Szerencséd van ! Ne is legyen, ezt kívánom.hell írta:7,5A van benne az enyémben és a világon semmi gond vele...
86 ban ezért majdnem leéget az akkori motorom(Sümeg-Tapolca között)csak úgy füstöltem útközben.Soha nem felejtem.
Szerencséd van ! Ne is legyen, ezt kívánom.hell írta:7,5A van benne az enyémben és a világon semmi gond vele...
Na ilyet most látok először.Nem semmi!Azért egy tipp:-Ha késesre váltottál,legalább a gerjesztőt csináldmeg úgy hogy a
Gyári elektronikus nem volt soha. Ez is egy utángyártott. Add le a vesz.hull. gyűjtőbe és vegyél egy újat autósboltban, olvass vissza 1-2 oldalt, múlt héten volt róla szó.Trubica írta:Úgy látszik a feszültség szabályzó a ludas. Egy tranzisztor és egy csip elégett.
Szerintetek ez milyen minőségű? Érdemes megjavítani? Talán gyári lehet...
Sok neki az 5A.Nem véletlenül kel bele 2AT Ki kéne mérni a feszabot is,adióda hídat,is meg a Generátort.Trubica írta:5A, Késesben még nem találtam kisebbet.pnlaci írta:Milyen biztosítékod van a gerjesztésnél?
5A, Késesben még nem találtam kisebbet.pnlaci írta:Milyen biztosítékod van a gerjesztésnél?
Ezt tekintsd húsvéti ajándéknak!z25z írta:MrDok-nál volt a megoldás!
Bogarat ültettél a fülembe a vezetékek oxidációjával. Az igaz, hogy a nagyja vezetékeket átnéztem, csiszolgattam, forrasztottam is a generátornál a W-t, akkusarukat. Utolsó kínomban fújtam egy kis WD40-et a diódahídnál lévő csatlakozókhoz. S lőn töltés.....14,4 V, terhelésen (lámpa, féklámpa, index) 13,2V
Szóval köszi mindenkinek, hogy próbáltatok segíteni. Az akkutöltő is egész jónak bizonyul. Mintha érzékelné a kapacitást, mert kb. 1 A-rel kezdett tölteni és szépen leesett a végére, a feszültség a töltés kezdetén 13 a végére majd 16 V-ot mutatott, de abszolut nem melegedett az aksi, még csak langyos se volt.
Legalább ez a húsvét is jól kezdődik.z25z írta:MrDok-nál volt a megoldás!
Bogarat ültettél a fülembe a vezetékek oxidációjával. Az igaz, hogy a nagyja vezetékeket átnéztem, csiszolgattam, forrasztottam is a generátornál a W-t, akkusarukat. Utolsó kínomban fújtam egy kis WD40-et a diódahídnál lévő csatlakozókhoz. S lőn töltés.....14,4 V, terhelésen (lámpa, féklámpa, index) 13,2V
Szóval köszi mindenkinek, hogy próbáltatok segíteni. Az akkutöltő is egész jónak bizonyul. Mintha érzékelné a kapacitást, mert kb. 1 A-rel kezdett tölteni és szépen leesett a végére, a feszültség a töltés kezdetén 13 a végére majd 16 V-ot mutatott, de abszolut nem melegedett az aksi, még csak langyos se volt.
Csak kicsit van ráírva hogy ETZ!!!hell írta:Micsoda? A trabijé az mecseki féle vagy mi? Valamiről le maradtam vagy...? De lehet csak nem iszok rendesen...
Na ezt sem tudtam hogy ez a mecseki féle.pnlaci írta:Amit a Zsaki demonstrált.hell írta:Melyik az a mecseki féle?
Amit a Zsaki demonstrált.hell írta:Melyik az a mecseki féle?
Hát nem irigyellek! Tavaly én is így jártam.De már le írtam neked ezt! Ozt mindenki lefikázta.z25z írta:Köszi a tippeket.
Igen, első körben én is kontaktra gondoltam ezért átnézegettem, csiszoltam, és amit úgy láttam, hogy szükséges újraforrasztottam. Azért nem gondolnék már kontakthibára, mert a gyári mechanikus az meg túltölt. (14,6-15,8) Ha minden fogyasztót ráteszek akkor 13,3. Az akku 9Ah, gondoltam az az 1 Ah talán nem oszt, nem szoroz....
Ha már ennyire belemerültél, és 2 fesszab is hasonló értéket produkál, rá kéne nézni egyéb kapcsolódó dolgokra.z25z írta:Fiuk! Az lenne a kérdésem,........................
A teszkós autótöltő szerintem nem tud olyan kis áramerősséggel dolgozni, ami nem durrantja el a motorod akkuját. Nem véletlenül írták rá hogy 10 Ah-tól fölfele.z25z írta:Fiuk! Az lenne a kérdésem, hogy ezek a mai akkutöltők hogy működnek? Hirtelen felindulásból vettem egy teszkós csodaszart (tudom, itt basztam el, de remélhetőleg arra a pár alkalomra, amikor ténylegesen szükséges lesz elég, nem volt kedve a pénztárcámnak beruházni egy normálisabb 15 000-től a csillagos ég kategóriára)
Szóval a fesszabályzós kísérleteim alatt jól lemerítettem az új akkut. Na most ez olyan, hogy 12 V 10-60 Ah-a akkukig használható. Kérdés: honnan tudja a töltő, hogy mekkora akkut szeretnék tölteni vele, ha nincs semmi szabályzó rajta csak egy normál/gyorstöltés kapcsoló meg egy ampermérő. Na mondjuk ezt sem értem, mert egy vonalon dupla skála. Nagyjából úgy kell elképzelni, mint egy kilométer órát ahol a mutató állásánál felül km/h ban adja a számozást, alul meg mph-ban. Itt vajon mi ez?
Amúgy az égig érő fasz szopogatását még nem hagytam abba (mert olyan jól esik). Egyszerűen nem találok sehol normális fesszabályzót. Unix, bárdi, kisebb autósboltok kilőve. Nem foglalkoznak régi és "keleti" tipushoz valóval. Csak belső fesszabokat árulnak, olyat, ami generátorra szerelhető szénkefetartóval stb és kb. 8-15.000 ig áron.
Nagy nehezen vettem a jenei autósboltban egy francia gyártmányú ladába valót, (1400 Ft) aminek két kivezetése van plusz a felfogató nyúlványai a test. Na mondom happy jó lesz ez. Betettem hát a töltés elég gyér 12,8-13,2 V.
Agyam felbasz, újabb autókázás (össz 115 km a városban a szájbalökött fesszab keresés miatt).
Nahh egyik helyről jól elküldtek a halál faszára a kérésemmel, de azért voltak annyira jó fejek, hogy búcsúzóul csak adtak egy garázsbolt címet ahol kimondottan LADA cuccok vannak.
Ó, mennyei boldogság 1000 magyar forint szgyéláju v RUSZKII.
Ez is kétpólusú műanyag házban és két oldalra két fémláb a felfogatáshoz (nyilván ezek leszenk a test....)
Na háttámla, ülés sokadjára le. Próba: 15,2 V... fordulatszám emelkedésével egyenesen arányosan a feszültség is nő. 17 V és 4500 as f/p nél lekapcsoltam a gyújtást és gondolkoztam, hogy belerúgjak, felgyújtsam, vagy csak simán lehugyozzam az egészet....
Nem hiába csak fasza gyerekek voltak ezek a keleti blokkban, régi mechanikus vissza.
Este mondom, mit veszthetünk szétszedem megnézem ugyan hogy néz ki belülről. Na itt jött egy jókora pofára esés: a műanyagból kijövő felfogatás mindkét oldalon 1-1 fémláb, de az egyik el van szigetelve a fesszabtól. Én meg csak annál a lábnál rögzítettem. Isteni szikra, hogy hát itt van az a kurva kutya elásva, nem volt test mert a másik felfogatásnál kellett volna rögzíteni.
Reggel-hajnal 5 órakor csukott szemmel rutinból ülés/háttámla stb. Bekötöm Jééééé végre szabályoz, minden fordulaton stabil érték: ja 12,7 V !!!
Álltam 2-3 percig csendben átszellemült ábrázattal és gondolkoztam: ha még innék, akkor most elrongyolnék a sarki becsületsüllyesztőbe és többet innék, mint egy kozák lovashadosztály lovakkal együtt. De mivel ez már nem opció így irgalmatlan zabálással vezettem le a bánatom.
Most ott tartok, hogy az akkut kellene feltölteni, meg visszatettem a francia csodát az legalább kb. 13V-tal töltöget.
Bocsánat, hogy hosszú lett, de ki kellett írnom magamból különben vagy pszichiáterhez megyek vagy arccal a vasútnak
Kösziz25z írta:Ha arra gondolsz, hogy nem megszakítós, akkor vedd le a jobb oldali deknit és nezd meg a fotengely vege kornyeket, ha nem latsz butykot es megszakitot akkor az
Na azé akkor stimmel. Enyémen rendes valami matrica volt. Van itt róla viszább fotó is mert annó tettem fel róla...aronpfabian írta:Nem, az kikerült a motorból.hell írta:Amiről én beszélek az tuti nem opelé.
Amire gondoltam az kb. 3x3 cm-es kis lapka "14V" felirattal, a felfogatása a test és a két másik lába ezzel átellenben van.
Nem, az kikerült a motorból.hell írta:Amiről én beszélek az tuti nem opelé.
Nekem szintén ilyen van, Baki Máté tette bele az átkábelezéskor (az Opelhez valóról később derült ki hogy micsoda, elsőre csak egy nagyon nem odavaló azonosítatlan doboznak tűnt - most tartalék)hell írta:Nekem van itthon egy olyan kicsi is amit a Bambi is ajánlott. Túltölt sokat szolgált és valami lett vele(annó felajánlottam ha valaki le akarná koppintani sokszorosításra de nem jelentkezett senki). Nem tudom gyártja-e még valaki ha igen szeretnék tudni róla ki az mert az a fajta is nagyon jó volt és nagyon kicsike.
Vagy összekötöd a 2 vezetéket vagy ha az egyik esetleg van olyan hosszú hogy elérjen a másik bekötési helyére akkor csak kidobod az egyiket.Vagy csinálsz egy új vezetéket 2 saruval megfelelő hosszban.z25z írta:Szupi, köszi a képet! Ezek szerint a barna (test) a D- nak felel meg. A sárga-piros (D+), és piros (B+) vezetékkel mi a teendő?
Én a Mecseki féle fesszabályzót vettem,nekem bevált.z25z írta:Na itt volt a bibi, ezt az orbitális szopást.....12,5 stabilan, na ezért gyengélkedett az aksi, én meg jól vettem bele újat. Na mondjuk volt már 6-7 éves, úgyhogy épp ráfért a "vérfrissités". Visszatettem a gyári mechanikus fesszabályzót, és azzal 13,2-13,9 fordulatszámfüggően. Viszont fogyasztó (lámpa nélkül) 4-5000-es fordulaton felmegy 15,5 V-ra.
Ehhez kapcsolódóan lenne a nagy kérdés, hol lehet venni jó minőségű elektronikus fesszabot?
Nekem gyári trabi feszab van azzal 13,6V és 14V között van.z25z írta:Fiuk, meg tudná mondani valamelyikőtök, hogy a töltésnek mennyinek kellene lennie, fogyasztó nélkül/lámpával/lámpával és index-szel? Köszi!
Ha egy óra elteltével rámérve a fesz. 12.6V felett van beépíthető, ha nincs tölteni kell.z25z írta:Nahh megvettem az aksit, exide, bardinal. En is kaptam kedvezmenyt, igaz nem annyit, mint te Blue, de igy sem rossz Viszont semmi leiras nincs melle. Gondolom ez szarazon toltott, tehat csak sav bele es plug&play. Nem kell toltore tenni ugye?
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 37 vendég