Blokk
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Valahogy én is így szoptam ezzel a kuplung bowden témával(végre nem egyedül ). Egy rakat szar nekem is nagyon hosszú(a boltban 10db volt és mind ugyanolyan méretű volt szóval nem kellett sokat válogatnom ).
MrDok elnézésed kérem nem jelentkeztem de rengeteg dolgom volt mint írtam is nemrégen. Természetesen nincs elfelejtve részemről a projekt hamarosan írok priviben...
MrDok elnézésed kérem nem jelentkeztem de rengeteg dolgom volt mint írtam is nemrégen. Természetesen nincs elfelejtve részemről a projekt hamarosan írok priviben...
Re: Blokk
Sziasztok!
A segítségeteket kérném! Kölcsön kaptam egy 250-es ETZ-t, ami amúgy nagyon jó állapotnak örvendett. A gondom az lenne vele, hogy mikor nemrég be szerettem volna rúgni ,a berúgó kar érdekes hangot hallatott, és azóta is olyan furcsa érzetű, nem úgy mint régen. A dolgokat forgatja, de érzésre valami nincs rendben. Ezzel egy időben a kuplung bowden is elszakadt, az érdekes viszont, hogy az új bowden is túl hosszú, semmilyen beállításnál nem emel ki rendesen, pedig a rövid verziót szereztem be hozzá. A régi bowden is ki volt hézagolva egy nagy anyával, meg egy közdarabbal, hogy. Tehát pontosan meg nem tudnám mondani, hogy hol a baki, mert sem a berúgás, sem a kuplung, sem a váltó nem működik jól. Most álló helyzetben nem nagyon tudom betenni sebességbe. Megpróbáltam leszedni a blokk fedelet a kuplung oldalon, de az 5 csavar kicsavarása, és a váltó kar levétele után sem tudom leszedni. A főtengelyen lévő anyát is oldani kellene? Ezt hogyan tudnám kivitelezni? Szeretnék belenézni, hátha valami egyszerű esett szét, vagy valami rugó, vagy ilyesmi mászott el. Tudom, hogy így nem egyszerű segíteni, de hátha valakinek van valami tippje, hogyan is kezdjek a hibafeltárásnak, vagy mit nézzek meg ahhoz, hogy segíteni tudjatok?
Köszönettel: Gábor
A segítségeteket kérném! Kölcsön kaptam egy 250-es ETZ-t, ami amúgy nagyon jó állapotnak örvendett. A gondom az lenne vele, hogy mikor nemrég be szerettem volna rúgni ,a berúgó kar érdekes hangot hallatott, és azóta is olyan furcsa érzetű, nem úgy mint régen. A dolgokat forgatja, de érzésre valami nincs rendben. Ezzel egy időben a kuplung bowden is elszakadt, az érdekes viszont, hogy az új bowden is túl hosszú, semmilyen beállításnál nem emel ki rendesen, pedig a rövid verziót szereztem be hozzá. A régi bowden is ki volt hézagolva egy nagy anyával, meg egy közdarabbal, hogy. Tehát pontosan meg nem tudnám mondani, hogy hol a baki, mert sem a berúgás, sem a kuplung, sem a váltó nem működik jól. Most álló helyzetben nem nagyon tudom betenni sebességbe. Megpróbáltam leszedni a blokk fedelet a kuplung oldalon, de az 5 csavar kicsavarása, és a váltó kar levétele után sem tudom leszedni. A főtengelyen lévő anyát is oldani kellene? Ezt hogyan tudnám kivitelezni? Szeretnék belenézni, hátha valami egyszerű esett szét, vagy valami rugó, vagy ilyesmi mászott el. Tudom, hogy így nem egyszerű segíteni, de hátha valakinek van valami tippje, hogyan is kezdjek a hibafeltárásnak, vagy mit nézzek meg ahhoz, hogy segíteni tudjatok?
Köszönettel: Gábor
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
1. Benyúlsz egy kisebb csavarhúzóval a szimmering lemez és a tömítő él közé, finoman kiemeled.z25z írta:Fiuk! Hogy lehet a generátor oldali főtengely szimeringet a legkönnyebben úgy kivenni, hogy ne sérüljön se a szimering ház, se az olajterelő lemez?
Erősítsétek meg a gyanúm, hogy az fáradt el: melegszik, ha tökre ki van csavarva az alapjárat állító akkor sem áll le, elég nagy terhelés után (2 személy felpakolva hegynek fel, nagy gázon) 1800-on pörög alapjáraton, a szivatóra nem úgy reagál, mint régen, és "taknyos" a szimering környéke.
2. Finoman óvatosan két kilós kalapáccsal meg megfelelő csavarhúzóval beleb@szol egy szépet a szimmering lemezébe, de csak úgy hogy éppen átérjen a szerszám. Kifordítod.
3. Dugó felső holtpontba, féktisztító a forgattyússházba, majd megnézed cigivel a szádban hogy jól áll e a tömítés a karbi csonknál. Kijön magától. mondjuk a másik oldali is.
Jó volt ez a túra.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
KILL3R etz írta:Én előtte az összes tömítést átfújkálnám a karbi eleje, és az égéstér között. Ha sehol se szívja be (nem pörög fel), akkor szim. csere.
Amúgy tökre betekert alapjárati melléklevegő csavarral nem áll le ugye?
Nem, tökre betekerve sem állt le, na meg gondolom a szimeringnek nem kellene olajosnak lennie kivülről...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Szimering (gyújtásnál) fújkálása inkább az olaj kimosásának az esélye miatt nem ajánlott, mert ha megtapad a tomítőajak a főtengelyen, akkor biztos lesz a csere...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Nekem az Opelom fűtőmotorját pucolta a szerelő, miután készen lett vele, egy akkumlátor segítségével ki is próbálta! Égett ott minden, a kezétől a motorig. El is olvadt rendesen a műanyag háza is. Ja meg lett egy új fűtőmotorom! Szóval csak óvatosan a fújkálással!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A féktisztítóval lepucolt gyertyával egyszer megpróbáltam gyújtást állítani. Szép kék lángja van. Szerencsére nem maradt már rajta sok... a tűzoltóság nem volt túlzás.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Én előtte az összes tömítést átfújkálnám a karbi eleje, és az égéstér között. Ha sehol se szívja be (nem pörög fel), akkor szim. csere.
Amúgy tökre betekert alapjárati melléklevegő csavarral nem áll le ugye?
Amúgy tökre betekert alapjárati melléklevegő csavarral nem áll le ugye?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Jolvan te ne fujkálj, én szoktam és a világon semmi baj nem volt még belőle. Viszont egyből megmutatja hol a baj.z25z írta:Na kérlekszépen: féktisztítót sosem fújkálunk szikrázó alkatrészek közé. Még ha kurva közel van a tűzoltóság akkor sem!hell írta:A féktisztítót odafújsz egyből elválik az-e a baja...
Ja meg ha megtudod a pacás víz(víztározó vagy valami) nevét majd írod...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Na kérlekszépen: féktisztítót sosem fújkálunk szikrázó alkatrészek közé. Még ha kurva közel van a tűzoltóság akkor sem!hell írta:A féktisztítót odafújsz egyből elválik az-e a baja...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Fiuk! Hogy lehet a generátor oldali főtengely szimeringet a legkönnyebben úgy kivenni, hogy ne sérüljön se a szimering ház, se az olajterelő lemez?
Erősítsétek meg a gyanúm, hogy az fáradt el: melegszik, ha tökre ki van csavarva az alapjárat állító akkor sem áll le, elég nagy terhelés után (2 személy felpakolva hegynek fel, nagy gázon) 1800-on pörög alapjáraton, a szivatóra nem úgy reagál, mint régen, és "taknyos" a szimering környéke.
Erősítsétek meg a gyanúm, hogy az fáradt el: melegszik, ha tökre ki van csavarva az alapjárat állító akkor sem áll le, elég nagy terhelés után (2 személy felpakolva hegynek fel, nagy gázon) 1800-on pörög alapjáraton, a szivatóra nem úgy reagál, mint régen, és "taknyos" a szimering környéke.
- Tomdee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Blokk
Mennyire lenne elfogadhatatlan megoldás a meglévő blokkomban az egyik blokkfelet egy másikkal kicserélni? Konkrétan a kuplung oldalin gondolkodom, csak nem hiszem hogy ezek csereszabatosak lennének egymással. (gondolom gyártáskor minden blokkfél a párjával lett esztergálva)
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Na, ezt a megoldást választottam. Elég felesleges pénzkidobás és valószínűleg simán hülyének nézett volna a webshop ha megrendelek egy 0,5 négyzetcentis kis 40 ft-os gumidarabot 1200 Ft-ért. Használt hengerfejtömítésből vágtam ki két karikát. Az elég merev, hőálló és kisollóval könnyen vágható. És ahogy írtad, tömítőpaszta és happy. Egész pofásan is néz kiStephanus írta: Szerintem házibarkács.
Az enyémben lemezből készült kis körlap van. Beragasztottam tömítőpasztával a helyére, hogy amíg összerakom a blokkot, ne szökjön el. Összerakva meg már nem tud kiesni.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
Szerintem házibarkács.z25z írta:Ez aztán korrekt, mindenre kitérő, alapos komment volt, le a kalappal. Esetleg a pótlására vonatkozóan mi a meglátásotok? Házilag vagy kutakodás a websopokban?
Az enyémben lemezből készült kis körlap van. Beragasztottam tömítőpasztával a helyére, hogy amíg összerakom a blokkot, ne szökjön el. Összerakva meg már nem tud kiesni.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ez aztán korrekt, mindenre kitérő, alapos komment volt, le a kalappal. Esetleg a pótlására vonatkozóan mi a meglátásotok? Házilag vagy kutakodás a websopokban?
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
Ha ez az, ami a forgattyús házban az olajzsebet osztja ketté, akkor mindenképp javasolnám a pótlását.z25z írta:Az lenne a kérdésem, hogy az olajterelő guminak pontosan mi a szerepe? Miért kell a két blokkfelet elkülöníteni egymástól? Erre gondolok:
És ehhez kapcsolódóan: szegeden ahol érdeklődtem még csak nem is hallottak erről az alkatrészről amit bontottam blokkot abban meg nem is volt. Lehet (vagyis érdemes-e) ilyet házilag faragni vagy annyira szigorú a tűréshatár, hogy mindenképp rendelni kell?
A forgattyúsház aljában összegyűlik a keverékből kivált olaj. Ha lehúzott hengernél megforgatod a főtengelyt, akkor a sonkának ezt szépen hoznia kell felfele. Működés közben a sonka ezt az olajat fröcsköli körbe fel a hengerbe, a dugattyú aljára, és a forgattyúsház falára is. Az olajzsebek ennek az olajnak egy részét felfogják, és a végükből induló furatokon keresztül a főtengely csapágyaihoz vezetik.
Ha nem tökéletesen egyenesen ülsz a motoron, akkor az elválasztás nélkül az egyik oldalon a csapágy nem fog kenést kapni, mert az összes olaj a másik oldalon folyik le.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Én egyik blokkomba se tettem bele, semmi hátránya nincs. Annyi lenne a feladata, hogy elossza a keverékmennyiséget a csapágy, szimering felé.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az lenne a kérdésem, hogy az olajterelő guminak pontosan mi a szerepe? Miért kell a két blokkfelet elkülöníteni egymástól? Erre gondolok:
És ehhez kapcsolódóan: szegeden ahol érdeklődtem még csak nem is hallottak erről az alkatrészről amit bontottam blokkot abban meg nem is volt. Lehet (vagyis érdemes-e) ilyet házilag faragni vagy annyira szigorú a tűréshatár, hogy mindenképp rendelni kell?
És ehhez kapcsolódóan: szegeden ahol érdeklődtem még csak nem is hallottak erről az alkatrészről amit bontottam blokkot abban meg nem is volt. Lehet (vagyis érdemes-e) ilyet házilag faragni vagy annyira szigorú a tűréshatár, hogy mindenképp rendelni kell?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Az alkatrészjegyzék szerint a 16005-ös normál illesztésű, a 6302 az C3z25z írta:Fiuk! A 16005 és 6302-es csapágyak is C3-asok vagy a kuplungnál nincs szükség a laza illesztésűre?
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
zsakfos írta:polarbear88 írta:elnézést kérek!!!!
úgy néz ki megoldódott... nem a főtengely, legalább is most van normális alapjárat, gyönyörűen jár, pöccre indul. A blokk felfüggesztésnél volt probléma, egy kis távtartó kimaradt, amitől szinte semmi elnyelés nem volt a blokknál, most meg lett csinálva és semmivel sem rázkódik jobban a blokk, mint egy átlag ETZ... legalább is szerintem.
Köszönöm!!
Pontosan hova kell a kis távtartó? mert tegnap én is leszedtem, hát nekem is hiányzik...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Re: Blokk
Zsaki! Azért Te ott vagy a spiccen!!! Nem jössz mostanában Pestre? A TS kormánnyakat le kéne adjam a lányodhoz, tőle bármikor elviheted.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Megmondtam vagy nem mondtam hogy a felső blokktartó a hibás?polarbear88 írta:elnézést kérek!!!!
úgy néz ki megoldódott... nem a főtengely, legalább is most van normális alapjárat, gyönyörűen jár, pöccre indul. A blokk felfüggesztésnél volt probléma, egy kis távtartó kimaradt, amitől szinte semmi elnyelés nem volt a blokknál, most meg lett csinálva és semmivel sem rázkódik jobban a blokk, mint egy átlag ETZ... legalább is szerintem.
Köszönöm!!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: Blokk
http://molnarmotor.hu/termek/etz_univer ... rovid.htmlsunbim írta:Hol, milyen távtartó? A felső felfüggesztésnél? Szuper!polarbear88 írta:elnézést kérek!!!!
úgy néz ki megoldódott... nem a főtengely, legalább is most van normális alapjárat, gyönyörűen jár, pöccre indul. A blokk felfüggesztésnél volt probléma, egy kis távtartó kimaradt, amitől szinte semmi elnyelés nem volt a blokknál, most meg lett csinálva és semmivel sem rázkódik jobban a blokk, mint egy átlag ETZ... legalább is szerintem.
Köszönöm!!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Hol, milyen távtartó? A felső felfüggesztésnél? Szuper!polarbear88 írta:elnézést kérek!!!!
úgy néz ki megoldódott... nem a főtengely, legalább is most van normális alapjárat, gyönyörűen jár, pöccre indul. A blokk felfüggesztésnél volt probléma, egy kis távtartó kimaradt, amitől szinte semmi elnyelés nem volt a blokknál, most meg lett csinálva és semmivel sem rázkódik jobban a blokk, mint egy átlag ETZ... legalább is szerintem.
Köszönöm!!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: Blokk
elnézést kérek!!!!
úgy néz ki megoldódott... nem a főtengely, legalább is most van normális alapjárat, gyönyörűen jár, pöccre indul. A blokk felfüggesztésnél volt probléma, egy kis távtartó kimaradt, amitől szinte semmi elnyelés nem volt a blokknál, most meg lett csinálva és semmivel sem rázkódik jobban a blokk, mint egy átlag ETZ... legalább is szerintem.
Köszönöm!!
úgy néz ki megoldódott... nem a főtengely, legalább is most van normális alapjárat, gyönyörűen jár, pöccre indul. A blokk felfüggesztésnél volt probléma, egy kis távtartó kimaradt, amitől szinte semmi elnyelés nem volt a blokknál, most meg lett csinálva és semmivel sem rázkódik jobban a blokk, mint egy átlag ETZ... legalább is szerintem.
Köszönöm!!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Rosszul egyensúlyozták ki a főtengelyt!
Ééés a hosszú túrázások alkalmával mikor már izott a blokk, tiltásig forgatgatva helyrerázódott. ... Vagy megszoktam?
Ééés a hosszú túrázások alkalmával mikor már izott a blokk, tiltásig forgatgatva helyrerázódott. ... Vagy megszoktam?
A hozzászólást 4 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2016.07.22. 17:43-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: Blokk
nem régi, nincs elöregedve.... más ötlet?zsakfos írta:polarbear88 írta:Egy kis segítségre lenne szükségem. ETZ 150-es motorom blokkját felújítottam teljesen(csapágyak, szimering, kuplung, dugó hajtókar, főtengely egyengetve). Végre összeállt, első rúgásra gyönyörűen indult is, szépen jár, a sebességeket is gyönyörűen veszni viszont....
PROBLÉMA az, hogy háromezres fordulatnál nagyon rázkódik a blokk és a motor, alatta és felette szép kisimult. ötletek, hogy mi lehet a baj?
ami nekem összerakáskor furcsa volt, hogy a kuplung lánc nem volt feszes, hanem volt lógása.... normális? vagy okozhatja ez a problémát?
Felső blokktartó.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
polarbear88 írta:Egy kis segítségre lenne szükségem. ETZ 150-es motorom blokkját felújítottam teljesen(csapágyak, szimering, kuplung, dugó hajtókar, főtengely egyengetve). Végre összeállt, első rúgásra gyönyörűen indult is, szépen jár, a sebességeket is gyönyörűen veszni viszont....
PROBLÉMA az, hogy háromezres fordulatnál nagyon rázkódik a blokk és a motor, alatta és felette szép kisimult. ötletek, hogy mi lehet a baj?
ami nekem összerakáskor furcsa volt, hogy a kuplung lánc nem volt feszes, hanem volt lógása.... normális? vagy okozhatja ez a problémát?
Felső blokktartó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
- MZ-d típusa: ETZ 150
Re: Blokk
Egy kis segítségre lenne szükségem. ETZ 150-es motorom blokkját felújítottam teljesen(csapágyak, szimering, kuplung, dugó hajtókar, főtengely egyengetve). Végre összeállt, első rúgásra gyönyörűen indult is, szépen jár, a sebességeket is gyönyörűen veszni viszont....
PROBLÉMA az, hogy háromezres fordulatnál nagyon rázkódik a blokk és a motor, alatta és felette szép kisimult. ötletek, hogy mi lehet a baj?
ami nekem összerakáskor furcsa volt, hogy a kuplung lánc nem volt feszes, hanem volt lógása.... normális? vagy okozhatja ez a problémát?
PROBLÉMA az, hogy háromezres fordulatnál nagyon rázkódik a blokk és a motor, alatta és felette szép kisimult. ötletek, hogy mi lehet a baj?
ami nekem összerakáskor furcsa volt, hogy a kuplung lánc nem volt feszes, hanem volt lógása.... normális? vagy okozhatja ez a problémát?
- Tomdee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Blokk
Gondolom ilyesmire vadászni olyan mint fehér hollóra.... 3 napja túrom a netet de azon a videón kívül még csak képet sem találtam ilyen deknis blokkról. Szerintem szerzek egy ilyet: http://www.ebay.com/itm/Marine-Tachomet ... 1882436649 és megpróbálom beleépíteni az elektronikát és a mutató mechanikát a gyári órába, más ötletem már tényleg nincs hogy hogyan lehetne újra működtetni az órát.aronpfabian írta: Szerintem a főtengely végén az olajszivattyú meghajtása van, és a fordulatszámmérő digitális (ahogy 301-eseken is az volt már)
Szerk.: nem, Drehzahlmesserantrieb-et említ. Akkor ez valami "újfajta" meghajtás. Később az olajszivattyú került oda, ez viszont biztos (láttam olyan kuplungfedelet)
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Szerintem a főtengely végén az olajszivattyú meghajtása van, és a fordulatszámmérő digitális (ahogy 301-eseken is az volt már)Tomdee írta:Sziasztok!
Van a youtube-on a 125-150 -es szervíz film, nagyon sokat nézegettem már és már legelőször is feltűnt valami:
Miféle blokk van a videóban? Konkrétan a kuplung felőli dekni az amit nem értek, a fordulatszám kihajtás itt a deknire került mint a 250-es ETZ esetében, pedig a 125-150-esekben ez mindig a blokkoldalban van, tudtommal. Ilyen deknit lehet valahonnan szerezni?
Ez az a videó: https://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs 30:40-nél látható az, amiről beszélek.
Ugyanakkor 25:10-nél látszik hogy ott az eredeti kihajtás is a blokkfélben ami le van vakdugózva. Ha jól gondolom akkor ez egy későbbi kiadású blokk lenne. Az én motorom '88-as a film '90-es, ebben az évjáratban már így szerelték volna őket?
Szerk.: nem, Drehzahlmesserantrieb-et említ. Akkor ez valami "újfajta" meghajtás. Később az olajszivattyú került oda, ez viszont biztos (láttam olyan kuplungfedelet)
- Tomdee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Blokk
Sziasztok!
Van a youtube-on a 125-150 -es szervíz film, nagyon sokat nézegettem már és már legelőször is feltűnt valami:
Miféle blokk van a videóban? Konkrétan a kuplung felőli dekni az amit nem értek, a fordulatszám kihajtás itt a deknire került mint a 250-es ETZ esetében, pedig a 125-150-esekben ez mindig a blokkoldalban van, tudtommal. Ilyen deknit lehet valahonnan szerezni?
Ez az a videó: https://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs 30:40-nél látható az, amiről beszélek.
Ugyanakkor 25:10-nél látszik hogy ott az eredeti kihajtás is a blokkfélben ami le van vakdugózva. Ha jól gondolom akkor ez egy későbbi kiadású blokk lenne. Az én motorom '88-as a film '90-es, ebben az évjáratban már így szerelték volna őket?
Van a youtube-on a 125-150 -es szervíz film, nagyon sokat nézegettem már és már legelőször is feltűnt valami:
Miféle blokk van a videóban? Konkrétan a kuplung felőli dekni az amit nem értek, a fordulatszám kihajtás itt a deknire került mint a 250-es ETZ esetében, pedig a 125-150-esekben ez mindig a blokkoldalban van, tudtommal. Ilyen deknit lehet valahonnan szerezni?
Ez az a videó: https://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs 30:40-nél látható az, amiről beszélek.
Ugyanakkor 25:10-nél látszik hogy ott az eredeti kihajtás is a blokkfélben ami le van vakdugózva. Ha jól gondolom akkor ez egy későbbi kiadású blokk lenne. Az én motorom '88-as a film '90-es, ebben az évjáratban már így szerelték volna őket?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Nem kellene ennyire fosni a műanyag kosaras csapágytól! Ha!megbízható gyártótól vesszük. A műanyag kosár rugalmasabb, halkabb, önkenő képességű. Általában azok nem bíznak benne akik nem cserélik az alkatrészeket a futásteljesítményük lejárta után! ... Óóó,jó ez még címszóval.
A csapágygolyók keményített felületét sem koptatják annyira.
A csapágygolyók keményített felületét sem koptatják annyira.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Blokk
Bocsánat,nem szeretnék bele vaúú..vaúú..de,mikor a /1-hez kerestem csapágyat,főként műanyag kosarast,felvetődött a nagy kérdés,vajon mennyire lesz hosszú távon benzin álló.? Mert hát szerintem,,bár ezt nem tudom pontosan de, mikor készítették a csapágyat, nem az MZ-ETZ -re gondoltak. Általában véve.
Lehet baromság amit írtam,de minden esetre gondolva mi van ha!!!. .idő múlva kárt tesz a benzin a műanyag kosárban,, a fém kosaras került bele.
Lehet baromság amit írtam,de minden esetre gondolva mi van ha!!!. .idő múlva kárt tesz a benzin a műanyag kosárban,, a fém kosaras került bele.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Tudod, szerintem tudod, hogy régebben nem mindig a pénztárcád határozta meg lesz e új csapágy a blokkba vagy nem.zsakfos írta: És akkor mi van?
A fémkosaras sem életbiztositás.
Én tutira nem tennék vissza blokkba használt csapágyat párezer ft spórolás végett.
Ha a szoci korszakban volt csinálva az a blokk......... ami van.
Csak azért írtam, hogy általában a fémkosaras dől össze így, akkor meg cserélték már.
Ami tényleg nem életbiztosítás, mert ha nem szakszerűen került a helyére a cucc, akkor akár a szerelési hiba miatt is hamar és könnyen előjön a probléma.
De tudod Te ezt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
És akkor mi van?MrDok írta:És azért megjegyezném, hogy a gyári csapágyak műanyag kosarasak......KILL3R etz írta:Najó, azért ez nem tegnapról mára lett ilyen...
A fémkosaras sem életbiztositás.
Én tutira nem tennék vissza blokkba használt csapágyat párezer ft spórolás végett.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
És azért megjegyezném, hogy a gyári csapágyak műanyag kosarasak......KILL3R etz írta:Najó, azért ez nem tegnapról mára lett ilyen...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Najó, azért ez nem tegnapról mára lett ilyen...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Igen.z25z írta:Oké, zsaki meggyőztél! Ennél jobb érvet nem hiszem, hogy lehet találni Ez a zozy blokkja?
Zozy mondta hogy az előző gazdája már húzta szét a blokkot.Ezek szerint csapagyat visszarakta a használt gyárit és ez lett a vége.Kitudja mennyit futott már előtte is.Ha akkor új csapagyat rak bele,valoszinuleg nem történik meg Szerintem ilyenen nem érdemes spórolni
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 1 vendég