Üzemanyagellátás
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
kuti!
azért próbáljátok meg! ja és úgy fogjátok be a satuba, h a satupofa meg a karbi közé tegyeked egy-egy fenõlécet, mert a spiáter nagyon puha anyag!
azért próbáljátok meg! ja és úgy fogjátok be a satuba, h a satupofa meg a karbi közé tegyeked egy-egy fenõlécet, mert a spiáter nagyon puha anyag!
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
én hasonlóan jártam a simson karbijával, ahol az üresjárati keverékcsavar volt berohadva. faterom elõször kifúrta, de úgy hogy a spiáter ne sérüljön, majd a bronzmenetmaradványokat menetmetszõvel kihajtotta. lehetõleg állványos fúróval fúrjátok! és nagyon óvatosan!
megpróbálom megmutatni egy képen, bár nézzétek el nekem, hogy én nem vagyok egy mûszaki rajzzsonglõr
1. alaphelyzet, beletörött csavar
2. fúrás után
3. menetmetszõ után
megpróbálom megmutatni egy képen, bár nézzétek el nekem, hogy én nem vagyok egy mûszaki rajzzsonglõr
1. alaphelyzet, beletörött csavar
2. fúrás után
3. menetmetszõ után
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Üdv! Nah akkor most már jó helyre hozom gondomat:D karbi gond.. elõzõ tulaj beletörte levegõcsavart karbiba, és így megnézni se tom hogy hogyan áll, és gyanús hogy emiatt nem megy többet moci 80-90nél, és néha rángat.. (125ös etz) Van valami ötletetek csavar kibányászásra, vagy kezdhetek spórolni új karbira?
Ne felejtsd el a nagyobb fúvókát semz25z írta:bakimate! Te hogy tetted bele a szivocsonkba a karbit? mar csak annyi hijja van, (lancot, lanckereket mar kicsereltem ma ) ezt a hihetetlen modon megszerzett csonkot nem akarom szetbaszni, tehat feszegetes kilove. Vizpapirral csonkcsiszolgatas
Üdv. Ghost
Bocsi a lemez van tök fent vagyis a legkevesebbet kapja a karbi gyári beállításon van 24N-2-2 lemez 2.rovátka felülrõl levegõcsav. 1.75-re nyitva! De már megoldódott mert állítottam elõgyújtást (tirisztoros babetta van rajt) és most jó csak alapjáratot kell állítanom de holnap megoldom! Azért köszi!
kis etz 150
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Kardinális kérdés: Ha a TÛ van tök fönt, vagy az ÁLLÍTÓ LEMEZ?conus írta:hát ezaz vazze... ha a súber tök fennt van, akkor kapja a legtöbbet...
Renestam kolléga: oszlasd el a kételyeket
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
hát ezaz vazze... ha a súber tök fennt van, akkor kapja a legtöbbet...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Sziasztok örülnék ha tudnátok segíteni! Az a problémám (150ETZ) hogy szerintem túl sokat kap mert 4-5-dik ben nem akar menni és füstöl is szépen 50-es keverék van bent Mobil-1 eddig tök jól ment de most a gyertya is fekete picit a karbin már nem tok visszavenni a súber tök fönt van és a légszûrõ is új lehet h elõgyújtás? Valami tapasztalat? köszi
kis etz 150
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Kétségtelen hogy az ólomnak lehetett szerepe a kenésben a 2ütemûeknél is, de a mai olajok adalékolva vannak, szóval ha rajtam múlik, én nem bíztatok senkit arra hogy különbözõ löttyöket adalékoljanak, jómagam 95-öst használok, amihez csak olaj megy 'oszt jónapotz25z írta:nalam tanultabb emberektol hallottam, hogy az olomnak abban volt szerepe, hogy a szelepeknel kent...ketutemuben ez nincs ugyhogy nem is kell olmos benzin a 2T-be, de ha valaki konkretan tudja majd megmondja a tutitlouithebad írta:Sziasztok! Az adalékról jut eszembe: Használ valaki ólompótlót? Ha igen milyet?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
A repülõ-benzin? Aminek a színe kék?bambi írta:De azért kapható,és használjákmolcsaba írta:Oktánszám növelést emlékeim szerint a meti-tercier-butil-éter hajt végre, és még mások is. Nem függ az ólomtól. Létezik 108-as oktánszám feletti benzin is, de azt már csak a versenysport tudja használni, de ott is korlátozzák 100-asra.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Esetleg keményforrasztással próbálkozz,a legtöbb ragasztó szerintem azért nem jó (fõleg a mûgyanták),mert a tartós rázkódástól eltöredezik.Ha elég szûk a rés (jaj,ez kicsit fúrán hangzott ),akkor jó kapilláris tulajdonságú csavarrögzítõvel is meg lehet próbálni.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- kisbocsi
- matekzokni
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
- Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Üdv!
Bocs, lehet, hogy nem ide kellene írnom, de mégiscsak az üzemanyaggal kapcsolatos:
Szóval: a tankomon felül volt egy hajszálrepedés, a korábbi tulaj esése miatt.
Én megragasztottam kétkomponensû "gyurmaragasztóval, de a hétvégi 360km es turán megint láttam, hogy könnyezik.
Tudom, hogy van ilyen ragasztóban olyan, ami fémmé keményedik, és furható meg minden.
egyszer a kocsim kartelje ilyennel lett megragasztva, és azóta is jó.
Szóval, mit tanácsoltok?
Ragasszak, vagy forrasszak, vagy szerezzek új tankot?
Bocs, lehet, hogy nem ide kellene írnom, de mégiscsak az üzemanyaggal kapcsolatos:
Szóval: a tankomon felül volt egy hajszálrepedés, a korábbi tulaj esése miatt.
Én megragasztottam kétkomponensû "gyurmaragasztóval, de a hétvégi 360km es turán megint láttam, hogy könnyezik.
Tudom, hogy van ilyen ragasztóban olyan, ami fémmé keményedik, és furható meg minden.
egyszer a kocsim kartelje ilyennel lett megragasztva, és azóta is jó.
Szóval, mit tanácsoltok?
Ragasszak, vagy forrasszak, vagy szerezzek új tankot?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Már meg nem tudnám mondani h mi a márkája annak az oktánszámnövelõnek amiben kn 90% kerozin volt a "hatóanyag". Errõl valakinek vélemény?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Oktánszám növelést emlékeim szerint a metil-tercier-butil-éter hajt végre, és még mások is. Nem függ az ólomtól. Létezik 108-as oktánszám feletti benzin is, de azt már csak a versenysport tudja használni, de ott is korlátozzák 100-asra.
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
A szoci autóknak volt szükségük az ólmozott benzinre. A zsiguli bírta úgy is, hogy csak minden 4-ik tankolásnál kellett bele ólmozott, a skodák rosszabbul viselték (viselik) az ólom mentes benzint. Az ólom, mint adalék kirakódott a szeleptányérnál, és "puhább" ütközés jött így létre. Ez a felület folyamatosan lekopott, ezért kellett pótolni. A mai autók konstrukciója más, így nem kell attól tartani, hogy szétverõdik a szeleptányér. A kétütemü motoroknál felesleges, csak az olaj kell bele, ami kenést biztosít a blokk falán.
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Én úgy t'om, hogy az ólmozott benzin azé' volt ólmozott, mert valamilyen ólomtartalmú vegyülettel emelték az oktánszámot (jó nagy sikerrel ).z25z írta:nalam tanultabb emberektol hallottam, hogy az olomnak abban volt szerepe, hogy a szelepeknel kent...ketutemuben ez nincs ugyhogy nem is kell olmos benzin a 2T-be, de ha valaki konkretan tudja majd megmondja a tutitlouithebad írta:Sziasztok! Az adalékról jut eszembe: Használ valaki ólompótlót? Ha igen milyet?
Kenni az olaj szokott, már ahová jut egy elavult 4T-ben, az ólom meg szerintem leolvad egy hengerfej bármely elemérõl, mint gyertya a radiátorról...
Az ólompótlós adalékról meg csak annyit, a szakmai tanárom csak annyit mondott rá: parasztvakítás
Az ólomadalékot kivonták környezetvédelmi okokból...és én még csak olyanról hallottam hogy ólommenteset kell valamibe tankolni (katalizátor ) de hogy csak ólmozottat
Azért csak javítsatok ki ha nincs igazam
Üdv. Ghost
-
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
- Tartózkodási hely: Mezõcsát
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
nalam tanultabb emberektol hallottam, hogy az olomnak abban volt szerepe, hogy a szelepeknel kent...ketutemuben ez nincs ugyhogy nem is kell olmos benzin a 2T-be, de ha valaki konkretan tudja majd megmondja a tutitlouithebad írta:Sziasztok! Az adalékról jut eszembe: Használ valaki ólompótlót? Ha igen milyet?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
- Tartózkodási hely: Mezõcsát
- Csöpi
- Simsonos
- Hozzászólások: 78
- Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
- MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
- Tartózkodási hely: Balatonfenyves
A minap egy könyvet kerestem és eközben találtam a szekrényem mélyén 3 flakon "Fimol 2"-t. Ha jól sejtem ez egy benzinbe való adalék. Arra lennék kíváncsi, hogy érdemes-e használni, milyen hatást fejt ki, és lényegében mit is csinál a motorral, ha bekeverem a benznibe?
Válaszokat elõre is köszi!
Válaszokat elõre is köszi!
Üdv: Alter /Csöpi/
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Szerintem is a sportlégszûrõ az oka, túl sok levegõt szív. Vagy tedd vissza a rendes szûrõt, vagy a karburáción állíts: magasabb tûpozíció, ha nem segít akkor nagyobb fõfúvóka. Jobb ötletem nincs.meckintos írta:Hali!
A segítségeteket szeretném kérni! Kis 125/etz-rõl lenne szó. Nagyon nehezen indul be vagy be sem akar indulni, az alapjárata hihetetlenül magas kb 4-5ezer de ha lejebb veszem akkor lefullad, mondják h a sport légszürõ az oka. Szerintetek is ez lehet? A másik probléma az , hogy teljes gáznál kicsit fullad. Mi lehet ezeknek az oka? Elörre is köszönöm a segítségeteket!
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Hali!
A segítségeteket szeretném kérni! Kis 125/etz-rõl lenne szó. Nagyon nehezen indul be vagy be sem akar indulni, az alapjárata hihetetlenül magas kb 4-5ezer de ha lejebb veszem akkor lefullad, mondják h a sport légszürõ az oka. Szerintetek is ez lehet? A másik probléma az , hogy teljes gáznál kicsit fullad. Mi lehet ezeknek az oka? Elörre is köszönöm a segítségeteket!
A segítségeteket szeretném kérni! Kis 125/etz-rõl lenne szó. Nagyon nehezen indul be vagy be sem akar indulni, az alapjárata hihetetlenül magas kb 4-5ezer de ha lejebb veszem akkor lefullad, mondják h a sport légszürõ az oka. Szerintetek is ez lehet? A másik probléma az , hogy teljes gáznál kicsit fullad. Mi lehet ezeknek az oka? Elörre is köszönöm a segítségeteket!
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Ha minden egyéb lehetõség kimerült, és 5-ben rendre csak lassul a motor....akkor SZVSZ generálérett...
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Szia István!
Ha a kipuffot és a gyújtást ki lehet zárni,akkor karbibeállítást javaslok!
Az hogy magasabb fordulaton nem megy jól,lehet egy kezdõdõ fals levegõ szívás jele is,akkor a fõtengelyszimmeringek körül kell keresni a problémát.De elõtte mindenképpen végezz el egy jó beállítást,hogy azt ki lehessen zárni.
Mit értesz magas fogyasztás alatt?
A kisTZ használatfüggõen 4(vegyes város-országút 75-90km/h)-5(tartós 90 fölött,hegyi csapatás,tartós város) liter között van,nekem legalábbis ez a tapasztalatom.
Ha a kipuffot és a gyújtást ki lehet zárni,akkor karbibeállítást javaslok!
Az hogy magasabb fordulaton nem megy jól,lehet egy kezdõdõ fals levegõ szívás jele is,akkor a fõtengelyszimmeringek körül kell keresni a problémát.De elõtte mindenképpen végezz el egy jó beállítást,hogy azt ki lehessen zárni.
Mit értesz magas fogyasztás alatt?
A kisTZ használatfüggõen 4(vegyes város-országút 75-90km/h)-5(tartós 90 fölött,hegyi csapatás,tartós város) liter között van,nekem legalábbis ez a tapasztalatom.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
DarkMZ!
Hidegen azt csinálja,hogy magasabb fordulaton szaggat,rángat,de kb 5-6 perc kímélõ használat alatt bemelegszik még télen is.Amirõl Te írtál,az szerintem a túl sok üzemanyagtól lehet,de nem biztos,hogy igazam van
A kiput nem nagyon lehet csak járatással kiégetni,a kiégetésrõl Zizi (Z25z) tud bõvebben mesélni,asszem írt is errõl talán WIKI-be.De a Te problémád nem ott keresendõ szerintem
Hidegen azt csinálja,hogy magasabb fordulaton szaggat,rángat,de kb 5-6 perc kímélõ használat alatt bemelegszik még télen is.Amirõl Te írtál,az szerintem a túl sok üzemanyagtól lehet,de nem biztos,hogy igazam van
A kiput nem nagyon lehet csak járatással kiégetni,a kiégetésrõl Zizi (Z25z) tud bõvebben mesélni,asszem írt is errõl talán WIKI-be.De a Te problémád nem ott keresendõ szerintem
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!István vagyok.
Segítséget szeretnék kérni!
Etz 125! Gyujtás alkatrészek cserélve,gyujtás beállítva,gyertyakép jó,mégis sokat eszik(szerintem).1-4-ig jól megy,de 5.-ben nincs ereje,nem megy 90 fölé.Olvastam az elözõ hozzászólásokat és az eltömõdött kipuffogó is szóba jött.A kipuffogóm is teljesen új!
Akkor mi lehet a gond?
Egyébként mi a fogyasztási átlag(gyakorlatban),
Kérlek,segítsetek!
Elõre is köszönöm!
Jó utat,szép idõt!
Segítséget szeretnék kérni!
Etz 125! Gyujtás alkatrészek cserélve,gyujtás beállítva,gyertyakép jó,mégis sokat eszik(szerintem).1-4-ig jól megy,de 5.-ben nincs ereje,nem megy 90 fölé.Olvastam az elözõ hozzászólásokat és az eltömõdött kipuffogó is szóba jött.A kipuffogóm is teljesen új!
Akkor mi lehet a gond?
Egyébként mi a fogyasztási átlag(gyakorlatban),
Kérlek,segítsetek!
Elõre is köszönöm!
Jó utat,szép idõt!
A tût tessék középre állítani,a levegõcsavart pedig tökig be,onnan másfél kitekerés.Fõleg melegebb idõben a túl sok benzin csinálhat ilyet.
Ha a kipuff eltömõdik,ami azért nem 1 év (kivéve 1:30as keverésû Arol 2T-vel ),azt abból veszed észre,hogy jól gyorsul a gép,de 5-ben nem megy 85-90 fölé.
Ha a kipuff eltömõdik,ami azért nem 1 év (kivéve 1:30as keverésû Arol 2T-vel ),azt abból veszed észre,hogy jól gyorsul a gép,de 5-ben nem megy 85-90 fölé.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
darkMZ: Városi használat tud érdekes dolgokat mûvelni ...........pláne ha dúsra van karburálva a technika (ahogy írod legfelül van a súbetû...ha jól értettem...) Ha nagyobb túra után nem v. kevésbé érzékelhetõ, akkor tuti ez a gond
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- darkMZ
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 318
- Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Kiskőrös
Nem illik pontosan ide, de ez van legközelebb....
szóval: miért lehet az, hogy fõleg 2-es, 3-asban 4ezernél tovább nem pörög a motor, mintha "leszabályozódna", 4-edikben már pörög meg gyorsul is. Nagyobb túra után nem érzékelhetõ, ennyire elkormozódna?? Igaz, hogy csak városban használom mostanában, 3-4 km-t megyek vele. Amúgy pöccre indul, stabil alapjárat, a gatyámat se eszi le rólam. A kipufogó egy éves. A súúúúbertû a legnagyobbra van állítva. (nem tudom, számítanak-e, de leírom a diagnosztika kedvéért)
Ja, ez a kis ETZ.
szóval: miért lehet az, hogy fõleg 2-es, 3-asban 4ezernél tovább nem pörög a motor, mintha "leszabályozódna", 4-edikben már pörög meg gyorsul is. Nagyobb túra után nem érzékelhetõ, ennyire elkormozódna?? Igaz, hogy csak városban használom mostanában, 3-4 km-t megyek vele. Amúgy pöccre indul, stabil alapjárat, a gatyámat se eszi le rólam. A kipufogó egy éves. A súúúúbertû a legnagyobbra van állítva. (nem tudom, számítanak-e, de leírom a diagnosztika kedvéért)
Ja, ez a kis ETZ.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Szerintem nem elõnyös a motornak ha felszívja azt a nagyon finom iszapszerû rozsdát fõleg ha most volt frissen generálozva...yofo írta:Sziasztok .
Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
Én így mûveltem:
Benzint kiengedtem, benzincsapot kivettem, jó alaposan kiszárítottam a napon a tankot. A benzincsapról mindent levettem, csak a hollander maradt rajta, ebbe vágtam linóelumból egy kis kör alakú tömítést, majd visszacsavartam. Vödörbe befõttes üveg bele, két kalapáccsal, úgy hogy egyikkel ütöttem a másikat törtem õket össze. Kesztyû, védõszemüveg erõsen ajánlott! A legjobb ha minél több lesz a 2-4 centis szilánkdarab. Kesztyûvel beleraktam a tankban egy olyan legalább 3 marék szilánkot, öntöttem bele fél liter RO 55-öt, majd parafadugó, rá nejlon zacsi aztán jobbra-balra úgy mozgattam a tankot hogy érzetem h a szilánok végiggördülnek belül. Ezt minden egyes részére megcsináltam legalább 3x. Utána kivettem a dugót, és megnéztem hogy állok. Ahol még kellett "sikálni" ott még dolgoztam rajta. Ezután kicsavartam a benzincsapot, majd kiengedtem az RO 55-öt, ezután a tanktöltõ nyíláson kirázogattam a szilánkokat. Igen ám, de maradtak még benne aprócska szilánkok, meg hab is volt benne, ezért töltöttem bele 2,5 dl RO 55-öt dugó bedug, benzincsap felteker, óvatosan átöblítettem, majd kiengedtem. És ez a maradék 2,5 dl RO 55-el szintén. Majd megvártam türelmesen míg összegyûlik a tank egy pontján ami benne maradt, és egy lendülettel kibillentettem belõle a benzincsapnál. Mikor már csak alig volt benne valami, felállítottam és kitettem a napra száradni. Kb fél nap alatt megszáradt belül, és most néztem meg, minden rendben van belül, pedig lasssan egy éve csináltam, és egy év alatt mentem vele 200 km-t RO 55 helyett használhatsz EVIPASS-t is. Csak mind2nél az a gond, hogy miután már fémtiszta a felület, nem tudod letörölni száraz ronggyal, így itt-ott marad egy két 'nyom'. További negatívum az hogy mind2 oldja a festéket és a spiátert valamint az alumíniumiot. Ha ráment, akkor száraz rongy majd bõ víz. A használt rozsdamarót meg töltsd vissza a flakonjába! Egyébként még tökéletesítenem kell a dolgot, de egyelõre ez is jó. Hát így ennyi
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
de neked valószinû,hogy lukas is. egy másik nem lenne egyszerûbb?yofo írta:Sziasztok .
Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég