Blokk
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Köszönöm, bovden és kuplungház cserével valamint a sapkát cserélve megoldódott... Enyhén megnyúlt...hell írta:Én is ugyanígy kinlódok. A bowden nyúlik mint az állat egy hitvány minőségű szar. Vagyis nekem biztosan ez a bajom egy jópárat eldobtam az utobbi iévekben már. Alul ha maxra van tekerve akkor nem lehet máshol már állítani ha jól tudom...Athem írta:Kuplungot lehet valahol még állítani, mert a kuplungkarnál az állító csavar szinte teljesen kint van már, fél menetet lehet már csak kitekerni és vége. Úgy vélem 600-kmer után nem kéne így megkopnia. Vagy ezek a bolti lamellák ennyire xar-ok ?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Igen!Thomas_Hun írta:Segítséget kérek Tőletek.
125-ös ETZ. Csúszott a kuplungom. Vettem új lamellákat. A deknit leszedtem, a kuplungnál a 3 csavart kiszedtem, majd a lamellákat kicseréltem. A szerelési videón a fószer 20,7mm-es hézagot mutat, nekem ez 20,8-20,9 között van. Ezt figyelmen kívül hagyva összeraktam. A kuplung összerakás után jobban csúszott az új lamellákkal mint a régiekkel. Lehet ez a kb. 0,1mm a hibás?
- köszönöm -
Háromszög hézagolókat tudsz venni a motoralkatresz24.hu/MZ-B.hu boltokban.
- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 119
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Blokk
Segítséget kérek Tőletek.
125-ös ETZ. Csúszott a kuplungom. Vettem új lamellákat. A deknit leszedtem, a kuplungnál a 3 csavart kiszedtem, majd a lamellákat kicseréltem. A szerelési videón a fószer 20,7mm-es hézagot mutat, nekem ez 20,8-20,9 között van. Ezt figyelmen kívül hagyva összeraktam. A kuplung összerakás után jobban csúszott az új lamellákkal mint a régiekkel. Lehet ez a kb. 0,1mm a hibás?
- köszönöm -
125-ös ETZ. Csúszott a kuplungom. Vettem új lamellákat. A deknit leszedtem, a kuplungnál a 3 csavart kiszedtem, majd a lamellákat kicseréltem. A szerelési videón a fószer 20,7mm-es hézagot mutat, nekem ez 20,8-20,9 között van. Ezt figyelmen kívül hagyva összeraktam. A kuplung összerakás után jobban csúszott az új lamellákkal mint a régiekkel. Lehet ez a kb. 0,1mm a hibás?
- köszönöm -
2 stroke force...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Én is ugyanígy kinlódok. A bowden nyúlik mint az állat egy hitvány minőségű szar. Vagyis nekem biztosan ez a bajom egy jópárat eldobtam az utobbi iévekben már. Alul ha maxra van tekerve akkor nem lehet máshol már állítani ha jól tudom...Athem írta:Kuplungot lehet valahol még állítani, mert a kuplungkarnál az állító csavar szinte teljesen kint van már, fél menetet lehet már csak kitekerni és vége. Úgy vélem 600-kmer után nem kéne így megkopnia. Vagy ezek a bolti lamellák ennyire xar-ok ?
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Kuplungot lehet valahol még állítani, mert a kuplungkarnál az állító csavar szinte teljesen kint van már, fél menetet lehet már csak kitekerni és vége. Úgy vélem 600-kmer után nem kéne így megkopnia. Vagy ezek a bolti lamellák ennyire xar-ok ?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Re: Blokk
Köszönöm, és valami gumidarab, vagy valamilyen egyszerűbb megoldás nincs amihez nem kéne a blokkot szétszedni?KILL3R etz írta:Tengelyben a bronzperselyt kicserélni, mert nincs külön tömítése...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A hengerfejjel ilyenkor az a fő probléma, hogy a nagyobb átmérőjű dugattyútető domborulata már más lesz mint az eredetié, így a préssáv megfelelő működésével gond lehet. Mondjuk a 72mm pont nem egy olyan hatalmas átalakítás (+1 mm) de nem véletlen hogy a +2mm-nél kezdődő 150 köbcentisekre már más fejet gyártottak mint ami a 125-ösökön volt.z25z írta:250-es hengernél az alapméret 69 mm ugyebár, ez a 65 mm-es lökethosszal számolva ~243 ccm, ha fel kell fúrni 72 mm-re akkor 264,5 ccm lesz, ezt elbírja még a hengerfej, vagy a bő 20 ccm növekedésnél már kell a hengerfejből is kimarni?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
250-es hengernél az alapméret 69 mm ugyebár, ez a 65 mm-es lökethosszal számolva ~243 ccm, ha fel kell fúrni 72 mm-re akkor 264,5 ccm lesz, ezt elbírja még a hengerfej, vagy a bő 20 ccm növekedésnél már kell a hengerfejből is kimarni?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Tengelyben a bronzperselyt kicserélni, mert nincs külön tömítése...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Sziasztok, olvastam itt a fórumon, hogy sok mindenkinek van kis etz-n olyan probléma, hogy a kuplung kiemelő rúdnál, a fogaskeréknél folyik az olaj. Na ez velem is előfordul, csak nem tudom mit kéne odatenni, légyszi segítsetek.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Semmiség az egész annyi kell neki...z25z írta:Killer: koszi, hell: a fejnel nem az egester a lenyeg hanem a felfekvo felulet durva feszegetes nyoma meg a beomlo pupjanak roncsolasa...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Killer: koszi, hell: a fejnel nem az egester a lenyeg hanem a felfekvo felulet durva feszegetes nyoma meg a beomlo pupjanak roncsolasa...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Na, a kapcsolóvilla tényleg szemétre való...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Oké köszönöm így már stimmel eldobos a téma.zsakfos írta:2,6 mm a kopási határ a szakkönyv szerinthell írta:Ime ez nagyon gyári kinézetű tegnap voltam ismét beszerző körön.
Elméletileg az is. Az a kuplungot a fotó előtt szedtem szét a gyár óta nem volt. Abban is benne voltak ezek csak 2,3-2,9mm volt a hastagságuk így azzal tanulpénzre futottam... Bár nem tudom meddig kophatnak meddig használhatóak. Esetleg valaki tudja ezt?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
gabi9306 írta:Sziasztok, régebben tettem fel egy kérdést, hogy milyen csapágyak kellenek egy TS 250/1 -es motorblokkba, a válaszokat ezúton is köszönöm.
Viszont a váltó egyik csapágyát nem tudom kiütni a blokkfélből, mivel zsákfuratban van. Ehhez találtam egy videót, amelyen egy spec szerszámmal veszik ki. Ezt tudja valaki, hogy hol lehet beszerezni? Keresgéltem, de nem igazán találtam sok mindent.
Felmelegited a blokkfelet annyira hogy ha ráköpsz akkor sercegjen és simán kifog esni a csapágy magától.
Vagy fogsz egy szelet kenyeret,picit benedvesited ,összegyúrod és elkezded tömni a csapágy közepébe.Fogsz egy belevaló átmérőjű vasrudat és azzal tömöd.A kenyérbél alámegy a csapágynak és szépen kitolja.Természetesen kell pótolni a kenyeret ha már nincs a csapágy belső gyűrűjében.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Sziasztok, régebben tettem fel egy kérdést, hogy milyen csapágyak kellenek egy TS 250/1 -es motorblokkba, a válaszokat ezúton is köszönöm.
Viszont a váltó egyik csapágyát nem tudom kiütni a blokkfélből, mivel zsákfuratban van. Ehhez találtam egy videót, amelyen egy spec szerszámmal veszik ki. Ezt tudja valaki, hogy hol lehet beszerezni? Keresgéltem, de nem igazán találtam sok mindent.
Viszont a váltó egyik csapágyát nem tudom kiütni a blokkfélből, mivel zsákfuratban van. Ehhez találtam egy videót, amelyen egy spec szerszámmal veszik ki. Ezt tudja valaki, hogy hol lehet beszerezni? Keresgéltem, de nem igazán találtam sok mindent.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
2,6 mm a kopási határ a szakkönyv szerinthell írta:Ime ez nagyon gyári kinézetű tegnap voltam ismét beszerző körön.
Elméletileg az is. Az a kuplungot a fotó előtt szedtem szét a gyár óta nem volt. Abban is benne voltak ezek csak 2,3-2,9mm volt a hastagságuk így azzal tanulpénzre futottam... Bár nem tudom meddig kophatnak meddig használhatóak. Esetleg valaki tudja ezt?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Tudom miről beszélsz de nem volt én nem láttam értetlenül is álltam a dolgok előtt. Ilyet még nem láttam. De a csavarjai meg a lemezek atom épek voltak így gondoltam atom gyári még. Jó persze leforgott példány de adott másik kúpos részt ami tökéletes kis rozsdát leszámítva.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Hézag az nem volt. A képen ami van az 2,9-3,0mm lamellák amiket irtam előbb azok benne vannak visszatettem mikor megmértem mekkorák nagy mérgemben. Szóval 2 garnitúra lamellám van abból az eyik szerintem dobós a másik meg közel gyári méret...z25z írta:ezt így nehéz megmondani, szétszedés előtt könnyebb lett volna. Le kellett volna mérni összeszerelt állapotban a fogaskoszorú és a nyomólap közötti hézagot, az 0,5 mm-nél nem lehet kisebb. meg összenyomni és megnézni, hogy old-e, el tudod-e forgatni könnyen
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
ezt így nehéz megmondani, szétszedés előtt könnyebb lett volna. Le kellett volna mérni összeszerelt állapotban a fogaskoszorú és a nyomólap közötti hézagot, az 0,5 mm-nél nem lehet kisebb. meg összenyomni és megnézni, hogy old-e, el tudod-e forgatni könnyen
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Ime ez nagyon gyári kinézetű tegnap voltam ismét beszerző körön.
Elméletileg az is. Az a kuplungot a fotó előtt szedtem szét a gyár óta nem volt. Abban is benne voltak ezek csak 2,3-2,9mm volt a hastagságuk így azzal tanulpénzre futottam... Bár nem tudom meddig kophatnak meddig használhatóak. Esetleg valaki tudja ezt?
Elméletileg az is. Az a kuplungot a fotó előtt szedtem szét a gyár óta nem volt. Abban is benne voltak ezek csak 2,3-2,9mm volt a hastagságuk így azzal tanulpénzre futottam... Bár nem tudom meddig kophatnak meddig használhatóak. Esetleg valaki tudja ezt?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Athem. A video alapján minden .
A nagyon lassan visszaeső alapjárat engem jobban zavar. Túl sok levegőt kap, vagy szorul a gázbowden és rezgésre lassan tér vissza az alaphelyzetbe (olajzást kíván a bowdwen). ... vagy valami hasonló.
A nagyon lassan visszaeső alapjárat engem jobban zavar. Túl sok levegőt kap, vagy szorul a gázbowden és rezgésre lassan tér vissza az alaphelyzetbe (olajzást kíván a bowdwen). ... vagy valami hasonló.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Nos, igyekeztem belőni az alapjáratot, szerintem most jó. Valakinek akinek jobb füle van az megmondaná, hogy az a kattogó hang mi lehet ami a blokkból jön? Tűgörgő, vagy a dugattyú okozza? A videón főleg leállásnál lehet hallani. Mert üzem melegen is ugyan így vagy jobban lehet hallani. A csörgő hang az nem a kipufogó hanem a hátsó csomagtartóban a villás kulcsok video
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Mofa neeee. Ha rám hallgatsz megspórolsz magadnak egy fölösleges utat. Tuti nem lesz jó.Szepy írta:Kis és nagy etz-nél is külön Írja a mofánál. Tehát akkor vigyek mintát az a biztos. Köszi.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
125/250 esetleg. Vagy az utángyártó összetévesztette a TS-sel amiből van alacsony és magas kormányos változat is.
De úgyse lesz jó semelyikre úgyhogy mindegy
De úgyse lesz jó semelyikre úgyhogy mindegy
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
z25z, nehogy csak úgy selejtezd! Ez egy igazi kincs!
Bármikor arra tévedhet egy kóbor kutya, vagy macska.
Nehogy már ne legyen kéznél akkor ez a vasdarab!
Motorba ne építsd, vagyis főtengelyre ne, másra jó. Pl indextartónak.
Bármikor arra tévedhet egy kóbor kutya, vagy macska.
Nehogy már ne legyen kéznél akkor ez a vasdarab!
Motorba ne építsd, vagyis főtengelyre ne, másra jó. Pl indextartónak.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Uraim! Mi a véleményetek erről a fellelt hajtókarról, csapról, görgőről? Létezik, hogy gyári új? A csapon kicsit meglátszik az idő nyoma ez nem tudom mennyire vészes? Összeraktam és két fakanál között épp csak megtámasztottam, hogy készíthessek egy videot az illesztésről. (fel-le irányban nincs érzékelhető lógás, oldalirányban pedig a videón látható mértékben) Szerintetek ez így rendben van? Érdemes megtartani ínségesebb időkre?
A segítségeteket előre is köszönöm!
https://youtu.be/R_QLQrcMuf4
A segítségeteket előre is köszönöm!
https://youtu.be/R_QLQrcMuf4
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Anyaga nem bakelit szerű mint az enyémnek hanem ferrodolt szerű. Nincs sorja a szélén, pogácsái sokkal szabályosabbak és egyebek. De majd visszamegyek és veszek(kapok ) párat és lövök egy fotót...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Igen marad a tesztre a berta, ha nem is bír 35000km körül csak a felét annak is örülök manapság! Majd most elválik tud-e még olyan minőséget mint 2003 körül. Ha megragadás lesz egyszer még eltekintek tőle ha nem vészes de tőbbször is ragadás lesz pánikszerű kidobása lesz...
A boltokról meg annyit a vásárhelyiben voltam vagy 10+ éve akkor volt sok minden de a minőség az már akkor sem volt a toppon, de legalább volt. A szentesit a Darabos L. boltját hadjuk az az ürge közelt sem 100. Egyszer vágott át szépen azóta a tájára sem megyek, de ezzel a véleménnyel vannak így errefele jópáran.
Érik ez a történet bennem is keményen mint ezt már jópáran egyre sűrűben mondogatják. Eljárt ezek a gépek felett az idő sajnos és nincs minőségi alkatrész. Meg szinte már semmi nagyon...
A boltokról meg annyit a vásárhelyiben voltam vagy 10+ éve akkor volt sok minden de a minőség az már akkor sem volt a toppon, de legalább volt. A szentesit a Darabos L. boltját hadjuk az az ürge közelt sem 100. Egyszer vágott át szépen azóta a tájára sem megyek, de ezzel a véleménnyel vannak így errefele jópáran.
Érik ez a történet bennem is keményen mint ezt már jópáran egyre sűrűben mondogatják. Eljárt ezek a gépek felett az idő sajnos és nincs minőségi alkatrész. Meg szinte már semmi nagyon...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
hell írta:
Azt mondja 15 éve csak ilyet tesznek ezekbe a gépekbe, mert sokat végigpróbáltak és ez vált be a legjobban.
Szóval a fene se tudja. Nagy szaki az tény ekkora tapasztalattal sokan dicsérik. Persze akad olyan is aki nem, de ez már csak ilyen. Szerintem eddig is ilyen volt benne mert annó is ők csinálták. 35000km körül futott a dugó és egy kis apró ragadásnyomon kívül más nem nagyon látszik. Ereje nem volt sok (a gyűrűket megviselte a sok kilóméter) a gépnek azért lett most szétdobva...
Szóval nem tudom mit kellene hogy jó legyen. Bár ha megfúrja 70,50 dugót lesz jó bele Bertából(vagyis azt mondja), de én veszek egy lengyelt és azt teszem bele tesztre ezen gondolkodom csak hogy megéri-e azt nem tudom... Persze ha ez nem így működik(fogalmam sincs lehet-e így gondolok egyet és másfajtát teszek bele nem amilyet ő ad vele) akkor marad a Berta sok választás nem marad...
Csak vicceltem a csörgésről, mert MZ-ben aztán csörög minden. Gyűrűk, csapszegek, kuplung, stb... Talán a dugó kolompolás a legkevésbé aggasztó hang.
Amúgy ezt a dugó csere-berét nem javaslom, még azonos márkából se garantált hogy mérethelyes a dugó (jobb helyeken megmérik a leendő dugót, és ahhoz illesztik a furatot), teljesen különböző gyártónál meg simán benne van pár század diffi...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Blokk
Úgy veszem ki, hogy errefelé laksz, mint én, szóval...
"Gyárit meg már hajjaj kategória szerezni... "
Próbálj szerezni TS125-höz bármilyen alkatrészt, nem is feltétlenül gyárit, aztán majd megtudod, hogy nehéz-e Etz-hez
Hódmezővásárhelyen volt egy kis garázsbolt az oldalkosár utca és a csengettyű köz közötti emeletes ház aljában, nekik számtalan ddr-es alkatrészük volt Etz-hez. (dugó, súber, és sok más is)
Szegeden a dorozsmai úton a vasúti átjáró után "ipartelepen" (sok simsonos-tól hallottam, hogy jók) szintén van egy műhely, ahol fúrással foglalkoznak, nekik is volt ddr-es dugójuk Etz-hez, amikor ott jártam.
Szentesen a vásárhelyi úton, a víz-toronyhoz közel szintén van egy bolt, ahol vannak eredeti ddr alkatrészek, bár itt nem tudom, hogy etz-hez van-e, mert nem érdekelt, de ES-hez voltak cuccok
A 0,05-ös illesztésről az én véleményem, meg az, hogy igen jó lesz, de éppen csak "ezer kilométerekkel" rövidítik meg a két fúrás közötti időtartamot ezzel. Persze a fúró szemszögéből ez a kívánatos, mert szarok az alkatrészek, és ma az emberek 99%-ának fogalma sincs, hogy kell bejáratni, és így biztosan nem szorul meg.
"Gyárit meg már hajjaj kategória szerezni... "
Próbálj szerezni TS125-höz bármilyen alkatrészt, nem is feltétlenül gyárit, aztán majd megtudod, hogy nehéz-e Etz-hez
Hódmezővásárhelyen volt egy kis garázsbolt az oldalkosár utca és a csengettyű köz közötti emeletes ház aljában, nekik számtalan ddr-es alkatrészük volt Etz-hez. (dugó, súber, és sok más is)
Szegeden a dorozsmai úton a vasúti átjáró után "ipartelepen" (sok simsonos-tól hallottam, hogy jók) szintén van egy műhely, ahol fúrással foglalkoznak, nekik is volt ddr-es dugójuk Etz-hez, amikor ott jártam.
Szentesen a vásárhelyi úton, a víz-toronyhoz közel szintén van egy bolt, ahol vannak eredeti ddr alkatrészek, bár itt nem tudom, hogy etz-hez van-e, mert nem érdekelt, de ES-hez voltak cuccok
A 0,05-ös illesztésről az én véleményem, meg az, hogy igen jó lesz, de éppen csak "ezer kilométerekkel" rövidítik meg a két fúrás közötti időtartamot ezzel. Persze a fúró szemszögéből ez a kívánatos, mert szarok az alkatrészek, és ma az emberek 99%-ának fogalma sincs, hogy kell bejáratni, és így biztosan nem szorul meg.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Azt mondja 15 éve csak ilyet tesznek ezekbe a gépekbe, mert sokat végigpróbáltak és ez vált be a legjobban.KILL3R etz írta:Ha utána nem fog csörögni a motor, akkor én is elviszem az enyémet hozzá!hell írta:
Az öreg vagy 30 éve ott van. Nagyon biztosan állította jó lesz ez és nem fog csörögni zörögni a világon semmi baj nem lesz vele. (...) .
Szóval a fene se tudja. Nagy szaki az tény ekkora tapasztalattal sokan dicsérik. Persze akad olyan is aki nem, de ez már csak ilyen. Szerintem eddig is ilyen volt benne mert annó is ők csinálták. 35000km körül futott a dugó és egy kis apró ragadásnyomon kívül más nem nagyon látszik. Ereje nem volt sok (a gyűrűket megviselte a sok kilóméter) a gépnek azért lett most szétdobva...
Szóval nem tudom mit kellene hogy jó legyen. Bár ha megfúrja 70,50 dugót lesz jó bele Bertából(vagyis azt mondja), de én veszek egy lengyelt és azt teszem bele tesztre ezen gondolkodom csak hogy megéri-e azt nem tudom... Persze ha ez nem így működik(fogalmam sincs lehet-e így gondolok egyet és másfajtát teszek bele nem amilyet ő ad vele) akkor marad a Berta sok választás nem marad...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ha utána nem fog csörögni a motor, akkor én is elviszem az enyémet hozzá!hell írta:
Az öreg vagy 30 éve ott van. Nagyon biztosan állította jó lesz ez és nem fog csörögni zörögni a világon semmi baj nem lesz vele. (...) .
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
liter6 írta:Köszi a segítséget. Ez nem túl jó hír, lehet hogy én is megpróbálom megszokni. Én letenyei vagyok, esetleg tudtok valakit Letenye-Nagykanizsa térségében akire rábízhatnám a javítást, én ebbe már nem akarok belekontárkodni.liter6 írta:Sziasztok!
Ma sajnos valami megmekkent a váltómban (ETZ 125, 15000 km van benne, én 8000-el vettem, azóta nem volt a blokkba piszkálva, de szerintem előtte se). A váltókar nem ugrik vissza váltás után alaphelyzetbe, ha lábbal visszapöccintem, akkor tudok vele tovább váltani. Mi lehet a gond? Elég csak a kuplungoldalt levenni, vagy a blokkot is szét kell húzni? Itthon meg tudom-e javítani különösebb célszerszámok nélkül?
Köszi: Liter
Köszi: Liter
Megismétlem a kérdést, hátha valaki tud segíteni : letenyei vagyok, esetleg tudtok valakit Letenye-Nagykanizsa térségében akire rábízhatnám a javítást, én ebbe már nem akarok belekontárkodni.
Mégegyszer köszi: Liter
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Az öreg vagy 30 éve ott van. Nagyon biztosan állította jó lesz ez és nem fog csörögni zörögni a világon semmi baj nem lesz vele. Hát igen ha azt nézem a bertából is ha kifogok egy szarabbat akkor baj van de ha a lengyelből akkor is ugyan ott vagyok... Van aki látott már több MZ versenyt végigment Bertát van aki szidja. Szóval a fene se tudja manapság mi itt már a jó, vagyis én nem az tuti... Gyárit meg már hajjaj kategória szerezni...MrDok írta:Hát talán ha régóta csinálják, és javaslata is van számodra, higgy neki.hell írta:Elvittük fúratni a hengert egy elég jó hírű mühelybe itt a környékben és ott az öreg szaki azt mondta higyük el a Berta dugatyúval 0,05 illesztésre szokták megfúrni a hengert és a világon semmi gond nem szokott lenni velük. Azt mondja nincs értelme ők annó végigjárták ezt a kisérletezés dolgot és arra jutottak arany középútnak ez a legjobb választás(több mint 15 éve csak ezt használják).
Már csak az a kérdés maradjon amit ő mond vagy legyen lengyel helyette? 70,50 méretnél járok ha jól emlékszem azt mondta annyira fúrja majd bár az a dugóba bele lesz írva majd. Nem tudom bízzak-e bennük. Ki mit mond? Ja igen és ekkora dugóval hol tarthatok cm3 illetően?
Biztosan ért hozzá, ha még megy a bolt.
Na meg ez a bizonyos ami régen jó volt az most már nem annyira. Mint említették a yoko-ra az sem olyan jó mint volt... Hát igen nem egyszerű dolgok ezek hogy csinálja az ember nem lőjön nagyon mellé...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hát talán ha régóta csinálják, és javaslata is van számodra, higgy neki.hell írta:Elvittük fúratni a hengert egy elég jó hírű mühelybe itt a környékben és ott az öreg szaki azt mondta higyük el a Berta dugatyúval 0,05 illesztésre szokták megfúrni a hengert és a világon semmi gond nem szokott lenni velük. Azt mondja nincs értelme ők annó végigjárták ezt a kisérletezés dolgot és arra jutottak arany középútnak ez a legjobb választás(több mint 15 éve csak ezt használják).
Már csak az a kérdés maradjon amit ő mond vagy legyen lengyel helyette? 70,50 méretnél járok ha jól emlékszem azt mondta annyira fúrja majd bár az a dugóba bele lesz írva majd. Nem tudom bízzak-e bennük. Ki mit mond? Ja igen és ekkora dugóval hol tarthatok cm3 illetően?
Biztosan ért hozzá, ha még megy a bolt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég