Blokk
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Teljesen hibátlan leírása a 300 történetnek zsakitól le a kalappal(annó volt erről a témáról szó). Az is kinek milyen szerencséje van hozzá (nekem 1000% nem lenne ). Van aki szeret kisérletezni és van aki nem. Biztosan kiszámolta annó a mérnök mi a jó. Ne boruljon el senki az a lényeg...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
sunbim írta:András, oda nem egy blokkfél összefogató csavar kellene hogy kerüljön? Elég szabályosnak tűnik az a lyuk, inkább furat.Szebik András írta:Sziasztok!
Ezt meg kell osztanom veletek:
...
A blokk hátsó oldalán ahol a kábelköteg kimegy volt egy frankó lyuk ami nekem öntéshibának tűnik. Minden jobbra döntésnél verhette ki az olajat. Most azt is letömítettem pasztával, majd pár km után kíváncsi leszek abbamarad-e a folyás.
Nagyon meg kell nézni a képeket de azért talán látható a lyuk.
...
Nézegetem a képet és megkönnyítette volna a dolgot, ha bejelöli pontosan milyen hibát kellene látni. De ha ezt a szürke foltot, amit én most bejelöltem pirossal, akkor bezony sunbim neked van igazad. Azok ott a blokkösszefogató csavarok furatai. Amúgy hogy csak jobbra dőlésnél folyt nem értem, mert sokkal magasabban van, mint hogy egy egyszerű döntésnél odáig érjen az olaj. Esetleg felverődhet a fogaskerekekről, de az akkor folyik ott vízszintesen is.
És ha már a meddig ér az olajnál járunk, akkor megemlítem, hogy méricskéltem egy kicsit. Nem tudom aronpfabián olvassa/olvasod-e ezt a kommentet. Tudom, hogy az egyik "vesszőparipád" ( jó értelemben gondolom) az, hogy nem a nívót kell nézni, hanem, hogy 9 dl kell a 250 be. Nos, ha fogyott az olaj akkor honnan lehet tudni, hogy mennyit kell utána önteni, hogy 9 dl legyen és mennyi olaj van a nívónál ezt leméricskéltem. (1,5 órát szórakoztam vele) de megvan az eredmény. Kiváncsi vagy rá vagy tudod a választ?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
András, oda nem egy blokkfél összefogató csavar kellene hogy kerüljön? Elég szabályosnak tűnik az a lyuk, inkább furat.Szebik András írta:Sziasztok!
Ezt meg kell osztanom veletek:
...
A blokk hátsó oldalán ahol a kábelköteg kimegy volt egy frankó lyuk ami nekem öntéshibának tűnik. Minden jobbra döntésnél verhette ki az olajat. Most azt is letömítettem pasztával, majd pár km után kíváncsi leszek abbamarad-e a folyás.
Nagyon meg kell nézni a képeket de azért talán látható a lyuk.
...
Teljes mértékben osztom Zsaki a véleményed! Lehet már beszéltünk róla? Ha nem , akkor külön külön is ugyanarra a következtetésre jutottunk.
Erre a megoldás, bár nem teljesen szakszerű a gyárinál nagyobb illesztés,ahogy zizi írta. Nagyobb henger deformáció+a nagyobb dugattyú többet is tágul!
Kreppet tudnám idézni egy Őrségi szombat estéről: - ... én mondtam nekik ,hogy úgy fúrják meg hogy lógjon a .ecibe !
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
A 300-asok majd mind akkor ragadt meg(akié megragadt),amikor már sok km-t mentek.
Hogy miért?Fene se tudja,illetve nekem elméletem van róla,nem biztos így is van,csak elmélet.
Az tény hogy az a 250-es hengerpersely megvan erőszakolva nem kicsit.
A gyár nem ajánlja az alapméret utáni 2mm-nél nagyobb fúrást.Gyárilag nem is kapható nagyobb dugattyú.
Ami miatt 300-asitani lehet az az hogy a gyári 300-ashoz kapható dugattyú és ahhoz fúrják fel.Viszont a gyári 300-as henger perselye VASTAGABB IS!!Csak hogy azt viszont nem lehet kapni nálunk.
Magyarul túl a gyári ajánláson van megfúrva az a persely és vékony lesz,deformálódhat és már meg is tud ragadni.
És pont hogy nem bejáratás alatt fog,hanem akármikor előfordulhat,akár többezer km után is.
Lehet sosem ragad meg,szerencse kérdése.
Viszont benne van a pakliban hogy nem bírja és deformálódik.
Ettől függetlenül ahogy magamat ismerem,ha lenne Etz-m tuti én is megfúratnám 300-asra mert szeretek kisérletezni
Hogy miért?Fene se tudja,illetve nekem elméletem van róla,nem biztos így is van,csak elmélet.
Az tény hogy az a 250-es hengerpersely megvan erőszakolva nem kicsit.
A gyár nem ajánlja az alapméret utáni 2mm-nél nagyobb fúrást.Gyárilag nem is kapható nagyobb dugattyú.
Ami miatt 300-asitani lehet az az hogy a gyári 300-ashoz kapható dugattyú és ahhoz fúrják fel.Viszont a gyári 300-as henger perselye VASTAGABB IS!!Csak hogy azt viszont nem lehet kapni nálunk.
Magyarul túl a gyári ajánláson van megfúrva az a persely és vékony lesz,deformálódhat és már meg is tud ragadni.
És pont hogy nem bejáratás alatt fog,hanem akármikor előfordulhat,akár többezer km után is.
Lehet sosem ragad meg,szerencse kérdése.
Viszont benne van a pakliban hogy nem bírja és deformálódik.
Ettől függetlenül ahogy magamat ismerem,ha lenne Etz-m tuti én is megfúratnám 300-asra mert szeretek kisérletezni
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Ne is legyen alattam 300. A fenének hiányzik a ragadás és szorulás és egyéb jó dolgok. Olvasok eleget róluk az bőven elég... Alföldön nem kell az emelkedőkkel kinlódni nagyon az tény. Legyen szerencséd olyan illesztéshez és az erő legyen vele mást nem kívánhatok!z25z írta:Mert még nem volt alattad 300-as. Amúgy igen, nagyon jó a 250, de a még jobbat nagyon könnyű megszokni. Kb. 8 évig volt 300-as a motorom. Imádtam azt a plusz nyomatékot és azt a pár LE-t, amit adott. Nem volt gyorsabb semmivel, de emelkedőn sem kellett visszakapcsolni csak kicsit jobban fordítani a gázkart, teljesen mindegy volt hogy mekkora szembe szél volt akkor is ugyanúgy ment még utassal + csomagokkal is. Fogalmam nincs miért ragadt meg 8 év és 10 000+ km után, de nagy valószínűséggel karburálási hiba volt. Most elég lazára van illesztve, és jobban odafigyelek a helyes karburálásra, így talán nem lesz gond. Ha mégis akkor örökre befejeztem a 300-assal szórakozást.hell írta:Jó a 250 nem kell több...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Mert még nem volt alattad 300-as. Amúgy igen, nagyon jó a 250, de a még jobbat nagyon könnyű megszokni. Kb. 8 évig volt 300-as a motorom. Imádtam azt a plusz nyomatékot és azt a pár LE-t, amit adott. Nem volt gyorsabb semmivel, de emelkedőn sem kellett visszakapcsolni csak kicsit jobban fordítani a gázkart, teljesen mindegy volt hogy mekkora szembe szél volt akkor is ugyanúgy ment még utassal + csomagokkal is. Fogalmam nincs miért ragadt meg 8 év és 10 000+ km után, de nagy valószínűséggel karburálási hiba volt. Most elég lazára van illesztve, és jobban odafigyelek a helyes karburálásra, így talán nem lesz gond. Ha mégis akkor örökre befejeztem a 300-assal szórakozást.hell írta:Jó a 250 nem kell több...
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Blokk
Sziasztok!
Ezt meg kell osztanom veletek:
A minap állogattam a gyújtást és gondoltam ha már leszedtem az oldalát, megnézem kompresszorral honnét folyhat a lánckerék felőli oldalon az olaj. Bár alig engedett, meg a blokk alját is letömítettem már, és csak hosszabb idő elteltével lett látszatja, azért mégis kicsit bántott a dolog. Mivel korábban a csavarokat is letömítettem fbs pasztával már nem volt nagyon elképzelésem, hol lehet a hiba, gondoltam a kompresszor kisziszegi.
Hát kisziszegte. Vagyis kifújta. Jött mindenfelől a levegő és nem értettem hogy miért. Aztán megláttam és azt hittem lehidalok. Elég sokminden felmenőjét megemlegettem alaposan.
A blokk hátsó oldalán ahol a kábelköteg kimegy volt egy frankó lyuk ami nekem öntéshibának tűnik. Minden jobbra döntésnél verhette ki az olajat. Most azt is letömítettem pasztával, majd pár km után kíváncsi leszek abbamarad-e a folyás.
Nagyon meg kell nézni a képeket de azért talán látható a lyuk.
Ezt meg kell osztanom veletek:
A minap állogattam a gyújtást és gondoltam ha már leszedtem az oldalát, megnézem kompresszorral honnét folyhat a lánckerék felőli oldalon az olaj. Bár alig engedett, meg a blokk alját is letömítettem már, és csak hosszabb idő elteltével lett látszatja, azért mégis kicsit bántott a dolog. Mivel korábban a csavarokat is letömítettem fbs pasztával már nem volt nagyon elképzelésem, hol lehet a hiba, gondoltam a kompresszor kisziszegi.
Hát kisziszegte. Vagyis kifújta. Jött mindenfelől a levegő és nem értettem hogy miért. Aztán megláttam és azt hittem lehidalok. Elég sokminden felmenőjét megemlegettem alaposan.
A blokk hátsó oldalán ahol a kábelköteg kimegy volt egy frankó lyuk ami nekem öntéshibának tűnik. Minden jobbra döntésnél verhette ki az olajat. Most azt is letömítettem pasztával, majd pár km után kíváncsi leszek abbamarad-e a folyás.
Nagyon meg kell nézni a képeket de azért talán látható a lyuk.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A papírt érdemes bezsírozni (zsírspray mégjobb, az gyorsabban beszívódik!) mielőtt felteszed, mert különben valóban átfolyik rajta az olaj.hell írta:Olyan mintha maga a papíron szivárogna át az olaj érdekes valami. Szinte egyformán körbe látszik rajta és a por persze megmutatja egyből...
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
Sérülés nincs a tömítő felületen?hell írta:Valaki mondjon már valami tuti jó megoldást arra, hogy a kuplung oldali dekli alól miért tud átszivárogni az olaj a tömítésen át(jó mert legalább látom van benne de nem szép). Végigpróbáltam már a klingerittől a hitvány papír tömítésig mindent motortömítőt(piros) nem sajnálva, de valahogy nem akar összejönni. Persze picikét szivárog át, de pont annyira hogy a por meglátszik rajta és nem szép.
Nekem most tömítés nélkül, csak pasztával van összerakva, és így se folyik. Sima fekete paszta (gyakorlatilag ugyanaz, mint a piros, csak ennek szebb a színe ), féktisztítóval lepucolt tömítőfelületre, leheletvékony rétegben. Megvárom, míg legalább kicsit bebőrösödik, de minél jobban megköt, annál jobb, és utána lehet összerakni.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Valaki mondjon már valami tuti jó megoldást arra, hogy a kuplung oldali dekli alól miért tud átszivárogni az olaj a tömítésen át(jó mert legalább látom van benne de nem szép). Végigpróbáltam már a klingerittől a hitvány papír tömítésig mindent motortömítőt(piros) nem sajnálva, de valahogy nem akar összejönni. Persze picikét szivárog át, de pont annyira hogy a por meglátszik rajta és nem szép.
Re: Blokk
Youtubon megnéztem a szerelési videót, és úgy raktam vissza, de ott is egyenes a lemez, nekem meg eléggé hullámos, nem a csavaron feltámaszkodó részénél, hanem a felhajlított T alakú rész előtt.http://futarmotorosbolt.hu/product_info ... cts_id=785 így kellene elméletileg kinéznie, ugye? Vagy volt többféle megoldás is? Forgatni forgatja a fogaskereket, csak mikor visszaengedem, akkor hallani ahogy a racsnik forognak, ha értitek, hogy mire gondolok. Elvileg működik, de aggódom, hogy nem kellene-e kicserélni azt a lemezt, vagy egy kalapáccsal kiegyengeti.
MrDok írta:Nem egyenes az a lemez!gabos666 írta:Sziasztok!
Köszönöm a tippeket, sikerült leszedni azt az átkozott csavart, a seprűnyeles megoldás lett a győztes Semmi más nem használt. A berúgó racsni ütközőlemeze hajlott meg valamiért, azt, hogy hogyan, azt ne kérdezzétek. Gondolom, és a képeket nézegetve ez egy egyenes alkatrész, nincs benne hajlítás, nekem meg elég hullámos szegényke. Mást nem vettem észre rajta, viszont a kuplungot végre sikerült érzésre jól beállítani, meglátjuk mi lesz, ha végre indítható A csavar visszahúzáshoz nyomatékre kell húzni gondolom, meg tudná mondani valaki a helyes értéket?
Köszönöm
És persze nem mindegy hogy van a helyén.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nem egyenes az a lemez!gabos666 írta:Sziasztok!
Köszönöm a tippeket, sikerült leszedni azt az átkozott csavart, a seprűnyeles megoldás lett a győztes Semmi más nem használt. A berúgó racsni ütközőlemeze hajlott meg valamiért, azt, hogy hogyan, azt ne kérdezzétek. Gondolom, és a képeket nézegetve ez egy egyenes alkatrész, nincs benne hajlítás, nekem meg elég hullámos szegényke. Mást nem vettem észre rajta, viszont a kuplungot végre sikerült érzésre jól beállítani, meglátjuk mi lesz, ha végre indítható A csavar visszahúzáshoz nyomatékre kell húzni gondolom, meg tudná mondani valaki a helyes értéket?
Köszönöm
És persze nem mindegy hogy van a helyén.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Sziasztok!
Köszönöm a tippeket, sikerült leszedni azt az átkozott csavart, a seprűnyeles megoldás lett a győztes Semmi más nem használt. A berúgó racsni ütközőlemeze hajlott meg valamiért, azt, hogy hogyan, azt ne kérdezzétek. Gondolom, és a képeket nézegetve ez egy egyenes alkatrész, nincs benne hajlítás, nekem meg elég hullámos szegényke. Mást nem vettem észre rajta, viszont a kuplungot végre sikerült érzésre jól beállítani, meglátjuk mi lesz, ha végre indítható A csavar visszahúzáshoz nyomatékre kell húzni gondolom, meg tudná mondani valaki a helyes értéket?
Köszönöm
Köszönöm a tippeket, sikerült leszedni azt az átkozott csavart, a seprűnyeles megoldás lett a győztes Semmi más nem használt. A berúgó racsni ütközőlemeze hajlott meg valamiért, azt, hogy hogyan, azt ne kérdezzétek. Gondolom, és a képeket nézegetve ez egy egyenes alkatrész, nincs benne hajlítás, nekem meg elég hullámos szegényke. Mást nem vettem észre rajta, viszont a kuplungot végre sikerült érzésre jól beállítani, meglátjuk mi lesz, ha végre indítható A csavar visszahúzáshoz nyomatékre kell húzni gondolom, meg tudná mondani valaki a helyes értéket?
Köszönöm
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
Nekem letörés nélkül nagyon gányul szólt. Letöréssel rögtön szép hangja lett. Ha a gyűrűk is le vannak élezve egy kicsit, akkor meg aztán tényleg nagyon tuti!hell írta:Nekem is azt mondták nem fasza úgy, de előzőleg nem volt letörve és a világon semmi gondom nem volt belőle(hangja sem volt jó a 35000km körül azért már ette a fene de semmi volt az egész)...
Most le van szedve de még elég veszet a hangja így ha ez nem javul a járatás során úgy kivágom belőle csak úgy füstöl...
Re: Blokk
Húber nem jó szerszámhibász25z írta:Hát akkor pótolom, talán még nem késő. 180 km van eddig benne. Sajna úgyis le kell bontsam félig, mert elég durván zabálja a váltóolajat. (Szar lehet a szimering. zöld huber került bele, de találtam most itthon vitont - jól eldugva majdani tartaléknak) Na meg ha már lent van a kuplung akkor egyúttal kicserélem a lamellákat is, hogy eltűnjön ez az enyhe hullámzós jellege.aronpfabian írta: Ez sajnos gond a gyűrűk fokozottan kopnak az éles ablakoknál illetve be is akadhat, de az biztos hogy sokáig fog "ciripelni"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Nekem is azt mondták nem fasza úgy, de előzőleg nem volt letörve és a világon semmi gondom nem volt belőle(hangja sem volt jó a 35000km körül azért már ette a fene de semmi volt az egész)...
Most le van szedve de még elég veszet a hangja így ha ez nem javul a járatás során úgy kivágom belőle csak úgy füstöl...
Most le van szedve de még elég veszet a hangja így ha ez nem javul a járatás során úgy kivágom belőle csak úgy füstöl...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hát akkor pótolom, talán még nem késő. 180 km van eddig benne. Sajna úgyis le kell bontsam félig, mert elég durván zabálja a váltóolajat. (Szar lehet a szimering. zöld huber került bele, de találtam most itthon vitont - jól eldugva majdani tartaléknak) Na meg ha már lent van a kuplung akkor egyúttal kicserélem a lamellákat is, hogy eltűnjön ez az enyhe hullámzós jellege.aronpfabian írta: Ez sajnos gond a gyűrűk fokozottan kopnak az éles ablakoknál illetve be is akadhat, de az biztos hogy sokáig fog "ciripelni"
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Ez sajnos gond a gyűrűk fokozottan kopnak az éles ablakoknál illetve be is akadhat, de az biztos hogy sokáig fog "ciripelni"z25z írta:Az jutott eszembe, hogy fúrás után mennyire célszerű/elengedhetetlen "letörni" az éleket? Gondolok itt: kipuff-átömlők-beömlő. Ha esetleg nem lett, akkor okozhat-e bármilyen problémát?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az jutott eszembe, hogy fúrás után mennyire célszerű/elengedhetetlen "letörni" az éleket? Gondolok itt: kipuff-átömlők-beömlő. Ha esetleg nem lett, akkor okozhat-e bármilyen problémát?
- Kovi 125
- rolleres
- Hozzászólások: 9
- Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
- MZ-d típusa: Mz Ts 125
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Blokk
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
A kuplung felől erőteljes csörgés hallatszott. (ETZ125) Lecseréltem a kuplung láncot és kivettem a fordulatszám meghajtó spirál fogaskerekeit és még mindig csörög.
A lamellákat nem cseréltem, pedig kicsit csúszik a kuplungom. Ha behúzom a kuplungot nem jön a hang.
Mi lehet a baj? Laza a kuplungkosár vagy elkoptak a lamellák? A másik meg az hogy a kuplung tőcsavarjait kézzel el tudtam forgatni amikor le akartam venni. Lehet hogy kicsit elnyalódtak amikor újra meghúztam őket!?
Előre is köszönöm a segítséget!
Nagyon jól jönne.
Segítséget szeretnék kérni.
A kuplung felől erőteljes csörgés hallatszott. (ETZ125) Lecseréltem a kuplung láncot és kivettem a fordulatszám meghajtó spirál fogaskerekeit és még mindig csörög.
A lamellákat nem cseréltem, pedig kicsit csúszik a kuplungom. Ha behúzom a kuplungot nem jön a hang.
Mi lehet a baj? Laza a kuplungkosár vagy elkoptak a lamellák? A másik meg az hogy a kuplung tőcsavarjait kézzel el tudtam forgatni amikor le akartam venni. Lehet hogy kicsit elnyalódtak amikor újra meghúztam őket!?
Előre is köszönöm a segítséget!
Nagyon jól jönne.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nem figyeltem a színére, de ránézésre nem tűnt fel, hogy baja lenne, ezért építettem be A tünet annyi, hogy 1-ben finom csúsztatáskor van egy kis hullámzó jellege. Nem annyira zavaró, de észrevehető. Nem tudom, hogy várható-e, hogy simul vagy okozhat-e bármi problémát.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
A fémek? Milyen színük van? Ha kék, akkor túlmelegedtek, kiment belőlük az edzés, és ilyenkor össze-vissza kopnak, meg elhúzódnak. Ha nem kék, akkor passz.z25z írta:Egy elméleti kérdés: a kuplung lamellái ugyan mitől vagy hogy hullámosodhatnak meg?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hogy nagyobb a kelleténél, az még nem okozott bajt......z25z írta:hááát ha jó a saccolóm akkor most 0,6 os volt alatta, tettem alá egy 0,4-est, de HF-ből 0,2-es a legvékonyabb, amit találtam itthon, azt csak nem kéne kihagyni. Amit megnyerek a réven elvesztem a vámon Na mindegy legalább detonálni nem fog
Ha nem lenne, na az már gond.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
hááát ha jó a saccolóm akkor most 0,6 os volt alatta, tettem alá egy 0,4-est, de HF-ből 0,2-es a legvékonyabb, amit találtam itthon, azt csak nem kéne kihagyni. Amit megnyerek a réven elvesztem a vámon Na mindegy legalább detonálni nem fog
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
ja. esetleg hengertalp tömítés?z25z írta:Szerintetek az hogy a p...ba létezik, hogy a préssáv 1,3 HF tömítés nélkül? Dugattyú?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
És mielőtt megszólná valaki, ez MZ könyv.
Tropy.
Tropy.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Tippelek: senki nem ellenőrzi......z25z írta:Üdv! Na eljutottam a "játszós blokkal" odáig, hogy már csak a henger+fej+dugattyú van hátra. Elvileg illik ilyenkor ellenőrizni, hogy jó-e a derékszögelés. Ezt hogy szoktátok megnézni? És ha nem stimmel, akkor mi a legszakértőbb beavatkozás a korrigálásra?
Mérése: pontos felső csapba illő rúd, a hengertalp helyére meg egy fém vonalzó. Mérés a kettő közt, mindkét oldalon nagyon egyformának kell lennie.
Korrigálás: A rúddal tekerhető a hajtókar......
Képekben:
És amiről beszéltünk:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv! Na eljutottam a "játszós blokkal" odáig, hogy már csak a henger+fej+dugattyú van hátra. Elvileg illik ilyenkor ellenőrizni, hogy jó-e a derékszögelés. Ezt hogy szoktátok megnézni? És ha nem stimmel, akkor mi a legszakértőbb beavatkozás a korrigálásra?
Re: Blokk
Az ilyen szerelések miatt ( tedd sebességbe, majd én nyomom a hátulját) forgott le a kuplungok 99%-a. A főtengelyt igen keményen meg kell támasztani, csak úgy lehet rendesen felnyomni a kúpot. Most már légkulccsal is meg lehet húzni, de ahhoz akkora gyakorlat kell, mint amilyen Bambinak van!!! Én a dugattyú megtámasztását tartom a legjobbnak. Semmi baja nem lesz a dugattyúnak, meg sem látszik a támasztás helye, nem, hogy kilukadjon! Ezt nekem még egy verseny szerelő ( Szélba Béla ) ajánlotta, és ő értett a szereléshez!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
[
Azt is meg lehet próbálni. De szerintem megcsúszna a kuplung. Kb háromszoros nyomatékot kellene átvinnie a szokásos üzemi maximumhoz képest. Meg ha épp a kúpra kell felhúzni a kuplungot, akkor még problémásabb a dolog.
Te próbáltad már így?[/quote]
Motorban működik a dolog, asztalon nehezebb......
Leszedéshez jó módszer, visszahúzáshoz elég rugalmas ellentartást biztosít csak.
Azt is meg lehet próbálni. De szerintem megcsúszna a kuplung. Kb háromszoros nyomatékot kellene átvinnie a szokásos üzemi maximumhoz képest. Meg ha épp a kúpra kell felhúzni a kuplungot, akkor még problémásabb a dolog.
Te próbáltad már így?[/quote]
Motorban működik a dolog, asztalon nehezebb......
Leszedéshez jó módszer, visszahúzáshoz elég rugalmas ellentartást biztosít csak.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
Azt is meg lehet próbálni. De szerintem megcsúszna a kuplung. Kb háromszoros nyomatékot kellene átvinnie a szokásos üzemi maximumhoz képest. Meg ha épp a kúpra kell felhúzni a kuplungot, akkor még problémásabb a dolog.csoka írta:Miért nem sebességbe rakva,a hátsó kereket lefékezve szeditek le azt a csavart?
Te próbáltad már így?
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
A menetet sokkal nagyobb erőhatás éri, mikor 40Nm-el meghúzod a gyertyát, mint mikor 100-al tekered a főtengelyt. Egész más az áttétel. Gondolj bele: ha a gyertyát tekered, fél fordulatra mozdul a hossztengelye irányában kb fél mm-t. Ha a főtengely végét, akkor fél fordulatra átlagosan 65mm-t mozdul a dugattyú (löket)! Ez kb 1:130 arány. A menetre ható erők azonos nyomaték esetén ezzel nyagyságrendileg fordítottan arányosak. Ráadásul mivel a dugattyú elmozdulása és a főtengely elfordulása között az összefüggés szinuszos, ha ügyes vagy, és a dugótámasz pont a löket felénél állítja meg a dugót, akkor ennek az aránynak is kb a másfélszerese érvényesül.MrDok írta:A gyertyás dugótámasz nekem nem szimpi, de állítólag bírja a kiképzést minden.z25z írta:Igen erről parázs vita volt már a FB-n. Viszont tényleg működik (többször kipróbáltam máshol is - generátornár a bütyök pl. ) Mivel a kuplungagyat húzod nyomatékra ezért csak a csavar le-feltéthez talán nem annyira fontos. Az már más kérdés, hogy ha pontosan nyomatékra szeretnéd akkor mi a legjobb eljárás. Én nem olvastam végig a témát, de zsaki talán igen. Hátha ő emlékszik a ráhúzásra is
Az ellenérvekről ami eszembe jut és elhangzott: kis felületen fejt ki a támasz nagy nyomást ezért átszakadhat a dugattyú. Nem tesz jót a főtengely alsó csapnak, tűgörgőknek, deformálódik a dugó, beragadhat a gyűrű . A gyertyát is max 40 nm-rel húzzuk meg és egy gyengébb menet nem biztos hogy kibír 100 + nm-t stb.
Viszont a söprűnyél a kipuf nyílásban az már bizonyított párszor.
Szóval a gyertyamenetet én nem félteném.
Én a dugattyútetőt féltem a legjobban. Szoktam is aggodalommal nézegetni minden alkalommal, ha lekerül a hengerfej. De eddig semmi érzékelhető baja nem lett. Szóval lassan elfogadom, hogy jó ez így.
A seprűnyéllel csak a dugattyútetőt kíméled, az összes többi alkatrész ugyanúgy kapja. Sőt, mikor a seprűnyél már befér, akkor szerintem igencsak a löket végén van a dugyattyú. Ott pedig azonos nyomaték mellett sokkal nagyobb erők hatnak, mint a löket közepén.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Igen az egy kézenfekvő megoldás, amikor a kuplungagyat kellett nyomatékra húznom, akkor én is azt használtamMrDok írta: A gyertyás dugótámasz nekem nem szimpi, de állítólag bírja a kiképzést minden.
Viszont a söprűnyél a kipuf nyílásban az már bizonyított párszor.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A gyertyás dugótámasz nekem nem szimpi, de állítólag bírja a kiképzést minden.z25z írta:Igen erről parázs vita volt már a FB-n. Viszont tényleg működik (többször kipróbáltam máshol is - generátornár a bütyök pl. ) Mivel a kuplungagyat húzod nyomatékra ezért csak a csavar le-feltéthez talán nem annyira fontos. Az már más kérdés, hogy ha pontosan nyomatékra szeretnéd akkor mi a legjobb eljárás. Én nem olvastam végig a témát, de zsaki talán igen. Hátha ő emlékszik a ráhúzásra is
Az ellenérvekről ami eszembe jut és elhangzott: kis felületen fejt ki a támasz nagy nyomást ezért átszakadhat a dugattyú. Nem tesz jót a főtengely alsó csapnak, tűgörgőknek, deformálódik a dugó, beragadhat a gyűrű . A gyertyát is max 40 nm-rel húzzuk meg és egy gyengébb menet nem biztos hogy kibír 100 + nm-t stb.
Viszont a söprűnyél a kipuf nyílásban az már bizonyított párszor.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Igen erről parázs vita volt már a FB-n. Viszont tényleg működik (többször kipróbáltam máshol is - generátornár a bütyök pl. ) Mivel a kuplungagyat húzod nyomatékra ezért csak a csavar le-feltéthez talán nem annyira fontos. Az már más kérdés, hogy ha pontosan nyomatékra szeretnéd akkor mi a legjobb eljárás. Én nem olvastam végig a témát, de zsaki talán igen. Hátha ő emlékszik a ráhúzásra is
Az ellenérvekről ami eszembe jut és elhangzott: kis felületen fejt ki a támasz nagy nyomást ezért átszakadhat a dugattyú. Nem tesz jót a főtengely alsó csapnak, tűgörgőknek, deformálódik a dugó, beragadhat a gyűrű . A gyertyát is max 40 nm-rel húzzuk meg és egy gyengébb menet nem biztos hogy kibír 100 + nm-t stb.
Az ellenérvekről ami eszembe jut és elhangzott: kis felületen fejt ki a támasz nagy nyomást ezért átszakadhat a dugattyú. Nem tesz jót a főtengely alsó csapnak, tűgörgőknek, deformálódik a dugó, beragadhat a gyűrű . A gyertyát is max 40 nm-rel húzzuk meg és egy gyengébb menet nem biztos hogy kibír 100 + nm-t stb.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
Hú... Ez is módszer! De így macerás lesz visszafele pontos nyomatékra húzni.z25z írta:gabos666 írta:, de az 5 csavar kicsavarása, és a váltó kar levétele után sem tudom leszedni. A főtengelyen lévő anyát is oldani kellene? Ezt hogyan tudnám kivitelezni?
Köszönettel: Gábor
Igen le kell venned. Megfelelő méretű kulcs (talán 17-es?) forgatod amig a dugo felér a felső holtpontra és rábaszol egyet. A kompresszió miatt megáll és a csavar meg letekeredik szépen. Ha nem elsőre akkor harmadjára, negyedjére. A dugattyútámasz és többi faszságot felejtsd el.
Miért nem szimpi neked a dugótámasz?
Amúgy 21-es kulcs kell hozzá, ha gyári a főtengely végén az anya (csiga DeLux-nál). Utángyártottból láttam már más méretet is. Szerintem a legjobb hozzá egy hosszú 21-es dugókulcs, meg egy dugótámasz betekerve a gyertya helyére.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
gabos666 írta:, de az 5 csavar kicsavarása, és a váltó kar levétele után sem tudom leszedni. A főtengelyen lévő anyát is oldani kellene? Ezt hogyan tudnám kivitelezni?
Köszönettel: Gábor
Igen le kell venned. Megfelelő méretű kulcs (talán 17-es?) forgatod amig a dugo felér a felső holtpontra és rábaszol egyet. A kompresszió miatt megáll és a csavar meg letekeredik szépen. Ha nem elsőre akkor harmadjára, negyedjére. A dugattyútámasz és többi faszságot felejtsd el.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 0 vendég