Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

m-tom írta:Értem, köszi! Nagyon ugyebár nem akarok blokkolgatni, csak ha vészfékezni kellene, akkor legyen fékhatás... Akkor kicsit járatgatom, széttaposni úgysem fogom, mert csak lassítani használom... Köszi!
Viszont ha ez utángyártott, szürke fékpofa, inkább ne is számíts sokkal jobbra... :-( Túl kemény...
Én már a sokadikat raktam bele, nem változott, mire szereztem eredetit.... vagy ferodoloztasd a meglévőt....[/quote]


Hali!
Ha minden igaz ezt a bolt is ferodoloztatja valakivel és úgy árulja... amúgy barnás színű... nem tudom, hogy milyen lehet a minősége!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Értem, köszi! Nagyon ugyebár nem akarok blokkolgatni, csak ha vészfékezni kellene, akkor legyen fékhatás... Akkor kicsit járatgatom, széttaposni úgysem fogom, mert csak lassítani használom... Köszi![/quote]

Viszont ha ez utángyártott, szürke fékpofa, inkább ne is számíts sokkal jobbra... :-( Túl kemény...
Én már a sokadikat raktam bele, nem változott, mire szereztem eredetit.... vagy ferodoloztasd a meglévőt....
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Stephanus írta:
Veszy2107 írta:Hali!

Nincs valami ötletetek, hogy miért nem fog rendesen 250-es ETZ-n a hátsófék? Pénteken cseréltem benne fékbetétet, mert ami benne volt, azzal már nem fogott rendesen. Kivettem, de nem volt túl kopott, de ha már megvolt az új beleraktam azt, de azzal se jobb a helyzet.... Féktisztítóval faszán megtisztítottam mindent összerakás előtt.
Egyelőre lehet hogy satuzni se tudnék vele, hacsak izomból nem állok rá... Mondjuk még tudnám előfeszíteni a betéteket és a fékkulcsot, mert még nem súrol be a pofa, de azért furcsa, hogy ennyire nem akar fogni. Nincs ennek valami kis trükkje, hogy a fékkulcsot mennyire feszítsem elő vagy inkább a fékpálcán csavargassak stb...?

Köszi!
A friss fékbetét/fékpofa sohasem fog rögtön jól. Be kell járatni. Főleg a dobfék fékpofáira igaz ez, mert itt nem csak néhány kis barázdával kell megbarátkoznia a kopórétegnek (mint a tárcsánál), hanem van, hogy még a pofa íve sem passzol a dob belső ívéhez, ezért eleinte csak nagyon kis felületen tudnak érintkezni.
Ha ilyenkor rögtön kitaposod a lelkét a féknek, akkor meg fog üvegesedni, amitől még rosszabb lesz, csikorogni fog, és az életben nem fog bekopni. Sőt, ha nagyon blokkolgatni akarsz a friss pofával, akár el is törhet.

Értem, köszi! Nagyon ugyebár nem akarok blokkolgatni, csak ha vészfékezni kellene, akkor legyen fékhatás... Akkor kicsit járatgatom, széttaposni úgysem fogom, mert csak lassítani használom... Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

Veszy2107 írta:Hali!

Nincs valami ötletetek, hogy miért nem fog rendesen 250-es ETZ-n a hátsófék? Pénteken cseréltem benne fékbetétet, mert ami benne volt, azzal már nem fogott rendesen. Kivettem, de nem volt túl kopott, de ha már megvolt az új beleraktam azt, de azzal se jobb a helyzet.... Féktisztítóval faszán megtisztítottam mindent összerakás előtt.
Egyelőre lehet hogy satuzni se tudnék vele, hacsak izomból nem állok rá... Mondjuk még tudnám előfeszíteni a betéteket és a fékkulcsot, mert még nem súrol be a pofa, de azért furcsa, hogy ennyire nem akar fogni. Nincs ennek valami kis trükkje, hogy a fékkulcsot mennyire feszítsem elő vagy inkább a fékpálcán csavargassak stb...?

Köszi!
A friss fékbetét/fékpofa sohasem fog rögtön jól. Be kell járatni. Főleg a dobfék fékpofáira igaz ez, mert itt nem csak néhány kis barázdával kell megbarátkoznia a kopórétegnek (mint a tárcsánál), hanem van, hogy még a pofa íve sem passzol a dob belső ívéhez, ezért eleinte csak nagyon kis felületen tudnak érintkezni.
Ha ilyenkor rögtön kitaposod a lelkét a féknek, akkor meg fog üvegesedni, amitől még rosszabb lesz, csikorogni fog, és az életben nem fog bekopni. Sőt, ha nagyon blokkolgatni akarsz a friss pofával, akár el is törhet.
KépKép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Hali!

Nincs valami ötletetek, hogy miért nem fog rendesen 250-es ETZ-n a hátsófék? Pénteken cseréltem benne fékbetétet, mert ami benne volt, azzal már nem fogott rendesen. Kivettem, de nem volt túl kopott, de ha már megvolt az új beleraktam azt, de azzal se jobb a helyzet.... Féktisztítóval faszán megtisztítottam mindent összerakás előtt.
Egyelőre lehet hogy satuzni se tudnék vele, hacsak izomból nem állok rá... Mondjuk még tudnám előfeszíteni a betéteket és a fékkulcsot, mert még nem súrol be a pofa, de azért furcsa, hogy ennyire nem akar fogni. Nincs ennek valami kis trükkje, hogy a fékkulcsot mennyire feszítsem elő vagy inkább a fékpálcán csavargassak stb...?

Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

Ma megMátráztam egy kicsit az EBC Blackstuff betéteimet, és még mindig nem csikorognak. :)
KépKép
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

gabsic írta: Betétet kiveszed, az éleit letöröd 45°-ban.

Hátulját esetleg megfújod rézspray-vel (CSAK A HÁTULJÁT, ELEJÉRE NE KERÜLJÖN!!!!!)

Jó eséllyel elhallgat.

Ha nem, akkor a csodás minőségű 900ft-os betét van bent, az csikorogni is fog.

Viszont attól még működik, csak nyekereg.

Vegyél minőségi betétet, azzal nem lesz gond!
Igazából nem tudom, milyen van benne, azzal vettem a motort, és 1000 kilométeren keresztül nem volt gond vele. Most sincs baja, csak nyikorog.

Sikerült szereznem egy pár eredeti NDK-s betétet. Nem tudom, az milyen minőség volt anno, de legalább eredeti.

Miből veszem észre, ha elkopott? Ha nagyon bent fog a fék, vagy még mi lehet?

Köszi!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csabyka88 írta:Üdv!

A tárcsafékem elkezdett csikorogni (természetesen fékezésnél). Befújtam féktisztító spray-vel, kihozott belőle sok mocskot. Ezután ismét csikorgás nélkül működött, de ma megint elkezdte... Kb 200km-t mentem vele, mióta befújtam, nem hinném, hogy bekoszosodott ennyi idő alatt.

Kérdezném, hogy miből lehet tudni, ha a betétek csereérettek? A csikorgás már egy ilyen jel? (A LADA-n például mindig csikorog a fék, pedig nem kopottak a betétek.) A szerelési kézikönyv ír valami jelet a féknyeregnél, elvileg a porvédő alatt található, de én nem láttam ott semmit, amihez tudnám viszonyítani a kopóréteg vastagságát.

A fék amúgy nagyon jól fog, de nem nagyon akarom így használni, nehogy beleharapjon a tárcsába. Már megvan az új betét is, viszont feleslegesen nem akarom kicserélni.

Köszi a válaszokat előre is!
Betétet kiveszed, az éleit letöröd 45°-ban.

Hátulját esetleg megfújod rézspray-vel (CSAK A HÁTULJÁT, ELEJÉRE NE KERÜLJÖN!!!!!)

Jó eséllyel elhallgat.

Ha nem, akkor a csodás minőségű 900ft-os betét van bent, az csikorogni is fog.

Viszont attól még működik, csak nyekereg.

Vegyél minőségi betétet, azzal nem lesz gond!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Üdv!

A tárcsafékem elkezdett csikorogni (természetesen fékezésnél). Befújtam féktisztító spray-vel, kihozott belőle sok mocskot. Ezután ismét csikorgás nélkül működött, de ma megint elkezdte... Kb 200km-t mentem vele, mióta befújtam, nem hinném, hogy bekoszosodott ennyi idő alatt.

Kérdezném, hogy miből lehet tudni, ha a betétek csereérettek? A csikorgás már egy ilyen jel? (A LADA-n például mindig csikorog a fék, pedig nem kopottak a betétek.) A szerelési kézikönyv ír valami jelet a féknyeregnél, elvileg a porvédő alatt található, de én nem láttam ott semmit, amihez tudnám viszonyítani a kopóréteg vastagságát.

A fék amúgy nagyon jól fog, de nem nagyon akarom így használni, nehogy beleharapjon a tárcsába. Már megvan az új betét is, viszont feleslegesen nem akarom kicserélni.

Köszi a válaszokat előre is!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

telectronic írta:Hogyan tudok a szögletes dobozos főfékhengerre feltenni a mézes bödönös főfékhengerre való fékkart ?
köszi
Ügyesen! :) Leveszed, összenézed, és addig faragod, míg jó nem lesz. :))))
Egyébként én pont az ellenkezőjén agyalok: Utángyártott fékkaromhoz hasonló kuplung kart venni, mert a gyári már eléggé lötyög, és nem is egyforma a színe sem.
TS powa!
Kép
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Hogyan tudok a szögletes dobozos főfékhengerre feltenni a mézes bödönös főfékhengerre való fékkart ?
Csak mert elég hülyén néz ki, hogy a kuplung oldalon az ujjaknak megfelelő mintázatú van míg a fék oldalon meg olyan mint a 350 JAWA-ra való.

köszi
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
Fehér
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.03.22. 23:25

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Fehér »

Raktam fel fotókat a fém fékcső szettről!
(Hirdetések között megtalálható)
Ha bármi kérdés van szívesen válaszolok rá! ;)
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

Bambi.
Köszi
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: bambi »

occsike87 írta:Hali. A kormányon az első fék karjánál nem tudja valaki mekkora a szmering? Jó lenne tudni mert megvenném mielőtt szétszedem. Köszi
10x20x7
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: telectronic »

occsike87 írta:Hali. A kormányon az első fék karjánál nem tudja valaki mekkora a szmering? Jó lenne tudni mert megvenném mielőtt szétszedem. Köszi
A mofakeres karmantyún nincs méret. Egyelőre jónak tűnik. 1000 km után sem folyik, nem szivárog teljesen száraz, pedig a városban nyúzom ám a féket rendesen.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

Hali. A kormányon az első fék karjánál nem tudja valaki mekkora a szmering? Jó lenne tudni mert megvenném mielőtt szétszedem. Köszi
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Troster »

Fém fékcső lényege az, hogy az olaj nyomás növekedésétől a cső átmérője ne nőjjön. Fékezéskor nem jó ha dagad a fékcső, a nyomás meg nem ér el a pofákig..
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Fehér írta:Mihez képest?
Ehhez képest :
Én 2000-ért vettem tárcsát, féknyerget, főfékhengert. A csövet meg az egyik roncsról tettem át és tökéletes. Ez egy alkalmi vétel volt.

Aztán, hogy fémházas vagy nem, ettől nem fog a motor gyorsabban lassulni. :)
Nekem így is tud koppanni a teleszkóp elől ha berántom a féket, lehet fejre is tud állni, pedig a gagyi szövetbetétes cső van rajta.
Ha a kinézet számít akkor igen kell rá fémszövetes fékcső.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Nagyából mindenhol ilyesmi árban van....
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szerintem 7-8000 ft egy jól elkészitett méretpontos fém fékcsőért pont reális.
Ne pont a féken spóróljon már bárki.
Vesz valami szar használtat nem jó menetekkel,jön a barkácsolás,azt utána meg csodálkozik ha állandóan elcsöpög a fékolaj a fékhatás meg nuku ](*,)
De mindenki a maga sorsának kovácsa,csak elmondtam a véleményem.
Speciel én nem is gondolkodtam ezen sokat.Megrendeltem a Bambi mestertől olyan csatlakozókkal amilyen nekem kellett és ennyi. \:D/
Az is kb ilyen árban mozgott.
Semmi problémám vele azóta sem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell »

Nálunk is van egy szerelő csinál ilyet. Azt mondta az is, hogy 8000-10000Ft között jönne ki. Egyre erősebben gondolkozom egy beszerzésén...
Avatar
Fehér
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.03.22. 23:25

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Fehér »

telectronic írta:
Fehér írta:Én bármilyen típusú motorra tudok fékcsövet készíteni, így Mz-re is!
A fittingek préssel szerelt, rozsdamentesek, a fékcső pedig szilikon bevonatos tehát nem csak fémszövetes hanem van rajta egy védő bevonat! Mz esetén a fékcső mindkét végén kör alakú fitting van, és adok hozzá 2 db furatos csavart és 4 db alátétet!
Az a 8000 azért nem kevés pénz ám :)
Mihez képest?
Ha körülnézel az interneten akkor ebben az árkategóriában találod a többi fém fékcsövet is, de azok nem rozsdamentesek, a fittingek pár év múlva szépen fognak kinézni... A fékcsövek pedig csak nyers fémszövetesek, ami azért nem mindegy, mert a gumi fékcsőnél nem számít ha felverődik kavics vagy bármi mert rugalmas, de a fémháló sérülhet emiatt és ezért fontos hogy legyen rajta bevonat!!(ha megnézed a rally autókat akkor azt látod hogy a fémszövetes fékcső kábelcsőbe van belehúzva pont ezért....)
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Fehér írta:Én bármilyen típusú motorra tudok fékcsövet készíteni, így Mz-re is!
A fittingek préssel szerelt, rozsdamentesek, a fékcső pedig szilikon bevonatos tehát nem csak fémszövetes hanem van rajta egy védő bevonat! Mz esetén a fékcső mindkét végén kör alakú fitting van, és adok hozzá 2 db furatos csavart és 4 db alátétet!
Az a 8000 azért nem kevés pénz ám :)
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
Fehér
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.03.22. 23:25

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Fehér »

Veszy2107 írta:
tiger1342 írta: Meg lehet oldani átmenő csavarral, menete emlékeim szerint szabvány M10x1.0, hosszát meg tudod változtatni. Arra figyelj, hogy a szemek mellé mindkét oldalra vegyél új puha alu karikákat, akkor nem fog folyni.
Bár nekem se gyári a főfékhengerem, de mindenki szerint marha jól fog:
Kép
Kép

Na igen, valami ilyenre gondoltam! Annyi hogy nekem a főfékhenger is gyári, ott is "modosítani" kell a felfogatást... De akkor lényegébe, jó ez "kör" alakú fittinges megoldás az ETZ-nél csak egy folyadékáteresztő csavar kell bele! Remélem tudok rajta annyit hajlítani, hogy fel tudjam fogatni....!? Nem tudod vagy valaki nem tudja, hogy gyári fittingnek mi a mérete és a menetesése, illetve, hogy milyen hosszú a gyári fékcső? (hétköznap nem biztos hogy ki tudok jutni a garázsba lemérni...)

Köszi!!!
Helló!
Én bármilyen típusú motorra tudok fékcsövet készíteni, így Mz-re is!
A fittingek préssel szerelt, rozsdamentesek, a fékcső pedig szilikon bevonatos tehát nem csak fémszövetes hanem van rajta egy védő bevonat! Mz esetén a fékcső mindkét végén kör alakú fitting van, és adok hozzá 2 db furatos csavart és 4 db alátétet!
Üdv:
Fehér Bálint
benely
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.04.30. 19:15
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: benely »

Sziasztok!
Tudnátok segíteni hogy hol tudnék olyan fékpofát venni 250es ETZ-be hátra, ami nem 20 métert bír ki?
Legutóbbi kb. addig tartott, hihetetlen volt.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

tiger1342 írta:
Veszy2107 írta: Össze lehet ezt "kötni" a gyári főfékhengerrel és nyereggel? Fittingeket lehet rajta valahogy cserélni vagy valami átalakító létezik hozzájuk!?
Üdv!
Meg lehet oldani átmenő csavarral, menete emlékeim szerint szabvány M10x1.0, hosszát meg tudod változtatni. Arra figyelj, hogy a szemek mellé mindkét oldalra vegyél új puha alu karikákat, akkor nem fog folyni.
Bár nekem se gyári a főfékhengerem, de mindenki szerint marha jól fog:
Kép
Kép

Na igen, valami ilyenre gondoltam! Annyi hogy nekem a főfékhenger is gyári, ott is "modosítani" kell a felfogatást... De akkor lényegébe, jó ez "kör" alakú fittinges megoldás az ETZ-nél csak egy folyadékáteresztő csavar kell bele! Remélem tudok rajta annyit hajlítani, hogy fel tudjam fogatni....!? Nem tudod vagy valaki nem tudja, hogy gyári fittingnek mi a mérete és a menetesése, illetve, hogy milyen hosszú a gyári fékcső? (hétköznap nem biztos hogy ki tudok jutni a garázsba lemérni...)

Köszi!!!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Veszy2107 írta: Össze lehet ezt "kötni" a gyári főfékhengerrel és nyereggel? Fittingeket lehet rajta valahogy cserélni vagy valami átalakító létezik hozzájuk!?
Üdv!
Meg lehet oldani átmenő csavarral, menete emlékeim szerint szabvány M10x1.0, hosszát meg tudod változtatni. Arra figyelj, hogy a szemek mellé mindkét oldalra vegyél új puha alu karikákat, akkor nem fog folyni.
Bár nekem se gyári a főfékhengerem, de mindenki szerint marha jól fog:
Kép
Kép
TS powa!
Kép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Inkább tankold el az árát akkor.... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

KILL3R etz írta:Gyári főfékhengerrel nincs értelme a fém fékcsőnek szerintem. Inkább vegyél egyben, főfékhengerrel. Fittinget általában lehet cserélni, és lehet kapni menetest is, ami illik az MZ nyeregbe. :wink:
Akkor azt mondod felesleges lenne a gyári rendszerre a fém fékcső!? :/ Kár, viszont akkor hagyom így az egészet, végül is fogni fog, csak kicsit megakartam piszkálni, anélkül hogy jelentősen változna az összkép! Azért köszi! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gyári főfékhengerrel nincs értelme a fém fékcsőnek szerintem. Inkább vegyél egyben, főfékhengerrel. Fittinget általában lehet cserélni, és lehet kapni menetest is, ami illik az MZ nyeregbe. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Hali! Sikerült megoldani a főfékhenger problémám! Az volt a baja, hogy az előző tulaj a folyadéktartályt sziloplaszttal szigetelte és amikor nekem kicsavarodott a tartály és visszacsavartam, nem vettem észre hogy telehullott az olaj sziló darabokkal, amik be is mosódtak a főfékhengerbe! Szerencsére karmantyú és szimering cserével lehetett orvosolni a problémát! Azonban a bolti alkatrészek tényleg siralmasak!!! Ha tehettem volna biztos nem azokat tettem volna be, de jobb választásom nem volt.... Viszont most jól működik a fék! ;)

és akkor ebből kifolyólag szeretnék megint kérni véleményeket! Elhatároztam, hogy fém fékcsövet teszek fel, hátha jobb lesz a fékhatás. Viszont amiket találtam megfizethető áron fém fékcsöveket, azokon másabb a csatlakozás mint a gyári ETZ-n.
http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 45746.html

Össze lehet ezt "kötni" a gyári főfékhengerrel és nyereggel? Fittingeket lehet rajta valahogy cserélni vagy valami átalakító létezik hozzájuk!?
Valamint megtudnátok adni a főfékhengerre és a nyeregre a fékcső csatlakozási pontjának adatait? Én elfelejtettem lemérni, összeszerelve meg nem férek hozzá a menethez hogy lemérjem... (átmérő, esetleg menetesés)

Köszönöm!
Üdv!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Target »

301-es ETZ-n is ilyen van nem?
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

KILL3R etz írta:Halvány lila sincs... Veszy keres ilyesmi, azért fotóztam le. Sokmindenen láttam már, főként olasz robogókon. De hogy milyen típusok voltak, azt passz. Körül kell nézni bontóban.
Köszi a fotókat! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Halvány lila sincs... Veszy keres ilyesmi, azért fotóztam le. Sokmindenen láttam már, főként olasz robogókon. De hogy milyen típusok voltak, azt passz. Körül kell nézni bontóban.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: pempelli »

KILL3R etz írta:Pöppet megkésve:

Kép


Kép

Ez tuti jó az ETZ nyereghez. :wink:
Jól néz ki,milyen mocié?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Pöppet megkésve:

Kép


Kép

Ez tuti jó az ETZ nyereghez. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

nagydivad írta:
m-tom írta:Asszem a szocimocin volt egy jó cikk erről...
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/51 :wink:
Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

m-tom írta:Asszem a szocimocin volt egy jó cikk erről...
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/51 :wink:
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Veszy2107 írta:Az nem lehet, hogy a régi (de természetesen nem használt) DOT3-as fékfolyadék miatt szarakodik a fékem?? Eddig nem volt semmi baja, csak nyikorgott a fék, kicseréltem a betéteket, ezután az új betétekkel már szorult a dugó, szétszedtem a munkahengert kitisztítottam, az egyik karmantyút kicseréltem a másik még jó állapotban volt. Összeraktam feltöltöttem ezzel a dot3-as olajjal és lassan húzom a kart, akkor szinte koppig jön, ha normálisan húzom akkor jól fog... Nem lehet hogy csak a 3-as folyadék miatt van?

Köszi!!!

Vagy nem lehet, hogy a munkahengeren cserélt bolti karmantyú miatt ilyen vagy hasonló? Végképp nem akarom lecserélni a gyári főfékhengert, pláne hogy a betétek cseréjéig semmi baja nem volt... :/
Ahogy Killer is írta, ez a főfékhenger karmantyúja..... vagy ez sz@r minőségű, vagy a főfékhenger belseje sérült (hosszirányú karcolást keress), amit finoman fel lehet polírozni....
(Halkan mondom, mert ez ugye nem safety-conform: nekem is ilyen volt, megszoktam, azóta javult, nem tudom mitől....) Persze Te csak próbálkozzál, cserélgesd sűrűn a karmantyúkat, mert így nem szabad közlekedni [-X
Asszem a szocimocin volt egy jó cikk erről...
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Az nem lehet, hogy a régi (de természetesen nem használt) DOT3-as fékfolyadék miatt szarakodik a fékem?? Eddig nem volt semmi baja, csak nyikorgott a fék, kicseréltem a betéteket, ezután az új betétekkel már szorult a dugó, szétszedtem a munkahengert kitisztítottam, az egyik karmantyút kicseréltem a másik még jó állapotban volt. Összeraktam feltöltöttem ezzel a dot3-as olajjal és lassan húzom a kart, akkor szinte koppig jön, ha normálisan húzom akkor jól fog... Nem lehet hogy csak a 3-as folyadék miatt van?

Köszi!!!

Vagy nem lehet, hogy a munkahengeren cserélt bolti karmantyú miatt ilyen vagy hasonló? Végképp nem akarom lecserélni a gyári főfékhengert, pláne hogy a betétek cseréjéig semmi baja nem volt... :/
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Veszy2107 írta:
KILL3R etz írta:Valószínű átenged a főfékhenger karmantyúja. Nemtudom, hogy az utángyártott milyen minőségű.... Régebben a fékolajállóságot se sikerült megoldaniuk.. ](*,)

Szerintem a próbálkozások helyett szerezz egy normális főfékhengert (Grimeca, Brembo), valami kis robogóról (50,125ccm). Általában az olaszokat szerelik ezekkel.
Akkor ezek szerint akkor más motor főfékhengere is jó...!? Van valami adat a beazonosításra, hogy melyik jó hozzá vagy esetleg konkrét ami jó az ETZ-hez?
Köszi!
Nekem Honda Innova van. De mindené jó lehet, csak a dugattyúátmérő a lényeg, arra figyelj, lehetőleg azonos legyen.
Fékcsövet meg csináltatsz egyedileg méretre, a neked megfelelő fittingekkel, nekem 2000 volt.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Délután csinálok képeket.

Cagiva Mito 125-é (Brembo) például biztosan jó. De ez külön olajtartályos, viszonylag bonyolult. Utcára szerintem fölösleges.

A Grimeca nem tudom miről van, de szerintem 125-ös aprilia robogóról.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

KILL3R etz írta:Valószínű átenged a főfékhenger karmantyúja. Nemtudom, hogy az utángyártott milyen minőségű.... Régebben a fékolajállóságot se sikerült megoldaniuk.. ](*,)

Szerintem a próbálkozások helyett szerezz egy normális főfékhengert (Grimeca, Brembo), valami kis robogóról (50,125ccm). Általában az olaszokat szerelik ezekkel.
Akkor ezek szerint akkor más motor főfékhengere is jó...!? Van valami adat a beazonosításra, hogy melyik jó hozzá vagy esetleg konkrét ami jó az ETZ-hez?
Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Valószínű átenged a főfékhenger karmantyúja. Nemtudom, hogy az utángyártott milyen minőségű.... Régebben a fékolajállóságot se sikerült megoldaniuk.. ](*,)

Szerintem a próbálkozások helyett szerezz egy normális főfékhengert (Grimeca, Brembo), valami kis robogóról (50,125ccm). Általában az olaszokat szerelik ezekkel.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Veszy2107 írta:Hali! A korábban említett fékproblémám részben megoldódott, szétszedtem a nyerget, a dugó elég piszkos volt kipucoltam és összeraktam. Az egyik oldal tökéletesen működik szépen jár, a másik egy kicsit nehezebben jár, de abba tettem új (ócska utángyártott) karmantyút, kicsit az jobban fogja a kelleténél, de így már azért faszán használható és jól fog... remélem esetleg kicsit fog kopni az a gumi és akkor tökéletes lesz...

Viszont lecseréltem a fékolajat is jelentkezett egy másik probléma.... Ha üzemszerűen használom a féket, akkor nagyon faszán fog, viszont ha szép lassan húzom be a kart, akkor szinte koppig be tudom húzni a kart....(azért így is fog, csak zavaró :/) Mi okozhatja ezt a problémát? Nem hiszem hogy levegős lenne, mert légtelenítettük meg ügye csak akkor jön be koppig a kar, ha lassan húzom, egyébként jól működik... Volt már valakinek ilyen? Mivel lehetne orvosolni? Egyszerű tömítés csere főfékhengernél megoldhatja vagy főfékhengert is kellene cserélni? :/

Előre is köszi!
Lehet, hogy valahol csak spontán levegőt kap...?
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Hali! A korábban említett fékproblémám részben megoldódott, szétszedtem a nyerget, a dugó elég piszkos volt kipucoltam és összeraktam. Az egyik oldal tökéletesen működik szépen jár, a másik egy kicsit nehezebben jár, de abba tettem új (ócska utángyártott) karmantyút, kicsit az jobban fogja a kelleténél, de így már azért faszán használható és jól fog... remélem esetleg kicsit fog kopni az a gumi és akkor tökéletes lesz...

Viszont lecseréltem a fékolajat is jelentkezett egy másik probléma.... Ha üzemszerűen használom a féket, akkor nagyon faszán fog, viszont ha szép lassan húzom be a kart, akkor szinte koppig be tudom húzni a kart....(azért így is fog, csak zavaró :/) Mi okozhatja ezt a problémát? Nem hiszem hogy levegős lenne, mert légtelenítettük meg ügye csak akkor jön be koppig a kar, ha lassan húzom, egyébként jól működik... Volt már valakinek ilyen? Mivel lehetne orvosolni? Egyszerű tömítés csere főfékhengernél megoldhatja vagy főfékhengert is kellene cserélni? :/

Előre is köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Veszy2107 írta: Megfújkáltam, megtisztítottam féktisztítóval mielőtt hozzányúltam, de ezek szerint nem eléggé....
Én szétborítanám a nyerget, nem egy bonyolult cucc, ez is olyan, hogy egyszer kell megcsinálni, de akkor jól.
Anno vateráztam a nyergemet, szétszedtem, egyik dugattyú alig mozdult.
Kipucoltam, összeraktam, azóta is tökéletes. KOPP-KOPP
TS powa!
Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

gesszti írta:
Veszy2107 írta: Szia! Köszi az infókat! Úgy gondolom, hogy hasznosak... ;) Első körben délután megpróbálom szétszedés nélkül bejáratni és megtisztítani őket, aztán ha nem nyert, akkor marad a darabokra szedés és tüzetes vizsgálat... Az a baj, hogy eddig jó működött, csak a betéteket akartam cserélni... :/
...és legalább a féknyereg furatát is jól összekaristolod a kosszal, ami a dugattyún van. Fékkel nem szabad játszani. szét kell szedni, ellenőrizni, tisztítani a dugattyút, ha nem 100%-os, akkor csere.

Betétcserénél alap, hogy a dugó nyeregből kilógó részét alaposan meg kell tiszítani visszanyomás előtt.
Megfújkáltam, megtisztítottam féktisztítóval mielőtt hozzányúltam, de ezek szerint nem eléggé....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Gabor001
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.06.24. 21:03
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Gabor001 »

Veszy2107 írta:
Gabor001 írta:Egyelőre nem találtam azt a részt, ahol ezt tárgyaltátok, majd még keresem... Amúgy az hogy tudott ilyen problémát okozni? Fizikailag akadályozta vagy beengedte a port? Köszi!


Szia. Nekem korábban hasonló problémám volt és a "Fékmunkahenger porvédő gumi" becses nevűvel volt problémám. Ennek a cseréje után már jó lett, de érdemes lenne visszakeresned itt az akkori hozzászólásokat ehhez a problémámhoz. Üdv Gábor
Véleményem szerint beengedte a koszt. Ha a féknyereg fékdugattyú rendben van, akkor a karmantyú csere megoldja a problémádat, de én cseréltem a dugattyút is. Érdemes, mert így lett teljesen jó. Remélem tudtam segíteni.[/quote]


Szia! Köszi az infókat! Úgy gondolom, hogy hasznosak... ;) Első körben délután megpróbálom szétszedés nélkül bejáratni és megtisztítani őket, aztán ha nem nyert, akkor marad a darabokra szedés és tüzetes vizsgálat... Az a baj, hogy eddig jó működött, csak a betéteket akartam cserélni... :/[/quote]


A fékbetétet akartam én is csak cserélni, de ugyanígy jártam, szedd stzét inkább, mert véleményem szerint így még több kárt is csinálhatsz, ha ez elsőre nem működik megfelelően, akkor nem fog bejáratódni, vagy ha igen akkor a kosz még jobban betalál, ahová nem kellene. Majd írd meg a fejleményeket. Üdv
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Veszy2107 írta: Szia! Köszi az infókat! Úgy gondolom, hogy hasznosak... ;) Első körben délután megpróbálom szétszedés nélkül bejáratni és megtisztítani őket, aztán ha nem nyert, akkor marad a darabokra szedés és tüzetes vizsgálat... Az a baj, hogy eddig jó működött, csak a betéteket akartam cserélni... :/
...és legalább a féknyereg furatát is jól összekaristolod a kosszal, ami a dugattyún van. Fékkel nem szabad játszani. szét kell szedni, ellenőrizni, tisztítani a dugattyút, ha nem 100%-os, akkor csere.

Betétcserénél alap, hogy a dugó nyeregből kilógó részét alaposan meg kell tiszítani visszanyomás előtt.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 48 vendég