Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na igen az ő döntése.Hát persze.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

zsakfos írta:Subee!

Nehogy levetesd a cikkeidet.

Szerintem sok embernek segitettél és fogsz is vele.
Többek közt én is megépitettem a fesszabályzót,az indexrelét és mindkettő szépen működik

Ne foglalkozz a "szakmai" kritikusokkal.
Majd ha más is ilyen önzetlenül közkincsé teszi az általa megépitett és bizonyitott BÁRMIT,na majd akkor lesz jogalap a kritikára.

Nekem ez a véleményem.
Szia zsakfos
Ez az ő döntése.
A másik meg. Mindenkinek meg kell érteni hogy vannak olyan dolgok főleg az elektronikában amik felet el jár az idő.
De nem lesz hiány érzetünk (remélem), mert egy pár hozzászólással ezelőtt ígéretet kaptunk a digitális gyújtás vezérlővel foglalkozó cikkről. Ami szerintem pótolja a hiányt.

nyemi írta: Persze mindenki a saját "lovát" dicséri , nincs ebből gond . De tőlem ne várd el. =;
Mégis :^o
Egy kis reklám digitálisnak =D> .
Íme egy videó ami feltételezhetően egy hasonló működésű gyújtás bemutatásáról szól mint a tied.
De, javíts ki ha tévednék.
Sajnos angol de a lényeg jól látszik az oszcilloszkópon. A Dwell idő állítás, magyarul a zárásszög fordulat által való szabályzásának lehetősége :
http://youtu.be/W-C7gA2xW3o
Evvel rengeteg energiát meg lehet spórolni, mert a TCI gyújtás sajnos nem erről híres.
Ezalatt a szikra teljesítmény, meg még nő is magasabb fordulaton.

Üdv nyemi
A hozzászólást 4 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2013.10.13. 06:55-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Subee!

Nehogy levetesd a cikkeidet.

Szerintem sok embernek segitettél és fogsz is vele.
Többek közt én is megépitettem a fesszabályzót,az indexrelét és mindkettő szépen működik

Ne foglalkozz a "szakmai" kritikusokkal.
Majd ha más is ilyen önzetlenül közkincsé teszi az általa megépitett és bizonyitott BÁRMIT,na majd akkor lesz jogalap a kritikára.

Nekem ez a véleményem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Szia
Egy pár észrevétel.
sub-ee írta: Van olyan ember aki, már 5 éve ezzel motorozik itt a klubon, pl DUDU és Daranyi86, akit így hirtelen fejből tudok, azóta is ha írnak, vagy beszélünk, mondják milyen jó!


Ők is 0,6W-s 150ohmos ellenállással. Ugye nem?
Én addig nem írok cikket valamiről még 100%-san meg nem bizonyosodva róla, atom biztos.
Mert ez nagy felelősség. Igen nem vagyunk egyformák.
sub-ee írta: Minden cikkben van valami kis hiba,
Hát igen persze emberek vagyunk hibázhatunk, de ha észrevesszük akkor illik javítani. (Hmm, hát nem olyan kicsi hiba az szerintem.)
sub-ee írta:a kevés időmet arra fordítottam, hogy tegyek valamit a közösségért, írtam cikkeket, szerveztem túrákat, próbáltam segíteni a közösségnek amiben tudtam, nem kevés időt és pénzt rááldozva, hogy mindenkinek jó legyen!
Ez dicséretes, de most nem erről van szó.
sub-ee írta: Ennek ellenére vannak újonnan regisztrált tagok, akik nem nagyon mondhatják el, hogy tettek valamit a közösségért, csak szurkálódni, a másikat ócsárolni és csesztetni tudják!
Ez nem cseszegetés, hanem csak egészséges szakmai kritika. Valószínűleg azért esik rosszul mert az
Elektrokirály-t vagy "Az örök szikra örzője"-t nem nagyon merte eddig senki megszólítani.
Például múltkor megkérdeztem, a digitális gyújtásoddal kapcsolatban, hogy miért lehet akár 25mS-s
zárásszöget is állítani , holott mint tudjuk ez teljesen felesleges.
Ezt a kérdést mintha annak idején meg se hallottad volna. Igaz?

sub-ee írta: A CIKKEKET KIINDULÓPONTNAK TETTEM KI! HOGY LEGYEN VALAMI ALAP EGY KÉSŐBBI ÉPÍTGETÉSHEZ ÉS EZEK KIKERÜLÉSÉNEK IDEJE AZ OLDALRA MÁR JÓ 5 ÉVE VOLT!
Ép ideje felülvizsgálni, vagy ahogy alul írod törölni.

sub-ee írta: A másik, hogy nem építek megszakító vezérelt gyújtást, viszont digitális, hall jeladósat igen, csak jó hozzászólások voltak ezzel kapcsolatban is, mindenki elégedett a gyújtással, hadd ne soroljam fel kik vásároltak és azóta is csak a jó tapasztalatokat hallom (majdnem 2-szer úgy megy a motor, sokkal kevesebbet fogyaszt, stb.)
Az én ETZ-mben is ilyen gyújtás van, (10000km hiba nélkül), aki ment a motorral, tudja, hogy 4000-nél szaggatja szét a láncot, olyan erő van benne!

Szirmai Gábor is az én gyújtásommal egy 76 éves DKW-vel fogja átkelni a Szaharát ismét, akit érdekel a története a Wild című lapban, vagy az interneten megtalálja! És biztos vagyok benne, hogy itt is bizonyítani fog a gyújtás!
Persze mindenki a saját "lovát" dicséri , nincs ebből gond . De tőlem ne várd el. =;
A szakmai meggyőzést persze szívesen veszem.
Például, a program folyamatábráját. Remélem az nem titkos. :wink:
sub-ee írta: Na mindegy, végülis a lényeg az, hogy a közétett cikkeket töröltetem, nehogy valakinek valami kára származzon belőle!
Köszönöm

Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Áttértem a gyári megoldásokra így azokkal még eddig nem volt gondom...
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

hell írta:Én annó sokmindenkivel beszéltem erről és voltak gondok valóban nem csak nálam! Nem volt szó arról, hogy nem fasza a cucc. Eladó volt alapon ment a történet! Nincs is ebből gond belegondolva így utólag én nem érzem rosszul magam abszolut (már kihevertem bár könnyen visszajönnek a jó emlékek még :D ), nem volt ráírva "vedd meg te marha" így elmondhatom "így jártam". Én annak is örülnék ha ezt el tudnád adni mert tőlem a kutyának sem kell. Azóta úgy van a szekrényben ahogy visszaküldted....
"Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtás" gondolom erről beszéltél a felajánlásban? Köszönöm, ezt nem fogadhatom el!
Rendben!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Én annó sokmindenkivel beszéltem erről és voltak gondok valóban nem csak nálam! Nem volt szó arról, hogy nem fasza a cucc. Eladó volt alapon ment a történet! Nincs is ebből gond belegondolva így utólag én nem érzem rosszul magam abszolut (már kihevertem bár könnyen visszajönnek a jó emlékek még :D ), nem volt ráírva "vedd meg te marha" így elmondhatom "így jártam". Én annak is örülnék ha ezt el tudnád adni mert tőlem a kutyának sem kell. Azóta úgy van a szekrényben ahogy visszaküldted....
"Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtás" gondolom erről beszéltél a felajánlásban? Köszönöm, ezt nem fogadhatom el!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

hell írta:Na fasza jól nézünk ki. Ezt inkább meg se halottam mert elborul az agyam. Tanulópénz ki lett fizetve az tuti egy jópáran megfizettük... Bár ha ezt tudjuk annó, hogy még a gyártó sem ajálja akkor talán másképp alakul minden...
Akkor volt hallos gyújtásom, csak senkinek nem kellett, mondván az drága, ez a megszakító vezérlésű ez jó, hiába mondtam akkor is, hogy nem ajánlom, azt mondták, hogy jó lesz az! Viszont a hallos, akkor bizony 12000Ft volt kompletten minden cuccával együtt! Amúgy te voltál az egyetlen szinte aki ezzel a gyújtással szívott, próbáltam segíteni, de nem ment.

De ha téged ezzel tudlak segíteni, és nem szeretném, hogy rosszul érezze magát bárki, küldök neked egy digitális hall jeladós gyújtóegységet (ingyen és bérmentve)

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

nyemi írta:
allllli írta:Ez így igaz. Csak kapcsolási rajz alapján énsem tudtam volna megcsinálni. Vagy ha igen, akkor csak sok kisérletezés árán. Így viszont pofon egyszerű.
Kicsit rosszmájúan :D :de vettük észre, mennyit bírt 2000 kilométert. :?:
Bár mentségedre, nem a te hibádból.
Ezért kell a kapcsolási rajz,mert az, az alapja a dolgoknak. Aki meg nem tudja olvasni az jobb ha nem is vág bele ilyen projektbe mert úgy jár mint te,
és még szerencséd volt, mert végződhetett volna rosszabbul is.
Van olyan ember aki, már 5 éve ezzel motorozik itt a klubon, pl DUDU és Daranyi86, akit így hirtelen fejből tudok, azóta is ha írnak, vagy beszélünk, mondják milyen jó! Ettől függetlenül én senkinek nem ajánlottam, igaz olcsó volt meg minden, de a megszakító miatt nem egy hatékony rendszer. Nem is foglalkoztam vele legalább 4 éve, mert mondom, nem láttam értelmét!

Minden cikkben van valami kis hiba, a kevés időmet arra fordítottam, hogy tegyek valamit a közösségért, írtam cikkeket, szerveztem túrákat, próbáltam segíteni a közösségnek amiben tudtam, nem kevés időt és pénzt rááldozva, hogy mindenkinek jó legyen!

Ennek ellenére vannak újonnan regisztrált tagok, akik nem nagyon mondhatják el, hogy tettek valamit a közösségért, csak szurkálódni, a másikat ócsárolni és csesztetni tudják!

A CIKKEKET KIINDULÓPONTNAK TETTEM KI! HOGY LEGYEN VALAMI ALAP EGY KÉSŐBBI ÉPÍTGETÉSHEZ ÉS EZEK KIKERÜLÉSÉNEK IDEJE AZ OLDALRA MÁR JÓ 5 ÉVE VOLT!

A másik, hogy nem építek megszakító vezérelt gyújtást, viszont digitális, hall jeladósat igen, csak jó hozzászólások voltak ezzel kapcsolatban is, mindenki elégedett a gyújtással, hadd ne soroljam fel kik vásároltak és azóta is csak a jó tapasztalatokat hallom (majdnem 2-szer úgy megy a motor, sokkal kevesebbet fogyaszt, stb.)

Támogatom a JAWA-s 2014-es BUDAPEST-BAMAKÓ csapatot, most voltak egy Európa túrán 12 ország, 16 nap alatt a gyújtásrendszeremmel (4500km), hozzáteszem hiba nélkül! BAmakó Rally-n is biztos vagyok benne, hogy teljesíteni és bizonyítani fog, közel 9000km.

Egy kis video a srácoktól:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... jBJibNcP-8


Az én ETZ-mben is ilyen gyújtás van, (10000km hiba nélkül), aki ment a motorral, tudja, hogy 4000-nél szaggatja szét a láncot, olyan erő van benne!

Szirmai Gábor is az én gyújtásommal egy 76 éves DKW-vel fogja átkelni a Szaharát ismét, akit érdekel a története a Wild című lapban, vagy az interneten megtalálja! És biztos vagyok benne, hogy itt is bizonyítani fog a gyújtás!

Na mindegy, végülis a lényeg az, hogy a közétett cikkeket töröltetem, nehogy valakinek valami kára származzon belőle!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Na fasza jól nézünk ki. Ezt inkább meg se halottam mert elborul az agyam. Tanulópénz ki lett fizetve az tuti egy jópáran megfizettük... Bár ha ezt tudjuk annó, hogy még a gyártó sem ajálja akkor talán másképp alakul minden...
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gyula-bá írta:
hell írta:... de valahogy senki nem csinált abból egy atom biztos cuccot ...
- nem is fog, mert a rendszer leggyengébb pontja a megszakító. :D
Ha "atom biztosat" akarsz akkor itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 nézelődj. \:D/
Pontosan, a megszakítósat én sem ajánlom senkinek, relatíve egy olyan "jeladóra" építeni aminek bizonytalan a működése, teljesen felesleges, mert nem lesz se így, se úgy jó!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Kicseréltem a BD 250-et és a 2,2 Ohm-os 5 W-os ellenállást is, de nem jó :S
Nincs szikra... :(
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezt már egyszer letisztáztuk én ott nem nézegetek semmit. Nekem gyári elektronikus van és az utója is megvan nekem az jó. Másokra nézve akik ki akarják próbálni azokra gondoltam... Nekem sem a megszakítóval voltak a gondjaim, de persze nem kellenek a részletek egyértelmű mi a hibája a megszakítónak aki meg még nem tudja, majd utánna néz itt párszor ki lett tárgyalva...
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:... de valahogy senki nem csinált abból egy atom biztos cuccot ...
- nem is fog, mert a rendszer leggyengébb pontja a megszakító. :D
Ha "atom biztosat" akarsz akkor itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=MiAOPBfM37 nézelődj. \:D/
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez eddig szép és jó, de valahogy senki nem csinált abból egy atom biztos cuccot pedig nem volt egy rossz dolog nekem legalábbis tetszett nagyon...
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

nyemi írta:Kicsit rosszmájúan :D :de vettük észre, mennyit bírt 2000 kilométert. :?:
Igaz nem az ő hibájából. A szerencsétlen vég tranyó kb. 6 A (2,2 Ohm) bázis árammal (kollektor áram max 2,5-3 A) van megküldve, csoda, hogy eddig is bírta. ] #-o
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ne emlegessük már ezt a 2000km-t nekem is hasonlóképpen birta(nem egy alkalommal).
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

allllli írta:Ez így igaz. Csak kapcsolási rajz alapján énsem tudtam volna megcsinálni. Vagy ha igen, akkor csak sok kisérletezés árán. Így viszont pofon egyszerű.
Kicsit rosszmájúan :D :de vettük észre, mennyit bírt 2000 kilométert. :?:
Bár mentségedre, nem a te hibádból.
Ezért kell a kapcsolási rajz,mert az, az alapja a dolgoknak. Aki meg nem tudja olvasni az jobb ha nem is vág bele ilyen projektbe mert úgy jár mint te,
és még szerencséd volt, mert végződhetett volna rosszabbul is.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2013.10.10. 18:36-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Ez így igaz. Csak kapcsolási rajz alapján énsem tudtam volna megcsinálni. Vagy ha igen, akkor csak sok kisérletezés árán. Így viszont pofon egyszerű.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

nyemi írta:
sub-ee írta:Minden cikkben van több apró hiba, így lenne mit kijavítani, de lehet ki is fogom és kapcsolási rajzokat is felrakok. (egyszer, mikor lesz rá időm)

Előre is köszönöm, és elnézést hogy felhívtam rá a figyelmed de sok hibát el lehetett volna így kerülni.
Amúgy meg nem is értem, miért nem raktad fel a kapcsolási rajzokat, pedig szerintem sokkal fontosabb mint a panelterv.
Olyan régiek, hogy semmi nincs meg belőlük, de rajzolok majd rajzot hozzájuk, nagyon rég készültek és relatíve azért nincs rajz, mert nem mindenki ért az elektronikához, így egy beültetési rajz alapján könnyedén el tudja készíteni az áramkört.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

sub-ee írta:Minden cikkben van több apró hiba, így lenne mit kijavítani, de lehet ki is fogom és kapcsolási rajzokat is felrakok. (egyszer, mikor lesz rá időm)

Előre is köszönöm, és elnézést hogy felhívtam rá a figyelmed de sok hibát el lehetett volna így kerülni.
Amúgy meg nem is értem, miért nem raktad fel a kapcsolási rajzokat, pedig szerintem sokkal fontosabb mint a panelterv.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Minden cikkben van több apró hiba, így lenne mit kijavítani, de lehet ki is fogom és kapcsolási rajzokat is felrakok. (egyszer, mikor lesz rá időm)
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

sub-ee írta:
allllli írta:
Szia!

Kicseréltem a beszélt alkatrészeket, semmi szikra. Mi mehetett még tönkre? Esetleg az 5 W-os 2,2 Ohmos ellenállás vagy a BD250 tranzisztor vagy az a nagy inpulzustűrésű szögletes kondenzátor?
Látszólag nincs semminek baja.
Szia

Akkor még kaphatott a BD250 is!

Üdv.:Sub-ee
Köszi, megpróbálom!
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

allllli írta:
Szia!

Kicseréltem a beszélt alkatrészeket, semmi szikra. Mi mehetett még tönkre? Esetleg az 5 W-os 2,2 Ohmos ellenállás vagy a BD250 tranzisztor vagy az a nagy inpulzustűrésű szögletes kondenzátor?
Látszólag nincs semminek baja.
Szia

Akkor még kaphatott a BD250 is!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

sub-ee írta:
allllli írta:Kedves Sub-ee!

Az általad publikált 12 V-os tranzisztoros gyújtást tavaly megépítettem. Minden renden volt máig. Kb. 2000 km-t tettem meg vele, viszont ma, amikor ellenőriztem járó motornál az akksi feszültségét, hirtelen leállt és onnantól nincs szikra.
Vezetékek jók, szakadásvizsgálatot végeztem. Kikötöttem a gyújóáramkört, majd visszaraktam a kondenzátort, sarut, szóval a hagyományos megszakítós gyújtás van most, néha pici szikrázásokkal, instabilabb alapjárattal... :(

Valami elromlott benne. Látszatra ez a 150 Ohm-os ellenállás van megbarnulva:
Neked van-e valami ötleted, mi adta fel a szolgálatot? Vagy akár másnak?
Kép
Szia

A 150 ohmos és az 1k ohmos ellenállásnak milyen teljesítményűt raktál be? 2W-os illene oda (tranzisztormeghajtás) Mivel tönkrement az ellenállás, így feltehetően tönkrement a 2db előfok tranyó. Azokat kicseréled és megy tovább.

Üdv.:Sub-ee
Szia!

Kicseréltem a beszélt alkatrészeket, semmi szikra. Mi mehetett még tönkre? Esetleg az 5 W-os 2,2 Ohmos ellenállás vagy a BD250 tranzisztor vagy az a nagy inpulzustűrésű szögletes kondenzátor?
Látszólag nincs semminek baja.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

allllli írta:
sub-ee írta:
Szia

A 150 ohmos és az 1k ohmos ellenállásnak milyen teljesítményűt raktál be? 2W-os illene oda (tranzisztormeghajtás) Mivel tönkrement az ellenállás, így feltehetően tönkrement a 2db előfok tranyó. Azokat kicseréled és megy tovább.

Üdv.:Sub-ee
Szia!

0,6 W-osat tettem oda, mint a többi helyre. De akkor kicserélem 2 W-osra. Akkor a két BC 639 (azt tettem oda) tranzisztorra gondolsz?
1k ohmos maradhat 0,6W-os, azon nem megy át a megszakító tisztító árama.
A 150 ohmos -nak meg a nyákon illet volna nagyobb láb távolságot hagyni .
Akkor lehet hogy 2W-os került volna oda, és ha lenne még kapcsolási rajz is az után építős cikkben, az lenne csak a hab a tortán =D> .
sub-ee Alkatrészlista írta:
Minden ellenállás ami ebben a listában szerepel, ha lehet 0,6W-os legyen, kivéve a 2,2ohmosat

1db BUY69A vagy helyettesítő BU626A, vagy BU326A
2db 2,2M ohm
1db 100 ohm
1db 150 ohm :?:
1db 1k ohm
1db 2,2 ohm/2W
1db 10k ohm
1db 22 ohm
1db 4,7k ohm
2db ZY200, vagy ZY 150
2db 1N4148
1db ZPD2,7
1db 220n/1000V impulzusokat tűrő kondenzátor múlt héten rendelted meg
1db 100uF/35V
2db BSX45 vagy BC639 80V 1A NPN
1db BD246B
sub-ee írta: így feltehetően tönkrement a 2db előfok tranyó.
De miért is , meg mitől is? :idea:
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

sub-ee írta:
Szia

A 150 ohmos és az 1k ohmos ellenállásnak milyen teljesítményűt raktál be? 2W-os illene oda (tranzisztormeghajtás) Mivel tönkrement az ellenállás, így feltehetően tönkrement a 2db előfok tranyó. Azokat kicseréled és megy tovább.

Üdv.:Sub-ee
Szia!

0,6 W-osat tettem oda, mint a többi helyre. De akkor kicserélem 2 W-osra. Akkor a két BC 639 (azt tettem oda) tranzisztorra gondolsz?
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

sunbim írta:
Mzdani írta:
595 ft-ér lehet kapni huzalellenállást. (5méter hosszú)
Olyat vettem ami 10 ohm/méter.
Kell hozzá egy power tape (1000ft).
Végül kapcsoló, és némi kábel.
A power tape -10 és 70 fok között hőálló, és vízálló. Ez pont alkalmas erre a célra.
A gyári markolatra rátekertem egy réteg power tape-t, majd rá egy méter fűtőszálat (így a névleges teljesítmény markolatonként 12watt lesz, azaz 24watt összesen, ami éppen elég, hiszen vékony a power tape, gyorsan átfűti) és még két réteg power tape a fűtőszálra. A power tape-el ha ügyesen bánsz, szép felületet lehet csinálni. Egész gyári hatású lesz :)
A kábel kivezetést nagy odafigyeléssel kell végezni. A huzal nem hajolhat. Egy kis hurkot csináltam, ezért van is egy kis hupli a markolaton (olyan helyen ahol nem zavar).
Remekül működik, mentem vele kb 5ezer km-t. Bírja a strapát.
U.i.: ezzel a felszereléssel 2 szettet lehet csinálni ebből a pénzből. A huzalról ne felejtsd lekaparni a lakkot a forrasztási helyen. És ami még fontos: a gázmarkolat kormányvég rögzítő csavarjának csinálj helyet! Annál a kis lyuknál ne legyen fűtőszál, különben nem tudsz bowdent cserélni, csak ha szétszeded a markolatfűtést.
Jó szerelgetést! :)

Tök jó!! =D>

Fejlesztésként talán a legkülső réteg power tape helyett megfelelő átmérőjű zsugorcsövet ki lehetne próbálni.
Így kimarad a kiszivárgó ragasztóréteg ráragadása a kezedre/kesztyűdre.
Örülök, tetszik :)
Igen a zsugorcső lenne a tökéletes oda. De amikor szerelgettem, nem volt itthon ilyen nagy méretű. Így szépen körbetekertem power tape-el. Picit féltem tőle, h idővel majd lemálik, de egyenlőre remekül bírja, ezért így hagytam.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Mzdani 2013.10.05. 10:18-kor.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

zsakfos írta:
Mzdani írta:Még egy alternatíva a markolatfűtéshez.
Ennyiér érdemes megpróbálni :)

http://www.ebay.com/itm/12V-Motorcycle- ... 3cd513108c
Nem rossz ötlet az eredeti sem,de ez még azoknak is egy olcsó és egyszerű megoldás akik nem szeretnek az elektromossággal bibelődni.
Ha jól látom a képeken ez még vágható is igaz?Mondjuk azt nem vágom hogy hogyan van meg az áramkör,mert sehol nem ér össze a 2 pólus,de biztosan megoldott a dolog.
Felkeltetted a kiváncsiságomat.Lehet berendelek egyet. :-k
Egyetlen gond lehet vele. Nem írja, h milyen teljesítményű, de rengeteg hasonló termék van fent, hasonló áron, és azoknál írják, h 10w-os. Ami biztosan nem égeti le a kezed :) De azért gondolom kellemesen langyos lehet.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Mzdani írta:
sunbim írta: Érdekel, szinesítsük a topicot ! :smt045
595 ft-ér lehet kapni huzalellenállást. (5méter hosszú)
Olyat vettem ami 10 ohm/méter.
Kell hozzá egy power tape (1000ft).
Végül kapcsoló, és némi kábel.
A power tape -10 és 70 fok között hőálló, és vízálló. Ez pont alkalmas erre a célra.
A gyári markolatra rátekertem egy réteg power tape-t, majd rá egy méter fűtőszálat (így a névleges teljesítmény markolatonként 12watt lesz, azaz 24watt összesen, ami éppen elég, hiszen vékony a power tape, gyorsan átfűti) és még két réteg power tape a fűtőszálra. A power tape-el ha ügyesen bánsz, szép felületet lehet csinálni. Egész gyári hatású lesz :)
A kábel kivezetést nagy odafigyeléssel kell végezni. A huzal nem hajolhat. Egy kis hurkot csináltam, ezért van is egy kis hupli a markolaton (olyan helyen ahol nem zavar).
Remekül működik, mentem vele kb 5ezer km-t. Bírja a strapát.
U.i.: ezzel a felszereléssel 2 szettet lehet csinálni ebből a pénzből. A huzalról ne felejtsd lekaparni a lakkot a forrasztási helyen. És ami még fontos: a gázmarkolat kormányvég rögzítő csavarjának csinálj helyet! Annál a kis lyuknál ne legyen fűtőszál, különben nem tudsz bowdent cserélni, csak ha szétszeded a markolatfűtést.
Jó szerelgetést! :)

Tök jó!! =D>

Fejlesztésként talán a legkülső réteg power tape helyett megfelelő átmérőjű zsugorcsövet ki lehetne próbálni.
Így kimarad a kiszivárgó ragasztóréteg ráragadása a kezedre/kesztyűdre.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Mzdani írta:Még egy alternatíva a markolatfűtéshez.
Ennyiér érdemes megpróbálni :)

http://www.ebay.com/itm/12V-Motorcycle- ... 3cd513108c
Nem rossz ötlet az eredeti sem,de ez még azoknak is egy olcsó és egyszerű megoldás akik nem szeretnek az elektromossággal bibelődni.
Ha jól látom a képeken ez még vágható is igaz?Mondjuk azt nem vágom hogy hogyan van meg az áramkör,mert sehol nem ér össze a 2 pólus,de biztosan megoldott a dolog.
Felkeltetted a kiváncsiságomat.Lehet berendelek egyet. :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

allllli írta:Kedves Sub-ee!

Az általad publikált 12 V-os tranzisztoros gyújtást tavaly megépítettem. Minden renden volt máig. Kb. 2000 km-t tettem meg vele, viszont ma, amikor ellenőriztem járó motornál az akksi feszültségét, hirtelen leállt és onnantól nincs szikra.
Vezetékek jók, szakadásvizsgálatot végeztem. Kikötöttem a gyújóáramkört, majd visszaraktam a kondenzátort, sarut, szóval a hagyományos megszakítós gyújtás van most, néha pici szikrázásokkal, instabilabb alapjárattal... :(

Valami elromlott benne. Látszatra ez a 150 Ohm-os ellenállás van megbarnulva:
Neked van-e valami ötleted, mi adta fel a szolgálatot? Vagy akár másnak?
Kép
Szia

A 150 ohmos és az 1k ohmos ellenállásnak milyen teljesítményűt raktál be? 2W-os illene oda (tranzisztormeghajtás) Mivel tönkrement az ellenállás, így feltehetően tönkrement a 2db előfok tranyó. Azokat kicseréled és megy tovább.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Még egy alternatíva a markolatfűtéshez.
Ennyiér érdemes megpróbálni :)

http://www.ebay.com/itm/12V-Motorcycle- ... 3cd513108c
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Kedves Sub-ee!

Az általad publikált 12 V-os tranzisztoros gyújtást tavaly megépítettem. Minden renden volt máig. Kb. 2000 km-t tettem meg vele, viszont ma, amikor ellenőriztem járó motornál az akksi feszültségét, hirtelen leállt és onnantól nincs szikra.
Vezetékek jók, szakadásvizsgálatot végeztem. Kikötöttem a gyújóáramkört, majd visszaraktam a kondenzátort, sarut, szóval a hagyományos megszakítós gyújtás van most, néha pici szikrázásokkal, instabilabb alapjárattal... :(

Valami elromlott benne. Látszatra ez a 150 Ohm-os ellenállás van megbarnulva:
Neked van-e valami ötleted, mi adta fel a szolgálatot? Vagy akár másnak?
Kép
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Mzdani írta:
sub-ee írta:Nem érdemes vele szórakozni, 7000Ft egy szett markolatfűtés:

http://www.ebay.com/itm/2012-ATV-Motorc ... 7e&vxp=mtr

Bár 2000Ft-ért azért érdekes lehet a téma :)

Üdv.:Sub-ee
Ez nem rossz ár, ingyenes szállítás. De hogyan rakod rá etz-re?
Az etz gázmarkolat eltér a szabványtól. Jelentősen vastagabb. Ha jól emlékszem 28-as átmérő.
A szabvány 24-26mm között van a 22-es kormányon.
Ja, most nézem, ez helyettesíti a gázcsövet.
De még mindig 5 ezerrel drágább :)
Ez viszont csak alig 6 ezer.

http://www.ebay.com/itm/New-7-8-22mm-El ... 8227710%26
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

sunbim írta:
Mzdani írta:Ti csináltatok már markolatfűtèst etz-re?
Én csináltam, 2 ezerből megvan az egész. Simán bírja a generátor. Remekül működik.
Ha vkit érdekel leírom, hogyan csináltam.
Érdekel, szinesítsük a topicot ! :smt045

595 ft-ér lehet kapni huzalellenállást. (5méter hosszú)
Olyat vettem ami 10 ohm/méter.
Kell hozzá egy power tape (1000ft).
Végül kapcsoló, és némi kábel.

A power tape -10 és 70 fok között hőálló, és vízálló. Ez pont alkalmas erre a célra.


A gyári markolatra rátekertem egy réteg power tape-t, majd rá egy méter fűtőszálat (így a névleges teljesítmény markolatonként 12watt lesz, azaz 24watt összesen, ami éppen elég, hiszen vékony a power tape, gyorsan átfűti) és még két réteg power tape a fűtőszálra. A power tape-el ha ügyesen bánsz, szép felületet lehet csinálni. Egész gyári hatású lesz :)
A kábel kivezetést nagy odafigyeléssel kell végezni. A huzal nem hajolhat. Egy kis hurkot csináltam, ezért van is egy kis hupli a markolaton (olyan helyen ahol nem zavar).



Remekül működik, mentem vele kb 5ezer km-t. Bírja a strapát.

U.i.: ezzel a felszereléssel 2 szettet lehet csinálni ebből a pénzből. A huzalról ne felejtsd lekaparni a lakkot a forrasztási helyen. És ami még fontos: a gázmarkolat kormányvég rögzítő csavarjának csinálj helyet! Annál a kis lyuknál ne legyen fűtőszál, különben nem tudsz bowdent cserélni, csak ha szétszeded a markolatfűtést.

Jó szerelgetést! :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Mzdani 2013.10.03. 14:06-kor.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

sub-ee írta:Nem érdemes vele szórakozni, 7000Ft egy szett markolatfűtés:

http://www.ebay.com/itm/2012-ATV-Motorc ... 7e&vxp=mtr

Bár 2000Ft-ért azért érdekes lehet a téma :)

Üdv.:Sub-ee
Ez nem rossz ár, ingyenes szállítás. De hogyan rakod rá etz-re?
Az etz gázmarkolat eltér a szabványtól. Jelentősen vastagabb. Ha jól emlékszem 28-as átmérő.
A szabvány 24-26mm között van a 22-es kormányon.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Mzdani 2013.10.03. 13:17-kor.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Nem érdemes vele szórakozni, 7000Ft egy szett markolatfűtés:

http://www.ebay.com/itm/2012-ATV-Motorc ... 7e&vxp=mtr

Bár 2000Ft-ért azért érdekes lehet a téma :)

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Mzdani írta:Ti csináltatok már markolatfűtèst etz-re?
Én csináltam, 2 ezerből megvan az egész. Simán bírja a generátor. Remekül működik.
Ha vkit érdekel leírom, hogyan csináltam.
Érdekel, szinesítsük a topicot ! :smt045
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

Egy haveromnak volt egy Müller-es fessszabija, azzal van töltésem, igaz nem alapjárat közelben, hanem kb 50-60-nál, de van. Megfogadom előttem szólók tanácsát, hátha jobb lesz. Köszi a válaszokat..
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

Ti csináltatok már markolatfűtèst etz-re?
Én csináltam, 2 ezerből megvan az egész. Simán bírja a generátor. Remekül működik.
Ha vkit érdekel leírom, hogyan csináltam.
Mzdani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.09.12. 08:16
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Mzdani »

gesszti írta:
JBiafra írta:Cseréltem állórészt, és semmi nyoma a töltésnek...
Fogj egy multimétert, és mérd meg, hogy alapjáraton, és kicsit emelt fordulaton mekkora feszültség van a DF-en a dinamónál.
Nekem volt hasonló problémám.

Csatlakozási hiba volt. Kábelsaruk, biztosítéktábla, biztosíték csere. És jó lett.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

JBiafra írta:Cseréltem állórészt, és semmi nyoma a töltésnek...
Fogj egy multimétert, és mérd meg, hogy alapjáraton, és kicsit emelt fordulaton mekkora feszültség van a DF-en a dinamónál.
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

Annyit sikerült elérnem, hogy nagyobb fordulaton villog (remeg a fény) a töltéslámpa, és egy kicsit halványabbnak látom, mint beindítás előtt, ha rákapcsolom.
Másik kérdésem, hogy a kis TS lábvédő lemezeit hogyan kell felszerelni, mert hiányos a szettem szerintem.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

DOGtor írta:Sziasztok!

Nem vagyok nagy szakértője ennek a topiknak, de tartozom egy beszámolóval. Tegnap Sub-ee (és persze MrDok :)) segítségével megkapta az ETZ-m a digitális hall jeladós gyújtását.

Amikor felültem rá, hogy megtegyem az első próbakört, na akkor lehidaltam. Megtáltosodott! Nagyon harapós lett a verda. Összhangba került a gázmarkolat és az élmény: ahogy húztam neki, úgy gyorsult a motor! Nyomatékosabb lett mind alsó és felső fordulatszámon. Egyenletesebb lett az alapjárat is.

Hazafelé megcsapattuk a gépet (cirka 120km az út). Probléma nem jelentkezett, 100km/h-ig bírta a tempót simán (előtte is kb. ennyit ment), de ezt stabilabban hozta.

A digitális fordulatszám-mérő és km-óra még beszerelésre vár, de már betervezve, akárcsak a digitális feszültség-szabályozó.

Köszi még egyszer Sub-ee és MrDok!
Igazán nincs mit! Jó motorozást kívánok vele! Jofo forgórészét, mg küldjétek és elfokolom!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
DOGtor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2013.05.20. 07:42
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: DOGtor »

Sziasztok!

Nem vagyok nagy szakértője ennek a topiknak, de tartozom egy beszámolóval. Tegnap Sub-ee (és persze MrDok :)) segítségével megkapta az ETZ-m a digitális hall jeladós gyújtását.

Amikor felültem rá, hogy megtegyem az első próbakört, na akkor lehidaltam. Megtáltosodott! Nagyon harapós lett a verda. Összhangba került a gázmarkolat és az élmény: ahogy húztam neki, úgy gyorsult a motor! Nyomatékosabb lett mind alsó és felső fordulatszámon. Egyenletesebb lett az alapjárat is.

Hazafelé megcsapattuk a gépet (cirka 120km az út). Probléma nem jelentkezett, 100km/h-ig bírta a tempót simán (előtte is kb. ennyit ment), de ezt stabilabban hozta.

A digitális fordulatszám-mérő és km-óra még beszerelésre vár, de már betervezve, akárcsak a digitális feszültség-szabályozó.

Köszi még egyszer Sub-ee és MrDok!
Mindenki másképp hülye.
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

Cseréltem állórészt, és semmi nyoma a töltésnek...
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

Féktisztítóval szétfújtam, meg olyan fogkefe alakú kis kemény műanyag kefével kihúzgáltam a mocskot a kollektorról. A szénkefék nem tudom milyenek, ezt így vettem blokkostul, eltört viszont az a bakelitlap az állórészen, amire a df csatlakozik, meg alulról még valami, mindjárt cserélem, aztán meglátjuk.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

JBiafra írta:Üdv, kis TS-em van, már nagyon rég óta küszködöm töltés problémákkal, most úgy néz ki, hogy minden rendben, aztán kb 15 km után ismét felvillant a töltéslámpám, amitől már kivagyok. Múltkor leragasztottam rágóval hogy ne kapjak agyvérzést. Mitől mehet el a töltés? El. fesszab van, bolti, megszakítós gyújtás, az ellenállás tekercset kiszedtem, csatlakozók megtisztítva , megszorítva, vezeték új másfeles mcu. Valami segítséget kaphatnék, esetleg pest megyében vki személyes segítségnyújtásra mutat e hajlandóságot?
Szia

Szénkefék gyáriak, vagy utángyártottak? Rugók szorosan nyomják a szénkeféket? Kollektorok tiszták?

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 36 vendég