-40000 kiforog az MZ....
Re: Elektronika
Ejnye-bejnye, ilyen feledékeny vagy?gesszti írta:Ejha.. elkészült a tuning gyújtásod?
Már rég elkészült, lásd: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 , vagy a saját motorod.
Re: Elektronika
Alapjáraton nem szokott annyit sem tölteni a dinamó/generátor (melyik van?), hogy a gyújtást táplálja.zolee33 írta:hogyhogy csoda hogy aksi nélkül megy?Igaz hogy régen csak ts-em volt,de ezen is van töltés állás,a gyujtáskapcsolón,és amig a régi fesszab volt addig ugy jártam hogy -indít.-kulcs elfordít.-aksi lehuz.-és ment világítással.
".... ugy jártam hogy -indít.-kulcs elfordít.-aksi lehuz.-és ment ..." - Ha így használtad akkor még fognak meglepetések érni, az akku. gyújtású (Mz) rendszerek akku nélkül (-aksi lehuz.) komoly károkat tudnak szenvedni. Az akksit még "döglött" állapotban sem szabad kikötni a rendszerből.
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
Köszi.
Megfogadom.Veszek multimétert,de "tecko"-sat biztos nem.Inkább halasztok a blokkcserén,és veszek egy normálisat,mert akkor ezek szerint majdnem jo,ahogy most áll.A blokk még ketyeg egy darabig,csak kivannak a csapágyak+egy tul vékony pakolás miatt hozzáért a dugo a hengerfejhez és eléggé csörög szegény....meg pár "apróság".Csak amiből meg lehet csinálni azért most kapnék egy szép állapotu 250-es etz blokkot,de akkor most inkább ezt megcsinálom.
Amúgy,hogyhogy csoda hogy aksi nélkül megy?Igaz hogy régen csak ts-em volt,de ezen is van töltés állás,a gyujtáskapcsolón,és amig a régi fesszab volt addig ugy jártam hogy -indít.-kulcs elfordít.-aksi lehuz.-és ment világítással.Igaz.óránként egy izzókészlet bánta,ha világitással mentem.Az aksit ezért is huztam le mindig,mert ugrásszerüen,egy pillanatra borzaszto áramot csinált,és kiütött mindent.Ezért is cseréltem le.Javíthatatlan volt.
Megfogadom.Veszek multimétert,de "tecko"-sat biztos nem.Inkább halasztok a blokkcserén,és veszek egy normálisat,mert akkor ezek szerint majdnem jo,ahogy most áll.A blokk még ketyeg egy darabig,csak kivannak a csapágyak+egy tul vékony pakolás miatt hozzáért a dugo a hengerfejhez és eléggé csörög szegény....meg pár "apróság".Csak amiből meg lehet csinálni azért most kapnék egy szép állapotu 250-es etz blokkot,de akkor most inkább ezt megcsinálom.
Amúgy,hogyhogy csoda hogy aksi nélkül megy?Igaz hogy régen csak ts-em volt,de ezen is van töltés állás,a gyujtáskapcsolón,és amig a régi fesszab volt addig ugy jártam hogy -indít.-kulcs elfordít.-aksi lehuz.-és ment világítással.Igaz.óránként egy izzókészlet bánta,ha világitással mentem.Az aksit ezért is huztam le mindig,mert ugrásszerüen,egy pillanatra borzaszto áramot csinált,és kiütött mindent.Ezért is cseréltem le.Javíthatatlan volt.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ejha.. elkészült a tuning gyújtásod?Gyula-bá írta:pedig ezt kellene tenned, mérni az akku feszültséget nagyobb (3-40000) fordulaton
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Elektronika
teljesen egyetértek, a teszkóban és egyéb nagy helyeken nevetséges áron lehet kapni gagyi digitális műszereket (700 ft), amik ilyen célokra tökéletesen megfelelnek.Gyula-bá írta:egy olcsó műszer kevesebbe kerül (és biztos eredményt ad) mint egy fesz szab. csere.
Re: Elektronika
Ez valóban azt jelenti, hogy a a dinamó/generátor tölt, nagyon is jól, majdnem biztos, hogy a törő rendszer józolee33 írta:Mert van(!) töltés,de ha leveszem az aksit,jár a motor
".... viszont ha világitást rákapcsolom,leáll. ..." -tejesen normális, csoda, hogy világítás nélkül megy
".... Méregetni nem tudok mostanság ..." pedig ezt kellene tenned, mérni az akku feszültséget nagyobb (3-40000) fordulaton, egy olcsó műszer kevesebbe kerül (és biztos eredményt ad) mint egy fesz szab. csere.
- csak akkor szabad a rendszerhez nyúlni ha nagy fordulaton nincs töltés (7,2/14,4 V körül)
Re: Elektronika
Szia!
Én amikor megvettem az etz-m még a tompított is rá volt kötve és egy 3,2Ah aksival gond nélkül indult.
Persze nem sokáig használtam így,rendbe raktam a dolgokat,de szerintem egy helyzetjelzővel nem lesz gondod az indításnál.
Én amikor megvettem az etz-m még a tompított is rá volt kötve és egy 3,2Ah aksival gond nélkül indult.
Persze nem sokáig használtam így,rendbe raktam a dolgokat,de szerintem egy helyzetjelzővel nem lesz gondod az indításnál.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Sziasztok!
Kicsit átalakítom a verdát, és kap egy bontott Honda VF750 S gyújtáskapcsolót, meg egy univerzális kormánykapcsolót. Mivel így nem tudom megoldani, hogy legyen külön kapcsolása a helyzetjelző lámpáknak (csak parkoló állásban, nyilván), a gyújtással össze fogom kötni. Okoz-e gondot, hogy világító helyzetjelzőkkel kell beindítanom a motort? Gondolom, egy jó állapotú akkunál, jól működő töltésnél nem lesz gond.
Köszi!
Kicsit átalakítom a verdát, és kap egy bontott Honda VF750 S gyújtáskapcsolót, meg egy univerzális kormánykapcsolót. Mivel így nem tudom megoldani, hogy legyen külön kapcsolása a helyzetjelző lámpáknak (csak parkoló állásban, nyilván), a gyújtással össze fogom kötni. Okoz-e gondot, hogy világító helyzetjelzőkkel kell beindítanom a motort? Gondolom, egy jó állapotú akkunál, jól működő töltésnél nem lesz gond.
Köszi!
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
[quote="Perec"]Jól hangzik, de azért test is kell neki. Nekem a 3 madzagosnál a B+ és D+ van összekötve és nem megy a szabályzóra.
Én is erre gondoltam.
De ezen még "51"-nek van jelölve.Az a "b+"
Tehát az elképzelésem nem olyan rossz mint gondoltam?
Én is erre gondoltam.
De ezen még "51"-nek van jelölve.Az a "b+"
Tehát az elképzelésem nem olyan rossz mint gondoltam?
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
zolee33 írta:sziasztok.
Őt hogyan kell bekötnöm?
Csak a df,és a 61.en lévő vezetéket kell erre bekötnöm? A d+ pedig direktben menne az aksihoz?
Bocs a hülye kérdésért,de ugye vettem feszültségszabályozót,gyárit.
Most már van is töltés,de nemigazán müködik rendesen,és uj aksi előtt kicserélném egy ilyen,vagy hasonló lada feszültségszabályozóra.
Ha most bekötném rendesen a jelenlegi feszültségszabályozót ,ahogy rajz szerint van,akkor az 51-re menne az aksi.de akkor ha leálitom leszivja az aksit.
Így most előbb előre megy az áram a kapcsolohoz,és csak onnan megy az 51-es csatira.
Esetleg ezért nem töltené az aksit?
Mert van(!) töltés,de ha leveszem az aksit,jár a motor,viszont ha világitást rákapcsolom,leáll.
Aksival van világitás,és megy is,de az aksi nemkap semmit,és lemerül.
Ezért gondoltam egy lada feszültégszabályozóra,azt mondják jó hozzá.
Méregetni nem tudok mostanság,és ismerősöm sincs,+most inkább blokkcsere lessz,és igy nemmarad rá hogy tul sokat költsek erre a részre.
Esetleg valaki tudna ebben segiteni?
Bocs az összevisszaságért.
Így esetleg ha érthető,tudnál segiteni ebben?
Csak ,hogy érdemes-e váltani egy "ilyen" feszültségszabályozóra,vagy sem,vagy ez már csak annak a hibája hogy nincs túl jó állapotban az aksi?
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Jól hangzik, de azért test is kell neki. Nekem a 3 madzagosnál a B+ és D+ van összekötve és nem megy a szabályzóra.
zolee33 írta:sziasztok.
őt hogyan kell bekötnöm?csak a df,és a 61.en lévő vezetéket kell erre bekötnöm?
a d+ pedig direktben menne az aksihoz?
bocs a hülye kérdésért.de ugye vettem fesszabot,gyárit.mostmár van is töltés,de nemigazán mükszik rendesen,és uj aksi előtt kicserélném egy ilyen,vagy hasonlo lada fesszab'-ra.
Re: Elektronika
Amíg a képen semmit sem lehet látni és össze-vissza szöveget írsz, amiből még az sem derül ki, hogy hol kezdődik a mondat addig részemről nem!zolee33 írta:... valaki tudna ebben segiteni?
- zolee33
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: cegléd
Re: Elektronika
sziasztok.
őt hogyan kell bekötnöm?csak a df,és a 61.en lévő vezetéket kell erre bekötnöm?
a d+ pedig direktben menne az aksihoz?
bocs a hülye kérdésért.de ugye vettem fesszabot,gyárit.mostmár van is töltés,de nemigazán mükszik rendesen,és uj aksi előtt kicserélném egy ilyen,vagy hasonlo lada fesszab'-ra.
ha most bekötném rendesen ,ahogy rajz szerint van,akkor az 51-re menne az aksi.de akkor ha leállitom leszivja az aksit.igy most előbb előre megy az áram a kapcsolohoz,és csak onnan megy az 51-es csatira.esetleg ezért nem töltené az aksit?mert van(!) töltés.ha leveszem az aksit,jár a motor,viszont ha világitást rákapcsolom,leáll.aksival van világitás,és ha megyek rendesen pirit is rendesen.de az aksi nemkap semmit,és lemerül.ezért gondoltam egy lada fesszab'ra.azt mondják jo hozzá.méregetni nem tudok mostanság,és ismerősöm sincs.+most inkább blokkcsere lessz,és igy nemmarad rá hogy tul sokat költsek erre a részre.
esetleg valaki tudna ebben segiteni?
őt hogyan kell bekötnöm?csak a df,és a 61.en lévő vezetéket kell erre bekötnöm?
a d+ pedig direktben menne az aksihoz?
bocs a hülye kérdésért.de ugye vettem fesszabot,gyárit.mostmár van is töltés,de nemigazán mükszik rendesen,és uj aksi előtt kicserélném egy ilyen,vagy hasonlo lada fesszab'-ra.
ha most bekötném rendesen ,ahogy rajz szerint van,akkor az 51-re menne az aksi.de akkor ha leállitom leszivja az aksit.igy most előbb előre megy az áram a kapcsolohoz,és csak onnan megy az 51-es csatira.esetleg ezért nem töltené az aksit?mert van(!) töltés.ha leveszem az aksit,jár a motor,viszont ha világitást rákapcsolom,leáll.aksival van világitás,és ha megyek rendesen pirit is rendesen.de az aksi nemkap semmit,és lemerül.ezért gondoltam egy lada fesszab'ra.azt mondják jo hozzá.méregetni nem tudok mostanság,és ismerősöm sincs.+most inkább blokkcsere lessz,és igy nemmarad rá hogy tul sokat költsek erre a részre.
esetleg valaki tudna ebben segiteni?
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Oszcilloszkópos mérésre nincs lehetőségem, a váltakozó mágneses tér létrehozása meg amúgy is magas nekem. Mindenesetre az újrapolarizálást meg szoktam csinálni.nyemi írta: Váltakozó mágneses térbe helyezni, és a kollektor szeletek között feszültséget mérni oszcilloszkóppal. Vigyáz mert e mérés után újra kell polarizálni a forgó részt.
Amúgy minden dinamó szerelés után illik is , főleg forgórész cserénél, de egy hosszú állás után sem árt.
Remélem te megtetted a szerelések után.
Üdv nyemi
Elgondolkodtató amit írsz, ha valóban ilyen problémás az idő múlásával a dinamó talán nem kellene erőltetnem.
Eleve hiba volt 6v-ost vennem, amúgy is Trophy-t akartam és volt is egy 12v-ra átalakított.
Ostobaság volt nem azt megvennem.
Re: Elektronika
Eszem ágában sincs megsértődni, tényleg gyakorlatias vagyok, hogy "túl" vagy "innen" az más kérdés.nyemi írta: Na ne sértődj meg, de innen látszik hogy te egy túl gyakorlatias ember vagy.
Idáig tökéletesen egyet értünk, sőt még a következő lépésben "A problémák felvázolása ..." is a különbség köztünk mindössze annyi, hogy én, gyakorlatias ember lévén, tudom, hogy a "problémák" megoldására nincs lehetőségem (ebben az esetben fékpad nem áll rendelkezésre) tehát "feladom" mivel mint írtam már számomra ez nem lehet cél "... hogy rosszabb nem lesz mint fix előgyújtással."nyemi írta:De elárulom neked, hogy soha nem a mérés az első a teendők között.
Hanem az elmélet.
"Ezzel le is zártam gyújtásom bemutatását, mert úgy látom, hogy itt meg előzte a korát.
Aki meg vaskalapos és maradi, az ő baja."- csak nem sértődtél meg? Tudhattad, hogy a "vaskalaposok" nem képesek felemelkedni a zsenik szintjére.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Persze elhiszem, de akkor ott 100%-osak voltak a szénkefék és a rúgóik.gesszti írta:Nyemi, szabályozgathatod a forgórészt, de legtöbb főtengely nagyobbat üt, mint ami hiba egy rendes forgórész kollektorán van. Mértem már olyan dinamót, ahol a forgórész ~3-4 tizedet kóválygott. 90W-ot még le tudta adni 7 V környékén.
Ez aztán változni fog az idő múlásával , és rohamosan csökken majd a teljesítménye dinamónak.
Mondjuk én is gondolkoztam (annak idején) egy olyan szerkezeten, ami a motoron levő forgórész kollektor leszabályzását teszi lehetővé.
De hogy motor már nincs hozzá, ezért abbamaradt.
Amúgy az a 3-4 tized elég sok,(mondjuk ez fordulat függő is hogy mi sok vagy kevés) ott főtengely csapágyazással is baj van, szerintem.
Vagy netán szét volt verve a főtengely vége, mert ilyennel én is találkoztam (az emberi barbárság, határtalan).
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Nyemi, szabályozgathatod a forgórészt, de legtöbb főtengely nagyobbat üt, mint ami hiba egy rendes forgórész kollektorán van. Mértem már olyan dinamót, ahol a forgórész ~3-4 tizedet kóválygott. 90W-ot még le tudta adni 7 V környékén.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Szia NandorNandor írta:Igen azt már a segítségeddel egyszer próbáltam, jó is volt egy darabig aztán a dióda valamiért behalt.gesszti írta: Szerezz egy diódát a visszáramkapcsoló kiváltására, és jó lesz az a rendszer. Az a gyenge pontja a 6V-nak.
Hétvégén újra megpróbálom.köszi.
Mondanák én is pár szót a dinamós rendszer gyenge pontjáról.
Ez a forgórész kollektora.
Először is le kell szabályoztatni egy jó esztergályossal. de úgy hogy egy segédtengelyt kell csinálni
és úgy fogni a tokmányba. Mert egy picit se szabad dobnia , mert nagy fordulaton eltávolodnak a szénkefék , és akkor elveszik a áram.
Ezután a kollektor szeletek közül ki kell kaparni a szigetelést ahol a szénkefe fút, és a szénkeféket is be kell csiszolni a kollektor ívének megfelelően.
A szénkefékbe menő vezetékek állapotát(ohm mérő, legkisebb ellenállás) és a rúgóikat, összehasonlítással ellenőrizd le, a szénkefe hosszúságáról már nem is beszélve.
A legerősebb nem kilágyult gyári rúgó a legjobb.
De persze ez mit sem ér ha menetzárlatos a forgórész, ezért a diagnosztikai vizsgálatukkal kellene kezdeni.
Váltakozó mágneses térbe helyezni, és akollektor szeletek között feszültséget mérni oszcilloszkóppal. Vigyáz mert e mérés után újra kell polarizálni a forgó részt.
Amúgy minden dinamó szerelés után illik is , főleg forgórész cserénél, de egy hosszú állás után sem árt.
Remélem te megtetted a szerelések után.
Üdv nyemi
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2013.05.25. 07:41-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Igen azt már a segítségeddel egyszer próbáltam, jó is volt egy darabig aztán a dióda valamiért behalt.gesszti írta: Szerezz egy diódát a visszáramkapcsoló kiváltására, és jó lesz az a rendszer. Az a gyenge pontja a 6V-nak.
Hétvégén újra megpróbálom.köszi.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Na ne sértődj meg, de innen látszik hogy te egy túl gyakorlatias ember vagy.Gyula-bá írta:nyemi - nek:
Úgy látom félre értettél, Az előbbi h.sz.-ben nem kérdeztem, hogy "Minek alapján állapíttatott meg az előgyújtás görbe?" - azt nem is kellett volna magyaráznod, értem, bizonyos megfontolásokat figyelembe véve de "hasra ütésre" (mérés nincs mögötte).
"Kérlek te is fejts ki , mivel nem értesz egyet, mi hogyan gondolsz, miben tévedek netán.
Mert most amit te csinálsz, nem egy korrekt vita partnerre vall.
Előre is Köszönöm" - nem fejtettem ki semmit és nem is volt/van szándékomban, nem is vitattam semmit (tehát nem vagyok sem korrekt sem inkorrekt "vita partner") , mindössze annyit mondtam, hogy számomra a téma nem megy túl az érdeklődés szintjén mert nincs lehetőségem a gyújtási görbét fékpadon felvenni, sejtem, hogy neked sincs.
(mondjuk ez így elsőre ,nem is sértő ha belegondolunk)
De elárulom neked, hogy soha nem a mérés az első a teendők között.
Hanem az elmélet. A problémák felvázolása és a mások által a témában elért eredmények felkutatása.
Mutatok én olyan videót, ahol ott a Dinó, ott a előgyújtás-vezérlő, de aki állítja halvány lila gőze sincs mit csinál.
És az előbb, amit leírtam, nem a kisujjamból szoptam ki elhiheted.("hanem a hasamra ütöttem" ,szerinted ),"persze"=; . Hidd azt, nem érdekel, én tudom amit tudok, ezt gyakorlatban magamnak már bebizonyítottam, és helyes az elméletem. Persze Dinóm, meg változtatható égésterű motorom, nincs itthon (ez azért teljesen nem igaz ,de már hagyjuk ). De van szemem és internetem, ahol mások tapasztalatait meg tudom találni és eltudom olvasni.
Ezzel le is zártam gyújtásom bemutatását, mert úgy látom, hogy itt meg előzte a korát.
Aki meg vaskalapos és maradi, az ő baja.
Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Szerezz egy diódát a visszáramkapcsoló kiváltására, és jó lesz az a rendszer. Az a gyenge pontja a 6V-nak.Nandor írta:Köszönöm mindenkinek a 6v->12v témában adott infókat.
Ha jól számolom egy ilyen átalakítás mindennel együtt, mindkét esetben /ETZ Yamaha/ kb 40eft.
Ez elég sok pénz ahhoz, átrágjam a dolgot, és talán még egyszer utoljára megpróbálkozzak a dinamós rendszer javításával.
Re: Elektronika
nyemi - nek:
Úgy látom félre értettél, Az előbbi h.sz.-ben nem kérdeztem, hogy "Minek alapján állapíttatott meg az előgyújtás görbe?" - azt nem is kellett volna magyaráznod, értem, bizonyos megfontolásokat figyelembe véve de "hasra ütésre" (mérés nincs mögötte).
"Kérlek te is fejts ki , mivel nem értesz egyet, mi hogyan gondolsz, miben tévedek netán.
Mert most amit te csinálsz, nem egy korrekt vita partnerre vall.
Előre is Köszönöm" - nem fejtettem ki semmit és nem is volt/van szándékomban, nem is vitattam semmit (tehát nem vagyok sem korrekt sem inkorrekt "vita partner") , mindössze annyit mondtam, hogy számomra a téma nem megy túl az érdeklődés szintjén mert nincs lehetőségem a gyújtási görbét fékpadon felvenni, sejtem, hogy neked sincs.
Úgy látom félre értettél, Az előbbi h.sz.-ben nem kérdeztem, hogy "Minek alapján állapíttatott meg az előgyújtás görbe?" - azt nem is kellett volna magyaráznod, értem, bizonyos megfontolásokat figyelembe véve de "hasra ütésre" (mérés nincs mögötte).
"Kérlek te is fejts ki , mivel nem értesz egyet, mi hogyan gondolsz, miben tévedek netán.
Mert most amit te csinálsz, nem egy korrekt vita partnerre vall.
Előre is Köszönöm" - nem fejtettem ki semmit és nem is volt/van szándékomban, nem is vitattam semmit (tehát nem vagyok sem korrekt sem inkorrekt "vita partner") , mindössze annyit mondtam, hogy számomra a téma nem megy túl az érdeklődés szintjén mert nincs lehetőségem a gyújtási görbét fékpadon felvenni, sejtem, hogy neked sincs.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Köszönöm mindenkinek a 6v->12v témában adott infókat.
Ha jól számolom egy ilyen átalakítás mindennel együtt, mindkét esetben /ETZ Yamaha/ kb 40eft.
Ez elég sok pénz ahhoz, átrágjam a dolgot, és talán még egyszer utoljára megpróbálkozzak a dinamós rendszer javításával.
Ha jól számolom egy ilyen átalakítás mindennel együtt, mindkét esetben /ETZ Yamaha/ kb 40eft.
Ez elég sok pénz ahhoz, átrágjam a dolgot, és talán még egyszer utoljára megpróbálkozzak a dinamós rendszer javításával.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:Igaz, megoldható, mint ahogy a lotto ötös is "megoldható", csak az a baj, hogy majdnem nulla a valószínűsége annak, hogy legalább közelítsen az ideális állapothoz.nyemi írta: Gyula-bá írta:
Egy közel ideális görbe, szerintem, csak fékpadi mérésekkel, típus függően hozható létre.
Az biztos hogy sokat segítene, de szerintem nélküle is megoldható a dolog.
Az számomra nem kecsegtető cél, "... hogy rosszabb nem lesz mint fix előgyújtással."
Már Bocs, de kicsit nem értelek.
Előbb ezt kérdezted:
Én leírom, hogy mi alapján néz ki úgy ahogy kinéz.Gyula-bá írta: Minek alapján állapíttatott meg az előgyújtás görbe?
Erre te jössz a "lotto ötös is "megoldható"," írással. , és evvel sárba tiprod az én érveimet.
Kérlek te is fejts ki , mivel nem értesz egyet, mi hogyan gondolsz, miben tévedek netán.
Mert most amit te csinálsz, nem egy korrekt vita partnerre vall.
Előre is Köszönöm
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Re: Elektronika
Igaz, megoldható, mint ahogy a lotto ötös is "megoldható", csak az a baj, hogy majdnem nulla a valószínűsége annak, hogy legalább közelítsen az ideális állapothoz.nyemi írta: Gyula-bá írta:
Egy közel ideális görbe, szerintem, csak fékpadi mérésekkel, típus függően hozható létre.
Az biztos hogy sokat segítene, de szerintem nélküle is megoldható a dolog.
Az számomra nem kecsegtető cél, "... hogy rosszabb nem lesz mint fix előgyújtással."
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Gyula-bá írta: Igen, kíváncsi vagyok, első sorban arra, hogy milyen típusú motorhoz készült, mert a szoci, széria, típusok között én nem ismerek 16.000-et forgót? Tudom a PIC-et tetszőlegesen át lehet programozni.Minek alapján állapíttatott meg az előgyújtás görbe?
Ez a görbe kimondottan erre a kis köbcentis motorra készült kísérleti jelleggel. Aminek az alapjárati fordulata 1800-2000 körüli, és ezért látni a is a előgyújtás görbén, hogy 2500-as fordulatig van az alap előgyújtás. Itt vissza van véve , hogy feleslegesen ne ugráljon a motor.
Ezután következik a részterhelési szakasz ami két részre van bontva , primer majd szekunder görbére. A primer szakaszon soha nem használjuk a motort folyamatos üzembe, úgy is mondhatnám ez a gyorsító rész. A szekundert, meg motoros hasonlattal élve a visszakapcsolásos gyorsításhoz való görbe, az utána következő egyenes meg a folyamatos üzemre való.
Az egyenes után levő előgyújtás csökkentés meg a túlfogadáskor létrejövő detonációs égést hivatott megakadályozni.
Amúgy ennek a kis motornak gyárilag 26°-os fix előgyújtást adnak.
Így nagy vonalakban ezek a szempontok szerint készült a görbe,
és megfelelő adatok birtokában bármely motorra kikalkulálható.
Azt bátran kijelenthetem, hogy rosszabb nem lesz mint fix előgyújtással.
Az biztos hogy sokat segítene, de szerintem nélküle is megoldható a dolog.Gyula-bá írta:
Egy közel ideális görbe, szerintem, csak fékpadi mérésekkel, típus függően hozható létre.
Addig én is így voltam vele, míg a gyakorlati kísérletezésig, nem jutottam.Gyula-bá írta: Ez az oka annak, hogy csak érdekel de nem hoz lázba a téma.
Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2825
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
It is an electronic ignition system, controlled by contact breaker.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kudlaty2007
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
- Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój
Re: Elektronika
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem Yamakka gyújtás van bent, pont azért, mert olcsóbb, mint 250 € és nem kell blokkot faragni hozzá, jeladós a gyújtása, és egyszerű, boltban kapható alkatrészekből épül fel. Teljesítménye 60W körül van, működik akku nélkül is, de akkor nincs index, stb. A komplett cucc változó, de 20 körül már kapni, kell továbbá alu közdarab, meg egy kúp toldó is, ezt jellemzően döglött forgórészből lehet a legegyszerűbben legyártani. Amióta benn van a motorban, még nem volt gyújtás gondom, bár még csak 2-3000 km-t mentem vele.Perec írta:Lassan összeszedjük:
-összes izzó, visszajelző izzó
-kürt
-indexrelé
-H4 lámpafoncsor
- (teljes) vezetékezés
-diódasor
-fesszab
ez már alakul, még tennék hozzá:
-gyújtótrafó
-akkumulátor
-késes biztosítéktábla
30 befedi szerintem, de érdemes ezt a robogó cuccot is megkérdezni, az valószínű tartalmaz
egy jeladós elektronikus gyújtást is, kérés hány wattos a generátora.
Azért ha megvan 4 forgórész, 4 állórész és 4 szabályzó akkor már valakinek meg kellene tudnia csinálni. Sokak használják még a üzembiztosan 6V-os rendszereket, de azért sosem lesz annyira igénytelen egy 12V-os.
Ilyen motorba szerelve:
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Biztositéktábla és a teljes vezetékelés nem szükséges.
Inkább az ajánlott kategória,de nem szükséges.
A régiekkel is megoldható.
Inkább az ajánlott kategória,de nem szükséges.
A régiekkel is megoldható.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem.Bár nekem ugye köztudottan /1 van,ahol nincs szimeringház,viszont azt biztosan tudom hogy a 250-es Trophy-nál megoldott a dolog,így nálad sem lehet gond.Nandor írta:Igen arra gondoltam, de nekem 4-sebességes ts-m van. Nem lenne útban neki a szimeringház?zsakfos írta: De megoldható,ha az Etz generátorra gondoltad ezt a kijelentésedet.
A titka hogy egy közdarab gyűrűt kell csinálni nem tele közdarabot.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.05.23. 22:24-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég