Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

"kuplungház cserével" az igen... :)
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

hell írta:
Athem írta:Kuplungot lehet valahol még állítani, mert a kuplungkarnál az állító csavar szinte teljesen kint van már, fél menetet lehet már csak kitekerni és vége. Úgy vélem 600-kmer után nem kéne így megkopnia. Vagy ezek a bolti lamellák ennyire xar-ok ?
Én is ugyanígy kinlódok. A bowden nyúlik mint az állat egy hitvány minőségű szar. Vagyis nekem biztosan ez a bajom egy jópárat eldobtam az utobbi iévekben már. Alul ha maxra van tekerve akkor nem lehet máshol már állítani ha jól tudom... :)
Köszönöm, bovden és kuplungház cserével valamint a sapkát cserélve megoldódott... Enyhén megnyúlt... :)
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Pakoltam a műhelyben egy régi mesterdarabot találtam nem volt olyan vicces mikor történt :D
Kép
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Thomas_Hun írta:Segítséget kérek Tőletek.

125-ös ETZ. Csúszott a kuplungom. Vettem új lamellákat. A deknit leszedtem, a kuplungnál a 3 csavart kiszedtem, majd a lamellákat kicseréltem. A szerelési videón a fószer 20,7mm-es hézagot mutat, nekem ez 20,8-20,9 között van. Ezt figyelmen kívül hagyva összeraktam. A kuplung összerakás után jobban csúszott az új lamellákkal mint a régiekkel. Lehet ez a kb. 0,1mm a hibás?

- köszönöm -
Igen!

Háromszög hézagolókat tudsz venni a motoralkatresz24.hu/MZ-B.hu boltokban.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 119
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Segítséget kérek Tőletek.

125-ös ETZ. Csúszott a kuplungom. Vettem új lamellákat. A deknit leszedtem, a kuplungnál a 3 csavart kiszedtem, majd a lamellákat kicseréltem. A szerelési videón a fószer 20,7mm-es hézagot mutat, nekem ez 20,8-20,9 között van. Ezt figyelmen kívül hagyva összeraktam. A kuplung összerakás után jobban csúszott az új lamellákkal mint a régiekkel. Lehet ez a kb. 0,1mm a hibás?

- köszönöm -
2 stroke force...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Athem írta:Kuplungot lehet valahol még állítani, mert a kuplungkarnál az állító csavar szinte teljesen kint van már, fél menetet lehet már csak kitekerni és vége. Úgy vélem 600-kmer után nem kéne így megkopnia. Vagy ezek a bolti lamellák ennyire xar-ok ?
Én is ugyanígy kinlódok. A bowden nyúlik mint az állat egy hitvány minőségű szar. Vagyis nekem biztosan ez a bajom egy jópárat eldobtam az utobbi iévekben már. Alul ha maxra van tekerve akkor nem lehet máshol már állítani ha jól tudom... :)
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Kuplungot lehet valahol még állítani, mert a kuplungkarnál az állító csavar szinte teljesen kint van már, fél menetet lehet már csak kitekerni és vége. Úgy vélem 600-kmer után nem kéne így megkopnia. Vagy ezek a bolti lamellák ennyire xar-ok ?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Dgergely
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2016.02.02. 22:00
MZ-d típusa: Mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dgergely »

KILL3R etz írta:Tengelyben a bronzperselyt kicserélni, mert nincs külön tömítése...
Köszönöm, és valami gumidarab, vagy valamilyen egyszerűbb megoldás nincs amihez nem kéne a blokkot szétszedni?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:250-es hengernél az alapméret 69 mm ugyebár, ez a 65 mm-es lökethosszal számolva ~243 ccm, ha fel kell fúrni 72 mm-re akkor 264,5 ccm lesz, ezt elbírja még a hengerfej, vagy a bő 20 ccm növekedésnél már kell a hengerfejből is kimarni?
A hengerfejjel ilyenkor az a fő probléma, hogy a nagyobb átmérőjű dugattyútető domborulata már más lesz mint az eredetié, így a préssáv megfelelő működésével gond lehet. Mondjuk a 72mm pont nem egy olyan hatalmas átalakítás (+1 mm) de nem véletlen hogy a +2mm-nél kezdődő 150 köbcentisekre már más fejet gyártottak mint ami a 125-ösökön volt.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

250-es hengernél az alapméret 69 mm ugyebár, ez a 65 mm-es lökethosszal számolva ~243 ccm, ha fel kell fúrni 72 mm-re akkor 264,5 ccm lesz, ezt elbírja még a hengerfej, vagy a bő 20 ccm növekedésnél már kell a hengerfejből is kimarni?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Tengelyben a bronzperselyt kicserélni, mert nincs külön tömítése...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Dgergely
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2016.02.02. 22:00
MZ-d típusa: Mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dgergely »

Sziasztok, olvastam itt a fórumon, hogy sok mindenkinek van kis etz-n olyan probléma, hogy a kuplung kiemelő rúdnál, a fogaskeréknél folyik az olaj. Na ez velem is előfordul, csak nem tudom mit kéne odatenni, légyszi segítsetek.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

z25z írta:Killer: koszi, hell: a fejnel nem az egester a lenyeg hanem a felfekvo felulet durva feszegetes nyoma :-( meg a beomlo pupjanak roncsolasa...
Semmiség az egész annyi kell neki...
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

z25z írta:
z25z írta:Újabb kérdésem lenne: az etz és a ts hajtókar megegyezik? gondolok arra, hogy a ts bronzgyűrűs, de kipréselve és tűgörgőt beletéve használható etz-ben?


és mégegy: jól sejtem, hogy ez a henger és hengerfej már csak papírnehezéknek használható?

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
tovább halmozódik a bizonytalanság, gondolom ez is MÉH telep pozitív?


Kép

Kép
Kapcsolóvillát vár bontottam úgy is hogy fel volt hegesztve és le volt köszörülve méretre,semmi gond nem volt vele én is csak véletlen szúrtam ki.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Killer: koszi, hell: a fejnel nem az egester a lenyeg hanem a felfekvo felulet durva feszegetes nyoma :-( meg a beomlo pupjanak roncsolasa...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Valóban elég jól meg van kopva. :) Az én hengerfejem belselye még kacifántosbban néz ki a sok menetjavítás miatt, bár nem tudom az sokat befolyásol-e a történetbe. :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Na, a kapcsolóvilla tényleg szemétre való... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

z25z írta:Újabb kérdésem lenne: az etz és a ts hajtókar megegyezik? gondolok arra, hogy a ts bronzgyűrűs, de kipréselve és tűgörgőt beletéve használható etz-ben?


és mégegy: jól sejtem, hogy ez a henger és hengerfej már csak papírnehezéknek használható?

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
tovább halmozódik a bizonytalanság, gondolom ez is MÉH telep pozitív?


Kép

Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

zsakfos írta:
hell írta:Ime ez nagyon gyári kinézetű tegnap voltam ismét beszerző körön. :)

Kép

Elméletileg az is. Az a kuplungot a fotó előtt szedtem szét a gyár óta nem volt. Abban is benne voltak ezek csak 2,3-2,9mm volt a hastagságuk így azzal tanulpénzre futottam... :) Bár nem tudom meddig kophatnak meddig használhatóak. Esetleg valaki tudja ezt?
2,6 mm a kopási határ a szakkönyv szerint
Oké köszönöm így már stimmel eldobos a téma.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gabi9306 írta:Sziasztok, régebben tettem fel egy kérdést, hogy milyen csapágyak kellenek egy TS 250/1 -es motorblokkba, a válaszokat ezúton is köszönöm.

Viszont a váltó egyik csapágyát nem tudom kiütni a blokkfélből, mivel zsákfuratban van. Ehhez találtam egy videót, amelyen egy spec szerszámmal veszik ki. Ezt tudja valaki, hogy hol lehet beszerezni? Keresgéltem, de nem igazán találtam sok mindent.

Felmelegited a blokkfelet annyira hogy ha ráköpsz akkor sercegjen és simán kifog esni a csapágy magától.
Vagy fogsz egy szelet kenyeret,picit benedvesited ,összegyúrod és elkezded tömni a csapágy közepébe.Fogsz egy belevaló átmérőjű vasrudat és azzal tömöd.A kenyérbél alámegy a csapágynak és szépen kitolja.Természetesen kell pótolni a kenyeret ha már nincs a csapágy belső gyűrűjében.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
gabi9306
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2015.06.02. 18:59
MZ-d típusa: MZ TS 250-1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabi9306 »

Sziasztok, régebben tettem fel egy kérdést, hogy milyen csapágyak kellenek egy TS 250/1 -es motorblokkba, a válaszokat ezúton is köszönöm.

Viszont a váltó egyik csapágyát nem tudom kiütni a blokkfélből, mivel zsákfuratban van. Ehhez találtam egy videót, amelyen egy spec szerszámmal veszik ki. Ezt tudja valaki, hogy hol lehet beszerezni? Keresgéltem, de nem igazán találtam sok mindent.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:Ime ez nagyon gyári kinézetű tegnap voltam ismét beszerző körön. :)

Kép

Elméletileg az is. Az a kuplungot a fotó előtt szedtem szét a gyár óta nem volt. Abban is benne voltak ezek csak 2,3-2,9mm volt a hastagságuk így azzal tanulpénzre futottam... :) Bár nem tudom meddig kophatnak meddig használhatóak. Esetleg valaki tudja ezt?
2,6 mm a kopási határ a szakkönyv szerint
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

z25z írta:nem volt hézag ekkora vastagságnál? elég nehéz elhinni, erre gondoltam pontosan:
Kép
Tudom miről beszélsz de nem volt én nem láttam értetlenül is álltam a dolgok előtt. Ilyet még nem láttam. De a csavarjai meg a lemezek atom épek voltak így gondoltam atom gyári még. Jó persze leforgott példány de adott másik kúpos részt ami tökéletes kis rozsdát leszámítva.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

nem volt hézag ekkora vastagságnál? elég nehéz elhinni, erre gondoltam pontosan:
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

z25z írta:ezt így nehéz megmondani, szétszedés előtt könnyebb lett volna. Le kellett volna mérni összeszerelt állapotban a fogaskoszorú és a nyomólap közötti hézagot, az 0,5 mm-nél nem lehet kisebb. meg összenyomni és megnézni, hogy old-e, el tudod-e forgatni könnyen
Hézag az nem volt. :) A képen ami van az 2,9-3,0mm lamellák amiket irtam előbb azok benne vannak visszatettem mikor megmértem mekkorák nagy mérgemben. :) Szóval 2 garnitúra lamellám van abból az eyik szerintem dobós a másik meg közel gyári méret...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

ezt így nehéz megmondani, szétszedés előtt könnyebb lett volna. Le kellett volna mérni összeszerelt állapotban a fogaskoszorú és a nyomólap közötti hézagot, az 0,5 mm-nél nem lehet kisebb. meg összenyomni és megnézni, hogy old-e, el tudod-e forgatni könnyen
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Ime ez nagyon gyári kinézetű tegnap voltam ismét beszerző körön. :)

Kép

Elméletileg az is. Az a kuplungot a fotó előtt szedtem szét a gyár óta nem volt. Abban is benne voltak ezek csak 2,3-2,9mm volt a hastagságuk így azzal tanulpénzre futottam... :) Bár nem tudom meddig kophatnak meddig használhatóak. Esetleg valaki tudja ezt?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Újabb kérdésem lenne: az etz és a ts hajtókar megegyezik? gondolok arra, hogy a ts bronzgyűrűs, de kipréselve és tűgörgőt beletéve használható etz-ben?


és mégegy: jól sejtem, hogy ez a henger és hengerfej már csak papírnehezéknek használható?

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Athem. A video alapján minden . :lol:

A nagyon lassan visszaeső alapjárat engem jobban zavar. Túl sok levegőt kap, vagy szorul a gázbowden és rezgésre lassan tér vissza az alaphelyzetbe (olajzást kíván a bowdwen). ... vagy valami hasonló. :-k
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Nos, igyekeztem belőni az alapjáratot, szerintem most jó. Valakinek akinek jobb füle van az megmondaná, hogy az a kattogó hang mi lehet ami a blokkból jön? Tűgörgő, vagy a dugattyú okozza? A videón főleg leállásnál lehet hallani. Mert üzem melegen is ugyan így vagy jobban lehet hallani. A csörgő hang az nem a kipufogó hanem a hátsó csomagtartóban a villás kulcsok video
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Szepy írta:Kis és nagy etz-nél is külön Írja a mofánál. Tehát akkor vigyek mintát az a biztos. :) Köszi.
Mofa neeee. Ha rám hallgatsz megspórolsz magadnak egy fölösleges utat. Tuti nem lesz jó.
Avatar
Szepy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2014.08.27. 17:02
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szepy »

Kis és nagy etz-nél is külön Írja a mofánál. Tehát akkor vigyek mintát az a biztos. :) Köszi.
Üdv! Szepy
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Zé a hajtókar az szerintem gyári! Ilyeneket láttam nemrégen több eredeti blokkban is...
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

125/250 esetleg. Vagy az utángyártó összetévesztette a TS-sel amiből van alacsony és magas kormányos változat is.

De úgyse lesz jó semelyikre úgyhogy mindegy :(
Avatar
Szepy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2014.08.27. 17:02
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szepy »

Sziasztok! Mitöl függ, hogy az ETZ-re hosszú vagy rövid kuplung bovden kell?
Üdv! Szepy
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z, nehogy csak úgy selejtezd! Ez egy igazi kincs!
Bármikor arra tévedhet egy kóbor kutya, vagy macska.
Nehogy már ne legyen kéznél akkor ez a vasdarab!
Motorba ne építsd, vagyis főtengelyre ne, másra jó. Pl indextartónak.
:mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Uraim! Mi a véleményetek erről a fellelt hajtókarról, csapról, görgőről? Létezik, hogy gyári új? A csapon kicsit meglátszik az idő nyoma ez nem tudom mennyire vészes? Összeraktam és két fakanál között épp csak megtámasztottam, hogy készíthessek egy videot az illesztésről. (fel-le irányban nincs érzékelhető lógás, oldalirányban pedig a videón látható mértékben) Szerintetek ez így rendben van? Érdemes megtartani ínségesebb időkre? :-)
A segítségeteket előre is köszönöm!

https://youtu.be/R_QLQrcMuf4



Kép

Kép
Kép
Kép
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Ok.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Anyaga nem bakelit szerű mint az enyémnek hanem ferrodolt szerű. Nincs sorja a szélén, pogácsái sokkal szabályosabbak és egyebek. De majd visszamegyek és veszek(kapok :) ) párat és lövök egy fotót...
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Akkor meséld el milyen, biztos nem csak engem érdekelne.;-)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

És bebizonyosodott nem gyári az a lamella ami nekem van. Kár, de jó lesz az még... :) Láttam a gyárit így mostmár tudom legalább milyen...
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Igen marad a tesztre a berta, ha nem is bír 35000km körül csak a felét annak is örülök manapság! :D Majd most elválik tud-e még olyan minőséget mint 2003 körül. :) Ha megragadás lesz egyszer még eltekintek tőle ha nem vészes de tőbbször is ragadás lesz pánikszerű kidobása lesz...

A boltokról meg annyit a vásárhelyiben voltam vagy 10+ éve akkor volt sok minden de a minőség az már akkor sem volt a toppon, de legalább volt. :) A szentesit a Darabos L. boltját hadjuk az az ürge közelt sem 100. :) Egyszer vágott át szépen azóta a tájára sem megyek, de ezzel a véleménnyel vannak így errefele jópáran.

Érik ez a történet bennem is keményen mint ezt már jópáran egyre sűrűben mondogatják. Eljárt ezek a gépek felett az idő sajnos és nincs minőségi alkatrész. Meg szinte már semmi nagyon...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

hell írta:
Azt mondja 15 éve csak ilyet tesznek ezekbe a gépekbe, mert sokat végigpróbáltak és ez vált be a legjobban.
Szóval a fene se tudja. Nagy szaki az tény ekkora tapasztalattal sokan dicsérik. Persze akad olyan is aki nem, de ez már csak ilyen. Szerintem eddig is ilyen volt benne mert annó is ők csinálták. 35000km körül futott a dugó és egy kis apró ragadásnyomon kívül más nem nagyon látszik. Ereje nem volt sok (a gyűrűket megviselte a sok kilóméter) a gépnek azért lett most szétdobva...
Szóval nem tudom mit kellene hogy jó legyen. Bár ha megfúrja 70,50 dugót lesz jó bele Bertából(vagyis azt mondja), de én veszek egy lengyelt és azt teszem bele tesztre ezen gondolkodom csak hogy megéri-e azt nem tudom... :) Persze ha ez nem így működik(fogalmam sincs lehet-e így gondolok egyet és másfajtát teszek bele nem amilyet ő ad vele) akkor marad a Berta sok választás nem marad...

Csak vicceltem a csörgésről, mert MZ-ben aztán csörög minden. Gyűrűk, csapszegek, kuplung, stb... Talán a dugó kolompolás a legkevésbé aggasztó hang. :D

Amúgy ezt a dugó csere-berét nem javaslom, még azonos márkából se garantált hogy mérethelyes a dugó (jobb helyeken megmérik a leendő dugót, és ahhoz illesztik a furatot), teljesen különböző gyártónál meg simán benne van pár század diffi...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ötvöscsöpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 151
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi »

Úgy veszem ki, hogy errefelé laksz, mint én, szóval...

"Gyárit meg már hajjaj kategória szerezni... :)"

Próbálj szerezni TS125-höz bármilyen alkatrészt, nem is feltétlenül gyárit, aztán majd megtudod, hogy nehéz-e Etz-hez

Hódmezővásárhelyen volt egy kis garázsbolt az oldalkosár utca és a csengettyű köz közötti emeletes ház aljában, nekik számtalan ddr-es alkatrészük volt Etz-hez. (dugó, súber, és sok más is)
Szegeden a dorozsmai úton a vasúti átjáró után "ipartelepen" (sok simsonos-tól hallottam, hogy jók) szintén van egy műhely, ahol fúrással foglalkoznak, nekik is volt ddr-es dugójuk Etz-hez, amikor ott jártam.
Szentesen a vásárhelyi úton, a víz-toronyhoz közel szintén van egy bolt, ahol vannak eredeti ddr alkatrészek, bár itt nem tudom, hogy etz-hez van-e, mert nem érdekelt, de ES-hez voltak cuccok

A 0,05-ös illesztésről az én véleményem, meg az, hogy igen jó lesz, de éppen csak "ezer kilométerekkel" rövidítik meg a két fúrás közötti időtartamot ezzel. Persze a fúró szemszögéből ez a kívánatos, mert szarok az alkatrészek, és ma az emberek 99%-ának fogalma sincs, hogy kell bejáratni, és így biztosan nem szorul meg.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

KILL3R etz írta:
hell írta:
Az öreg vagy 30 éve ott van. Nagyon biztosan állította jó lesz ez és nem fog csörögni zörögni a világon semmi baj nem lesz vele. (...) .
Ha utána nem fog csörögni a motor, akkor én is elviszem az enyémet hozzá! :lol:
Azt mondja 15 éve csak ilyet tesznek ezekbe a gépekbe, mert sokat végigpróbáltak és ez vált be a legjobban.
Szóval a fene se tudja. Nagy szaki az tény ekkora tapasztalattal sokan dicsérik. Persze akad olyan is aki nem, de ez már csak ilyen. Szerintem eddig is ilyen volt benne mert annó is ők csinálták. 35000km körül futott a dugó és egy kis apró ragadásnyomon kívül más nem nagyon látszik. Ereje nem volt sok (a gyűrűket megviselte a sok kilóméter) a gépnek azért lett most szétdobva...
Szóval nem tudom mit kellene hogy jó legyen. Bár ha megfúrja 70,50 dugót lesz jó bele Bertából(vagyis azt mondja), de én veszek egy lengyelt és azt teszem bele tesztre ezen gondolkodom csak hogy megéri-e azt nem tudom... :) Persze ha ez nem így működik(fogalmam sincs lehet-e így gondolok egyet és másfajtát teszek bele nem amilyet ő ad vele) akkor marad a Berta sok választás nem marad...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

hell írta:
Az öreg vagy 30 éve ott van. Nagyon biztosan állította jó lesz ez és nem fog csörögni zörögni a világon semmi baj nem lesz vele. (...) .
Ha utána nem fog csörögni a motor, akkor én is elviszem az enyémet hozzá! :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
liter6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.06.30. 19:48
MZ-d típusa: ETZ 125; Dnepr K750

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: liter6 »

liter6 írta:
liter6 írta:Sziasztok!
Ma sajnos valami megmekkent a váltómban :cry: (ETZ 125, 15000 km van benne, én 8000-el vettem, azóta nem volt a blokkba piszkálva, de szerintem előtte se). A váltókar nem ugrik vissza váltás után alaphelyzetbe, ha lábbal visszapöccintem, akkor tudok vele tovább váltani. Mi lehet a gond? Elég csak a kuplungoldalt levenni, vagy a blokkot is szét kell húzni? Itthon meg tudom-e javítani különösebb célszerszámok nélkül?

Köszi: Liter
Köszi a segítséget. Ez nem túl jó hír, lehet hogy én is megpróbálom megszokni. :lol: Én letenyei vagyok, esetleg tudtok valakit Letenye-Nagykanizsa térségében akire rábízhatnám a javítást, én ebbe már nem akarok belekontárkodni.

Köszi: Liter

Megismétlem a kérdést, hátha valaki tud segíteni [-o< : letenyei vagyok, esetleg tudtok valakit Letenye-Nagykanizsa térségében akire rábízhatnám a javítást, én ebbe már nem akarok belekontárkodni.

Mégegyszer köszi: Liter
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Sajnos Griecs Mátyás műhelye bezárt. :(
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

MrDok írta:
hell írta:Elvittük fúratni a hengert egy elég jó hírű mühelybe itt a környékben és ott az öreg szaki azt mondta higyük el a Berta dugatyúval 0,05 illesztésre szokták megfúrni a hengert és a világon semmi gond nem szokott lenni velük. Azt mondja nincs értelme ők annó végigjárták ezt a kisérletezés dolgot és arra jutottak arany középútnak ez a legjobb választás(több mint 15 éve csak ezt használják).
Már csak az a kérdés maradjon amit ő mond vagy legyen lengyel helyette? 70,50 méretnél járok ha jól emlékszem azt mondta annyira fúrja majd bár az a dugóba bele lesz írva majd. Nem tudom bízzak-e bennük. Ki mit mond? Ja igen és ekkora dugóval hol tarthatok cm3 illetően?
Hát talán ha régóta csinálják, és javaslata is van számodra, higgy neki.
Biztosan ért hozzá, ha még megy a bolt.
Az öreg vagy 30 éve ott van. Nagyon biztosan állította jó lesz ez és nem fog csörögni zörögni a világon semmi baj nem lesz vele. Hát igen ha azt nézem a bertából is ha kifogok egy szarabbat akkor baj van de ha a lengyelből akkor is ugyan ott vagyok... :) Van aki látott már több MZ versenyt végigment Bertát van aki szidja. Szóval a fene se tudja manapság mi itt már a jó, vagyis én nem az tuti... :) Gyárit meg már hajjaj kategória szerezni... :)
Na meg ez a bizonyos ami régen jó volt az most már nem annyira. Mint említették a yoko-ra az sem olyan jó mint volt... Hát igen nem egyszerű dolgok ezek hogy csinálja az ember nem lőjön nagyon mellé... :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2327
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

hell írta:Elvittük fúratni a hengert egy elég jó hírű mühelybe itt a környékben és ott az öreg szaki azt mondta higyük el a Berta dugatyúval 0,05 illesztésre szokták megfúrni a hengert és a világon semmi gond nem szokott lenni velük. Azt mondja nincs értelme ők annó végigjárták ezt a kisérletezés dolgot és arra jutottak arany középútnak ez a legjobb választás(több mint 15 éve csak ezt használják).
Már csak az a kérdés maradjon amit ő mond vagy legyen lengyel helyette? 70,50 méretnél járok ha jól emlékszem azt mondta annyira fúrja majd bár az a dugóba bele lesz írva majd. Nem tudom bízzak-e bennük. Ki mit mond? Ja igen és ekkora dugóval hol tarthatok cm3 illetően?
Hát talán ha régóta csinálják, és javaslata is van számodra, higgy neki.
Biztosan ért hozzá, ha még megy a bolt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég