Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

hell írta:7,5A van benne az enyémben és a világon semmi gond vele...
Szerencséd van ! Ne is legyen, ezt kívánom.
86 ban ezért majdnem leéget az akkori motorom(Sümeg-Tapolca között)csak úgy füstöltem útközben.Soha nem felejtem.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Trubica írta:Úgy látszik a feszültség szabályzó a ludas. Egy tranzisztor és egy csip elégett.

Szerintetek ez milyen minőségű? Érdemes megjavítani? Talán gyári lehet...

Kép

Kép

Kép

Kép
Na ilyet most látok először.Nem semmi!Azért egy tipp:-Ha késesre váltottál,legalább a gerjesztőt csináldmeg úgy hogy a
2 AT üveg bizti legyen.Például mint az autóknál van az a bajonett záras bizti tartó.Az meg bízható.
A feszszabályzó nem véletlenül éget el.Azért érdemes lenne átnézni az egész rendszert mi előtt cseréled.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Trubica írta:Úgy látszik a feszültség szabályzó a ludas. Egy tranzisztor és egy csip elégett.

Szerintetek ez milyen minőségű? Érdemes megjavítani? Talán gyári lehet...
Gyári elektronikus nem volt soha. Ez is egy utángyártott. Add le a vesz.hull. gyűjtőbe és vegyél egy újat autósboltban, olvass vissza 1-2 oldalt, múlt héten volt róla szó.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

7,5A van benne az enyémben és a világon semmi gond vele...
Trubica
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2014.09.01. 20:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Trubica »

Úgy látszik a feszültség szabályzó a ludas. Egy tranzisztor és egy csip elégett.

Szerintetek ez milyen minőségű? Érdemes megjavítani? Talán gyári lehet...

Kép

Kép

Kép

Kép
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Trubica írta:
pnlaci írta:Milyen biztosítékod van a gerjesztésnél?
5A, Késesben még nem találtam kisebbet.
Sok neki az 5A.Nem véletlenül kel bele 2AT Ki kéne mérni a feszabot is,adióda hídat,is meg a Generátort.
Lehet hogy a töltés bezavarja a gyújtásod,pont annyira tölt túl ami még nem lövi le a biztit.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Trubica
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2014.09.01. 20:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Trubica »

pnlaci írta:Milyen biztosítékod van a gerjesztésnél?
5A, Késesben még nem találtam kisebbet.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Milyen biztosítékod van a gerjesztésnél?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Trubica
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2014.09.01. 20:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Trubica »

Sziasztok! Megint a ti segítségeteket kérem. Ma történt velem egy érdekes dolog, de kezdem az elejéről.

Múlt év végén vettem egy 125-ös ETZ-t. Összeraktam, de nem voltam megelégedve a teljesítménnyel, ezért felújítottam a blokkot, 150-es henger, új vezetékek stb, a feszültség szabályzó maradt. Érezhető teljesítmény javulás, de az ötödiket még mindig nem bírta kipörögni.
Ma mentem vele, megálltam és valami nagyon büdösített, nem tudtam mi,de továbbmentem. A töltésjelző is halványan égett, de ha kicsit megpörgettem a motort elaludt. Ha sokat mentem alacsony fordulaton egyre erősebben kezdett világítani, de kicsit kihúzattam elmúlt. Teljesítményben nem vettem észre különbséget.

Aztán egyszercsak megállt alattam a motor. Belenéztem, az akku túlfolyóján csöpög a sav (ez volt az a büdösség az előbb). Gyertya ki, szikra van,
minden jónak néz ki. Összerakom berúgom, visszarúg. Egyszerűen nem bírtam elindítani, mert mindig visszarúgott, ilyen még sosem volt. Aztán csak valahogy beindult, de gázt adva mihelyt felpörgött elment a gyújtás. Alapjárat alatt tudtam tötyögni, de sosem értem volna haza.

Megálltam kivettem a generátor gerjesztésének a biztosítékát. Pöccre indult, és nagyon meglepődtem, mert hirtelen pörgött, és lassan is ejtette a fordulatot, eddig lomhább volt sokkal. Hazafele úgy ment mint még sosem. Ötödikben simán kipörgött. Le vagyok hűlve, hogy a generátor (vagy a fesszab) ennyit visszafogott a gépen. :o

Szerintetek mi lehet az oka ennek? Régebben néztem a töltést, akkor 14V volt. Feszültség szabályzóból a zöld színe van benne.
Most egy fesszab csere megoldaná a gondot, vagy új kábelek kellenek. Jó lenne ha megmaradna ez a teljesítmény :-k
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:MrDok-nál volt a megoldás! :-)
Bogarat ültettél a fülembe a vezetékek oxidációjával. Az igaz, hogy a nagyja vezetékeket átnéztem, csiszolgattam, forrasztottam is a generátornál a W-t, akkusarukat. Utolsó kínomban fújtam egy kis WD40-et a diódahídnál lévő csatlakozókhoz. S lőn töltés.....14,4 V, terhelésen (lámpa, féklámpa, index) 13,2V
Szóval köszi mindenkinek, hogy próbáltatok segíteni. Az akkutöltő is egész jónak bizonyul. Mintha érzékelné a kapacitást, mert kb. 1 A-rel kezdett tölteni és szépen leesett a végére, a feszültség a töltés kezdetén 13 a végére majd 16 V-ot mutatott, de abszolut nem melegedett az aksi, még csak langyos se volt.
Ezt tekintsd húsvéti ajándéknak! :D
Általában úgy indul neki az egyszeri MZ-s, hogy "az ÉN motorom, nincs semmi baja, ezer éve használom, mindig ment ahogy kell". Aztán mikor jobban belenéz, kiderül hogy a gyári saruk kilazultak, esetleg elolvadtak, lóg egy két vezetéken a saru, úgy 2 szálon, a gyári gyertyapipa 10x-es ellenállású, a gyertyakábel bele elégett már, nem mindegy hogyan fordítom a gyújtáskulcsot, mert ha balra húzom van szikra, ha jobbra lököm nincs (persze gyújtás állásban), stb.
Aztán mire ez mind megigazításra kerül, kiderül hogy stabilabb az alapjárat, nem hagy ki a gyújtás, van rendes lámpa, szól a duda, és a töltés is helyrejött, és még a kamera felvételében sincs benne az a szép zizegős hang, amivel tudod, hogy épp mennyi a motor fordulatszáma, és nem nyomja el a szélzaj. :mrgreen:
Szóval itt a tél (vagy tavasz, vagy mi) akinek valami nem kóser, az nézze át a tyúkbeleket!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Na tessék és még mondták a 14,4V sok ezeknek az aksiknak. :D
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

z25z írta:MrDok-nál volt a megoldás! :-)
Bogarat ültettél a fülembe a vezetékek oxidációjával. Az igaz, hogy a nagyja vezetékeket átnéztem, csiszolgattam, forrasztottam is a generátornál a W-t, akkusarukat. Utolsó kínomban fújtam egy kis WD40-et a diódahídnál lévő csatlakozókhoz. S lőn töltés.....14,4 V, terhelésen (lámpa, féklámpa, index) 13,2V
Szóval köszi mindenkinek, hogy próbáltatok segíteni. Az akkutöltő is egész jónak bizonyul. Mintha érzékelné a kapacitást, mert kb. 1 A-rel kezdett tölteni és szépen leesett a végére, a feszültség a töltés kezdetén 13 a végére majd 16 V-ot mutatott, de abszolut nem melegedett az aksi, még csak langyos se volt.
Legalább ez a húsvét is jól kezdődik. \:D/
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

MrDok-nál volt a megoldás! :-)
Bogarat ültettél a fülembe a vezetékek oxidációjával. Az igaz, hogy a nagyja vezetékeket átnéztem, csiszolgattam, forrasztottam is a generátornál a W-t, akkusarukat. Utolsó kínomban fújtam egy kis WD40-et a diódahídnál lévő csatlakozókhoz. S lőn töltés.....14,4 V, terhelésen (lámpa, féklámpa, index) 13,2V
Szóval köszi mindenkinek, hogy próbáltatok segíteni. Az akkutöltő is egész jónak bizonyul. Mintha érzékelné a kapacitást, mert kb. 1 A-rel kezdett tölteni és szépen leesett a végére, a feszültség a töltés kezdetén 13 a végére majd 16 V-ot mutatott, de abszolut nem melegedett az aksi, még csak langyos se volt.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Na jó hadjuk!
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

hell írta:Micsoda? A trabijé az mecseki féle vagy mi? Valamiről le maradtam vagy...? De lehet csak nem iszok rendesen... :twisted: :D
Csak kicsit van ráírva hogy ETZ!!! :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Micsoda? A trabijé az mecseki féle vagy mi? Valamiről le maradtam vagy...? De lehet csak nem iszok rendesen... :twisted: :D
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Lehet hogy nem a legszebb,legolcsóbb,de ezt vágták hozzám a boltban. :D
És 1800 körül már leadja a max.áramot,3800 nál leszabályoza.Mint a nagykönyvben.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pnlaci írta:
hell írta:Melyik az a mecseki féle?
Amit a Zsaki demonstrált.
Na ezt sem tudtam hogy ez a mecseki féle.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

hell írta:Melyik az a mecseki féle?
Amit a Zsaki demonstrált.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Melyik az a mecseki féle?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

z25z írta:Köszi a tippeket.
Igen, első körben én is kontaktra gondoltam ezért átnézegettem, csiszoltam, és amit úgy láttam, hogy szükséges újraforrasztottam. Azért nem gondolnék már kontakthibára, mert a gyári mechanikus az meg túltölt. (14,6-15,8) Ha minden fogyasztót ráteszek akkor 13,3. Az akku 9Ah, gondoltam az az 1 Ah talán nem oszt, nem szoroz....
Hát nem irigyellek! Tavaly én is így jártam.De már le írtam neked ezt! Ozt mindenki lefikázta.
Én is meg őrültem,míg rá nem jöttem.Kínomba be mértem a hidat,a generátort,új akut vettem,ami a szavidő után beszart...
Szóval én meg vettem a Mecseki féle (álítólag szar!)feszabot,és azóta minden hapy!!!
A többit rád bízom.
ui: szerintem is jó a töltő,csak figyeld nehogy túl melegedjen.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Köszi a tippeket.
Igen, első körben én is kontaktra gondoltam ezért átnézegettem, csiszoltam, és amit úgy láttam, hogy szükséges újraforrasztottam. Azért nem gondolnék már kontakthibára, mert a gyári mechanikus az meg túltölt. (14,6-15,8) Ha minden fogyasztót ráteszek akkor 13,3. Az akku 9Ah, gondoltam az az 1 Ah talán nem oszt, nem szoroz....
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:Fiuk! Az lenne a kérdésem,........................
Ha már ennyire belemerültél, és 2 fesszab is hasonló értéket produkál, rá kéne nézni egyéb kapcsolódó dolgokra.
- Generátor csatlakozásai
- vezetékek, saruzás
- egyenirányító
-bizti tábla környéke
Nem mai vasak ezek, észrevétlenül is elromlanak/kopnak a kontaktok, aztán csodálkozik az ember fia hogy miért nem jó......
A töltőt meg használd nyugodtan. Nem állandóan akarod tölteni vele, csak alkalmilag, jóaz.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:Fiuk! Az lenne a kérdésem, hogy ezek a mai akkutöltők hogy működnek? Hirtelen felindulásból vettem egy teszkós csodaszart (tudom, itt basztam el, de remélhetőleg arra a pár alkalomra, amikor ténylegesen szükséges lesz elég, nem volt kedve a pénztárcámnak beruházni egy normálisabb 15 000-től a csillagos ég kategóriára)
Szóval a fesszabályzós kísérleteim alatt jól lemerítettem az új akkut. Na most ez olyan, hogy 12 V 10-60 Ah-a akkukig használható. Kérdés: honnan tudja a töltő, hogy mekkora akkut szeretnék tölteni vele, ha nincs semmi szabályzó rajta csak egy normál/gyorstöltés kapcsoló meg egy ampermérő. Na mondjuk ezt sem értem, mert egy vonalon dupla skála. Nagyjából úgy kell elképzelni, mint egy kilométer órát ahol a mutató állásánál felül km/h ban adja a számozást, alul meg mph-ban. Itt vajon mi ez?

Amúgy az égig érő fasz szopogatását még nem hagytam abba (mert olyan jól esik). Egyszerűen nem találok sehol normális fesszabályzót. Unix, bárdi, kisebb autósboltok kilőve. Nem foglalkoznak régi és "keleti" tipushoz valóval. Csak belső fesszabokat árulnak, olyat, ami generátorra szerelhető szénkefetartóval stb és kb. 8-15.000 ig áron.
Nagy nehezen vettem a jenei autósboltban egy francia gyártmányú ladába valót, (1400 Ft) aminek két kivezetése van plusz a felfogató nyúlványai a test. Na mondom happy jó lesz ez. Betettem hát a töltés elég gyér 12,8-13,2 V.
Agyam felbasz, újabb autókázás (össz 115 km a városban a szájbalökött fesszab keresés miatt).
Nahh egyik helyről jól elküldtek a halál faszára a kérésemmel, de azért voltak annyira jó fejek, hogy búcsúzóul csak adtak egy garázsbolt címet ahol kimondottan LADA cuccok vannak.
Ó, mennyei boldogság 1000 magyar forint szgyéláju v RUSZKII.
Ez is kétpólusú műanyag házban és két oldalra két fémláb a felfogatáshoz (nyilván ezek leszenk a test....)
Na háttámla, ülés sokadjára le. Próba: 15,2 V... fordulatszám emelkedésével egyenesen arányosan a feszültség is nő. 17 V és 4500 as f/p nél lekapcsoltam a gyújtást és gondolkoztam, hogy belerúgjak, felgyújtsam, vagy csak simán lehugyozzam az egészet....
Nem hiába csak fasza gyerekek voltak ezek a keleti blokkban, régi mechanikus vissza.
Este mondom, mit veszthetünk szétszedem megnézem ugyan hogy néz ki belülről. Na itt jött egy jókora pofára esés: a műanyagból kijövő felfogatás mindkét oldalon 1-1 fémláb, de az egyik el van szigetelve a fesszabtól. Én meg csak annál a lábnál rögzítettem. Isteni szikra, hogy hát itt van az a kurva kutya elásva, nem volt test mert a másik felfogatásnál kellett volna rögzíteni.
Reggel-hajnal 5 órakor csukott szemmel rutinból ülés/háttámla stb. Bekötöm Jééééé végre szabályoz, minden fordulaton stabil érték: ja 12,7 V !!!
Álltam 2-3 percig csendben átszellemült ábrázattal és gondolkoztam: ha még innék, akkor most elrongyolnék a sarki becsületsüllyesztőbe és többet innék, mint egy kozák lovashadosztály lovakkal együtt. De mivel ez már nem opció így irgalmatlan zabálással vezettem le a bánatom.
Most ott tartok, hogy az akkut kellene feltölteni, meg visszatettem a francia csodát az legalább kb. 13V-tal töltöget.

Bocsánat, hogy hosszú lett, de ki kellett írnom magamból különben vagy pszichiáterhez megyek vagy arccal a vasútnak :D
A teszkós autótöltő szerintem nem tud olyan kis áramerősséggel dolgozni, ami nem durrantja el a motorod akkuját. Nem véletlenül írták rá hogy 10 Ah-tól fölfele.
Motorosboltban szokott lenni elektronikus töltő ~4000 Ft körül, úgy néz ki mint egy nagyobb hálózati adapter, az való a 10 Ah alatti akkukhoz.

A hasonló kinézetű "csepptöltő" megint más, azzal napokat várhatsz míg feltöltődik az akku, csak téli karbantartásra (ill. a használati utasítást követve, folyamatosan bedugva hagyva közvetlen tűzveszély okozására ;) ) való.

UI: fesz.szab.-t ha csak ilyen hulladékot kaptál, akkor keress börzén, legutóbb csak 3 db eredeti IFA/Wartburg DLR-2 szabályzóval találkoztam, pedig nem is kerestem... :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Fiuk! Az lenne a kérdésem, hogy ezek a mai akkutöltők hogy működnek? Hirtelen felindulásból vettem egy teszkós csodaszart (tudom, itt basztam el, de remélhetőleg arra a pár alkalomra, amikor ténylegesen szükséges lesz elég, nem volt kedve a pénztárcámnak beruházni egy normálisabb 15 000-től a csillagos ég kategóriára)
Szóval a fesszabályzós kísérleteim alatt jól lemerítettem az új akkut. Na most ez olyan, hogy 12 V 10-60 Ah-a akkukig használható. Kérdés: honnan tudja a töltő, hogy mekkora akkut szeretnék tölteni vele, ha nincs semmi szabályzó rajta csak egy normál/gyorstöltés kapcsoló meg egy ampermérő. Na mondjuk ezt sem értem, mert egy vonalon dupla skála. Nagyjából úgy kell elképzelni, mint egy kilométer órát ahol a mutató állásánál felül km/h ban adja a számozást, alul meg mph-ban. Itt vajon mi ez?

Amúgy az égig érő fasz szopogatását még nem hagytam abba (mert olyan jól esik). Egyszerűen nem találok sehol normális fesszabályzót. Unix, bárdi, kisebb autósboltok kilőve. Nem foglalkoznak régi és "keleti" tipushoz valóval. Csak belső fesszabokat árulnak, olyat, ami generátorra szerelhető szénkefetartóval stb és kb. 8-15.000 ig áron.
Nagy nehezen vettem a jenei autósboltban egy francia gyártmányú ladába valót, (1400 Ft) aminek két kivezetése van plusz a felfogató nyúlványai a test. Na mondom happy jó lesz ez. Betettem hát a töltés elég gyér 12,8-13,2 V.
Agyam felbasz, újabb autókázás (össz 115 km a városban a szájbalökött fesszab keresés miatt).
Nahh egyik helyről jól elküldtek a halál faszára a kérésemmel, de azért voltak annyira jó fejek, hogy búcsúzóul csak adtak egy garázsbolt címet ahol kimondottan LADA cuccok vannak.
Ó, mennyei boldogság 1000 magyar forint szgyéláju v RUSZKII.
Ez is kétpólusú műanyag házban és két oldalra két fémláb a felfogatáshoz (nyilván ezek leszenk a test....)
Na háttámla, ülés sokadjára le. Próba: 15,2 V... fordulatszám emelkedésével egyenesen arányosan a feszültség is nő. 17 V és 4500 as f/p nél lekapcsoltam a gyújtást és gondolkoztam, hogy belerúgjak, felgyújtsam, vagy csak simán lehugyozzam az egészet....
Nem hiába, csak fasza gyerekek voltak ezek a keleti blokkban, régi mechanikus vissza.
Este mondom, mit veszthetünk szétszedem megnézem ugyan hogy néz ki belülről. Na itt jött egy jókora pofára esés: a műanyagból kijövő felfogatás mindkét oldalon 1-1 fémláb, de az egyik el van szigetelve a fesszabtól. Én meg csak annál a lábnál rögzítettem. Isteni szikra, hogy hát itt van az a kurva kutya elásva, nem volt test mert a másik felfogatásnál kellett volna rögzíteni.
Reggel-hajnal 5 órakor csukott szemmel rutinból ülés/háttámla stb. Bekötöm Jééééé végre szabályoz, minden fordulaton stabil érték: ja 12,7 V !!!
Álltam 2-3 percig csendben átszellemült ábrázattal és gondolkoztam: ha még innék, akkor most elrongyolnék a sarki becsületsüllyesztőbe és többet vedelnék, mint egy kozák lovashadosztály lovakkal együtt. De mivel ez már nem opció így irgalmatlan zabálással vezettem le a bánatom.
Most ott tartok, hogy az akkut kellene feltölteni, meg visszatettem a francia csodát az legalább kb. 13V-tal töltöget.

Bocsánat, hogy hosszú lett, de ki kellett írnom magamból különben vagy pszichiáterhez megyek vagy arccal a vasútnak :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2015.04.03. 10:59-kor.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Na ja! Minden gyújtás elektromos,ami meg nem azt tolják.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

z25z írta:Ha arra gondolsz, hogy nem megszakítós, akkor vedd le a jobb oldali deknit és nezd meg a fotengely vege kornyeket, ha nem latsz butykot es megszakitot akkor az :-)
Köszi [-o<
Etz 150 87'
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Ha arra gondolsz, hogy nem megszakítós, akkor vedd le a jobb oldali deknit és nezd meg a fotengely vege kornyeket, ha nem latsz butykot es megszakitot akkor az :-)
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Üdv,

Lenne egy amatőr kérdésem. Honnan tudom, hogy a motoromon elektromos gyújtás van-e? Mz Etz 150 1987
Etz 150 87'
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

aronpfabian írta:
hell írta:Amiről én beszélek az tuti nem opelé. :D
Nem, az kikerült a motorból.
Amire gondoltam az kb. 3x3 cm-es kis lapka "14V" felirattal, a felfogatása a test és a két másik lába ezzel átellenben van.
Na azé akkor stimmel. :D Enyémen rendes valami matrica volt. Van itt róla viszább fotó is mert annó tettem fel róla...
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

hell írta:Amiről én beszélek az tuti nem opelé. :D
Nem, az kikerült a motorból.
Amire gondoltam az kb. 3x3 cm-es kis lapka "14V" felirattal, a felfogatása a test és a két másik lába ezzel átellenben van.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Amiről én beszélek az tuti nem opelé. :D Vagy ha mégis akkor háború előttié és a magyarok csinálták(mert ennek a papírján annó még olvasható volt magyar felirat). :) Igen és szétnyitottam az enyém csak valami gyanta szerű cucc van benne egy kicsi. 1-2 alkatrészről le birtam vakarni...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2015.03.29. 11:14-kor.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

hell írta:Nekem van itthon egy olyan kicsi is amit a Bambi is ajánlott. Túltölt sokat szolgált és valami lett vele(annó felajánlottam ha valaki le akarná koppintani sokszorosításra de nem jelentkezett senki). Nem tudom gyártja-e még valaki ha igen szeretnék tudni róla ki az mert az a fajta is nagyon jó volt és nagyon kicsike.
Nekem szintén ilyen van, Baki Máté tette bele az átkábelezéskor (az Opelhez valóról később derült ki hogy micsoda, elsőre csak egy nagyon nem odavaló azonosítatlan doboznak tűnt :) - most tartalék)
Annyit tudok róla hogy Bambi szerezte be. Típusszám vagy márkanév nincs feltültetve rajta, csak hogy 14V. Egyátalán szétszedhető?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára aronpfabian 2015.03.29. 11:12-kor.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem van itthon egy olyan kicsi is amit a Bambi is ajánlott. Túltölt sokat szolgált és valami lett vele(annó felajánlottam ha valaki le akarná koppintani sokszorosításra de nem jelentkezett senki). Nem tudom gyártja-e még valaki ha igen szeretnék tudni róla ki az mert az a fajta is nagyon jó volt és nagyon kicsike.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zsakfos írta: Kép
Ez a NYÁK egyszerűen gyönyörű. Akár a "meg ne vedd" témakörbe is beküldhetnéd a képet, hogy mindenkit örökre elriasszon ettől a csodától :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Ja igen azt kifelejtettem az összekötéses történetet elnézést. :) Nekem van itthon 2 gyári trabi/waresz + egy utángyári feszab a jövőre tekintettel. Én maximálisan meg vagyok vele elégedve.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Zsaki örök hálám! :-) Így már világos! A 2 kábelvégsaru végül is egybedugható, körbeszigetelem és kész. Egyszer csináltam már ilyet, mikor külföldön voltam és beszart az indexrelé, lehúztam a 2 sarut, összedugtam és go. Mókás volt mikor leintett a rendőr és az irányjelző kapcsolót kapcsolgattam imitálva az indexet. :twisted:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:Szupi, köszi a képet! Ezek szerint a barna (test) a D- nak felel meg. A sárga-piros (D+), és piros (B+) vezetékkel mi a teendő?
Vagy összekötöd a 2 vezetéket vagy ha az egyik esetleg van olyan hosszú hogy elérjen a másik bekötési helyére akkor csak kidobod az egyiket.Vagy csinálsz egy új vezetéket 2 saruval megfelelő hosszban.
Magyarul az egyenirányitó D+ pontját össze kell kötni a biztositékkal(akku+)
A boltokban árusitott elektronikus fesszabnak csúfolt szarokban sincs már semmi szerepe,belül össze van kötve a 2 vezeték.

Kép

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Szupi, köszi a képet! Ezek szerint a barna (test) a D- nak felel meg. A sárga-piros (D+), és piros (B+) vezetékkel mi a teendő?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Kép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Köszi a tippeket, akkor hétfőn körbenézek az autósboltokban. Szóval beszerelhető aminek csak "3 lába" van? Az MZ-ben ugye 5, mi lesz a maradék 2 vezetékkel? Vagy hogy kell a 3 csatlakozósarusat bekötni ha csak olyat tudok venni?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Lada, Wartburg/Trabant/IFA 12V amit ajánlani szoktak. Autóhoz valóból kb bármi jó, az enyémben egy Opelé volt amikor megvettem... 1-2000 Ft-os kategória mind.

A motorosboltban kapható fekete tégladobozos típus elképzelhetetlenül túlárazott, főleg a gyártásminőség színvonalához (áltsuli elektronika szakkör/én itthon Lidl-ös pákával) képest.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Autósboltban kell kérni trabi feszabot(3 kanócos). Utángyártottak sem rosszak(azzal kicsit ami nekem van többet tölt 14,3 körül maxon ami még belefér simán). Vagy bontóban nézni eredetit. Mind a 2 variáció jó és megoldódnak az ilyen jellengű gondok. :) Persze ez a fajta feszab csak egy variácó. Több fajta is van ami atom jó.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

z25z írta:Na itt volt a bibi, ezt az orbitális szopást.....12,5 stabilan, na ezért gyengélkedett az aksi, én meg jól vettem bele újat. Na mondjuk volt már 6-7 éves, úgyhogy épp ráfért a "vérfrissités". Visszatettem a gyári mechanikus fesszabályzót, és azzal 13,2-13,9 fordulatszámfüggően. Viszont fogyasztó (lámpa nélkül) 4-5000-es fordulaton felmegy 15,5 V-ra.
Ehhez kapcsolódóan lenne a nagy kérdés, hol lehet venni jó minőségű elektronikus fesszabot?
Én a Mecseki féle fesszabályzót vettem,nekem bevált.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Heló! Elvileg papírforma szerint 14,5 V a max.töltés,és ezt már 3600/min felett leszabályozza a fesszab.
Tavaly én is így jártam mint te,csak én a gyári fesszebbal.Új aksi,stb.azt rá döbbentem hogy a szabályzóm purcant ki.
A 15,5 V az már sok.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Na itt volt a bibi, ezt az orbitális szopást.....12,5 stabilan, na ezért gyengélkedett az aksi, én meg jól vettem bele újat. Na mondjuk volt már 6-7 éves, úgyhogy épp ráfért a "vérfrissités". Visszatettem a gyári mechanikus fesszabályzót, és azzal 13,2-13,9 fordulatszámfüggően. Viszont fogyasztó (lámpa nélkül) 4-5000-es fordulaton felmegy 15,5 V-ra.
Ehhez kapcsolódóan lenne a nagy kérdés, hol lehet venni jó minőségű elektronikus fesszabot?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

z25z írta:Fiuk, meg tudná mondani valamelyikőtök, hogy a töltésnek mennyinek kellene lennie, fogyasztó nélkül/lámpával/lámpával és index-szel? Köszi!
Nekem gyári trabi feszab van azzal 13,6V és 14V között van.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Fiuk, meg tudná mondani valamelyikőtök, hogy a töltésnek mennyinek kellene lennie, fogyasztó nélkül/lámpával/lámpával és index-szel? Köszi!
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

z25z írta:Nahh megvettem az aksit, exide, bardinal. En is kaptam kedvezmenyt, igaz nem annyit, mint te Blue, de igy sem rossz :-) Viszont semmi leiras nincs melle. Gondolom ez szarazon toltott, tehat csak sav bele es plug&play. Nem kell toltore tenni ugye?
Ha egy óra elteltével rámérve a fesz. 12.6V felett van beépíthető, ha nincs tölteni kell.
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Én nem kerítettem nagy feneket a dolognak. Feltöltöttem majd vártam 1-2 órát és azóta is hibátlanul teszi a dolgát...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 37 vendég