Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2825
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

nagydivad írta:...Nem számít.
Azért ne feledkezzetek el a hőtágulásról!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

A felső holtponton kell ugye 0,9...1,2 mm-nek lennie a dugó teteje és a hengerfej között. Minél vékonyabb hengerfejtömítést teszel be annál nagyobb lesz a kompresszió, hiszen annál kisebb lesz a hengerfej térfogata. Ki lehetne számolni, de szerintem egyáltalán nem számít ennyi változás. Alapból is van vagy 10:1 a kompresszió, nem lesz akkor semmi gond, ha 10,01:1-re változik. Inkább a gázok tágulásánál van annak a helynek szerepe, de annyira elrontani úgyse lehet. Tegyél bele egy jó tömítést (úgyis szinte mindenhol 0,2-eset lehet venni) és hagy menjen! Ha kifúj az úgyis sokkal többet ront rajta. Amíg nem ér bele a dugó a hengerfejbe addig minden ok! :lol:

Frissítés #1: Az optimális 1,05 mm. Ezt ugye nem lehet tartani sehogy, szóval azt mondták, hogy lehet +-15% eltérés ettől. Így kijön a 0,9...1,2 mm. Te meg eltérsz mondjuk 20%-ot. Nem számít.

Kép
allllli írta:Szerintetek ragaszkodjak 150-es ETZ-nél a hengerfej-dugó közötti távolság gyári értékéhez? Vagy rakhatok kisebb hengerfejtömítést is? Számít ez valamit a mai benzineknél?
Ha ez a módosítás nagyobb hővel jár vagy bármi hátránya van akkor inkább hagyom ahogy volt.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Szerintetek ragaszkodjak 150-es ETZ-nél a hengerfej-dugó közötti távolság gyári értékéhez? Vagy rakhatok kisebb hengerfejtömítést is? Számít ez valamit a mai benzineknél?
Ha ez a módosítás nagyobb hővel jár vagy bármi hátránya van akkor inkább hagyom ahogy volt.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

dkari írta:Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani hogy a kis Ts és a kis Etz hajtókarja megegyezik e? Yoko hajtókart szeretnék a Ts-be de csak Etz-hez valót találok Yoko gyártmányba. A Ts-hez csak felül rézperselyest találok nekem viszont tűgörgős kellene.

Köszönöm!
Van tűgörgős is 4900ft
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani hogy a kis Ts és a kis Etz hajtókarja megegyezik e? Yoko hajtókart szeretnék a Ts-be de csak Etz-hez valót találok Yoko gyártmányba. A Ts-hez csak felül rézperselyest találok nekem viszont tűgörgős kellene.

Köszönöm!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

allllli írta:És ilyen szegecseket szoci motoros boltban keressem (ami esélytelennek látszik) vagy akár csavarboltban?
Gondolom motoros bolt, de ezt már neked kell kitalálnod.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

nanunanu83 írta:Sziasztok!
Szerintem nem én vagyok az első aki eljátszadozott a gondolattal, hogy korszerűsítse az ES250, Vagy ETS 250 váltóját.
Én 250/1 váltóját gondoltam beletenni, sokkal komfortosabb. Egyik ismerősöm azt mondta, ő már hallotta valakitől, hogy nem lehetetlen küldetés.
Ha esetleg valakinek van története, vagy segítsége, a gondolattal kapcsolatban, azt kérem ossza meg velem.
Köszi.
kis gépmunkával lehet betenni
nanunanu83
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.12.18. 13:45
MZ-d típusa: ETS250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nanunanu83 »

Sziasztok!
Szerintem nem én vagyok az első aki eljátszadozott a gondolattal, hogy korszerűsítse az ES250, Vagy ETS 250 váltóját.
Én 250/1 váltóját gondoltam beletenni, sokkal komfortosabb. Egyik ismerősöm azt mondta, ő már hallotta valakitől, hogy nem lehetetlen küldetés.
Ha esetleg valakinek van története, vagy segítsége, a gondolattal kapcsolatban, azt kérem ossza meg velem.
Köszi.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

És ilyen szegecseket szoci motoros boltban keressem (ami esélytelennek látszik) vagy akár csavarboltban?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

allllli írta:S.O.S.!
Nekem a kuplungdob és a primer nagy fogaskerék simán szétjön. Valami szegecsek fogják egymáshoz, de nekem ezek a szegecsek csak elfordulás ellen védenek, tartani nem tartanak semmit. Tehát ha az asztalról felemelem a dobot, akkor az lejön a fogaskerékről, míg az utóbbi az asztalon marad. Jól van ez így?
Úgy látom csak egy legény van talpon a vidéken..........
A szegecseknek fixen kell fogni a kosarat, már ha kotyog, akkor cserélni kell! A furatokban sem kotyoghatnak az újak mikor belepróbálod őket.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

S.O.S.!
Nekem a kuplungdob és a primer nagy fogaskerék simán szétjön. Valami szegecsek fogják egymáshoz, de nekem ezek a szegecsek csak elfordulás ellen védenek, tartani nem tartanak semmit. Tehát ha az asztalról felemelem a dobot, akkor az lejön a fogaskerékről, míg az utóbbi az asztalon marad. Jól van ez így?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Tévedtem. Így kihűlt állapotában a főtengely eléggé szorul ahhoz, hogy csak a szimmering fogja. Megcsinálom majd még egyszer ezt a "melegítős helyrekopogtatós" műveletet, hogy a 6304-es csapágy ne szoruljon.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

És egy ötlet, hátha segítek valakinek ezzel. Volt egy blokkcsavar, amit sehogy sem tudtam kiszedni, jól el is nyalta a csavarhúzó. Kifúrás előtt kipróbáltam valamit és működött. Mivel nem volt már nút a csavar fejében amiben a csavarhúzó megakadt volna, így gondoltam csinálok én nútot bele. :D Van ilyen elektromos multifunkciós fúró, csiszoló, köszörű vagy minek nevezzem. Egy pici marófejjel, talán 2 mm átmérőjű, martam a csavar fejébe egy mélyebb nútot. Így sikerült kicsavarni. \:D/
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Egyébként tegnap pont így jártam. Összeillesztettem a blokkot, meg is húztam 4 csavart a forgattyúsháznál, erre alig tudom két kézzel megforgatni a főtengelyt. Csavarokat kilazítom...nem szorul a főtengely. A csapágy megmelegedett a csapágyfészekben, ezért fix helyre beállt. Mondom már megint nem fogom széthúzni az egészet. Csavarokat jó meghúztam, ahogy véglegesen lesz, hőlégfúvóval megmelegítettem a blokkfelet, csak a csapágyfészek körül és egy deszkát rátéve elkezdtem ütni kívülről a szimmeringházat, hogy a csapágy kintebb tudjon jönni belőle. Vagy a csapágy maradt egy helyben és a blokkot ütöttem jobban rá...minden relatív. A lényeg, hogy a helyére ment és ugyanolyan könnyen forgott...míg rá nem tettem a szimmeringeket.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

allllli írta:Annyira azért nem szorul, csak már magától nem fordul el, hogy kiegyenlítődjön a dugó okozta súlyhiány (mert még nincs rajta a dugattyú). Ha ugyanolyan könnyen kellene forognia szimmeringekkel együtt is, akkor szívás van.
Ha ugyanolyan könnyen forog szimeringel is, akkor van szívás! Kicsit fognia kell, különben nem tömítene........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Annyira azért nem szorul, csak már magától nem fordul el, hogy kiegyenlítődjön a dugó okozta súlyhiány (mert még nincs rajta a dugattyú). Ha ugyanolyan könnyen kellene forognia szimmeringekkel együtt is, akkor szívás van.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Semennyire nem szabad szorulnia neki, de most hirtelen semmi ötletem, hogy mitől szorulhat...
allllli írta:Az egészséges dolog, hogy egy picit szorul a főtengely? Most cseréltem csapágyat. A forgattyúsházat fogó blokkcsavarok közül 4-et átlósan meghúztam és úgy tettem bele a 6304-es csapágyat. Teljesen jó volt. Rátettem a szimmeringeket és betettem a többi blokkcsavart. Így már nem olyan könnyen forog. Betudható ez a szimmeringeknek? Vadi újak :D
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Az egészséges dolog, hogy egy picit szorul a főtengely? Most cseréltem csapágyat. A forgattyúsházat fogó blokkcsavarok közül 4-et átlósan meghúztam és úgy tettem bele a 6304-es csapágyat. Teljesen jó volt. Rátettem a szimmeringeket és betettem a többi blokkcsavart. Így már nem olyan könnyen forog. Betudható ez a szimmeringeknek? Vadi újak :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2825
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

allllli írta:Rájöttem a csapágyas dologra, úgy kellett, ahogy mondtad, köszi a tanácsot! :)
Ügyes vagy, nincs mit. Sajnos az előző kérdésedre nem volt időm válaszolni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok erősített blokktartóhoz milyen hosszú csavar kell 250-es etz-nél?vagy beér a gyári?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Rájöttem a csapágyas dologra, úgy kellett, ahogy mondtad, köszi a tanácsot! :)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

kiszsebi írta:
allllli írta:...Szóval aki csinált már ilyet, segítsen, hogy hogy is kell. Előre is köszi!
A szimmeringház a támaszték. Szereld fel, az mutatja a helyét.
Mind a két blokkfélnél? Mert a balnál szerintem kívülről van kb. 5 mm-es hely a szimmeringház és a csapágy között.
A jobb blokkfélnél a csapágy és a szimmeringház között volt két hézagoló alátét, ott lehetséges, hogy felülne rajta. Csak kérdés, hogy kell-e oda mind a kettő alátét.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2825
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

allllli írta:...Szóval aki csinált már ilyet, segítsen, hogy hogy is kell. Előre is köszi!
A szimmeringház a támaszték. Szereld fel, az mutatja a helyét.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Elakadtam! ETZ 150-es blokk. Tenném bele az új főtengely csapágyakat a csapágyfészekbe, de az én blokkomban nincs se seeger gyűrű, se semmi, még a helye sem, amire a csapágy felülhetne. A szerelési videóban, gondolom már az újabb fajta blokk van, mert ott behelyezi a seeger gyűrűt a csapágyfészekbe, majd simán beleteszi a csapágyakat, amik felfekszenek és fix helyük van.
Itt sajnos nincs mihez képest beültetni a csapágyakat.
Először a főtengelyre tettem fel a két kisebbet, mert ugye ott koppanásik fel lehet tolni a sonkákhoz. De a főtengelyt csapágyastól már nem tudom, hogy meddig kéne a csapágyfészekbe betolni. Akár túl is tudom tolni és akkor a sonka hozzáér a forgattyúsházhoz belülről. De az se jó ha nem eléggé tolom be a csapágyakat, mert akkor meg majd a két blokkfelet nem tudom egymáshoz illeszteni.

Szóval aki csinált már ilyet, segítsen, hogy hogy is kell. Előre is köszi!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem is odavan de én behegesztetem és utánna újra menet vágás és kész.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Lóri írta:Valakinek ötlete?
Ha Budapesten jársz akkor 2000 Ft-ért meg tudom javítani az eredeti csavarral, blokkszétszedés és kiszerelés nélkül. Mondjuk előtte jó lenne egy fotó, hogy mennyire hulla a dolog. Repedés is van vagy csak kiszakadt menet?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
behan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.10.27. 18:21
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: behan »

Lóri írta:Sziasztok!

Van egy kis problémám. MZ ES 125 motorom váltóolaj leeresztőjénél (nagy csavar) a menet megadta magát. Mit lehet ezzel kezdeni? A blokkot nem szeretném széthúzni! Lehet azt javítani? Valakinek ötlete? Olvastam a Helicoil javításról, de nekem nincs ilyen készletem, és itt a környékemen sem tudok senkit akinek lenne...Valakinek ötlete?

Köszi Lóri
vagy,ha van a környéken aki aluminiumot tud heggeszteni,akkor egy új 20 mm-es leeresztőt fel kell heggeszteni a régi helyére!
A legtöbb motornál a leeresztő rész nem körkörös,valamelyik oldal fala vékonyabb,mely megreped,szétnyillik és kiszedi a menetet a meghúzás során. :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3886
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Fémragasztók jó része lebomlik 300°C felett. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Lóri írta:Szia Zsaki!

Gyöngyösön lakom. Arra gondoltam, én is, ha nem lesz kiveszem a vázból a blokkot, tolok bele egy M20-as menetet, abba teszek egy perselyt, és kész. Csak nem akartam még kivenni sem... Lustaság fél egészség! De ha nem lesz más, akkor felperselyezem. Köszi :)
Ha igaz amit Dreamer mond hogy gyertyamenet,akkor lehet kapni gyertyamenet javitó perselyt.

De nem akarom elhinni hogy egy akkora helyen mint Gyöngyös ne legyen valamelyik autószerelőnek vagy kisgép szerelőnek vagy motorszerelőnek Helicoil menetjavítója.Főleg gyertyamenet.
Érdeklődj csak utána.
Egy ilyet ha elviszed a blokkot helyben megcsinálnak kb 1000-1500 ft-ért szerintem(vagy még annyi sem) és akkor az ahogy Dreamer is írja,erősebb lesz mint a gyári.
Biztos hogy találsz ott helyben.
Ráérsz keresni,hisz gondolom már te sem nagyon motorozol.
Ne kapkodd el a felfúrást,azért az mindig hordoz magában hibázási lehetőséget.Inkább keress Helicoil-os helyet.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

zsakfos írta:
Lóri írta:Sziasztok!

Van egy kis problémám. MZ ES 125 motorom váltóolaj leeresztőjénél (nagy csavar) a menet megadta magát. Mit lehet ezzel kezdeni? A blokkot nem szeretném széthúzni! Lehet azt javítani? Valakinek ötlete? Olvastam a Helicoil javításról, de nekem nincs ilyen készletem, és itt a környékemen sem tudok senkit akinek lenne...Valakinek ötlete?

Köszi Lóri
A Helicoil tényleg nagyszerű találmány.
Nem annyira ritka mint gondolják sokan.
Kérdezősködj csak a környékeden autószerelőknél,kisgépszerelőknél.
Amúgy hol van az a "környékeden" pontosan?
Ha mégsincs ilyen lehetőséged,akkor pedig nagyobb menet,nagyobb csavar.
Ha jól emlékszem (erre ne vegyél mérget), akkor a gyertya mentettel megegyező a leeresztő menete. Ezért nagy esély van arra, hogy autó reszelőnél legyen.

A nagyobb mentetet nem erőltetném, mert ott egy szimpla csavar nem fog jól tömíteni, esztergáltatni kell. További hátrányok, hogy az újonnan fúrt menet nem lesz erősebb mint a gyári ellentétben a Helicoillal, ami viszont túl mutat a gyári menet szakítószilárdáságán! (Szerintem)
Dreamer
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Szia Zsaki!

Gyöngyösön lakom. Arra gondoltam, én is, ha nem lesz kiveszem a vázból a blokkot, tolok bele egy M20-as menetet, abba teszek egy perselyt, és kész. Csak nem akartam még kivenni sem... Lustaság fél egészség! De ha nem lesz más, akkor felperselyezem. Köszi :)
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Lóri írta:Sziasztok!

Van egy kis problémám. MZ ES 125 motorom váltóolaj leeresztőjénél (nagy csavar) a menet megadta magát. Mit lehet ezzel kezdeni? A blokkot nem szeretném széthúzni! Lehet azt javítani? Valakinek ötlete? Olvastam a Helicoil javításról, de nekem nincs ilyen készletem, és itt a környékemen sem tudok senkit akinek lenne...Valakinek ötlete?

Köszi Lóri
A Helicoil tényleg nagyszerű találmány.
Nem annyira ritka mint gondolják sokan.
Kérdezősködj csak a környékeden autószerelőknél,kisgépszerelőknél.
Amúgy hol van az a "környékeden" pontosan?
Ha mégsincs ilyen lehetőséged,akkor pedig nagyobb menet,nagyobb csavar.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dreamer írta:
Aprópopó, mivel oldható a fémragasztó? A blokkomban szeretném helyreállítattni a menetet.
A legjobb fémragasztó oldó a flex és a fúrógép :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Lóri írta:Sziasztok!

Van egy kis problémám. MZ ES 125 motorom váltóolaj leeresztőjénél (nagy csavar) a menet megadta magát. Mit lehet ezzel kezdeni? A blokkot nem szeretném széthúzni! Lehet azt javítani? Valakinek ötlete? Olvastam a Helicoil javításról, de nekem nincs ilyen készletem, és itt a környékemen sem tudok senkit akinek lenne...Valakinek ötlete?

Köszi Lóri
Heli Coil az egyetlen értelemes megoldás. Vagy pedig megcsinálod úgy mint az én motorom előző gazdája, beregasztod fémragasztóval. Ennek a hátránya, hogy ott már nem tudod leereszteni az olajat, előnye, hogy ott többet nem fog tönkremenni a menet :)

Aprópopó, mivel oldható a fémragasztó? A blokkomban szeretném helyreállítattni a menetet.
Dreamer
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Van egy kis problémám. MZ ES 125 motorom váltóolaj leeresztőjénél (nagy csavar) a menet megadta magát. Mit lehet ezzel kezdeni? A blokkot nem szeretném széthúzni! Lehet azt javítani? Valakinek ötlete? Olvastam a Helicoil javításról, de nekem nincs ilyen készletem, és itt a környékemen sem tudok senkit akinek lenne...Valakinek ötlete?

Köszi Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

allllli írta:Köszönöm a tanácsokat, megpróbálkozok először a csavarhúzó kopogtatással.
Még egy dolog van ami segithet.
Olyan csavarhúzóval próbálkozz aminek van hatlap a nyél tövénél.
Odanyomod olyan erővel amivel csak tudod a csavarhoz a csavarhúzót és egy villáskulccsal próbáld lazitani.Közben nyomd neki mint állat a csavarnak egész testsúlyoddal.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Tiszta jó emlékeim vannak a kopogtatásról! :D Olajszint nyilást egyszer próbáltuk kopogtatni! Eredmény alig kellett odakopintani és beeset a csavar... :twisted: :D
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Köszönöm a tanácsokat, megpróbálkozok először a csavarhúzó kopogtatással.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

zsakfos írta:
allllli írta:Mit javasoltok a begyógyult blokkcsavarok megindítására? Vastag csavarhúzóval, teljes erőmből nekifeszülve, két kézzel csavarva sem mozdult meg egyik sem. És igen, kifelé, balra csavartam :D remélem nem balmenetesek :lol: Melegítsem a blokkot?
Vagy veszel egy ilyet:
http://www.uni-max.hu/utvecsavarozo-keszlet/d/
Támogatom!
Csodákra képes,olyan indítómotorokat szedtem szét vele roncsolás nélkül,aminek csavarjai menthetetlennek látszottak,sima csavarhúzó csak szétbarmolta volna.Nem beszélve arról,hogy úgy viszi át az ütés erejét,hogy nem reped el az öntvény.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, kicsit kopogtassad kalapáccsal, nekem így sikerült üdv. juragy
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

allllli írta:Mit javasoltok a begyógyult blokkcsavarok megindítására? Vastag csavarhúzóval, teljes erőmből nekifeszülve, két kézzel csavarva sem mozdult meg egyik sem. És igen, kifelé, balra csavartam :D remélem nem balmenetesek :lol: Melegítsem a blokkot?
Nekem pont tegnap kellett szétfúrnom egyet. Egész jól sikerült, a blokközép nem sérült. \:D/
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

allllli írta:Mit javasoltok a begyógyult blokkcsavarok megindítására? Vastag csavarhúzóval, teljes erőmből nekifeszülve, két kézzel csavarva sem mozdult meg egyik sem. És igen, kifelé, balra csavartam :D remélem nem balmenetesek :lol: Melegítsem a blokkot?
Vagy veszel egy ilyet:
http://www.uni-max.hu/utvecsavarozo-keszlet/d/
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2328
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

allllli írta:Mit javasoltok a begyógyult blokkcsavarok megindítására? Vastag csavarhúzóval, teljes erőmből nekifeszülve, két kézzel csavarva sem mozdult meg egyik sem. És igen, kifelé, balra csavartam :D remélem nem balmenetesek :lol: Melegítsem a blokkot?
Azt a vastag csavarhúzót még megkínálod egy közepes kalapács közepes erejű ütésével.......... utána próbáld csavargatni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Mit javasoltok a begyógyult blokkcsavarok megindítására? Vastag csavarhúzóval, teljes erőmből nekifeszülve, két kézzel csavarva sem mozdult meg egyik sem. És igen, kifelé, balra csavartam :D remélem nem balmenetesek :lol: Melegítsem a blokkot?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Szia! Amit a mofaker forgalmaz gyűrűket, nem tudom milyen gyártmányúak, de több motoromban és más motorjaiban is azok vannak, teszik a dolgukat. Persze nem az indiai szettre gondolok, amik dugóval együtt vannak. Dugó az magyar BERTA márkájú.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

Szőke Roland írta:
szketo írta:Sziasztok! Gyertyánál maradva én valószínűleg nem tul jó minőségű AKA gyertyát használtam KB: 5-600Km-ig semmi gond nem volt de, aztán beadta a derekát. Múltkor vettem eredeti békebeli Isolatorokat ,talán szerencsém volt eddig jó működik.Ami még tutira be jött a peregyesemnél az a Camphion L-78-as. Ezzel még soha semmi bajom nem volt.
Más:
Dugattyú Gyűrűt kell cseréljek.Milyen gyártmányt javasoltok?..Megoszlanak az eddigi vélemények de, a többség a Lengyelre szavazott.Gyárit meg már nagyon nehéz találni ha van is ugye bár az a dugattyúval együtt van ami teljességgel megérthető.
Szeretettel várnám javaslatok.
Szia!

Nézz szét jól az interneten az oldalakon mert van olyan ahol németet is lehet kapni, de ha nem marad más a lengyel a legjobb választás szerintem. Van olyan oldal ahol ki tudod választani, az alkatrész származási helyét. Nekem eddig bevált. Remélem tudtam segíteni. Ez az oldal például ilyen.

http://webmotors.hu/MZ_TS_150_250_alkatreszek
Szia! Igen már itt szét néztem ám dugóval együtt van de, nem adom fel előbb vagy utóbb rátalálok.Tavaszig van időm nem vagyok elkésve.Köszi szépen a tippet. :D
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
Szőke Roland
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
Tartózkodási hely: Maroslele

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szőke Roland »

szketo írta:Sziasztok! Gyertyánál maradva én valószínűleg nem tul jó minőségű AKA gyertyát használtam KB: 5-600Km-ig semmi gond nem volt de, aztán beadta a derekát. Múltkor vettem eredeti békebeli Isolatorokat ,talán szerencsém volt eddig jó működik.Ami még tutira be jött a peregyesemnél az a Camphion L-78-as. Ezzel még soha semmi bajom nem volt.
Más:
Dugattyú Gyűrűt kell cseréljek.Milyen gyártmányt javasoltok?..Megoszlanak az eddigi vélemények de, a többség a Lengyelre szavazott.Gyárit meg már nagyon nehéz találni ha van is ugye bár az a dugattyúval együtt van ami teljességgel megérthető.
Szeretettel várnám javaslatok.
Szia!

Nézz szét jól az interneten az oldalakon mert van olyan ahol németet is lehet kapni, de ha nem marad más a lengyel a legjobb választás szerintem. Van olyan oldal ahol ki tudod választani, az alkatrész származási helyét. Nekem eddig bevált. Remélem tudtam segíteni. Ez az oldal például ilyen.

http://webmotors.hu/MZ_TS_150_250_alkatreszek
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

Sziasztok! Gyertyánál maradva én valószínűleg nem tul jó minőségű AKA gyertyát használtam KB: 5-600Km-ig semmi gond nem volt de, aztán beadta a derekát. Múltkor vettem eredeti békebeli Isolatorokat ,talán szerencsém volt eddig jó működik.Ami még tutira be jött a peregyesemnél az a Camphion L-78-as. Ezzel még soha semmi bajom nem volt.
Más:
Dugattyú Gyűrűt kell cseréljek.Milyen gyártmányt javasoltok?..Megoszlanak az eddigi vélemények de, a többség a Lengyelre szavazott.Gyárit meg már nagyon nehéz találni ha van is ugye bár az a dugattyúval együtt van ami teljességgel megérthető.
Szeretettel várnám javaslatok.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok valójában az elektronikához tartozna a téma de a nyáron vettünk 1 házat , na ott találtam régi gyertyákat szerintem CZ ben használták régi PAL is volt köztük most az van a motoromban van még 1 KLG majd kipróbálom azt is egyébként ez a régi PAL nekem nagyon bejött üdv. juragy
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

Szerintem ez Retro-gyertya. Persze ha jól teszi a dolgát akkor semmi gond.
Ami nekem szemet szúr: Az 'aka-electric' -tudtommal sosem szerepelt a termékeik közt a gyújtógyetya,viszont az ndk háztartási gépek-igen. A fal leomlásáig,akkor a cég megszűnt.
Egy ideig a Beru gyártott Isolatort-aztán nem t'om mi lett vele.
De inkább ez,ha mint mondod: jó,mint valami konkrétan szemet.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég