Elektronika topik - a pokol kapuja
Elektronika
Sziasztok ts 125 motorommal van egy kis gond tompitott világitásnál ha indexelek leáll a motor fesz szabályzot egy hete cseréltem de ugyanaz van leáll lehet kevés a töltés?vagy szénkefe?mit érdemes először átnézni?üdv
A végtelenbe és még tovább!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Ha a gerjesztő szálat (zöld-kék kábel) lekötöd a fesszab-ról , és +12vra kötöd és megjön a töltés akkor a fesszabályzó a rossz,ha nem akkor forgórész,szénkefe, 2A-es üveg biztosíték kiolvadt v. kontakthibás (ahogy már írták) , v. maga a vezeték hibás.
Ezeket nézd át, ha nem jön a következő kör.[/quote]
Üdv.
A gerjesztő szálat rákötöttem 12v-ra ahogy tanácsoltad és kialudt a töltésjelző. Akkor biztosra vehetem, hogy feszültség szabályzó a hibás?
Ezeket nézd át, ha nem jön a következő kör.[/quote]
Üdv.
A gerjesztő szálat rákötöttem 12v-ra ahogy tanácsoltad és kialudt a töltésjelző. Akkor biztosra vehetem, hogy feszültség szabályzó a hibás?
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
" Hol találom a 2A-as üveg biztosítékot, még soha nem volt vele dolgom...,,
A jobb oldali oldaldekniben, az akkumulátor mellett, a fekete biztosíték táblában!
A jobb oldali oldaldekniben, az akkumulátor mellett, a fekete biztosíték táblában!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Üdv.sunbim írta:Ez mit jelent? Álló vagy forgórészt, v. mindkettőt?Dargo írta:Üdv.
Beszereztem egy új generátort, de így sincs töltésem, na most merre induljak???
Ha a gerjesztő szálat (zöld-kék kábel) lekötöd a fesszab-ról , és +12vra kötöd és megjön a töltés akkor a fesszabályzó a rossz,ha nem akkor forgórész,szénkefe, 2A-es üveg biztosíték kiolvadt v. kontakthibás (ahogy már írták) , v. maga a vezeték hibás.
Ezeket nézd át, ha nem jön a következő kör.
Forgó részt vettem, de most már gyanakszom az álló részre is, lehet, hogy amikor szétment a gyűrű kárt tett az állórészben. Kipróbálom a zöld-kék kábeles megoldást aztán majd meglátom mit produkál. Hol találom a 2A-as üveg biztosítékot, még soha nem volt vele dolgom...
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Ez mit jelent? Álló vagy forgórészt, v. mindkettőt?Dargo írta:Üdv.
Beszereztem egy új generátort, de így sincs töltésem, na most merre induljak???
Ha a gerjesztő szálat (zöld-kék kábel) lekötöd a fesszab-ról , és +12vra kötöd és megjön a töltés akkor a fesszabályzó a rossz,ha nem akkor forgórész,szénkefe, 2A-es üveg biztosíték kiolvadt v. kontakthibás (ahogy már írták) , v. maga a vezeték hibás.
Ezeket nézd át, ha nem jön a következő kör.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Biztosíték,fesz szabályzó,diódahíd,Dargo írta:Üdv.
Beszereztem egy új generátort, de így sincs töltésem, na most merre induljak???
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Üdv.
Beszereztem egy új generátort, de így sincs töltésem, na most merre induljak???
Beszereztem egy új generátort, de így sincs töltésem, na most merre induljak???
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Elektronika
Az enyém is törött volt, én vettem egyet használtan kb 3000-ért, azóta is tökéletesen működik.Dargo írta:Target írta:Nézd meg a generátor forgórésznél, hogy nem-e töröttek a csúszógyűrűk, vagy esetleg a szénkefék nem-e mentek szét.
Köszönöm a hozzászólást neked lett igazad, összetört...
Egyébként állítólag cserélhetőek a gyűrűk, de szerintem olcsóbb egy másikat venni.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Benzines ecsettel tisztíthatod!Dargo írta:Üdv.
A generátorom tiszta kosz, zsír, grafit por meg mit tudom én hogy mi. Meglehet tisztítani vagy inkább ne mert többet ártok vele mint amennyit használok???
Hígítót pl nitro stb ne használj!
Ha mosóedényben mosod, ecseteled, vigyázz hogy ne a lakkozott rézvezetéken csizsatolódjon az edény alján! Inkább tartsd kézben és úgy.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Üdv.
A generátorom tiszta kosz, zsír, grafit por meg mit tudom én hogy mi. Meglehet tisztítani vagy inkább ne mert többet ártok vele mint amennyit használok???
A generátorom tiszta kosz, zsír, grafit por meg mit tudom én hogy mi. Meglehet tisztítani vagy inkább ne mert többet ártok vele mint amennyit használok???
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Target írta:Nézd meg a generátor forgórésznél, hogy nem-e töröttek a csúszógyűrűk, vagy esetleg a szénkefék nem-e mentek szét.
Köszönöm a hozzászólást neked lett igazad, összetört...
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Üdv.
Összetört a forgórészen a kommunátor, van valami alternatíva arra, hogy ne kelljen újat vennem helyette 10.000Ft-ért????
Összetört a forgórészen a kommunátor, van valami alternatíva arra, hogy ne kelljen újat vennem helyette 10.000Ft-ért????
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dargo 2013.07.18. 17:46-kor.
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Na, nekem ugyanilyenek vannak, csak alumíniumos. Mivel amikor a motort vettem, mind a 4 biztosíték 8A-s volt, én is olyat tettem bele. Amikor ugye vettem, akkor volt benne üveges, rézkupakos és ez a műanyag testű is egyszerre, aztán a rézkupakos meg is szívatott, így hát lecseréltem mind a 4 biztit 8A-s műanyag testűre.sunbim írta:Ha teheted réz biztosító szálast vegyél, ne alumíniumot. Mert a biztosítótábla reze nem szereti az alumíniumot , "összevesznek,, .
Az érintkezési felületnél elkezd erőssen oxidálódni az alu.
És a rányomott réz kupakos, réz szálas tipusút is mellőzném, mert többeket meglepett már azzal hogy kontakthibás lett a rézkupak és a szál között és el-el ment az áram kiolvadás nélkül is.
Tehát amit javaslok az a modernebb tipus, műanyag testű, egy darabból kipréselt rézlemezből van a vég érintkező és az olvadó szál.
De mondom, eredetileg mind a 4 biztosíték 8A-s volt, amikor vettem a gépet, így nem is piszkáltam, ugyanúgy 8-asok vannak benne. Aztán most meg néztem a leírást, és ott más szerepel...
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
"Oks, értem én. Nekem jelenleg mind a négy 8 amperes, műanyag testű (fehér színű), alumínium szállal. Az melyik típus? Így volt, amikor vettem a motort...,,
Ha teheted réz biztosító szálast vegyél, ne alumíniumot. Mert a biztosítótábla reze nem szereti az alumíniumot , "összevesznek,, .
Az érintkezési felületnél elkezd erőssen oxidálódni az alu.
És a rányomott réz kupakos, réz szálas tipusút is mellőzném, mert többeket meglepett már azzal hogy kontakthibás lett a rézkupak és a szál között és el-el ment az áram kiolvadás nélkül is.
Tehát amit javaslok az a modernebb tipus, műanyag testű, egy darabból kipréselt rézlemezből van a vég érintkező és az olvadó szál.
Ha teheted réz biztosító szálast vegyél, ne alumíniumot. Mert a biztosítótábla reze nem szereti az alumíniumot , "összevesznek,, .
Az érintkezési felületnél elkezd erőssen oxidálódni az alu.
És a rányomott réz kupakos, réz szálas tipusút is mellőzném, mert többeket meglepett már azzal hogy kontakthibás lett a rézkupak és a szál között és el-el ment az áram kiolvadás nélkül is.
Tehát amit javaslok az a modernebb tipus, műanyag testű, egy darabból kipréselt rézlemezből van a vég érintkező és az olvadó szál.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Oks, értem én. Nekem jelenleg mind a négy 8 amperes, műanyag testű (fehér színű), alumínium szállal. Az melyik típus? Így volt, amikor vettem a motort...sunbim írta:A 4 és 16 olvadóbiztosító a hengeres testen kívül futó olvadó szálról ismered fel. A ,,finombiztosító" az hengeres üvegtestű, elektronikai gyors kiolvadású biztosíték. Az olvadóbetét sokkal lassabb.
...
A finombiztosító az amelyiknek tetszik az íze, az olvadóbetét csak a szádban,nem a kezedben!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
A 4 és 16 olvadóbiztosító a hengeres testen kívül futó olvadó szálról ismered fel. A ,,finombiztosító" az hengeres üvegtestű, elektronikai gyors kiolvadású biztosíték. Az olvadóbetét sokkal lassabb.csabyka88 írta:Üdv!
Azt szeretném tudni, hogy a 251-eshez is azok a biztosítékok kellenek, mint a 250-eshez? A 250-es könyvében ezek szerepelnek:
- index: 4A olvadóbetét
- főbiztosító (2db) : 16A olvadóbetét
- töltődinamó: 2A finombiztosító
Egyáltalán, melyik a finombiztosító, és melyik az olvadóbetét?
...
A finombiztosító az amelyiknek tetszik az íze, az olvadóbetét csak a szádban,nem a kezedben!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Üdv!
Azt szeretném tudni, hogy a 251-eshez is azok a biztosítékok kellenek, mint a 250-eshez? A 250-es könyvében ezek szerepelnek:
- index: 4A olvadóbetét
- főbiztosító (2db) : 16A olvadóbetét
- töltődinamó: 2A finombiztosító
Egyáltalán, melyik a finombiztosító, és melyik az olvadóbetét?
Azt szeretném tudni, hogy a 251-eshez is azok a biztosítékok kellenek, mint a 250-eshez? A 250-es könyvében ezek szerepelnek:
- index: 4A olvadóbetét
- főbiztosító (2db) : 16A olvadóbetét
- töltődinamó: 2A finombiztosító
Egyáltalán, melyik a finombiztosító, és melyik az olvadóbetét?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Elektronika
nem biztos lehet szabályzó isdavidgeszt írta:Kimértem a töltőfeszültséget a motoromon, a generátornál kb. 7V és 11V között változik. Ilyenkor tuti hogy a generátor rossz igaz?
Előre is kösz
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Elektronika
Kimértem a töltőfeszültséget a motoromon, a generátornál kb. 7V és 11V között változik. Ilyenkor tuti hogy a generátor rossz igaz?
Előre is kösz
Előre is kösz
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Beezony!
Nekem kint van a garázsban a falon, bekeretezve-üvegezve. ... marha jól néz ki !
Meg egy blokk robbantott ábra, de ez már OFF.
Nekem kint van a garázsban a falon, bekeretezve-üvegezve. ... marha jól néz ki !
Meg egy blokk robbantott ábra, de ez már OFF.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
De jó kép, mentettem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Üdv.
Szeretném lecserélni a régi 31 éves mechanikus feszültség szabályozómat egy elektronikusra. Elképzelésem sincs, hogy a régi fesz. szabon, balról jobbra haladva, milyen jelzésű kábelek vannak. Ebben kérném a segítségeteket, hogy ha megveszem az újat akkor ne legyen gond a bekötés.
Szeretném lecserélni a régi 31 éves mechanikus feszültség szabályozómat egy elektronikusra. Elképzelésem sincs, hogy a régi fesz. szabon, balról jobbra haladva, milyen jelzésű kábelek vannak. Ebben kérném a segítségeteket, hogy ha megveszem az újat akkor ne legyen gond a bekötés.
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Jól gondolod a vezetékeket.torped írta:Sziasztok!
Ma beszereztem egy elektronikus fesz. szabályozót 250-es ETZmhez.
A korábbi szabályozónak volt (sorrendben balról jobbra) D-, DF, 61, D+, 51 jelű csatlakozója.
Az újnak van (szintén sorrendben) B+, D+, 61, DF, D- jelű csatlakozói.
Az azonos jelűek gondolom ugyanoda mennek az újon mint a régin és akkor ami a régin ment az 51-es jelű csatlakozóra az megy most a B+ ra? Lehet, hogy hülye kérdés volt, de jobb félni mint megijedni.
Másik, olvastam wikin hogy: "a gyújtásdekli alatti előtétellenállást (tekercsnek látszó tárgy) ki kell kötni." Ez biztos?
Köszi előre is.
Tekercsnek látszó tárgy pedig 6v-nál van (ES, és TS), neked ETZ-nél nem kell mást kiköztni
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Sziasztok!
Ma beszereztem egy elektronikus fesz. szabályozót 250-es ETZmhez.
A korábbi szabályozónak volt (sorrendben balról jobbra) D-, DF, 61, D+, 51 jelű csatlakozója.
Az újnak van (szintén sorrendben) B+, D+, 61, DF, D- jelű csatlakozói.
Az azonos jelűek gondolom ugyanoda mennek az újon mint a régin és akkor ami a régin ment az 51-es jelű csatlakozóra az megy most a B+ ra? Lehet, hogy hülye kérdés volt, de jobb félni mint megijedni.
Másik, olvastam wikin hogy: "a gyújtásdekli alatti előtétellenállást (tekercsnek látszó tárgy) ki kell kötni." Ez biztos?
Köszi előre is.
Ma beszereztem egy elektronikus fesz. szabályozót 250-es ETZmhez.
A korábbi szabályozónak volt (sorrendben balról jobbra) D-, DF, 61, D+, 51 jelű csatlakozója.
Az újnak van (szintén sorrendben) B+, D+, 61, DF, D- jelű csatlakozói.
Az azonos jelűek gondolom ugyanoda mennek az újon mint a régin és akkor ami a régin ment az 51-es jelű csatlakozóra az megy most a B+ ra? Lehet, hogy hülye kérdés volt, de jobb félni mint megijedni.
Másik, olvastam wikin hogy: "a gyújtásdekli alatti előtétellenállást (tekercsnek látszó tárgy) ki kell kötni." Ez biztos?
Köszi előre is.
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Elektronika
Nézd meg a generátor forgórésznél, hogy nem-e töröttek a csúszógyűrűk, vagy esetleg a szénkefék nem-e mentek szét.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Üdv.
A segítségeteket szeretném kérni, egyik percről a másikra elment a töltésem, nem tudom hol és hogyan keressem a hibát. Ebben kérném a segítségeteket.
A segítségeteket szeretném kérni, egyik percről a másikra elment a töltésem, nem tudom hol és hogyan keressem a hibát. Ebben kérném a segítségeteket.
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Elektronika
Alapjában véve a generátortól is kevés a töltőfeszültség. Nem lehet inkább hogy a generátor a rossz?allllli írta:davidgeszt írta:Sziasztok. Még régebben jártam itt az volt a gondom hogy ha a lámpát felkapcosltam egy idő után( amikor lemerült az akksi) nem ment a motor csak lámpa nélkül. Ahogy mondtátok, kevés a töltőfeszültség. A töltőfeszültség olyan 7V és 11V közt változik a fordulatszámtól függően. Egyik ismerősöm azt mondta hogy ez lehet a feszültség szabályozó miatt. Én nem igazán értek hozzá. Vkinek vmi ötlet? Előre is köszönöm
Van. A feszültségszabályzót úgy kell beállítani, hogy a töltés emelt fordulaton ne lépje túl a 14,4 V-os határt. Ez a lényeg. Az, hogy mennyi a töltés alapjáraton, az már függ a szénkefék állapotától, a vezetékelés állapotától stb. Milyen feszültségszabályzód van? Ha a gyári mechanikus, akkor azt be lehet állítani, ha elektromos, azt sajnos nem. Illetve igen, ha értesz az elektronikához. Egyébként a töltőfeszültségnek legalább kb 12,8 V-nak kell lennie alapjáraton, úgy h fel vannak kapcsolva a lámpák. És max 14,4-14,5 V lehet fordulaton.
Gyári mechanikus van, a szénkeféket kb. 1 hónapja cseréltem. A feszszabályzón ahogy láttam van egy olyan ahol két lemez között van egy kis kalapács illetve a másik oldalon van egy kalapács meg egy lemez. Melyiken állítsak szerinted? Előre is köszi
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
davidgeszt írta:Sziasztok. Még régebben jártam itt az volt a gondom hogy ha a lámpát felkapcosltam egy idő után( amikor lemerült az akksi) nem ment a motor csak lámpa nélkül. Ahogy mondtátok, kevés a töltőfeszültség. A töltőfeszültség olyan 7V és 11V közt változik a fordulatszámtól függően. Egyik ismerősöm azt mondta hogy ez lehet a feszültség szabályozó miatt. Én nem igazán értek hozzá. Vkinek vmi ötlet? Előre is köszönöm
Van. A feszültségszabályzót úgy kell beállítani, hogy a töltés emelt fordulaton ne lépje túl a 14,4 V-os határt. Ez a lényeg. Az, hogy mennyi a töltés alapjáraton, az már függ a szénkefék állapotától, a vezetékelés állapotától stb. Milyen feszültségszabályzód van? Ha a gyári mechanikus, akkor azt be lehet állítani, ha elektromos, azt sajnos nem. Illetve igen, ha értesz az elektronikához. Egyébként a töltőfeszültségnek legalább kb 12,8 V-nak kell lennie alapjáraton, úgy h fel vannak kapcsolva a lámpák. És max 14,4-14,5 V lehet fordulaton.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Elektronika
Sziasztok. Még régebben jártam itt az volt a gondom hogy ha a lámpát felkapcosltam egy idő után( amikor lemerült az akksi) nem ment a motor csak lámpa nélkül. Ahogy mondtátok, kevés a töltőfeszültség. A töltőfeszültség olyan 7V és 11V közt változik a fordulatszámtól függően. Egyik ismerősöm azt mondta hogy ez lehet a feszültség szabályozó miatt. Én nem igazán értek hozzá. Vkinek vmi ötlet? Előre is köszönöm
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
De még egyszerűbb, ha makrófelvétel módba állítod a gépet - persze, ha tudja. A kép minősége alapján tudja a telefonod.darkMZ írta:Hát igen, telefonnal nem lehet csodát tenni.
naszóval, tök fekete az egész, az alsó része pedig fehér volt (gyertya)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- darkMZ
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 318
- Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Kiskőrös
Re: Elektronika
Hát igen, telefonnal nem lehet csodát tenni.
naszóval, tök fekete az egész, az alsó része pedig fehér volt (gyertya)
naszóval, tök fekete az egész, az alsó része pedig fehér volt (gyertya)
MZ or nothing!
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Elektronika
Nem ide való a hozzászólásom, csak jó tanácsként szeretném megosztani veled és másokkal is, hogy ha gyertyáról készítenek képet, igyekezzenek a hátteret minél közelebb hozni. Célszerű egy papírra letenni, és a gép nem fókuszál a távolba.darkMZ írta:A héten megpróbálkoztam a gyertyacserével, hátha orvosolja a rángatást, meg a torpangatást.
találtam otthon zöldfeliratos Isolatort, 225-öset, ezzel kicsit másképp megy a motor, mintha mélyebb lenne ahangja, de lehet, hogy ezt beképzelem magamnak mindenesetre kevésbé egyenletlen a járása, igaz, hogy mintha kevésbé gyorsulna, de erőteljes gázadásra eddig még nem torpant meg. Hosszú úton még nem volt alkalmam kipróbálni.
kép az előző gyertyáról:
http://kepfeltoltes.hu/130714/2013-07-1 ... es.hu_.jpg
kis szerszámos táskám
http://kepfeltoltes.hu/130714/2013-07-1 ... es.hu_.jpg
gyertya a helyén:
http://kepfeltoltes.hu/130714/2013-07-1 ... es.hu_.jpg
(némi olaj (vagy benzin) folyásocska található a blokkon)
Megköszönöm a kommenteket, aki ismer, tudja, hogy nőnemű vagyok és nem sokat értek a dologhoz.
Ne vedd kioktatásnak, nem akarok én senkit megsérteni.
- darkMZ
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 318
- Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Kiskőrös
Re: Elektronika
A héten megpróbálkoztam a gyertyacserével, hátha orvosolja a rángatást, meg a torpangatást.
találtam otthon zöldfeliratos Isolatort, 225-öset, ezzel kicsit másképp megy a motor, mintha mélyebb lenne ahangja, de lehet, hogy ezt beképzelem magamnak mindenesetre kevésbé egyenletlen a járása, igaz, hogy mintha kevésbé gyorsulna, de erőteljes gázadásra eddig még nem torpant meg. Hosszú úton még nem volt alkalmam kipróbálni.
kép az előző gyertyáról:
http://kepfeltoltes.hu/130714/2013-07-1 ... es.hu_.jpg
kis szerszámos táskám
http://kepfeltoltes.hu/130714/2013-07-1 ... es.hu_.jpg
gyertya a helyén:
http://kepfeltoltes.hu/130714/2013-07-1 ... es.hu_.jpg
(némi olaj (vagy benzin) folyásocska található a blokkon)
Megköszönöm a kommenteket, aki ismer, tudja, hogy nőnemű vagyok és nem sokat értek a dologhoz.
találtam otthon zöldfeliratos Isolatort, 225-öset, ezzel kicsit másképp megy a motor, mintha mélyebb lenne ahangja, de lehet, hogy ezt beképzelem magamnak mindenesetre kevésbé egyenletlen a járása, igaz, hogy mintha kevésbé gyorsulna, de erőteljes gázadásra eddig még nem torpant meg. Hosszú úton még nem volt alkalmam kipróbálni.
kép az előző gyertyáról:
http://kepfeltoltes.hu/130714/2013-07-1 ... es.hu_.jpg
kis szerszámos táskám
http://kepfeltoltes.hu/130714/2013-07-1 ... es.hu_.jpg
gyertya a helyén:
http://kepfeltoltes.hu/130714/2013-07-1 ... es.hu_.jpg
(némi olaj (vagy benzin) folyásocska található a blokkon)
Megköszönöm a kommenteket, aki ismer, tudja, hogy nőnemű vagyok és nem sokat értek a dologhoz.
MZ or nothing!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Lámpabúra füst - > zárlat
Lehet rossz az izzó is, próbáld ki kivéve. Nekem amikor igazán nagyokat estem mindig kiégett az első izzó.
Amúgy csak vezetékek vannak ott meg izzók. Annyira nem tud elbonyolódni
Lehet rossz az izzó is, próbáld ki kivéve. Nekem amikor igazán nagyokat estem mindig kiégett az első izzó.
Amúgy csak vezetékek vannak ott meg izzók. Annyira nem tud elbonyolódni
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Ma 50-el elkaptam egy k*rva nagy kátyút. Gumi lapos lett egyből, de nem nem teljesen, motor leállt, eltűnt belőle az áram. A 16 A-es biztosíték égett ki. Felfújtam a gumit egy kútnál, a jó lett, de tompított izzó kapcsolására egyből leáll a motor és kiég a biztosíték. Szerencsésen hazajöttünk! ketten helyzetjelzővel. A lámpa búrában füstöl valami ha ráadom a világítást. A helyzetjelző fénye gyengül és a tompított meg olyan gyengén világít, mintha gyenge lenne az akksi. 2 mp után elfüstöl a biztosíték. Mi okozhat ilyen tüneteket nagy ütés hatására? Ami a világításhoz kapcsolódik vezeték, nincsenek kidörzsölődve a lámpa búránál se, meg a kapcsolóknál se.
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Elektronika
Pont ugyanilyen problémám volt nekem is.
Lötyögött a főtengelyem, és ebből kifolyólag egy kicsi nyolcas keletkezett benne, így kóválygott a bütykös tengely is.
Ezért a megszakító 2x nyitott, nem volt ideje a gyújtótrafónak feltöltődni, így magas fordulaton nem ad szikrát.
Mivel a motornak papírjai nincsenek, és csak terepen használom nem akartam rá sokat költeni.
Ezért egy kissé drasztikus megoldással csináltam meg. Megköszörültem a bütykös tengelyt.
Ezután már tökéletesen be lehetett állítani a gyújtást, és ki is pörgött 8 ezerig.
Nem javaslom ezt a megoldást, főleg ha papíros motorról van szó.
De a problémát itt kell keresni.
Az is lehet, hogy csak kicsi a zárásszög.
Lötyögött a főtengelyem, és ebből kifolyólag egy kicsi nyolcas keletkezett benne, így kóválygott a bütykös tengely is.
Ezért a megszakító 2x nyitott, nem volt ideje a gyújtótrafónak feltöltődni, így magas fordulaton nem ad szikrát.
Mivel a motornak papírjai nincsenek, és csak terepen használom nem akartam rá sokat költeni.
Ezért egy kissé drasztikus megoldással csináltam meg. Megköszörültem a bütykös tengelyt.
Ezután már tökéletesen be lehetett állítani a gyújtást, és ki is pörgött 8 ezerig.
Nem javaslom ezt a megoldást, főleg ha papíros motorról van szó.
De a problémát itt kell keresni.
Az is lehet, hogy csak kicsi a zárásszög.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igen az is lehet, de az is, hogy a lógás miatt a szimering kitágul.Kovi 125 írta:A főtengely lóg egy kicsit. Az lehet probléma, hogy a lógás miatt nagy fordulaton a megszakítóhézag elmegy és ez miatt hagy ki?
Kis fordulaton, még visszanyomja a rugó, de minél nagyobb a fordulat a tehetelenság miatt már nem képes tömíteni a lötyögést, és ott megy el az erő.
Én mondjuk egy 5-600 km-es távot nem biztos, hogy megkezdenék lötyögő főtengellyel, főleg ha még tudok is róla.
Hiszen az a 2-3e Ft, meg az a néhány órai szerelés megspórolása tönkre teheti az egész túra élményedet.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
Kipufogo eldugultsunbim írta:Nézzétek át a gyújtással összefüggő kábelek szigeteléseit, hátha kikoptak, itt ott letestel. Rezgéssel, rezonanciával is összefügghet.Kovi 125 írta:Sziasztok!
Ismét SOS!
Elég súlyos problémám van!
Rengeteget szereltük a motort de nem jöttünk rá a problémára.
Tavaly mentem a kis csúzlival 160 kilométert. Az úton nem ment 80 fölé még dombnak lefelé sem.
Mi lehet a baj? Nem megy 4000-es fordulat fölé semmiképpen. Négyezer fölé akar menni de ledadog.
Az út után egyre csak szarabb lett. Eléggé kihagy a szikra. A Mentem vele pár kilométert és elkezdett dadogni. Pöcre indul de a gyújtás folyamatosan kihagy. Most már ha rákapcsolom a világítást és húzom neki a gázt akkor is ledadog.
A kábelezésen kívül mindent lecseréltünk rajta egy tökéletesen működő másik 125-ös ts-ről. Egy autóvillamossági szerelő is megnézte. Lemért rajta mindent elvileg mindenhol jó a töltés stb. (Azt mondta, hogy ilyennel még nem találkozott a praxisa alatt.)
A gyújtás is tökéletesen be van állítva.
A főtengely lóg egy kicsit. Az lehet probléma, hogy a lógás miatt nagy fordulaton a megszakítóhézag elmegy és ez miatt hagy ki?
Minden ötletre és tippre nagy szükségem van mert már kezdem FELADNI.
Előre is köszönök minden tippet!
A viz szalad, a kő marad!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Nézzétek át a gyújtással összefüggő kábelek szigeteléseit, hátha kikoptak, itt ott letestel. Rezgéssel, rezonanciával is összefügghet.Kovi 125 írta:Sziasztok!
Ismét SOS!
Elég súlyos problémám van!
Rengeteget szereltük a motort de nem jöttünk rá a problémára.
Tavaly mentem a kis csúzlival 160 kilométert. Az úton nem ment 80 fölé még dombnak lefelé sem.
Mi lehet a baj? Nem megy 4000-es fordulat fölé semmiképpen. Négyezer fölé akar menni de ledadog.
Az út után egyre csak szarabb lett. Eléggé kihagy a szikra. A Mentem vele pár kilométert és elkezdett dadogni. Pöcre indul de a gyújtás folyamatosan kihagy. Most már ha rákapcsolom a világítást és húzom neki a gázt akkor is ledadog.
A kábelezésen kívül mindent lecseréltünk rajta egy tökéletesen működő másik 125-ös ts-ről. Egy autóvillamossági szerelő is megnézte. Lemért rajta mindent elvileg mindenhol jó a töltés stb. (Azt mondta, hogy ilyennel még nem találkozott a praxisa alatt.)
A gyújtás is tökéletesen be van állítva.
A főtengely lóg egy kicsit. Az lehet probléma, hogy a lógás miatt nagy fordulaton a megszakítóhézag elmegy és ez miatt hagy ki?
Minden ötletre és tippre nagy szükségem van mert már kezdem FELADNI.
Előre is köszönök minden tippet!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
ETZmanus írta:Sziasztok!
A mai napon húzott magának egy rovátkát (rosszat) a moci.
Munkába menet egyszer csak leállt. Elment az elektromos "áram". Gyújtás ráadásra se kép-se hang
Biztosítékok jók, pár hónapja került beépítésre késes biztitábla, illetve a vezetékelés is felújítva-átnézve.
Szépen eltoltam hazáig, persze a garázsnál mikor ráadtam a gyújtás, ismét működött, így nem tudtam pontosan behatárolni a hibát.
A gyújtáskapcsolónál és a fényszóróházban a csatlakozók nincsenek lecsúszva, a testkábelek is OK, az ülés alatt is rendben van minden.
Elsődlegesen gyújtáskapcsoló hibára tippelek.
Érdemes venni utángyártott újat, vagy keressek bontott gyárit (ami szintén bármikor csinálhat ilyet)?
Egy pár oldallal ezelőtt én is így jártam...sokszor, csak mindig megoldódott valamitől.
Aztán kiderült, hogy az akksitól jövő + kábel volt a ludas, kettőből volt összetéve és ott oxidálódott el. Én kimértem mindent eljutott a feszültség a gyújtáskapcsolóig, mikor ráadtam a gyújtást, már az oxidos kábel nem tudta szolgáltatni a megfelelő árammennyiséget és lecsökkent 3-4 V-ra.
Izzó rátesz az akksi sarukra: világít. Izzó a plusz kébelen keresztül az akksin: nem világít. Így csak az lehet a szar alapon kicseréltem és be is vált. Szóval lehet valami egész apróság, amire nem is gondoltál, nem biztos h a kapcsoló a rossz.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nekem is így van.sub-ee írta: Az egyenirányító D+ vezetékét nyugodtan rá lehet simán dugni a biztosíték táblára oda, ahova a fesszabályzóról az 51-es csatlakozik. Az 51-es vezetéket nyugodtan ki lehet hagyni a szabályzóból illetve a motorból. Ugye a szabályzás generátorok esetében gerjesztés lekapcsolás szabályzással valósul meg!
Üdv.:Sub-ee
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az egyenirányító D+ vezetékét nyugodtan rá lehet simán dugni a biztosíték táblára oda, ahova a fesszabályzóról az 51-es csatlakozik. Az 51-es vezetéket nyugodtan ki lehet hagyni a szabályzóból illetve a motorból. Ugye a szabályzás generátorok esetében gerjesztés lekapcsolás szabályzással valósul meg!telectronic írta: A B+ és a D+ a szabályzó működésben nem vesz részt. Csak egy egyszerű átkötés.
Nem egészen így van, az "egyszerű átkötés" a nem más mint a visszáram kapcsoló ami lehet mechanikus (relé) vagy elektronikus (dióda)
Ennél az elektronikusnál igazából azt a célt szolgálja, hogy az akkuról jövő drót és a diódáról jövő drót összekötést ne kelljen egy plusz kapoccsal megtenni, hanem ide rádugva elegánsan nézzen ki.
De láss csodát szétszedtem:
(smájlik helye: .................... )
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Elektronika
Kovi 125
Biztos ,hogy jó a trafó?Ha zárlatos,az csak akkor jelentkezik,ha mégy vele,miután felmelegedett..
Gyertgyacserével próbálkoztál már?
Mennyire kotyog a ftg csapágy?Azért elég csörgős lehet,ha elmegy miatta a gyújtás..
Kalapács üllő rendben van?Nincs kráteresedve?
Biztos ,hogy jó a trafó?Ha zárlatos,az csak akkor jelentkezik,ha mégy vele,miután felmelegedett..
Gyertgyacserével próbálkoztál már?
Mennyire kotyog a ftg csapágy?Azért elég csörgős lehet,ha elmegy miatta a gyújtás..
Kalapács üllő rendben van?Nincs kráteresedve?
fores
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Hasonló történt velem is pár hete. Lassítok, vissza akarok váltani, behúzom a kuplungot, a motor leáll. Legurítom az út szélére, hogy azért mégse a felezővonalnál eszetlenkedjek...gyújtást ráadom, nem világítanak a lámpák. Hazatoltam, dekni levesz, biztosítéktábla (hagyományos) átvizsgál, hiba nincs. Gyújtás ráad, van gyújtás. Óh, ez kontakthiba - gondoltam. Oldaldekni feltesz, beöltözés, gyújtás ráad, megint nincs gyújtás. Dekni levesz, biztosítékellenőrzés: az egyik bizti elszállt. (Vélhetően nem túláram miatt, hanem elöregedhetett az 1000 éves hengeres biztosítékon a rézhuzal.) Szóval kiszórtam mind a 4 biztosítékot, és vettem bele 4 újat, plusz brigéciollal és vízzel lemostam a biztosítéktáblát, valamint WD40-nel befújtam a csatlakozókat, és gond nélkül megy azóta is.ETZmanus írta:Sziasztok!
A mai napon húzott magának egy rovátkát (rosszat) a moci.
Munkába menet egyszer csak leállt. Elment az elektromos "áram". Gyújtás ráadásra se kép-se hang
Biztosítékok jók, pár hónapja került beépítésre késes biztitábla, illetve a vezetékelés is felújítva-átnézve.
Szépen eltoltam hazáig, persze a garázsnál mikor ráadtam a gyújtás, ismét működött, így nem tudtam pontosan behatárolni a hibát.
A gyújtáskapcsolónál és a fényszóróházban a csatlakozók nincsenek lecsúszva, a testkábelek is OK, az ülés alatt is rendben van minden.
Elsődlegesen gyújtáskapcsoló hibára tippelek.
Érdemes venni utángyártott újat, vagy keressek bontott gyárit (ami szintén bármikor csinálhat ilyet)?
Szóval nem biztos, hogy a biztosítéktáblád jó, érdemes a kontaktokat átnézni, befújni. Illetve én a gyújtáskapcsolónak is szoktam adni egy kis WD40-et, ha megmosom a motort, vagy elkap az eső, mert másnapra kicsit oxidos lesz, és már bizonytalan a működése...
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Elektronika
A személy neveket (az enyémet is) nagy kezdő betűvel illik írni , nem vagyok "nemecsek ernő", a "konkrét" szabályozó pedig kétes minősége miatt nem érdekel.telectronic írta:A gyula-bá meg a múltkor hozzám vágta a bumerángját, most meg éppen visszatért hozzá
Nem tudom mi bajod a bumeránggal, az egy remek hajítófa.
Re: Elektronika
Ez így van, itt a kutya elhantolva, ezekben az esetekben a gerjesztés korlátozásával védik a túláramtól a generátort. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy a képeken tátható szabályozó is "tudja" a gerjesztés korlátozását.kiszsebi írta:Sőt, az NDK elektronikus feszültségszabályozókban a gerjesztést sem engedik az egekbe szökni.
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika
Sziasztok!
A mai napon húzott magának egy rovátkát (rosszat) a moci.
Munkába menet egyszer csak leállt. Elment az elektromos "áram". Gyújtás ráadásra se kép-se hang
Biztosítékok jók, pár hónapja került beépítésre késes biztitábla, illetve a vezetékelés is felújítva-átnézve.
Szépen eltoltam hazáig, persze a garázsnál mikor ráadtam a gyújtás, ismét működött, így nem tudtam pontosan behatárolni a hibát.
A gyújtáskapcsolónál és a fényszóróházban a csatlakozók nincsenek lecsúszva, a testkábelek is OK, az ülés alatt is rendben van minden.
Elsődlegesen gyújtáskapcsoló hibára tippelek.
Érdemes venni utángyártott újat, vagy keressek bontott gyárit (ami szintén bármikor csinálhat ilyet)?
A mai napon húzott magának egy rovátkát (rosszat) a moci.
Munkába menet egyszer csak leállt. Elment az elektromos "áram". Gyújtás ráadásra se kép-se hang
Biztosítékok jók, pár hónapja került beépítésre késes biztitábla, illetve a vezetékelés is felújítva-átnézve.
Szépen eltoltam hazáig, persze a garázsnál mikor ráadtam a gyújtás, ismét működött, így nem tudtam pontosan behatárolni a hibát.
A gyújtáskapcsolónál és a fényszóróházban a csatlakozók nincsenek lecsúszva, a testkábelek is OK, az ülés alatt is rendben van minden.
Elsődlegesen gyújtáskapcsoló hibára tippelek.
Érdemes venni utángyártott újat, vagy keressek bontott gyárit (ami szintén bármikor csinálhat ilyet)?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Érdekes, más generátoros járművön nem találkoztam még ilyen jellegű túláram védelemmel, sőt, a későbbi NDK-s járműveken sem volt (Trabant, Wartburg, de az utolsó szériás MZ-ken sem). Rájöttek, fölösleges, hiszen a biztosíték megfelelő védelem a generátor részére. Sőt, az NDK elektronikus feszültségszabályozókban a gerjesztést sem engedik az egekbe szökni.Gyula-bá írta:Akár elhiszed akár nem az NDK mérnökei ismerték a szakmát, tudták, hogy miért építik be az áram korlátot.
Arra én nem hivatkoznék, hogy egy vitatott minőségű el. szabályozóból a túláram védelmet kispórolták.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
>Arra én nem hivatkoznék, hogy egy vitatott minőségű el. szabályozóból a túláram védelmet kispórolták.
Itt most nem az általános fesz. szabályzásról van szó hanem egy konkrét esetről, pontosan a képeken látható fesz. szabról.
A gyula-bá meg a múltkor hozzám vágta a bumerángját, most meg éppen visszatért hozzá.
Itt most nem az általános fesz. szabályzásról van szó hanem egy konkrét esetről, pontosan a képeken látható fesz. szabról.
A gyula-bá meg a múltkor hozzám vágta a bumerángját, most meg éppen visszatért hozzá.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 38 vendég