Blokk
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Tigris jól beszél, nem hiába, õ a tûz közelében van. Sok esetben nem maga a munka a nagy kaland, hanem a megfelelõ felfogás és beállítás.....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Fémforgácsoló zsonglõrök!
Fater ma nem volt idegbeteg(nem értem... biztos most jó volt a TV-ben a mûsor ) úgyhogy megkérdeztem õt is. Azt mondta ,hogy horizontális maróval ki lehet szedni, bár õ sem egy marós guru. Ahhoz is kell az a sok piszmogás?
Fater ma nem volt idegbeteg(nem értem... biztos most jó volt a TV-ben a mûsor ) úgyhogy megkérdeztem õt is. Azt mondta ,hogy horizontális maróval ki lehet szedni, bár õ sem egy marós guru. Ahhoz is kell az a sok piszmogás?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Megfelelõ befogószerszám gyártása,körasztal,középpontra állás.mzgergõ írta:Majd ha sikerült megcsinálni, rakok fel pár képet.
A gépi munkameg azért lehet drága, mert olyan méretû marófej nem hiszem hogy van, és ezért szerkeszteni kell egy megfelelõ szerszámot.Van egy könyebb megoldás, mondjuk az pikk pakk megvan, mert csak kést kell köszörúlni, és berakni a késtartóba, de evvel nem lehet pontosan dolgozni.Ekkor kell a perselyezés.Bár van egy szerszám, amivel a késen lehet beállítani a megfelelõ átmérõt, de nem hiszem, hogy abba a mûhelyben ahova viszed van, mert nagyon drága De biztos meglehet oldani valahogy, hogy jó legyen.Sok szerencsét hozzá!
Így lehet faszán megcsinálni,csak legyenek olyan pontok a blokkon,ahol meg lehet fogni,meg a középpontra állás pontossága...
Nagy meló.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Majd ha sikerült megcsinálni, rakok fel pár képet.
A gépi munkameg azért lehet drága, mert olyan méretû marófej nem hiszem hogy van, és ezért szerkeszteni kell egy megfelelõ szerszámot.Van egy könyebb megoldás, mondjuk az pikk pakk megvan, mert csak kést kell köszörúlni, és berakni a késtartóba, de evvel nem lehet pontosan dolgozni.Ekkor kell a perselyezés.Bár van egy szerszám, amivel a késen lehet beállítani a megfelelõ átmérõt, de nem hiszem, hogy abba a mûhelyben ahova viszed van, mert nagyon drága De biztos meglehet oldani valahogy, hogy jó legyen.Sok szerencsét hozzá!
A gépi munkameg azért lehet drága, mert olyan méretû marófej nem hiszem hogy van, és ezért szerkeszteni kell egy megfelelõ szerszámot.Van egy könyebb megoldás, mondjuk az pikk pakk megvan, mert csak kést kell köszörúlni, és berakni a késtartóba, de evvel nem lehet pontosan dolgozni.Ekkor kell a perselyezés.Bár van egy szerszám, amivel a késen lehet beállítani a megfelelõ átmérõt, de nem hiszem, hogy abba a mûhelyben ahova viszed van, mert nagyon drága De biztos meglehet oldani valahogy, hogy jó legyen.Sok szerencsét hozzá!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Nem igazán értem a bronzperselyezést amit írtál... én nem értek a gépi munkákhoz, de miért lenne drága az alumínium blokkfélbõl 2,5 mm-t sugárirányban kiszedni a 6304es csapágy részére? Én úgy vagyok vele h próba szerencse
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Hát sajnos rokon dobta össze a blokkot, mondogatta, hogy melegíteni minek...ott volt a hõlégfûvó, volt rá lehetõség, szart bele az egészbe
A gépi csapágyfészkezés elég drága dolog lessz, de szerintem jobban járnál, ha maradnál a gyári méreteknél, mert kitudja hogy befolyásolja a más méretû csapágyak.Evvel azt lehetne csinálni, hogy a csapágyfészket megfelelõ méretre kell marni, egy bronzperselyt kell esztergálni, belesajtolni, és kész.
Mivel már jobban értek a fémforgácsoláshoz, most ihletet adtál!Még a suliban próbáltuk megcsinálni ezt a bronz perselyezést, de a csapágyfészket pontatlanúl martuk ki.Mivel túlnagyra martuk ki 1 fogásból, nem tudom a cégnél mérõórával bemérni, és a 4 menetfuratot megmenteni.De itt csak annyi az egész, hogy pontosan kimarni, esztergálni 1 perselyt, bele a 4 menetes furatot, és bekell préselni...hogy ezt én eddig miértnem találtam ki
Ja, és nagyon köszönöm a csapágyboltok címét!a XI.kerben elég jártas vagyok, pont eltaláltad a megfelelõ helyet!
A gépi csapágyfészkezés elég drága dolog lessz, de szerintem jobban járnál, ha maradnál a gyári méreteknél, mert kitudja hogy befolyásolja a más méretû csapágyak.Evvel azt lehetne csinálni, hogy a csapágyfészket megfelelõ méretre kell marni, egy bronzperselyt kell esztergálni, belesajtolni, és kész.
Mivel már jobban értek a fémforgácsoláshoz, most ihletet adtál!Még a suliban próbáltuk megcsinálni ezt a bronz perselyezést, de a csapágyfészket pontatlanúl martuk ki.Mivel túlnagyra martuk ki 1 fogásból, nem tudom a cégnél mérõórával bemérni, és a 4 menetfuratot megmenteni.De itt csak annyi az egész, hogy pontosan kimarni, esztergálni 1 perselyt, bele a 4 menetes furatot, és bekell préselni...hogy ezt én eddig miértnem találtam ki
Ja, és nagyon köszönöm a csapágyboltok címét!a XI.kerben elég jártas vagyok, pont eltaláltad a megfelelõ helyet!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
mzgergõ!
hogyan raktad össze a blokkot? hidegen belevertél mindent?
én azt fogom most csinálni hogy valakivel kimaratom a fõtengelysonkához közelebb esõ 6204-es fészkét úgy hogy 6304-es menjen abba is, és akkor így fog kinézni a fõtengely csapágyazás: 6204-6304-H-6304 (H=hajtókar). Csapágyragasztást én megpróbálom (Loctite 641 vagy 638) http://www.loctite.hu/int_henkel/loctit ... anguage=hu
http://www.loctite.hu/int_henkel/loctit ... anguage=hu, mert igaz hogy a jobb oldali fõtengelycsapágyat (a szóló 6304-est) a baromja normál illesztésûre cserélte, azon kívül mindegyik csapágy gyári volt benne, azonban a váltó csapágyfészkei totál ki vannak kopva, meg a fõtengelysonkához közelebb esõ 6204-es fészke is nagyot kapott, ezért akarom 6304-esre maratni Nekem azért kell új fõtengely, mert a régi teljesen kinyírta magát, a csapágyak teljesen elforogtak/elforognak rajta Egyébként én FAG TVH csapágyakat akarok beletenni a fõtengelynek, textilbakelit kosaras csapágyak, és nincs bennük zsír, tehát nem kell kínlódni azzal hogy benzinnel meg ecsettel kimossam belõle, mert, KOYO-ból csak olyat találtam mûanyag kosárral ami gumiporvédõs 2RS és van benne zsír. Igaz a FAG TVH kb 2x drágább a mûanyagkosaras KOYO-tól de nem tudom hogy mennyire lenne gáz ha véletlenül maradna egy kis zsír a futófelületen...
koyo,fag csapágyak pesten:
1116, Budapest Kondorosi út 7.
1119, Budapest Andor u 60.
hogyan raktad össze a blokkot? hidegen belevertél mindent?
én azt fogom most csinálni hogy valakivel kimaratom a fõtengelysonkához közelebb esõ 6204-es fészkét úgy hogy 6304-es menjen abba is, és akkor így fog kinézni a fõtengely csapágyazás: 6204-6304-H-6304 (H=hajtókar). Csapágyragasztást én megpróbálom (Loctite 641 vagy 638) http://www.loctite.hu/int_henkel/loctit ... anguage=hu
http://www.loctite.hu/int_henkel/loctit ... anguage=hu, mert igaz hogy a jobb oldali fõtengelycsapágyat (a szóló 6304-est) a baromja normál illesztésûre cserélte, azon kívül mindegyik csapágy gyári volt benne, azonban a váltó csapágyfészkei totál ki vannak kopva, meg a fõtengelysonkához közelebb esõ 6204-es fészke is nagyot kapott, ezért akarom 6304-esre maratni Nekem azért kell új fõtengely, mert a régi teljesen kinyírta magát, a csapágyak teljesen elforogtak/elforognak rajta Egyébként én FAG TVH csapágyakat akarok beletenni a fõtengelynek, textilbakelit kosaras csapágyak, és nincs bennük zsír, tehát nem kell kínlódni azzal hogy benzinnel meg ecsettel kimossam belõle, mert, KOYO-ból csak olyat találtam mûanyag kosárral ami gumiporvédõs 2RS és van benne zsír. Igaz a FAG TVH kb 2x drágább a mûanyagkosaras KOYO-tól de nem tudom hogy mennyire lenne gáz ha véletlenül maradna egy kis zsír a futófelületen...
koyo,fag csapágyak pesten:
1116, Budapest Kondorosi út 7.
1119, Budapest Andor u 60.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Simsonba tettem 15-40W-s MOL MSE olajat. Elõtte blokkgenerál volt, új skf csapágyak a blokkban. Szimeringcsere (500 km után felpuhult) miatt le kellett hogy engedjem az olajat és mit látok? Sötétszürke lerakódás a csapágygolyókon sõt az olaj is szépen megfeketedett, továbbá 10 km kemény hajtás után elinduláskor a kuplung visszaengedéskor úgy viselkedett hogy az elején nem fogott semmit, a vége fele meg hirtelen fogott. Én ezennel befejeztem a váltóban való 15-40W-s olaj használatát. Utána az AGIP ROTRA HY SAE 80-90W-vel semmi ilyesmit nem tapasztaltam. kismüzüben is az volt, és teljesen jól viselkedett.z25z írta:Pedig nyugodtan beleteheted....conus írta:15-40W-s olajat én nem tennék bele. Simsonba még annó azt tettem, de nagyon megbántam.
Andrej!
Ajjajj... és a Champion L86C-vel mi a helyzet? Nekem a vén sz*ros olyat adott egy éve, pedig mondtam neki hogy müzübe kell... Egyébként az Isolatorhoz képest semmi különbséget nem vettem észre rajta, menet ugyanolyan hosszú, elektródák ugyanúgy állnak... A gyertya konverziós táblázat megvan, de engem a jelölések érdekelnének...
e.istvan8!
Nekem Magnetti Marelli C6WN gyertyával teljesen meg voltam elégedve, bár azt hozzá kell hogy tegyem h én nem érzek különbséget gyertya és gyertya között... vagy megy vele rendesen a masina, vagy nem
Ja meg az NGK gyertyákat is hamisítják...
http://www.kovacsauto.hu/fs_main.php?fs ... gk_gyertya
úgyhogy csak óvatosan!
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Hali!
Sajnos megint szétkellett húznom a blokkot, mert csörgött...az összes csapágy kotyogott a fészekben.Mivel biztosra akarok menni, új talán SKF csapágyak lesznek benne,(jobb lenne a koyo, de nem találok üzletet) és új blokkoldalt is veszek, mert nemhiszem, hogy a csapágyragasztó, és körbepontozás érne sokáig valamit(ha esetleg tud valaki kis tz-hez szépállapotú blokk oldalakat, az legyen szíves szóljon.).A fõtengelyben nem vagyok még biztos, még tavaj nyáron lett felújjítva, azóta talán 2000km-ert futhatott.Honnan tudom, hogy az még jó?Hallottam olyat, hogy hézagmérõtkell a sonka, és a hajókar közé rakni, és ha x méretû belemegy, akkor k.o., csak nem tudom hanyasra gondoltak.A másik, amit azonnal meglehet csinálni, hogy a hajtókart fogom, és tenyérrel ráütök.Ha csilingel, vagy bármi, akkor k.o.Na most nekem nem csilingel, talán az már egy jó hír.
Sajnos megint szétkellett húznom a blokkot, mert csörgött...az összes csapágy kotyogott a fészekben.Mivel biztosra akarok menni, új talán SKF csapágyak lesznek benne,(jobb lenne a koyo, de nem találok üzletet) és új blokkoldalt is veszek, mert nemhiszem, hogy a csapágyragasztó, és körbepontozás érne sokáig valamit(ha esetleg tud valaki kis tz-hez szépállapotú blokk oldalakat, az legyen szíves szóljon.).A fõtengelyben nem vagyok még biztos, még tavaj nyáron lett felújjítva, azóta talán 2000km-ert futhatott.Honnan tudom, hogy az még jó?Hallottam olyat, hogy hézagmérõtkell a sonka, és a hajókar közé rakni, és ha x méretû belemegy, akkor k.o., csak nem tudom hanyasra gondoltak.A másik, amit azonnal meglehet csinálni, hogy a hajtókart fogom, és tenyérrel ráütök.Ha csilingel, vagy bármi, akkor k.o.Na most nekem nem csilingel, talán az már egy jó hír.
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
rakd sztenderen 1-esbe és nézd meg mennyire tekeri a hátsókereket behúzott kuplunggal, ha nagyon, az nem jó... nem emel ki a kuplung, vagy szar olaj van benne és összeragadtak a lamellák, én ilyesmire gondolok elsõ körbendarkMZ írta:A nagy ETZ-m tegnap beindítottam (még nem vitte el a szerelõ srác), de nem tudtam elindulni velem, mert igaz, hogy pöccre indul, szépen jár a motor stb, DE! nem lehet berakni egyesbe, mert rögtön lefullad.... Miért vajon?? Az is furcsa, hogy simán álló helyzetben lazán lehet üresbe rakni, amit a kicsinél nem lehet.
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- darkMZ
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 318
- Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Kiskőrös
A nagy ETZ-m tegnap beindítottam (még nem vitte el a szerelõ srác), de nem tudtam elindulni velem, mert igaz, hogy pöccre indul, szépen jár a motor stb, DE! nem lehet berakni egyesbe, mert rögtön lefullad.... Miért vajon?? Az is furcsa, hogy simán álló helyzetben lazán lehet üresbe rakni, amit a kicsinél nem lehet.
MZ or nothing!
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Én is 15W40-et rakok most bele, én õszintén szólva félek a hykomoltól, egyik haverom TS125-be rakott és hidegen a váltót úgy kell taposni hogy ha nem látom, el sem hiszem... finom ETZ váltó után alig tudtam sebességbe tenni a kistéest, kuplung is ragad tõle.z25z írta:Pedig nyugodtan beleteheted....conus írta:15-40W-s olajat én nem tennék bele. Simsonba még annó azt tettem, de nagyon megbántam.
gyertyákról pedig google megad minden infót, nekem van néhány összehasonlító táblázatom jelölésekkel, hõértékekkel, amúgy minden gyártónál minden betû mást jelent van ahol a hõérték fordítva van számozva (a kisebb hõérték a nagyobb szám)
ha kell több infó akkor keress meg priviben, ha csak típusra vagy kiváncsi amit mz-be tehetsz, azt meg bárki megmondja, Brisk n14c, champion L78, denso w26fsu, isolator 260, ngk b8hs, ezek a boltokban könnyen fellelhetõ tipusok
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Emberek!
Valaki meg tudná mondani hogy az egyes gyújtógyertya jelölések (Y, C, N stb.) mit jelentenek? Van errõl valahol valami dokumentum? Guglit hiába gyûrtem...
Valaki meg tudná mondani hogy az egyes gyújtógyertya jelölések (Y, C, N stb.) mit jelentenek? Van errõl valahol valami dokumentum? Guglit hiába gyûrtem...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
15-40W-s olajat én nem tennék bele. Simsonba még annó azt tettem, de nagyon megbántam. Hajtómûolajat azért találták ki, hogy azt tedd a váltóba. Ha levetted a deknit, akkor tisztítsd is meg az olajiszaptól. Benzinkúton próbálj meg beszerezni ilyen váltóöblítõ folyadékot,- bár Andrej azt mondta h az gázolaj - (dekni felrak) azzal járasd meg a blokkot, aztán engedd le, hagyd hogy kicsöpögje magát, aztán mehet bele a friss olaj.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Sziasztok!
Kettõ kérdésem is lenne.1 ha leakarom cserélni a hajtómûolajat a /1-mbe amiben hykomol 90-es olaj volt,és valami 15-40-es motorolajat teszek bele akkor abból lehet baj hogy esetleg a 2 olaj keveredik?A leeresztõ csavaron át meg a berugókar felõli dekli levéve,igy kifolyik az összes vagy azért marad benne.Sajna megmérni nem tudom mert ment a földre is belõle a bénaságom végett.A másik kérdésem meg az lenne hogy mi van akkor ha a megszakitó hézagot csak nagyra tudom állitani.Ugyanis ha beállitom a megfelelõ értékre akkor nem tudom a holtpont elõtti 3 mm-t biztositani még az alaplap szélsõ helyzetében sem.Csakhogy tiszta legyen a kép hogy miért van ez nálam.Átépitettem Etz generátorosra a gépet és hát bizony ezek szerint nem egészen sikerült a legoptimálisabb helyzetben rögzitenem a generátort.Kicsit elkapkodtam,mert szemre dolgoztam a rögzitésénél hogy milyen állásban legyen.Késõ bánat.Egyébként a motor üzemel ezzel a nagy hézaggal(kb 1mm)és töltés is van szóval amugy sikerült a dolog.Ha nagyon muszáj akkor tudok forditani a generátoron,de az nem kis munka lenne nekem.Bajom lesz ebbõl vagy hagyhatom?Vagy reszelgessem addig a bütyköt amig nem tudom biztositani a megfelelõ hézagot?
Kettõ kérdésem is lenne.1 ha leakarom cserélni a hajtómûolajat a /1-mbe amiben hykomol 90-es olaj volt,és valami 15-40-es motorolajat teszek bele akkor abból lehet baj hogy esetleg a 2 olaj keveredik?A leeresztõ csavaron át meg a berugókar felõli dekli levéve,igy kifolyik az összes vagy azért marad benne.Sajna megmérni nem tudom mert ment a földre is belõle a bénaságom végett.A másik kérdésem meg az lenne hogy mi van akkor ha a megszakitó hézagot csak nagyra tudom állitani.Ugyanis ha beállitom a megfelelõ értékre akkor nem tudom a holtpont elõtti 3 mm-t biztositani még az alaplap szélsõ helyzetében sem.Csakhogy tiszta legyen a kép hogy miért van ez nálam.Átépitettem Etz generátorosra a gépet és hát bizony ezek szerint nem egészen sikerült a legoptimálisabb helyzetben rögzitenem a generátort.Kicsit elkapkodtam,mert szemre dolgoztam a rögzitésénél hogy milyen állásban legyen.Késõ bánat.Egyébként a motor üzemel ezzel a nagy hézaggal(kb 1mm)és töltés is van szóval amugy sikerült a dolog.Ha nagyon muszáj akkor tudok forditani a generátoron,de az nem kis munka lenne nekem.Bajom lesz ebbõl vagy hagyhatom?Vagy reszelgessem addig a bütyköt amig nem tudom biztositani a megfelelõ hézagot?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Az a baj az Isolator-ral hogy hamisítják, ismertetõjele: libaf.szöld színû a felirat, valamint a felirat elején az I betûnél van egy olyan hogy RO. Na ez kérem szépen a hamisítvány. Én is vettem egy ilyet a benzinkúton, olcsó se nem volt, nekem az volt a bajom vele, hogy függõlegesen képtelen volt szikrát adni, kihúzta az ívet oldalra, hiába állítottam/reszeltem az érintkezõkön... semmi változás.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Akko bots, nem tudtam hogy a tiéd a szerelési Faja cucc ám, érdekes mód sokmindne benne van ami a 250-esében nincs.. Sok sikert a maratáshoz meg miegyebekhez;) Aztán remélem nemsoká szembejössz, de nem az én sávomban ))conus írta:A kisTZ szerelési pdf-je tõlem származik
Diti-nek sokkal jobban rááll a keze a szerelésre, mint nekem, fateromról meg inkább ne is beszéljünk, a motorokhoz való viszonyáról meg pláne
A bronzperselyt a kihajtásnál cseréltetni akarom, de nem tudom h a közelben hol csinálnának emberi áron gépi munkát jól... új kapcsolásrögzítõ rugó is kell, mert ami benne volt az elnyomorodott a szétszedéskor, a fõtengelysonkához közelebb esõ 6204es csapágyfészke akkorát kapott hogy ki akarom maratni úgy hogy helyette egy 6304-es menjen bele, és akkor úgy fog kinézni a fõtengely csapágyazás hogy -6204-6304-H-6304- (H=hajtókar). Ehhez is gépi munka kell. De a legnagyobb gond h én egyedül kevés vagyok blokkösszerakáshoz
Egyébként kösz a biztatást, remélem mához 2hétre már összetudjuk rakni!
ThUnDeR
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
A kisTZ szerelési pdf-je tõlem származik
Diti-nek sokkal jobban rááll a keze a szerelésre, mint nekem, fateromról meg inkább ne is beszéljünk, a motorokhoz való viszonyáról meg pláne
A bronzperselyt a kihajtásnál cseréltetni akarom, de nem tudom h a közelben hol csinálnának emberi áron gépi munkát jól... új kapcsolásrögzítõ rugó is kell, mert ami benne volt az elnyomorodott a szétszedéskor, a fõtengelysonkához közelebb esõ 6204es csapágyfészke akkorát kapott hogy ki akarom maratni úgy hogy helyette egy 6304-es menjen bele, és akkor úgy fog kinézni a fõtengely csapágyazás hogy -6204-6304-H-6304- (H=hajtókar). Ehhez is gépi munka kell. De a legnagyobb gond h én egyedül kevés vagyok blokkösszerakáshoz
Egyébként kösz a biztatást, remélem mához 2hétre már összetudjuk rakni!
Diti-nek sokkal jobban rááll a keze a szerelésre, mint nekem, fateromról meg inkább ne is beszéljünk, a motorokhoz való viszonyáról meg pláne
A bronzperselyt a kihajtásnál cseréltetni akarom, de nem tudom h a közelben hol csinálnának emberi áron gépi munkát jól... új kapcsolásrögzítõ rugó is kell, mert ami benne volt az elnyomorodott a szétszedéskor, a fõtengelysonkához közelebb esõ 6204es csapágyfészke akkorát kapott hogy ki akarom maratni úgy hogy helyette egy 6304-es menjen bele, és akkor úgy fog kinézni a fõtengely csapágyazás hogy -6204-6304-H-6304- (H=hajtókar). Ehhez is gépi munka kell. De a legnagyobb gond h én egyedül kevés vagyok blokkösszerakáshoz
Egyébként kösz a biztatást, remélem mához 2hétre már összetudjuk rakni!
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Van kis Tz szerelési pdf, töltsd le, az alapján csukott szemmel is össze lehet rakni!! Milyen alkatrészcseréket kell még megálmodnod? Hátha tudunk segíteni.conus írta:Gyöngyöstõl 11km-re lakok nyugatra. Össze kéne rakni a blokkot, mert ezt a váltót én nem tudom összerakni, mert nem értem a mûködését, de elõtte még van 1-2 kérdéses dolog alkatrészcsere ügyben...
ThUnDeR
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Gyöngyöstõl 11km-re lakok nyugatra. Össze kéne rakni a blokkot, mert ezt a váltót én nem tudom összerakni, mert nem értem a mûködését, de elõtte még van 1-2 kérdéses dolog alkatrészcsere ügyben...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Én megkértem õket hogy törjék le az ablakokat, szépen meg is csinálták!! 69.46 os dugó volt a furat gondolom ebbõl 69.5, de nem értem meg egyébként. az alapjárat az 2000 körül volt, nem kell hogy feljebb legyen.conus írta:Thunder!
Tûreszelõvel lesarkaztad belülrõl a henger nyílásait? Nem mondták hogy mekkorára illesztették a hengerben a dugattyút? Emelt alapjárat az mennyi volt? kb. 2,5e RPM? Azért kérdezem, mert én meg tegnap hoztam haza tõlük a hengert, de még nem volt idõm arra hogy összerakjam, meg a segítségem Diti sem ér rá, úgyhogy még mindig csak az alkatrészeket rakosgatom...
Miben kéne segíteni neked? Merre lax?:)
ThUnDeR
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Thunder!
Tûreszelõvel lesarkaztad belülrõl a henger nyílásait? Nem mondták hogy mekkorára illesztették a hengerben a dugattyút? Emelt alapjárat az mennyi volt? kb. 2,5e RPM? Azért kérdezem, mert én meg tegnap hoztam haza tõlük a hengert, de még nem volt idõm arra hogy összerakjam, meg a segítségem Diti sem ér rá, úgyhogy még mindig csak az alkatrészeket rakosgatom...
Tûreszelõvel lesarkaztad belülrõl a henger nyílásait? Nem mondták hogy mekkorára illesztették a hengerben a dugattyút? Emelt alapjárat az mennyi volt? kb. 2,5e RPM? Azért kérdezem, mert én meg tegnap hoztam haza tõlük a hengert, de még nem volt idõm arra hogy összerakjam, meg a segítségem Diti sem ér rá, úgyhogy még mindig csak az alkatrészeket rakosgatom...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Üdv az uraknak.RR_ZOZY írta:Az alapjáraton pöfögtetés nyers motornál amikor amúgy is jobban melegszik....nem túl elõnyös hogy finoman fejezzem ki magamat.....
Hozzászólnék ehhez a heyben járatós témához amit elõjáratásnak is nevezünk. 1 hete hoztam el a Tábori tuning mûhelybõl a hengeremet, õk voltak a legközelebb ezért fúrattam náluk, semmi egyéb oka nem volt hogy oda vittem. Az öreg csóka adott is egy bejáratási útmutatót, és azon bezony le vagyon írva hogy a szoros illesztéssel fúrt hengereket elõjáratni kell, hogy kerüljük a dugó megszorulását a szûz hengerben. Én betartottam amit írt, 1 és háromnegyed órát járt a motor emelt alapjáraton és semmivel sem melegedett jobban mint egyébként egy fúrt henger. Nagyon szép hangja van, bár még csak 68km van a blokkban egy full generál után. Úgyhogy hiszitek vagy nem, lehet hogy mégis van értelme elõjáratni a gépet, mert én úgy éreztem hogy tényleg elég szoros az illesztés, és ha kiviszem rögtön közútra akkot lehet tényleg megszorul.
Nahh csak ezt akartam megosztani veletek Van ilyen is
További szép napot mindnekinek!
ThUnDeR
vagy lóg az a fogaskerék a tengelyen,vagy kopottak azok a fogmodulok nagyon,és ezért lehet hangja. szerintem.e.istvan8 írta:Sziasztok!
Egy kérdés:ha bizonyos sebességi fokozatokban "sír" a váltó,akkor az csapágyas?
Bocsánat,ha hülyeségeket kérdezek,csak szeretném rendbe rakni a gépemet.
Még új vagyok MZ-s körökben.
Köszönöm!
Jó utat mindenkinek!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
- Tartózkodási hely: Mezõcsát
Na ez az hogy szépen letakarított, ez volt beleütve. Nem gyári dugó, az tuti. Gõzöm nincs miért pont 50 van beleütve.z25z írta:50? az kerlek szepen ugy a simson elso tulmeretes vizpapirral ha szepen lecsiszolod a dugattyutetot olyan 68,..-69,..-stb valamennyit kellene talalnodApol77 írta:Sziasztok.
Szerettem volna meggyûrûzni a motort, ezért lekaptam a hengert.
A dugóba 50 volt beleütve, semmi más szám. 250-es ETZ.
Ez milyen méretnek felelhet meg?
Nincs tolómérõm, nem tudtam megmérni
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
50? az kerlek szepen ugy a simson elso tulmeretes vizpapirral ha szepen lecsiszolod a dugattyutetot olyan 68,..-69,..-stb valamennyit kellene talalnodApol77 írta:Sziasztok.
Szerettem volna meggyûrûzni a motort, ezért lekaptam a hengert.
A dugóba 50 volt beleütve, semmi más szám. 250-es ETZ.
Ez milyen méretnek felelhet meg?
Nincs tolómérõm, nem tudtam megmérni
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Hali Conus!conus írta:Na pont az ilyen és ehhez hasonló hozzászólások miatt nem fogok írni egyetlen komolyabb cikket sem motorszerelési tapasztalataimról, ezt most kijelentem töri itt magát az ember, erre csak a fikázást kapja pedig pont ma gondolkoztam, jó lenne a következõ kisETZ blokkgenerált részletesen dokumentálni, de egy francot töröm magam... kínlódja ki mindenki magának!
Szerintem nyugodtan írd meg a tapasztalataidat és mindent. Van egy rakás téma amiben nehéz elérni a közös nevezõt. Én például alapmûnek tekintem az "MZ hogyan tovább?"-ot, de vannak olyan részei amivel egyáltalán nem értek egyet Ilyenek vagyunk mi emberek, hogy képesek vagyunk a saját tapasztalatainkból hibáinkból meríteni és ez alapján kikiáltani 'általános alapigazságokat'....ám közel sem biztos hogy igazunk van.
Azt mondom, ne fogd fel fikázásként a dolgokat, nekem biztos nem ez volt a szándékom, ám ha mégis sértõ voltam, akkor ezúton kérek bocsánatot
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Na pont az ilyen és ehhez hasonló hozzászólások miatt nem fogok írni egyetlen komolyabb cikket sem motorszerelési tapasztalataimról, ezt most kijelentem töri itt magát az ember, erre csak a fikázást kapja pedig pont ma gondolkoztam, jó lenne a következõ kisETZ blokkgenerált részletesen dokumentálni, de egy francot töröm magam... kínlódja ki mindenki magának!
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Ja, akinek a Mester illeszti a blokkját...z25z írta:en meg kijottem pestrol a gubacsibol a 0 km-esen aztan valtozo fordulaton max 5000 (neha tartosan is 20-30 km-en keresztul) eljottem szegedig neha egy kis szivato ha ugy ereztem mintha erot vesztene gaz vissza kicsit aztan ujra huzz neki mar 800 km van a gepben es fokozatosan terhelem...en erre a modszerre eskuszom, eszembe nem jutna allo helyzetben jaratni a motort.....
(És köztudott, hogy hétezerig pörgeti... )
Üdv. Ghost
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Az alapjáraton pöfögtetés nyers motornál amikor amúgy is jobban melegszik....nem túl elõnyös hogy finoman fejezzem ki magamat.....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
en meg kijottem pestrol a gubacsibol a 0 km-esen aztan valtozo fordulaton max 5000 (neha tartosan is 20-30 km-en keresztul) eljottem szegedig neha egy kis szivato ha ugy ereztem mintha erot vesztene gaz vissza kicsit aztan ujra huzz neki mar 800 km van a gepben es fokozatosan terhelem...en erre a modszerre eskuszom, eszembe nem jutna allo helyzetben jaratni a motort.....
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Így van, bár nagy a jelentõsége a helyes bejáratásnak, érdemes csak nagy vonalakban tartanunk magunkat a sarokszámokhoz. Biztos mûxik az amit Conus kolléga leírt de arra befizetek ha valaki ezt így pontosan betartja.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Ne is mondjátok,nekem is mondott olyat egy arc,hogy letámasztja a 0 kilóméteres blokkal a kisTZ-t és hagyja alapjáraton pöfögni egy napig.Nem mondtam rá semmit
Nem tudom,én úgy járattam be 3 éve,hogy jártam vele normálisan,szóval városban-országúton,de mivel nyár volt,eleinte fõképp este/éjszaka.Kb 800 kilóméterig alig pörgettem,tartósan max 60-65,aztán néha kicsit tovább huzattam,és ~2000km-ig szép fokozatosan növeltem a fordulatot.Szerintem nem lett nagyon szar a gép...
Nem tudom,én úgy járattam be 3 éve,hogy jártam vele normálisan,szóval városban-országúton,de mivel nyár volt,eleinte fõképp este/éjszaka.Kb 800 kilóméterig alig pörgettem,tartósan max 60-65,aztán néha kicsit tovább huzattam,és ~2000km-ig szép fokozatosan növeltem a fordulatot.Szerintem nem lett nagyon szar a gép...
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég