Üzemanyagellátás
Re: Üzemanyagellátás
És a bingen kellett valamit állitani illetve cserélni vagy csak betetted és kész is? Mik a tapasztalatok? Amugy hol vetted?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
A 16 ezres, replika, ami ha pont olyan lenne, mint az eredeti Bing, akkor semmi gond nem lenne, de nem olyan!
Én egyébként most vettem egy Binget, nem volt olcsó, 43 ezer, de ez biztosan az. Német oldalakon 110-130-Euro az is tuti.
Ott egyébként lehet venni BVF-et is, az is jó.
Én egyébként most vettem egy Binget, nem volt olcsó, 43 ezer, de ez biztosan az. Német oldalakon 110-130-Euro az is tuti.
Ott egyébként lehet venni BVF-et is, az is jó.
Re: Üzemanyagellátás
ez is érdekes mert nézem a netet binget árulnak 16 ezerért is meg ebayen 90 ezerért is. most nem tudom, hogy ekkora a szórás vagy a 16 ezres az valami tajwani utángyártott ami semmire nem jó. nem tudom mi lenne a jó megoldás
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Ezt könkrétan nem tudom, de szaladtak már itt rá hasonló paraméterekkel rendelkező karbikra, ami egy szívássá alakult át.
Nem mondom, hogy tutira vacak, de azért az ára csak jelent valamit. Valki kisérletezett a KOSO karburátorral, jó tapasztalatai vannak. Na, meg ne feledd, ott a BING, ami egészen biztosan tuti, de drága. Német oldalakon is lehet kapni, azok szerintem megegyeznek az eredeti minőséggel, de azok sem olcsók.
Nem mondom, hogy tutira vacak, de azért az ára csak jelent valamit. Valki kisérletezett a KOSO karburátorral, jó tapasztalatai vannak. Na, meg ne feledd, ott a BING, ami egészen biztosan tuti, de drága. Német oldalakon is lehet kapni, azok szerintem megegyeznek az eredeti minőséggel, de azok sem olcsók.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok. Az utángyártott Bvf karbikról van valakinek tapasztalata? 11 ezer ft és német minöséget irnak róla. Ezt kompletten árulják súberrel tűvel fúvókákkal? Meert az én karbim már annyira kopott, hogy se stabil alapjáratot se egyenletes keveréket nem lehet beállitani. Van olyan ford tartomány ,hogy ha ott tartom a gázt szaggat rángat utána ha túlmegy rajta kisimul. Motorféknél úgyszint rángat. Vagy milyen más alternatíva van karbira ami bevált? Köszi
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Norbedlee írta:Üdv,
nem okoskodni akarok, de MO-on (kivéve a határ menti kutakat) szinte mindenhová a MOL szállít, és a többi kút (Shell, OMW) teszi hozzá a plusz adalékot amitől "jobb" lesz a benzin (már ha hozzá rakják)
Az OMW elméletileg kivétel:
http://www.vezess.hu/magazin/omv_dunatar/48639/
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Üdv,
nem okoskodni akarok, de MO-on (kivéve a határ menti kutakat) szinte mindenhová a MOL szállít, és a többi kút (Shell, OMW) teszi hozzá a plusz adalékot amitől "jobb" lesz a benzin (már ha hozzá rakják)
nem okoskodni akarok, de MO-on (kivéve a határ menti kutakat) szinte mindenhová a MOL szállít, és a többi kút (Shell, OMW) teszi hozzá a plusz adalékot amitől "jobb" lesz a benzin (már ha hozzá rakják)
Etz 150 87'
Re: Üzemanyagellátás
OMW-n tankoltam már egyszer kétszer régebben,nem emlékszem rá,hogy milyen volt,de végül is ez jó mert ha rossz lett volna arra emlékeznék.
Na lehet elfüstölök vele pár kilómétert mért ne.
Na lehet elfüstölök vele pár kilómétert mért ne.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Próbáld ki az OMV-t érdemes. Sokkal jobb mind a többi ez saját sok éves tapasztalatom.Patrik írta:A Mol-os benzin elég fos,én mint már korábban írtam a shell kutakat szoktam választani,azt érzem a legjobbnak(bár még sok kutat nem próbáltam),amikor sokáig mol-ossal jártam nem volt az rossz,nem tűnt fel semmi,csak amikor szinte üres tankba tankoltam a shell-en,hát valami megváltozott...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Üzemanyagellátás
A Mol-os benzin elég fos,én mint már korábban írtam a shell kutakat szoktam választani,azt érzem a legjobbnak(bár még sok kutat nem próbáltam),amikor sokáig mol-ossal jártam nem volt az rossz,nem tűnt fel semmi,csak amikor szinte üres tankba tankoltam a shell-en,hát valami megváltozott...
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Hali sell. Tavaly ősszel én is jártam hasonló képen,csak én az OMV kútnál tankoltam szerintem szart,mert utána mintha elszállt volna belőle az erő! Pedig az erő vele van! Na jó, ez csak majdnem vicc. Úgyhogy sokszor én se tudom hol a bánatba tankoljak.sell írta:Szeretnék megosztani egy érdekes dolgot, múlt héten egy munkámhoz alkatrészért kellett mennem (oda-vissza az út 60 km volt) tankolnom kellett indulás előtt a motoromba , hopp a királyi benzinkút ( Mol) áramszünet miatt zárva kénytelen- kelletlen a másik kúton kellett tankolnom ( rosszhírű maszek kút ,barnássárga színű 95-öst kapni ott) 5 lityit tankoltam csak a biztonság kedvéért. Kb 15- 20 km után egy lassításnál feltünt megemelkedett az alapjárat kb 500-al, a városba érve kb 6km gyaloglás volt 30 és 50 km/h körül , meglepően szépen muzsikált kis fordulaton is ( 3000 alatt sem kellett túlhúzni a gázt gyorsításnál) szaggatásmentesen szépen ment, hazafelé már azon kaptam magam lakteren belül is felkapcsoltam 5.- be , és vitte... . Elgondolkodtam rajta ki kellene próbálni más kutakat is, és azon is , hogy a maszek kúti benya volt ilyen jó ( amit nem igazán gondolnák) , vagy a mol-os ilyen hihetetlen sz.r??
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Szeretnék megosztani egy érdekes dolgot, múlt héten egy munkámhoz alkatrészért kellett mennem (oda-vissza az út 60 km volt) tankolnom kellett indulás előtt a motoromba , hopp a királyi benzinkút ( Mol) áramszünet miatt zárva kénytelen- kelletlen a másik kúton kellett tankolnom ( rosszhírű maszek kút ,barnássárga színű 95-öst kapni ott) 5 lityit tankoltam csak a biztonság kedvéért. Kb 15- 20 km után egy lassításnál feltünt megemelkedett az alapjárat kb 500-al, a városba érve kb 6km gyaloglás volt 30 és 50 km/h körül , meglepően szépen muzsikált kis fordulaton is ( 3000 alatt sem kellett túlhúzni a gázt gyorsításnál) szaggatásmentesen szépen ment, hazafelé már azon kaptam magam lakteren belül is felkapcsoltam 5.- be , és vitte... . Elgondolkodtam rajta ki kellene próbálni más kutakat is, és azon is , hogy a maszek kúti benya volt ilyen jó ( amit nem igazán gondolnák) , vagy a mol-os ilyen hihetetlen sz.r??
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Ha a 30N2-n elkopott a súberház, ott is falsot szív a súber mellettfree_rider írta:Köszönöm a tippet, leellenőriztem, nem kapott falsot sehol, de ugyan azt csinálta, mondom ilyen nincs hát átcseréltem a 251-es ETZ-mről a karburátort, és azzal kifogástalanul müködik, szoval valahogy be kellene csak állítani a karburátort, pedig már próbáltam, de eddig még sikertelenül. Szóval részben megoldódott a probléma
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2012.10.25. 10:14
- MZ-d típusa: ETZ 251
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm a tippet, leellenőriztem, nem kapott falsot sehol, de ugyan azt csinálta, mondom ilyen nincs hát átcseréltem a 251-es ETZ-mről a karburátort, és azzal kifogástalanul müködik, szoval valahogy be kellene csak állítani a karburátort, pedig már próbáltam, de eddig még sikertelenül. Szóval részben megoldódott a probléma
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Ha magától felpörög és nem esik a fordulat, falsot szívhat valahol.
Dinamóoldali szimering, szívócsonk (bilincs, repedés), stb
Dinamóoldali szimering, szívócsonk (bilincs, repedés), stb
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2012.10.25. 10:14
- MZ-d típusa: ETZ 251
Re: Üzemanyagellátás
Szevasztok!
Lenne egy összetett problémám, amit már egy ideje nem tudok kijavítani, és szeretném a segítségeteket kérni. A helyzet a következő : beindítom a motort (csak szivatóval sikerül), és nincs alapgáz, gázadáskor kicsit fulladozik, es be si döglik hamar, viszont ha elindulok vele, ugy megy mint a nyíl siman 6000 fordulaton is, aztán ha visszaveszem a gázt rángat, vagy ha behúzom a kuplungot be is döglik(akár hideg a motor akár meleg, ugyan azok a tünetek), és még nincs vége, fel is szokott csak ugy pörögni magától, és ilyenkor lassan esik csak vissza a fordulat, utana kis gázadásnál ismét az egekbe szökik a fordulat, legujabban pedig ha beindítom 4000-es fordulaton pörög, lassan esik csak vissza a fordulat, és gázadásnál ismét a fordulat a csillagos égbe szökik. Egy 250/1-es delux Ts ről van szó. Amiket átnéztem és beállítottam a következők:a benzin folyik, karbesz kipucolva, tüszelep zár, az úszóka is jó, szivató nincs felakadva, a subertü pedig felulről a 2. ra van állítva (alapgáz állítóval és a melléklevegő állítóval hiába játszadozok, hasztalan), a előgyújtás beállítva 3mm-re lámpával, uj gyertya van a masinában, jelenlegi gyertyahézag 0.65, szikrát ad (ha kissebb a gyertyahézag ugyan ugy fenn áll a probléma), másik gyertyával ugyanúgy csinalja, cseréltem kondit is, de hasztalan szoval az is kizárva, és van még egy probléma, hogy nincs gerjesztés - kattog a feszültség szabályozó (és töltés se de már készül az elektronikus feszultség szabályzó) mindezt okozhatja a feszültség szabályozó?
Esetleges észrevételeiteket, illetve tapasztalaitokat, illetve tanácsaitokat előre is köszönöm
Üdv
Krisztián
Lenne egy összetett problémám, amit már egy ideje nem tudok kijavítani, és szeretném a segítségeteket kérni. A helyzet a következő : beindítom a motort (csak szivatóval sikerül), és nincs alapgáz, gázadáskor kicsit fulladozik, es be si döglik hamar, viszont ha elindulok vele, ugy megy mint a nyíl siman 6000 fordulaton is, aztán ha visszaveszem a gázt rángat, vagy ha behúzom a kuplungot be is döglik(akár hideg a motor akár meleg, ugyan azok a tünetek), és még nincs vége, fel is szokott csak ugy pörögni magától, és ilyenkor lassan esik csak vissza a fordulat, utana kis gázadásnál ismét az egekbe szökik a fordulat, legujabban pedig ha beindítom 4000-es fordulaton pörög, lassan esik csak vissza a fordulat, és gázadásnál ismét a fordulat a csillagos égbe szökik. Egy 250/1-es delux Ts ről van szó. Amiket átnéztem és beállítottam a következők:a benzin folyik, karbesz kipucolva, tüszelep zár, az úszóka is jó, szivató nincs felakadva, a subertü pedig felulről a 2. ra van állítva (alapgáz állítóval és a melléklevegő állítóval hiába játszadozok, hasztalan), a előgyújtás beállítva 3mm-re lámpával, uj gyertya van a masinában, jelenlegi gyertyahézag 0.65, szikrát ad (ha kissebb a gyertyahézag ugyan ugy fenn áll a probléma), másik gyertyával ugyanúgy csinalja, cseréltem kondit is, de hasztalan szoval az is kizárva, és van még egy probléma, hogy nincs gerjesztés - kattog a feszültség szabályozó (és töltés se de már készül az elektronikus feszultség szabályzó) mindezt okozhatja a feszültség szabályozó?
Esetleges észrevételeiteket, illetve tapasztalaitokat, illetve tanácsaitokat előre is köszönöm
Üdv
Krisztián
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata ezzel a karburátorral?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=303
Mennyire használható? az,hogy hogy van fúvókázva,meg milyen a benne lévő tű profilja nem lényeges,összeállítom úgy,hogy jó legyen csak,maga a karbi legyen használható.
Van valakinek tapasztalata ezzel a karburátorral?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=303
Mennyire használható? az,hogy hogy van fúvókázva,meg milyen a benne lévő tű profilja nem lényeges,összeállítom úgy,hogy jó legyen csak,maga a karbi legyen használható.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
[quote="Szebik András"]Megszületett a végeredmény. Átvizsgálás után, a tippek alapján a következő végeredmény született: Jó lett a gép.
Az átvizsgáláskor megnéztem mindent amit javasoltatok, meg aminek a megfelelőség megállapításához volt képességem.
A probléma a gyújtás jeladójának kb 0,4 mm-es mozgása volt, ami a 3100-3300-as fordulat környékén tökéletesen berezonál. Szemmel jól láthatóan, ujheggyel a stifthez hozzáfogva pedig nagyon jól lehetett érezni. A jeladót a stifthez egy zsugsorcsővel rögzítettem.
Örülök, hogy sikerült !
Az átvizsgáláskor megnéztem mindent amit javasoltatok, meg aminek a megfelelőség megállapításához volt képességem.
A probléma a gyújtás jeladójának kb 0,4 mm-es mozgása volt, ami a 3100-3300-as fordulat környékén tökéletesen berezonál. Szemmel jól láthatóan, ujheggyel a stifthez hozzáfogva pedig nagyon jól lehetett érezni. A jeladót a stifthez egy zsugsorcsővel rögzítettem.
Örülök, hogy sikerült !
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Nálam is lötyög a és semmi gondom nincs belőle...
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Tudom igazolni, nálam is ez volt a téma, minden jó volt a helyén volt a gyújtás próbáltam kondit cserélni de blokk felújítás után egyből minden rángatás (3-4000-es ford) megszűntStephanus írta:Ezzel a rezonálással lehet, hogy foglalkoznék még egy kicsit a helyedben. Nekem ugyanezt csinálta, amíg a rossz főtengely csapágyak miatt nyomta a főtengely a rock 'n rollt. Először én is szórakoztam zsugorcsővel, aztán a kábelt a hall jeladó NyÁK-jához rögzítő műgyanta levált a panelról, és leszaggatta a vezetéket a szenzorról. 11e HUF értékben motormentőztem aznap hazáig tavaly ősszel. Stimmel a 3000 körüli fordulatszám is.Szebik András írta:Megszületett a végeredmény. Átvizsgálás után, a tippek alapján a következő végeredmény született: Jó lett a gép.
Az átvizsgáláskor megnéztem mindent amit javasoltatok, meg aminek a megfelelőség megállapításához volt képességem.
A probléma a gyújtás jeladójának kb 0,4 mm-es mozgása volt, ami a 3100-3300-as fordulat környékén tökéletesen berezonál. Szemmel jól láthatóan, ujheggyel a stifthez hozzáfogva pedig nagyon jól lehetett érezni. A jeladót a stifthez egy zsugsorcsővel rögzítettem. Szerencsémre a felhasznált zsugorcső elég vastag volt és "határozottan" fogja a jeladó foglalatot. Valószínűnek tartom, hogy egy éven belül ezt a zsugsorcsövet is kikoptatja, úgy ahogy kikoptatta a gyári műanyagot, és a tavalyi évben betett alumínium lapkát is.
A főfúvókát korábbi tünetek miatt 135-re cseréltem vissza, a tűt pedig az utolsó előtti rováckába tettem.
A gyertya színe egész jónak tűnik 25 km után, lerakódás sincs rajta.
A megfelelő geometriájú tűn tűnődtem kicsit és véleményem szerint a karburátor kör alakjából adódóan a tű hegye felé nem lineálisan kellene csökkennie az átmérőnek, hanem kissé homorú alakot kellene felvennie. Bár ezt már csak utólag agyaltam, a tűt ennyire tüzetesen nem vizsgáltam meg.
Még egyszer köszönöm a tippeket és a segítséget. Azt hiszem még egyszer kipróbálom, hogy tényleg jó lett-e
Mióta kicseréltem a fötengely csapágyakat, meg sem mozdul. Pedig most nincs benne a zsugorcső, és szépen lötyög a jeladó a stiften.
A főtengely csapágyak halálának a másik tünete nálam a fordulatszám meghajtó fogaskerék rendszeres elpusztulása volt (na meg elég randán is szólt a gép).
Etz 150 87'
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Üzemanyagellátás
Ezzel a rezonálással lehet, hogy foglalkoznék még egy kicsit a helyedben. Nekem ugyanezt csinálta, amíg a rossz főtengely csapágyak miatt nyomta a főtengely a rock 'n rollt. Először én is szórakoztam zsugorcsővel, aztán a kábelt a hall jeladó NyÁK-jához rögzítő műgyanta levált a panelról, és leszaggatta a vezetéket a szenzorról. 11e HUF értékben motormentőztem aznap hazáig tavaly ősszel. Stimmel a 3000 körüli fordulatszám is.Szebik András írta:Megszületett a végeredmény. Átvizsgálás után, a tippek alapján a következő végeredmény született: Jó lett a gép.
Az átvizsgáláskor megnéztem mindent amit javasoltatok, meg aminek a megfelelőség megállapításához volt képességem.
A probléma a gyújtás jeladójának kb 0,4 mm-es mozgása volt, ami a 3100-3300-as fordulat környékén tökéletesen berezonál. Szemmel jól láthatóan, ujheggyel a stifthez hozzáfogva pedig nagyon jól lehetett érezni. A jeladót a stifthez egy zsugsorcsővel rögzítettem. Szerencsémre a felhasznált zsugorcső elég vastag volt és "határozottan" fogja a jeladó foglalatot. Valószínűnek tartom, hogy egy éven belül ezt a zsugsorcsövet is kikoptatja, úgy ahogy kikoptatta a gyári műanyagot, és a tavalyi évben betett alumínium lapkát is.
A főfúvókát korábbi tünetek miatt 135-re cseréltem vissza, a tűt pedig az utolsó előtti rováckába tettem.
A gyertya színe egész jónak tűnik 25 km után, lerakódás sincs rajta.
A megfelelő geometriájú tűn tűnődtem kicsit és véleményem szerint a karburátor kör alakjából adódóan a tű hegye felé nem lineálisan kellene csökkennie az átmérőnek, hanem kissé homorú alakot kellene felvennie. Bár ezt már csak utólag agyaltam, a tűt ennyire tüzetesen nem vizsgáltam meg.
Még egyszer köszönöm a tippeket és a segítséget. Azt hiszem még egyszer kipróbálom, hogy tényleg jó lett-e
Mióta kicseréltem a fötengely csapágyakat, meg sem mozdul. Pedig most nincs benne a zsugorcső, és szépen lötyög a jeladó a stiften.
A főtengely csapágyak halálának a másik tünete nálam a fordulatszám meghajtó fogaskerék rendszeres elpusztulása volt (na meg elég randán is szólt a gép).
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Üzemanyagellátás
Megszületett a végeredmény. Átvizsgálás után, a tippek alapján a következő végeredmény született: Jó lett a gép.
Az átvizsgáláskor megnéztem mindent amit javasoltatok, meg aminek a megfelelőség megállapításához volt képességem.
A probléma a gyújtás jeladójának kb 0,4 mm-es mozgása volt, ami a 3100-3300-as fordulat környékén tökéletesen berezonál. Szemmel jól láthatóan, ujheggyel a stifthez hozzáfogva pedig nagyon jól lehetett érezni. A jeladót a stifthez egy zsugsorcsővel rögzítettem. Szerencsémre a felhasznált zsugorcső elég vastag volt és "határozottan" fogja a jeladó foglalatot. Valószínűnek tartom, hogy egy éven belül ezt a zsugsorcsövet is kikoptatja, úgy ahogy kikoptatta a gyári műanyagot, és a tavalyi évben betett alumínium lapkát is.
A főfúvókát korábbi tünetek miatt 135-re cseréltem vissza, a tűt pedig az utolsó előtti rováckába tettem.
A gyertya színe egész jónak tűnik 25 km után, lerakódás sincs rajta.
A megfelelő geometriájú tűn tűnődtem kicsit és véleményem szerint a karburátor kör alakjából adódóan a tű hegye felé nem lineálisan kellene csökkennie az átmérőnek, hanem kissé homorú alakot kellene felvennie. Bár ezt már csak utólag agyaltam, a tűt ennyire tüzetesen nem vizsgáltam meg.
Még egyszer köszönöm a tippeket és a segítséget. Azt hiszem még egyszer kipróbálom, hogy tényleg jó lett-e
Az átvizsgáláskor megnéztem mindent amit javasoltatok, meg aminek a megfelelőség megállapításához volt képességem.
A probléma a gyújtás jeladójának kb 0,4 mm-es mozgása volt, ami a 3100-3300-as fordulat környékén tökéletesen berezonál. Szemmel jól láthatóan, ujheggyel a stifthez hozzáfogva pedig nagyon jól lehetett érezni. A jeladót a stifthez egy zsugsorcsővel rögzítettem. Szerencsémre a felhasznált zsugorcső elég vastag volt és "határozottan" fogja a jeladó foglalatot. Valószínűnek tartom, hogy egy éven belül ezt a zsugsorcsövet is kikoptatja, úgy ahogy kikoptatta a gyári műanyagot, és a tavalyi évben betett alumínium lapkát is.
A főfúvókát korábbi tünetek miatt 135-re cseréltem vissza, a tűt pedig az utolsó előtti rováckába tettem.
A gyertya színe egész jónak tűnik 25 km után, lerakódás sincs rajta.
A megfelelő geometriájú tűn tűnődtem kicsit és véleményem szerint a karburátor kör alakjából adódóan a tű hegye felé nem lineálisan kellene csökkennie az átmérőnek, hanem kissé homorú alakot kellene felvennie. Bár ezt már csak utólag agyaltam, a tűt ennyire tüzetesen nem vizsgáltam meg.
Még egyszer köszönöm a tippeket és a segítséget. Azt hiszem még egyszer kipróbálom, hogy tényleg jó lett-e
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Üzemanyagellátás
Szebik András írta:Sziasztok!
Egy el nem múló, és idegesítő problémával fordulok hozzátok, mert nem tudom megoldani és fogyok ki az ötletekből.
A probléma a következő: egyenletes tempóban 3100-3300 ford. között szaggatottan, dadogva, rángatva jár a motor. Ha gázt húzok akkor elmúlik. Ez a tartomány pont az 50-55 km/h 4.-ben. Faluban cirkálás.
Az alapjárat jó, alacsony terhelésen (2000-2500 ford.) kellemesen pöfög, közép (60-70 km/h) és magas terhelésen (80-100 km/h) is jól megy még barátnővel a hátam mögött, erőtartalék még ott is van benne.
Egy 250-ETZ ről van szó 30N3-1 karbival (csatos), csilli- villire kipucolva.
Korábban olvastam róla és a gépkönyv is írja ezt a problémát, az orvoslására a üzemanyag mennyiség növelését javasolja, és a fórumon is ilyen javaslatok voltak. Ezt megpróbáltam és sajnos nem vált be, vagyis, csak részleges javulást hozott.
A gyújtás elektronikus, felső holtpont előtt 2,5 mm-re állítva, a 3 mm-es előgyújtással (gyári jelöléssel) még jobban dadog.
145-ös főfúvóka van benne (130-as helyett), súbertű (részterheléstű) középállásban, azzal viszonylag "elfogadhatóan" jár, de a gyertya 200 km alatt sötétbarna lett és koksz rakódott rá. Egyébként a többi fúvóka mérete a könyvben előírt.
A gyertya brisk, nyári hőértékű. 3-szor is cseréltem, hátha az lesz a gond, de a gyertyacsere nem hozott semmilyen változást, így ezt kizártam.
Üzemanyag 1:50-es keverék Stihl olajból és Shell 100-as benzinből összeállítva.
Igazából a motor ezen kívül tökéletesen üzemel, megbízható, semmi problémám nincs vele, de ez a kicsi szálka az őrületbe kerget.
Esetleg valakinek valami ötlete, hogy merrefelé kellene elindulnom, vagy tapasztalata, hogyan oldott meg ilyen problémát?
Előre is köszönöm!
Nekem hosszú kínlódás, karbiállítgatás, gyújtásállítgatás, gyújtótrafócsere után kiderült a napokban, hogy megnyekkent az ellenállás a gyertyapipámban.
Többek között produkált tőle ilyen, az általad leírthoz hasonló durva járást is. Kicsit be is árnyékolta a Vértes-Gerecsét, hogy nem volt képes szépen, nyugodt tempóban menni. Meg nem tudtam megbízható alapjáratot varázsolni.
Aztán egyszercsak feltűnt, hogy nagyon halvány szikrát ad a gyertya. Levettem a pipát, és pipa nélkük másfél centis atomvillanásokat produkált. Vettem egy NGK pipát egy ezresért, és most álom a gép. Finoman jár, van alapjárat, könnyen indul, stb.
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Üzemanyagellátás
Nálam is megvolt ugyanez a probléma, de végül meglettek az okok:
-Fals levegőt szívott a motor a szívócsonk, és a karburátor között.
-Túlságosan ki volt tekerve az alapjárati levegő csavar.
-Rossz volt a bolti súbertű profilja.
A falsot megszüntettem, kapott gyári súbertűt, be lett rendesen állítva a karbi (csavaros BVF), és a hiba volt-nincs, megszűnt.
-Fals levegőt szívott a motor a szívócsonk, és a karburátor között.
-Túlságosan ki volt tekerve az alapjárati levegő csavar.
-Rossz volt a bolti súbertű profilja.
A falsot megszüntettem, kapott gyári súbertűt, be lett rendesen állítva a karbi (csavaros BVF), és a hiba volt-nincs, megszűnt.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is 140 es volt benne mikor meg vettem a mocit ,ebben a fordulat tartományban ugyan ezeket a tüneteket produkálta.sunbim írta:Nálam ez a rángatás, lovacskázás 140es főfúviról 135-re váltással erőssen csillapodott. a kokszosodás, fekete lerakódás elkezdett barna felé menni (B8HS gyertyát használok ) A tűt ezzel egyidőben egyel lejebb tettem.SzebikAndrás írta:
,,...145-ös főfúvóka van benne (130-as helyett), súbertű (részterheléstű) középállásban, azzal viszonylag "elfogadhatóan" jár, de a gyertya 200 km alatt sötétbarna lett és koksz rakódott rá. Egyébként a többi fúvóka mérete a könyvben előírt. ...
Azt szépen vissza állítottam az eredeti méreteket,azóta meggyógyult.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Üzemanyagellátás
Végigolvasva a kommenteket megvilágosodtam. Talán a tenyerem nyoma is látszik a homlokomon.
A rezonancia lesz. Valószínűleg.
A gyújtás gyári elektronikus gyújtás. Sajnos képet nem találok.
Tavaly a jeladótartóját rögzítettem a stiftnél zsugorcsővel, akkor jó volt egy darabig, de az hamar megadta magát és lefordult a stiftről. Aztán egy lemezt tettem bele ami annyira nem passzolt, de gondoltam, 0,2-0,3 mm mozgás nem gond, mert úgysem mozog olyan sokat. Akkor a rezonanaciával még nem kapcsoltam össze.
Hogy ez eddig nem jutott eszembe...
Ha lesz időm, ez lesz az első amit kipróbálok, hogy 3200 ford. környékén mennyire rezonál be a jeladótartója jelen összeállításban. Persze mindenképp rögzíteni fogom, már csak azt kell kitalálnom hogyan.
Köszönöm a tippeket és a tanácsokat. Holnapután remélhetőleg jut rá egy óra szabadidőm és megosztom a tapasztalatomat.
Egyébként a régi benzinek nem tartalmaztak elanolt, a mostani 95-ös ellenben 10%-ot tartalmaz. Ha jól emlékszem a 98 max 5% a 100-as meg talán 1-2%. A számlán azt hiszem fel is tüntetik. És a 95-ösbe vizet is kapunk bele grátiszba. Legalábbis mikor még azt tankoltam, akárhányszor engedtem átlátszó kannába benzint az alján 1-2 cm3 víz mindig összegyűlt. Benzinkúttól függetlenül.
Egy 100-as benzinnek a régi bengához viszonyítva csak annyi hátránya van, hogy ólom és kén sincs benne ami a kenést segítené, előnye viszont a teljesítményben megmutatkozik. Tapasztalom az összes gépnél. 2 és 4 üteműeknél is. A dízelnél hasonlót mutat, amit néhány fogyasztási adattal is alá tudok támasztani.
Szerintem a 100-as benzintől öngyulladás ennél a motornál nem léphet fel, mert az oktánszám a nyomástűrését jelenti a benzinnek. Komolyabb sportverdákba ezért csak ezt lehet csurgatni. Ha abba tennénk 95-t akkor ott lenne a gyújtás előtti öngyulladás.
A rezonancia lesz. Valószínűleg.
A gyújtás gyári elektronikus gyújtás. Sajnos képet nem találok.
Tavaly a jeladótartóját rögzítettem a stiftnél zsugorcsővel, akkor jó volt egy darabig, de az hamar megadta magát és lefordult a stiftről. Aztán egy lemezt tettem bele ami annyira nem passzolt, de gondoltam, 0,2-0,3 mm mozgás nem gond, mert úgysem mozog olyan sokat. Akkor a rezonanaciával még nem kapcsoltam össze.
Hogy ez eddig nem jutott eszembe...
Ha lesz időm, ez lesz az első amit kipróbálok, hogy 3200 ford. környékén mennyire rezonál be a jeladótartója jelen összeállításban. Persze mindenképp rögzíteni fogom, már csak azt kell kitalálnom hogyan.
Köszönöm a tippeket és a tanácsokat. Holnapután remélhetőleg jut rá egy óra szabadidőm és megosztom a tapasztalatomat.
Egyébként a régi benzinek nem tartalmaztak elanolt, a mostani 95-ös ellenben 10%-ot tartalmaz. Ha jól emlékszem a 98 max 5% a 100-as meg talán 1-2%. A számlán azt hiszem fel is tüntetik. És a 95-ösbe vizet is kapunk bele grátiszba. Legalábbis mikor még azt tankoltam, akárhányszor engedtem átlátszó kannába benzint az alján 1-2 cm3 víz mindig összegyűlt. Benzinkúttól függetlenül.
Egy 100-as benzinnek a régi bengához viszonyítva csak annyi hátránya van, hogy ólom és kén sincs benne ami a kenést segítené, előnye viszont a teljesítményben megmutatkozik. Tapasztalom az összes gépnél. 2 és 4 üteműeknél is. A dízelnél hasonlót mutat, amit néhány fogyasztási adattal is alá tudok támasztani.
Szerintem a 100-as benzintől öngyulladás ennél a motornál nem léphet fel, mert az oktánszám a nyomástűrését jelenti a benzinnek. Komolyabb sportverdákba ezért csak ezt lehet csurgatni. Ha abba tennénk 95-t akkor ott lenne a gyújtás előtti öngyulladás.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3103
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Nálam ez a rángatás, lovacskázás 140es főfúviról 135-re váltással erőssen csillapodott. a kokszosodás, fekete lerakódás elkezdett barna felé menni (B8HS gyertyát használok ) A tűt ezzel egyidőben egyel lejebb tettem.SzebikAndrás írta:
,,...145-ös főfúvóka van benne (130-as helyett), súbertű (részterheléstű) középállásban, azzal viszonylag "elfogadhatóan" jár, de a gyertya 200 km alatt sötétbarna lett és koksz rakódott rá. Egyébként a többi fúvóka mérete a könyvben előírt. ...
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Üzemanyagellátás
András!
Vegyél egy marék súber tűt más más helyről és próbálgasd,tökéleteset nem valószínű,hogy találni fogsz,de jobbat igen az enyém 4.-ben csak gyorsításra volt használható sebességet tartani nem,találtam olyan tűt amivel használható a 4. is és faszányosan megy a motor minden hol persze nem tökéletes az már gyári tű híján soha nem lesz,de hozzuk ki belőle a legjobbat.
Egyébként a futármotoros boltban találtam legutóbb egész jót,szerintem próbáld meg mielőtt nagyon belebonyolódsz.
Ha nem is jót veszel elsőre akkor is máshol lesz rossz,akkor már tudod,hogy jó helyen tapogatózol.
Vegyél egy marék súber tűt más más helyről és próbálgasd,tökéleteset nem valószínű,hogy találni fogsz,de jobbat igen az enyém 4.-ben csak gyorsításra volt használható sebességet tartani nem,találtam olyan tűt amivel használható a 4. is és faszányosan megy a motor minden hol persze nem tökéletes az már gyári tű híján soha nem lesz,de hozzuk ki belőle a legjobbat.
Egyébként a futármotoros boltban találtam legutóbb egész jót,szerintem próbáld meg mielőtt nagyon belebonyolódsz.
Ha nem is jót veszel elsőre akkor is máshol lesz rossz,akkor már tudod,hogy jó helyen tapogatózol.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Jól szóltál Mester.Remélem a padavanok is érzékelik.zudori írta:Velem ugyan nem fogadsz, mert egyet értünk!
Mindent vissza a kályhához,onnan lehet tovább indulni és egyszerre csak egy dolgot, különben zavar fog mutatkozni az erőben!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Velem ugyan nem fogadsz, mert egyet értünk!
Mindent vissza a kályhához,onnan lehet tovább indulni és egyszerre csak egy dolgot, különben zavar fog mutatkozni az erőben!
Mindent vissza a kályhához,onnan lehet tovább indulni és egyszerre csak egy dolgot, különben zavar fog mutatkozni az erőben!
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Fogadjunk hogy nem jó méretü a főfúvóka.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
én vagyok rá ez élő példa sajnos... ( a főtengely lógásra)zudori írta:Talán ősszel írtam le, ide, a 100-as benzinnel történő menetemet.
Nem lehetne, de még is csak jobban megy vele a motor, ami ugye a kompresszió viszonyát bekalkulálva, lehetetlen. De igaz, annak oka pedig nem lehet más, hogy a kutakon kaphtó 95-ös benzin egy ócska lötty! A beletankolt 100-as gondolom tartalmazza amit kell. Tavasszal visszább léptem egyet, 95-ös prémium benzint használok, lássunk csodát az is jó!
Stil olaj remekül hangzik, de nem MZ-be való! Ha szeretnél jó lenni, akkor valami résszintetikusat tegyél bele, tökéletesen fog menni. Kollégánk írta a 75-ös keveréket, igaza van, el megy vele. ( ennek ellenére én igyekszem az 50 -es körülire keverni, de előfordul a 60-65-ös is. )
Volt itt egy jó gondolat a rezonanciáról, nézd meg, lóg-e a főtengely, mert, ha üt produkálhat gyújtás problémát is.
Etz 150 87'
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Talán ősszel írtam le, ide, a 100-as benzinnel történő menetemet.
Nem lehetne, de még is csak jobban megy vele a motor, ami ugye a kompresszió viszonyát bekalkulálva, lehetetlen. De igaz, annak oka pedig nem lehet más, hogy a kutakon kaphtó 95-ös benzin egy ócska lötty! A beletankolt 100-as gondolom tartalmazza amit kell. Tavasszal visszább léptem egyet, 95-ös prémium benzint használok, lássunk csodát az is jó!
Stil olaj remekül hangzik, de nem MZ-be való! Ha szeretnél jó lenni, akkor valami résszintetikusat tegyél bele, tökéletesen fog menni. Kollégánk írta a 75-ös keveréket, igaza van, el megy vele. ( ennek ellenére én igyekszem az 50 -es körülire keverni, de előfordul a 60-65-ös is. )
Volt itt egy jó gondolat a rezonanciáról, nézd meg, lóg-e a főtengely, mert, ha üt produkálhat gyújtás problémát is.
Nem lehetne, de még is csak jobban megy vele a motor, ami ugye a kompresszió viszonyát bekalkulálva, lehetetlen. De igaz, annak oka pedig nem lehet más, hogy a kutakon kaphtó 95-ös benzin egy ócska lötty! A beletankolt 100-as gondolom tartalmazza amit kell. Tavasszal visszább léptem egyet, 95-ös prémium benzint használok, lássunk csodát az is jó!
Stil olaj remekül hangzik, de nem MZ-be való! Ha szeretnél jó lenni, akkor valami résszintetikusat tegyél bele, tökéletesen fog menni. Kollégánk írta a 75-ös keveréket, igaza van, el megy vele. ( ennek ellenére én igyekszem az 50 -es körülire keverni, de előfordul a 60-65-ös is. )
Volt itt egy jó gondolat a rezonanciáról, nézd meg, lóg-e a főtengely, mert, ha üt produkálhat gyújtás problémát is.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Tri-Ton írta:Szia András!Szebik András írta:Sziasztok!
Egy el nem múló, és idegesítő problémával fordulok hozzátok, mert nem tudom megoldani és fogyok ki az ötletekből.
A probléma a következő: egyenletes tempóban 3100-3300 ford. között szaggatottan, dadogva, rángatva jár a motor. Ha gázt húzok akkor elmúlik.
Üzemanyag 1:50-es keverék Stihl olajból és Shell 100-as benzinből összeállítva.
Véleményem szerint két dologra érdemes koncentrálni. Első a STIHL olaj, amit kizárólag nagy fordulatú motorokhoz fejlesztettek ki és alacsony fordulaton nem úgy csapódik ki az üzemanyagból a kenőolaj, mint 8 - 10 ezres fordulaton. Egy próbát megér az olaj cseréje + 95-ös benzin. ( az MZ-k idejében még a 86-os volt a benzin ) A 100-as benzinnek lehet akár öngyulladás közeli állapota is, mint a dieselé. ( bár ez nem valószínű ) A másik, hogy a 3000-es fordulat környékén rezonanciába kerülhet valami és egymás után több gyújtási pontja is van. Mi vezérli az elektronikus gyújtásodat, nincs véletlenül valami lazulás, vagy túl közelség, ami egy rázkódásnál ezen a frekvencián ( ford.számon ) bezavarhat ?
Sziasztok!
Esetleg trafó melegedés? kondi csere?
Etz 150 87'
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Szia András!Szebik András írta:Sziasztok!
Egy el nem múló, és idegesítő problémával fordulok hozzátok, mert nem tudom megoldani és fogyok ki az ötletekből.
A probléma a következő: egyenletes tempóban 3100-3300 ford. között szaggatottan, dadogva, rángatva jár a motor. Ha gázt húzok akkor elmúlik.
Üzemanyag 1:50-es keverék Stihl olajból és Shell 100-as benzinből összeállítva.
Véleményem szerint két dologra érdemes koncentrálni. Első a STIHL olaj, amit kizárólag nagy fordulatú motorokhoz fejlesztettek ki és alacsony fordulaton nem úgy csapódik ki az üzemanyagból a kenőolaj, mint 8 - 10 ezres fordulaton. Egy próbát megér az olaj cseréje + 95-ös benzin. ( az MZ-k idejében még a 86-os volt a benzin ) A 100-as benzinnek lehet akár öngyulladás közeli állapota is, mint a dieselé. ( bár ez nem valószínű ) A másik, hogy a 3000-es fordulat környékén rezonanciába kerülhet valami és egymás után több gyújtási pontja is van. Mi vezérli az elektronikus gyújtásodat, nincs véletlenül valami lazulás, vagy túl közelség, ami egy rázkódásnál ezen a frekvencián ( ford.számon ) bezavarhat ?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Üzemanyagellátás
A kipufogó gyári. A kiégetést bírta és a hegesztés is megegyezik a gyárival. A síp sincs benne kiütve.zudori írta:Egy kérdés mindenek előtt, milyen kipufogóval jársz?
A főfúvóka mérete szerintem nagy, 130-135-ös kell hozzá. A karburátor olvasom csilli-villi, de nem kopott? Csúnya dolgokat tud tenni egy elhasznált kopott szerkezet.
Gyújtás ugye kevesebb mint az előírt érték. Egy kölcsön karbi próba?
A karbi nem hiszem hogy kopott lenne. A súber nem lötyög a hüvelybe, a súbertűt pedig nemrég vette, méretei megegyeznek a korábban benne levővel. Bár nem biztos hogy az gyári méret. A főfúvóka is szemmérték alapján teljesen köralakúnak tűnik, bár ezt meg fogom nézi.
Ha egyszer feléd járok és addig nem múlik a hiba megkereslek a próbakarbi ügyében.
Ez a karbi dolog amúgy érdekes, mert a könyv szerint 40000km-re tervezték és csere.
Az alapjáratom most 1500-on van. De azt teljesen stabilan tartja. Megpróbálkozom, majd még állogatással.z25z írta:Azt írod dadogva, rángatózva jár 3000 környékén. Nekem kopott karburátornál volt hasonló; alacsony fordulatszámon közlekedve, mintha "hintázna". Az alapjárat teljes elvétele sokat segített a jelenségen. Egy próbát megér....
Egyedül a préssávot nem tudom mit jelent, lehet ez lesz a kulcs. (Az égéstérre gondolsz?) De egyebekben ezekkel a beállításokkal már közlekedtem, és 5-be már nem tudtam felkapcsolni. Szegény volt a keverék. Gázadásra elfulladt.K.Imi írta:
-Alapjárat lehető legalacsonyabbra véve
-Préssáv 0,8-0,9 mm
-Gyári 130-as főfúvóka
-Gyertya (Denso W24FSU-t használok évek óta) képtől függően a tű helyzete vagy legmélyebb helyzetben, vagy eggyel fentebb
-Előgyújtás 3 mm-en
100-as benzinnel sose próbáltam még, de ha lehet csak a Shellnél tankolok 95-öst, Repsol Competition olajjal keverve 1:75 körülre.
Nekem a fent leírt dolgokkal tökéletesen viselkedik, a motorfékkel is gurulhatok városban is 30-40 métereket pöffenés nélkül.
Amúgy 1:75-ös nem szegény egy kicsit a gépnek?
ETZ szempontjából a különbség csak annyi, hogy a 100-asban nincs (vagy nagyon kevés az) etanol és jóval tisztább. Annak az alján még sose láttam vízcseppet. Az oktánszám ugye mindegy. Szerintem meg jobban is megy tőle.
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Szebik András!
Nekem ugyan ez a jelenség volt amit leírtál, már 3 motorral játszottam el a következőt amiken csatos karburátor volt:
-Alapjárat lehető legalacsonyabbra véve
-Préssáv 0,8-0,9 mm
-Gyári 130-as főfúvóka
-Gyertya (Denso W24FSU-t használok évek óta) képtől függően a tű helyzete vagy legmélyebb helyzetben, vagy eggyel fentebb
-Előgyújtás 3 mm-en
100-as benzinnel sose próbáltam még, de ha lehet csak a Shellnél tankolok 95-öst, Repsol Competition olajjal keverve 1:75 körülre.
Nekem a fent leírt dolgokkal tökéletesen viselkedik, a motorfékkel is gurulhatok városban is 30-40 métereket pöffenés nélkül.
Nekem ugyan ez a jelenség volt amit leírtál, már 3 motorral játszottam el a következőt amiken csatos karburátor volt:
-Alapjárat lehető legalacsonyabbra véve
-Préssáv 0,8-0,9 mm
-Gyári 130-as főfúvóka
-Gyertya (Denso W24FSU-t használok évek óta) képtől függően a tű helyzete vagy legmélyebb helyzetben, vagy eggyel fentebb
-Előgyújtás 3 mm-en
100-as benzinnel sose próbáltam még, de ha lehet csak a Shellnél tankolok 95-öst, Repsol Competition olajjal keverve 1:75 körülre.
Nekem a fent leírt dolgokkal tökéletesen viselkedik, a motorfékkel is gurulhatok városban is 30-40 métereket pöffenés nélkül.
MZ ETZ 251e '89
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Azt írod dadogva, rángatózva jár 3000 környékén. Nekem kopott karburátornál volt hasonló; alacsony fordulatszámon közlekedve, mintha "hintázna". Az alapjárat teljes elvétele sokat segített a jelenségen. Egy próbát megér....
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Egy kérdés mindenek előtt, milyen kipufogóval jársz?
A főfúvóka mérete szerintem nagy, 130-135-ös kell hozzá. A karburátor olvasom csilli-villi, de nem kopott? Csúnya dolgokat tud tenni egy elhasznált kopott szerkezet.
Gyújtás ugye kevesebb mint az előírt érték. Egy kölcsön karbi próba?
A főfúvóka mérete szerintem nagy, 130-135-ös kell hozzá. A karburátor olvasom csilli-villi, de nem kopott? Csúnya dolgokat tud tenni egy elhasznált kopott szerkezet.
Gyújtás ugye kevesebb mint az előírt érték. Egy kölcsön karbi próba?
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Egy el nem múló, és idegesítő problémával fordulok hozzátok, mert nem tudom megoldani és fogyok ki az ötletekből.
A probléma a következő: egyenletes tempóban 3100-3300 ford. között szaggatottan, dadogva, rángatva jár a motor. Ha gázt húzok akkor elmúlik. Ez a tartomány pont az 50-55 km/h 4.-ben. Faluban cirkálás.
Az alapjárat jó, alacsony terhelésen (2000-2500 ford.) kellemesen pöfög, közép (60-70 km/h) és magas terhelésen (80-100 km/h) is jól megy még barátnővel a hátam mögött, erőtartalék még ott is van benne.
Egy 250-ETZ ről van szó 30N3-1 karbival (csatos), csilli- villire kipucolva.
Korábban olvastam róla és a gépkönyv is írja ezt a problémát, az orvoslására a üzemanyag mennyiség növelését javasolja, és a fórumon is ilyen javaslatok voltak. Ezt megpróbáltam és sajnos nem vált be, vagyis, csak részleges javulást hozott.
A gyújtás elektronikus, felső holtpont előtt 2,5 mm-re állítva, a 3 mm-es előgyújtással (gyári jelöléssel) még jobban dadog.
145-ös főfúvóka van benne (130-as helyett), súbertű (részterheléstű) középállásban, azzal viszonylag "elfogadhatóan" jár, de a gyertya 200 km alatt sötétbarna lett és koksz rakódott rá. Egyébként a többi fúvóka mérete a könyvben előírt.
A gyertya brisk, nyári hőértékű. 3-szor is cseréltem, hátha az lesz a gond, de a gyertyacsere nem hozott semmilyen változást, így ezt kizártam.
Üzemanyag 1:50-es keverék Stihl olajból és Shell 100-as benzinből összeállítva.
Igazából a motor ezen kívül tökéletesen üzemel, megbízható, semmi problémám nincs vele, de ez a kicsi szálka az őrületbe kerget.
Esetleg valakinek valami ötlete, hogy merrefelé kellene elindulnom, vagy tapasztalata, hogyan oldott meg ilyen problémát?
Előre is köszönöm!
Egy el nem múló, és idegesítő problémával fordulok hozzátok, mert nem tudom megoldani és fogyok ki az ötletekből.
A probléma a következő: egyenletes tempóban 3100-3300 ford. között szaggatottan, dadogva, rángatva jár a motor. Ha gázt húzok akkor elmúlik. Ez a tartomány pont az 50-55 km/h 4.-ben. Faluban cirkálás.
Az alapjárat jó, alacsony terhelésen (2000-2500 ford.) kellemesen pöfög, közép (60-70 km/h) és magas terhelésen (80-100 km/h) is jól megy még barátnővel a hátam mögött, erőtartalék még ott is van benne.
Egy 250-ETZ ről van szó 30N3-1 karbival (csatos), csilli- villire kipucolva.
Korábban olvastam róla és a gépkönyv is írja ezt a problémát, az orvoslására a üzemanyag mennyiség növelését javasolja, és a fórumon is ilyen javaslatok voltak. Ezt megpróbáltam és sajnos nem vált be, vagyis, csak részleges javulást hozott.
A gyújtás elektronikus, felső holtpont előtt 2,5 mm-re állítva, a 3 mm-es előgyújtással (gyári jelöléssel) még jobban dadog.
145-ös főfúvóka van benne (130-as helyett), súbertű (részterheléstű) középállásban, azzal viszonylag "elfogadhatóan" jár, de a gyertya 200 km alatt sötétbarna lett és koksz rakódott rá. Egyébként a többi fúvóka mérete a könyvben előírt.
A gyertya brisk, nyári hőértékű. 3-szor is cseréltem, hátha az lesz a gond, de a gyertyacsere nem hozott semmilyen változást, így ezt kizártam.
Üzemanyag 1:50-es keverék Stihl olajból és Shell 100-as benzinből összeállítva.
Igazából a motor ezen kívül tökéletesen üzemel, megbízható, semmi problémám nincs vele, de ez a kicsi szálka az őrületbe kerget.
Esetleg valakinek valami ötlete, hogy merrefelé kellene elindulnom, vagy tapasztalata, hogyan oldott meg ilyen problémát?
Előre is köszönöm!
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2015.04.29. 12:26
- MZ-d típusa: mz ts 125
Re: Üzemanyagellátás
ja most már értem szoval a gázmarkolatnál lévő csavar ami egy kis fém lemezt nyom meg azzal tudom állítani az előfeszítést ? de attól még megveszem az uj bowdent ki tudja mi van most benne amugy alacsony kormányos
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Mivel 22/24/28N1-nél az előfeszítéssel állítod az alapjáratot, ügyelni kell rá, hogy sehol ne tudjon megfeszülni a bowden a kormány forgatása közben.itzrobbyv1 írta:értem megprobálom azt de valaki azt mondta hogy ez nem nagyon orvosolja a problémát amugy 1984-es kiadás
A TS-emen gyári a bowden, ha lekerül róla meg fogom mérni, de még nagyon nem tartok ott a pucolásában, így időre nem tudom ígérni
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2015.04.29. 12:26
- MZ-d típusa: mz ts 125
Re: Üzemanyagellátás
értem megprobálom azt de valaki azt mondta hogy ez nem nagyon orvosolja a problémát amugy 1984-es kiadás
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Szerezz egy gyári bowdent (az sem mindegy alacsony vagy magas kormányos változathoz való!), mérd meg és gyártasd le.itzrobbyv1 írta:Üdvözlet uraim! Van egy Ts 125 motorom. Annyi problémám lenne hogy a kormány egyenesen áll alapjárat belőve szépen csattog 1200-as fordulaton jobbra fordítom a kormányt felmegy a fordulat balra fordítom leáll . kérdés egy hosszabb bowden megoldja a problémát vagy vegyek rá egy etz 125-ös karburátort ? válaszokat előre is köszönöm !
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2015.04.29. 12:26
- MZ-d típusa: mz ts 125
Re: Üzemanyagellátás
Üdvözlet uraim! Van egy Ts 125 motorom. Annyi problémám lenne hogy a kormány egyenesen áll alapjárat belőve szépen csattog 1200-as fordulaton jobbra fordítom a kormányt felmegy a fordulat balra fordítom leáll . kérdés egy hosszabb bowden megoldja a problémát vagy vegyek rá egy etz 125-ös karburátort ? válaszokat előre is köszönöm !
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Nem, a kis ETZ-150 fófúvóka mérete 120, a nagy ETZ-pedig 135-ös.
Keressél rá, meg fogod látni!
Érdekesség képpen, a kis ETZ-hez gyártott Bing karburátorban 105-ös a méret.
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
Keressél rá, meg fogod látni!
Érdekesség képpen, a kis ETZ-hez gyártott Bing karburátorban 105-ös a méret.
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
A kis ETZ nek sok a 120 as főfúvóka,az a 250 es be való.zudori írta:Azért javasoltam, hogy sorjában. mindig csak egyet. Benzin szintet a gyári értékre, a tűt középállásba. A fúvókát kaliberrel ellenőrizni, mert mint írtad, hiába van ez, meg az ráírva nem mindig pontos.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Azért javasoltam, hogy sorjában. mindig csak egyet. Benzin szintet a gyári értékre, a tűt középállásba. A fúvókát kaliberrel ellenőrizni, mert mint írtad, hiába van ez, meg az ráírva nem mindig pontos.
Re: Üzemanyagellátás
Hát persze hogy öt sebességes, ezért írtam. Mert mintha annyival több erő lenne benne, mintha melegen negyedikben mennék. De mikor érzem, hogy a váltókar nem megy tovább csak lesek, hogy honnan jön ez az erő.zudori írta: Akkor szépen sorjában. nyílván elírtad, az ETZ öt sebességes. Több ok is lehet amiért ezt produkálja. Lehet egy hibásan beállított gyújtás, ezt ellenőrizni. Felső hp.előtt 2,5 mm. Ha ez rendben, akkor levegőszűrőnek tisztának kell lennie, természetesen sehol nem szívhat falsot. Jöhet a karburátor. 150-es ETZ-n 24 es torokátmérős karburátor való. Ha ez van fent és sokat eszik, (mennyit?) akkor valóban az első lépés a benzin szint helyes beállítása a gyári értékre. Előtte nézzük meg a fúvókákat, a hidegindító 70-es, alapjárati 40-es és a főfúvóka 120-as. (remélem jól írtam, bár lehet az alapjárati 45-ös. Ennek nincs jelentősége.) Természetesen tisztának kell lennie. Ha ezek megvannak, betekerni a levegőállító csavart teljesen, majd másfél fordulatot ki. Innen indulhat a móka, ezzel már mennie kell. Nagyon fontos, hogy a hidegindító gumija rendes állapotban legyen, és tömítsen zárt állapotban, mert ez csúf dolgokat tud okozni. Ha ezeket megcselekedted, akkor gyere megint beszámolni!
Amiket leírtál minden pipa. Alapjárat szép. Megvan a karbantartási könyve, abban ez mind benne van. Gyújtás és fals levegő problémától nem megy jobban hidegen. Sanszos, hogy sokat kap.
Egyébként jól megy a moci, csak a nagyobb partokon érdekes, hogy hidegen kimegy ötödikben, melegen meg nem.
A fogyasztás 4,5 - 5 liter 80-85 km/h-val közlekedve.
Hiába rakok bele 120-as fúvókát, mert úgyse az ami rá van írva. Az átfolyását tudom ellenőrizni összehasonlító módszerrel, és kisebbet belerakni.
Valamihez hozzá kell nyúlnom, csak nem tudom hogy elég-e ilyen esetben a súbertűt leengedni, vagy állítsak a benzinszinten.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Akkor szépen sorjában. nyílván elírtad, az ETZ öt sebességes. Több ok is lehet amiért ezt produkálja. Lehet egy hibásan beállított gyújtás, ezt ellenőrizni. Felső hp.előtt 2,5 mm. Ha ez rendben, akkor levegőszűrőnek tisztának kell lennie, természetesen sehol nem szívhat falsot. Jöhet a karburátor. 150-es ETZ-n 24 es torokátmérős karburátor való. Ha ez van fent és sokat eszik, (mennyit?) akkor valóban az első lépés a benzin szint helyes beállítása a gyári értékre. Előtte nézzük meg a fúvókákat, a hidegindító 70-es, alapjárati 40-es és a főfúvóka 120-as. (remélem jól írtam, bár lehet az alapjárati 45-ös. Ennek nincs jelentősége.) Természetesen tisztának kell lennie. Ha ezek megvannak, betekerni a levegőállító csavart teljesen, majd másfél fordulatot ki. Innen indulhat a móka, ezzel már mennie kell. Nagyon fontos, hogy a hidegindító gumija rendes állapotban legyen, és tömítsen zárt állapotban, mert ez csúf dolgokat tud okozni. Ha ezeket megcselekedted, akkor gyere megint beszámolni!Trubica írta:Sziasztok!
ETZ 150-es motornál úgy érzem hidegen sokkal jobban megy. Pont a falu szélén van egy elég meredek part, és hidegen l sokszor próbálok felváltani 6.-ba. Szóval még lenne benne erő. A szivatót rögtön indulás után visszatolom, különben leállna. Üzemmeleg állapotban jobban megérzi a partokat.
Szerintetek elég lenne a karburátorban az üzemanyag szintet csökkenteni? Nem tudom melyik részhez nyúljak.
Meleg motornál alacsony terhelésnél, ha kicsit visszaengedem a gázt elég hangosan kerepel. A másik jelenség, hogy parton olyan 75-80% gázhúzás után már nem ad több erőt, csak a hangja változik, lehet gyengébb is picivel.
A legidegesítőbb a kerepelés. Ilyenkor átmegy 4 ütembe, és hangosabb is mint mikor húzom neki. Nem hiszem, hogy detonál, mert ha lekapcsolom a gyújtást abbamarad.
Szerintetek benzinszint, főfúvóka vagy súbertű? Még annyit, hogy iszonyat sokat fogyaszt. De inkább jobban menjen, mint keveset fogyasszon.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég