Elektronika topik - a pokol kapuja
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez Ts-ETZ-hez való?
licsu!
Melyik típushoz kellene neked?
licsu!
Melyik típushoz kellene neked?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
licsu írta:Sziasztok.
olyan kérdésem lenne,hogy tudna e valaki olyanba segíteni ,hogy Ts 125-ös etz-hez pontos vezetékeket leírni,hogy hány eres milyen keresztmetszetűek és milyen hosszúak kb.
Előre is köszönöm.
A színek vastagságok rajta vannak.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok.
olyan kérdésem lenne,hogy tudna e valaki olyanba segíteni ,hogy Ts 125-ös etz-hez pontos vezetékeket leírni,hogy hány eres milyen keresztmetszetűek és milyen hosszúak kb.
Előre is köszönöm.
olyan kérdésem lenne,hogy tudna e valaki olyanba segíteni ,hogy Ts 125-ös etz-hez pontos vezetékeket leírni,hogy hány eres milyen keresztmetszetűek és milyen hosszúak kb.
Előre is köszönöm.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, Big T. én helyetted előbb cserélnék gyertyát, de mint mondod a motor már régóta áll azért a karbid takarítása is célszerű, nekem ilyen tünetem volt, világítással le állt , szerencsémre még haza hozott aztán a garázsom előtt már el sem indult, üdv. juragy
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a válaszod! Sokat segítettél, van irány amerre elindulhatok. Valószínűleg a sok állás és nem használat miatt egy karbi takarítást meg fogok ejteni, elképzelhető, hogy ahogyan te is említetted a karbi okozza. Sajnos a mai üzemanyagok nem a legjobb minőséget képviselik, sok sz*r lerakódik a karbiban, eltömítve a fúvókákat.allllli írta:Szia, nem normális dolog, hogy alapjáraton bármilyen fogyasztót is rákapcsolva lentebb esik az alapjárat. 1200-1300 as alapjárat lámpákkal és lámpák nélkül is. Így kellene lennie. A következőkre tippelek: A vezetékelés valamelyik részén az oxidáció vagy rossz vezetékek miatt nagyobb az ellenállás a kelleténél. Én is hasonló jelenséget tapasztaltam, sőt megmérve a töltő feszültséget, a fesszabályzón és az akksin két különböző értéket mértem, pedig egyezniük kellett volna. Az összes sarut lehúztam, összébnyomtam, ellensarukat megtisztítottam, visszatettem, kontaktspray-vel befújkáltam. A rossz oxidos sarukat lecseréltem. Az összes szig. szalagot lebontottam a vezetékekről, alattuk hibákat, rossz, oxidos kötéseket keresve. Találtam is szakszerűtlen, összecsavart vezetékeket a szig. szalagok alatt. Izzók foglalatait is megtisztítottam stb. Ezek után (bár nem tudom hol volt a hiba) megszűnt a töltéskülönbség, mindenütt egyforma feszültséget mértem és egyenletes lett az alapjárat lámpákkal és nélkülük is! Digitális multiméterrel is lehet mérni a feszültséget, a tiedet pont bezavarta a gyújtás, de másét már lehet h nem fogja. Kérj kölcsön egy multimétert valahonnan és próbáld azzal. A régit nekem is bezavarta, vettem a tescoba egy 1300 Ft-osat és azt nem zavarja. Analóg műszert nehéz találni. Egyébként a karburátor beállítását is érdemes lenne ellenőrizni, az is tud hasonló gondot okozni. Ha nem elég alapjáraton a benzin-levegő keverékben a benzin mennyisége. Magyarul a melléklevegő csavart bentebb csavarva és így az alapjárati keveréket benzinben dúsabbra állítva stabilabb alapjáratot lehet beállítani.
Sokat állt a motor ezért erre is látok esélyt. Mindenesetre ha a karbi kitisztítása nem oldja meg a problémát akkor megnézem a vezetékeket. További szép napot!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
SziaBig T. írta:Big T. írta:Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, hogy mi lehet a baj. ETZ 251 típusú motorommal 3 napja az esti motorozáskor azt tapasztaltam, hogy lassításkor az index és a fékek használata közben a fordulatszám leesett, majd a motor leállt. Mindezt egy óriási "hangrobbanás" követte. (Az alapjárat rendben van, álló helyzetben szépen jár.) Először arra gyanakodtunk, hogy a hátsó fék valahogyan bezavar az elektronikába, ezáltal nincs szikra, de ezt a lehetőséget kizártuk, mert hátsó fék nélkül is hasonlót tapasztaltam. Természetesen félretoltam, majd 1 rúgásra indult. Ez minden lassításkor így történt, mikor nem húztam gázt, fékeztem és indexeltem. Van esetleg valami tipp, hogy mi lehet a probléma?
A segítséget előre is köszönöm!
Sziasztok!
Több választ kaptam erre a kérdésemre, azóta túl vagyok egy hétvégén amikor is sikerült kicsit hosszabb ideig tesztelni a gépet és ezek után a következő tapasztalatokat vontam le:
A motor szépen indul, alapjárat megfelelő. Alapjáraton a helyzetjelző, index és féklámpa együtt is működik, bár a fordulat már kicsit lejjeb esik. Ha a tompítottat felkapcsolom akkor önmagában működve, az esetek többségében tovább jár a motor, a fordulatszám leesik. Ha a féklámpa és index együttesen megy a tompítottal, akkor vagy leáll a motor, vagy a fordulat viszonylag gyakran 2500 ról 1200 ra esik le, majd vissza, de az esetek többségében szinte egyből leállt.
Ezek a megállapítások alapjáraton, álló helyzetben történtek. Közlekedni felelsleges volt tompítottal, mert index es fék comboval egyből leállt. Helyzetjelzővel nem állt le egyetlen szituban sem a 3 nap alatt.
A töltést digitális mérővel leállított motorral mértem 12.4 V volt. Járó motornál a műszer megzavarodott, később kaptam a tippet, hogy analóg merővel mérjem meg, amit eddig nem tudtam megvalósítani.
Jó a digitális műszer is, csak a motor gyújtása megzavarja, vagy próbáld minél távolabb vinni a motortól a műszert, vagy tegyél fel egy zavarszűrt pipát, vagy egy zavarszűrt gyertyát, vagy használj egy minőségi műszert (azok szinte mind zavarszűrtek).
Az akkud kapocsfeszültsége megfelelőnek mondható. Járó motornál a töltésed 13,6-14V kell legyen, de az sem baj, ha 14,2V.
A leállás jó akkunál elő sem fordulhat, akkor sem, ha nincs töltésed. Ha az enyémen felkapcsolom a világítást, működik az irányjelző, és a féklámpa is, és közben nincs töltés, akkor sem áll le. Ami ezt okozhatja, öreg az akkumulátor, vagy nem tiszták és szorosak a kontaktok, értem ezalatt a gyújtáskapcsolót az akku és a biztosítéktábla fő pozitív és negatív kontaktjait!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ja, értem!pempelli írta:Szerintem nem rosszak, onnan gondolja, hogy látszik rajta melegedés jele, de attól függetlenül még nem rosszak, én szinte 100%-ra mondanám, hogy a zener rossz a panelen, ha nem működik!
Üdv.:Sub-ee
Az nem az én gyújtáselemkrónikám,az enyémen ezekről válik le a szigetelés vagy mi van rajta.csak ezen jelöltem be .
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia, nem normális dolog, hogy alapjáraton bármilyen fogyasztót is rákapcsolva lentebb esik az alapjárat. 1200-1300 as alapjárat lámpákkal és lámpák nélkül is. Így kellene lennie. A következőkre tippelek: A vezetékelés valamelyik részén az oxidáció vagy rossz vezetékek miatt nagyobb az ellenállás a kelleténél. Én is hasonló jelenséget tapasztaltam, sőt megmérve a töltő feszültséget, a fesszabályzón és az akksin két különböző értéket mértem, pedig egyezniük kellett volna. Az összes sarut lehúztam, összébnyomtam, ellensarukat megtisztítottam, visszatettem, kontaktspray-vel befújkáltam. A rossz oxidos sarukat lecseréltem. Az összes szig. szalagot lebontottam a vezetékekről, alattuk hibákat, rossz, oxidos kötéseket keresve. Találtam is szakszerűtlen, összecsavart vezetékeket a szig. szalagok alatt. Izzók foglalatait is megtisztítottam stb. Ezek után (bár nem tudom hol volt a hiba) megszűnt a töltéskülönbség, mindenütt egyforma feszültséget mértem és egyenletes lett az alapjárat lámpákkal és nélkülük is! Digitális multiméterrel is lehet mérni a feszültséget, a tiedet pont bezavarta a gyújtás, de másét már lehet h nem fogja. Kérj kölcsön egy multimétert valahonnan és próbáld azzal. A régit nekem is bezavarta, vettem a tescoba egy 1300 Ft-osat és azt nem zavarja. Analóg műszert nehéz találni. Egyébként a karburátor beállítását is érdemes lenne ellenőrizni, az is tud hasonló gondot okozni. Ha nem elég alapjáraton a benzin-levegő keverékben a benzin mennyisége. Magyarul a melléklevegő csavart bentebb csavarva és így az alapjárati keveréket benzinben dúsabbra állítva stabilabb alapjáratot lehet beállítani.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!
A digitális műszer is alkalmas arra,hogy megmérd a töltést,igaz,hogy mintavételezéssel dolgozik ezért csak pillanatnyi értékeket látsz,de ha megtartasz egy fordulatot nem folyamatosan növeled akkor relatíve pontos értéket mérsz,nem szabad a műszernek "megzavarodnia".Tény,hogy ilyen szempontból jobb egy analóg műszer,de csak ezért beszerezni egyet felesleges,gondolj bele az utólag beépíthető töltésjelző amit extraként sokan beépítenek az is sok esetben digitális.
Csak szerezz egy másik multit,hátha azzal menni fog,mégiscsak olcsóbb és elterjedtebb mint egy analóg.
(Álló motornál pedig nem töltést mérsz csak az akkumulátor kapocsfeszültségét.)
A digitális műszer is alkalmas arra,hogy megmérd a töltést,igaz,hogy mintavételezéssel dolgozik ezért csak pillanatnyi értékeket látsz,de ha megtartasz egy fordulatot nem folyamatosan növeled akkor relatíve pontos értéket mérsz,nem szabad a műszernek "megzavarodnia".Tény,hogy ilyen szempontból jobb egy analóg műszer,de csak ezért beszerezni egyet felesleges,gondolj bele az utólag beépíthető töltésjelző amit extraként sokan beépítenek az is sok esetben digitális.
Csak szerezz egy másik multit,hátha azzal menni fog,mégiscsak olcsóbb és elterjedtebb mint egy analóg.
(Álló motornál pedig nem töltést mérsz csak az akkumulátor kapocsfeszültségét.)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Big T. írta:Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, hogy mi lehet a baj. ETZ 251 típusú motorommal 3 napja az esti motorozáskor azt tapasztaltam, hogy lassításkor az index és a fékek használata közben a fordulatszám leesett, majd a motor leállt. Mindezt egy óriási "hangrobbanás" követte. (Az alapjárat rendben van, álló helyzetben szépen jár.) Először arra gyanakodtunk, hogy a hátsó fék valahogyan bezavar az elektronikába, ezáltal nincs szikra, de ezt a lehetőséget kizártuk, mert hátsó fék nélkül is hasonlót tapasztaltam. Természetesen félretoltam, majd 1 rúgásra indult. Ez minden lassításkor így történt, mikor nem húztam gázt, fékeztem és indexeltem. Van esetleg valami tipp, hogy mi lehet a probléma?
A segítséget előre is köszönöm!
Sziasztok!
Több választ kaptam erre a kérdésemre, azóta túl vagyok egy hétvégén amikor is sikerült kicsit hosszabb ideig tesztelni a gépet és ezek után a következő tapasztalatokat vontam le:
A motor szépen indul, alapjárat megfelelő. Alapjáraton a helyzetjelző, index és féklámpa együtt is működik, bár a fordulat már kicsit lejjeb esik. Ha a tompítottat felkapcsolom akkor önmagában működve, az esetek többségében tovább jár a motor, a fordulatszám leesik. Ha a féklámpa és index együttesen megy a tompítottal, akkor vagy leáll a motor, vagy a fordulat viszonylag gyakran 2500 ról 1200 ra esik le, majd vissza, de az esetek többségében szinte egyből leállt.
Ezek a megállapítások alapjáraton, álló helyzetben történtek. Közlekedni felelsleges volt tompítottal, mert index es fék comboval egyből leállt. Helyzetjelzővel nem állt le egyetlen szituban sem a 3 nap alatt.
A töltést digitális mérővel leállított motorral mértem 12.4 V volt. Járó motornál a műszer megzavarodott, később kaptam a tippet, hogy analóg merővel mérjem meg, amit eddig nem tudtam megvalósítani.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem nem rosszak, onnan gondolja, hogy látszik rajta melegedés jele, de attól függetlenül még nem rosszak, én szinte 100%-ra mondanám, hogy a zener rossz a panelen, ha nem működik!
Üdv.:Sub-ee
Az nem az én gyújtáselemkrónikám,az enyémen ezekről válik le a szigetelés vagy mi van rajta.csak ezen jelöltem be .
Üdv.:Sub-ee
Az nem az én gyújtáselemkrónikám,az enyémen ezekről válik le a szigetelés vagy mi van rajta.csak ezen jelöltem be .
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem nem rosszak, onnan gondolja, hogy látszik rajta melegedés jele, de attól függetlenül még nem rosszak, én szinte 100%-ra mondanám, hogy a zener rossz a panelen, ha nem működik!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pusztán kiváncsiságból.Honnan tudod hogy rosszak az ellenállások?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Rendben ,köszönöm.sub-ee írta:Dreamer által írt ellenállásértékek helyesek, de mindenből 2W-ost tegyél be, az 1W kevés egy kicsit!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Dreamer által írt ellenállásértékek helyesek, de mindenből 2W-ost tegyél be, az 1W kevés egy kicsit!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm.Dreamer írta:2 x 330 ohm / 1W!
200 ohm / 1W!
Kimérni nem lehet, ha a tranzisztorok, diódák jók, akkor működik.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
2 x 330 ohm / 1W!
200 ohm / 1W!
Kimérni nem lehet, ha a tranzisztorok, diódák jók, akkor működik.
Dreamer
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az enyém is kotyogott. Kihézagoltam lemezzel, azt palmatex-el és gyantával rögzítve és pontosan 2,8mm-re beállítottam a gyújtást. Kihézagolásig alacsony fordulaton rángatott. Ha nincs kihézagolva akkor az előgyújtásod gödörnél, gázadásnál mászkál 1-2 mm-t ide oda, habár a javítási könyv 3-0,5 mm-es határokat ad meg előgyújtásnak, így annyi játék a középállástól még vastagon belefér.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem van rajzom,de csak olyan megoldáshoz,ahol a blokkot marni kell és távtartó kell a generátor felfogatáshoz.kiccsavo81 írta:Üdv, ki tud tanácsot adni abban hogy /1-es blokkra hogy szerkesszek fel ETZ generátort? Aki már csinált ilyet,van rajza róla?
Állitólag kúptoldós megoldásnál nem kell a blokkot marni(egyszerűbb a dolog),ezügyben viszont nem tudok segiteni,keresd Bambit,ő csinált már olyat.
Mondjuk távtartó akkor is kell és még kell egy kúptoldó is.Mindkettő esztergályos munkát igényel.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.08.09. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv, ki tud tanácsot adni abban hogy /1-es blokkra hogy szerkesszek fel ETZ generátort? Aki már csinált ilyet,van rajza róla?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Értem,köszönöm.sub-ee írta:Ne hézagold ki! Kell neki kicsit kotyogni, azért van így megoldva, mert a generátor forgórész vége ha üt, akkor tudjon kimozogni a gyújtás állórész.
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ne hézagold ki! Kell neki kicsit kotyogni, azért van így megoldva, mert a generátor forgórész vége ha üt, akkor tudjon kimozogni a gyújtás állórész.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem akarok szenvedni vele,de nem számít annyi kotyogás?1-2 mmhell írta:A fene vergődik vele ha teszi a dolgát...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A fene vergődik vele ha teszi a dolgát...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
De kellene annak kotyogni?hell írta:Enyém is olyan és 2 éve rá se néztem és tökéletesen teszi a dolgát....
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Enyém is olyan és 2 éve rá se néztem és tökéletesen teszi a dolgát....
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hy. A feeling az ok, de azért a tuti kedvéért mérj egy töltést vagy feszültségesést, nehogy egy oxidált saru vagy biztosíték okozza a problémád. Elsőre én is akkut tippelnék, de a biztos a mérés után lessz.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor nagy elkeseredésemre valószínűleg újat kell vennem.. Sebaj, a feeling megér bármennyit
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, na pont ezek miatt szoktam télen is hetente járatni a motort egy kicsit, amióta a töltőm tönkre ment, amíg jó volt a töltőm( hihetetlen volt nekem is), 7 éves volt mikor kicseréltem , ami most van benne az 5 éves de úgy látom tavaszra csere lesz ez is üdv. juragy
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Két év nagyidő tud lenni egy aksinak nem megfelelő körülmények között.
Nem véletlenül van rá fél év garancia,általában szezon elején vesz az ember aksit,ha télen nem gondozza arra már a gyártó nem tud garanciát vállalni,nem véletlenül.Szóval ha eltöltött két telet a garázsban az aksi az már bőven sok.
Nem véletlenül van rá fél év garancia,általában szezon elején vesz az ember aksit,ha télen nem gondozza arra már a gyártó nem tud garanciát vállalni,nem véletlenül.Szóval ha eltöltött két telet a garázsban az aksi az már bőven sok.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Általában a motor aksira 6 hónap garancia van!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
zsakfos írta:Hát szinte 100% hogy akksi lesz.Big T. írta:
Először is köszönöm a gyors válaszod! 2 éve vettük a motort, azóta állt a garázsban, most papíroztuk le. Az előző tulaj nem tudom mikor cserélt akksit benne.. Nyáron nappal 4-5 alkalommal - világítás nélkül - mentem vele a város szélén, akkor nem tapasztaltam ilyen leállást. Abszolút a világításhoz köthető.. Egy rendkívül hangos durranásról van szó. Azért írtam hangrobbanást, mert nem is tudom mihez hasonlítani olyan hangos.. Gondolom ennek az az oka, hogy egy pillanatra nincs szikra és a többlet benzin egyszerre berobban. Az akkufeszt mindenképpen meg fogom mérni, mi is az akksira gyanakszunk, csak nem volt időm azóta ránézni.
Ezek szerint nem is volt gondozva az akksi 2 év alatt, na meg kitudja eleve mióta van benne.Feszültséget mindenképp jó lenne mérni,mert akkor látszana hogy a töltéseddel minden oké vagy sem.
Durranás igen jól gondolod az el nem égett sok benzin robban be.
Szerezz egy multimétert és mérj.Az legyen az első.
Most emlékeztetett nevelőfater, hogy mikor megvettük (2éve) a motort akksit cseréltünk.. Most egy hétig még nem lesz időm megnézni megint, de utána írok, hogy mi a tapasztalat. Lehet garanciás az akksi még Köszönöm a válaszod!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát szinte 100% hogy akksi lesz.Big T. írta:
Először is köszönöm a gyors válaszod! 2 éve vettük a motort, azóta állt a garázsban, most papíroztuk le. Az előző tulaj nem tudom mikor cserélt akksit benne.. Nyáron nappal 4-5 alkalommal - világítás nélkül - mentem vele a város szélén, akkor nem tapasztaltam ilyen leállást. Abszolút a világításhoz köthető.. Egy rendkívül hangos durranásról van szó. Azért írtam hangrobbanást, mert nem is tudom mihez hasonlítani olyan hangos.. Gondolom ennek az az oka, hogy egy pillanatra nincs szikra és a többlet benzin egyszerre berobban. Az akkufeszt mindenképpen meg fogom mérni, mi is az akksira gyanakszunk, csak nem volt időm azóta ránézni.
Ezek szerint nem is volt gondozva az akksi 2 év alatt, na meg kitudja eleve mióta van benne.Feszültséget mindenképp jó lenne mérni,mert akkor látszana hogy a töltéseddel minden oké vagy sem.
Durranás igen jól gondolod az el nem égett sok benzin robban be.
Szerezz egy multimétert és mérj.Az legyen az első.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
zsakfos írta:Először is az hogy a gázt visszaengedve leáll ha fogyasztót kapcsolsz rá,az az akkura utaló dolog.Mikori az akkud?Ilyenkor jó lenne egy feszültségmérés az akkunál alapjáraton világítással.Big T. írta:Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, hogy mi lehet a baj. ETZ 251 típusú motorommal 3 napja az esti motorozáskor azt tapasztaltam, hogy lassításkor az index és a fékek használata közben a fordulatszám leesett, majd a motor leállt. Mindezt egy óriási "hangrobbanás" követte. (Az alapjárat rendben van, álló helyzetben szépen jár.) Először arra gyanakodtunk, hogy a hátsó fék valahogyan bezavar az elektronikába, ezáltal nincs szikra, de ezt a lehetőséget kizártuk, mert hátsó fék nélkül is hasonlót tapasztaltam. Természetesen félretoltam, majd 1 rúgásra indult. Ez minden lassításkor így történt, mikor nem húztam gázt, fékeztem és indexeltem. Van esetleg valami tipp, hogy mi lehet a probléma?
A segítséget előre is köszönöm!
Viszont a "hangrobbanás" az megint egy külön téma szerintem.Adódhat rossz gyújtási időponttól,de lehet rossz trafótól is.
Akkufeszt mérjél multiméterrel,sokat segítene.
Alapjáraton és fordulaton is mérj,világítással,féklámpával.Legalább az akkut akkor kizárhatjuk.
"Hangrobbanás" az mit takar tulajdonképpen?Nagy durranás?
Először is köszönöm a gyors válaszod! 2 éve vettük a motort, azóta állt a garázsban, most papíroztuk le. Az előző tulaj nem tudom mikor cserélt akksit benne.. Nyáron nappal 4-5 alkalommal - világítás nélkül - mentem vele a város szélén, akkor nem tapasztaltam ilyen leállást. Abszolút a világításhoz köthető.. Egy rendkívül hangos durranásról van szó. Azért írtam hangrobbanást, mert nem is tudom mihez hasonlítani olyan hangos.. Gondolom ennek az az oka, hogy egy pillanatra nincs szikra és a többlet benzin egyszerre berobban. Az akkufeszt mindenképpen meg fogom mérni, mi is az akksira gyanakszunk, csak nem volt időm azóta ránézni.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Először is az hogy a gázt visszaengedve leáll ha fogyasztót kapcsolsz rá,az az akkura utaló dolog.Mikori az akkud?Ilyenkor jó lenne egy feszültségmérés az akkunál alapjáraton világitással.Big T. írta:Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, hogy mi lehet a baj. ETZ 251 típusú motorommal 3 napja az esti motorozáskor azt tapasztaltam, hogy lassításkor az index és a fékek használata közben a fordulatszám leesett, majd a motor leállt. Mindezt egy óriási "hangrobbanás" követte. (Az alapjárat rendben van, álló helyzetben szépen jár.) Először arra gyanakodtunk, hogy a hátsó fék valahogyan bezavar az elektronikába, ezáltal nincs szikra, de ezt a lehetőséget kizártuk, mert hátsó fék nélkül is hasonlót tapasztaltam. Természetesen félretoltam, majd 1 rúgásra indult. Ez minden lassításkor így történt, mikor nem húztam gázt, fékeztem és indexeltem. Van esetleg valami tipp, hogy mi lehet a probléma?
A segítséget előre is köszönöm!
Viszont a "hangrobbanás" az megint egy külön téma szerintem.Adódhat rossz gyújtási időponttól,de lehef rossz trafótól is.
Akkufeszt mérjél multiméterrel,sokat segitene.
Alapjáraton és fordulaton is mérj,világitással,féklámpával.Legalább az akkut akkor kizárhatjuk.
"Hangrobbanás" az mit takar tulajdonképpen?Nagy durranás?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, hogy mi lehet a baj. ETZ 251 típusú motorommal 3 napja az esti motorozáskor azt tapasztaltam, hogy lassításkor az index és a fékek használata közben a fordulatszám leesett, majd a motor leállt. Mindezt egy óriási "hangrobbanás" követte. (Az alapjárat rendben van, álló helyzetben szépen jár.) Először arra gyanakodtunk, hogy a hátsó fék valahogyan bezavar az elektronikába, ezáltal nincs szikra, de ezt a lehetőséget kizártuk, mert hátsó fék nélkül is hasonlót tapasztaltam. Természetesen félretoltam, majd 1 rúgásra indult. Ez minden lassításkor így történt, mikor nem húztam gázt, fékeztem és indexeltem. Van esetleg valami tipp, hogy mi lehet a probléma?
A segítséget előre is köszönöm!
A segítséget előre is köszönöm!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem is az akkuőr a lámpafejbe van bekötve és ott nem annyit mutat mint kellene. Én ráfogtam a vezetékeim állapotára. De a fene se tudja igazán...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na megmértem a töltésem.
Akkunál mértem egy 1500 ft-os nevenincs multiméterrel.
Tehát.
Fordulatszámot nem tudok mondani mert nincs fordulatszámmérőm.
A lényeg hogy gyújtáson a töltés:13,8 V,ha rákapcsolom a világitást akkor 13,9 V.
1 tized az eltérés.
Nekem mint sokan tudják van egy digitális feszmérő a fordulatszámmérő helyén.
Az nem az akkura van kötve,hanem a gyujtáskapcsolóhoz.
Na ott pld a gyújtáson szintén 13,8,viszont a világitáson 13,1 a mért fesz,de atomstabilan.
Talán a vezetékelés miatt?
Valószínű,majd az okosabbak megmondják(vagy nem)
Akkunál mértem egy 1500 ft-os nevenincs multiméterrel.
Tehát.
Fordulatszámot nem tudok mondani mert nincs fordulatszámmérőm.
A lényeg hogy gyújtáson a töltés:13,8 V,ha rákapcsolom a világitást akkor 13,9 V.
1 tized az eltérés.
Nekem mint sokan tudják van egy digitális feszmérő a fordulatszámmérő helyén.
Az nem az akkura van kötve,hanem a gyujtáskapcsolóhoz.
Na ott pld a gyújtáson szintén 13,8,viszont a világitáson 13,1 a mért fesz,de atomstabilan.
Talán a vezetékelés miatt?
Valószínű,majd az okosabbak megmondják(vagy nem)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ja igen ez a fajta (én csak 2 lábasnak hívom ) ez nekem is van itthon csak az a baja hogy döglött és tultölt vele.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az enyémbe is ilyet épített be Baki Máté az átkábelezéskor. Kicsi, egyszerű, megbízható cucc.
Kereskedelmi forgalomban kapható? Ha igen, hol?
Kereskedelmi forgalomban kapható? Ha igen, hol?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Esetleg lenne egy foto arról a 3 lábas feszabról? Olyat még szerintem nem láttam...
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én pont múlt héten mértem töltést, felkapcsolt világítással.
1300-as fordulattól 2000-ig 13,6 V; 2000-es fordulattól 6000-ig 14,1 V.
Ha közben indexelek, illetve ráadom a távfényt, akkor is.
Bambi-féle 3 lábas, műanyag házas feszültség szabályozó, gyári, alig futott álló és forgórésszel, új kábelköteggel.
Az új motorok nem töltenek ilyen szépen szerintem.
1300-as fordulattól 2000-ig 13,6 V; 2000-es fordulattól 6000-ig 14,1 V.
Ha közben indexelek, illetve ráadom a távfényt, akkor is.
Bambi-féle 3 lábas, műanyag házas feszültség szabályozó, gyári, alig futott álló és forgórésszel, új kábelköteggel.
Az új motorok nem töltenek ilyen szépen szerintem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet, hogy hibásak az alapjárati fesz. értékek, mert ilyenkor a mindenkori akku. feszültséget méred, ami viszont erősen függ az aksi állapotától és terhelésétől. Én még nem láttam olyan (Mz, Jawa) generátort amelyik kb. 1000 fordulaton töltött volna. Az más kérdés, hogy egyes szabályozók már ekkor is eloltják a visszajelzőt de a valóságban nincs töltés. Ha amper mérőt kötsz a dióda híd + és az aksi + közé az jól mutatja.hell írta:...Lehet valamit nagyon rosszul csinálunk...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet valamit nagyon rosszul csinálunk...zsakfos írta:Na ez engem is érdekelne.hell írta:Világításal és anélkül? Hogy is?
Nálam egyértelműen esik a feszültség ha ráadom a világitást.
Atomstabil az értéke bármilyen fordulaton,de világitással kevesebb.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na ez engem is érdekelne.hell írta:Világításal és anélkül? Hogy is?
Nálam egyértelműen esik a feszültség ha ráadom a világitást.
Atomstabil az értéke bármilyen fordulaton,de világitással kevesebb.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Világításal és anélkül? Hogy is?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem 1700-tól tölt rendesen, világítással és anélkül is 13,8-13,9V.Dreamer írta:Azért én valójában kíváncsi lennék, hogy mennyi is az annyi. Teljes kivilágítással az ETZ-m, kb. 3000 fordulattól tölt "rendesen". Előtte elég hektikus . Alapjáraton(1200-1400) (akku kondíciótól függően) pl. a 11V-ot alig tudja tartani, lámpa nélkül éppen eléri a 12V-ot. Ilyenkor jellemzően nem világít a töltésjelző. Ja, ez egy magyar elektronikus fesszab.Patrik írta:Sziasztok!
Wartburg feszültség szabályzóm van(a kis 3kivezetéses) már több mint egy éve hibátlanul teljesít,sosincs töltésproblémám,viszont vettem egy másikat ugyan olyat ugyan ott,mert az előző saját hibámból tönkrement.Rátettem,mértem alapjáraton(kb.1000-es) és már ott is kielégítő a töltés 2000 felett már tökéletes beáll szépen 14V-ra és tovább nem megy semmilyen fordulaton,ezek alapján még jobb mint az előző mert azzal alapjáraton csak éppen hogy 12V-ot mérten folyamatosan szóval csak éppen szinten tartotta ez se volt gond,de az új mint írtam többet enged itt.
Na,de indítás után rögtön beáll a kívánt érték,de a visszajelző csak azután alszik el miután egyszer,2000-es fordulat fölé pörgetem,alapjáratra visszaesve pedig előfordul,hogy újra világítani kezd,megmértem ilyenkor is amikor világít,ugyan úgy jó értéket mértem mint amikor már egy gázfröccs után elalszik.
Ezt miért csinálja?
Kontakt hiba nincs,kötöttem a vezetékét direktre és csokin keresztül is,új saruval,megnéztem minden csatlakozását semmi nem utal megnövekedett átmeneti ellenállásra,és mint írtam a töltés szuperül működik,amióta így van már mentem vagy 300km-t ha nem lenne valami jó az már kibukott volna.
Lehet,hogy egyszerűen ilyen?Végülis nem gond csak kiváncsi vagyok a miértjére.
Kicsit hosszúra sikerült,de minden körülményt ismertetni akartam,hogy ne vezesselek félre titeket.
Köszi előre is!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég