Köszi a tippet, van egy sima elektromos hőlégfúvóm, ha túl vagyok a 2 napos áztatáson, akkor megpróbálom azzal is.KILL3R etz írta:Melegítéssel/hűtéssel is érdemes ilyenkor próbálkozni. Annál nagyobb erőt úgyse tudsz kifejteni.
Üzemanyagellátás
Re: Üzemanyagellátás
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Hála égnek rozsda nincs, viszont van vmi barnás zöldes trutyi leragadva az aljára. Erre tudtok javasolni vmi vegyszert, amivel eltávolíthatom?
Lehet, hogy valaki ajánl vegyszert is, de én a következőt javaslom.
Vedd le a tankot a helyéről és tegyél bele egy vékony 1 - 2 méter hosszú ( nem rozsdás ) láncot és kezd el rázogatni. Egy idő után ki fogja dörzsölni belőle a lerakódást. Kavics nem jó mert nem akad, a kőzúzalék pedig morzsolódik és a bent maradt por később dugulást okozhat. Jó munkát és türelmet hozzá !
Ui.: rozsdás tank tisztítására is jó
Lehet, hogy valaki ajánl vegyszert is, de én a következőt javaslom.
Vedd le a tankot a helyéről és tegyél bele egy vékony 1 - 2 méter hosszú ( nem rozsdás ) láncot és kezd el rázogatni. Egy idő után ki fogja dörzsölni belőle a lerakódást. Kavics nem jó mert nem akad, a kőzúzalék pedig morzsolódik és a bent maradt por később dugulást okozhat. Jó munkát és türelmet hozzá !
Ui.: rozsdás tank tisztítására is jó
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Melegítéssel/hűtéssel is érdemes ilyenkor próbálkozni. Annál nagyobb erőt úgyse tudsz kifejteni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Üzemanyagellátás
_norberto írta:Ez tök jó ötlet, erre nem is gondoltam.Patrik írta:Tedd bele gázolajba úgy,hogy ellepje és legyen benne pár napig,ha attól sem indul meg akkor az tényleg bele van hegesztve.
No akkor most pár napig nem zaklatlak Titeket
Azt hiszem kicsit elhamarkodott voltam a fenti kijelentésemmel
Kimentem a garázsba és beáztattam a karbit, de ha már ott voltam kicsit bevilágítottam a tankba, és hát ott is vannak gondok
Hála égnek rozsda nincs, viszont van vmi barnás zöldes trutyi leragadva az aljára. Erre tudtok javasolni vmi vegyszert, amivel eltávolíthatom?
Köszönöm szépen a segítségeteket
Re: Üzemanyagellátás
Ez tök jó ötlet, erre nem is gondoltam.Patrik írta:Tedd bele gázolajba úgy,hogy ellepje és legyen benne pár napig,ha attól sem indul meg akkor az tényleg bele van hegesztve.
No akkor most pár napig nem zaklatlak Titeket
Re: Üzemanyagellátás
Tedd bele gázolajba úgy,hogy ellepje és legyen benne pár napig,ha attól sem indul meg akkor az tényleg bele van hegesztve.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Tű, fúvókák, tűszelep, emulziós cső, mind pontatlan. A tűszelep a legveszélyesebb, egy lefele mérethibás (túl kicsi) darabtól meg is ragadhat a motor!_norberto írta:Sikerült újra ide jutnom(család/munka melett nem egyszerű ), szóval az új karbinál csak a tű a gyenge keresztmetszet?aronpfabian írta: Ki lehet fogni kevésbé leharcoltat.
Az új pontatlan, lehet kísérletezni a különböző fúvókákkal, tűt esztergáltatni, stb míg jó lesz
Azért kérdem mert a gyári karbimból az megvan, ha azt beteszem egy utángyártott karbiba, akkor nem lennék jó? Vagy ez ennél bonyolúltabb?
Igazából a gyári karbinak a súber(vagy síber?) hengerével van a gondom, az rohadt úgy bele a karbiba, hogy meg se mozdul, pedig már próbáltam a csavarlazítótól, a nitrohígítón át a wd 40ig mindennel, sőt még fizikai erőt is fejtettem ki rá, de olyan mintha be lenne heggesztve. Azonban a súber tű része az ok(az úszó, meg tűszelepe az kukának tűnik, sőt a fúvókák is nehezen viselték a sok éves állást )
Re: Üzemanyagellátás
Sikerült újra ide jutnom(család/munka melett nem egyszerű ), szóval az új karbinál csak a tű a gyenge keresztmetszet?aronpfabian írta:Ki lehet fogni kevésbé leharcoltat._norberto írta:
Az a bajom ezzel, hogy ezek a karbik jellemzően ugyanott kopnak el, így hiába veszek három kopottat, abból még nem lesz egy jó :S
Vagy rosszul gondolom?
Az új pontatlan, lehet kísérletezni a különböző fúvókákkal, tűt esztergáltatni, stb míg jó lesz
Azért kérdem mert a gyári karbimból az megvan, ha azt beteszem egy utángyártott karbiba, akkor nem lennék jó? Vagy ez ennél bonyolúltabb?
Igazából a gyári karbinak a súber(vagy síber?) hengerével van a gondom, az rohadt úgy bele a karbiba, hogy meg se mozdul, pedig már próbáltam a csavarlazítótól, a nitrohígítón át a wd 40ig mindennel, sőt még fizikai erőt is fejtettem ki rá, de olyan mintha be lenne heggesztve. Azonban a súber tű része az ok(az úszó, meg tűszelepe az kukának tűnik, sőt a fúvókák is nehezen viselték a sok éves állást )
Re: Üzemanyagellátás
Sajnos igazad van MrDok! Tri-Ton neked szintén igazat adok.
Az én karbimra nem panaszkodhatok,igaz csörög idegesít is,de már párszor megszüntettem a csörgést új tolattyúval új súbertűvel,el is hallgatott csak épp szar lett a motor,úgyhogy mindig visszatértem a jó kis csörgős összeállításhoz.
Idén csináltunk egy három napos Mátra túrát,kíváncsi lettem és 3,8l-re jött ki a fogyasztásom.
Ettől függetlenül jó lenne ha lenne,mihez nyúlni pótalkatrész terén,törtem már el tűt véletlenül,mivan ha ezt eltöröm,vagy szarrá kopik,van itthon eltéve használható tűm de egyik se az igazi.
Ja és sikerült egy hete vennem egy gyári kipufogót,hát...lett egy új motorom.
Az én karbimra nem panaszkodhatok,igaz csörög idegesít is,de már párszor megszüntettem a csörgést új tolattyúval új súbertűvel,el is hallgatott csak épp szar lett a motor,úgyhogy mindig visszatértem a jó kis csörgős összeállításhoz.
Idén csináltunk egy három napos Mátra túrát,kíváncsi lettem és 3,8l-re jött ki a fogyasztásom.
Ettől függetlenül jó lenne ha lenne,mihez nyúlni pótalkatrész terén,törtem már el tűt véletlenül,mivan ha ezt eltöröm,vagy szarrá kopik,van itthon eltéve használható tűm de egyik se az igazi.
Ja és sikerült egy hete vennem egy gyári kipufogót,hát...lett egy új motorom.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Érdemes foglalkozni a karburátor rendberakással. Ugye emlékeztek még a tavaszi nekilendülésemre. A 6,5 - 7,0 L-es fogyasztás 3,5 - 4,0 L-re ment le, csak azzal, hogy nekiálltam fúvókákat és tűt cserélni a BVF karbin. ( mindent gyári méretre, még ha nem is DDR kivitel ) A teljesítmény ugyan valamennyit csökkent, viszont Jura Gyuri egy 1/2 órára kölcsönadta a gyári kipufogóját és azzal a teljesítmény is visszajavult. Úgy-hogy nem mindegy a 100 kM, ezer párszázból, vagy a duplájából jön ki. ( nem beszélve egy, vagy több szezon, több ezer kilométeréről )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Engem érdekelne új tű és a szocimotoros.hu-n elérhető a rajza is a C3 és C6 (TS 125/150, ETZ 250) típusoknak.
Még összeszedünk 1-2 embert és kijön az esztergályos óradíjával együtt 1000-1500 Ft körülre. Annyit meg tuti megér, egy gyári DellOrto vagy Keihin tű ennek többszöröse.
Még összeszedünk 1-2 embert és kijön az esztergályos óradíjával együtt 1000-1500 Ft körülre. Annyit meg tuti megér, egy gyári DellOrto vagy Keihin tű ennek többszöröse.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Tisztelet a kivételnek, az MZ-sek nagy része szarik a súbertűre. Még ha 6 l-t eszik is a gép, normál tempónál, folyik az olaj a kipufogó végén, akkor is.Patrik írta:Szia!
Amin viszont elgondolkoztam ha tényleg ilyen fasza akkor abban a tűnek is tökéletesnek kell lennie és akkor valahonnan ezek szerint lehetne igazán jó tűt is venni,vagy egy ilyen karbiból kivenni,ha csak egy is van akkor lehetne méretezni és gyártani tűket.
Így akarjál tűt gyártani.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Üzemanyagellátás
Szia!
Van a gyárival teljesen megegyező Bvf karbi amit lehet kapni,nekem egy helyi boltos ajánlotta,de azt mondta,hogy ő is csak Németországból tudja beszerezni és 30.000Ft körül mozog talán kicsit drágább.Azt mondta tökéletes csak ráteszed és go.
Méretpontosak a fúvókák,precíz a megmunkálása.
Volt neki polcon 12.000Ft-ért "gyári" karbi azt mondta ideadja azt is ha ragaszkodom hozzá,de garanciát nem vállal rá és nem is szívesen adja mert egy hét kínlódás után a fejéhez vágom.
Nem rendeltettem még meg vele mert az enyém egy kis csörgésen kívül még jó állapotban van,de sor fog kerülni rá addig amíg lehet kapni.
Amin viszont elgondolkoztam ha tényleg ilyen fasza akkor abban a tűnek is tökéletesnek kell lennie és akkor valahonnan ezek szerint lehetne igazán jó tűt is venni,vagy egy ilyen karbiból kivenni,ha csak egy is van akkor lehetne méretezni és gyártani tűket.
Van a gyárival teljesen megegyező Bvf karbi amit lehet kapni,nekem egy helyi boltos ajánlotta,de azt mondta,hogy ő is csak Németországból tudja beszerezni és 30.000Ft körül mozog talán kicsit drágább.Azt mondta tökéletes csak ráteszed és go.
Méretpontosak a fúvókák,precíz a megmunkálása.
Volt neki polcon 12.000Ft-ért "gyári" karbi azt mondta ideadja azt is ha ragaszkodom hozzá,de garanciát nem vállal rá és nem is szívesen adja mert egy hét kínlódás után a fejéhez vágom.
Nem rendeltettem még meg vele mert az enyém egy kis csörgésen kívül még jó állapotban van,de sor fog kerülni rá addig amíg lehet kapni.
Amin viszont elgondolkoztam ha tényleg ilyen fasza akkor abban a tűnek is tökéletesnek kell lennie és akkor valahonnan ezek szerint lehetne igazán jó tűt is venni,vagy egy ilyen karbiból kivenni,ha csak egy is van akkor lehetne méretezni és gyártani tűket.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Ki lehet fogni kevésbé leharcoltat._norberto írta:
Az a bajom ezzel, hogy ezek a karbik jellemzően ugyanott kopnak el, így hiába veszek három kopottat, abból még nem lesz egy jó :S
Vagy rosszul gondolom?
Az új pontatlan, lehet kísérletezni a különböző fúvókákkal, tűt esztergáltatni, stb míg jó lesz
Re: Üzemanyagellátás
Az a bajom ezzel, hogy ezek a karbik jellemzően ugyanott kopnak el, így hiába veszek három kopottat, abból még nem lesz egy jó :Saronpfabian írta:Inkább vegyél 2-3 bontottat és rakj belőle össze egy jót._norberto írta:Sziasztok!
Van egy 250-es ETZ-m, amihez karburátort keresek, Ti mint a téma nagy szakértői tudnátok segíteni abban, hogy érdemes egy ilyen újat(http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=303) vennem, vagy ezek rossz minőségű utángyártottak és csak szívás van velük?
A cél az, hogy gyári állapotra hozzam a jószágot, ezért - no meg az ára miatt is - a kocka bingek sajnos nem jöhetnek szóba.
Előre is nagyon köszönöm a segítséget !
Üdvözlettel:
Norberto
Vagy rosszul gondolom?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Inkább vegyél 2-3 bontottat és rakj belőle össze egy jót._norberto írta:Sziasztok!
Van egy 250-es ETZ-m, amihez karburátort keresek, Ti mint a téma nagy szakértői tudnátok segíteni abban, hogy érdemes egy ilyen újat(http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=303) vennem, vagy ezek rossz minőségű utángyártottak és csak szívás van velük?
A cél az, hogy gyári állapotra hozzam a jószágot, ezért - no meg az ára miatt is - a kocka bingek sajnos nem jöhetnek szóba.
Előre is nagyon köszönöm a segítséget !
Üdvözlettel:
Norberto
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Van egy 250-es ETZ-m, amihez karburátort keresek, Ti mint a téma nagy szakértői tudnátok segíteni abban, hogy érdemes egy ilyen újat(http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=303) vennem, vagy ezek rossz minőségű utángyártottak és csak szívás van velük?
A cél az, hogy gyári állapotra hozzam a jószágot, ezért - no meg az ára miatt is - a kocka bingek sajnos nem jöhetnek szóba.
Előre is nagyon köszönöm a segítséget !
Üdvözlettel:
Norberto
Van egy 250-es ETZ-m, amihez karburátort keresek, Ti mint a téma nagy szakértői tudnátok segíteni abban, hogy érdemes egy ilyen újat(http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=303) vennem, vagy ezek rossz minőségű utángyártottak és csak szívás van velük?
A cél az, hogy gyári állapotra hozzam a jószágot, ezért - no meg az ára miatt is - a kocka bingek sajnos nem jöhetnek szóba.
Előre is nagyon köszönöm a segítséget !
Üdvözlettel:
Norberto
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
bambi írta:Jössz megmutatom:-) (vak vezet világtalant)Sass Pál írta: Köszi! Könnyű annak aki ért a számítógéphez, nem úgy mint én!! Ez azért sikerült! Akkor segítsél abban, hogy kell feliratkozni egy listára??
Egyszerű: csak rá kell kattintani a "Feliratkozás a témára" gombocskára. Ez alapesetben az adott fórumtéma oldalán az Új téma és az Új hozzászólás sora és a fórumtéma nevének sora között baloldalon található. Hogy ne kelljen Bambinak vakoskodnia helyettem
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Üzemanyagellátás
Jössz megmutatom:-) (vak vezet világtalant)Sass Pál írta:Köszi! Könnyű annak aki ért a számítógéphez, nem úgy mint én!! Ez azért sikerült! Akkor segítsél abban, hogy kell feliratkozni egy listára??Patrik írta:Ennyi állás után trükkös tud lenni a karbi pucolás.Kitakarítod egyszer meg még egyszer és csak nem jó,nagyon alaposan kompresszorral átfújkálva a fúvókákat,a tűszelepet és főleg a karbi járatait,minden állító csavart ki és az összes csatornát átnyomni nagy nyomással,befog az állni csak türelem.
Pali! Tudod szerkeszteni a bejegyzést,nem kell új üzit írnod ha javítani akarsz,nem kötekedek csak segítség,egyszerűbb.
Re: Üzemanyagellátás
Hallod én se tudom hogy kell ,nem vagyok egy pc guru,tényleg csak segítő szándékkal írtam az egyszerűség kedvéért.
Re: Üzemanyagellátás
Köszi! Könnyű annak aki ért a számítógéphez, nem úgy mint én!! Ez azért sikerült! Akkor segítsél abban, hogy kell feliratkozni egy listára??Patrik írta:Ennyi állás után trükkös tud lenni a karbi pucolás.Kitakarítod egyszer meg még egyszer és csak nem jó,nagyon alaposan kompresszorral átfújkálva a fúvókákat,a tűszelepet és főleg a karbi járatait,minden állító csavart ki és az összes csatornát átnyomni nagy nyomással,befog az állni csak türelem.
Pali! Tudod szerkeszteni a bejegyzést,nem kell új üzit írnod ha javítani akarsz,nem kötekedek csak segítség,egyszerűbb.
Re: Üzemanyagellátás
Ennyi állás után trükkös tud lenni a karbi pucolás.Kitakarítod egyszer meg még egyszer és csak nem jó,nagyon alaposan kompresszorral átfújkálva a fúvókákat,a tűszelepet és főleg a karbi járatait,minden állító csavart ki és az összes csatornát átnyomni nagy nyomással,befog az állni csak türelem.
Pali! Tudod szerkeszteni a bejegyzést,nem kell új üzit írnod ha javítani akarsz,nem kötekedek csak segítség,egyszerűbb.
Pali! Tudod szerkeszteni a bejegyzést,nem kell új üzit írnod ha javítani akarsz,nem kötekedek csak segítség,egyszerűbb.
Re: Üzemanyagellátás
Kimaradt a nem szócska!! Tehát: Nem áll vissza a helyére.
Re: Üzemanyagellátás
Én megnézném még a gázbowdent is. Beporosodhatott, és nem áll vissza a helyére. Tisztítás és olajozás kéne neki, de lehet benne egy élesebb törés is! Üdv: Pali
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Sass Pál 2015.11.12. 00:04-kor.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Üzemanyagellátás
Üdv. a Csapatban !
A leírtak alapján nem kizárt, hogy a tűszelep. Pld. ha elzárjuk a benzincsapot a leállás előtt is felpörög a motor. Lehet, hogy nálad is túl keveset kap és a szint ott van a határon, viszont ha kocogtatod akkor többet kap és rendeződik a benzinszint. Én ott indulnék el ( átfolyási próba és szintbeállítás )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Uj vagyok a bandaba es veletlenül kerültem ide Tul.k. annyit törtent, hogy a 80 eves rokon es a fia eladtak a kerteshazukat es hivtak valami vasas ciganyokat hogy nekikadjak az öszes vasat a kertben meg minden szart ha mindent eltüntetnek meg elbontanak... Na akkor szurtam ki a feszerben azt az MZ ETZ 250 est Mivel megvan minden papirja gondoltam kar lenne ha beszeletelnek vasba meg aluba, ugyhogy lenyultam Ami idaig tök jo csak van egy olyan bibi hogy kb 6 eve nem volt beinditva. vettem bele uj akkut meg benyat , kipucoltam a tanktol a szivosorig es mar pöfög de eleg szarul! Na itt lenne egy oriasi kerdesem !!!
Mi lehet a hiba ???
Beindul a gep, huzok neki egy gazta, a fordulat 3000 ig visszaesik es ott marad de! Ha a csavarhuzo nyelevel elkezdem kocogtatni a karbit akkor szepen visszaal 1000-1500 as fordulat köze.
Röviden ennyi a hiba Jo lenne orvosolni de nem tudok rajönni mi lehet a gond. minden cuccot, fuvokat bizbaszt kipucoltam benne de megis szivat
Uj vagyok a bandaba es veletlenül kerültem ide Tul.k. annyit törtent, hogy a 80 eves rokon es a fia eladtak a kerteshazukat es hivtak valami vasas ciganyokat hogy nekikadjak az öszes vasat a kertben meg minden szart ha mindent eltüntetnek meg elbontanak... Na akkor szurtam ki a feszerben azt az MZ ETZ 250 est Mivel megvan minden papirja gondoltam kar lenne ha beszeletelnek vasba meg aluba, ugyhogy lenyultam Ami idaig tök jo csak van egy olyan bibi hogy kb 6 eve nem volt beinditva. vettem bele uj akkut meg benyat , kipucoltam a tanktol a szivosorig es mar pöfög de eleg szarul! Na itt lenne egy oriasi kerdesem !!!
Mi lehet a hiba ???
Beindul a gep, huzok neki egy gazta, a fordulat 3000 ig visszaesik es ott marad de! Ha a csavarhuzo nyelevel elkezdem kocogtatni a karbit akkor szepen visszaal 1000-1500 as fordulat köze.
Röviden ennyi a hiba Jo lenne orvosolni de nem tudok rajönni mi lehet a gond. minden cuccot, fuvokat bizbaszt kipucoltam benne de megis szivat
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Hmm. Végi olvasva,, ki miként téliesíti kedvencét,ahányan vagyunk, annyi féle mód .De, abban valamennyien egyetértünk ,vagy így, vagy úgy, de pár apró mozdulatot teszünk azért, hogy imádott motorunk..MZ ...ETZ. . valamilyen formában a téli időszakot minél kevesebb károsodással,a műszaki karbantartást figyelembe véve,annak fenntartását, maximálisan teljesítjük..
Így nem csak motorunk érzi jól magát a hideg időszakokban, de a mi lelkivilágunkért is tettük valamit,valami jót.
Szerény véleményem szerint. ha kérdeznétek. így helyes.
Ez igazi márka iránti tiszteletre, és hűségre vall.
Így nem csak motorunk érzi jól magát a hideg időszakokban, de a mi lelkivilágunkért is tettük valamit,valami jót.
Szerény véleményem szerint. ha kérdeznétek. így helyes.
Ez igazi márka iránti tiszteletre, és hűségre vall.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Én is csak annyit csinálok,hogy az aksit leviszem a pinyóba.Havonta egyszer megmozgatom az elektrolit szintet egy 21w izzóval,oszt rátöltök egy kis delejt.A karbit meg nem engedem kiszáradni.Azt ennyi.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Na akkor megnyugodtam hogy nem csak én nem csinálok semmit a tél előtt
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Szívemből beszéltél kollégám!MrDok írta:Ha már ilyen jól szétoffoljuk ezt a topicot: én úgy oldom meg a teleltetést, hogy nem engedem le az ÜZEMANYAGOT, nem takarom be a motort nem dugom be a kipufogót, nem olajozom meg a gyertya helyét, még véletlenül sem szedem ki az aksit, de vigyázok a gyújtáskulcsra, hogy mindig a motorban legyen, mert ahogy egy kis téli pihi után kisüt a nap, máris ki kell próbálni a motort.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ha már ilyen jól szétoffoljuk ezt a topicot: én úgy oldom meg a teleltetést, hogy nem engedem le az ÜZEMANYAGOT, nem takarom be a motort nem dugom be a kipufogót, nem olajozom meg a gyertya helyét, még véletlenül sem szedem ki az aksit, de vigyázok a gyújtáskulcsra, hogy mindig a motorban legyen, mert ahogy egy kis téli pihi után kisüt a nap, máris ki kell próbálni a motort.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Amúgy a melegben tárolt akksi gyorsabban sül ki. Kémia folyamatként az önkisülést is gyorsítja a hőmérséklet emelése.
Az ideális az akkunak a fagymentes, de nem túl meleg környezet. Ez jellemzően a ház mellé épített, vagy egyéb kiegészítő fűtéssel rendelkező garázs esetén áll fenn.
Én amúgy a várható szezon kezdet előtt rakom csak fel az akksit tölteni, 2-3 napig csepptöltöm, és kész. Immár lassan 5. éve használok egy SLA riasztóakksit, még mindig 12.3V felett van a nyugalmi fesz, és téli pihenő (2-3 hónap) alatt se esik 12V alá... Fölöslegesnek tartom a töltőn hagyást..
Az ideális az akkunak a fagymentes, de nem túl meleg környezet. Ez jellemzően a ház mellé épített, vagy egyéb kiegészítő fűtéssel rendelkező garázs esetén áll fenn.
Én amúgy a várható szezon kezdet előtt rakom csak fel az akksit tölteni, 2-3 napig csepptöltöm, és kész. Immár lassan 5. éve használok egy SLA riasztóakksit, még mindig 12.3V felett van a nyugalmi fesz, és téli pihenő (2-3 hónap) alatt se esik 12V alá... Fölöslegesnek tartom a töltőn hagyást..
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Üzemanyagellátás
Én a téli gondozást általában úgy oldom meg,hogy amikor megenyhűl az idő (nem fagy nagyon durván) és felszárad az út,beöltöz,motor indít,melegít és irány motorozni így sose áll igazán sokáig a motor és az aksi is töltve van,persze miután visszaállok a garázsba kiveszem belőle és megy a melegbe.
A kipufogót én is ledugózom,de sose járatom ki a karbiból a benzint és nem volt még belőle gond,ez lehet a fent említett módszer miatt van.
A kipufogót én is ledugózom,de sose járatom ki a karbiból a benzint és nem volt még belőle gond,ez lehet a fent említett módszer miatt van.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
De szeretném, ha nekem is lenne lehetőségem zárt térben tárolni, de sajnos nincs Én ezért próbálok mindenféle dolgot bevetni, hátha csak egy kicsit is segít valamelyik minél kevesebb károsodással átvészelni a telet. Fóliavázból csináltam garázst, de mindkét vége nyitott, eső ugyan nem éri direktben, de pára meg hőingadozás az csuparendesen A töltön hagyás meg töltőtől függ. Vannek ezek a kurva intelligens mikroprocesszoros töltők, amiken tényleg rajta lehet hagyni hónapokig. Nem folyamatosan tölt, hanem amikor az önkisülés miatt lecsökken egy bizonyos értékre akkor nagyon kis árammal újra szintbe teszi. Pl. egy ilyen: https://www.akku-elem.hu/CTEK-XS-0.8-au ... -t-lt.html
Azért jó mert nem kell pl. 3 hetente megnézni hogy áll, hanem ha úgy érzékeli, hogy tölteni kell akkor bekapcsol és teszi a dolgát. Az akkunak is jobb így. Ha meg kell a motor, akkor biztos, hogy rendelkezésre áll az akku nem akkor kell nekiállni feltöltögetni, amikor indulna az ember
Azért jó mert nem kell pl. 3 hetente megnézni hogy áll, hanem ha úgy érzékeli, hogy tölteni kell akkor bekapcsol és teszi a dolgát. Az akkunak is jobb így. Ha meg kell a motor, akkor biztos, hogy rendelkezésre áll az akku nem akkor kell nekiállni feltöltögetni, amikor indulna az ember
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Ajaj én most nagyon elszégyelltem magam.
Sosem cifrázom ennyire.
Kb annyit csinálok amit Zudor kolléga írt.
Nem igazán éreztem még hátrányát ennek.Az én motorom is fedett helyen garázsban áll,ha nem is 22 fok van benne,de olyan 15 körüli,mert a ház része a garázs.
Szerintem túlzásba esnek itt páran,de mindenki azt csinál amit akar.
Pld fűtött meleg helyen tárolt motornál milyen pára lecsapódás lehet?
Ugyanez az akkunál is.Meleg helyen tárolt akkut minek csepptölteni hónapokig?
Sosem cifrázom ennyire.
Kb annyit csinálok amit Zudor kolléga írt.
Nem igazán éreztem még hátrányát ennek.Az én motorom is fedett helyen garázsban áll,ha nem is 22 fok van benne,de olyan 15 körüli,mert a ház része a garázs.
Szerintem túlzásba esnek itt páran,de mindenki azt csinál amit akar.
Pld fűtött meleg helyen tárolt motornál milyen pára lecsapódás lehet?
Ugyanez az akkunál is.Meleg helyen tárolt akkut minek csepptölteni hónapokig?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Boge
- versenyző
- Hozzászólások: 667
- Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Becsehely
Re: Üzemanyagellátás
Én a téli leállítás előtti utolsó tankolásnál már az üzemagyaghoz adok "SPURI" üzemanyag tisztító keveréket (ha nem használ, nem is árt alapon), motorozok vele egy 50-100 km-t majd útközben elzárom a benzincsapot és hazaérve szívatóval üresre járatom a karbit.
Gyertya ki- pár csepp olaj a hengerbe, akksi töltőre és fűtött helyen tárolom a gépet alapos tisztítás után.
Ebben az évben szerintem alkalmazni fogom Én is a kipufogó "olajosrongyos" ledugózását.
Gyertya ki- pár csepp olaj a hengerbe, akksi töltőre és fűtött helyen tárolom a gépet alapos tisztítás után.
Ebben az évben szerintem alkalmazni fogom Én is a kipufogó "olajosrongyos" ledugózását.
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Azt hiszem félreérthetően írtam, a kicsit beíndítás alatt egy tisztességes bemelegítést értettem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Hááát én a 3-4 hetente kicsit beindítom módszert tartom a legkárosabbnak. Ha már be van indítva akkor nem kicsit, hanem minimum üzemmelegre és nem garázsban alapjáraton, hanem egy tisztességes kanyarral csinálnám. Gondolj egy autóra talán az a leglátványosabb. Mikor is folyik a víz (kondenz) a kipufogóból? Beinditás után, minimum amíg nem lesz a motor üzemmeleg, de még kicsit utána is. Leginkább akkor távozik ha megy a jármű és a gázok kifújják a dobból. Az olajjal szintén ez a helyzet, 120 fokosnak kell lennie kb. hogy a benne levő nedvesség kipárologjon. De cáfoljatok meg ha nincs igazam.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Ezt én is hallottam és mivel valószínűleg tavaszig nem lesz beindítva élek is veleszketo írta:Még 1-dolog amit meg szoktam a motorjaimmal tenni. Legalább havonta egy alkalommal meg szoktam mozgatni a dugattyút.Hogy ne mindig ugyan azon a helyen álljon..Pici olaj.... régi ""öreg szakik,, javasolták,,a gyertyát kitekerve egy kávés kanálnyit belecsorgatni,, a gyűrűk meghálálják..
De, ahogy Te érzed.
Etz 150 87'
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Még 1-dolog amit meg szoktam a motorjaimmal tenni. Legalább havonta egy alkalommal meg szoktam mozgatni a dugattyút.Hogy ne mindig ugyan azon a helyen álljon..Pici olaj.... régi ""öreg szakik,, javasolták,,a gyertyát kitekerve egy kávés kanálnyit belecsorgatni,, a gyűrűk meghálálják..
De, ahogy Te érzed.
De, ahogy Te érzed.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
zudori írta:Vagy nem cifrázod a dolgot, hanem 3-4 hetente kicsit beíndítod, megjáratod és minden rendben fog lenni.
Jó ez a WD-40-es dolog meg a dugózás csak én nem hallottam még erről azért értetlenkedtem..
Egyébként száraz zárt helyen van tárolva
Etz 150 87'
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Vagy nem cifrázod a dolgot, hanem 3-4 hetente kicsit beíndítod, megjáratod és minden rendben fog lenni.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm szépen, tényleg nem hallottam még erről de akkor megpróbálom a téli álom előtt befújni és bedugózni
Etz 150 87'
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Soha nem mértem a mennyiséget,minden estere körkörösen,fúj bele lehetőleg a fúvókára tegyél csövet,így beljebb is be jut.Annyit,hogy érzésed szerint a cső belsejét bevonja..Általában a víz, a nem kívánt folyadék, a cső leg mélyebb pontján gyűlik össze, és áll meg.Szóval főként ide koncentrálnék.Néhány másod perces mozzanat az egész.Norbedlee írta:Csak így bele a kipufogóba és kész? Mennyit nyomajak bele kb?szketo írta:WD-40 kizárja az esetleges páralecsapódásból származó vizet,,és korrózió védő bevonat kap.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Csak így bele a kipufogóba és kész? Mennyit nyomajak bele kb?szketo írta:WD-40 kizárja az esetleges páralecsapódásból származó vizet,,és korrózió védő bevonat kap.
Etz 150 87'
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
WD-40 kizárja az esetleges páralecsapódásból származó vizet,,és korrózió védő bevonat kap.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
szketo írta:Annyit fűznék még hozzá hogy nem árt belefújni kevés WD-40 se,mielőtt ledugóznád a "kéményt,,z25z írta:Gumidugót is tehetsz bele, így zárt rendszer lesz, biztos nem jut be pára, hogy korrodáljon.
Miért kell bele WD-40?
Etz 150 87'
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Annyit fűznék még hozzá hogy nem árt belefújni kevés WD-40 se,mielőtt ledugóznád a "kéményt,,z25z írta:Gumidugót is tehetsz bele, így zárt rendszer lesz, biztos nem jut be pára, hogy korrodáljon.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Gumidugót is tehetsz bele, így zárt rendszer lesz, biztos nem jut be pára, hogy korrodáljon.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
z25z írta:Semmiképp ne hagyd benne, párolog a benzin és a benne levő adalékanyagok kiválnak, tavasszal meg kezdheted karbipucolással. Kijáratás meg ne csak úgy csináld, hogy beindítod zárt csappal és amíg kifogy, hanem menj vele egy jó nagy kört hogy minden üzemmeleg legyen, olaj is így abból is kipárolog a nedvesség, kipufogóban sem lesz kondenzvíz. Hazaérsz, csap elzár, és szivatóval kijáratod a karburátorban levő benzint. Aztán ha a kipuff lehűlt, olajos rongyot a végébe, akku ki, mehet a csepptöltőre, gyujtáskulcs a párna alá és viszlát tavaszig
Köszi a tippet én is hasonlóan gondoltam, kipufogót miért kell bedugni? pláne olajos ronggyal? eddigi Mz-knél én ezt soha nem csináltam
Etz 150 87'
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 6 vendég