Azért ne feledkezzetek el a hőtágulásról!nagydivad írta:...Nem számít.
Blokk
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
A felső holtponton kell ugye 0,9...1,2 mm-nek lennie a dugó teteje és a hengerfej között. Minél vékonyabb hengerfejtömítést teszel be annál nagyobb lesz a kompresszió, hiszen annál kisebb lesz a hengerfej térfogata. Ki lehetne számolni, de szerintem egyáltalán nem számít ennyi változás. Alapból is van vagy 10:1 a kompresszió, nem lesz akkor semmi gond, ha 10,01:1-re változik. Inkább a gázok tágulásánál van annak a helynek szerepe, de annyira elrontani úgyse lehet. Tegyél bele egy jó tömítést (úgyis szinte mindenhol 0,2-eset lehet venni) és hagy menjen! Ha kifúj az úgyis sokkal többet ront rajta. Amíg nem ér bele a dugó a hengerfejbe addig minden ok!
Frissítés #1: Az optimális 1,05 mm. Ezt ugye nem lehet tartani sehogy, szóval azt mondták, hogy lehet +-15% eltérés ettől. Így kijön a 0,9...1,2 mm. Te meg eltérsz mondjuk 20%-ot. Nem számít.
Frissítés #1: Az optimális 1,05 mm. Ezt ugye nem lehet tartani sehogy, szóval azt mondták, hogy lehet +-15% eltérés ettől. Így kijön a 0,9...1,2 mm. Te meg eltérsz mondjuk 20%-ot. Nem számít.
allllli írta:Szerintetek ragaszkodjak 150-es ETZ-nél a hengerfej-dugó közötti távolság gyári értékéhez? Vagy rakhatok kisebb hengerfejtömítést is? Számít ez valamit a mai benzineknél?
Ha ez a módosítás nagyobb hővel jár vagy bármi hátránya van akkor inkább hagyom ahogy volt.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Szerintetek ragaszkodjak 150-es ETZ-nél a hengerfej-dugó közötti távolság gyári értékéhez? Vagy rakhatok kisebb hengerfejtömítést is? Számít ez valamit a mai benzineknél?
Ha ez a módosítás nagyobb hővel jár vagy bármi hátránya van akkor inkább hagyom ahogy volt.
Ha ez a módosítás nagyobb hővel jár vagy bármi hátránya van akkor inkább hagyom ahogy volt.
Re: Blokk
Van tűgörgős is 4900ftdkari írta:Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani hogy a kis Ts és a kis Etz hajtókarja megegyezik e? Yoko hajtókart szeretnék a Ts-be de csak Etz-hez valót találok Yoko gyártmányba. A Ts-hez csak felül rézperselyest találok nekem viszont tűgörgős kellene.
Köszönöm!
Re: Blokk
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani hogy a kis Ts és a kis Etz hajtókarja megegyezik e? Yoko hajtókart szeretnék a Ts-be de csak Etz-hez valót találok Yoko gyártmányba. A Ts-hez csak felül rézperselyest találok nekem viszont tűgörgős kellene.
Köszönöm!
Meg tudná valaki mondani hogy a kis Ts és a kis Etz hajtókarja megegyezik e? Yoko hajtókart szeretnék a Ts-be de csak Etz-hez valót találok Yoko gyártmányba. A Ts-hez csak felül rézperselyest találok nekem viszont tűgörgős kellene.
Köszönöm!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Gondolom motoros bolt, de ezt már neked kell kitalálnod.allllli írta:És ilyen szegecseket szoci motoros boltban keressem (ami esélytelennek látszik) vagy akár csavarboltban?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
kis gépmunkával lehet betenninanunanu83 írta:Sziasztok!
Szerintem nem én vagyok az első aki eljátszadozott a gondolattal, hogy korszerűsítse az ES250, Vagy ETS 250 váltóját.
Én 250/1 váltóját gondoltam beletenni, sokkal komfortosabb. Egyik ismerősöm azt mondta, ő már hallotta valakitől, hogy nem lehetetlen küldetés.
Ha esetleg valakinek van története, vagy segítsége, a gondolattal kapcsolatban, azt kérem ossza meg velem.
Köszi.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2012.12.18. 13:45
- MZ-d típusa: ETS250
Re: Blokk
Sziasztok!
Szerintem nem én vagyok az első aki eljátszadozott a gondolattal, hogy korszerűsítse az ES250, Vagy ETS 250 váltóját.
Én 250/1 váltóját gondoltam beletenni, sokkal komfortosabb. Egyik ismerősöm azt mondta, ő már hallotta valakitől, hogy nem lehetetlen küldetés.
Ha esetleg valakinek van története, vagy segítsége, a gondolattal kapcsolatban, azt kérem ossza meg velem.
Köszi.
Szerintem nem én vagyok az első aki eljátszadozott a gondolattal, hogy korszerűsítse az ES250, Vagy ETS 250 váltóját.
Én 250/1 váltóját gondoltam beletenni, sokkal komfortosabb. Egyik ismerősöm azt mondta, ő már hallotta valakitől, hogy nem lehetetlen küldetés.
Ha esetleg valakinek van története, vagy segítsége, a gondolattal kapcsolatban, azt kérem ossza meg velem.
Köszi.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Úgy látom csak egy legény van talpon a vidéken..........allllli írta:S.O.S.!
Nekem a kuplungdob és a primer nagy fogaskerék simán szétjön. Valami szegecsek fogják egymáshoz, de nekem ezek a szegecsek csak elfordulás ellen védenek, tartani nem tartanak semmit. Tehát ha az asztalról felemelem a dobot, akkor az lejön a fogaskerékről, míg az utóbbi az asztalon marad. Jól van ez így?
A szegecseknek fixen kell fogni a kosarat, már ha kotyog, akkor cserélni kell! A furatokban sem kotyoghatnak az újak mikor belepróbálod őket.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
S.O.S.!
Nekem a kuplungdob és a primer nagy fogaskerék simán szétjön. Valami szegecsek fogják egymáshoz, de nekem ezek a szegecsek csak elfordulás ellen védenek, tartani nem tartanak semmit. Tehát ha az asztalról felemelem a dobot, akkor az lejön a fogaskerékről, míg az utóbbi az asztalon marad. Jól van ez így?
Nekem a kuplungdob és a primer nagy fogaskerék simán szétjön. Valami szegecsek fogják egymáshoz, de nekem ezek a szegecsek csak elfordulás ellen védenek, tartani nem tartanak semmit. Tehát ha az asztalról felemelem a dobot, akkor az lejön a fogaskerékről, míg az utóbbi az asztalon marad. Jól van ez így?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Tévedtem. Így kihűlt állapotában a főtengely eléggé szorul ahhoz, hogy csak a szimmering fogja. Megcsinálom majd még egyszer ezt a "melegítős helyrekopogtatós" műveletet, hogy a 6304-es csapágy ne szoruljon.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
És egy ötlet, hátha segítek valakinek ezzel. Volt egy blokkcsavar, amit sehogy sem tudtam kiszedni, jól el is nyalta a csavarhúzó. Kifúrás előtt kipróbáltam valamit és működött. Mivel nem volt már nút a csavar fejében amiben a csavarhúzó megakadt volna, így gondoltam csinálok én nútot bele. Van ilyen elektromos multifunkciós fúró, csiszoló, köszörű vagy minek nevezzem. Egy pici marófejjel, talán 2 mm átmérőjű, martam a csavar fejébe egy mélyebb nútot. Így sikerült kicsavarni.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Egyébként tegnap pont így jártam. Összeillesztettem a blokkot, meg is húztam 4 csavart a forgattyúsháznál, erre alig tudom két kézzel megforgatni a főtengelyt. Csavarokat kilazítom...nem szorul a főtengely. A csapágy megmelegedett a csapágyfészekben, ezért fix helyre beállt. Mondom már megint nem fogom széthúzni az egészet. Csavarokat jó meghúztam, ahogy véglegesen lesz, hőlégfúvóval megmelegítettem a blokkfelet, csak a csapágyfészek körül és egy deszkát rátéve elkezdtem ütni kívülről a szimmeringházat, hogy a csapágy kintebb tudjon jönni belőle. Vagy a csapágy maradt egy helyben és a blokkot ütöttem jobban rá...minden relatív. A lényeg, hogy a helyére ment és ugyanolyan könnyen forgott...míg rá nem tettem a szimmeringeket.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha ugyanolyan könnyen forog szimeringel is, akkor van szívás! Kicsit fognia kell, különben nem tömítene........allllli írta:Annyira azért nem szorul, csak már magától nem fordul el, hogy kiegyenlítődjön a dugó okozta súlyhiány (mert még nincs rajta a dugattyú). Ha ugyanolyan könnyen kellene forognia szimmeringekkel együtt is, akkor szívás van.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Annyira azért nem szorul, csak már magától nem fordul el, hogy kiegyenlítődjön a dugó okozta súlyhiány (mert még nincs rajta a dugattyú). Ha ugyanolyan könnyen kellene forognia szimmeringekkel együtt is, akkor szívás van.
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Semennyire nem szabad szorulnia neki, de most hirtelen semmi ötletem, hogy mitől szorulhat...
allllli írta:Az egészséges dolog, hogy egy picit szorul a főtengely? Most cseréltem csapágyat. A forgattyúsházat fogó blokkcsavarok közül 4-et átlósan meghúztam és úgy tettem bele a 6304-es csapágyat. Teljesen jó volt. Rátettem a szimmeringeket és betettem a többi blokkcsavart. Így már nem olyan könnyen forog. Betudható ez a szimmeringeknek? Vadi újak
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Az egészséges dolog, hogy egy picit szorul a főtengely? Most cseréltem csapágyat. A forgattyúsházat fogó blokkcsavarok közül 4-et átlósan meghúztam és úgy tettem bele a 6304-es csapágyat. Teljesen jó volt. Rátettem a szimmeringeket és betettem a többi blokkcsavart. Így már nem olyan könnyen forog. Betudható ez a szimmeringeknek? Vadi újak
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2825
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Ügyes vagy, nincs mit. Sajnos az előző kérdésedre nem volt időm válaszolni.allllli írta:Rájöttem a csapágyas dologra, úgy kellett, ahogy mondtad, köszi a tanácsot!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Mind a két blokkfélnél? Mert a balnál szerintem kívülről van kb. 5 mm-es hely a szimmeringház és a csapágy között.kiszsebi írta:A szimmeringház a támaszték. Szereld fel, az mutatja a helyét.allllli írta:...Szóval aki csinált már ilyet, segítsen, hogy hogy is kell. Előre is köszi!
A jobb blokkfélnél a csapágy és a szimmeringház között volt két hézagoló alátét, ott lehetséges, hogy felülne rajta. Csak kérdés, hogy kell-e oda mind a kettő alátét.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2825
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
A szimmeringház a támaszték. Szereld fel, az mutatja a helyét.allllli írta:...Szóval aki csinált már ilyet, segítsen, hogy hogy is kell. Előre is köszi!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Elakadtam! ETZ 150-es blokk. Tenném bele az új főtengely csapágyakat a csapágyfészekbe, de az én blokkomban nincs se seeger gyűrű, se semmi, még a helye sem, amire a csapágy felülhetne. A szerelési videóban, gondolom már az újabb fajta blokk van, mert ott behelyezi a seeger gyűrűt a csapágyfészekbe, majd simán beleteszi a csapágyakat, amik felfekszenek és fix helyük van.
Itt sajnos nincs mihez képest beültetni a csapágyakat.
Először a főtengelyre tettem fel a két kisebbet, mert ugye ott koppanásik fel lehet tolni a sonkákhoz. De a főtengelyt csapágyastól már nem tudom, hogy meddig kéne a csapágyfészekbe betolni. Akár túl is tudom tolni és akkor a sonka hozzáér a forgattyúsházhoz belülről. De az se jó ha nem eléggé tolom be a csapágyakat, mert akkor meg majd a két blokkfelet nem tudom egymáshoz illeszteni.
Szóval aki csinált már ilyet, segítsen, hogy hogy is kell. Előre is köszi!
Itt sajnos nincs mihez képest beültetni a csapágyakat.
Először a főtengelyre tettem fel a két kisebbet, mert ugye ott koppanásik fel lehet tolni a sonkákhoz. De a főtengelyt csapágyastól már nem tudom, hogy meddig kéne a csapágyfészekbe betolni. Akár túl is tudom tolni és akkor a sonka hozzáér a forgattyúsházhoz belülről. De az se jó ha nem eléggé tolom be a csapágyakat, mert akkor meg majd a két blokkfelet nem tudom egymáshoz illeszteni.
Szóval aki csinált már ilyet, segítsen, hogy hogy is kell. Előre is köszi!
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha Budapesten jársz akkor 2000 Ft-ért meg tudom javítani az eredeti csavarral, blokkszétszedés és kiszerelés nélkül. Mondjuk előtte jó lenne egy fotó, hogy mennyire hulla a dolog. Repedés is van vagy csak kiszakadt menet?Lóri írta:Valakinek ötlete?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Blokk
vagy,ha van a környéken aki aluminiumot tud heggeszteni,akkor egy új 20 mm-es leeresztőt fel kell heggeszteni a régi helyére!Lóri írta:Sziasztok!
Van egy kis problémám. MZ ES 125 motorom váltóolaj leeresztőjénél (nagy csavar) a menet megadta magát. Mit lehet ezzel kezdeni? A blokkot nem szeretném széthúzni! Lehet azt javítani? Valakinek ötlete? Olvastam a Helicoil javításról, de nekem nincs ilyen készletem, és itt a környékemen sem tudok senkit akinek lenne...Valakinek ötlete?
Köszi Lóri
A legtöbb motornál a leeresztő rész nem körkörös,valamelyik oldal fala vékonyabb,mely megreped,szétnyillik és kiszedi a menetet a meghúzás során.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Fémragasztók jó része lebomlik 300°C felett.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ha igaz amit Dreamer mond hogy gyertyamenet,akkor lehet kapni gyertyamenet javitó perselyt.Lóri írta:Szia Zsaki!
Gyöngyösön lakom. Arra gondoltam, én is, ha nem lesz kiveszem a vázból a blokkot, tolok bele egy M20-as menetet, abba teszek egy perselyt, és kész. Csak nem akartam még kivenni sem... Lustaság fél egészség! De ha nem lesz más, akkor felperselyezem. Köszi
De nem akarom elhinni hogy egy akkora helyen mint Gyöngyös ne legyen valamelyik autószerelőnek vagy kisgép szerelőnek vagy motorszerelőnek Helicoil menetjavítója.Főleg gyertyamenet.
Érdeklődj csak utána.
Egy ilyet ha elviszed a blokkot helyben megcsinálnak kb 1000-1500 ft-ért szerintem(vagy még annyi sem) és akkor az ahogy Dreamer is írja,erősebb lesz mint a gyári.
Biztos hogy találsz ott helyben.
Ráérsz keresni,hisz gondolom már te sem nagyon motorozol.
Ne kapkodd el a felfúrást,azért az mindig hordoz magában hibázási lehetőséget.Inkább keress Helicoil-os helyet.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Ha jól emlékszem (erre ne vegyél mérget), akkor a gyertya mentettel megegyező a leeresztő menete. Ezért nagy esély van arra, hogy autó reszelőnél legyen.zsakfos írta:A Helicoil tényleg nagyszerű találmány.Lóri írta:Sziasztok!
Van egy kis problémám. MZ ES 125 motorom váltóolaj leeresztőjénél (nagy csavar) a menet megadta magát. Mit lehet ezzel kezdeni? A blokkot nem szeretném széthúzni! Lehet azt javítani? Valakinek ötlete? Olvastam a Helicoil javításról, de nekem nincs ilyen készletem, és itt a környékemen sem tudok senkit akinek lenne...Valakinek ötlete?
Köszi Lóri
Nem annyira ritka mint gondolják sokan.
Kérdezősködj csak a környékeden autószerelőknél,kisgépszerelőknél.
Amúgy hol van az a "környékeden" pontosan?
Ha mégsincs ilyen lehetőséged,akkor pedig nagyobb menet,nagyobb csavar.
A nagyobb mentetet nem erőltetném, mert ott egy szimpla csavar nem fog jól tömíteni, esztergáltatni kell. További hátrányok, hogy az újonnan fúrt menet nem lesz erősebb mint a gyári ellentétben a Helicoillal, ami viszont túl mutat a gyári menet szakítószilárdáságán! (Szerintem)
Dreamer
Re: Blokk
Szia Zsaki!
Gyöngyösön lakom. Arra gondoltam, én is, ha nem lesz kiveszem a vázból a blokkot, tolok bele egy M20-as menetet, abba teszek egy perselyt, és kész. Csak nem akartam még kivenni sem... Lustaság fél egészség! De ha nem lesz más, akkor felperselyezem. Köszi
Gyöngyösön lakom. Arra gondoltam, én is, ha nem lesz kiveszem a vázból a blokkot, tolok bele egy M20-as menetet, abba teszek egy perselyt, és kész. Csak nem akartam még kivenni sem... Lustaság fél egészség! De ha nem lesz más, akkor felperselyezem. Köszi
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
A Helicoil tényleg nagyszerű találmány.Lóri írta:Sziasztok!
Van egy kis problémám. MZ ES 125 motorom váltóolaj leeresztőjénél (nagy csavar) a menet megadta magát. Mit lehet ezzel kezdeni? A blokkot nem szeretném széthúzni! Lehet azt javítani? Valakinek ötlete? Olvastam a Helicoil javításról, de nekem nincs ilyen készletem, és itt a környékemen sem tudok senkit akinek lenne...Valakinek ötlete?
Köszi Lóri
Nem annyira ritka mint gondolják sokan.
Kérdezősködj csak a környékeden autószerelőknél,kisgépszerelőknél.
Amúgy hol van az a "környékeden" pontosan?
Ha mégsincs ilyen lehetőséged,akkor pedig nagyobb menet,nagyobb csavar.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
A legjobb fémragasztó oldó a flex és a fúrógépDreamer írta:
Aprópopó, mivel oldható a fémragasztó? A blokkomban szeretném helyreállítattni a menetet.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Heli Coil az egyetlen értelemes megoldás. Vagy pedig megcsinálod úgy mint az én motorom előző gazdája, beregasztod fémragasztóval. Ennek a hátránya, hogy ott már nem tudod leereszteni az olajat, előnye, hogy ott többet nem fog tönkremenni a menetLóri írta:Sziasztok!
Van egy kis problémám. MZ ES 125 motorom váltóolaj leeresztőjénél (nagy csavar) a menet megadta magát. Mit lehet ezzel kezdeni? A blokkot nem szeretném széthúzni! Lehet azt javítani? Valakinek ötlete? Olvastam a Helicoil javításról, de nekem nincs ilyen készletem, és itt a környékemen sem tudok senkit akinek lenne...Valakinek ötlete?
Köszi Lóri
Aprópopó, mivel oldható a fémragasztó? A blokkomban szeretném helyreállítattni a menetet.
Dreamer
Re: Blokk
Sziasztok!
Van egy kis problémám. MZ ES 125 motorom váltóolaj leeresztőjénél (nagy csavar) a menet megadta magát. Mit lehet ezzel kezdeni? A blokkot nem szeretném széthúzni! Lehet azt javítani? Valakinek ötlete? Olvastam a Helicoil javításról, de nekem nincs ilyen készletem, és itt a környékemen sem tudok senkit akinek lenne...Valakinek ötlete?
Köszi Lóri
Van egy kis problémám. MZ ES 125 motorom váltóolaj leeresztőjénél (nagy csavar) a menet megadta magát. Mit lehet ezzel kezdeni? A blokkot nem szeretném széthúzni! Lehet azt javítani? Valakinek ötlete? Olvastam a Helicoil javításról, de nekem nincs ilyen készletem, és itt a környékemen sem tudok senkit akinek lenne...Valakinek ötlete?
Köszi Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Még egy dolog van ami segithet.allllli írta:Köszönöm a tanácsokat, megpróbálkozok először a csavarhúzó kopogtatással.
Olyan csavarhúzóval próbálkozz aminek van hatlap a nyél tövénél.
Odanyomod olyan erővel amivel csak tudod a csavarhoz a csavarhúzót és egy villáskulccsal próbáld lazitani.Közben nyomd neki mint állat a csavarnak egész testsúlyoddal.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Támogatom!zsakfos írta:Vagy veszel egy ilyet:allllli írta:Mit javasoltok a begyógyult blokkcsavarok megindítására? Vastag csavarhúzóval, teljes erőmből nekifeszülve, két kézzel csavarva sem mozdult meg egyik sem. És igen, kifelé, balra csavartam remélem nem balmenetesek Melegítsem a blokkot?
http://www.uni-max.hu/utvecsavarozo-keszlet/d/
Csodákra képes,olyan indítómotorokat szedtem szét vele roncsolás nélkül,aminek csavarjai menthetetlennek látszottak,sima csavarhúzó csak szétbarmolta volna.Nem beszélve arról,hogy úgy viszi át az ütés erejét,hogy nem reped el az öntvény.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok, kicsit kopogtassad kalapáccsal, nekem így sikerült üdv. juragy
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Nekem pont tegnap kellett szétfúrnom egyet. Egész jól sikerült, a blokközép nem sérült.allllli írta:Mit javasoltok a begyógyult blokkcsavarok megindítására? Vastag csavarhúzóval, teljes erőmből nekifeszülve, két kézzel csavarva sem mozdult meg egyik sem. És igen, kifelé, balra csavartam remélem nem balmenetesek Melegítsem a blokkot?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Vagy veszel egy ilyet:allllli írta:Mit javasoltok a begyógyult blokkcsavarok megindítására? Vastag csavarhúzóval, teljes erőmből nekifeszülve, két kézzel csavarva sem mozdult meg egyik sem. És igen, kifelé, balra csavartam remélem nem balmenetesek Melegítsem a blokkot?
http://www.uni-max.hu/utvecsavarozo-keszlet/d/
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2328
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Azt a vastag csavarhúzót még megkínálod egy közepes kalapács közepes erejű ütésével.......... utána próbáld csavargatni.allllli írta:Mit javasoltok a begyógyult blokkcsavarok megindítására? Vastag csavarhúzóval, teljes erőmből nekifeszülve, két kézzel csavarva sem mozdult meg egyik sem. És igen, kifelé, balra csavartam remélem nem balmenetesek Melegítsem a blokkot?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Mit javasoltok a begyógyult blokkcsavarok megindítására? Vastag csavarhúzóval, teljes erőmből nekifeszülve, két kézzel csavarva sem mozdult meg egyik sem. És igen, kifelé, balra csavartam remélem nem balmenetesek Melegítsem a blokkot?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Szia! Amit a mofaker forgalmaz gyűrűket, nem tudom milyen gyártmányúak, de több motoromban és más motorjaiban is azok vannak, teszik a dolgukat. Persze nem az indiai szettre gondolok, amik dugóval együtt vannak. Dugó az magyar BERTA márkájú.
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Blokk
Szia! Igen már itt szét néztem ám dugóval együtt van de, nem adom fel előbb vagy utóbb rátalálok.Tavaszig van időm nem vagyok elkésve.Köszi szépen a tippet.Szőke Roland írta:Szia!szketo írta:Sziasztok! Gyertyánál maradva én valószínűleg nem tul jó minőségű AKA gyertyát használtam KB: 5-600Km-ig semmi gond nem volt de, aztán beadta a derekát. Múltkor vettem eredeti békebeli Isolatorokat ,talán szerencsém volt eddig jó működik.Ami még tutira be jött a peregyesemnél az a Camphion L-78-as. Ezzel még soha semmi bajom nem volt.
Más:
Dugattyú Gyűrűt kell cseréljek.Milyen gyártmányt javasoltok?..Megoszlanak az eddigi vélemények de, a többség a Lengyelre szavazott.Gyárit meg már nagyon nehéz találni ha van is ugye bár az a dugattyúval együtt van ami teljességgel megérthető.
Szeretettel várnám javaslatok.
Nézz szét jól az interneten az oldalakon mert van olyan ahol németet is lehet kapni, de ha nem marad más a lengyel a legjobb választás szerintem. Van olyan oldal ahol ki tudod választani, az alkatrész származási helyét. Nekem eddig bevált. Remélem tudtam segíteni. Ez az oldal például ilyen.
http://webmotors.hu/MZ_TS_150_250_alkatreszek
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- Szőke Roland
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
- Tartózkodási hely: Maroslele
Re: Blokk
Szia!szketo írta:Sziasztok! Gyertyánál maradva én valószínűleg nem tul jó minőségű AKA gyertyát használtam KB: 5-600Km-ig semmi gond nem volt de, aztán beadta a derekát. Múltkor vettem eredeti békebeli Isolatorokat ,talán szerencsém volt eddig jó működik.Ami még tutira be jött a peregyesemnél az a Camphion L-78-as. Ezzel még soha semmi bajom nem volt.
Más:
Dugattyú Gyűrűt kell cseréljek.Milyen gyártmányt javasoltok?..Megoszlanak az eddigi vélemények de, a többség a Lengyelre szavazott.Gyárit meg már nagyon nehéz találni ha van is ugye bár az a dugattyúval együtt van ami teljességgel megérthető.
Szeretettel várnám javaslatok.
Nézz szét jól az interneten az oldalakon mert van olyan ahol németet is lehet kapni, de ha nem marad más a lengyel a legjobb választás szerintem. Van olyan oldal ahol ki tudod választani, az alkatrész származási helyét. Nekem eddig bevált. Remélem tudtam segíteni. Ez az oldal például ilyen.
http://webmotors.hu/MZ_TS_150_250_alkatreszek
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Blokk
Sziasztok! Gyertyánál maradva én valószínűleg nem tul jó minőségű AKA gyertyát használtam KB: 5-600Km-ig semmi gond nem volt de, aztán beadta a derekát. Múltkor vettem eredeti békebeli Isolatorokat ,talán szerencsém volt eddig jó működik.Ami még tutira be jött a peregyesemnél az a Camphion L-78-as. Ezzel még soha semmi bajom nem volt.
Más:
Dugattyú Gyűrűt kell cseréljek.Milyen gyártmányt javasoltok?..Megoszlanak az eddigi vélemények de, a többség a Lengyelre szavazott.Gyárit meg már nagyon nehéz találni ha van is ugye bár az a dugattyúval együtt van ami teljességgel megérthető.
Szeretettel várnám javaslatok.
Más:
Dugattyú Gyűrűt kell cseréljek.Milyen gyártmányt javasoltok?..Megoszlanak az eddigi vélemények de, a többség a Lengyelre szavazott.Gyárit meg már nagyon nehéz találni ha van is ugye bár az a dugattyúval együtt van ami teljességgel megérthető.
Szeretettel várnám javaslatok.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok valójában az elektronikához tartozna a téma de a nyáron vettünk 1 házat , na ott találtam régi gyertyákat szerintem CZ ben használták régi PAL is volt köztük most az van a motoromban van még 1 KLG majd kipróbálom azt is egyébként ez a régi PAL nekem nagyon bejött üdv. juragy
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szerintem ez Retro-gyertya. Persze ha jól teszi a dolgát akkor semmi gond.
Ami nekem szemet szúr: Az 'aka-electric' -tudtommal sosem szerepelt a termékeik közt a gyújtógyetya,viszont az ndk háztartási gépek-igen. A fal leomlásáig,akkor a cég megszűnt.
Egy ideig a Beru gyártott Isolatort-aztán nem t'om mi lett vele.
De inkább ez,ha mint mondod: jó,mint valami konkrétan szemet.
Ami nekem szemet szúr: Az 'aka-electric' -tudtommal sosem szerepelt a termékeik közt a gyújtógyetya,viszont az ndk háztartási gépek-igen. A fal leomlásáig,akkor a cég megszűnt.
Egy ideig a Beru gyártott Isolatort-aztán nem t'om mi lett vele.
De inkább ez,ha mint mondod: jó,mint valami konkrétan szemet.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég