Miért is ne?csabyka88 írta:Ja, persze...hihető.gabsic írta: Hát például VW XL1?
Szakadéknak, hátszéllel...
Miért is ne?csabyka88 írta:Ja, persze...hihető.gabsic írta: Hát például VW XL1?
Ja, persze...hihető.gabsic írta: Hát például VW XL1?
Hát például VW XL1?csabyka88 írta: De ha mond valaki egy olyan autót, vagy motort, ami 1 literrel eljár, akkor lehet, hogy megváltozik a véleményem.
Nem értem ezt a lambdázást, de nem is ez a lényeg nekem. 400km-t akarsz menni a motorral. Ha 1 litert spórolsz 100km-enként, akkor 4 liter benzinnel leszel beljebb. Ez a mai viszonylatban kemény 1600 forintos spórolás. (...és ezt úgy mondom, hogy nem vagyok egy pénzszóró gyerek!)nagydivad írta: A gyárban az optimális teljesítmény/üzemanyag fogyasztásra állították, lambda 1-re. Nekem most 400 km erejéig nem az optimális üzemre van szükségem, hanem a minimális fogyasztásra. Az 5 századnyi lambda eltéréstől amivel ezt el lehet érni semmi baja nem lesz.
De ez mind csak elméleti síkon megy, nem tudok mérni szinte semmit, úgyhogy beállítok mindent úgy ahogy szoktam és imádkozok, hogy 4 liter alatt fogyasszon a motor és elég legyen a pénzem benzinre.
A gyárban az optimális teljesítmény/üzemanyag fogyasztásra állították, lambda 1-re. Nekem most 400 km erejéig nem az optimális üzemre van szükségem, hanem a minimális fogyasztásra. Az 5 századnyi lambda eltéréstől amivel ezt el lehet érni semmi baja nem lesz.csabyka88 írta:Van egy optimális tartomány, amikor jól megy a motor, és relatíve nem fogyaszt sokat. Ez pontosan akkor van, amikor állandóan őzbarna a gyertyakép.
Minden más varázslás értelmetlen, és felesleges a próbálkozás, mert a végén odalesz a motor a szegényebb keveréktől. Nem hinném, hogy az NDK-s mérnökök annyira ostobák lettek volna, hogy ha kevesebb benzinből is ki lehet hozni ugyanazt a teljesítményt, akkor nem afelé mennek el.
Szerintem elért egy minimális értéket a "liter/100 kilométer" arány, és ezt már nem lehet lejjebb vinni. Az MZ a mai vasakhoz képest talán jobban pazarol, de egy 600-as túramotor is bevesz 4 litert normális használat mellett, szóval ehhez képest mi az az 5 liter/100 kilométer?! Egy 20+ éves motortól...
De ha mond valaki egy olyan autót, vagy motort, ami 1 literrel eljár, akkor lehet, hogy megváltozik a véleményem.
Van egy optimális tartomány, amikor jól megy a motor, és relatíve nem fogyaszt sokat. Ez pontosan akkor van, amikor állandóan őzbarna a gyertyakép.
Ezt vállalom én írtam az idős bácsis történetet"ami sajnos valóság és nem is egyedi.Sok a tévhit ezekkel az olajakkal és a motorok üzemeltetésével kapcsolatban és a fő baj soha nem halnak ki mivel apáról fiúra szálnak. Órákig tudnék mesélni hasonlókat emberekről motorokról butaságról spórolásról ami nagyon is sokba kerül.Elég megnézni pár eladó motort MZ ETZ vagy Simson mind egyformán jól karban" volt tartva idős tulaj+ilyenek és egy rakás roncs szinte sétberhálva sufni tuning...,természetesen vannak kivételek is azok hamar el is kelnek vagy arany árba hirdetik.csabyka88 írta:Én soha sem értettem ezt az eszeveszett spórolást. De nincs mese...legközelebb, ha a fűnyíróból leeresztem a fáradt olajat, akkor félreteszem kis flakonokba, és majd hajtom vele az MZ-t, amivel aztán annyit fogok spórolni, hogy jövőre veszek egy CB500-ast.hell írta:Hajjajaja kezdenek elvadulni a dolgok szépen errefele is. De legalább jókat lehet derülni....
Úgy vagyok vele, hogy nyilván nem baj, ha kevesebbet fogyaszt a motor, de én nem azért vettem, hogy dekázgassam a benzint. Úgyse fogok 3 literből eljárni vele. Akinek ennyire számít a fogyasztás, az menjen gyalog.
Más: Nemrég írta valaki, hogy egy idős bácsi a hajtóműbe Arol 2T olajat tett. Biztos, hogy az is ken, de nem oda való.
(Mellesleg, miért nem kapok e-mail értesítőt, ha új hozzászólás érkezik? )
Én soha sem értettem ezt az eszeveszett spórolást. De nincs mese...legközelebb, ha a fűnyíróból leeresztem a fáradt olajat, akkor félreteszem kis flakonokba, és majd hajtom vele az MZ-t, amivel aztán annyit fogok spórolni, hogy jövőre veszek egy CB500-ast.hell írta:Hajjajaja kezdenek elvadulni a dolgok szépen errefele is. De legalább jókat lehet derülni....
Schwalbeba műanyagfröccsöntő gépből leengedett fáradt olajat tettem a blokkba is meg a benzinbe is. Ugyan azt. Miután több tízezer km-t mentem olajcsere, megragadás és kipufogó kiégetés nélkül, mosolyogva hátradőltem és az 5000 ft-os olajon megspórolt pénzből vettem egy ETZ-t. Mellesleg úgy kezdődött a Schwalbe pályafutása, hogy felfúrás után 40 percig olaj nélkül tiszta benzinnel mentem vele. Ne ítéljetek el, nagy volt az izgalom és még csak 10 voltam. )csabyka88 írta:@ szili83: Lehet, hogy én értelmezem rosszul, de ugye nem azt akarod mondani, hogy ezzel a 15W40-es Re-Cord olajjal kevered a benzint? Mert ez motorolaj, és nem 2T olaj! Hajtóműbe még rendben lenne, na de benzinbe?!
Én azt mondom, hiába "csak" egy MZ, ne lotyáljunk bele mindenféle olajat.
Amiket én használok:
- hajtóműbe: http://www.shellshop.hu/203-motorkerekp ... 0-1-liter/
- benzinbe: http://www.olaj24.hu/T/motul-710-2t-ket ... laj-1l/743
Mindkettő olaj fullszintetikus. (Én nem ennyiért vettem...)
Ez szerintem nem 2T olaj. Csoda, hogy megy vele.szili83 írta:Ti milyen motorolajat használtok? (2T)
Tavaly sürgősen kellett olaj, mert ment műszakira, és Recordot vettem, más nem volt (vagyis castrol 3500-ért, amit sokaltam)
Milyet érdemes venni, ami jó árban van, és jo is a motornak? (ezzel a recorddal füstöl)
Évi 1 max 2l fogy nálam sztem.
Valóban nem rossz az a Makita olaj, 4-5 éve vettem én is itt Tapolcán 1590-volt akkor. Kb két évet jártam vele, csak aztán hirtelen jelentősen megnőtt a "minősége" (felkúszott az ára 3000-re) azóta nem vettem olyat...gesszti írta:...ezzel nem csoda, ha füstöl...szili83 írta: (ezzel a recorddal füstöl)
Legutóbb vettem 1600 Ft-ért makita gépekbe való 2T olajat. Meg vagyok vele elégedve. Nem füstöl nagyon, nem kormol jelentősen, és itt van a szomszéd üzletben, bármikor. Nem kell rendelgetni, meg keresgélni.
...ezzel nem csoda, ha füstöl...szili83 írta: (ezzel a recorddal füstöl)
nagydivad írta:Köszönöm a válaszodat, de én nem egész életemben akarom így használni a motort, csak 2 napot, így nem szeretnék semmit alakítani rajta. Viszont a 3500-5500 elég nagy tartomány, ami igazán érdekel engem az az, hogy akkor 3500-at forogjon a motor miközben 50-el megyek, vagy 5500-at? Vagy tök mindegy?
Frissítés 1: Amúgy ha lenne 100 liter benzinem biztos, hogy készítenék egy szép kis táblázatot a fogyasztási adatokkal különböző sebességekkel, sebességi fokozatokkal, fordulatszámokkal. Ilyet még úgy se láttam sehol...
kiszsebi írta:Nem értelek Benneteket!Veszy2107 írta:Minimum 1:45-ös keveréket használj, pláne ha tényleg vissza teszed a súbertűt eggyel! ....szerintem!
Az olaj nem hűt, sőt!!! Ha hidegebb motort akarsz, dúsabb benzin-levegő keveréket használj. Hogy miért? Mert általános oskolás fizikai tananyag: a párolgás hőt von el. Nos, míg a benzin forráspontja baromi alacsony, addig az olajé betyár magas. Melyik fog jobban hűteni?
Ha meg jobban melegszik valami, akkor a hőtágulás is nagyobb (az öreg rabbi is megmondta, ezt az évszakok is bizonyítják: nyáron hosszabbak a nappalok a télieknél ).
Ha alacsonyabb fogyasztást akarok elérni ilyen tempónál úgy, hogy a motor ne nagyon károsodjon, az áttétellel is variálnék: előre kisebb, hátra nagyobb lánckerékkel (hogy az optimális 3,5-5,5 ezres fordulattartományban működjön a motor). Ja, hogy ez pénzbe kerül? Kb. annyiba, mint a többlet fogyasztásod a 3. vagy a 4. fokozatot használva az alap áttétellel, a normális üzemanyag-levegő arányt használva. Lehet elszegényíteni a benzin-levegő keveréket, de nem biztos, hogy megéri a motor erőteljesebb kopása miatt.
A több olajtól pedig mindenkit erősen óvok, hiszen
1. az olaj lassítja az égést (kisebb teljesítmény)
2. sok esetben magasabb az égéshője a kenőolajnak, mint a benzinnek (nagyobb melegedés)
3. az olaj hűtőhatása sokkal alacsonyabb, mint a benziné (nagyobb melegedés)
4. az olaj nem tökéletes égése lerakódást képez a kipufogóban, melytől a motor gázcseréje tovább romlik (kisebb teljesítmény, nagyobb melegedés)
5. a nem megfelelően gyors égéstermék eltávozás miatt a melegebb gázok a hengerben maradnak, emiatt tovább melegítik, tágítják az ott lévő elemeket (dugó, gyűrű, henger, sőt, a csapágyakat is)
6. a sokkal melegebb, tehát tágultabb elemek lényegesen gyorsabban kopnak.
Mi következik ebből? A lehető legkevesebb, viszont jól égő olajat kell használni, a benzin-levegő keverék ajánlott értékén tartásával (1:14,5 mostanság, régebben 1:16). Ez fog a gazdaságos és környezetvédő üzemhez vezetni.
kiszsebi írta:Akkor én meg javaslom az 1:40-es vagy 1:30-as keveréket és a Prolongot együtt, hogy tényleg jó legyen a kenés.atesz155 írta:...Ahhoz képest a mai, silányabb minőségű olajok is csúcsminőségűek mellette.
Akkor én meg javaslom az 1:40-es vagy 1:30-as keveréket és a Prolongot együtt, hogy tényleg jó legyen a kenés.atesz155 írta:...Ahhoz képest a mai, silányabb minőségű olajok is csúcsminőségűek mellette.
Szerintem itt azon egyszerű dologról van szó, hogy a kissé több olajat tartalmazó keverék jobban ken. Nem kell belemerülni az áramlásdinamikába ahhoz, hogy mindenkinek tiszta legyen, hogy a motorhibák 90%-a a kenés, vagy a hűtés hiányára vezethető vissza.kiszsebi írta:Nem értelek Benneteket!Veszy2107 írta:Minimum 1:45-ös keveréket használj, pláne ha tényleg vissza teszed a súbertűt eggyel! ....szerintem!
****
Gondoltam, egyértelmű: terhelni a motort nem szabad. Tehát: ha sík úton, esetleg lejtőn lefelé mész, az alacsonyabb fordulat, emelkedőn felfelé, gyorsításokkor a magasabb. Sőt, rövid időre bátran ennél még magasabb is!nagydivad írta:...Viszont a 3500-5500 elég nagy tartomány, ami igazán érdekel engem az az, hogy akkor 3500-at forogjon a motor miközben 50-el megyek, vagy 5500-at? Vagy tök mindegy?...
Nem értelek Benneteket!Veszy2107 írta:Minimum 1:45-ös keveréket használj, pláne ha tényleg vissza teszed a súbertűt eggyel! ....szerintem!
allllli írta:Szerintem a kettő között 4-ben menj és úgy kb 4000-es fordulaton van, ott csak levegőt esziknagydivad írta:Sziasztok,
mivel pénzem alig van, de motorozni viszont szeretnék ( ) így azon gondolkoztam, hogy a pár nap múlva esedékes 400 km-es úton hogyan vezessem a kis TZ-t, hogy a legkevesebbet fogyasszon. Simsonos haverral megyek, szóval az utazó mondjuk 50 km/h. Viszont nem tudom egyszerűen eldönteni, hogy 3.-ba menjek, vagy feljebb kapcsoljak. A gépkönyv erre a sebességre bőven a 3.-at ajánlja és tényleg így van jó erőben... De mint mondtam, nekem most a fogyasztás számít. Mi a jobb ebből a szempontból? Ha megyek 50-el 5.-ben és szinte húznom se kell a gázt, vagy 3.-ban pörögjön a motor?
5-ben erőlködne, azért zabálna, a 3-ban meg nagyon pörög feleslegesen.
Szerintem a kettő között 4-ben menj és úgy kb 4000-es fordulaton van, ott csak levegőt esziknagydivad írta:Sziasztok,
mivel pénzem alig van, de motorozni viszont szeretnék ( ) így azon gondolkoztam, hogy a pár nap múlva esedékes 400 km-es úton hogyan vezessem a kis TZ-t, hogy a legkevesebbet fogyasszon. Simsonos haverral megyek, szóval az utazó mondjuk 50 km/h. Viszont nem tudom egyszerűen eldönteni, hogy 3.-ba menjek, vagy feljebb kapcsoljak. A gépkönyv erre a sebességre bőven a 3.-at ajánlja és tényleg így van jó erőben... De mint mondtam, nekem most a fogyasztás számít. Mi a jobb ebből a szempontból? Ha megyek 50-el 5.-ben és szinte húznom se kell a gázt, vagy 3.-ban pörögjön a motor?
A karbit kipucoltad rendesen? Célszerű elemeire szedni, és minden fúvókát kompresszorral átfújni, illetve a méreteit ellenőrizni. A jelenség, amit írtál, nagyon hasonló ahhoz, amit nálam produkált a 251-es. Teljesen betekertem a melléklevegő csavart, viszont csak nagyon kicsit változott a fordulatszám, és a motor sem állt le. Ahogy írtam korábban, volt egy jó adag lerakódás az alapjárati fúvóka alatt. Nem tudom, hogy a zárócsavart - ami az alapjárati fúvóka furatát hivatott elzárni - kitekerted-e, de ha nem, akkor mindenképp tedd meg, mert a mai moslék benzinektől (és a noname adalékoktól) bizony lerakódhat ott nem kevés üledék.Veszy2107 írta:A történet folytatódik.... Egyelőre 125-ös fúvókát nem kapok se Ózdon se Miskolcon... Marad a 130-as és megy vissza a 3. tűállás, eddig még itt ment a legjobban....
Nade hogy ne legyen ilyen egyszerű a történet...!
Hangoltam még a karbit a melléklevegő csavarral, aztán már egyszer csak a csavar koppra be volt csavarva, de a moci még mindig stabilan járt! :/ Olvasgattam itt, hogy falsot szív azért nem áll le, na de a moci még is jól működik, van benne erő (bár nincs túl sok viszonyítási alapom), 2 személlyel 90-es utazónál a kis emelkedő se számít..., elég jól is pörög.
Persze most írtam, hogy szórakozgatok a karbival, de eddig ez finom hangolás céllal ment, mert igazi panasz nem volt rá... viszont most ez már azért jobban aggaszt, hogy miért van stabil alapjáratom betekert csavarral is... Ha állítgatom a csavart, akkor reagál rá, mert van az a pont mikor feljebb megy az alapjárat... Akár 1200-1500-as alapjáraton is jól el pöfékel üresbe....
Én elsősorban a melléklevegő csavar minőségére, kopására gondolnék, mivel más tippem nincs....
Nektek valami tipp rá?
Köszi!
Veszy2107 írta:allllli írta:Veszy!
Gyere le Miskolcra, beállítjuk a gyújtásodat.
Nincs kizárva! Az a baj, hogy épp most is ott vagyok, csak épp moci nélkül melóba... :/ Még megfontolom!
allllli írta:Veszy!
Gyere le Miskolcra, beállítjuk a gyújtásodat.
Nálam ugyanezt csinálja a 251-es, BVF30N3-1-es karbival. Óra szerint 105-ig tudtam vele menni, de ott megállt a tudomány. 1-2-3-4-ben szépen húzott, de 5. fokozatban elment az erő. 125-ös fúvóka volt benne, a súber a legfelső állásban volt. Kipróbáltam 130-assal, és eggyel lejjebb tettem a súbert (hogy ne lógjon bele annyira), valamint kipucoltam a karbit, és most 120-ig simán elmegy.Veszy2107 írta: Szia!
Nem célom a fogyasztás túlzott lecsökkentése, olyan sokat nem mászkálok vele hétköznap hogy 1-1.5 csökkenéssel olyan sokat spóroljak, inkább menjen és ne ragadjon meg...! Viszont tegnap tudtam kipróbálni a gépet 130-as fúvóval és 2. tűállásba....! Hát mit mondjak, nem igazán tetszik a menetteljesítménye...! Ha elkezd pörögni akkor oks, olyan 3-től megindul, akkor már halad, de ha 3000 fordulat alatt vagy akörül akarok intenzívebben gyorsítani, akkor nem az igazi, ha kis gázt húzok neki, akkor el kezd szépen lassan gyorsulni, de ha húzok itt egy kövéret, akkor olyan mintha fulladna.... Gyertyaképet még nem volt időm nézni, de egyelőre nagyon nem is érdekel, mert az tudom, hogy így most nem tetszik a moci.... A benzin szint kb. jó, azt hétvégén ellenőriztem, nagyjából úgy zár az úszó, ahogy kell.... Légszűrőt cseréltem nemrég.... Ja és a lényeg, hogy nem tudom mennyire pontos az óra, de 90-et lazán eléri két személlyel is, de 100 felé nem igazán akar megindulni egy személlyel se.... A kipufom új, elvileg Bambi féle, gyakorlatilag meg nem tudom, az előző tulaj vette rá elvileg Bambitól...(de hogy valóban így történt-e az kérdéses) Még a gyújtást akarom leellenőriztetni, de ahhoz sajna még nem értek, a szerelőmet meg két hete nem érem el.... :/ Jobb híján marad a 125-ös fúvóka és 3. súbertű próba, aztán ha elérem a szerelőt akkor gyújtás ellenőrzés...
Van esetleg valami észrevételetek a leírtak alapján?
Oksa, köszi, megpróbálom mindenképp! Annyi a gond, hogy 130-as fúvókával és 3. tűállásban már valószínű sokat kapott, mert elég nehezen mozgott a furdulatszám 4 ezer felett, amit amúgy észre se vettem addig amíg a súbertút nem engedtem lejjebb....tiger1342 írta:Hali! 2T motornál mindig van kompromisszum: vagy megy és eszik, vagy kevésbé megy, és nem annyira eszik.Veszy2107 írta: Szia!
Nem célom a fogyasztás túlzott lecsökkentése, olyan sokat nem mászkálok vele hétköznap hogy 1-1.5 csökkenéssel olyan sokat spóroljak, inkább menjen és ne ragadjon meg...! Viszont tegnap tudtam kipróbálni a gépet 130-as fúvóval és 2. tűállásba....! Hát mit mondjak, nem igazán tetszik a menetteljesítménye...! Ha elkezd pörögni akkor oks, olyan 3-től megindul, akkor már halad, de ha 3000 fordulat alatt vagy akörül akarok intenzívebben gyorsítani, akkor nem az igazi, ha kis gázt húzok neki, akkor el kezd szépen lassan gyorsulni, de ha húzok itt egy kövéret, akkor olyan mintha fulladna.... Gyertyaképet még nem volt időm nézni, de egyelőre nagyon nem is érdekel, mert az tudom, hogy így most nem tetszik a moci.... A benzin szint kb. jó, azt hétvégén ellenőriztem, nagyjából úgy zár az úszó, ahogy kell.... Légszűrőt cseréltem nemrég.... Ja és a lényeg, hogy nem tudom mennyire pontos az óra, de 90-et lazán eléri két személlyel is, de 100 felé nem igazán akar megindulni egy személlyel se.... A kipufom új, elvileg Bambi féle, gyakorlatilag meg nem tudom, az előző tulaj vette rá elvileg Bambitól...(de hogy valóban így történt-e az kérdéses) Még a gyújtást akarom leellenőriztetni, de ahhoz sajna még nem értek, a szerelőmet meg két hete nem érem el.... :/ Jobb híján marad a 125-ös fúvóka és 3. súbertű próba, aztán ha elérem a szerelőt akkor gyújtás ellenőrzés...
Van esetleg valami észrevételetek a leírtak alapján?
Ha megnézed a fordulatszámmérőt, 3000-től van a zöld, tehát ott indul el.
Mekkora a motorod gyári fúvókája? Bambival beszélgettem a múltkor, a saját 126-os főfuvimra annyit mondott, hogy ETZ250-be is használ 120-ast, nagyobbal egyszerűen besokallt. Próbáld ki 125-össel, ha jobb lesz, akkor lemehetsz egészen 120-ig akár...
Hali! 2T motornál mindig van kompromisszum: vagy megy és eszik, vagy kevésbé megy, és nem annyira eszik.Veszy2107 írta: Szia!
Nem célom a fogyasztás túlzott lecsökkentése, olyan sokat nem mászkálok vele hétköznap hogy 1-1.5 csökkenéssel olyan sokat spóroljak, inkább menjen és ne ragadjon meg...! Viszont tegnap tudtam kipróbálni a gépet 130-as fúvóval és 2. tűállásba....! Hát mit mondjak, nem igazán tetszik a menetteljesítménye...! Ha elkezd pörögni akkor oks, olyan 3-től megindul, akkor már halad, de ha 3000 fordulat alatt vagy akörül akarok intenzívebben gyorsítani, akkor nem az igazi, ha kis gázt húzok neki, akkor el kezd szépen lassan gyorsulni, de ha húzok itt egy kövéret, akkor olyan mintha fulladna.... Gyertyaképet még nem volt időm nézni, de egyelőre nagyon nem is érdekel, mert az tudom, hogy így most nem tetszik a moci.... A benzin szint kb. jó, azt hétvégén ellenőriztem, nagyjából úgy zár az úszó, ahogy kell.... Légszűrőt cseréltem nemrég.... Ja és a lényeg, hogy nem tudom mennyire pontos az óra, de 90-et lazán eléri két személlyel is, de 100 felé nem igazán akar megindulni egy személlyel se.... A kipufom új, elvileg Bambi féle, gyakorlatilag meg nem tudom, az előző tulaj vette rá elvileg Bambitól...(de hogy valóban így történt-e az kérdéses) Még a gyújtást akarom leellenőriztetni, de ahhoz sajna még nem értek, a szerelőmet meg két hete nem érem el.... :/ Jobb híján marad a 125-ös fúvóka és 3. súbertű próba, aztán ha elérem a szerelőt akkor gyújtás ellenőrzés...
Van esetleg valami észrevételetek a leírtak alapján?
csabyka88 írta:Ha emiatt nem tudsz aludni, próbáld ki, és meglátod, mi változik. Ezt csak te tudod megnézni, mert miden motor egyedi. Minimális szerelés az egész. Ha fogyasztáscsökkenést akarsz elérni, és tegyük fel, hogy normálisan, 90-100-as tempóval használod a motort, akkor nyélgázon szinte sohasem húzod neki, szóval itt a súberrel tudsz variálni. Ha feljebb akasztod (tehát mélyebben lesz), akkor kevesebb benzint vesz fel ugyanannyi levegőhöz, szóval csökken(het) a fogyasztás, de itt is a gyertya fogja megmutatni, hogy keveset vagy sokat kap a motor, tehát, hogy milyen a keverék. A kevesebb fogyasztásra csak addig érdemes rámenni, amíg a gyertyakép barna marad, mert különben könnyen megragaszthatod a dugót a szegényebb keverék miatt.Veszy2107 írta: Köszi ismét a választ... csak nem hagy nyugodni a lehetőség, hogy úgy vajon milyen lehet, azért érdeklődök. De potyára meg nem akarok szerelgetni! Kösz még 1x!
Persze ne gondoljuk, hogy majd 3 literből eljársz a 250-essel úgy, hogy folyamatosan 90-et mész vele, ez csak városi legenda. 4-5 litert be fog nyelni így is. (Én nemrég számoltam ki 1000 kilométerre a fogyasztást, a BVF 30N3-1-es karbival 5,2 literre jött ki /100km, és ebben nem volt utassal motorozás, illetve nem is száguldoztam a motorral. 90-100 km/h, kényelmesen.)
Szóval ugyanoda jutsz végül, hogy így is, úgy is szerelned kell, ha meg akarod tudni. Állítasz valamin -> gyertyakép változott-e? Megint állítasz valamin -> gyertyakép változott-e? ... Jó móka.
Ha emiatt nem tudsz aludni, próbáld ki, és meglátod, mi változik. Ezt csak te tudod megnézni, mert miden motor egyedi. Minimális szerelés az egész. Ha fogyasztáscsökkenést akarsz elérni, és tegyük fel, hogy normálisan, 90-100-as tempóval használod a motort, akkor nyélgázon szinte sohasem húzod neki, szóval itt a súberrel tudsz variálni. Ha feljebb akasztod (tehát mélyebben lesz), akkor kevesebb benzint vesz fel ugyanannyi levegőhöz, szóval csökken(het) a fogyasztás, de itt is a gyertya fogja megmutatni, hogy keveset vagy sokat kap a motor, tehát, hogy milyen a keverék. A kevesebb fogyasztásra csak addig érdemes rámenni, amíg a gyertyakép barna marad, mert különben könnyen megragaszthatod a dugót a szegényebb keverék miatt.Veszy2107 írta: Köszi ismét a választ... csak nem hagy nyugodni a lehetőség, hogy úgy vajon milyen lehet, azért érdeklődök. De potyára meg nem akarok szerelgetni! Kösz még 1x!
csabyka88 írta:Ahogy lejjebb írtam...fúvókára, súber magasságára nincs egyértelmű méret, illetve beállítás. Ahogyan használod a motorod, ahhoz kell állítani. Gyergyaképet nézd, más nem számít. Ha jól megy a motor, és elfogadhatóan fogyaszt, valamint szép őzbarna a gyertya, akkor minden rendben van, nem kell hozzányúlni a karbihoz.Veszy2107 írta:Hali!
Tudom motoronként változik, de szerintetek 250-es ETZ-nél inkább hagyjak 130-as főfúvókát 2. tűállásban vagy tegyem be a 125-ös fúvókát 3. tűállásba? Van rá valami szabály féle, melyikkel üzemelhet jobban? Másik.. Most 57ezer km van benne, nem tudom cseréltek-e már benne, de 20e kilométerenként elvileg írja a könyv a súbertű cserét is...
Kérdés, hogy milyen minőségűek a mostani tűk és tű fúvókák? Érdemes őket lecserélni?
Köszi!
A fúvóka mérete nyélgázon számít, szóval például 3/4 gázon a súber magassága is beleszól a keverékképzésbe. Ezért mondom, hogy gyertyakép, gyertyakép...tényleg nem lehet így 100%-ra megmondani, mi a jó a te motorodba.
Az utángyártott súberek nagyon rosszak, inkább eredeti után kutass, és ha találsz, vegyél belőle akár többet is. Az utángyártottal sanszos, hogy soha sem fogod tudni rendesen beállítani a karbit. Ahogy a szocimotoros.hu-n is írja a cikk: "...inkább egy kopott eredeti, mint egy vadi új utángyártott."
kozsoliii: Ha végsebi jó, ne nyúlj a főfuihoz!! Súbertűt rakd egyel lejjebb, nézd meg mit csinál.gesszti írta:Ha 140-et megy, én hozzá nem nyúlnék...kozsoliii írta:sziasztok olyan kérdésem lenne Bing 84 karbiba mekkora fúvókát rakjak bele, most 115 van benne egész jól húz, 140 a vége,
Ahogy lejjebb írtam...fúvókára, súber magasságára nincs egyértelmű méret, illetve beállítás. Ahogyan használod a motorod, ahhoz kell állítani. Gyergyaképet nézd, más nem számít. Ha jól megy a motor, és elfogadhatóan fogyaszt, valamint szép őzbarna a gyertya, akkor minden rendben van, nem kell hozzányúlni a karbihoz.Veszy2107 írta:Hali!
Tudom motoronként változik, de szerintetek 250-es ETZ-nél inkább hagyjak 130-as főfúvókát 2. tűállásban vagy tegyem be a 125-ös fúvókát 3. tűállásba? Van rá valami szabály féle, melyikkel üzemelhet jobban? Másik.. Most 57ezer km van benne, nem tudom cseréltek-e már benne, de 20e kilométerenként elvileg írja a könyv a súbertű cserét is...
Kérdés, hogy milyen minőségűek a mostani tűk és tű fúvókák? Érdemes őket lecserélni?
Köszi!
Ha találsz gyári "jó" állapotut akkor talán érdemes cserélni, de én kisiparira tuti nem cserélnék semmit ami működik és GYÁRI!!Veszy2107 írta:Hali!
Tudom motoronként változik, de szerintetek 250-es ETZ-nél inkább hagyjak 130-as főfúvókát 2. tűállásban vagy tegyem be a 125-ös fúvókát 3. tűállásba? Van rá valami szabály féle, melyikkel üzemelhet jobban? Másik.. Most 57ezer km van benne, nem tudom cseréltek-e már benne, de 20e kilométerenként elvileg írja a könyv a súbertű cserét is...
Kérdés, hogy milyen minőségűek a mostani tűk és tű fúvókák? Érdemes őket lecserélni?
Köszi!
Ha 140-et megy, én hozzá nem nyúlnék...kozsoliii írta:sziasztok olyan kérdésem lenne Bing 84 karbiba mekkora fúvókát rakjak bele, most 115 van benne egész jól húz, 140 a vége,
Először állítsd be rendesen a gyújtását, ha az nem segít, akkor próbáld meg kipufogódob nélkül.balazs13962 írta:Sziasztok, van egy ts 125 ösöm és mikor gázt adok neki nagyon morog és nem akar felpörögni 4 ezer a max neki karburátort kipucoltam, és mintha gázadáskor kifújna egy kis levegőt a légszűrő oldalon.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 28 vendég