lengyel gyártásút keressAthem írta:72-es dugattyút hol vennétek ? Gondolom az indai gyártó itt is felejtős.
Blokk
- Tsigga
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Sziasztok!
Került hozzám két szívócsonk, elvileg etz250, első ránézésre egyformák, de a hosszuk különbözik. Az egyiken 5-ös, a másikon 7-es jelölés van az öntvényen. Ezekről mit kell/lehet tudni?
Került hozzám két szívócsonk, elvileg etz250, első ránézésre egyformák, de a hosszuk különbözik. Az egyiken 5-ös, a másikon 7-es jelölés van az öntvényen. Ezekről mit kell/lehet tudni?
Re: Blokk
0.5jura györgy írta:sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy mennyi az gyári olajtereló vastagsága ?mert ez az utángyári csak emlékeztet rá üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy mennyi az gyári olajtereló vastagsága ?mert ez az utángyári csak emlékeztet rá üdv. juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Vagy kistraktorral,hisz kitudja mit csinál a gépedből??Athem írta:Semmi gond, túrára max Dokival megyek 2 keréken.
Minden kitelik tőle
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
De nem sértődtél meg ugye? Hiszen csak viccelünkMrDok írta:Köszönöm.
Itt üzenem Athem-nek, hogy nyugi, mi csak dilizünk jó helyen van a motorod. Kevés ember van, akire rá merném bízni az enyémet, de Dok köztük van
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Kérlek szépen már régen eltettem a gépet olyan 700km környékénél! Szóval majd jövőre folyt. köv. Olyan 95 körül ment a legtöbbet ameddig húztam neki tovább nem.
A lényeg akkor a 2 tűállás annyira nem szar. Nem hiszem ebből lesz egy rakéta de majd még elválik...
A lényeg akkor a 2 tűállás annyira nem szar. Nem hiszem ebből lesz egy rakéta de majd még elválik...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Köszönöm.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
nekem is eszembe jutott egy rakás hasonló beszólás, de nem mertem beírni öööööö olyanok, mint pl. nehogy azt kapd vissza ami ott van stb stb.kiszsebi írta:hát igen... MrDoknak vannak perverziói.Athem írta:Irigyellek... Lehet a lábai közt is néha ...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Köszönöm! És ez pontosan, így van ahogy mondod! valamivel túl volt a félállásnál, de hát ezután már tényleg hiába tűnik úgy, hogy óóó mennyi van még hátra, nem sokkal lehet messzebb a vége. Igazából ha ezt stabilan tudja nekem ennyi is bőven elégzsakfos írta: Ez szuper lett.
Mondjuk azt azért te is tudod hogy pont a vége felé már nem egyenesen arányosan nő a sebesség a gáz húzásával.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ez szuper lett.z25z írta:Hell! Te hogy állsz a bejáratással? 2077 km után idejét éreztem, hogy egy kicsit odacsavarjam neki, nem koccant még a gázkar, hanem egy hosszabb egyenesben gyorsításkor értem el ezt, de kanyar jött és visszaengedtem. 11 fok, fák leveleit nézve szélcsend, de időkép szerint 1,9 Km/h-ás szél, az is szembe. Úgy néz ki jól sikerült ez a blokk és a fúrás is. Érzésre amennyi még hátra volt a gyári 130-at valószínűleg tudja.
Mondjuk azt azért te is tudod hogy pont a vége felé már nem egyenesen arányosan nő a sebesség a gáz húzásával.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hell! Te hogy állsz a bejáratással? 2077 km után idejét éreztem, hogy egy kicsit odacsavarjam neki, nem koccant még a gázkar, hanem egy hosszabb egyenesben gyorsításkor értem el ezt, de kanyar jött és visszaengedtem. 11 fok, fák leveleit nézve szélcsend, de időkép szerint 1,9 Km/h-ás szél, az is szembe. Úgy néz ki jól sikerült ez a blokk és a fúrás is. Érzésre amennyi még hátra volt a gyári 130-at valószínűleg tudja.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
azért a nagyobb menettel vigyázz, mert nem fogod tudni leszedni a forgórészt!Tsigga írta:
Na igen
Alapvetően abból indulok ki, hogy valószínűleg heli coil fog kelleni, vagy szimplán nagyobb menetre fúrás, és valami egyéb nemgyári megoldás...
(ha jól emlékszem, a hatos csavarhoz való dűbel 8-as külső átmérőjű, abba pedig már csak a 10-es menet jó...)
szóval, nem is olyan rossz megoldás az a dűbel.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Tsigga
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Na igenz25z írta:hááát kérdés, hogy van beletéve, beleütve, vagy menettel beletéve...úgy akár még jó is lehet. De ez megint csak nem derül ki, amíg ki nem veszed és megnézed. Félreértés ne essék nem arra akarlak biztatni, hogy mindenképp vedd ki, mert tudvalevő, hogy ami működik - ráadásul jól azt nem bántjuk főleg ha bizonyítottan jól működik....
Alapvetően abból indulok ki, hogy valószínűleg heli coil fog kelleni, vagy szimplán nagyobb menetre fúrás, és valami egyéb nemgyári megoldás...
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
hááát kérdés, hogy van beletéve, beleütve, vagy menettel beletéve...úgy akár még jó is lehet. De ez megint csak nem derül ki, amíg ki nem veszed és megnézed. Félreértés ne essék nem arra akarlak biztatni, hogy mindenképp vedd ki, mert tudvalevő, hogy ami működik - ráadásul jól azt nem bántjuk főleg ha bizonyítottan jól működik....
- Tsigga
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Egy ilyen van belepaszírozva:z25z írta:
Az a helyzet, hogy amíg nem szeded ki belőle azt a "dübelt" (?) addig nem lehet tudni, hogy mi a megoldása a javításnak. Nem tudom jól értem-e: most egy M6-os menetes rész áll ki és anyával rögzíted a megszakítóbütyköt? Ha a javításon gondolkoznék akkor én mindenképp kivenném belőle, akkor válna láthatóvá a roncsolás mértéke. Lehet csak elég lenne kitisztázni a menetet. Ki tudja, lehet nem volt megszakadva, csak nem volt hozzá speckó csavarja (M7x1 90 mm) aki csinálta és nem tudott 850 Ft-ért venni így volt a sufniban valami, amit belevert. Ha ez a helyzet, akkor egy 7x1-es kézi menetfúróval kellene kitakarítani a menetet hátha menthető. Ha teljesen odavan, akkor jöhet a helicoil szintén M7x1, nem beszerezhetetlen, de ritka és elég drága. Főtengelyt még nem helicoiloztam, de mivel az elég kemény anyag, nem tudom, hogy a helicoil készlet sima HSS fúrója elég lenne-e. Lehet HSS-G vagy méginkább HSS-E kellene hozzá ugyebár 7,5-es (!!!) méretben.
És a gyári csavar vége van átmetszve M6-ra...
Azt leszámítva, hogy műszakilag kb undormány, működni működik. A heli coil-nál meg bennem is hasonló kérdések merültek föl, gondoltam nem bántom addig amíg valaki meg nem nyugtat abban, hogy meg lehet csinálni kulturáltan
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az a helyzet, hogy amíg nem szeded ki belőle azt a "dübelt" (?) addig nem lehet tudni, hogy mi a megoldása a javításnak. Nem tudom jól értem-e: most egy M6-os menetes rész áll ki és anyával rögzíted a megszakítóbütyköt? Ha a javításon gondolkoznék akkor én mindenképp kivenném belőle, akkor válna láthatóvá a roncsolás mértéke. Lehet csak elég lenne kitisztázni a menetet. Ki tudja, lehet nem volt megszakadva, csak nem volt hozzá speckó csavarja (M7x1 90 mm) aki csinálta és nem tudott 850 Ft-ért venni így volt a sufniban valami, amit belevert. Ha ez a helyzet, akkor egy 7x1-es kézi menetfúróval kellene kitakarítani a menetet hátha menthető. Ha teljesen odavan, akkor jöhet a helicoil szintén M7x1, nem beszerezhetetlen, de ritka és elég drága. Főtengelyt még nem helicoiloztam, de mivel az elég kemény anyag, nem tudom, hogy a helicoil készlet sima HSS fúrója elég lenne-e. Lehet HSS-G vagy méginkább HSS-E kellene hozzá ugyebár 7,5-es (!!!) méretben.Tsigga írta:Sziasztok!
250-es ETZ főtengely generátor felőli menetének javításával próbálkozott már valaki, Heli Coil vagy valami egyéb módszerrel? A gyászmenet pontos állapota még nem ismert, egy csodálatos fém dübel van belegyilkolva, a csavar vége meg leszedve M6-osra. Még nem mertem kiműteni, de nem tűnik egy életbiztosításnak Emiatt nem szívesen cserélnék főcit, és kicsit tartok tőle hogy a menetjavítás nem sikerülne, ezért érdeklődöm, hátha van valakinek tapasztalata.
- Tsigga
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Sziasztok!
250-es ETZ főtengely generátor felőli menetének javításával próbálkozott már valaki, Heli Coil vagy valami egyéb módszerrel? A gyászmenet pontos állapota még nem ismert, egy csodálatos fém dübel van belegyilkolva, a csavar vége meg leszedve M6-osra. Még nem mertem kiműteni, de nem tűnik egy életbiztosításnak Emiatt nem szívesen cserélnék főcit, és kicsit tartok tőle hogy a menetjavítás nem sikerülne, ezért érdeklődöm, hátha van valakinek tapasztalata.
250-es ETZ főtengely generátor felőli menetének javításával próbálkozott már valaki, Heli Coil vagy valami egyéb módszerrel? A gyászmenet pontos állapota még nem ismert, egy csodálatos fém dübel van belegyilkolva, a csavar vége meg leszedve M6-osra. Még nem mertem kiműteni, de nem tűnik egy életbiztosításnak Emiatt nem szívesen cserélnék főcit, és kicsit tartok tőle hogy a menetjavítás nem sikerülne, ezért érdeklődöm, hátha van valakinek tapasztalata.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
hááát a tököm tuggya (sic!) mindenesetre tettem bele másik gumit, ezek jó passzosak éééés fasza lett, elhallgattak a bordák...zene füleimnekAthem írta:Homokfúvás?
tudom,tudom... Ülj le fiam... 1-es.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Érdemes volna forró vízbe áztatnod azokat a gumikat,hátha felvennék az eredeti alakjukat.Az áztatás tartson legalább 5 percig,és utána még várj 10 percet.Sok gumi alkatrész,az elnyomorodott állapotából csak 10-15 perc után formálódik eredeti méretűvé.z25z írta:1 mm kb, de pont elég hogy kirázódik feszt a bordák közül. És érdekes, hogy csak a hengerfejnél, a hengernél passzos. Az előző hegerfejhez viszont jó volt. Na de sikerült másik 3 db-ot szereznem és ezek a gumik vastagabbak. A fene se érti. A negyedikhez, meg jó tippet adtál, azt "kiékelem" akkor biciklibelsőből készített darabokkal.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
1 mm kb, de pont elég hogy kirázódik feszt a bordák közül. És érdekes, hogy csak a hengerfejnél, a hengernél passzos. Az előző hegerfejhez viszont jó volt. Na de sikerült másik 3 db-ot szereznem és ezek a gumik vastagabbak. A fene se érti. A negyedikhez, meg jó tippet adtál, azt "kiékelem" akkor biciklibelsőből készített darabokkal.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Zizi.z25z írta: Köszi! Közben találtam képeket gugliban és tényleg: a /1-nek más a hűtőborda száma is.
Na, de leírom a dilemmámat: Mivel a préssávot nem tudtam belőni normálisan és amúgy is sérült volt a hengerfej, ezért bontásból vettem egy "ETZ 250 hengerfejet". Minden nagyon fasza, a préssáv tökéletes lett a motor megy mint a rakéta. DE! A hűtőbordák vastagsága nem ugyanolyan mint ami lekerült. Vékonyabb és ezáltal a rezgéscsillapító gumi lötyög benne (szinte kiesik közüle), ezért menet közben adott fordulatszámot cicereg/rezonál mint a veszett fene. Ez most akkor vajon hogy? Ilyen eltérések voltak a hengerfejek között? Esetleg nem is 250-esé? Mi a francot lehet vele csinálni? Van más rezgéscsillapító gumi, ami jó?
Nem tudom mekkora az eltérés,mert azt nem írtad,de én pld vágtam az enyémhez kis negyzeteket bicajbelsőből azt ráragasztottam Ha vastagabb kell,akkor meg motorgumibelsô
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
A pontos méretet nem tudom,de összeszerelésnél legyen tisztára törölve/mosva a tömítő gyűrűhorony,és a dekni furat is.Használj valamilyen síkosító anyagot (olaj,zsír,ipari vazelin...)!Szárazon szereti elcsípni,kimozdítani a gyűrűt a helyéről.KDávid írta:Üdv!
kérdésem az lenne, a kis etkómon a berúgótengelynél a gumi "o gyűrű" -t hogyan kell felhelyezni? Az igazság hogy a boltokban már többféle méretet kaptam a típushoz mondván hogy ez a gyári méret, viszont mindegyiket tönkrement a dekni felrakásakor. Ami meg nagyobb volt az pedig szimplán engedte az olajat. Lehet én hibázok valamit összerakásnál ezért fordulok hozzátok.
Re: Blokk
Üdv!
kérdésem az lenne, a kis etkómon a berúgótengelynél a gumi "o gyűrű" -t hogyan kell felhelyezni? Az igazság hogy a boltokban már többféle méretet kaptam a típushoz mondván hogy ez a gyári méret, viszont mindegyiket tönkrement a dekni felrakásakor. Ami meg nagyobb volt az pedig szimplán engedte az olajat. Lehet én hibázok valamit összerakásnál ezért fordulok hozzátok.
kérdésem az lenne, a kis etkómon a berúgótengelynél a gumi "o gyűrű" -t hogyan kell felhelyezni? Az igazság hogy a boltokban már többféle méretet kaptam a típushoz mondván hogy ez a gyári méret, viszont mindegyiket tönkrement a dekni felrakásakor. Ami meg nagyobb volt az pedig szimplán engedte az olajat. Lehet én hibázok valamit összerakásnál ezért fordulok hozzátok.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Köszi! Közben találtam képeket gugliban és tényleg: a /1-nek más a hűtőborda száma is.MrDok írta:Más a bordázat, és a tőcsavar lyuktávolság is.
Na, de leírom a dilemmámat: Mivel a préssávot nem tudtam belőni normálisan és amúgy is sérült volt a hengerfej, ezért bontásból vettem egy "ETZ 250 hengerfejet". Minden nagyon fasza, a préssáv tökéletes lett a motor megy mint a rakéta. DE! A hűtőbordák vastagsága nem ugyanolyan mint ami lekerült. Vékonyabb és ezáltal a rezgéscsillapító gumi lötyög benne (szinte kiesik közüle), ezért menet közben adott fordulatszámot cicereg/rezonál mint a veszett fene. Ez most akkor vajon hogy? Ilyen eltérések voltak a hengerfejek között? Esetleg nem is 250-esé? Mi a francot lehet vele csinálni? Van más rezgéscsillapító gumi, ami jó?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Más a bordázat, és a tőcsavar lyuktávolság is.z25z írta:Fiuk! A 250/1 és ETZ hengerfeje között milyen különbségek vannak?........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- BlackIce
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 487
- Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
- MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
- Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.
Re: Blokk
Vele járok versenyre! Az idei szezon júniustól kimaradt, de jövőre megint megyek vele!sunbim írta:Bizonyíték, hogy annyira nem is lassú a MZ ! :
"A sport őshazája Amerika. A versenytáv ¼ mérföld, azaz 402,33 méter, ezt a távolságot kell a lehető leggyorsabban teljesítenie a két egymás mellől rajtoló dragsportolónak. ,,
"Egy kis műhely-háttérinfó
A lelkesedésem egyik bizonyítéka született meg a tél folyamán a műhelyemben, sok szakember segítségével, közösen. Az előző versenyblokkomból úgy éreztem, hogy kihoztam a maximumot - sikerült elérnem vele négy összetett bajnoki címet, valamint 12 másodperc alá tornászni (egészen pontosan 11,909mp) a motort, mindezt közel 180 km/h mellett. Így már az ősszel elhatároztam, itt az ideje egy új blokk megépítésének. A támogatók, családtagok által nyújtott segítségeknek köszönhetően születhetett meg ez az új motor - illetve Ti olvasók és azok, akik kijártok a versenyekre szurkolni és egy-egy biztató, elismerő szóval segítettetek, inspiráltatok minket.
Alapjaiban meg szerettem volna tartani az előző motor vonásait, karakterisztikáját. A munka egy nyers henger, hengerfej megvásárlásával indult, majd jött a tervezés. Milyen alkatrészek (membrán, dugattyú, hajtókar…) illenek a képbe, mit tudnék beleépíteni egy 1981-ben megtervezett motorba. Talán ez az egyik legnehezebb része a motorépítésnek, hiszen számunkra nem állnak rendelkezésre a tuningcégek által forgalmazott alkatrészek. Szerencsére az évek során sikerült olyan szakemberekkel megismerkednem, akik a további munkámban nagy segítségre voltak, úgy mint esztergálás, marás, henger hüvely készítés, csatornák megtervezése és kialakítása. Ezen munkálatok közel 5 hónapot vettek igénybe és szinte napi szintem foglalkoztam vele. ,,
http://www.tesztmotor.hu/blog/ti_irtato ... sabb_mz-je
"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Bizonyíték, hogy annyira nem is lassú a MZ ! :
"A sport őshazája Amerika. A versenytáv ¼ mérföld, azaz 402,33 méter, ezt a távolságot kell a lehető leggyorsabban teljesítenie a két egymás mellől rajtoló dragsportolónak. ,,
"Egy kis műhely-háttérinfó
A lelkesedésem egyik bizonyítéka született meg a tél folyamán a műhelyemben, sok szakember segítségével, közösen. Az előző versenyblokkomból úgy éreztem, hogy kihoztam a maximumot - sikerült elérnem vele négy összetett bajnoki címet, valamint 12 másodperc alá tornászni (egészen pontosan 11,909mp) a motort, mindezt közel 180 km/h mellett. Így már az ősszel elhatároztam, itt az ideje egy új blokk megépítésének. A támogatók, családtagok által nyújtott segítségeknek köszönhetően születhetett meg ez az új motor - illetve Ti olvasók és azok, akik kijártok a versenyekre szurkolni és egy-egy biztató, elismerő szóval segítettetek, inspiráltatok minket.
Alapjaiban meg szerettem volna tartani az előző motor vonásait, karakterisztikáját. A munka egy nyers henger, hengerfej megvásárlásával indult, majd jött a tervezés. Milyen alkatrészek (membrán, dugattyú, hajtókar…) illenek a képbe, mit tudnék beleépíteni egy 1981-ben megtervezett motorba. Talán ez az egyik legnehezebb része a motorépítésnek, hiszen számunkra nem állnak rendelkezésre a tuningcégek által forgalmazott alkatrészek. Szerencsére az évek során sikerült olyan szakemberekkel megismerkednem, akik a további munkámban nagy segítségre voltak, úgy mint esztergálás, marás, henger hüvely készítés, csatornák megtervezése és kialakítása. Ezen munkálatok közel 5 hónapot vettek igénybe és szinte napi szintem foglalkoztam vele. ,,
http://www.tesztmotor.hu/blog/ti_irtato ... sabb_mz-je
"A sport őshazája Amerika. A versenytáv ¼ mérföld, azaz 402,33 méter, ezt a távolságot kell a lehető leggyorsabban teljesítenie a két egymás mellől rajtoló dragsportolónak. ,,
"Egy kis műhely-háttérinfó
A lelkesedésem egyik bizonyítéka született meg a tél folyamán a műhelyemben, sok szakember segítségével, közösen. Az előző versenyblokkomból úgy éreztem, hogy kihoztam a maximumot - sikerült elérnem vele négy összetett bajnoki címet, valamint 12 másodperc alá tornászni (egészen pontosan 11,909mp) a motort, mindezt közel 180 km/h mellett. Így már az ősszel elhatároztam, itt az ideje egy új blokk megépítésének. A támogatók, családtagok által nyújtott segítségeknek köszönhetően születhetett meg ez az új motor - illetve Ti olvasók és azok, akik kijártok a versenyekre szurkolni és egy-egy biztató, elismerő szóval segítettetek, inspiráltatok minket.
Alapjaiban meg szerettem volna tartani az előző motor vonásait, karakterisztikáját. A munka egy nyers henger, hengerfej megvásárlásával indult, majd jött a tervezés. Milyen alkatrészek (membrán, dugattyú, hajtókar…) illenek a képbe, mit tudnék beleépíteni egy 1981-ben megtervezett motorba. Talán ez az egyik legnehezebb része a motorépítésnek, hiszen számunkra nem állnak rendelkezésre a tuningcégek által forgalmazott alkatrészek. Szerencsére az évek során sikerült olyan szakemberekkel megismerkednem, akik a további munkámban nagy segítségre voltak, úgy mint esztergálás, marás, henger hüvely készítés, csatornák megtervezése és kialakítása. Ezen munkálatok közel 5 hónapot vettek igénybe és szinte napi szintem foglalkoztam vele. ,,
http://www.tesztmotor.hu/blog/ti_irtato ... sabb_mz-je
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Össze függhet Gyuri !jura györgy írta:sziasztok , az igaz hogy 1mm préssávval szépen ment viszont sokkal több hőt is termelt lehet ezért ragad meg ? amit megfigyeltem amig 2mm volt a préssáv a könyékcső nem volt elszineződve és akkor még ott van a másig dolog hogy nincs gyári (eredeti) dugó sem akkor van 2 lehetöség 1mm présság jól megy viszont lehet megragad vagy 2 mm préssáv lomhább a géped de nem ragad meg lehet ez marhaság de én ezt tapasztaltam üdv. juragy
Azért van alsó limitje a préssávnak hogy a detonációt elkerüljük, de valószínűleg ez nem egy borotvaéles határ hanem egy vékony ,,sáv" , egy végső határ az az alatti érték , ahol már akkora plusz hő termelődik ami már káros henger/dugó deformációkkal jár, ami ragadáshoz vezet.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok , az igaz hogy 1mm préssávval szépen ment viszont sokkal több hőt is termelt lehet ezért ragad meg ? amit megfigyeltem amig 2mm volt a préssáv a könyékcső nem volt elszineződve és akkor még ott van a másig dolog hogy nincs gyári (eredeti) dugó sem akkor van 2 lehetöség 1mm présság jól megy viszont lehet megragad vagy 2 mm préssáv lomhább a géped de nem ragad meg lehet ez marhaság de én ezt tapasztaltam üdv. juragy
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Sokszor én sem értek sok mindent, mégis a megoldás olyan egyszerű mint az 1x1. MrDok átnézi nekem amint sikerül elvinnem hozzá, és beszámolót írok. Am. az értéken én is meglepődtem, ezért osztottam meg veletek. Szóval a lényeg az hogy: Wir schaffen das diese problem.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
Az égési hőmérséklet sokat befolyásol a hatásfokon.Gőzgép 100-160fok 1-3% hatásfok.Robbanómotor 260-420fok 12-40% hatásfok.Sugárhajtómű 1400-2200fok 60-80% hatásfok.Tokomak kazánkamra (fúziós reaktor) 10 000-40 000fok 100% hatásfok.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Na kérem szépen, játszottam én is egy kicsit a préssávval. Tapasztalat: egyebek mellett tényleg érezhetően megugrik a henger hőmérséklet. Mondjuk az én esetemben 1,85-ről 1,05-re történt a módosítás. A fura az volt, hogy eddig a járatós blokkot is meg lehetett fogni kézzel, és a gyertyakép sem volt az igazi szép világos barna, mind emellett szerintem egész jól ment. Módosítás után, már nem lehet "rámarkolni" a hengerre (pedig hűvösebb idők vannak - a használati mód pedig ugyanaz), inkább csak megtapogatni. Viszont kivilágosodott a gyertyakép és az eddigi 4000 feletti vánszorgós gyorsulás is lényegesen sokat javult. Affene se gondolta volna..... Viszont azt még mindig nem hiszem, hogy a kb.3 mm-ről kb. 2,8 mm-re módosítás ennyit befolyásol, mint amiről szó volt.Athem írta: ... A nagyobb prés méret miatt(> =3mm), de nem hiszem, hogy ennyit befolyásolna a működésében. A tünet a következő: Melegebb időben, megrakottan, vagy szólóban nagyon melegszik a blokk szerintem....
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Az MZ wikiben van minden típus meg hőérték ajánlva... inkább magánvélemény-gyűjtemény mint összeszedett leírás. Melyik volt a bűnös?Athem írta:Amit az mz wikiben leírtatok ajánlottat csak azt használom. Igen azzal dadogott de újra történő csere után már nem.z25z írta:
N14C-vel dadogott vagy arra cserélted?
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Amit az mz wikiben leírtatok ajánlottat csak azt használom. Igen azzal dadogott de újra történő csere után már nem.z25z írta:N14C-vel dadogott vagy arra cserélted?Athem írta:Minden jót össze írtatok, amiért hálás vagyok. De a ledadogás is abba maradt, mert időközben volt egy gyertya csere. Remélem ez volt a gond.(Brisk n14c)
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
N14C-vel dadogott vagy arra cserélted?Athem írta:Minden jót össze írtatok, amiért hálás vagyok. De a ledadogás is abba maradt, mert időközben volt egy gyertya csere. Remélem ez volt a gond.(Brisk n14c)
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Blokk
A blokk hőfokszabályzása ott van minden motoros jobb kezében. A hőérzékelő meg mindenkibe gyárilag beépített. a motorját meg mindenki ismeri. Ezeket kombinálva szerintem nem kell plussz műszer. Ha nagyon meleg van nem kell nyélgázon használni még az üzem meleg motort sem.
Van akkora hőkapacitása a teljes blokknak, hogy egy 5 perces álló helyzetben ketyegést mondjuk piros lámpánál, vagy egy lassú tempós tüttyögést még el tudjon viselni megragadás nélkül. Utána meg egy hosszabb pár 100m-es szakaszon úgyis visszahűl normál hőmérsékletre.
Van akkora hőkapacitása a teljes blokknak, hogy egy 5 perces álló helyzetben ketyegést mondjuk piros lámpánál, vagy egy lassú tempós tüttyögést még el tudjon viselni megragadás nélkül. Utána meg egy hosszabb pár 100m-es szakaszon úgyis visszahűl normál hőmérsékletre.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok 100% Bambinak van igaza szerintem egyébként mivel motorjaink léghűtésűek szerintem erősen időjárás függőek mert nem mindegy hogy 36 fokba motorozok vagy 10 fokba esetleg -6 fokba közbe beleszaladunk 1 kiadós esőbe üdv. juragy
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
MrDok írta: Ha a hőfok jeladót beragasztod vagy valahogy jó hőátadással rögzíted a HF alja környékén levő valamelyik borda tövéhez, akkor elég használható infót ad a henger hőmérsékletről. Szerintem.
Így van. Nem pontos érték, de használható. Viszont nem kell állandóan nézegetni, ha már egyszer jó a motor.
Milyent? Nekem a villany nélküli hőcsöves pár km alatt tört el (vékony cső a rezgéstől), elekrtomos autós kütyük nem túl pontosak, ma már a digitális a legjobb választás.
Annak is van előnye, ha elég sok van nem kell spoiler!bambi írta:Arra jó hogy még egy órával több legyen a műszerfalon
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég